Άρθρο 10 Γονεϊκή σχέση που έχει δημιουργηθεί στο εξωτερικό

 

1. Σχέση γονέα ή γονέων και τέκνου που έχει καταχωριστεί σε δημόσια έγγραφα ή δικαστική απόφαση τρίτης χώρας αναγνωρίζεται στην Ελλάδα, τηρουμένων και των διατάξεων για την αναγνώριση δικαστικών αποφάσεων όπου αυτή είναι απαραίτητη, ανεξαρτήτως του φύλου του ενός ή των δύο γονέων και της πρόβλεψης ή μη του τρόπου δημιουργίας της ως άνω σχέσης στο εσωτερικό δίκαιο. Δημόσια αρχή, δικαστήριο ή τρίτος δεν δύναται να αντιταχθεί στην αναγνώριση της γονεΐκής σχέσης του πρώτου εδαφίου που έχει δημιουργηθεί στο εξωτερικό ή στις συνέπειες από την αναγνώριση αυτή. Με την επιφύλαξη της παρ. 2, οι προξενικές αρχές και το Ειδικό Ληξιαρχείο υποχρεούνται σε καταχώριση πράξης αλλοδαπής δημόσιας αρχής που αποτυπώνει γονεϊκή σχέση που έχει ιδρυθεί σύμφωνα με τους κανόνες της οικείας έννομης τάξης και με τήρηση των εκεί προβλεπομένων διατυπώσεων.
2. Ειδικώς στην περίπτωση υιοθεσίας από συζύγους του ίδιου φύλου ή υιοθεσίας του παιδιού του ενός συζύγου από τον άλλο σύζυγο του ίδιου φύλου που έχει τελεστεί στο εξωτερικό κατά το δίκαιο του τόπου τέλεσής της, η υιοθεσία αναγνωρίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, από τον χρόνο που έγινε, με την επιφύλαξη του άρθρου 23 του Αστικού Κώδικα.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 22:02 | Αλεξάνδρα

    Συμφωνώ με αυτό το άρθρο που θα αλλάξει προς το καλύτερο τη ζωή των παιδιών που οι γονείς τους ζούσαν στο εξωτερικό και επέστρεψαν στην Ελλάδα.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 22:03 | Ελένη

    Διαφωνώ για όλα του νομοσχεδίου

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 22:49 | ΜΑΡΙΑ

    απαράδεκτο!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 22:45 | Μαρία Μετζίτη

    Διαφωνώ … Να μην το ψηφίσετε.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 22:15 | Μαρία Μετζίτη

    Διαφωνώ με το νομοσχέδιο.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 20:36 | ΣΤΕΛΛΑ Β.

    ΔΙΑΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 20:20 | Αθανασία Λαλοπούλου

    Αυτό το νομοσχέδιο είναι καταστροφικό.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 20:00 | Κατερίνα

    Διαφωνώ απόλυτα με το νομοσχέδιο

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 20:10 | Ασημίνα Λαγού

    Διαφωνώ με το νομοσχέδιο. Ποια άλλη απαίτηση θα ικανοποιήσετε αργότερα; Μήπως το να παντρεύεται ένας άνδρας με πολλές γυναίκες; Γιατί αυτού του τύπου οι απαιτήσεις που τις ονομάζετε δικαιώματα δεν έχουν τελειωμό.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 18:45 | Loukas

    Εξαιρετικος συμπεριληπτικος νομος. Ευχαρσιτουμε

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 18:11 | Loukas

    Εξαιρετικος συμπεριληπτικος νομος. Ευχαρσιτουμε την Κυβερνηση που επιτελους λυνει ενα χρονιο προβλημα

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 18:59 | Φώτης Αστερίου

    Ζητώ να λείψουν από τα επιμέρους άρθρα οι άναρθρες κραυγές του «όχι», ώστε να μείνουν μόνο τα ουσιώδη σχόλια επί της ΟΥΣΙΑΣ των νέων ρυθμίσεων!

