Άρθρο 4 Απάλειψη διάκρισης λόγω φύλου κατά τον νομοθετικό ορισμό του επωνύμου των τέκνων σε περίπτωση μη επιλογής εκ μέρους των γονέων – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 1505 Αστικού Κώδικα

 

Στην παρ. 3 του άρθρου 1505 του Αστικού Κώδικα, περί του επωνύμου των τέκνων, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) στο πρώτο εδάφιο, η φράση «έχουν για επώνυμο το επώνυμο του πατέρα τους» αντικαθίσταται από τη φράση «έχουν σύνθετο επώνυμο, αποτελούμενο από το επώνυμο και των δύο γονέων τους», β) προστίθενται εδάφια, δεύτερο και τρίτο, και το άρθρο 1505 διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 1505
Επώνυμο των τέκνων

Οι γονείς υποχρεούνται να έχουν προσδιορίσει το επώνυμο των τέκνων τους με κοινή αμετάκλητη δήλωση τους. Η δήλωση γίνεται πριν από το γάμο, είτε σε συμβολαιογράφο, είτε στο λειτουργό, ενώπιον του οποίου θα τελεσθεί ο γάμος. Ο λειτουργός οφείλει να ζητήσει τη σχετική δήλωση.
Το οριζόμενο επώνυμο, κοινό για όλα τα τέκνα, μπορεί να είναι, είτε το επώνυμο του ενός από τους γονείς, είτε συνδυασμός των επωνύμων τους, που όμως σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να περιλαμβάνει περισσότερα από δύο επώνυμα.
Αν οι γονείς παραλείψουν να δηλώσουν το επώνυμο των τέκνων τους, σύμφωνα με τους όρους των προηγούμενων παραγράφων, τα τέκνα έχουν σύνθετο επώνυμο, αποτελούμενο από το επώνυμο και των δύο γονέων τους. Πρώτο τίθεται το επώνυμο με αρχικό που προηγείται στο αλφάβητο. Αν το επώνυμο του ενός ή και των δύο γονέων είναι σύνθετο, το επώνυμο των τέκνων σχηματίζεται με το πρώτο από τα δύο επώνυμα.».

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 13:56 | Ελενη

    Διαφωνώ.Πολλά ετερόφυλα ζευγάρια περιμένουν να υιοθετήσουν παιδιά που φιλοξενούνται σε ιδρύματατα.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 12:12 | Στεργιος Κ.

    Η πολιτεια ΧΡΩΣΤΑΕΙ σε αυτα τα παιδια.

    Ας δωσει τα δικαιωματα που ηδη χρωσταει απο χρονια, παραμελωντας τα.

    Νομοσχεδιο τωρα.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 12:21 | Μιλτος

    Βρε αφηστε τους ανθρωπους να ζησουν ελευθερα και ισοτιμα! Δωστε τα δικαιωματα που χρωστα η κοινωνια σε αυτα τα παιδια και αυτες τις οικογενειες!

    Τί είστε; Καλύτεροι τους;;

    Κοιτάξτε τα ελλείμματά σας και τα οικογενειακά δράματά σας και κάντε αυτοκριτική, αντί για κριτική σε πράγματα και καταστασεις που δε γνωριζετε!

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 10:07 | Mary

    Συμφωνούμε όλοι οι άνθρωποι με την επιστήμη και με τις ανεπτυγμένες χώρες που έχουν ήδη ενσωματώσει αυτό το θέμα στη νομοθεσία τους. Μπράβο που φέρνετε την Ελλάδα σε αυτήν την πλευρά.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 10:36 | Maria Gialama

    Μπράβο για το νομοσχέδιο. Μια καλή αρχη για ίσα δικαιώματα για όλους! Συμφωνούμε!

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 02:44 | FONI

    Διαφωνώ!… Υπάρχει μεγάλο πρόβλημα όταν κάτι πολύ αντίθετο από την φυσικότητα και με τις ανάλογες προεκτάσεις παίρνει τη θέση της φύσης και λέγεται… πρόοδος.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 01:33 | Γιώργος Χ

    Τα παιδιά γενιούνται από πατέρα και μητέρα και παίρνουν το επώνυμο του πατέρα. Όλα τα άλλα είναι εστία προβλημάτων

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 00:31 | Αλεξάνδρα και βασίλης

    Το γένος σε όλο τον κόσμο δίνεται από το μέρος του πατέρα, αφού βιολογικά ορίζει και το φύλο του παιδιού. Μόνο πρόβλημα θα δημιουργήσετε στα ζευγάρια που θέλουν να κάνουν παιδιά. Ειδικά τα αδέλφια θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ισότιμα.

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 00:18 | Πηνελόπη Ι.

