ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «Ισότητα στον πολιτικό γάμο, τροποποίηση του Αστικού Κώδικα και άλλες διατάξεις» ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός

 

Ο παρών νόμος αποσκοπεί στη διασφάλιση της αρχής της ισότητας, μέσω της επέκτασης της δυνατότητας σύναψης γάμου και σε πρόσωπα του ιδίου φύλου και στην ενίσχυση της προστασίας από διακρίσεις, προς την κατεύθυνση της υλοποίησης της Εθνικής Στρατηγικής για την Ισότητα των ΛΟΑΤΚΙ+.

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 16:05 | Θοδωρής

    Όχι εννοείται πως όχι σε ένα τέτοιο έκτρωμα. Μακάρι να τους φωτίσει ο Θεός και να καταλάβουν το λάθος τους έστω και την ύστατη στιγμή.

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 15:09 | Νατάσα

    Γιατί ξαφνικά οι ομοφυλόφιλοι «κόβονται» να κάνουν γάμους και παιδιά;! Το διαφορετικό υποστηρίζουν και προτάσσουν, όχι το κλασικό, παραδοσιακό, νορμάλ (όπως θέλεις πες το). Στην τελική, ο κάθε άνθρωπος έχει από τη φύση του τα αντίστοιχα γενετικά όργανα, αν μπορεί να πάει κόντρα σε αυτή τη φύση και να κάνει παιδί με άτομο του ίδιου φύλου, τότε ok! Κι όλοι αυτοί της Εκκλησιας, υποστηρίζουν αυτό που επιβάλλει η πιστη τους, η διδασκαλία του Χριστού. Κι αυτό δημοκρατία είναι! Είναι θέμα βιολογικό, επιστημονικό! Αν αυτό δεν υπολογιζουμε ούτε αυτό, ούτε τους νόμους της φύσης, ούτε θρησκεία, ε, τότε είμαστε ζούγκλα. Αν δεν μπορούμε να μιλάμε με βάση την κοινή λογική αλλά τη λογική του καθένα, καταλήγουμε στην παράνοια…!!! Διαφωνώ κάθετα με το νομοσχέδιο για το γάμο (υπάρχει και το σύμφωνο συμβίωσης) και με την υιοθεσία παιδιών από ομοφυλόφιλους. Το ότι το κάνουν σε άλλες χώρες και καλά χριστιανικές δεν σημαίνει ότι πράττουν σωστά. Όποιος αμφιβάλλει για το τι λέει ο Θεός, ας ανοίξει από μόνος του μια Αγία Γραφή να μάθει.

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 15:11 | Γουναρη ευθαλία

    Απαραδεκτο.

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 15:03 | Elena

    Έχουμε κουραστεί τόσα χρόνια. Αν δεν περάσει το νομοσχέδιο, δεν θα σταματήσουν ουτε ομοφυλες οικογένειες να δημιουργούνται ουτε οι άνθρωποι να ζουν. Είμαστε οι γιατροί σας, οι μηχανικοί σας, οι ταμίες στα σουπερ μαρκετ, οι γείτονες, οι νοσηλευτές σας, οι άνθρωποι που μαζευουν τα σκουπίδια σας, οι πυροσβέστες, οι αστυνομικοί, οι αθλητές σας, είμαστε μέρος της κοινωνίας που συνησφέρει. Είναι κατανοητό ότι πολύς κόσμος δε ξέρει δεν έχει έρθει σε επαφή με διαφορετικές ομάδες ανθρώπων και επομένως το άγνωστο προκαλεί φόβο, αλλά κάθε τι προκαλεί φόβο. Είναι φοβερά επώδυνο μια ομάδα που έχει εξουσία και προνόμιο να τα μοιράσει και να τα επεκτίνει, ωστόσο αυτό πάντα ωφελεί το σύνολο έχει αποδειχτεί σε κάθε βήμα της ιστορίας.
    Ο χρόνος μας σε αυτό το κόσμο είναι συγκεκριμένος ας είμαστε ευγενείς και ας διοχετεύσουμε την ενέργεια μας στο να συμβάλουμε σε αυτό ή απλά ας μη συμβάλουμε στην αύξηση μίσους. Μπορούμε αν κάτι δε μας αφορά να μας είναι αυτό, αδιάφορο.
    Η νομοθεσία πρέπει να γίνει, όπως υπάρχει νόμος που αναγκάζει τους οδηγούς να φοράνε ζώνη, έτσι πρέπει να αναγνωρίζεται ότι υπάρχουν ομόφυλες οικογένειες. Είναι σαν τη βαρύτητα, υπάρχει την αναγνωρίζουμε δεν την αναγνωρίζουμε.
    Αύριο μπορεί ο καθένας μας να πεθάνει, ας ζήσουμε μέχρι τότε και ας αφήσουμε τους γύρω μας να ζήσουν και αυτοί.

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 15:55 | Διονύσιος Γιατράς

    Δεν συμφωνώ με τον λεγόμενο»γάμο»των ομοφυλοφίλων και πολύ περισσότερο με την τεκνοθεσία αυτών, διότι δεν εμπεριέχει καμιά απολύτως αγάπη μεταξύ αυτών των προσώπων, πολύ περισσότερο και για τα παιδιά που θα θελήσουν να υιοθετήσουν, καθώς προκείπτει από μαρτυρίες παιδιών που έχουν μεγαλώσει με τέτοιους «γονείς»,τα οποία παρακαλούν την πολιτεία να σταματήσει αυτές τις τεκνοθεσίες διότι βίωσαν την απόλυτη αδιαφορία. Σκοπός τους είναι η προβολή τους σαν φυσιολογική,ενώ καμία σχέση δεν έχει με αυτή,καθώς η φύση έχει ήδη καθορίσει την απαράβατη λειτουργία της. Καλώ την κυβέρνηση να αποσύρει το νομοσχέδιο, και να μιλήσει τον λόγο της Αληθείας. Να μην βαφτίζει την αδιαφορία-αγάπη, και το παραφύσιν-φυσιολογικό.

