ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6: ΠΡΟΕΠΙΛΟΓΗ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ

6.1. Η διαδικασία προεπιλογής των υποψηφίων αρχίζει από τη λήξη προθεσμίας υποβολής αιτήσεων συμμετοχής και ολοκληρώνεται με την ανακοίνωση του καταλόγου των προεπιλεγέντων υποψηφίων από την Επιτροπή Διενέργειας Διαγωνισμού.

6.2. Στο στάδιο της προεπιλογής η Επιτροπή Διενέργειας Διαγωνισμού εξετάζει τις αιτήσεις συμμετοχής και τα δικαιολογητικά που τις συνοδεύουν, όπως αναλυτικά αναφέρονται στα Τεύχη Α΄ – Η΄ της παρούσας, προκειμένου να διαπιστώσει τη συνδρομή των θετικών και αρνητικών προϋποθέσεων συμμετοχής στη δημοπρασία, όπως αυτές ορίζονται στα άρθρα 3 – 10 του Ν. 4339/2015. Η Επιτροπή Διενέργειας Διαγωνισμού δύναται να καλέσει τους υποψήφιους να υποβάλουν, εντός προθεσμίας έξι (6) ημερών από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων συμμετοχής, συμπληρωματικές πληροφορίες ή διευκρινίσεις σχετικά με τα υποβληθέντα δικαιολογητικά.

6.3. Για τον έλεγχο των υποβαλλόμενων ανά τεύχος δικαιολογητικών των υποψηφίων, την Επιτροπή Διενέργειας Διαγωνισμού θα συνδράμει εταιρία Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών, η οποία θα επιλεγεί για το έργο αυτό μετά την ολοκλήρωση του πρόχειρου διαγωνισμού που προκηρύχθηκε με την υπ’αριθ. 7752/8.4.2016 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Ενημέρωσης και Επικοινωνίας.

6.4. Μετά την ολοκλήρωση του ελέγχου των φακέλων αιτήσεων συμμετοχής σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο, η Επιτροπή Διενέργειας Διαγωνισμού συντάσσει σχετικό πρακτικό προεπιλογής, στο οποίο καταγράφονται τα αποτελέσματα ελέγχου της πληρότητας και του νομότυπου των εγγράφων και των προϋποθέσεων συμμετοχής. Τα πρακτικό αυτό υποβάλλεται προς έγκριση στο Γενικό Γραμματέα Ενημέρωσης και Επικοινωνίας. Κατά της απόφασης έγκρισης του ως άνω πρακτικού, η οποία αναρτάται στο διαδικτυακό τόπο της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, χωρεί προδικαστική προσφυγή κατά τα οριζόμενα στο κεφάλαιο 9 της παρούσας.

6.5. Μετά την εκδίκαση των τυχόν υποβαλλόμενων προδικαστικών προσφυγών και την οριστικοποίηση του πρακτικού προεπιλογής, η Επιτροπή Διενέργειας Διαγωνισμού συντάσσει οριστικό κατάλογο των υποψηφίων που πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις συμμετοχής στη δημοπρασία καθώς και κατάλογο των υποψηφίων που αποκλείονται από την περαιτέρω συμμετοχή τους στη διαδικασία. Οι κατάλογοι αυτοί αναρτώνται στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας. Οι προεπιλεγέντες και οι αποκλεισθέντες υποψήφιοι ενημερώνονται ταυτόχρονα και με συστημένη επιστολή. Στους αποκλεισθέντες υποψηφίους επιστρέφεται και η τυχόν υποβληθείσα εγγυητική επιστολή.

6.6. Μετά την ανακοίνωση των προεπιλεγέντων υποψηφίων, η Επιτροπή Διενέργειας Διαγωνισμού αποστέλλει σε καθένα από αυτούς ατομικό δελτίο συμμετοχής στη δημοπρασία, με το οποίο γνωστοποιείται η ημερομηνία εκκίνησης, ο τόπος διεξαγωγής καθώς και το ενδεικτικό πρόγραμμα της δημοπρασίας.

6.7. Μετά τη λήψη του ατομικού δελτίου συμμετοχής στη δημοπρασία, κάθε συμμετέχων καταθέτει στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, το αργότερο μέχρι την προηγούμενη ημέρα της διεξαγωγής της δημοπρασίας, εγγυητική επιστολή συμμετοχής, ισόποση με την τιμή εκκίνησης, σύμφωνα με το υπόδειγμα του Παραρτήματος ΙΙ της παρούσας. Η εν λόγω εγγυητική επιστολή επιστρέφεται στους συμμετέχοντες που δεν ανακηρύχθηκαν πλειοδότες σε καμία φάση της δημοπρασίας, εντός πέντε (5) ημερών από την ανακοίνωση των προσωρινών υπερθεματιστών σύμφωνα με την παράγραφο 7.4.11. Στους συμμετέχοντες που ανακηρύχθηκαν πλειοδότες σε κάποια φάση της δημοπρασίας, η ως άνω εγγυητική επιστολή επιστρέφεται εντός πέντε (5) ημερών από την καταβολή του τιμήματος σύμφωνα με την παράγραφο 8.4.

  • – 6.2 : Έξι (6) ημερολογιακές ημέρες θεωρούνται μικρό διάστημα για προσκόμιση πιστοποιητικών ή μεταφράσεων ή λοιπών δημοσίων εγγράφων.
    – 6.4 : Δικαίωμα ένστασης επί της συμμετοχής των υπολοίπων συμμετεχόντων θα υπάρχει; Αυτό απαιτεί πρόσβαση στους φακέλους των συνυποψηφίων.

  • 26 Απριλίου 2016, 06:15 | Σοφία Πέτρου

    Εάν έρθουν τέσσερις υποψήφιοι για τέσσερις άδειες ο διαγωνισμός θα κηρυχθεί άγονος? Αυτό θα ήταν λάθος, γιατί τόσοι είναι ενδιαφερόμενοι.

    Στην προκήρυξη δεν διευκρινίζεται αυτό. Αντιθέτως, λέει ότι μπορεί να κηρυχθούν άγονες η 3η και η 4η άδεια. Δηλαδή σε αυτήν την περίπτωση θα κλείσουν οι σταθμοί που λειτουργούν και η χώρα θα έχει μόνο την κρατική και δύο κανάλια? Και εάν η πρώτη και τη δεύτερη άδεια την πάρει καινούργιος, τότε για μήνες στην Ελλάδα θα λειτουργεί μόνο η κρατική τηλεόραση?

    Το σωστό θα ήταν εάν ένας σταθμός που σήμερα λειτουργεί δεν πάρει άδεια να μπορεί να συνεχίσει να εκπέμπει μέχρι το διαγωνισμό των θεματικών καναλιών, ώστε να μην οδηγηθούν στην ανεργία χιλιάδες εργαζόμενοι πριν τελειώσει συνολικά η διαδικασία αδειοδότησης. Διαφορετικά θα είναι ακόμη μία απόδειξη ότι θέλετε συγκεκριμένους καναλάρχες που είναι δικοί σας.

  • 25 Απριλίου 2016, 23:04 | Κωστας Ανδρεοπουλος

    Που ειναι τα κριτήρια της προεπιλογής;Γιατι δεν αναφερεται ο ελαχιστος και μεγιστος αριθμος συμμετεχοντων σε καθε φαση? Ασαφή δικαιολογητικα και οχι ίδια για όλους. Δεν ειναι καθόλου καθαρό το πως θα κριθουν οι προτασεις δικαια .

  • 25 Απριλίου 2016, 20:53 | Σπυρος Χατζηδημητριου

    Μόνο αν απαγορευτεί σε ιδιοκτήτες ΠΑΕ να είναι και καναλάρχες μπορεί να έρθει η κατάσταση στο ποδόσφαιρο. Γιατί εάν αυτοί που ελέγχουν το ποδόσφαιρο γίνουν και καναλάρχες κανείς δεν θα μπορεί να τους ελέγξει πλέον…

  • 25 Απριλίου 2016, 20:23 | Νικος Π.

    Τι θα γίνει όταν ένας ιδιοκτήτης ΠΑΕ που ελέγχει μεγάλο μέρος των οπαδών της ομάδας του γίνει και καναλάρχης? Έχετε αναλογιστεί σε τι τέρας που θα απειλεί την κοινωνία θα εξελιχθεί? Και όταν ελέγχει και ένα μεγάλο δήμο της χώρας τότε μπορεί να είναι επικίνδυνος για τη δημοκρατία. Και ο άλλος που αδιευκρίνιστης προέλευσης χρήματα επιχειρεί να ελέγξει όλη τη Βόρεια Ελλάδα, σε τι θα εξελιχθεί?
    Σπέρνετε ανέμους και θα θερίσουμε όλοι οι πολίτες θύελλες.

  • 25 Απριλίου 2016, 19:54 | Βασίλης Τζ.

    Αφού θέλετε να μην μπορούν οι «καναλάρχες» να επηρεάζουν την κοινωνία και να κάνουν ότι θέλουν γιατί δεν απαγορεύετε και σε προέδρους ΠΑΕ να είναι καναλάρχες; Γιατί από όσα διαβάζουμε , ιδιοκτήτες ΠΑΕ θέλουν να πάρουν κανάλια και να επηρεάζουν το ποδόσφαιρο και την πολιτική. Είναι η σύγχρονη διαπλοκή ΚΑΙ είναι χειρότερη από την παλιά…

  • 25 Απριλίου 2016, 18:42 | Βασίλης Συνοδινός

    Έχετε σκεφτεί ότι χωρίς εγγυήσεις, χωρίς έλεγχο των χρημάτων, χωρίς εγγυητικές επιστολές μπορεί τα ΜΜΕ της πατρίδας μας να ελέγχονται σε δύο χρόνια από Τούρκους, τη ρώσικη μαφία, ακόμη και από τους ισλαμιστές; Δεν ανοίγεται τα χαρτιά σας . Δεν βάζετε εγγυήσεις. Τα αφήνετε όλα ανοικτά .. με λίγα λόγια θέλετε να πατάξετε έξω αυτούς που δεν σας αρέσουν και να βάλετε μέσα τους αρεστούς… Με λίγα λόγια αφού περάσουν χωρίς κανένα έλεγχο (ούτε εγγυητικές επιστολές , ούτε έλεγχο στα οικονομικά τους) θα δίνονται έργα και προμήθειες για να λειτουργούν.. Με λίγα λόγια, πάλι, στο ίδιο έργο θεατές αλλά με άλλους παίχτες

  • 24 Απριλίου 2016, 19:44 | Ανδρέου Μαρία

    Στο 6.6.: πρέπει να προβλεφθεί εξ αρχής ο κατ’ ελάχιστον απαιτούμενος αριθμός ημερών μεταξύ της ανακοίνωσης και της ημέρας της δημοπρασίας, ο οποίος θα πρέπει να είναι επαρκής για την έκδοση και προσκόμιση της εγγυητικής επιστολής.

  • 24 Απριλίου 2016, 08:36 | Ντίνα Παπ.

    Στο 6.1 και το 6.2., αφού πρόκειται για διεθνή διαγωνισμό με πλήρη διαφάνεια, πρέπει οπωσδήποτε να προβλεψετε φάση αποσφράγισης σε δημόσια συνεδρίαση, όπου όλοι αυτοί που έχουν υποβάλει αίτηση να μπορούν να ελέγξουν το περιεχόμενο (και την πληρότητα) των φακέλων των άλλων υποψηφίων (αλλιώς πώς θα μπορέσουν να κάνουν ενστάσεις;). Επίσης μια τέτοια δημόσια διαδικασία αποσφράγισης αποκλείει και τις όποιες θεωρίες ή υποψίες (βάσιμες ή μη) ότι φακελοι προκριθέντων υποψηφίων ήσαν ανεπαρκείς ή ότι τυχόν έγιναν παράτυπα ή μεταγενέστερα επαρκείς…

  • 20 Απριλίου 2016, 19:25 | Έρση Φιλιπποπούλου

    Η διαδικασία διέπεται από αδιαφάνεια και εύκολα μπορεί να προσβληθεί στα δικαστήρια, είτε ελληνικά είτε ευρωπαϊκά. Δεν αναφέρονται τα κριτήρια της προεπιλογής. Σύμφωνα με το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η αξιολόγηση των διαγωνιζομένων (παρεμπιπτόντως, πρέπει να προβλέπεται ελάχιστος και μέγιστος αριθμός διαγωνιζομένων που θα περάσουν στο επόμενο στάδιο) γίνεται με σαφώς καθορισμένα κριτήρια, βάσει των οποίων αποδεικνύεται ότι ικανοποιούν τις προϋποθέσεις συμμετοχής. Συνήθως, τα κριτήρια είναι δύο κατηγοριών (με υποκριτήρια): αφ’ ενός η χρηματοδοτική – οικονομική ικανότητα και αφ’ ετέρου η τεχνική ικανότητα των υποψηφίων. Τα κριτήρια είναι ποιοτικά και όχι ποσοτικά (δεν βαθμολογούνται) και θα πρέπει να υποστηρίζονται από τα δικαιολογητικά που ζητούνται. Στην παρούσα προκήρυξη, όμως, η απαίτηση για δικαιολογητικά είναι απολύτως άνιση κι ασαφής, αφού η έλλειψή τους μπορεί να καλυφθεί με μερικές υπεύθυνες δηλώσεις (βλ. Κεφάλαια 4 και 5). Επομένως, δεν μπορεί να κριθεί ούτε η χρηματοδοτική – οικονομική ούτε η τεχνική ικανότητα των υποψηφίων με αδιάβλητο τρόπο.