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 17:04 | Ελένη Χ

    Διαφωνώ.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 17:41 | Δαμιανίδου Δέσποινα

    Νόμοι, νόμοι ατέλειωτοι νόμοι…… Αν δεν ακολουθήσουμε τον σωστό δρόμο που δείχνει ο Θεός, μυριάδες δρόμους θα ψάχνουμε, μα θα θαφτούμε στο λαβύρινθο της αποστασίας μας. Δαιδαλώδη προβλήματα θα ανακύψουν και ατέλειωτα θα ψάχνουμε λύσεις. Διαφωνώ απόλυτα, γιατί θεωρώ το προκείμενο νομοσχέδιο να σφυρηλατεί την κατάργηση της ανθρώπινης αξιοπρέπειας.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 17:10 | ΖΕΛΕΛΙΔΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ

    ΔΙΑΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΚΑΙ ΩΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΗ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 16:09 | Ιωάννης

    Διαφωνω

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 14:16 | Simoni

    Επιτέλους να δοθεί ένα τέλος στην ταλαιπωρία αυτών των παιδιών που υπάρχουν και να αποκτήσουν τα δικαιώματα που έχουν όλα τα παιδιά.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 14:57 | Εαγγελια

    διαφωνω

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 13:36 | Ελένη

    Διαφωνώ καθετα

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 13:40 | Ελενη

    Διαφωνώ

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 12:40 | νεό

    Η φύση δίνει παιδιά σε μία γυναίκα και έναν άνδρα. Κάποιος λόγος θα υπάρχει.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 12:14 | Δήμητρα

    Διαφωνώ.Τα παιδιά έχουν δικαιώμα να ζουν σε φυσιολογικό περιβάλλον με πατέρα και μητέρα . Αυτό το δικαίωμα πρέπει να προστατευτεί.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 10:03 | Mary

    Συμφωνούμε όλοι οι άνθρωποι με την επιστήμη και με τις ανεπτυγμένες χώρες που έχουν ήδη ενσωματώσει αυτό το θέμα στη νομοθεσία τους. Μπράβο που φέρνετε την Ελλάδα σε αυτήν την πλευρά.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 10:58 | Maria Gialama

    Μπράβο για το νομοσχέδιο. Μια καλή αρχη για ίσα δικαιώματα για όλους! Συμφωνούμε!

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 09:02 | Νομικός

    Αν ένας πατέρας διαζευγμένος έχει την επιμέλεια του παιδιού του και μία μητέρα διαζευγμένη έχει επίσης την επιμέλεια του παιδιού της και οι δύο γονείς τελέσουν γάμο, το παιδί του καθενός δεν θα έχει κανένα νομικό δεσμό με τον άλλο σύζυγο, ούτε τα δύο παιδιά θα έχουν νομικό δεσμό μεταξύ τους. Για τέτοιες περιπτώσεις δεν έχει τεθεί ζήτημα θέσπισης γονεϊκής σχέσης.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 23:59 | ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΤΑΤΣΗ

    ΔΙΑΦΩΝΩ

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 22:22 | ΙΣΜΗΝΗ ΛΥΓΕΡΟΥ

    Σχετικά με την εξαγγελθείσα νομοθέτηση γάμου και τεκνοθεσίας υπέρ ζευγαριών του ίδιου φύλου ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΘΕΤΑ διότι ο Θεός δημιούργησε Άνδρα και Γυναίκα και τους ευλόγησε να αυξάνονται και να πληθύνονται! Επίσης αναγνωρίζω το δικαίωμα των παιδιών να έχουν ΠΑΤΡΙΚΗ και ΜΗΤΡΙΚΗ παρουσία και φροντίδα ώστε να αποφεύγεται η σύγχυση των γονεϊκών ρόλων στην κοινωνία μας.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 22:17 | Μαρλέν Σίντχομ

    Διόρθωση προτεινόμενου άρθρου ως εξής:

    1. Σχέση γονέα ή γονέων και τέκνου που έχει καταχωριστεί σε δημόσια έγγραφα ή δικαστική απόφαση τρίτης χώρας αναγνωρίζεται στην Ελλάδα, τηρουμένων και των διατάξεων για την αναγνώριση δικαστικών αποφάσεων όπου αυτή είναι απαραίτητη, ανεξαρτήτως του φύλου των γονέων και της πρόβλεψης ή μη του τρόπου δημιουργίας της ως άνω σχέσης στο εσωτερικό δίκαιο. Δημόσια αρχή, δικαστήριο ή τρίτος δεν δύναται να αντιταχθεί στην αναγνώριση της γονεΐκής σχέσης του πρώτου εδαφίου που έχει δημιουργηθεί στο εξωτερικό ή στις συνέπειες από την αναγνώριση αυτή. Με την επιφύλαξη της παρ. 2, οι προξενικές αρχές και το Ειδικό Ληξιαρχείο υποχρεούνται σε καταχώριση πράξης αλλοδαπής δημόσιας αρχής που αποτυπώνει γονεϊκή σχέση που έχει ιδρυθεί σύμφωνα με τους κανόνες της οικείας έννομης τάξης και με τήρηση των εκεί προβλεπομένων διατυπώσεων.

    2. Ειδικώς στην περίπτωση υιοθεσίας από τους συζύγους ανεξαρτήτως φύλου ή υιοθεσίας του παιδιού του ενός συζύγου από άλλο σύζυγο ανεξαρτήτως φύλου που έχει τελεστεί στο εξωτερικό κατά το δίκαιο του τόπου τέλεσής της, η υιοθεσία αναγνωρίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, από τον χρόνο που έγινε, με την επιφύλαξη του άρθρου 23 του Αστικού Κώδικα.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 22:38 | ΜΑΡΘΑ

    ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΩ

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 22:29 | Ασημακοπούλου Ευγενία

    Απόλυτα σύμφωνη με αυτό το εδάφιο που η ψήφιση του θα έχει άμεσο αντίκτυπο στη ζωή μας, θα αλλάξει προς το καλύτερο την ζωή πάρα πολλών οικογενειών που νιώθουμε ξένοι και μη-επιθυμητοί όταν ερχόμαστε στην πατρίδα μας. Τα παιδιά μας θα είναι πλέον πλήρως αναγνωρισμένα και προστατευμένα από το νόμο.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 21:50 | Φωτεινή

    Πρέπει να οριστεί ίδρυση συγγενειας

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 19:55 | ΑΘΗΝΑ ΖΑΜΠΟΥΡΗ

    Δεν είμαστε υποχρεωμένοι να μιμούμαστε ότι κάνουν στο εξωτερικό.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 18:36 | Φωτεινή

    Όχι στο νομοσχέδιο.
    Δεν είναι «οικογένεια»αυτό το μόρφωμα !
    Κάντε μια επέκταση του συμφώνου συμβίωσης αυτών των ανθρώπων , να λυθούν τα προβλήματά τους και σταματήσετε εκεί.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 16:10 | ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΤΣΟΥΛΙΔΟΥ

    Πρέπει να διατηρηθεί η φυσιολογική οικογένεια με μητέρα, πατέρα και παιδί

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 16:55 | ΜΑΝΟΣ

    Άρθρο 10.
    1. Δυνατές περιπτώσεις σχέσεων γονέων και τέκνου, που έχουν καταχωρηθεί σε τρίτη χώρα σε δημόσια έγγραφα: 1) 1 άντρας + 1 παιδί. 2) 1 γυναίκα + 1 παιδί. 3) 1 άντρας + 1 γυναίκα + 1 παιδί. 4) 2 άντρες + 1 παιδί. 5) 2 γυναίκες + 1 παιδί. Για τον άνθρωπο βιολογικά ένα παιδί είναι το αποτέλεσμα ενώσεως ενός σπερματοζωαρίου (αρσενικό φύλο, πατέρας) και ενός ωαρίου (θηλυκό φύλο, μητέρα), εκτός και αν έχει κάποιος ανακαλύψει κάτι διαφορετικό και δεν μας το λέει. Αυτά τα πράγματα ισχύουν από τη φύση δεν είναι επινοήματα νομικά. Σε πολύ γενικές γραμμές θα μπορούσαμε να αναφέρουμε τα παρακάτω, τα οποία επεξεργαζόμενα κατάλληλα μπορεί να βοηθήσουν στην επίλυση του παρουσιαζόμενου προβλήματος. Η περίπτωση λοιπόν 3 που μπορεί να έχει καταχωρηθεί σε τρίτη χώρα, είναι ισοδύναμη για την Ελλάδα (χωρίς να παραβιάζει τον βιολογικό νόμο) με τη νομιμοποίηση της σχέσης του ζεύγους με τον γάμο (πολιτικό, θρησκευτικό) (και την απόκτηση του παιδιού εντός ή εκτός γάμου), το δε παιδί είναι είτε από αναπαραγωγή του ζευγαριού, είτε με υιοθεσία από άλλον (σε περίπτωση αδυναμίας λόγω υγείας του ζεύγους), είτε με ιατρική βοήθεια. Οι περιπτώσεις 1 και 2, που μπορεί να έχουν καταχωρηθεί σε τρίτη χώρα, αντιστοιχούν για την Ελλάδα (χωρίς να παραβιάζει τον βιολογικό νόμο) με τη νομιμοποίηση της σχέσης του ζεύγους με τον γάμο (πολιτικό, θρησκευτικό) κατόπιν δε για κάποιο λόγο έμεινε μόνο ο ένας γονέας στην οικογένεια, το δε παιδί είναι είτε από αναπαραγωγή του ζεύγους, είτε με υιοθεσία από άλλον (σε περίπτωση αδυναμίας λόγω υγείας του ζεύγους), είτε με ιατρική βοήθεια. Οι περιπτώσεις 4 και 5, που μπορεί να έχουν καταχωρηθεί σε τρίτη χώρα, αντιστοιχούν για την Ελλάδα (χωρίς να παραβιάζει τον βιολογικό νόμο η Ελλάδα, έστω και αν τον παραβιάζει η άλλη χώρα), σε περίπτωση συμφώνου συμβίωσης, το δε παιδί δεν είναι από αναπαραγωγή του ζεύγους (από σχέση ενός γάμου), είναι με υιοθεσία από άλλον (λόγω αδυναμίας του ζεύγους να αναπαράγει).
    2. Με την αναγνώριση της υιοθεσίας από ομόφυλα ζευγάρια στην Ελλάδα, επειδή έχουν καταχωρηθεί σε δημόσια έγγραφα τρίτης χώρας σαν «Σχέση γονέα ή γονέων και τέκνου», «που έχει τελεστεί στο εξωτερικό κατά το δίκαιο του τόπου τέλεσής της», αμέσως ανοίγει και το δικαίωμα σε μελλοντικά ομόφυλα ζευγάρια να προχωρούν σε υιοθεσία, διαφορετικά θα υπήρχε διάκριση δικαιωμάτων μεταξύ των νυν αναγνωρίσεων υιοθεσιών και των επόμενων. Μπορεί να θεωρηθεί σαν υιοθεσία, μόνο σύμφωνα με τη νομοθεσία που επικρατεί στο κράτος που εξέδωσε τα δημόσια έγγραφα.
    Συμπέρασμα: Δεν μπορούμε νομικά να εξισώσουμε τη σχέση 2 ομόφυλων ανθρώπων με τη σχέση 2 ετερόφυλων ανθρώπων, παραβιάζοντας βασικό φυσικό νόμο, ο οποίος συνδέεται με την έννοια της αναπαραγωγής. Τα νομικά δικαιώματα οποιουδήποτε παιδιού, ανεξάρτητα από το αν έχει υιοθετηθεί από ομόφυλο ζευγάρι, εξυπακούεται ότι είναι αυτά που έχει κάθε άλλος άνθρωπος. Ο νόμος λοιπόν πρέπει να φροντίσει για αυτά τα δικαιώματα, όχι εντάσσοντας τη σχέση 2 ομόφυλων ανθρώπων μέσα στην έννοια «γάμος», παραβιάζοντας ένα φυσικό κανόνα, που υπάρχει για την αναπαραγωγή των ανθρώπων, αλλά επεκτείνοντας τον νόμο για το Σύμφωνο Συμβίωσης, έτσι ώστε όπου δεν καλύπτονται ή τα υιοθετηθέντα παιδιά ή τα ομόφυλα ζευγάρια, να μπορεί πλέον να τα καλύψει.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 15:42 | Αλέξανδρος Μεταλληνός