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 15:35 | Ελευθέριος Γεωργιάδης

    Εξαιρετικό το πολυαναμενόμενο νομοσχέδιο για την άρση του αποκλεισμού από την τέλεση γάμου και την τεκνοθεσία για τα ζευγάρια του ίδιου φύλου.

    Ειδικά για το θέμα του γάμου, από την αρχή δεν ετίθετο θέμα αντισυνταγματικότητας με δεδομένο ότι στο άρθρο 21 παρ. 1 δεν περιλαμβάνεται κανένας ορισμός του γάμου που να περιορίζει την τελέσή του μόνο για τα ετερόφυλα ζευγάρια, όπως αντίθετα συμβαίνει στα συντάγματα άλλων κρατών (ενδεικτικά το βουλγαρικό, το κροατικό, το σερβικό, το ούγγρικο και το πολωνικό). Επιπλέον, το επιχείρημα που προβαίνει σε ιστορική ερμηνεία της εν λόγω παραγράφου και θεωρεί ότι η βούληση του συνταγματικού νομοθέτη ήταν με τη λέξη γάμος να περιγραφεί αποκλειστικά η ένωση δύο προσώπων του αντίθετου φύλου είναι λανθασμένο. Και αυτό γιατί αν ήθελε πραγματικά ο συνταγματικός νομοθέτης να περιορίσει τον γάμο σε ετερόφυλα ζευγάρια με ταυτόχρονο αποκλεισμό των ομόφυλων ζευγαριών από την τέλεσή του, θα το είχε αποτυπώσει ρητά (π.χ. με ορισμό) στο κείμενο της παραγράφου 1 του άρθρου 21. Αντίθετα, ο συνταγματικός νομοθέτης, έχοντας υπόψη του και τις κοινωνικές εξελίξεις που ήδη συντελούνταν ή επρόκειτο κατά την κρίση του να επέλθουν στην Ελλάδα, άφησε σκόπιμα ανοιχτό το περιεχόμενο των εννοιών οικογένεια και γάμος, έτσι ώστε το περιεχόμενό τους να εμπλουτίζεται και να μεταβάλλεται σε βάθος χρόνου και σε συμφωνία με την εκάστοτε κοινωνική πραγματικότητα, και να παραμένει πάντοτε επίκαιρο. Κατά συνέπεια, την προστασία του άρθρου 21 παρ. 1 απολαμβάνουν στη σύγχρονη εποχή μονογονεϊκές οικογένειες, οικογένειες με υιοθετημένα τέκνα, μόνοι ενήλικες με υιοθετημένα τέκνα, ανασυσταθείσες οικογένειες (δηλαδή ζευγάρια με τέκνα από προηγούμενους γάμους), παραδοσιακές πυρηνικές οικογένειες (το πιο διαδεδομένο μοντέλο έγγαμης συμβίωσης και οικογένειας στον δυτικό κόσμο) και, πλέον, με την άρση του αποκλεισμού που προϋπήρχε στην οικεία διάταξη του οικογενειακού δικαίου, ομόφυλα ζευγάρια.
    Ακόμη, η επίκληση του άρθρου 12 της ΕΣΔΑ για το δικαίωμα συνάψεως γάμου προκειμένου να αποκλειστούν τα ομόφυλα ζευγάρια από την τέλεση γάμου είναι, επίσης, λανθασμένη. Και αυτό γιατί ο σκοπός του συγκεκριμένου άρθρου είναι να παρασχεθεί υπερεθνική προστασία στην πιο διαδεδομένη μορφή γάμου και οικογένειας (αυτή των ετερόφυλων ζευγαριών) και να εξασφαλιστεί τουλάχιστον η ρύθμιση του γάμου ετερόφυλων ζευγαριών, καθώς και των οικογενειακών σχέσεων που προκύπτουν από αυτούς τους γάμους, από το οικογενειακό δίκαιο όλων των κρατών-μερών της ΕΣΔΑ (46 στον αριθμό), και όχι να αποκλειστεί η ρύθμιση του γάμου ομόφυλων ζευγαριών, καθώς και των οικογενειακών σχέσεων που προκύπτουν από αυτούς τους γάμους, από το οικογενειακό δίκαιο των κρατών-μερών που θα επιλέξουν να το πράξουν.

    Τέλος, ας μου επιτραπεί ένα γενικόλογο σχόλιο κριτικής σε όλους όσους σπατάλησαν το χρόνο τους (γιατί προφανώς δεν έχουν τι να κάνουν και γιατί θέλουν να παραπλανήσουν ότι τάχα είναι «οι πολλοί» και ότι εκφράζουν δήθεν «τη βούληση των υπολοίπων») προκειμένου να καταχραστούν μια σοβαρή διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης και να υποβάλουν σχόλια άσχετα σε περιεχόμενο, σχόλια με ψευδείς και παραπλανητικές πληροφορίες, χυδαίες εκφράσεις και τοποθετήσεις, και αυταρχική γλώσσα (του τύπου «θέλω να περάσει με το έτσι θέλω το δικό μου και όλα τα υπόλοιπα που δεν αρέσουν σε εμένα είναι αφύσικα»).

    Είμαστε υπερήφανοι ως απόφοιτοι της Νομικής ΑΠΘ που σε ένα τέτοιο άρτιο νομοσχέδιο συνέβαλαν τα μέγιστα καθηγήτριες από τη σχολή μας.