    Ένας αχταρμάς. Είναι ανάγκη να προχωράτε σε τέτοιες αλλαγές; Ο κανόνας θα πρέπει να είναι η ισότιμη αντιμετωπιση όλων των παιδιών. Είναι δυνατόν δύο αδέλφια να τυγχάνουν διαφορετικής μεταχείρισης και το ένα να παίρνει το επώνυμο του πατέρα, ενώ το άλλο να μην το παίρνει; Και αν η μητέρα χωρίσει στο ενδιάμεσο και κάνει άλλο παιδί, με άλλο μπαμπά και του δώσει το επώνυμο της, αντί για το επώνυμο του πατέρα του; Πως θα αισθάνονται αυτά τα αδέλφια που αντιμετωπίζονται διαφορετικά, ανάλογα με τα βίτσια του κάθε γονέα; Ότι ισχύει για το ένα παιδί θα πρέπει να ισχύει και για το αδελφάκι του!

  • 30 Ιανουαρίου 2024, 00:16 | Ελένη Α

    Η φράση «Πρώτο τίθεται το επώνυμο με αρχικό που προηγείται στο αλφάβητο» να μετατραπεί σε «Πρώτο τίθεται το επώνυμο που προηγείται αλφαβητικά». Είναι πιο σωστό γραμματικά, ενώ καλύπτει και την περίπτωση που τα δύο επώνυμα ξεκινούν από το ίδιο αρχικό γράμμα.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 23:24 | ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΤΑΤΣΗ

    ΔΙΑΦΩΝΩ

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 23:06 | Αικατερίνη Παπαδογιάννη

    Ας μας πει ο κύριος Γκαρσία που κράζει τον Μητροπολίτη Νικολαο τι έχει σπουδάσει και μπορεί έτσι εύκολα να κρίνει τον λόγο αυτού του ανθρώπου. Και αφού πιστεύει τόσο πολύ στην θεωρία του Δαρβίνου θα μας εξηγήσει πως φαντάζετε ότι στο μέλλον τα παιδιά θα γεννιούνται από ταίρια του ίδιου φύλλου. Πρωτοποριακό σε σχέση με την αναχρονιστική άποψη της πλειοψηφίας του Ελληνικού λαού.
    Είναι γελοίο να μιλούν για σκοταδισμό αυτοί που καταργούν κάθε είδους κοινή λογική . Ελπίζω εσύ να μην γεννήθηκες πιστεύοντας ότι είσαι τυφλός και πας να βγάλεις τα ματάκια σου όπως μια trans disability!
    Αρνούμαι να ψηφιστεί κάτι τέτοιο στη χώρα μου

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 23:30 | ΚΑΤΣΑΒΟΥ ΚΑΙΤΗ

    Το συγκεκριμένο άρθρο δείχνει ξεκάθαρα ότι στόχος του νομοσχεδίου είναι η υιοθεσία παιδιών από ομοφυλόφιλα ζευγάρια. Το σύμφωνο συμβίωσης είχε μεριμνήσει για το επίθετο των παιδιών. Η αλλαγή του Αστικού Κώδικα γίνεται μόνο και μόνο για να μπορούν τα ομοφυλόφιλα ζευγάρια να προχωρήσουν σε υιοθεσίες παιδιών. Ποιος θα υπερασπιστεί το δικαίωμα των παιδιών να μεγαλώσουν σε μια οικογένεια με μητέρα και πατέρα;
    Δυστυχώς το να ομολογείς την αλήθεια του Θεού και να θέλεις να προστατεύσεις τους συνανθρώπους σου θεωρείται μίσος, ομοφοβία και θρησκευτικός φανατισμός. Η αθάνατη ψυχή όλων μας είναι πολύτιμη, αφού για αυτήν ήρθε ο Χριστός και έδωσε το Αίμα Του για να την ελευθερώσει από τον αιώνιο θάνατο. Από αγάπη ζητάμε να μην γίνει η αμαρτία νόμος.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 22:11 | ΜΑΡΘΑ

    ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΩ

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 21:12 | Μαρλέν Σίντχομ

    Διόρθωση του προτεινόμενου άρθρου σε : “Στην παρ. 3 του άρθρου 1505 του Αστικού Κώδικα, περί του επωνύμου των τέκνων, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) στο πρώτο εδάφιο, η φράση «έχουν για επώνυμο το επώνυμο του πατέρα τους» αντικαθίσταται από τη φράση «έχουν σύνθετο επώνυμο, αποτελούμενο από το επόμενο των γονέων τους», β) προστίθενται εδάφια, δεύτερο και τρίτο, και το άρθρο 1505 διαμορφώνεται ως εξής:

    «Άρθρο 1505
    Επώνυμο των τέκνων
    Οι γονείς προσδιορίζουν το επώνυμο των τέκνων τους με κοινή δήλωση τους. Η δήλωση μπορεί να γίνεται πριν ή και μετά από το γάμο, είτε σε συμβολαιογράφο, είτε σε λειτουργό.
    Το οριζόμενο επώνυμο, μπορεί να είναι, είτε το επώνυμο του ενός από τους γονείς, είτε συνδυασμός των επωνύμων τους.
    Αν οι γονείς παραλείψουν να δηλώσουν το επώνυμο των τέκνων τους, σύμφωνα με τους όρους των προηγούμενων παραγράφων, τα τέκνα έχουν σύνθετο επώνυμο, αποτελούμενο από το επώνυμο των γονέων τους. Πρώτο τίθεται το επώνυμο με αρχικό που προηγείται στο αλφάβητο. Αν το επώνυμο του ενός ή και περισσοτέρων γονέων είναι σύνθετο, το επώνυμο των τέκνων σχηματίζεται από τον συνδυασμό των επωνύμων των γονέων.»”