    Με την ουσία της ρύθμισης συμφωνώ απολύτως. Επίσης, η χρήση της σύγχρονης μεθόδου της αναγνώρισης είναι ευπρόσδεκτη τόσο από πλευράς μεθοδολογίας ιδιωτικού διεθνούς δικαίου, όσο και από πρακτικής άποψης. Ωστόσο, έχω τα ακόλουθα σχόλια τεχνικής φύσεως:
    (α) Η φράση «τηρουμένων και των διατάξεων για την αναγνώριση δικαστικών αποφάσεων όπου αυτή είναι απαραίτητη» μπορεί να δημιουργήσει σύγχυση. Θα ήταν πολύ καλύτερο να αναφερθεί σε χωριστό εδάφιο ότι σε περίπτωση που η σχέση γονέα και τέκνου βασίζεται σε δικαστική απόφαση, αυτή αναγνωρίζεται με βάση τις διατάξεις για την αναγνώριση δικαστικών αποφάσεων.
    (β) Ενώ είναι κατανοητή η ανάγκη που επιδιώκεται να καλυφθεί με το εδάφιο που αναφέρει ότι «Δημόσια αρχή, δικαστήριο ή τρίτος δεν δύναται να αντιταχθεί στην αναγνώριση της γονεΐκής σχέσης του πρώτου εδαφίου που έχει δημιουργηθεί στο εξωτερικό ή στις συνέπειες από την αναγνώριση αυτή», δηλαδή η αποφυγή εσφαλμένης επίκλησης της δημόσιας τάξης ώστε να μην αναγνωριστεί η γονεϊκότητα ομόφυλων ζευγαριών, η διάταξη ως έχει είναι συνταγματικά προβληματική, επειδή δεν μπορεί να αποκλειστεί το δικαίωμα δικαστικής προστασίας. Ενδεικτικά, αν η συναίνεση της παρένθετης μητέρας δεν υπάρχει ή έχει ληφθεί ως αποτέλεσμα π.χ. απειλής, η παρένθετη μητέρα πρέπει να έχει το δικαίωμα να αμφισβητήσει τη γονεϊκότητα που συστάθηκε στο εξωτερικό.
    (γ) Στη δεύτερη παράγραφο η φράση «με την επιφύλαξη του άρθρου 23 του Αστικού Κώδικα» είναι περιττή και μπορεί να δημιουργήσει σύγχυση. Η αναγνώριση των αποφάσεων για την υιοθεσία γίνεται σύμφωνα με το άρθρο 780 ΚΠολΔ. Το άρθρο αυτό θέτει ως προϋπόθεση της αναγνώρισης την εφαρμογή από το αλλοδαπό δικαστήριο του ουσιαστικού νόμου που έπρεπε να εφαρμοστεί κατά το ελληνικό δίκαιο. Συνεπώς, εν προκειμένω το άρθρο 780 ΚΠολΔ παραπέμπει στο άρθρο 23 ΑΚ και δεν μπορεί να γίνει λόγος για επιφύλαξη.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 15:47 | Γεωργία

    Σύμφωνα με την δημοσκόπηση της ALCO και του Pronews αναφέρει ότι η συντριπτική πλειοψηφία της Ελληνικής κοινωνίας, αντιτίθεται στο «γάμο» των gay και την υιοθεσία παιδιών. Γιατί δεν μας ακούει η σημερινή κυβέρνηση;;