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 15:33 | Κατερίνα Βάχλα

    Είναι ζήτημα δικαιοσύνης κ ισότητας, εναρμόνιση με την ευρωπαϊκή νομοθεσία κ ταυτόχρονα σεβασμός του Συντάγματος..ίσα δικαιώματα για όλους τους πολίτες, ανεξάρτητα από φυλή, φύλο, θρησκεία, χρώμα, σεξουαλικό προσανατολισμό

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 15:56 | Γουναρη ευθαλία

    Διαφωνω Απαραδεκτο νομοσχεδιο. Αντιθετο με τις αρχες καί τίς παραδοσεις μας .

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 15:39 | ΧΡΗΣΤΟΣ

    ΟΙ ΑΡΙΣΤΕΡΟΙ ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΣ ΜΑΣ, ΕΧΟΥΝ ΩΣ ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΗΜΗ «ΙΣΟΤΗΤΑ»… ΜΙΑ ΝΟΜΙΚΗ-ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΝΝΟΙΑ ΠΟΥ ΘΕΩΡΟΥΝ ΟΤΙ ΑΦΟΠΛΙΖΕΙ ΚΑΘΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ ΚΑΙ ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ ΠΑΝΤΟΥ.
    ΑΣΧΕΤΑ ΑΝ ΔΕΝ ΤΗΝ ΣΥΝΑΝΤΑΣ ΠΟΥΘΕΝΑ ΣΤΗΝ ΦΥΣΗ.

    ΑΦΗΝΟΥΝ ΕΝΤΕΧΝΑ ΕΚΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΖΗΤΗΣΗ, ΤΙΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΝΑ ΜΕΓΑΛΩΣΟΥΝ ΜΕ ΜΗΤΕΡΑ ΚΑΙ ΠΑΤΕΡΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΕΝΤΡΩΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΟΤΙ ΒΟΛΕΥΕΙ ΤΙΣ ΠΡΟΒΟΚΑΤΟΡΙΚΕΣ ΙΔΕΟΛΗΨΙΕΣ ΤΟΥΣ.

    ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΔΕΙΧΝΕΙ ΟΤΙ ΚΡΥΒΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΦΥΣΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΧΡΟΝΩΝ.

    ΚΛΩΘΟΝΤΑΙ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΙΔΕΟΛΗΨΙΕΣ ΤΗΣ ΓΑΛΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ, ΠΟΥ ΑΔΟΚΙΜΑ ΤΙΣ ΚΟΛΑΝΕ ΠΑΝΤΟΥ. ΓΙΑΤΙ;
    ΓΙΑΤΙ ΕΤΣΙ ΒΟΛΕΥΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΕΛΚΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΜΕ ΝΟΜΙΚΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΤΟΥ ΑΦΥΣΙΚΟΥ ΣΕ ΝΟΜΙΜΟ ΚΑΙ «ΗΘΙΚΟ».

    ΕΙΝΑΙ Η ΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ ΠΡΟΚΡΟΥΣΤΗ!
    ΠΟΥ ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΤΑΙΡΙΑΖΕ ΣΤΟ ΚΡΕΒΑΤΙ ΤΟΥ ΠΟΝΟΥ ΤΟΥΣ ΕΞΑΝΑΓΚΑΖΕ ΝΑ «ΤΑΙΡΙΑΖΟΥΝ».

    ΟΙ ΑΜΕΡΙΜΝΟΙ ΤΑΞΙΔΙΩΤΕΣ, ΕΙΤΕ ΚΟΒΩΝΤΑΣ ΕΙΤΕ ΤΡΑΒΩΝΤΑΣ (ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΛΛΙΑ -ΤΡΙΧΑ ΔΕΝ ΘΑ ΜΑΣ ΜΕΙΝΕΙ ) ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ «ΤΑΙΡΙΑΖΑΝ» ΕΠΑΝΩ ΣΤΑ ΜΕΤΡΑ ΤΗΣ ΑΡΡΩΣΤΗΜΕΝΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ!

    ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΚΑΙ ΠΟΛΛΩΝ ΑΛΛΩΝ.

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 15:25 | Θεοδοσία

    Διαφωνώ με την ψήφιση του νομοσχέδιου. Υπονομεύει την ελληνική οικογένεια ενώ συγχρόνως δημιουργεί σωρεία ψυχολογικών προβλημάτων στα παιδιά που θα υιοθετηθούν.
    Ούτε στον κόσμο των ζώων δε συμβαίνει κάτι τέτοιο.
    Να σταματήσει η κυβέρνηση να θεωρεί πρόοδο όλες αυτές τις κινήσεις και να αποφασίσει να στηρίξει την ελληνική οικογένεια που προέρχεται από την ένωση ενός άνδρα και μιας γυναίκας.

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 15:22 | Αναστασία

    ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 14:37 | Αναστασία

    Ναι!!! Ίσα δικαιώματα για όλους!

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 14:02 | Γεώργιος

    Επιτέλους ισότητα. Δεν είμαστε δεύτερης κατηγορίας πολίτες, ειδικά όταν πληρώνουμε και με το παραπάνω φόρους για να συντηρούμε μερικούς ανθρώπους που θέλουν να μας στερούν βασικά μας δικαιώματα σαν να ζούμε σε μαύρες εποχές του παρελθόντος.

