ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «Ισότητα στον πολιτικό γάμο, τροποποίηση του Αστικού Κώδικα και άλλες διατάξεις» ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός

 

Ο παρών νόμος αποσκοπεί στη διασφάλιση της αρχής της ισότητας, μέσω της επέκτασης της δυνατότητας σύναψης γάμου και σε πρόσωπα του ιδίου φύλου και στην ενίσχυση της προστασίας από διακρίσεις, προς την κατεύθυνση της υλοποίησης της Εθνικής Στρατηγικής για την Ισότητα των ΛΟΑΤΚΙ+.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 22:51 | Ρένα

    ΝΑΙ ΣΤΑ ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΏΜΑΤΑ. ΝΑΙ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΈΔΙΟ!

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 21:44 | Αναστασια

    Συντασσόμενη με την Αγία εκκλησία , λέω ΟΧΙ στο νομοσχέδιο αυτό !

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 21:41 | Μαρία

    Ναι είμαι υπερ στα ίσα στα ίδια δικαιώματα για όλους τους ανθρώπους. ΝΑΙ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΓΑΜΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΤΕΚΝΟΘΕΣΙΑ ΝΑΙ ΣΤΑ ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ!

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 21:28 | Ολυμπία

    Όχι στο νομοσχέδιο. Θεσμοί αιώνων και φυσιολογία δεν αλλάζουν με νόμο, τον οποίο μάλιστα δεν στηρίζουν πολλοί από αυτούς που ψήφισαν το κυβερνών κόμμα. Ας κοιτάξουν την ισότητα σε υγεία και επιβίωση που αφορούν εκατομμύρια κόσμο.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 21:31 | Αντωνια

    Όχι στο νέο νομοσχέδιο. Πιστεύουμε όσα μας παρέδωσε το ιερό Ευαγγέλιο και δεν κάνουμε καμιά παραχώρηση. Ούτε σε ένα «κ».

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 21:08 | ΤΕΛΙΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

    Λίγη ενσυναίσθηση ορε!
    Δεν ζητάει κανείς χάρη…
    Για δικαιώματα μιλάμε.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 21:48 | Σταματούλα Πριντζιου

    ΌΧΙ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΈΔΙΟ ΤΟΥ ΑΙΣΧΟΥΣ
    ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΟΙΚΟΓΈΝΕΙΑ

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 21:15 | Ειρήνη

    Συντασομαι με τον Κύριο Ιησού Χριστό…Όχι σε αυτό το νομοσχέδιο

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 21:04 | Χρύσα

    Καλησπέρα. Κατανοώ πως πρέπει να γίνει κάτι και για να αναγνωρίζονται τα παιδιά των ομόφυλων ζευγαριών όπως και να μπορούν να υιοθετούν παιδιά, ΑΛΛΑ υπάρχει και κάτι που λέγετε στοχοποίηση παιδιών είτε από παιδιά είτε από τους γονείς είτε από δασκάλους και καθηγητές … γνωρίζω περίπτωση που το παιδί είχε απλά μαθησιακά θέματα και δεχόταν σκληρό buling από τους συμμαθητές του και αδιαφορία από τη δασκάλα φανταστείτε τώρα τι θέμα θα έχει αυτό το παιδί αν τολμήσει να πει ότι ότι έχει μόνο δυο μπαμπάδες ή μόνο δυο μαμάδες.. Η διαφορετικότητα θα πρέπει να διδάσκετε από όλες τις περιπτώσεις είτε σωματικές είτε μαθησιακές είτε κοινωνικές.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 21:44 | Κωνσταντίνος Λουκας

    Μπράβο και επιτέλους γίνεται αυτό το αυτονόητο βήμα στη χώρα μας.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 21:49 | Christina

    Θετικό βήμα προς την ισότητα και την κοινωνική ένταξη τόσο των ομόφυλων ζευγαριών όσο και των νέων γενιών αλλά και πολλών παιδιών που βρίσκονται αυτή τη στιγμή στο σύστημα

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 21:47 | Άγγελος

    ΝΑΙ στο νομοσχέδιο. Όλοι οι άνθρωποι έχουν δικαιώματα και υποχρεώσεις καιρός να τους αναγνωριστούν τα ίσα δικαιώματα. ΟΧΙ στην αντιμετώπιση των ΛΟΑΤΚΙ ως πολίτες β κατηγορίας. Πότε θα καταλάβουμε ότι να δίνουμε ένα αναφαίρετο δικαίωμα σε πολίτες της χώρας κάθε άλλο παρά λάθος είναι;

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 21:31 | Λένα

    Δώστε το δικαίωμα στους αόρατους μη βιολογικούς γονείς να καταχωρηθούν ως γονείς με απλή συναίνεση του βιολογικού γονέα. Όχι στη γραφειοκρατία και στη ταλαιπωρία των δικαστηρίων.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 21:59 | Σταύρος

    Είμαι αρνητικός και κάθετος είναι ενάντια στις αξίες και στις αρχες

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 21:14 | Σωκράτης-Δημήτριος Χρονόπουλος

    Το ότι ένα τέτοιο ν/σ έχει περάσει σε άλλες χώρες, δεν σημαίνει ότι είναι αποδεκτό στη χώρα μας. Κι αυτό το λέει η κοινωνία. Σε πρόσφατη δημοσκόπηση της MARC, στην υιοθεσία από ομόφυλα ζευγάρια, το 55,2% δηλώνει κατά και το 13% υπέρ. Υπέρ αλλά με αυστηρές προϋποθέσεις δηλώνει το 28%.