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 19:52 | ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ Β

    Διαφωνώ πλήρως

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 19:15 | ΑΤ

    ΑΠΟΣΥΡΑΤΕ το νομοσχέδιο
    ΑΠΟΣΥΡΑΤΕ Αυτό Το Αρθρο

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 19:56 | ΑΤ

    Απαράδεκτο το νομοσχέδιο !

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 18:51 | Φω. Πα.

    Απαράδεκτο το νομοσχέδιο !
    Όχι σε τέτοιους «γάμους».
    Κρίμα να γκρεμίζεται η αξιοπρέπεια του ανθρώπου !

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 18:03 | Επίχαρις Μιχαηλίδου

    Φυσικώς αδύνατον να είναι γονείς δύο άτομα του ιδίου φύλου . Αρα περιττή η συζήτηση για επώνυμο

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 17:52 | Φώτης Αστερίου

    Τα ανθρώπινα δικαιώματα ΔΕΝ εξαρτώνται από την «κοινή γνώμη», ΟΥΤΕ τίθενται σε δημοψηφίσματα, για να μπορεί να τα αρνείται μια θρησκόληπτη δράκα προνομιούχων!

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 15:26 | Katy

    Ζητάμε δημοψήφισμα!!!!να φανεί η αλήθεια!ο λαός διαφωνεί! για ποια δημοκρατία κ ελευθερία μιλάμε;

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 15:50 | Θωμαή

    Διαφωνώ πλήρως με το νομοσχέδιο.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 14:41 | φωτιος τζαμαλουκας

    Σε μια χωρα με μακραιωνη ιστορια χριστιανικων καταβολων ειναι απαραδεκτο να νομοθετειται ως γαμος κατι που δεν φερει απογονους και επιπλεον σπρωχνει τους ανθρωπους με την νομιμη τελεση του το ελευθερο συνειδησιακα για χρηση του ΣΩΜΑΤΟς Ως ΣΩΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΝΟΙΚΕΙ ΣΕ ΑΥΤΑ Η ΧΑΡΙΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ . ΜΕ τους αγιους ασκητες να εχουν δειξει πως οι ομοφυλοφιλες επαφες ειναι παθη σαρκικα που οδηγουν τον ανθρωπο στην απωλεια της πνευματικης ζωης , ειναι εγκλημα να δινεται το ΟΝΟΜΑ ΓΑΜΟΣ σε τετοιες σαρκικες συνευρεσεις !
    Το να λεμε οτι ειναι ροπη της φυσης προς το ιδιο φυλο τετοιες συμβιωσεις δειχνει ποσο ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΣΗΜΕΡΑ ΕΧΕΙ ΧΑΣΕΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΘΕΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΤΟΥ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟ ΑΛΛΑ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΟΤΙ ΛΟΙΔΩΡΕΙ ΜΙΑ ΖΩΗ ΕΓΚΡΑΤΕΙς ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΗς οπως εχει θεσπιστει και εντος του ΓΑΜΟΥ απο τους αγιους πατερες της ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ μεσα απο τα κειμενα τους με φωτισμο του ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ οπως εχει φωτισει μεγαλους πατερες τις εκκλησσιας μετα την ελευση του ΥΙΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ που ελαβε για να μας δειξει την αξια τησ παρθενιας υποσταση απο την παρθενο θεοτοκο ! ΤΕΤΟΙΟΙ ΝΟΜΟΙ ΠΡΟΣΒΑΛΛΟΥΝ ΒΑΝΑΥΣΑ ΕΝΑΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ 2000 και πλεον ετων μαθητειας στις αξιες της αγαπης οπως μας την εδειξαν ανθρωποι αγιοι με ακτημοσυνη και ασκηση και παρθενια !!Ο θεοσ να βαλει το χερι του να μασ γλιτωσει απο τετοιεσ ΑΝΟΜΕΣ νομιμοφρονες εκδηλωσεις των παθων της ανθρωπινης φυσης !!!

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 13:31 | Παυλίνα Γ.

    Διαφωνώ πλήρως με αυτό το νομοσχέδιο.

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 09:31 | Γκαρσία

    Αυτά που ξέρει κι αυτά που λέει ο μητροπολίτης Μεσογαίας

    ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΧΡΗΣΤΟΥ. Στην πρόσφατη συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου ο εισηγητής μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος, τόνισε για το επίμαχο θέμα του πολιτικού γάμου των ομοφύλων: «Το µεγαλύτερο λάθος µας ὡς Εκκλησίας θὰ ἦταν νὰ δεχθοῦµε ὅτι ἡ οµοφυλοφιλικὴ πράξη, ἐκτὸς ἀπὸ ψυχικὴ διαταραχή, δὲν εἶναι καὶ ἁµαρτία. Τὰ πρόσωπα αὐτά, ἐκτὸς ἀπὸ τὴν ἐλπίδα τῆς ψυχιατρικῆς (!) θεραπείας, θὰ εἶχαν χάσει ὁριστικὰ καὶ τὴ σωτήρια διάθεση µετανοίας καὶ τὴν ἀναζήτηση τῆς παρηγορίας τοῦ θείου ἐλέους γιὰ τὶς δικές τους ἐκτροπές.»