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 14:31 | Μαρίνα

    Η οικολογία έχει γίνει θρησκεία αλλά κάτι που είναι παρά φύση γίνεται νομοθεσία. Ένα ομόφυλο ζευγάρι από τη φύση του δεν μπορεί να κάνει παιδιά. Δεν τον καταδικάζουμε για την προτίμηση που έχει, είναι δικαίωμά του αλλά είναι πάρα φύση. Μια γυναίκα, δεν μπορεί να κυοφορήσει ένα παιδί, να το νιώσει, να μην το αγαπήσει, να το γεννήσει, να μην το αγαπήσει κ να το δώσει. Δεν είναι φυσιολογικό. Αν έμενα μου αρέσει να τρώω στην τουαλέτα κ όχι στο τραπέζι είναι δικαίωμά μου αλλά δεν είναι φυσιολογικό. Δε θα απαιτήσω να το κάνουν κ άλλοι, ούτε θα απαιτήσω να γίνει νομοθεσία.
    Η εκκλησία που τόσο κατηγορείται/τε (η αθόρυβη, οι απλοί ιερείς των ενοριών) αγκαλιάζουν όλους τους ανθρώπους κ προσπαθούν να τους βγάλουν από τα αδιέξοδά τους. Το να λες ότι κάτι είναι αμαρτία, καταδικάζεις την πράξη κ όχι τον άνθρωπο.

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 14:53 | Τάσος

    ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ . Οι σχέσεις ομοφυλόφιλων ρυθμίζονται επαρκέστατα με το υπάρχον σύμφωνο συμβίωσης . Η υιοθεσία παιδιών ειναι ντροπή . ΤΑ ΦΥΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΔΥΟ . Τα υπόλοιπα είναι ψυχιατρικές παρεκτροπές όπως η ψυχιατρική εταιρεία αναγνώριζε μέχρι το 1975 . Δεν μπορούν τα παιδιά να μεγαλώνουν μέσα σε ένα μη φυσιολογικό περιβάλλον με δύο δήθεν μπαμπάδες» ή δύο δήθεν μαμάδες» . Τα παιδιά αντιγράφουν όσα βλέπουν . Σκοπός τους είναι η διαιώνιση της ομοφυλοφιλίας και της ανωμαλίας και η καταστροφή με της παραδοσιακής οικογένειας και κοινωνίας . Και επί της ουσίας είναι ευθεία προσβολή και βλασφημία του Θεού γιατί επλασε μόνο αρσσενικό και θηλυκό και όχι κάθε διαστροφή που φαντασιώνεται ο καθένας , την οποία στο τέλος την προβάλλει και ως δικαίωμα που η κοινωνία θα πρέπει να επικροτήσει . ΟΧΙ ΣΤΗ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΟΡΘΟΤΗΤΑΣ .

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 14:22 | Μαριανα

    ΝΑΙ στα ίσα δικαιώματα για όλους ! Ζούμε στην Ευρώπη το 2024, είναι αδιανόητο το να την κάνουμε καν αυτή τη συζήτηση!
    Τα επιχειρήματα μερικών κατα της τεκνοθεσίας και περι βιολογίας, αν παίρνονται της μετρητοίς, θα έπρεπε να συνεπάγονται με το οτι και ετεροφυλόφιλα ζευγάρια χωρίς τη δυνατότητα τεκνοποίησης για βιολογικούς λόγους δεν καθιστούν κατάλληλους γονείς.
    Μην είστε κολλημένα μυαλά. Σταματήστε επιτέλους σαν κλασικοί ελληνάρες να εκφέρετε τόσο έντονες απόψεις για πράγματα που δεν σας αφορούν. Μην ειστε σκατόψυχοι και προσπαθήστε να βάλετε το μικρό μυαλό σας στη θέση ενός αλλου ανθρώπου. Όλοι αντιμετωπίζουμε δυσκολίες. Αυτή τη στιγμή δίνεται η δυνατότητα να γίνει η ζωή κάποιων ανθρώπων σε αυτή τη χώρα καλύτερη (τόσο σπάνιο) χωρίς να γίνεται η δική σας χειρότερη. Κοιτάξτε τη δουλειά σας επιτέλους!

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 14:03 | Μάρθα

    Ντροπή και αισχος. Συμφωνώ με τον κ Νατσιο και τη ΝΙΚΗ

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 14:46 | Ελεύθερος Πολίτης

    ΟΧΙ στον γάμο ομοφυλόφιλων – ΟΧΙ στον βιασμό της φύσης

    ΟΧΙ στην τεκνοθεσία από ομοφυλόφιλους – ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

    Η τεκνοθεσία ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ εξασφαλίζει ΓΟΝΕΙΣ στα παιδιά που δεν έχουν

    Όσοι είστε υπέρ, πόσες μανάδες ή πατεράδες έχετε;

    Θα θέλετε τα παιδιά σας να μεγαλώσουν με δύο «μαμάδες»;

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 14:16 | Κατερίνα

    Δεν συμφωνώ με αυτό το νομοσχέδιο. Έρχεται σε κόντρα με τον πραγματικό λόγο που έχει θεσπίσει ο Θεός για τον γάμο και δεν είναι άλλος από την ένωση ενός Άνδρα και μιας Γυναίκας ώστε να γίνουν σάρκα ΜΙΑ!

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 14:49 | ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΣΙΑΠΗ

    ΟΧΙ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ.

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 14:36 | Κατερίνα

    Δεν συμφωνώ με αυτό το Νομοσχέδιο καθώς, έρχεται σε κόντρα με τον πραγματικό λόγο που υπάρχει και έχει θεσπίσει ο Θεός για τον γάμο που δεν είναι άλλος από την ένωση ενός Άνδρα και μίας Γυναίκας ώστε να γίνουν σάρκα ΜΙΑ!

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 14:51 | Μαρινα

    Ας μην καταδικασουμε το μέλλον των παιδιων μας, χτίζοντας μια «αρρωστη κοινωνία» στο ονομα τις προοδευτικοτητας….

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 14:43 | Βούλα

    ΌΧΙ σε αυτό το βδελυγμα, κάντε δημοψήφισμα για να αποφασίσει ο ελληνικός λαός.

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 14:00 | Εύη

    Η πρώτη λέξη του νομοσχεδίου ειναι η λέξη «ΙΣΟΤΗΤΑ», αυτό και μόνο θα έπρεπε να άρει κάθε αμφιβολία και κάθε ενδοιασμό των συντηρητικών.
    Οι ομοφυλοφιλοι δεν ειμαστε πολίτες δεύτερης κατηγορίας- μολονότι η πολιτεια μεχρι στιγμής κατά αυτόν τον τρόπο μας συμπεριφέρεται.
    Εχουν θεσπιστεί υποχρεώσεις για εμάς- οπως για καθε πολίτη- αλλα τα δικαιώματα μας μονο να τα ονειρευτουμε μπορουμε!

    Αν ανήκεις στους συντηρητικούς και στους μισαλλόδοξους, αν είσαι «ναιμεναλλας» και δε σε νοιαζει τι κανουμε στο κρεβατι μας, αλλα έχεις βγαλει ετυμηγορία για όλη την υπολοιπή ζωή μας, απλως αγνόησε μας. Είναι πιο τίμιο από το να προσπαθείς να μας στερείσεις κάτι που έσενα σου χαρίστηκε, κάτι που για σένα ήταν πάντα δέδομενο. Γιατί δεν είσαι καλύτερος απο μας, απλως στάθηκες πιο προνομιούχος.
    Το δικαίωμα σου είναι και δικαίωμα μου!

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 14:39 | Βάσω

    ΌΧΙ σε αυτό το βδελυγμα, κάντε δημοψήφισμα για να αποφασίσει ο ελληνικός λαός, δε θα αλλάξετε εσείς την φύση!

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 14:56 | Στεφανου Ευανθια

    Διαφωνώ με το νομοσχέδιο.

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 13:55 | Γεωργια

    Ναι, ναι, ναι. Όλοι ίσοι απέναντι στο νομο!

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 13:59 | Aris

    Υπέρ! Ίσα δικαιώματα για όλους!

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 13:58 | Φώτης Αστερίου

    Η δημόσια διαβούλευση γίνεται προφανώς όχι για να αποσυρθεί το νομοσχέδιο, επειδή κάποιοι διαφωνούν ή θα διαφωνούν στο διηνεκές (όπως έκαναν π.χ. παλιότερα και για το σύμφωνο συμβίωσης).

    Αλλά γίνεται κυρίως για να υπάρξουν σοβαρές προτάσεις (από άτομα, συλλόγους κτλ) για προσθήκες (ή τροποποιήσεις) στο νομοσχέδιο, που ίσως χρειάζονται.

    Μερικές από τις (νομικές και μη) επισημάνσεις είναι εξαιρετικές, ειδικά στα επιμέρους άρθρα.

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 13:28 | ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΡΑΠΠΑΣ

    Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο είναι αντίθετο με την γνώμη της πλειοψηφίας του Ελληνικού λαού. Σε μια χώρα Χριστιανική Ορθόδοξη με ποσοστό κοντά στο 90% δεν νοείται να συζητήσουμε για γάμους μεταξύ ανθρώπων που δεν είναι φυσιολογικοί. Επίσης πως είναι δυνατόν να επιτραπεί η διαπαιδαγώγιση παιδιών σε ένα περιβάλλον ενάντια στις αρχές που διέπουν την Ελληνική Ορθόδοξη οικογένεια. Εύχομαι όπως και η πλεινότητα των Ελλήνων πολιτών έστω και την τελευταία στιγμή να μην ψηφιστεί το συγκεκριμένο νομοσχέδιο. Για τους βουλευτές που θα ψηφίσουν υπερ του συγκεκριμένου νομοσχεδίου η θεία δικαιοσύνη θα είναι αμείλικτη σύμφωνα με τους Πατέρες της Εκκλησίας.

    Με Εκτίμηση,

    Ιωάννης Πράππας

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 13:30 | Μαρία Α.

    Αναλυτικά οι χώρες όπου γίνονται γάμοι ομοφυλοφίλων (και από πότε):

    – Ολλανδία, ψηφίστηκε στη ΒΟΥΛΗ (2000)
    – Βέλγιο, στη ΒΟΥΛΗ (2003)
    – Καναδάς, στη ΒΟΥΛΗ (2005)
    – Ισπανία, στη ΒΟΥΛΗ (2005)
    – Νότια Αφρική, στη ΒΟΥΛΗ (2006)
    – Νορβηγία, στη ΒΟΥΛΗ (2009)
    – Σουηδία, στη ΒΟΥΛΗ (2009)
    – Αργεντινή, στη ΒΟΥΛΗ (2010)
    – Ισλανδία, στη ΒΟΥΛΗ (2010)
    – Πορτογαλία, στη ΒΟΥΛΗ (2010)
    – Δανία, στη ΒΟΥΛΗ (2012)
    – Βραζιλία, στη ΒΟΥΛΗ (2013)
    – Αγγλία και Ουαλία, στη ΒΟΥΛΗ (2013)
    – Γαλλία, στη ΒΟΥΛΗ (2013)
    – Νέα Ζηλανδία, στη ΒΟΥΛΗ (2014)
    – Ουρουγουάη, στη ΒΟΥΛΗ (2013)
    – Λουξεμβούργο, στη ΒΟΥΛΗ (2014)
    – Σκωτία, στη ΒΟΥΛΗ (2014)
    – ΗΠΑ, στο ΑΝΩΤΑΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ (2015)
    – Φινλανδία (στη ΒΟΥΛΗ της το 2015, τέθηκε σε ισχύ το 2017)
    – Ιρλανδία, με λαϊκό ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΚΑΙ 63% ΘΕΤΙΚΕΣ ΨΗΦΟΥΣ (2015)
    – Kολομβία, στο ΑΝΩΤΑΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ (2017)
    – Taiwan (η πρώτη χώρα στην Ασία), στο ΑΝΩΤΑΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ (2017, αλλά με εφαρμογή από το 2018)
    – Γερμανία (30/06/2017 – στη ΒΟΥΛΗ)
    – Μάλτα (Ιούλιος 2017 – στη ΒΟΥΛΗ με σχεδόν απόλυτη πλειοψηφία, ψήφους 66/67)

    Πολλές από αυτές τις χώρες έχουν επίσης ΣΤΑΥΡΟ επάνω στη σημαία του, οπότε τι μας λέτε μερικοί εδώ μέσα;
    Ότι π.χ. η Ισπανία με τον πανίσχυρο καθολικισμό, που ψήφισε ΛΟΑΤΚΙ+ γάμο ήδη από το 2005 είναι «ανήθικη»;;

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 13:40 | Χρήστος

    Διαφωνώ απόλυτα με το νομοσχέδιο .Η Δημοκρατία είναι αξία και τρόπος ζωής , δεν μπορούμε λοιπόν να μιλάμε για δημοκτρατικο τρόπο ζωής όταν καταπατούνται τα πρωταρχικά δικαιώματα τπυ ανθρώπου σε μια κοινωνία . Εδώ κ χιλιάδες χρόνια στην κοινωνία υπάρχει ο θεσμός της οικογένειας τον οποίο με αυτό το νομοσχέδιο εκμηδενίζεται . Υπάρχουν διαφορά είδη οικογένειας όπως η πυρηνική , η πολύτεκνη κτλ , αυτό όμως που θελετε τώρα δεν αποτελεί είδος της οικογένειας . Δεν θα μιλήσω ούτε βαση της βιολογιας , της θρησκειας και της φυσης , αλλά είναι φανερό ότι αυτό δεν υφίσταται πουθενά . Δεν θα μιλήσω ούτε για την ψυχολογία των παιδιών με το πέρασμα των χρώνων , ούτε για τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν σε αυτά. Συμφωνώ , ο καθένας μπορεί να κάνει ότι επιθυμεί στην προσωπική του ζωή κ στον προσωπικο του χώρο αλλά μέχρι εκεί που δεν βλάπτει τον άλλο , κ εδώ μιλάμε για παιδιά κ παιδική ψυχολογία
    Ένα μεγάλο ΟΧΙ λοιπόν

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 13:24 | Ελένη

    ΟΧΙ
    Δεν συμφωνώ

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 13:22 | Σαμ

    Πρεπει να οριστει τι ειναι ο γαμος καταρχην. Δεν μπορει να υπαρξει γαμος μεταξυ ανθρωπων ιδιου φυλου, οπως και μεταξυ ανθρωπου και σκυλου, καθως και σκυλου και δεντρου… Ειναι περαν των οριων των νομων της φυσης.
    Δευτερον πουθενα στη βιβλιογραφια δεν υπαρχει ερευνα που να υποστηριζει την υπαρξη φυλου περαν του θηλυκου και του αρσενικου.
    Τριτον πρεπει να οριστει ο ορος ισοτητα. Δεν ειμαστε ολοι ιδιοι. Ειμαστε ισαξιοι, εχουμε ολοι την ιδια αξια, αλλα ειμαστε διαφορετικοι. Αυτο σημαινει οτι εχουμε διαφορετικους ρολους και λειτουργίες στον κοσμο μας. Ο αντρας εχει σπερμα, η γυναικα κυοφορει, ο σκυλος γαυγιζει και το δεντρο φωτοσυνθετει.
    Πρεπει να οριζομαστε απο το ποιοι ειμαστε (οντολογια) και οχι απο το τι θελουμε να ειμαστε, το οποιο ειναι ρευστο και μεταβλητο.
    Τελικα πρεπει να αναρωτηθουμε τι κοινωνια επιθυμουμε και σε τι κοινωνια θελουμε να μεγαλωσουν τα παιδια μας, τα οποια επισης πρεπει να αποφασισουμε τι ρολο παιζουν στη ζωη μας.
    Το νομοσχεδιο ειναι γελοιο με σαθρες βασεις. Εξυπηρετεί κατα αποκλειστικοτητα την woke κουλτουρα στη βαση της ρευστοτητας της αυτοδιαθεσης και υποκειμενικοτητας.

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 13:17 | Despina

    Υπέρ ξανά και ξανά.. είναι λυπηρό που ο καθένας πιστεύει πως μπορεί να ορίζει τα δικαιώματα των συνανθρώπων του. Ίσα δικαιώματα για όλους είτε πρόκειται για ομόφυλα ζευγάρια είτε ετερόφυλα τα οποία βιολογικά δεν μπορούν να φέρουν στον κόσμο ένα παιδί και καταφεύγουν σε άλλες μεθόδους που η επιστήμη έχει προσφέρει πέραν της υιοθεσίας. Ίσα δικαιώματα τα οποία σαφώς έχουν και συνάνθρωποι μας ως μονάδες,δημιουργώντας μονογονεϊκές οικογένειες.

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 13:59 | Δέσποινα

    Ναι στο γάμο και την τεκνοθεσία για τα ομόφυλα ζευγάρια. Επιτέλους!