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 14:19 | ΒΙΒΗ

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΓΑΜΟ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΛΟΑΤΚΙ
    ΙΣΟΝΟΜΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 13:12 | Αντια

    ΝΑΙ στο νομοσχέδιο και τις ρύθμισεις για ίσα δικαιώματα στον γάμο για όλους και για την εξασφαλιση των δικαιωμάτων των ΛΟΑΤΚΙ + παιδιών. Το νομοσχέδιο δεν επιβαρύνει υπάρχοντα ανθρώπινα δικαιώματα και μόνο αποβλέπει στην υποστήριξη και προστασία μιας μερίδας Ελλήνων πολιτών που ζητά νόμιμα δικαιώματα και αναγνώριση.

    Ως παιδοψυχολόγος, παντρεμένη μητέρα ΛΑΟΤΚΙ οικογένειας με 2 παιδιά, θέλω ο γάμος μου και η οικογένεια μου να απολαμβάνει τον ίδιο σεβασμό και ισότημα δικαιώματα με όλες τις άλλες οικογένειες στην Ελλάδα όπως στο εξωτερικο. Τα παιδιά μου έχουν δικαίωμα στην ορατότητα, στην ισότητα και σε μια ζωή χωρίς διακρίσεις. Σειρά απο επιστημονικες έρευνες εχουν πια θεμελίωση ότι οι ΛΟΑΤΚΙ+ οικογένειες που πολλαπλασιάζονται και ευημερούν, μεγαλώνουν υγιές και συναισθηματικά δυνατά παιδιά όπως όλες οι οικογένειες πόυ επενδύουν στα παιδιά τους με αγάπη, φροντίδα και θετικά ερεθίσματα. Επιβαρυντικές εμπειριες στα παιδιά δεν προέρχονται από την μορφή της οικογένειας η την σεξουαλικοτητα των γονέων αλλά από τις διακρίσεις, το στίγμα και την επιθετικοτητα στην διαφορετικότητα που βιωνουν στην καθημερινότητα τους. Το νομοσχέδιο αυτό είναι ένα θετικό και ιστορικό βήμα για την ισότητα και τα ανθρώπινα δικαιώματα στις οικογενειακες σχεσεις για όλους στην Ελλάδα.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 13:27 | κατερινα

    συνφωνω στην αναγνωριση. Ισονιμια, ισα δικαιωματα

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 12:19 | Βαρδακώστας Θωμάς

    Την ισότητα την στερούν οι ίδιοι οι ομοφυλόφιλοι γονείς στα παιδιά τους (του ενός από τους δύο) διότι τους στερούν από επιλογή είτε τον φυσικό τους πατέρα είτε τη φυσική τους μητέρα είτε, εκ δευτέρου, στα υιοθετημένα παιδιά τους τη φυσιολογική πατρότητα ή μητρότητα. Δεν φταίει η πολιτεία ή κοινωνία γι’ αυτό (μέχρι στιγμής).
    Αν επικυρώσουν οι βουλευτές τη συνεύρεση αυτή ως γάμο τότε, αν αναγνωρίζονται τα παιδιά που γεννήθηκαν στο εξωτερικό από παρένθετη μητρότητα, η ουσία είναι ότι αναγνωρίζεται η παρένθετη μητρότητα που γίνεται στο εξωτερικό. Και αφού γίνεται στο εξωτερικό με ταλαιπωρία γιατί να μη γίνεται στο εσωτερικό; Άρα, συν τω χρόνω θα φανεί φυσικό να αναγνωριστεί και στην Ελλάδα.
    Όταν γίνεται ένα λάθος θα πρέπει να προσπαθούμε να στηρίξουμε τους πάσχοντες από αυτό στα προβλήματά τους χωρίς να αναγνωρίζουμε το λάθος ως σωστό γιατί έτσι (εκτός από το ότι ψευδόμαστε), έμμεσα, ωθούμε τους συνανθρώπους μας να επαναλάβουν το λάθος αυτό και μάλιστα πολλές φορές και χωρίς τύψεις. Αντί να περιορίσουμε το κακό θα το αυξήσουμε κατακόρυφα.
    Τα ομοφυλόφιλα ζευγάρια δεν μπορούν να δώσουν περισσότερη αγάπη απ’ ό,τι τα ετεροφυλόφιλα αλλά σίγουρα δίνουν προβληματικό πρότυπο.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 11:44 | Σοφία Τσιραμπίδου