    Σημείωσε μάλιστα ότι: «από τότε που η ψυχιατρική διέγραψε την ομοφυλοφιλία από την λίστα των ψυχικών διαταραχών, παραιτήθηκε από τη σχετική έρευνα και έμειναν τα δύστυχα αυτά άτομα αβοήθητα με μοναδική συντροφιά την ελπίδα σε μια βολική νομοθεσία και τη διεκδίκηση δικαιωμάτων με παρελάσεις αυτοξευτελισμού και ντροπής».

    Δεν παρέλειψε μάλιστα να επιτεθεί με σκληρά λόγια στην κυβέρνηση και τα πολιτικά κόμματα, ισχυριζόμενος μεταξύ άλλων ότι «η τυχόν ψήφιση του νομοσχεδίου υπονομεύει το Έθνος και υπό την έννοια αυτή λειτουργεί αντεθνικά»! Σε ανάρτησή της με δύο γραμμές η Ελληνική Ψυχιατρική Εταιρεία απάντησε: «Η ΕΨΕ τονίζει, ρητά και κατηγορηματικά, ότι η ομοφυλοφιλία δεν αποτελεί ψυχική νόσο».

    Το θέμα λοιπόν δεν είναι τι είπε ως μητροπολίτης. Το θέμα είναι πως αυτός που τα είπε, ο Μεσογαίας Νικόλαος που χειροτονήθηκε το 1989, είχε σπουδάσει Φυσική στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Αστροφυσική στο Harvard (Master of Arts) και Μηχανολογία στο Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασσαχουσέττης (ΜΙΤ) (Master of Science in Mechanical Engineering). Οι διδακτορικές σπουδές του στο HST (κοινό πρόγραμμα Harvard και ΜΙΤ) επικεντρώθηκαν στον τομέα της Βιοϊατρικής Τεχνολογίας (Βιορευστοδυναμική, Μαθηματική Φυσιολογία, Αιμοδυναμική της καρδιάς και των αγγείων).

    Εργάστηκε ως ερευνητής και επιστημονικός συνεργάτης στο Αγγειολογικό Εργαστήριο του New England Deaconess Hospital, στο Τμήμα Αναισθησιολογίας του Massachusetts General Hospital και στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Boston Children’s Hospital. Επίσης, διετέλεσε επί διετία επιστημονικός σύμβουλος μεγάλων εταιρειών σε θέματα Διαστημικής Ιατρικής Τεχνολογίας. Παράλληλα με την επιστημονική του έρευνα, σπούδασε τη Θεολογία στη Θεολογική Σχολή του Τιμίου Σταυρού της Βοστώνης και στη συνέχεια στη Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

    Αυτός ο άνθρωπος λοιπόν, ξέρει πολύ καλά ότι η βιβλική εκδοχή που ασπάζεται είναι πλέον μια μυθολογία που αντέχει από την επιβολή του σκοταδιστικού δόγματος «πίστευε και μη έρευνα» σε μεγάλο μέρος της κοινωνίας που ασπάζεται την χριστιανική θρησκεία.

    Ξέρει πως δημιουργήθηκε το σύμπαν πριν από περίπου 13 δισεκατομμύρια χρόνια. Ξέρει ότι το ηλιακό μας σύστημα έχει ηλικία 5 δισεκατομμύρια έτη, όταν τότε δημιουργήθηκε ο ήλιος. Και γνωρίζει πως όταν στις αρχές του 17ου αιώνα ο Γαλιλαίος με τη βοήθεια τηλεσκοπίου τεκμηρίωσε τη θεωρία του Κοπέρνικου πως ο ήλιος ήταν ακίνητος και η γη με τους άλλους πλανήτες περιστρέφονταν γύρω από αυτόν, χρησιμοποιώντας μάλιστα εδάφια απ’ τη Βίβλο, για να αποδείξει πόσο λανθασμένη ήταν η αντίληψη που ίσχυε μέχρι τότε – ότι, δηλαδή, η Γη ήταν ακίνητη και ο Ήλιος γυρνούσε γύρω από αυτή. Έτσι έγινε επικίνδυνος και ετέθη σε κατ’ οίκον περιορισμό από την Ιερά Εξέταση.

    Ξέρει πολύ καλά, ότι οι πρώτοι ζωντανοί οργανισμοί στη Γη ήταν μονοκύτταροι. Τα παλαιότερα απολιθώματα μικροβιοειδών οργανισμών χρονολογούνται ως και 3,5 δισεκατομμύρια χρόνια πριν, δημιουργήθηκαν και αναπτύχθηκαν στο νερό. Γνωρίζει ότι η ιστορία της ανθρώπινης εξέλιξης άρχισε μόλις πριν από 4 εκατομμύρια χρόνια στην ανατολική Αφρική, από μια ομάδα ζώων που ονομάζονται Αυστραλοπίθηκοι, και έφτασε στον Homo sapiens, δηλαδή τον σημερινό άνθρωπο.