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 13:56 | ΓΙΩΡΓΟΣ

    Προέχουν τα δικαιώματα των παιδιών. Κάθε παιδί έχει δικαίωμα να μεγαλώσει με το πρότυπο της μητέρας και του πατέρα. Τα παιδιά μιμούνται συμπεριφορές και επηρεάζονται και στις προτιμήσεις τους. Ακόμα και αν εξελιχθούν σε ετερόφυλα άτομα, πώς θα επιτελέσουν το ρόλο τους σωστά απέναντι στη δική τους οικογένεια; Και εν πάση περιπτώσει, η ετεροφυλική σχέση θα βιομηχανοποιηθεί προς όφελος της ομοφυλικής. Θα γεννιούνται παιδιά για να ικανοποιούν τον εγωισμό τους κάποιοι. Αντί να προσαρμοστεί η νομοθεσία στις ήδη υπάρχουσες «οικοκένειες» ομοφυλόφιλων, ας προσαρμοστούν αυτοί στις επιταγές της φύσης για το τί εστί οικογένεια.

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 13:44 | Ιωαννης

    Διαφωνώ με την ασυγχώρητη βεβηλωση της πνευματικής φυσιογνωμίας της Ελλάδας απ το πρωτοφανές στην ιστορία της αίσχος της ακραίας διαστροφης της αρσενοκοιτίας με αυτουργούς τους υποτιθεμενους εκπρόσωπους του λαού που ερήμην του θα το ψηφίσουν, παραδίδοντας τους εαυτούς τους σε ανεξαλειπτη κατασχυνη. Απαράδεκτη η χλιαρή στάση των υπευθυνων αρχιερεων.

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 13:16 | Μαρία

    ΥΠΕΡ του νομοσχεδίου, επιτέλους να υπάρξει ισότητα σε ένα θέμα που δεν τίθεται σε άλλες χώρες του πολιτισμένου κόσμου, και επίσης να προχωρήσει το θέμα της τεκνοθεσίας, καθώς και σε αυτό είμαστε η μόνη χώρα της «Δυτικής» Ευρώπης που έχει μείνει πίσω.

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 13:36 | Δημητρα

    Τα παιδιά δεν είναι κατοικίδια, ούτε γίνονται κατά παραγγελία!! Οι ομοφυλόφιλοι ας συμβιβαστούν με την επιλογή τους ( ότι δηλαδή δεν προκύπτει παιδί από την σχέση τους με το ίδιο φύλο) και …τα υπόλοιπα ας τα αφήσουν κατά μέρος. Τα παιδιά έχουν δικαίωμα να έχουν μαμά και μπαμπά! Αυτό τα κάνει ισορροπημένα. Σταματήστε να διαπραγματεύεστε όλοι σας τα αυτονόητα! Τα παρά φύσιν..ο καθένας στο κρεβάτι του. Όχι στο κεφάλι των παιδιών. Κάτω τα χέρια από τις αθώες ψυχουλες.

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 12:00 | Αγγελική Σταμάτη

    Το ναι στην ισότητα στον γάμο είναι αυτονόητο δικαίωμα σε οποιοδήποτε κράτος σέβεται τον εαυτό του και τους πολίτες του. Ήταν ευχάριστη έκπληξη από την παρούσα κυβέρνηση η συγκεκριμένη επιλογή.

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 12:21 | Παναγιώτης

    Αγαπητοί, όσοι προτάσσετε θεολογικά επιχειρήματα κατά του προτεινόμενου νομοσχεδίου θα πρέπει να κατανοήσετε ότι δεν είναι το σύνολο των Ελλήνων πολιτών ομόθρησκοί σας. Επομένως, αν πράγματι η δική σας πίστη δεν σας επιτρέπει να αποδεχτείτε διαφορετικές μορφές οικογένειας και την νομική αναγνώριση τους, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να υπάρχουν για αλλόθρησκους ή άθρησκους ή ακόμα και ομόθρησκούς σας που αντιλαμβάνονται διαφορετικά την θεολογία της θρησκείας σας. Ο νομοθέτης δίνει λύσεις σε αστικά ζητήματα και όχι θεολογικά. Εκφράστε τις διαφωνίες σας εντός των εκκλησιών σας.

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 12:35 | Ευθυμία

    Υπερ των ίσων δικαιωμάτων όλων των ανθρώπων ανεξαρτήτως σεξουαλικού προσδιορισμού.
    Η κοινωνία οφείλει να αποδεχτεί όλα της τα μέλη επιτέλους και να δημιουργήσει τις κατάλληλες προϋποθέσεις για να μπορούν να μεγαλώνουν νέα μέλη μέσα σε αγάπη και ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΟΝΟΙΑ ( ίσως το επόμενο θέμα που πρέπει επιτέλους να αντιμετωπίσει η εκάστοτε κυβέρνηση).

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 12:45 | ΕΛΕΝΗ

    Ναι στην ισότητα! Καμία διάκριση για τους ανθρώπους. Όλοι ειναι ίσοι. Να προχωρήσει και η τεκνοθεσία.

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 12:36 | Ραφαήλ

    Δεν γίνεται να παντρεύονται οι ομοφυλόφιλοι. Ας κάνουν ότι θέλουν στο κρεβάτι τους, δεν μπορούν όμως να θεωρηθούν ζευγάρι. Έχει οριστεί ο άνθρωπος από την αρχή του ως Αρσέν και θηλυ και έχει φτιαχτεί η μία φύση να συμπληρώνει την άλλη δεν μπορεί να επιτευχθεί αυτό από ένα ομόφυλο ζευγάρι. Ο γάμος πάντα ήταν και πρεπει να παραμείνει ετεροφυλόφιλος.

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 12:55 | Ελπίδα

    ΝΑΙ, εκατό, διακόσια, χίλια ΝΑΙ!
    Ζούμε σε μια ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΉ και Ευρωπαϊκή χώρα. Είναι ανήκουστο τα ομόφυλα ζευγάρια να μην έχουν τα ίδια δικαιώματα με όλα τα υπόλοιπα ζευγάρια. Δεν πέφτει λόγος σε κανέναν αν δύο άνθρωποι που αγαπιούνται θέλουν να παντρευτούν και να κάνουν οικογένεια. Είναι ανήκουστο να είναι κάποιοι πολίτες β’ κατηγορίας με ίδιες υποχρεώσεις αλλά λιγότερα δικαιώματα, για κάτι που είναι.

    Ο Χριστός που ευαγγελιζεστε όσοι διαφωνείτε είπε στους πιστούς του «αγαπάτε αλλήλους ως εαυτόν» και «μην κρίνεις ίνα μην κριθείς». Εσείς λοιπόν θέλετε να επιβαλλετε στους διαφορετικους από εσάς ανθρώπους να ΜΗΝ αγαπιούνται. Δεν είναι πολύ χριστιανικο αυτο. Το τι είναι αμαρτία και τι όχι, θα το αποφασίσει εκείνος όταν έρθει η ώρα. Εκτός αν είστε ο Χριστός ή ο Θεός. Αν θέλετε να είστε πιστοί, φερθείτε ως τέτοιοι και αγαπήσετε χωρίς να κρίνετε. Σε όλες τις ερωτήσεις η αγάπη είναι η απάντηση. Κι εσείς είστε γεμάτοι μίσος.

    Δε θέλω να σοκαρω αλλά η ομοφυλοφιλία υπάρχει σε όλο το ζωικό βασίλειο, όχι μόνο στους ανθρώπους, άρα είναι μάλλον κάτι φυσιολογικό.

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 12:57 | Μαρία Γράμμου

    Συμφωνώ απόλυτα με το νομοσχέδιο. Θα μπορούσε να έχει περισσότερα στοιχεία ώστε να είναι πιο εύκολες οι διαδικασίες αναγνώρισης των οικογενειών με ομόφυλους γονείς, όπως είναι και σε άλλες χώρες, αλλά σίγουρα είναι μια πρόοδος προς την σωστή κατεύθυνση. Ένα νομοσχέδιο αντίστοιχο του 1982. Μικρά βήματα αλλά σημαντικά για μια δημοκρατική χώρα με ίσα δικαιώματα για όλους, μακριά από σκοταδισμούς, άγνοια και φόβο, και πιο κοντά στην αποδοχή του συνανθρώπου, τη γνώση και την αγάπη. Υπάρχει ελπίδα.

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 12:16 | Δημήτρης Σκιπηταρης

    Ένα νομοσχέδιο σκουπίδι ενάντια σε κάθε λογική, σε κάθε ηθική και σε κάθε αξία. Σοβαρά τώρα κύριε Μητσοτάκη, δύο άντρες να επικαλούνται μητρότητα? Έλεος, Δεν θα έχουν ιδέα τι σημαίνει γονεϊκή αγάπη. Μιλάνε για ισότητα και ισοτιμία, υπάρχει ήδη και σωστά το σύμφωνο συμβίωσης άρα γιατί η πρεμουλα για την «ευλογία του δημάρχου? Η απόκτηση παιδιών από δύο άντρες που στο κέρατο αποτελεί ισοτιμία? Είναι προσβολή στις γυναίκες και στην μητρότητα. Αποτελεί ξεκάθαρη υποτίμηση της μητρότητας. Πολύ φοβάμαι ότι οι νόμοι θα είναι ποιο ελαστικοί για αυτούς και θα γεμίσουμε ψυχανωμαλους (σαν μερικούς που βλέπουμε να κατεβαίνουν στα gay prides) να υιοθετούν παιδιά απλά με την επίκληση ότι είναι λοατκιδες. Και κάτι τελευταίο κύριε Μητσοτάκη ποίοι ήταν οι τρείς πυλώνες του Κόμματος σας? Αντί να προστατεύσετε την οικογένεια και την κοινωνία με έλεγχο της ακρίβειας, με καλύτερους μισθούς, με εκσυγχρονισμό των παραγωγικών μέσων, την αποδομειτε ακόμα ποιο πολύ με εξαιρετικά βίαιο τρόπο. Μαύρο λοιπόν έως ότου πάρετε δρόμο από την ηγεσία του κόμματος.

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 12:29 | Γ. Μ

    Όχι, δεν συμφωνώ καθόλου με το νομοσχέδιο

  • 27 Ιανουαρίου 2024, 12:12 | Αγγελική

    Απλά απαράδεκτο!
    Για ποια δικαιώματα παιδιών μιλάμε; Τα παιδιά δεν είναι αξεσουάρ…
    Εφόσον επιλέγεις ελεύθερα τον «προσανατολισμό» σου (δεν το απαγορεύει κανείς το τι θα κάνεις στην προσωπική σου ζωή) θα πρέπει να έχεις κ υπόψιν σου ότι αυτό δεν οδηγεί στην απόκτηση παιδιών. Επομένως, η βιολογία στο απαγορεύει… Όλα τα άλλα, απλά είναι λόγια…
    Διαφορετικά, και τα κυοφορούμενα παιδιά έχουν δικαιώματα… αλλά αυτά τα παιδιά ποιος τα ακούει;
    Μακάρι να λειτουργήσουν οι συνειδήσεις και να δουν προς τα πού οδηγείται η πατρίδα μας!