    Τέλεια! Ας γίνουμε όλοι ομοφυλόφιλοι λοιπόν! Να τελειώνει αυτή η γκρίνια των ΛΟΑΤΚΙ…ουπς, ξεχάσαμε κάτι;;;; Αν γίνουμε όλοι ομοφυλόφιλοι από που θα παίρνουμε παιδιά για τεκνοθεσία στους ομοφυλόφιλους γονείς; Μάλλον κάτι πάει να γίνει ενάντια στη ΦΎΣΗ που τόσο κατά τα άλλα αγαπάμε και τονίζουμε. ΟΧΙ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 10:29 | Zωή

    Διαφωνώ απόλυτα. Πρέπει να διατηρηθεί η φυσιολογική οικογένεια με μητέρα και πατέρα για την ψυχική υγεία του παιδιού.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 09:59 | Μαρία Αλ

    Απαράδεκτο!

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 00:54 | Γιάννης Χ.

    Ανοίγετε τους ασκούς του Αιόλου. Δεν δίνει η ίδια η φύση δυνατότητα(όχι λόγω ιατρικού προβλήματος) να έχουν παιδιά τα ομοφυλοφιλα ζευγάρια και θα την δώσει ο άνθρωπος? Δηλαδή αν μια χώρα νομιμοποιησει την κλωνοποίηση, εμείς έχουμε υποχρέωση να αποδεχτούμε την γονεϊκή σχέση? Δεν πήραμε το μάθημα μας ακόμα, από τα αποτελέσματα της ευρύτερης παρέμβασης του ανθρώπου στην φύση? Επίσης μια ερώτηση από περιέργεια, έχουν γίνει στατιστικές έρευνες για το ποιο φύλο επιλέγουν για το παιδί τους ειδικά οι ομοφυλόφιλοι άντρες? Θα έπρεπε να σημαίνει κάτι αυτό?

  • 28 Ιανουαρίου 2024, 23:48 | Βασιλική Γούδα

    Διαφωνώ πλήρως με όλο το νομοσχέδιο.

  • 28 Ιανουαρίου 2024, 23:29 | Γούδα Μαρία

    Την Αγία μας Γραφή τήν ανοίξατε ποτέ; Κρίμα. Μιλάμε άλλη γλώσσα…

  • 28 Ιανουαρίου 2024, 21:32 | Θεοδωρος ασιμης

    Ειμαι καθετα αντίθετος με το θέμα των παιδιών δεν πρέπει να έχουν παιδιά , τα παιδιά πρέπει να έχουν μαμά και μπαμπα. Από την ίδια την φύση υπάρχει το αρσενικό και το θηλυκό ακόμα και με την θρησκεία είναι αντίθετο.
    Δεν φυσιολογικό το να έχουν παιδιά.

  • 28 Ιανουαρίου 2024, 19:07 | Μαρία Αργυρίου

    «Πέραν της δύσκολης κατάστασης του να χάσει τον έναν γονέα, αυτή τη στιγμή το νομοσχέδιο επιλύει υπάρχουσες καταστάσεις. Δίνει δικαιώματα σε παιδιά που υπάρχουν. Είναι δίπλα μας. Μπορεί να είναι αόρατα ως προς το νόμο, ως προς τη λήψη ιθαγένειας – οι νομικοί αντιλαμβάνονται την εκκρεμότητα που υπάρχει όταν ένα παιδί έρχεται από το εξωτερικό και δεν του αναγνωρίζεται η ιθαγένεια στην Ελλάδα – αλλά πρέπει να δούμε την καθημερινότητά τους. Ας δοιύμε την καθημερινότητά του. Μπορεί κάποιος από τους δύο να πάρει τους βαθμούς; Ή να το πάει στο νοσοκομείο; Όχι. Τα παιδιά αυτά είναι στο κενό» ανέφερε η Υπουργός Οικογένειας Σοφία Ζαχαράκη για τον γάμο και τη τεκνοθεσία των ομόφυλων ζευγαριών.