    Ίσως δεν έχει ακούσει τον διάσημο αστροφυσικό Δημήτρη Νανόπουλο διευθυντή Αστροσωματιδιακής Φυσικής του Κέντρου προχωρημένων ερευνών στο Χιούστον του Τέξας να αποκαλύπτει το συμπέρασμα των επιστημόνων της ΝΑSΑ που με αφορμή τον περίφημο μηχανισμό των Αντικυθήρων κατασκευασμένο τον πρώτο (!) αιώνα μ.Χ. είχε τον ήλιο στο κέντρο και τους πλανήτες στην σωστή ακριβή περιστροφή γύρω από αυτόν.
    Όπως αποκάλυψε οι επιστήμονες του κορυφαίου διαστημικού προγράμματος με αφορμή τον μηχανισμό αυτόν, μελέτησαν την εξέλιξη των επιτευγμάτων της αστροφυσικής στην γη και κατέληξαν στο συμπέρασμα πως αν δεν είχε μεσολαβήσει ο θρησκευτικός σκοταδισμός, ο άνθρωπος θα είχε πατήσει στη σελήνη τον 9ο αιώνα μ.Χ.!!!

    Και όμως ο Νικόλαος αποδέχεται σήμερα την βιβλική ερμηνεία του Αδάμ και της Εύας κατασκευασμένους από τον θεό. Η θεωρία της εξέλιξης των ειδών απορρίπτεται. Βρισκόμαστε στον 21ο αιώνα γνωρίζουμε σχεδόν τα πάντα τουλάχιστον για το πως βρεθήκαμε εδώ, ξέρουμε ότι ο ήλιος ως πυρηνικός αντιδραστήρας έχει ζωή για ακόμη 5 δισεκατομμύρια χρόνια και μετά θα καταπιεί τους κοντινούς πλανήτες μαζί και την γη διαλύοντας το ηλιακό σύστημα.

    Μικρό το κακό, αν τουλάχιστον σήμερα οι χριστιανοί ιερείς αφοσιώνονταν να υπηρετούν τις ουμανιστικές διδαχές του Ιησού και δεν περιόρισαν τα καθήκοντά τους σε αέναες λειτουργίες που σε τίποτα δεν βελτιώνουν τη ζωή των ανθρώπων. Ευλογούν πολέμους, στήριξαν την αποικιοκρατία, αρνήθηκαν να καταδικάσουν το δουλεμπόριο ανθρώπων, σιώπησαν μπροστά στην βαρβαρότητα των Ναζί με τη δικαιολογία πως όλα αυτά είναι θέλημα θεού και δοκιμασία για την απονομή της παραδείσιας ζωής!

    Αντί επιλόγου ας αφιερώσουμε στον Νικόλαο ένα απόσπασμα από το έργο του Νίκου Καζαντζάκη «Ο Χριστός ξανασταυρώνεται» τον οποίο αφόρισαν οι προγενέστεροι του.
    «Ο Χριστός ο δικός μας είναι φτωχός, κατατρεγμένος, χτυπάει πόρτες και κανένας δεν του ανοίγει. Ο Χριστός ο δικός σας είναι πλούσιος κοτζαμπάσης, τα έχει φτιαγμένα με τον Αγά, μανταλώνει την πόρτα του και τρώει. Ο Χριστός ο δικός σας διαλαλεί: Δίκαιος είναι ο κόσμος τούτος, τίμιος, σπλαχνικός μου αρέσει, αφορεσμένος όποιος σηκώσει χέρι να τον κουνήσει. Ο Χριστός ο δικός μας ξυπόλητος, κοιτάζει τα κορμιά που πεινούν, τις ψυχές που πλαντούν, φωνάζει: Άδικος είναι, άτιμος, άσπλαχνος, ο κόσμος τούτος. Πρέπει να γκρεμιστεί».
    Ας αποφασίσουν λοιπόν οι ψυχίατροι ποιος έχει δίκιο και ποιοί χρειάζονται θεραπεία.
    (SLpress 26-1-24)

  • 29 Ιανουαρίου 2024, 00:53 | Ανθή

    Δεν ταιριάζει αυτή η λέξη ΓΑΜΟΣ για κάτι έξω από τον κλασικό γάμο μεταξύ εταιρόφυλων στην Ελληνική κουλτούρα.
    Και στο πλαίσιο diversion and inclusion νομίζω ότι δεν χρειάζεται να υπάρξει εξωμίωση. Και η διαφορετικότητα ας έχει το όνομά της.
    Συμφωνώ για το θέμα της κατάργησης του ρατσισμού και της ύπαρξης εργασιακής εξίσωσης.

    Σαν κάτοικος εξωτερικού (ζω στην Γερμανία) δύο πράγματα έχω να προτείνω:
    Μπορείτε να φέρετε της εξίσωση των εργασιακών σχέσεων με τον σεβασμό που υπάρχει στο εξωτερικό για όλους όχι μόνον για τα ομόφυλα ζευγάρια? Γιατί εδώ στην Ελλάδα η εξίσωση δεν υπάρχει.

    Τώρα όσον αφορά στον γάμο, Στην Γερμανία και πολύ πριν στην Γαλλία οι καθολικές και προτεστάντικες εκκλησίες έκλειναν και κλείνουν. Τι θέλω να πω, στην Ελλάδα δεν υπάρχει η ίδια αντίληψη για τον γάμο με κράτη όπως η Γερμανία και η Γαλλία. Ο πολιτικός γάμος κάνει θράυση. Ας κρατήσουμε και εδώ το Diversion and Inclusion για την Ελλάδα.

    Η πρότασή μου…..
    Δεν χρειάζεται να το ονομάσετε ΓΑΜΟ ούτε να το θέσετε εντός θρησκευτικού πλαισίου προκεινένου να λύσετε τα προβλήματα που υπάρχουν. Εξελίξτε το σύμφωνο συμβίωσης ώστε να καλύπτει τα προβλήματα που θεωρείτε ότι ανακύπτουν από την καθημερινότητα.

  • 28 Ιανουαρίου 2024, 23:03 | Βασιλική Γούδα

    Διαφωνώ πλήρως με το νομοσχέδιο.

  • 28 Ιανουαρίου 2024, 22:35 | Γούδα Μαρία

    Σκεφθήκατε τί βιώματα θά έχουν αυτά τα παιδιά; Πώς θα καταντήσουμε;

  • 28 Ιανουαρίου 2024, 18:16 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ

    Διαφωνώ πλήρως. Δυο είναι τα βιολογικά φύλα. Άνδρας και γυναίκα. Ο,τιδήποτε άλλο είναι παραφύσιν και ας μην το δέχονται και ας «πονάει» τους ομοφυλόφιλους.

  • Η λεξη γονέας να σημαίνει το βιολογικό γονέας
    «το οριζόμενο επώνυμο, κοινό για όλα τα τέκνα,
    μπορεί να είναι, είτε το επώνυμο του ενός από τους γονείς,
    είτε συνδυασμός των επωνύμων τους,
    που όμως σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να περιλαμβάνει
    περισσότερα από δύο επώνυμα»

    …σωστά αυτά Aρκεί…. όμως να προστεθεί…
    ότι η λεξη Γονέας σημαίνει =Βιολογικός Γονέας
    αλλιως τα παιδια αυτά εχουν επώνυμο από γονέα
    ή «των δύο βιολογικά γονέων» συνδυαστικά, η από επώνυμο γονέα & επώνυμο κηδεμόνα (αν δεν είναι εν ζωή ο έτερος γονέας/η/και έχει χάσει την κηδεμονία του παιδιού για σοβαρούς λόγους)
    με δυνατότητα να αλλάξει το επώνυμο του το ίδιο το παιδί όταν ενηλικιωθεί
    με ένα ή και των δυο επώνυμα των βιολογικά γονέων του,
    η του κηδεμόνα του,αν το παιδί σε ώριμη φάση δική του, το θελήσει….
    προέρχει το Δικαίωμα του Παιδιού να γνωρίζει τους βιολογικούς του γονείς
    και να αποφασίζει, καθ’ότι από αυτούς, φέρει και μεταφερει το γενετικό του υλικό.

    Γιούλα (Παναγούλα) Ν. Μπάρλα (Panagoula Barla)
    Ιατρός M.D./D.r Ε.Κ.Π.Α
    Χειρ.Οφθαλμίατρος F.E.B.O.
    μητέρα, ελληνίδα υπήκοος

  • 28 Ιανουαρίου 2024, 14:40 | Σουλτάνα Λευκοπούλου

    Διαφωνώ πλήρως. Το δικαίωμα του παιδιού για μητρικό και πατρικό πρότυπο ποιος θα το ικανοποιήσει;

  • 28 Ιανουαρίου 2024, 13:06 | Ζάλευκος

    Αφού, όπως υποσχέθηκε ο κ. πρωθυπουργός, δεν θα επιτρέπεται η απόκτηση τέκνου μέσω παρένθετης μητέρας για τα ομόφυλα ζευγάρια, πώς θα θεωρείται τέκνο ζεύγους αρρένων για να το δηλώσει ένας εξ αυτών ως δικό τους; εάν καταφύγουν στην υιοθεσία («τεκνοθεσία») αυτό που θα πάρουν θα έχει ήδη δηλωθεί κατά τη γέννηση… Είναι νομοσχέδιο στο πόδι γραμμένο!!!

  • 28 Ιανουαρίου 2024, 13:59 | Γουναρη ευθαλία

    Μάνα κραζει το παιδακι, μανα ο νιος καί μάνα ο γερος.
    Φρικτό στήν ασέβεια του νομοσχεδιο. Αποιεροποιηση του ιεροτερου προσωπου.

  • 28 Ιανουαρίου 2024, 13:07 | ΑΝΤΡΕΑΣ Π

    Το Νομοσχέδιο είναι μία καλή αρχή και συμφωνώ απόλυτα .
    Τα Ανθρώπινα δικαιώματα δεν δεν τα διαπραγματευόμαστε , είναι δεδομένα .
    Το σύνταγμα της χώρας μας το λέει σαφέστατα ότι πρέπει να υπάρχει ισονομία .
    Οχι άλλες διακρίσεις εις βάρος των συνανθρώπων μας .
    Μπράβο στην κυβέρνηση που φέρνει αυτό το νομοσχέδιο έστω και αν είναι ελλειπές , έστω και αν καλλύπτει μόνο τα ήδη υπάρχοντα παιδιά που ζουν σε ομόφυλες οικογένειες .
    Πρέπει όμως να γίνουν πολυ περισσότερα , για να είμαστε δίκαιοι απέναντι στους ΛΟΑΤΚΙ+ συνανθρώπους μας .

  • 28 Ιανουαρίου 2024, 12:55 | ΟΛΙΒΙΑ

    Απόλυτα σωστό και αναγκαίο, για όλους τους τύπους οικογένειας. Η επιλογη επωνύμου θα έπρεπε εδω και πολλα χρόνια να αποτελεί επιλογή των γονέων (και για ετερόφυλα ζευγάρια), αφού μέχρι σήμερα το επώνυμο του πατέρα ακολοθούσε υποχρεωτικα τη γέννηση των παιδιών, προεραιτική δε, ήταν η χρήση του επωνύμου της μητέρας ως δεύτερου. Συμφωνώ και επικροτώ!

  • 28 Ιανουαρίου 2024, 12:47 | Ελευθερία

    Πολύ καλό που συμπεριλήφθηκε αυτή η αλλαγή. Το γεγονός ότι τόσα χρόνια το επώνυμο του πατέρα δινόταν αυτόματα στα παιδιά είναι κατάλοιπο του θεσμού του γάμου όπως υπήρξε στο παρελθόν: ένας απόλυτα πατριαρχικός θεσμός, που σπάνια είχε σχέση με την αγάπη, η συναίνεση συχνά δεν υπήρχε και μέχρι και περίπου 40 χρόνια πριν το όριο ηλικίας γάμου για τα κορίτσια ήταν τα 14 έτη. Γάμος παιδιών, δηλαδή. Η «αλλοίωση» του θεσμού του γάμου προς κάτι το πιο ισότιμο, σύγχρονο και -στην τελικη- ανθρώπινο είναι κάτι το θετικό.

  • 28 Ιανουαρίου 2024, 12:39 | Μαρία

    Μπράβο στην κυβέρνηση γι αυτό το νομοσχέδιο κόντρα στους ομοφοβικούς. Η στάση και η συμπεριφορά των ομοφοβικων έχει προκαλέσει και προκαλεί αμέτρητο πόνο σε πολλούς ανθρώπους .
    Μπράβο ξανά.

  • 28 Ιανουαρίου 2024, 12:53 | Χριστίνα Γούδα

    Διαφωνώ πλήρως

  • 28 Ιανουαρίου 2024, 11:14 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ

    ΔΙΑΦΩΝΩ ΓΕΝΙΚΑ ΣΕ ΟΛΑ ΟΣΑ ΕΧΟΥΝ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΓΑΜΟ ΚΑΙ ΤΕΚΝΟΘΕΣΙΑ ΟΜΟΦΥΛΟΦΥΛΩΝ (ΚΑΘΕ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΥΤΑ)

  • 28 Ιανουαρίου 2024, 11:48 | Μαρία

    Δεν συμφωνώ με το αφύσικο νομοσχέδιο της νομιμοποίησης της ανωμαλιας

  • 28 Ιανουαρίου 2024, 04:47 | Μαρία Αργυρίου

    «Πέραν της δύσκολης κατάστασης του να χάσει τον έναν γονέα, αυτή τη στιγμή το νομοσχέδιο επιλύει υπάρχουσες καταστάσεις. Δίνει δικαιώματα σε παιδιά που υπάρχουν. Είναι δίπλα μας. Μπορεί να είναι αόρατα ως προς το νόμο, ως προς τη λήψη ιθαγένειας – οι νομικοί αντιλαμβάνονται την εκκρεμότητα που υπάρχει όταν ένα παιδί έρχεται από το εξωτερικό και δεν του αναγνωρίζεται η ιθαγένεια στην Ελλάδα – αλλά πρέπει να δούμε την καθημερινότητά τους. Ας δοιύμε την καθημερινότητά του. Μπορεί κάποιος από τους δύο να πάρει τους βαθμούς; Ή να το πάει στο νοσοκομείο; Όχι. Τα παιδιά αυτά είναι στο κενό» ανέφερε η Υπουργός Οικογένειας Σοφία Ζαχαράκη για τον γάμο και τη τεκνοθεσία των ομόφυλων ζευγαριών.

    «Προασπίζουμε τα δικαιώματα των παιδιών και αυτό γίνεται με τη λογική του απόλυτου σεβασμού στην ισότητα, σε μία κοινωνία και μία Δημοκρατία, η οποία σέβεται τους πολίτες της. Μήπως οι πολλοί που έχουμε εξασφαλισμένα δικαιώματα έχουμε την ευθύνη να προστατεύουμε τους λίγους; Είναι χρέος της δημοκρατίας να προστατεύει ακόμα και τον έναν» κατέληξε για το νομοσχέδιο.

  • 28 Ιανουαρίου 2024, 02:33 | Μαρία

    Ένα παιδί με κατσαβίδι είναι έτοιμο να πειράξει μια πρίζα.
    Ο γονιός του λέει να μην το κάνει κι εκείνο κλαίει.
    Ποιος το αγαπά;
    -Ο γονιός που το αφήνει σεβόμενος το συναίσθημά του;
    -Ο γονιός που δεν το αφήνει όσο κι αν κλαίει;

    Ελπίζω να συμφωνούμε για τη δεύτερη επιλογή αν και δεν είμαι σίγουρη μιας κι έχει απωλεσθεί η κοινή λογική.
    Λάθη όλοι κάνουμε. Κάποια είναι ολέθρια.
    Το νομοσχέδιο αυτό είναι όλεθρος.

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 23:14 | ΜΑΝΟΣ

    Άρθρο 4
    [Ν.4356/24-12-2025 ΦΕΚ 181 ΤΕΥΧΟΣ Α. ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ ΣΥΜΦΩΝΟ ΣΥΜΒΙΩΣΗΣ. Άρθρο 10 Επώνυμο τέκνων. Το τέκνο που γεννήθηκε κατά τη διάρκεια του συμφώνου συμβίωσης ή μέσα σε τριακόσιες (300) ημέρες από τη λύση ή την ακύρωση του συμφώνου, φέρει το επώνυμο που επέλεξαν οι γονείς του με κοινή και αμετάκλητη δήλωσή τους, που περιέχεται στο σύμφωνο ή σε μεταγενέστερο συμβολαιογραφικό έγγραφο πριν από τη γέννηση του πρώτου τέκνου. Το επώνυμο που επιλέγεται είναι κοινό για όλα τα τέκνα και είναι υποχρεωτικά το επώνυμο του ενός από τους γονείς ή συνδυασμός των επωνύμων τους. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να περιλαμβάνει περισσότερα από δύο επώνυμα. Αν η δήλωση παραλειφθεί, το τέκνο θα έχει σύνθετο επώνυμο, αποτελούμενο από το επώνυμο και των δύο γονέων του. Πρώτο τίθεται το επώνυμο με αρχικό που προηγείται στο αλφάβητο. Αν το επώνυμο του ενός ή και των δύο γονέων είναι σύνθετο, το επώνυμο του τέκνου θα σχηματιστεί με το πρώτο από τα δύο επώνυμα.]. Αν δεν σας καλύπτει πλήρως αυτό, τροποποιείστε αυτό ώστε να καλύπτει αυτό που θέλετε.

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 21:37 | Γεωργία

    Καλή η διάταξη αλλά δεν συνδυάζεται με το τεκμήριο γονιμότητας για να είναι πιο εύκολη η διαδικασία αναγνώρισης!

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 20:36 | Ελευθέριος Γεωργιάδης

    Πέρα από το ζήτημα της άρσης του αποκλεισμού των ομόφυλων ζευγαριών από την τέλεση γάμου και την τεκνοθεσία, το συγκεκριμένο άρθρο προβαίνει και σε μία απολύτως σωστή μεταρρύθμιση που αφορά ιδιαίτερα στα ετερόφυλα ζευγάρια: την εξίσωση του πατέρα και της μητέρας και στο θέμα του καθορισμού του επωνύμου των τέκνων όταν αυτοί έχουν παραλείψει να αποφασίσουν και να δηλώσουν το επώνυμο που θα έχουν τα τέκνα τους. Η επιλογή του σύνθετου επωνύμου, που θα προκύπτει από τα επώνυμα του πατέρα και της μητέρας και όπου θα προηγείται το πρώτο αλφαβητικά επώνυμο και όχι απαραίτητα αυτό του πατέρα, εξασφαλίζει την ισότητα των δύο φύλων και σε αυτή την πτυχή των σχέσεων μεταξύ γονέων και τέκνων.

    Για ακόμα μία φορά, αποτελούν ντροπή τα οργανωμένα τρολ που γράφουν σχόλια-φασόν σε μια σοβαρή διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης, ακόμα και σε διατάξεις που υποτίθεται ότι δεν τους πολυαφορούν, όπως η συγκεκριμένη που δεν θίγει ευθέως το ζήτημα του γάμου και της τεκνοθεσίας ομόφυλων ζευγαριών. Εκφράζουν μια θλιβερή μειοψηφία που έχει μόνιμο στόχο να προκαλεί βλάβη και ένταση στην υπόλοιπη κοινωνία.

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 19:40 | ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΤΣ

    ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΚΑΝΕΝΑ ΣΗΜΕΙΟ. ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 19:45 | ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ

    ΔΙΑΦΩΝΩ

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 15:55 | Αναστασία

    ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 15:35 | Γιάννης Δ.

    Δεν ξέρω γιατι φωνάζεται σε αυτό το άρθρο συγκεκριμένα, δεδομένου ότι δεν λέει τίποτα για την τεκνοθεσία. Το μίσος σας είναι μάλλον άτοπο εδώ.