    Να δεχθούμε ρύθμιση μέσω του συμφώνου συμβίωσης για αναβάθμιση της σχέσης του ομόφυλου ζευγαριού στα πλαίσια του συμφώνου για κοινωνικούς και αστικούς λόγους, καθότι οι άνθρωποι διαλέγουν αυτό που διαλέγουν για τον εαυτό τους χωρίς να επηρεάζουν κάποιον τρίτο και πρέπει να είναι σεβαστό αυτό. Ωστόσο, στο δε κομμάτι της τεκνοθεσίας και της δημιουργίας μιας νέας μορφής οικογένειας που δεν μπορεί σε καμία φυσιολογική περίπτωση να εμφανιστεί στη γη, αυτό δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό, διότι η ίδια η κοινωνία το απορρίπτει, καθώς επηρεάζει την ανάπτυξη των μελλοντικών γενεών και τον εξαναγκασμό αυτών να μεγαλώσουν χωρίς το έναν από τους 2 γονείς που το φέρνουν στον κόσμο και χωρίς την ξεκάθαρη διάκριση ρόλων στους γονείς, αφού ένας άνδρας δεν μπορεί να είναι μητέρα και μια γυναίκα δεν μπορεί να είναι ένας άνδρας.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 21:35 | ΕΛΕΝΗ

    ΟΧΙ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 21:27 | Sophie

    Μιλάμε για ισότητα σε ένα πολύ βασικό ανθρώπινο δικαίωμα. Ναι στο νομοσχέδιο, ναι στην ισότητα για όλους μας.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 21:28 | Λεωνίδας Γαρουφαλής

    Η οικογένεια και ο γάμος δεν είναι “δικαιώματα” κάποιων, είναι θεσμοί. Δύο γυναικεία σώματα δεν υπάρχει φυσιολογικός τρόπος να ενωθούν μεταξύ τους, ούτε δύο ανδρικά. Η κάθε ζωή, ο κάθε άνθρωπος έρχεται στην ύπαρξη από τη σωματική ένωση ενός άνδρα και μιας γυναίκας. Η φυσιολογία δεν γνωρίζει άλλον τρόπο. ΟΧΙ στην καταρράκωση του γάμου.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 21:01 | Ν

    ΝΑΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΝΑΙ. Είναι ντροπή να πρέπει να παρακαλάει μια κοινότητα για διακαιώματα που θα έπρεπε να είναι αυτονόητα !

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 21:51 | Σ

    ΝΑΙ στο νεο νομοσχέδιο

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 21:37 | Ελένη Αναγνώστου

    Συντασσόμενη με την Αγία μας Εκκλησία λέω ΟΧΙ στο νομοσχέδιο αυτό.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 21:14 | Αγγελική

    ΑΠΑΡΆΔΕΚΤΟ. ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΊ.
    Αποδομει το θεσμό της οικογένειας. Αρκεί το σύμφωνο συμβίωσης. Ντρέπομαι που το εισηγήθηκε η ΝΔ.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 21:34 | Πατριώτης

    Ισότητα στο γάμο και στην τεκνοθεσία για όλους τους ανθρώπους ανεξαρτήτως φύλου. Μπραβο στους πολιτικούς που θα στηρίξουν αυτή την αυτονόητη και απόλυτα ανθρώπινη νομική ρύθμιση. Η Ελλάδα μέσα στον προοδευτικό κόσμο!

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 21:22 | θανάσης

    Είμαι κατά του νομοσχεδίου. Αμάν ποια, με την καραμέλα της ισότητας σώνει και καλά θα πρέπει να τα δεχτούμε όλα. Θα ξεχάσουμε και αυτά που ξέρουμε. Όχι στον γάμο και εννοείται πως όχι στην τεκονοθεσία. Προτείνω να γίνει δημοψήφισμα για να το λήξουμε μια και καλή. Να δούμε ποιοι βουλευτές θα το ψηφίσουν. Έρχονται και Ευρωεκλογές τον Ιούνιο.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 21:28 | Κατερίνα

    Παρατηρώ ότι γράφουμε για νέες μορφές οικογένειας σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία σε χώρες που δεν έχουμε τον ίδιο πληθυσμό, την ίδια ιστορία, τον ίδιο πολιτισμό. Η Ελλάδα μεταλαμπάδευσε την ελληνική γλώσσα, τη φιλοσοφία,τη δημοκρατία, καλλωπίζει τα ξένα μουσεία με ελληνικά μνημεία και αγάλματα κ.λπ.

    Προσπαθήστε λοιπόν μερικοί/μερικές να καταλάβετε ότι οφείλουμε να έχουμε ισότητα. Αλλά δεν είμαστε ίδιοι με άλλες χώρες!!

    Δεν ματαιοπονούμε αρνούμενοι την νέα κοινωνική πραγματικότητα, αλλά διαλογιζόμαστε, σκεπτόμαστε, συζητάμε για την οδό που έχει επιλέξει όχι μόνο η (προοδευτική) Ευρώπη, αλλά ακόμα και η Λατινική Αμερική.
    Είναι καιρός να ακολουθήσει αυτόν τον (νομικό) εκσυγχρονισμό κι η Ελλάδα, όχι μόνο στα ομόφυλα ζευγάρια και την τεκνοθεσία αυτών, αλλά και στη κτηνοβασία, στο σαδομαζοχ, στη παιδεραστία κ.λπ.
    Συνεπώς το ερώτημα είναι βαθύτερο και με σφαιρική ματιά για το μέσο μακροπρόθεσμο μέλλον. Σε λίγο καιρό θα έχουμε ρομπότ στη ζωή μας και ίσως κι εκεί να χρειαστεί κάποια ισότητα με τα ομιλούντα μηχανήματα. Το πρωτεύον είναι ότι εδώ είμαστε Ελλάδα και προσφεραμε πολιτισμό. Τώρα προς χάριν την ισότητας πρέπει να εισπράξουμε κάποια νομοθεσία και νοοτροπία άλλων πολιτισμών.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 21:07 | Ν.Χ.

    Διαφωνώ κάθετα.

    Πατέρας, μητέρα και παιδί μας κάνουν την οικογένεια από την αρχή της ανθρωπότητας μέχρι σήμερα.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 21:25 | Λευτέρης

    Γάμος νοείται βιολογικά ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ η ένωση άρρενος με θήλυ και συνιστά ΘΕΣΜΟ, από τον οποίο προκύπτει ο ΘΕΣΜΟΣ της οικογένειας. Ο γάμος δεν είναι δικαίωμα. Η δυνατότητα συμβίωσης είναι δικαίωμα. ΟΧΙ!

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 20:37 | Ν

    ΙΣΑ ΔΙΑΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ. ΤΕΡΜΑ ΟΙ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 20:48 | Δ

    ο «γαμος» είναι για όποιον επιθυμεί να νυμφευτεί. Ανεξαρτήτως φύλου.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 20:26 | Λένα Τ,

    Ο γάμος είναι η νομική αναγνώριση στα ζευγάρια ανεξαρτήτου φύλου που θέλουν να δημιουργήσουν οικογένεια. Ίσα δικαιώματα για όλους τους ανθρώπους. Έτσι απλά!

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 20:14 | Δήμητρα

    Έως πότε θα έχουμε λόγο στις ζωές των άλλων και θα κουνάμε το δάχτυλο τι είναι σωστό και τι όχι; όπως εξελίσεται η τεχνολογία έτσι πρέπει να εξελίσεται και η κοινωνία. Δεν έχουμε κανένα δικαίωμα να να περιορίζουμε τον οποιοδήποτε και να του λέμε είναι λάθος να είσαι ευτυχισμένος με άτομο του ίδιου φύλου. Ας τους αφήσουμε να είναι ευτυχισμένοι έτσι όπως ορίζουν αυτοί την ευτυχία τους. Η ομοφυλοφυλία υπάρχει και στη φύση. Μόνο οι άνθρωποι λένε πως είναι «αφύσικο».

    Και για όσους λένε πως δε το επιτρέπει η θρησκεία μας, ας θυμηθούν το «αγαπάτε αλήλους».

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 20:20 | Μαριάννα

    ΟΧΙ! Αντιβαίνει στις αρχές της Βιολογίας, βιολογικά ΔΕΝ συνιστά γάμο, τορπιλίζει τον λειτουργικότατο θεσμό της οικογένειας και εκθέτει σε επισφαλές περιβάλλον διαβίωσης ήδη ταλαιπωρημένα ορφανά. Βεβαίως, οι γυναίκες δεν είναι εκκολαπτικές μηχανές. Ο γάμος, άλλωστε, αποτελεί θεσμό και όχι δικαίωμα.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 20:20 | Γιώργος Δ.

    Είμαι κάθετα αντίθετος με το προς ψήφιση νομοσχέδιο. Η Πατρίδα μας στηρίχθηκε, άντεξε και μεγαλούργησε χάρις στην πυρηνική οικογένεια του πατέρα και της μητέρας. Υπάρχουν ιερώτερες λέξεις από αυτές; Η ίδια η έννοια της Πατρίδας, μας ανάγει στην έννοια της μητέρας που μας εμπνέει και ενέπνευσε τόσους αιώνες χιλιάδες να δώσουν το αίμα τους και να γίνουν ήρωες και παραδείγματα για όλες τις γενιές. Με την παρουσία και προσφορά της μητέρας και του πατέρα μεγαλώνει φυσιολογικά και με ασφάλεια ένα παιδί που με άλλα παιδιά θα χτίσουν την μελλοντική κοινωνία. Για χάριν των ελαχίστων εσείς θα κάνετε κακό στην συντριπτική πληοψηφία του ελληνικού λαού γιατί ανοίγετε το κουτί της Πανδώρας. Δημιουργείτε κλονισμό για την έννοια του γάμου και της οικογένειας που είναι μέχρι τώρα πυλώνας για την ελληνική κοινωνία. Δημιουργείτε σύγχυση στα νέα και τα μικρά παιδιά για το τί είναι οικογένεια, τί είναι πατέρας, τί είναι μητέρα, τί είναι άνδρας και γυναίκα, θεμελιακές έννοιες για τα ίδια πάνω στις οποίες θα χτίσουν την προσωπικότητά τους και την κοινωνία μας. Όταν αύριο σε μια εμπόλεμη κρίση θα ζητάτε από τα νέα παιδιά να δείξουν ανδρειωσύνη για να υπερασπιστούν την Πατρίδα, πού θα την βρουν όταν εσείς θα την έχετε εκμαυλίσει με την ασυλλόγιστη πολιτική της ικανοποίησης των όποιων δικαιωματιστών που στέλνουν στον δι… την Πατρίδα και εύχονται να πεθάνουμε όλοι εμείς για να ζήσουν εκείνοι; Για να ευχαριστήσετε αυτούς σας ψηφίσαμε; Αλήθεια, γιατί τόση σπουδή γι αυτό το νομοσχέδιο; Για την πρεμούρα του κ. Σκέρτσου; Τόση βιασύνη και επιμέλεια δεν δείξατε για κανένα από τα πραγματικά προβλήματα που ταλανίζουν τον τόπο μας. Έτσι θα λυθεί το μείζον πρόβλημα του δημογραφικού; Μήπως κάπου χρωστάτε; Μήπως κάπου δώσατε υποσχέσεις εν αγνοία του λαού πριν σας ψηφίσουν; Μήπως είναι σκόπιμη η προπαγάνδα στα παιδιά για γονέα Α, Γονέα Β, δικαιώματα και απαιτήσεις; Μήπως βάζετε το λοστάρι για να πάρετε τα παιδιά από τις οικογένειες; Δεν τα σκέφτεστε αυτά; Δεν βλέπετε ότι τα παιδιά έχουν αποθηριωθεί γιατί κλονίζετε τις αρχές της διαπαιδαγώγησής τους; Αλήθεια, τα δικαιώματα των παιδιών που πρόκειται υοθετηθούν από τέτοιες «οικογένειες» ομοφυλόφιλων δεν τα σκέφτεστε; Τα ρωτήσατε αν θέλουν να μεγαλώσουν σε τέτοιο περιβάλλον σύγχυσης ρόλων και προτύπων πατέρα και μητέρας, σύγχυσης ταυτότητος φύλου και σεξουαλικού προσανατολισμού; Θα θέλατε το παιδί σας να μεγαλώσει έτσι; Θα έχετε βαρύτατες ευθύνες αν ψηφίσετε αυτό το νοοσχέδιο και οι συνέπειες για τις νέες γενιές θα είναι καταστρεπτικές γιατί αφορούν την ίδια την φύση του ανθρώπου που όταν παραβιάζεται, γίνεται Ύβρις και έρχεται η Νέμεσις, όπως έλεγαν και οι αρχαίοι μας πρόγονοι. Γι αυτό παρακαλούμε τους όλους τους εκπροσώπους μας στη Βουλή να μη διστάσουν να το καταψηφίσουν για να έχουν ήσυχη τη συνείδησή τους και να μπορούν να μας αντικρύσουν κατάματα και όχι με σκυμμένο το κεφάλι και αχρείαστες δικαιολογίες. Η Πατρίδα μας στο γεωγραφικό χώρο που βρίσκεται, για να επιβιώσει χρειάζεται την ανδρεία των ανδρών και την στοργική μητρότητα των γυναικών.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 20:34 | Αθανασία

    ΟΧΙ δεν συμφωνώ με αυτό το νομοσχέδιο! Είναι αδιανόητο αυτό που θέλουν να περάσουν στην κοινωνία μας και στα παιδιά μας! Υπάρχουν επιστήμονες (γιατροί, ψυχολόγοι, νομικοί, εκπαιδευτικοί, κοινωνιολόγοι κ.α.) που έχουν αποδείξει ότι τα παιδιά πρέπει να μεγαλώνουν με πατέρα και μητέρα όπως γινόταν μέχρι σήμερα. Αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά και οι ομοφυλόφιλοι και πολλοί από αυτούς το παραδέχονται και δημόσια. ΠΡΟΣ ΤΊ ΛΟΙΠΌΝ Η ΌΛΗ ΑΥΤΉ ΦΑΣΑΡΊΑ;;

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 20:12 | Gewrgia

    η αγάπη είναι αγάπη ανεξάρτητα τη σεξουαλικότητα και το φυλο,η αναπαραγωγή δεν έχει να κάνει με τον γάμο, ο γάμος είναι η ενωση 2 ανθρώπων και δεν θα έπρεπε να εξαρτάται απο το φυλο η οποιοδήποτε άλλο χαρακτηριστικό άνθρωπου. Οσο για τα παιδια, οπως γεννιούνται ομοφυλοφιλα παιδια σε ετεροφιλους γονεις ετσι μπορεί να γίνει το αντίθετο. Το παραδειγμα οικογένειας που πρεπει να λαμβάνει το παιδι ειναι η αγάπη και η συνεργασία,ανεξαρτήτως τα φυλα των γονέων

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 20:49 | Λευτερης

    Η μόνη λέξη που έχω να πω είναι ΟΧΙ στο νομοσχέδιο.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 20:30 | Ανδρέας Σ.

    Διαφωνώ με το ντροπιαστικο νομοσχέδιο

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 20:12 | Υποστήριξη στα ΛΟΑΤΚΙ+

    Υποστηρίζω στην ισότητα διότι είναι ανθρώπινο δικαίωμα και ολοι/α πρέπει να την έχουμε! ΝΑΙ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ!

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 20:12 | Αλεξάνδρα

    Διαφωνώ καθέτως με το εν λόγω νομοσχέδιο. Ιδιαίτερα με την υιοθεσία παιδιών. Τα δικαιώματα των παιδιών που ανήκουν σε τέτοιου είδους σχέσεις διαφυλλατονται από το σύμφωνο συμβίωσης.Τα προβλήματα που προβάλλονται έχουν όλα λυθεί από το σύμφωνο συμβίωσης και δεν υπάρχει λόγος να δημιουργηθεί αυτό το νομοσχέδιο. Όσο για την υιοθεσία τα παιδιά που την έχουν ανάγκη είναι είδη πληγωμένα. Εμείς σαν κοινωνία οφείλουμε να τα προστατεύσουμε και να τους δώσουμε τις καλύτερες δυνατόν συνθήκες. Το να τα υποχρεώσουμε να μεγαλώσουν με δύο μπαμπάδες ή δύο μαμάδες, πέρα από τον κοινωνικό στιγματισμό, τα εξαναγκαζουνε να στερηθούν τον πατρικο ή το μητρικό πρότυπο.Ισα δικαιώματα σε όλους και ειδικά στα παιδιά. Οικογένειες με πατέρα και μητέρα!