    «Προασπίζουμε τα δικαιώματα των παιδιών και αυτό γίνεται με τη λογική του απόλυτου σεβασμού στην ισότητα, σε μία κοινωνία και μία Δημοκρατία, η οποία σέβεται τους πολίτες της. Μήπως οι πολλοί που έχουμε εξασφαλισμένα δικαιώματα έχουμε την ευθύνη να προστατεύουμε τους λίγους; Είναι χρέος της δημοκρατίας να προστατεύει ακόμα και τον έναν» κατέληξε για το νομοσχέδιο.

    Bravooo!

  • ΑΠΟΣΥΡΑΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ & ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

    προσθεστε τα εξής

    Παιδί μπορούν να μεγαλώσουν μόνο τα Ετερόφυλα Ζευγάρια
    αλλίως το παιδί αν μεγαλώνει σε ομοφυλόφιλους ,
    είναι παιδί του ενός γονέα του βιολογικού του γονέα και παιδί του άλλου βιολογικού του γονέα αν είναι εν ζωή, εκτός αν ο ένας/μία έχει χάσει την επιμέλεια για καποιον εξαιρετικά σοβαρό λόγο.

    Παιδιά, που ενώ είχαν υιοθετηθεί από ετεροφυλόφιλους γονείς και στην πορεία καταδεικνύονται ομοφυλόφιλοι, διατηρεί η πολιτεία το δικαίωμα και την υποχρέωση
    προστατευοντας το παιδι να το μεταφέρει σε νέα δομή του κράτους προστασίας ανηλίκων παιδιών -αν δεν υπάρχει να δημιουργηθεί.
    Δευτερη ατυχία δεν αξίζει στο παιδί που ατύχησε στην υιοθεσία
    Η υιοθεσία είναι μεγαλη πράξη Ανθρωπιάς και για αυτό πρέπει να διασφαλιζεται η πραγματική αγάπη των ετερόφυλων γονεων μεταξυ τους προς αποκτηση θετού παιδιού όταν δεν μπορούν δικό τους.

    ΟΛΑ τα άλλα στο κείμενο προς διαβούλευση του αρθρου…απόσυρση.

    ΑΠΟΣΥΡΣΗ και του Νομοσχεδίου….

    Σκεφτείτε τις μακροπροθεσμες συνεπειες ενος παράλογου νόμου
    Δε θέλουμε εξαθλιωση της ανθρωπινης ζωής,παραγγελίας παιδιού με χρηση πλήκτρου ή εμπορίας ,
    Ενισχυσετε ολες τις οικογένειες που έχουν παιδιά υπό την προστασία
    φροντιστε να κάνουν τουλάχιστον 3 παιδιά οι έλληνες μηπως και σωθεί το έθνος…
    με μονιμη σύνταξη στην ελληνίδα μητέρα.

    Αυτό θα ήταν υπουργείο οικογένειας κανονικής …
    και όχι δημιουργια «Αρίας Φυλής» με παραγγελίες ανθρωπίνων ζωών και υποβαθμιση της γυναίκας ενός ανώτερου βιολογικά όντος ..»σε σκεύος παραγγελιων»
    του κραταιού φαλλοκρατικού ελληνικού συστήματος…
    ΝΤΡΟΠΗ ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΤΕ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ ΤΗΝ ΑΔΕΡΦΗ ΣΑΣ

    Η Ελλάδα θα διασωθεί και θα αλλάξει προς το καλυτερο

    ΑΠΟΣΥΡΑΤΕ ΟΜΩΣ ΑΥΤΟ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΕΚΤΡΩΜΑ.