ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: ΚΑΝΟΝΕΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ

3.1. Κανόνες Εμπιστευτικότητας και Ανταγωνισμού

3.1.1. Οι κανόνες περί εμπιστευτικότητας που περιλαμβάνονται στο παρόν κεφάλαιο ισχύουν από την ημέρα υποβολής των αιτήσεων υποψηφιότητας.

3.1.2. Εμπιστευτικές πληροφορίες θεωρούνται οι πληροφορίες οποιασδήποτε φύσης που αφορούν κάποιον συμμετέχοντα στη διαγωνιστική διαδικασία και εφόσον γίνουν γνωστές σε άλλους συμμετέχοντες πιθανώς να επηρεάσουν τις προσφορές τους. Σε αυτές περιλαμβάνονται ενδεικτικά τα επιχειρηματικά σχέδια των συμμετεχόντων, η στρατηγική που θα ακολουθήσουν και η μέγιστη προσφορά που προτίθενται να υποβάλουν στη δημοπρασία.

3.1.3. Δεν θεωρούνται εμπιστευτικές πληροφορίες όλες οι πληροφορίες που ανταλλάσσονται πριν από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης μεταξύ υποψηφίων με σκοπό να αποφασιστεί εάν θα συμμετάσχουν από κοινού στη δημοπρασία.

3.1.4. Κάθε πρόσωπο ή ομάδα προσώπων, στην οποία γνωστοποιούνται εμπιστευτικές πληροφορίες σε σχέση με κάποιον υποψήφιο, θεωρείται κάτοχος εμπιστευτικών πληροφοριών. Πρόσωπα συμμετέχοντα σε κοινοπραξία ή κοινή επιχείρηση η οποία συνιστάται με σκοπό τη συμμετοχή στη δημοπρασία θεωρούνται ότι είναι κάτοχοι εμπιστευτικών πληροφοριών, ανεξάρτητα από το ποσοστό συμμετοχής τους σε αυτήν ή την έκταση ελέγχου που πιθανά έχουν.

3.1.5. Υποψήφιοι και κάτοχοι εμπιστευτικών πληροφοριών, δεν επιτρέπεται να διαβιβάσουν ή να προσπαθήσουν να διαβιβάσουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο, εμπιστευτικές πληροφορίες σε άλλον υποψήφιο ή σε πρόσωπα που θεωρούνται κάτοχοι εμπιστευτικών πληροφοριών σε σχέση με άλλο υποψήφιο.

3.1.6. Σε περίπτωση παράβασης της ανωτέρω απαγόρευσης από υποψηφίους, η Επιτροπή Διεξαγωγής Διαγωνισμού τους αποκλείει από την περαιτέρω διαγωνιστική διαδικασία.

3.2. Συμφωνίες περί μη ανταγωνισμού

3.2.1. Απαγορεύεται κάθε είδους σύμπραξη ή εναρμονισμένη πρακτική μεταξύ υποψηφίων με αντικείμενο ή σκοπό τη νόθευση των όρων της διαγωνιστικής διαδικασίας ή τον αποκλεισμό συγκεκριμένων υποψηφίων.

3.2.2. Σε περίπτωση διαπίστωσης παράβασης της ανωτέρω απαγόρευσης από υποψηφίους, η Επιτροπή Διεξαγωγής Διαγωνισμού τους αποκλείει από την περαιτέρω διαγωνιστική διαδικασία, με την επιφύλαξη της δυνατότητας επιβολής επιπλέον κυρώσεων βάσει των ειδικότερων διατάξεων του Ν. 3959/2011 για την προστασία του ελεύθερου ανταγωνισμού (Α΄ 93).
3.3. Παραβίαση των όρων διεξαγωγής της δημοπρασίας

3.3.1. Συνιστούν παραβίαση των όρων διεξαγωγής της δημοπρασίας που επισύρει την κύρωση της αποβολής οι εξής ιδίως συμπεριφορές:

α) Μη έγκυρη προσφορά σε οποιαδήποτε φάση της δημοπρασίας.
β) Μη υποβολή προσφορών εντός των προθεσμιών που καθορίζει η Επιτροπή Διεξαγωγής Διαγωνισμού μετά την εκκίνηση της δημοπρασίας.
γ) Κακόβουλη χρήση του ηλεκτρονικού συστήματος υποβολής προσφορών.

3.3.2. Οι κυρώσεις επιβάλλονται μετά από διαδικασία η οποία είτε κινείται από την Επιτροπή Διεξαγωγής Διαγωνισμού αυτεπαγγέλτως είτε μετά από την υποβολή ένστασης από άλλο συμμετέχοντα. Η ένσταση μπορεί να υποβληθεί εγγράφως, σε οποιοδήποτε στάδιο της διεξαγωγής της δημοπρασίας.

3.3.3. Η Επιτροπή Διεξαγωγής Διαγωνισμού διακόπτει τη διεξαγωγή της δημοπρασίας και εφόσον κριθεί απαραίτητο, καλεί άμεσα σε ακρόαση τους εμπλεκόμενους συμμετέχοντες, οι οποίοι εκθέτουν τις απόψεις τους. Στη συνέχεια, η Επιτροπή Διεξαγωγής Διαγωνισμού αποφασίζει αυθημερόν για την επιβολή ή μη της κύρωσης και είτε συνεχίζεται η διεξαγωγή της δημοπρασίας από το στάδιο στο οποίο διακόπηκε, είτε ανακοινώνεται στους συμμετέχοντες νέα ημερομηνία και ώρα συνέχισης της δημοπρασίας.

  • 3 Μαΐου 2016, 21:14 | Αλεξ. Μαρ

    Δίνετε μεγάλη εξουσία στην επιτροπή του διαγωνισμού. Το θεωρείτε σωστό αυτή να μπορεί να αποκλείσει οποιονδήποτε με δική της απόφαση; Από το ΕΣΡ που είναι Ανεξάρτητη Αρχή, δώσατε την αρμοδιότητα στον Υπουργό, μετά παραπέρα στο Γενικό Γραμματέα και τώρα σε μια επιτροπή υπαλλήλων της Γ. Γραμματείας ΜΜΕ που θα κρίνει ποιος θα φτάσει ως το τέλος της διαδικασίας για να πάρει άδεια.

  • – Οι Κανόνες Εμπιστευτικότητας και Ανταγωνισμού θα δεσμεύουν τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και το Ε.Σ.Ρ. ως αποδέκτες εμπιστευτικών πληροφοριών;
    – Παρ. 3.3.2 : Οι ενστάσεις θα υποβάλλονται με ορισμένο τύπο;

  • 25 Απριλίου 2016, 20:09 | giannis

    στην ελλαδα της κρισης ειναι ο πρωτος διαγωνισμος κ η πρωτη συμβαση του Δημοσιου που ζητατε όλα τα χρηματα μπροστα. αναρωτιεμαι ποιον εξυπηρετειτε? σε όλς τις αναλογεσ διαδικασιες η πληρωμή γίνεται με δόσεις κ συνηθως ετήσιες. θα υπάρξουν δηλαδή δόσεις? δηλαδή για δέκα χρόνια άδεια, δέκα δόσεις?

  • 25 Απριλίου 2016, 18:11 | Τακης Αναστασόπουλος

    Σε όλες τις μεγάλες χώρες της Ευρώπης αλλά και στις ΗΠΑ δεν επιτρέπεται σε «ξένους επενδυτές» να έχουν τον πλήρη έλεγχο σε ΜΜΕ. Εδώ επιτρέπεται σε εταιρείες από όλες τις χώρες του ΟΟΣΑ να μετέχουν. Δηλαδή μπορεί μια εταιρεία από τον Παναμά, την Αντίγκουα, τις Μπαχάμες να πάρει μόνη της ένα σταθμό. Παράδοξο, εάν όχι ύποπτο, ειδικά για χώρες όπως ο Παναμάς που δεν μπορείς να βρεις ποιος είναι ο πραγματικός μέτοχος.
    Γιατί καταργήσατε τον νόμο που έλεγε ότι εταιρείες εκτός ΕΕ δεν μπορούν να κατέχουν πάνω από 25% ενός ΜΜΕ.
    Ποιους εξυπηρετείτε;

  • 24 Απριλίου 2016, 21:23 | Παπαντωνίου Δημήτρης

    Στο 3.1.6 και το 3.2.2, σχετικά με το δικαίωμα της Επιτροπής να «πετάξει έξω» από την διαδικασία υποψηφίους : σωστό είναι, καταρχήν, να υπάρξει κύρωση,αλλά πώς η παράβαση διαπιστώνεται, πώς στοιχειοθετείται, ποια διαδικασία ακολουθείται, αν ακούγονται ή όχι οι υποψήφιοι πριν την αποβολή τους (στο 3.3.3. γίνεται αναφορά στο «αν κριθεί απαραίτητο» από την επιτροπή), καμία πληροφορία δεν δίνεται σχετικά. Δεν θα έπρεπε, για κάτι τόσο σημαντικό να υπάρχει στοιχειώδης έστω πρόβλεψη μιας διαδικασίας;