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 20:50 | user999

    «ΝΑΙ» ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ, ΓΙΑΤΙ:

    Ο ιστορικός Ξενοφών βάζει τον τύραννο Ιέρωνα να λέει: «Ο έρωτάς μου για τον Δαΐλαχο συνδέεται ίσως με την ανθρώπινη φύση που μας αναγκάζει ν’ αναζητούμε τα πλάσματα που είναι ωραία, αλλά διακαής μου επιθυμία είναι να μη χρωστώ το αντικείμενο των πόθων μου παρά στον έρωτά του για μένα και στην ελεύθερη βούλησή του». (Ιέρων, Ι, 33).

    Ο φιλόσοφος Αριστοτέλης εκφράζει για την ανθρώπινη φύση, την απαλλαγμένη από κάθε ηθική εκτίμηση, κρίση για την ομοφυλοφιλία: «Όταν αιτία είναι η φύση, κανείς δεν θα ονόμαζε αυτά τα άτομα ανήθικα, όπως δεν ονομάζει ανήθικες τις γυναίκες επειδή έχουν παθητικό και όχι ενεργητικό ρόλο κατά την ερωτική συνομιλία». (Ηθικά Νικομάχεια, 7, 5, 3).

    Στο έργο του Συμπόσιο ο Πλάτων βάζει τον Αριστοφάνη να λέει για τους ομοφυλόφιλους τα εξής: «Και είν’ αυτοί οι εκλεκτοί μεταξύ των παιδιών και των εφήβων, επειδή έχουν στην φύση τους πολύ ανδρισμό. Μερικοί βέβαια τους αποκαλούν αδιάντροπους. Αλλά δεν είν’ αλήθεια. Διότι το κάνουν όχι από αναισχυντία, αλλ’ από θάρρος και από γενναιότητα και από τον αρρενωπό τους χαρακτήρα. Τους ενθουσιάζει ό,τι είναι όμοιο προς την φύση τους.» Επίσης περγράφει το μύθο των δίφυλων όντων. «Στην αρχή της δημιουργίας τα γένη των ανθρώπων ήταν τρία και όχι όπως σήμερα δύο, δηλαδή το αρσενικό και το θηλυκό». Τα τρία γένη ήταν διπλά σε σχέση με τα σημερινά. Υπήρχε το διπλό αρσενικό, το διπλό θηλυκό και το αρσενοθήλυκο […] και στη συνέχεια αφού διχοτομήθηκαν καταδικασμένα πλέον στην ημιτέλεια αυτά τα όντα, ξόδευαν όλο τους τον χρόνο ψάχνοντας το άλλο τους μισό, και όταν το έβρισκαν έσφιγγαν τα χέρια γύρω απ΄ τα κορμιά τους κι αγκαλιάζονταν λαχταρώντας να ξανασμίξουν.

    Ο Πλούταρχος μιλάει για τον Ιεροό Λόχο της Θήβας . Τα μέλη του ήταν ουσιαστικά 150 ομοφυλόφιλα ζευγάρια. Στο έργο του «Βίοι Παράλληλοι: Πελοπίδας» ο Πλούταρχος γράφει χαρακτηριστικά: «ἔνιοι δέ φασιν ἐξ ἐραστῶν καὶ ἐρωμένων γενέσθαι τὸ σύστημα τοῦτο» (μτφ: ορισμένοι λένε ότι το σύστημα αυτό έχει δημιουργηθεί με εραστές και συντρόφους). Τα μέλη της μονάδας συνδέονταν και ερωτικά. Αυτό σημαίνει πως είχαν ένα επιπλέον κίνητρο να μην χαθεί ο σύντροφος τους στη μάχη και επιπλέον δεν παρατούσαν ποτέ τα όπλα για να μην ντροπιαστούν μπροστά στον αγαπημένο τους. Τον ισχυρισμό του Πλούταρχου ενισχύουν τα όσα γνωρίζουμε για τις κοινωνικές αντιλήψεις της Θήβας εκείνη την εποχή. Όπως σχολιάζει ο Πλούταρχος, το ότι μια μονάδα που βασίζεται στην αγάπη και τη φιλία του ερωμένου και του εραστή, κάνει πιο δύσκολο σε κάποιον να την εγκαταλείψει κατά τη διάρκεια της μάχης.

    Στο έργο Συμπόσιον του Πλάτωνα ο Φαίδρος λέει: Και αν υπήρχε μόνο κάποιος τρόπος να επινοηθεί ότι ένα κράτος ή ένας στρατός θα έπρεπε να αποτελείται από εραστές και τους ερωμένους τους, θα ήταν οι καλύτεροι κυβερνήτες της πόλης τους, απέχοντας από κάθε ατιμία. και μιμούμενοι ο ένας τον άλλον προς τιμήν. Και όταν πολεμούσαν ο ένας στο πλευρό του άλλου, αν και ήταν μια χούφτα, θα νικούσαν τον κόσμο.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 20:26 | Γιώργος Σ.

    Η ισότητα είναι ανθρώπινο δικαίωμα.
    Ναι στο νομοσχέδιο.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 20:16 | Γίωργος

    Συμφωνώ απόλυτα με το νομοσχέδιο και το υποστηρίζω 100%. Επιτέλους η Ελλάδα να γίνει χώρα ίσων δικαιωμάτων προς όλους τους πολίτες.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 20:13 | Κατερίνα

    Η ισότητα είναι ανθρώπινο δικαίωμα. Όλοι οι άνθρωποι έχουν ίσο δικαίωμα στην αγάπη και την οικογένεια. Ακολουθούμε έστω και αργά τα υπόλοιπα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και όχι μόνο.
    Ναι στο νομοσχέδιο, δεν χρειάζεται καν σχολιασμός.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 20:48 | Χάρης Κ

    Η αγάπη είναι αγάπη, Ναι στο νομοσχέδιο.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 20:48 | Θεόφιλος

    Ναι στο νομοσχέδιο.
    Ναι στην ισότητα και στα ανθρώπινα δικαιώματα.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 20:31 | Ross Daly

    Όλοι οι άνθρωποι που σέβονται τον νόμο πρέπει να προστατεύονται από τον νόμο και να είναι ίσιοι ενώπιον του ανεξάρτητα από τις οποίες ιδιαιτερότητές τους

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 20:07 | Γιώργος Λιακέας

    Ο «γάμος» ως φυσική διαδικασία νοείται ως ένωση αρσενικού και θηλυκού για την παραγωγή απογόνων. Οι άλλες μορφές «ένωσης» αποτελούν απλά συμβίωση. Δεν έχει λοιπόν νόημα ο «γάμος» ομοφυλόφιλων ανθρώπων καθόσον δεν υπάρχει η δυνατότητα τεκνοποίησης μεταξύ των. Η «παραγωγή» παιδιών με παρένθετες μητέρες αποτελεί παράκαμψη της φυσικής διαδικασίας και ύβρη προς το γυναικείο σώμα, το οποίο καθίσταται «εργαλείο» έναντι αμοιβής. Επίσης, η υιοθεσία παιδιών από ομοφυλόφιλα ζευγάρια δεν θα έπρεπε να γίνεται γιατί αφενός είναι υπαρκτός ο κίνδυνος της παιδεραστίας σε πολλές περιπτώσεις αλλά και η ανάπτυξη ενός παιδιού και εφήβου με δύο μπαμπάδες ή δύο μαμάδες είναι ψυχικά προβληματική. Όλα τα νομικά ζητήματα που αφορούν τα παιδιά που ανήκουν ήδη σε ομοφυλόφιλα ζευγάρια μπορούν να αντιμετωπιστούν ευχερέστατα με νομικές προσθήκες στο υπάρχον σύμφωνο συμβίωσης χωρίς να είναι απαραίτητο και αναγκαίο να θεσπιστεί «γάμος». Το ότι ο «γάμος» ομοφυλόφιλων υπάρχει και σε άλλα κράτη της ΕΕ καθώς και στις ΗΠΑ δεν αποτελεί επιχείρημα για να τον καθιερώσουμε και στην Ελλάδα. Αν είναι έτσι γιατί δεν καθιερώνουμε και εδώ άλλα «δικαιώματα» όπως λ.χ. η οπλοκατοχή που ισχύει στις «προχωρημένες» ΗΠΑ. Προσωπικά είμαι ΚΑΤΑ του γάμου ατόμων του ιδίου φύλου και επίσης ΚΑΤΑ της τεκνοθεσίας από ομοφιλόφιλα ζευγάρια.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 20:47 | Ξενιτέλλης Δημοσθένης

    Θεωρώ ότι πρέπει να αποσυρθεί το σχέδιο νόμου του Υπουργού Επικρατείας με τίτλο: «Ισότητα στον πολιτικό γάμο, τροποποίηση του Αστικού Κώδικα και άλλες διατάξεις» διότι:

    Από Συνταγματική και Νομική άποψη:
    Κατά το άρθρο 21 § 1 του Συντάγματος, η οικογένεια, ως θεμέλιο της συντήρησης και προαγωγής του Έθνους, καθώς και ο γάμος, η μητρότητα και η παιδική ηλικία τελούν υπό την προστασία του Κράτους. Η συνταγματική έννοια του γάμου περιορίζεται στα ουσιώδη στοιχεία του, που ισχύουν διαχρονικά στην ελληνική κοινωνία και στις θεμελιώδεις αρχές που τον διέπουν στη δική μας έννομη τάξη, άρα πρόκειται για μια μόνιμη συμβίωση δύο προσώπων διαφορετικού φύλου, που συνάπτεται ελεύθερα και κατά ορισμένη διαδικασία και διέπεται από την ισονομία των συζύγων. Ο κοινός νομοθέτης δεν μπορεί να μεταβάλει αυτά τα θεμελιώδη χαρακτηριστικά του γάμου.
    Ο γάμος, πολιτικός ή θρησκευτικός, συνάπτεται στο δίκαιό μας μεταξύ προσώπων διαφορετικού φύλου, αλλιώς είναι ανυπόστατος και δεν έχει έννομες συνέπειες. Κατά τον Άρειο Πάγο, για το στοιχείο της διαφοράς φύλου, όπου η διαφορά φύλου αναφέρεται ως στοιχείο της υπόστασης του γάμου, δεν αντίκειται στην αρχή της ισότητας και της ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας που κατοχυρώνονται από το Σύνταγμα.
    Ο επονομαζόμενος «γάμος» ομοφυλοφίλων μη δυνάμενος εκ της φύσεως να τεκνοποιήσει, δεν είναι στην πραγματικότητα γάμος, έστω και αν ο νομοθέτης τον αναγνωρίζει, αλλά συμβίωση. Από την άποψη αυτή η παρέμβαση του νομοθέτη αλλοιώνει το νόημα των λέξεων και δεν μπορεί να εξισώσει τον “γάμο ομοφυλοφίλων” με τον κατά κυριολεξία γάμο δηλαδή ετεροφύλων καθόσον ο νόμος δεν μπορεί να επιβάλει τα εκτός φύσεως δεν μπορεί δηλαδή να προσδώσει στα ομόφυλα ζεύγη την ικανότητα να τεκνοποιούν.
    Θέσπιση γάμου και από πρόσωπα ιδίου φύλου δεν επιβάλλεται από το ευρωπαϊκό δίκαιο, είναι αντισυνταγματική και υποβιβάζει την έννοια του γάμου αντί να την ενισχύει. Με τους θεσμούς ας μην παίζουμε.

    Από Εθνικής και Κοινωνικής άποψης:
    Θέσπιση γάμου και από πρόσωπα ιδίου φύλου υποβιβάζει την έννοια του γάμου αντί να την ενισχύει. Ως εκ τούτου, καταστρέφονται και τα θεμέλια της κοινωνίας και του έθνους καθώς η οικογένεια αποτελώντας το θεμελιώδες κύτταρο του κοινωνικού ιστού.
    Η διαφορά φύλου είναι αυτονόητη και θεμελιώδης προϋπόθεση και προστατεύει το συμφέρον των παιδιών με το πρότυπο πατέρα και μητέρας. Μη έχοντας τα παιδιά τα πρότυπα αυτά, επηρεάζεται αρνητικά η ανάπτυξη και η ψυχοσωματική υγεία του παιδιού.
    Ειδικά η μητέρα είναι ο φυσικός γεννήτορας του παιδιού και της ζωής. Αυτό καμιά νομοθετική ρύθμιση δεν μπορεί να το σβήσει, να το διαγράψει. Η μητέρα είναι αναντικατάστατος παράγοντας για την ανατροφή, την ανάπτυξη και την ψυχοσωματική υγεία του παιδιού.Αυτό το δικαίωμα του παιδιού έχουμε όλοι την υποχρέωση να το διαφυλάξουμε, να το προστατεύσουμε.
    Η φύση, όταν παραβιάζονται οι νόμοι της λειτουργίας της, τιμωρεί σκληρά. Όταν ο άνθρωπος επιχειρεί να παραβιάσει τους νόμους της φύσης που διέπουν την αναπαραγωγή του ανθρώπου, τότε το αποτέλεσμα θα είναι οδυνηρό, όχι για τη φύση αλλά για την κοινωνία και τον ίδιο τον άνθρωπο.

    Από ιατρικής άποψης:
    Η Φύση έχει καθορίσει τους φυσικούς νόμους και παράγοντες που διέπουν την αναπαραγωγή και διαιώνιση του ανθρώπινου όντος. Έχει δημιουργήσει το θηλυκό και το αρσενικό ον με τα ιδιαίτερα σωματικά, γεννητικά και ορμονολογικά χαρακτηριστικά το καθένα. Είναι τα λεγόμενα χαρακτηριστικά του φύλου, της γυναίκας και του άνδρα. Για την αναπαραγωγή και διαιώνιση του ανθρώπου, είναι απαραίτητη η σεξουαλική συνεύρεση της γυναίκας και του άνδρα.
    Αυτό που διαφοροποιεί τα φύλα και τα ταυτοποιεί είναι το αναπαραγωγικό τους σύστημα. Μάλιστα, το βασικό τους χαρακτηριστικό δεν είναι μόνο ότι είναι διαφορετικά και έτσι διακρίνονται το ένα από το άλλο, αλλά ότι τα φύλα είναι μόνο δύο, δεν υπάρχει τρίτο, και κυρίως ότι είναι συμπληρωματικά, που σημαίνει ότι η ανατομική διαφοροποίηση εξυπηρετεί τη δυνατότητα όχι επαφής αλλά ένωσης των σωμάτων. Δύο γυναικεία σώματα δεν υπάρχει φυσιολογικός τρόπος να ενωθούν μεταξύ τους, ούτε δύο ανδρικά.
    Μία σχέση στην οποία η ψυχή δεν βρίσκεται σε αρμονία με το σώμα, προξενεί ρήγμα στην προσωπικότητα, ασάφεια και διχασμό ταυτότητας και βέβαια είναι μη κατά φύσιν και μη επιθυμητή.
    Η ταυτότητα του φύλου ορίζεται από βιολογικούς παράγοντες, την ανατομία, τη φυσιολογία, το γενετικό αποτύπωμα, τις ορμόνες, του ατόμου όχι από τη σεξουαλική τάση η προσανατολισμό. Δεν ορίζεται από ορέξεις, από το τι νομίζω για τον εαυτό μου η από το πως νοιώθω, αλλά από το τι τελικά είμαι. Η ταυτότητα ορίζεται από αντικειμενικά κριτήρια. Ούτε ένα φυσιολογικό άτομο μπορεί να έχει πολλά φύλα, ενδεχομένως αμοιβαίως αντικρουόμενα: βιολογικό, συναισθηματικό, κοινωνικό.
    Προ του 1973, η Αμερικανική Ψυχιατρική Εταιρεία θεωρούσε την ομοφυλοφιλία ως ψυχική διαταραχή.

    Από Θεολογική Σκοπιά.
    Ο απόστολος Παύλος κάνοντας σαφή αναφορά στην παρά φύσιν συνάφεια ατόμων του ιδίου φύλου, την χαρακτηρίζει με βαρείς όρους, όπως «ασχημοσύνη», «ακαθαρσία» και «ατιμία», δηλαδή απώλεια της δόξας και τιμής του σώματος και του ίδιου του ανθρώπου.
    Η Εκκλησία της Ελλάδας, το Οικουμενικό Πατριαρχείο και η Εκκλησία της Κύπρου αντίκεινται στη θέσπιση του γάμου από άτομα ίδιο φύλλου, ως θεσμό που δεν επιτρέπεται από το νόμο του Θεού το Ευαγγέλιο.
    Ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας κ. Αναστάσιος, «η διαιώνιση της ανθρωπότητας έχει στηριχθεί στην ύπαρξη δύο φύλων και στην ένωσή τους. Αντίθετα, ένας τέτοιος νόμος προσβάλλει τη δημιουργία… Δεν αποτελεί κοινωνική πρόοδο αλλά σύγκρουση με τη φυσική τάξη, κατήφορο»
    Ο Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης προειδοποίησε: «Όταν ένας άνθρωπος παραβαίνει μία εντολή του Ευαγγελίου, ευθύνεται μόνον αυτός. Όταν όμως κάτι που αντίκειται στις εντολές του Ευαγγελίου γίνεται νόμος από το ίδιο το κράτος, τότε έρχεται η οργή του Θεού σε όλο το έθνος, για να παιδαγωγηθεί».

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 20:34 | Νικόλαος

    Μια φιλελεύθερη δημοκρατία βασίζεται σε δύο αρχές, τη δημοκρατική και τη φιλελεύθερη. Η δημοκρατική αρχή έχει να κάνει με τον τρόπο που λαμβάνουμε, συλλογικά, αποφάσεις. Οι αποφάσεις αυτές λαμβάνονται, σε μια δημοκρατία, με βάση την αρχή της πλειοψηφίας. Γι’ αυτό η δημοκρατική αρχή εμπεριέχει την αρχή της λαϊκής κυριαρχίας, την υλοποιεί και την εγγυάται.

    Για να είναι, όμως, μια δημοκρατία φιλελεύθερη, θα πρέπει οι αποφάσεις για κάποια θέματα να λαμβάνονται όχι συλλογικά αλλά από το άτομο το οποίο αφορούν. Φαντάζεστε να σας απαγορεύεται από την πλειοψηφία να παντρευτείτε με άτομο διαφορετικής φυλής, εθνικότητας ή θρησκεύματος; Κι όμως για όλα αυτά υπήρχαν περιορισμοί, και στην ελληνική έννομη τάξη, μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 1980. Μέχρι σήμερα που μιλάμε, εν έτει 2024, υπάρχει ακόμη και ένας άλλος περιορισμός: δεν μπορείτε να παντρευτείτε άτομο του ίδιου φύλου. Αυτός ο περιορισμός θα αρθεί τις επόμενες μέρες. Η αναγνώριση του πολιτικού γάμου των ομόφυλων ζευγαριών θα αποτελέσει μια από τις μεγαλύτερες μεταρρυθμίσεις των τελευταίων ετών. Παρόμοιας συμβολικής αξίας με εκείνες της περιόδου 1982-1983.

    Θα έπρεπε να γίνει, εδώ και χρόνια. Το επιτρέπουν (αν δεν το επιτάσσουν) η φύση του πολιτεύματός μας αλλά και το Σύνταγμα του 1975:

    Αρθρο 2. 1. O σεβασμός και η πρoστασία της αξίας τoυ ανθρώπoυ απoτελoύν την πρωταρχική υπoχρέωση της Πoλιτείας.

    Αρθρο 4. 1. Oι Έλληνες είναι ίσoι ενώπιoν τoυ νόμoυ. 2. Oι Έλληνες και oι Eλληνίδες έχoυν ίσα δικαιώματα και υπoχρεώσεις. Το επιτρέπει ακόμα και το κείμενο του Αστικού Κώδικα:

    Αρθρο 1367 – Τέλεση του γάμου. Ο γάμος τελείται με τη σύγχρονη δήλωση των μελλονύμφων ότι συμφωνούν σ’ αυτό (πολιτικός γάμος).

    Καμία ένωση δεν είναι πιο σημαντική από τον γάμο, γιατί αυτός ενσαρκώνει τα υψηλότερα ιδανικά της αγάπης, της πίστης, της αφοσίωσης, της θυσίας και της οικογένειας. Οταν ενώνονται σε γάμο δύο άτομα, γίνονται κάτι πολύ περισσότερο απ’ αυτό που ήταν πριν. Οπως μας απέδειξαν κάποιοι από τους ενάγοντες σ’ αυτές τις υποθέσεις, ο γάμος επιπλέον ενσαρκώνει μια αγάπη που μπορεί να διαρκέσει και μετά τον θάνατο. Θα ήταν μεγάλο λάθος να θεωρήσουμε ότι αυτοί οι άντρες και αυτές οι γυναίκες δεν σέβονται την ιδέα του γάμου. Η επίκλησή τους είναι ότι πράγματι τη σέβονται, τη σέβονται τόσο βαθιά, που αναζητούν και οι ίδιοι να βρουν την ολοκλήρωση που δίνει ένας γάμος. Η ελπίδα τους είναι να μην καταδικαστούν να ζήσουν στη μοναξιά, αποκλεισμένοι από έναν από τους αρχαιότερους θεσμούς του πολιτισμού μας. Αναζητούν ίση αξιοπρέπεια στα μάτια του νόμου.

  • 25 Ιανουαρίου 2024, 20:34 | Έφη Β

    Διαφωνώ κάθετα με το νομοσχέδιο.