Άρθρο 15: Ανάπτυξη Επιχειρηματικών Πάρκων Εφοδιαστικής Εθνικής Εμβέλειας στην περιοχή του Θριασίου και στο πρώην «στρατόπεδο Γκόνου»

Στο ακίνητο ιδιοκτησίας της ανώνυμης εταιρίας «ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε.», που περιγράφεται στο από Νοέμβριο 2004 τοπογραφικό διάγραμμα κλίμακας 1:2.000 του πολιτικού τοπογράφου μηχανικού Κωνσταντίνου Ξενιού και προσαρτάται σε σμίκρυνση ως παράρτημα με στοιχείο Α στον παρόντα νόμο, καθώς και στο ακίνητο συνολικής έκτασης 672.269,63 τ.μ., ιδιοκτησίας του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, το οποίο βρίσκεται στον Δήμο Δέλτα, συνορεύει προς βορρά με ασφαλτοστρωμένη οδό που ξεκινά από την Εθνική Οδός Θεσσαλονίκης – Έδεσσας και καταλήγει στην εσωτερική περιφερειακή οδό, νότια, ανατολικά και δυτικά συνορεύει με διάφορες ιδιοκτησίες μικρών γεωτεμαχίων, το οποίο παραχωρήθηκε προς χρήση στη θυγατρική εταιρεία της Ο.Σ.Ε. Α.Ε. με την επωνυμία «Εμπορευματικά Κέντρα Α.Ε.» και ήδη «ΓΑΙΟΣΕ Α.Ε.» δύνανται να ιδρύονται Επιχειρηματικά Πάρκα Εφοδιαστικής Εθνικής Εμβέλειας κατά τις διατάξεις του προηγούμενου άρθρου.

  • Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης επικροτεί την πρόβλεψη του εν λόγω άρθρου για την Ανάπτυξη Επιχειρηματικού Πάρκου Εφοδιαστικής Εθνικής Εμβέλειας στο πρώην «στρατόπεδο Γκόνου», εντός των ορίων του Δήμου Δέλτα της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης. Η αξιοποίηση του πρώην «στρατόπεδο Γκόνου», ως εφοδιαστικού κέντρου, έχει αποτελέσει επί σειρά ετών αίτημα όχι μόνο του Επιμελητηρίου μας, αλλά και πολλών άλλων συλλογικών φορέων της πόλης. Εξάλλου το ΕΒΕΘ, προκειμένου να προωθήσει το εν λόγω αίτημα, εκπόνησε πρόσφατα, στο πλαίσιο του συγχρηματοδοτούμενου έργου “LOSAMEDCHEM” (Πρόγραμμα MED), σχετική μελέτη σκοπιμότητας, για τη δημιουργία ενός σύγχρονου εμπορευματικού κέντρου διατροπικών μεταφορών στο προαναφερθέν σημείο, που βρίσκεται στη διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου, στην ιστοσελίδα του Επιμελητηρίου μας.

  • 13 Μαρτίου 2014, 23:37 | Π.Ε.Ε.Δ.

    Η δυνατότητα κατάτμησης, που υπήρχε σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις του Ν.3982/2011, εκτιμάται ότι πρέπει να εφαρμοστεί. Η εκμετάλλευση πρέπει να γίνει με πρώτιστο κριτήριο δημοσίου συμφέροντος και όχι πλειοδοτικού διαγωνισμού. Λέγοντας δημόσιο συμφέρον προκρίνεται η μετεγκατάσταση επιχειρήσεων του Βοτανικού-Ελαιώνα με παράλληλη αποσυμφόρηση της περιοχής για λόγους εξυγίανσης, περιβαλλοντικής αναβάθμισης, αρχαιολογικής ανάδειξης χώρων, κυκλοφοριακούς, λειτουργικούς κλπ. Θα αναπτυχθεί χώρος υψηλής και σημειακής συγκέντρωσης μεταφορικών υπηρεσιών. Είναι η μόνη και η τελευταία λύση που θα ενισχύσει και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με πελατολόγιο. Τα παραπάνω βρίσκονται σε γνώση των Υπουργείων Ανάπτυξης, Περιβάλλοντος καθώς και της ΓΑΙΑΟΣΕ.
    Εξάλλου, στην εισηγητική έκθεση του σχεδίου νόμου γίνεται επίκληση της Παγκόσμιας Τράπεζας και των πορισμάτων της, καθώς και των ευρωπαϊκών οδηγιών για άρση εμποδίων αδειοδοτήσεων των επιχειρήσεων. Όμοια στην έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας “Greek Logistics, Unlocking Growth Potential through Regulatory Reform and Complementary Measures, The World Bank, October 2013” σελ 53, 1η παράγραφος, τελευταίο εδάφιο αναφέρετε ότι:
    “Η ειδική περίπτωση των μικρών, άτυπων φορέων Logistics στον Ελαιώνα είναι πολύπλοκη και χρειάζεται περισσότερη μελέτη. Μια λύση που προτείνεται είναι να ενθαρρυνθούν οι επιχειρήσεις να μεταστεγαστούν από τον Ελαιώνα σε πιο κατάλληλες εγκαταστάσεις. Μία πιθανή περιοχή είναι του Θριασίου Πεδίου, όπου υπάρχει κενή μεγάλης χωρητικότητας περιοχή στο Logistics Center του ΟΣΕ, του διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής. Ο διαχωρισμός της ιδιοκτησίας υποδομής και της λειτουργίας-εκμετάλλευσης κάνει το εγχείρημα δύσκολο. Οι σημερινοί ιδιοκτήτες του Ελαιώνα θα πρέπει να κλείσουν τις εγκαταστάσεις τους, μόλις οι ενοικιαστές μεταστεγαστούν. Το άλλο άκρο – της νομιμοποίησης των άτυπων επιχειρήσεων – δεν προτείνεται. Η Μόνιμη Επιτροπή Logistics και οι ομάδες εργασίας διερευνούν τις προϋποθέσεις και τα κίνητρα για την αποτελεσματική λύση της εξαίρεσης του Ελαιώνα.”
    Συνεπώς, εφαρμόζοντας τις προτεινόμενες διατάξεις αδειοδότησης, γνωρίζουμε εξαρχής ότι απορρίπτονται συγκεκριμένες περιοχές εγκαταστάσεων. Άρα, είναι εμφανές ότι οι επιπτώσεις κατάργησης του ΠΔ79/2004 δεν έχουν ληφθεί υπόψη.

    Για την Πανελλήνια Ένωση Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς (ΠΕΕΔ)
    Ο Πρόεδρος της ΠΕΕΔ
    Γιώργος Μπαμπαλής
    Ο Γενικός Γραμματέας της ΠΕΕΔ
    Παναγιώτης Βλαχογιώργης
    Το μέλος της Μόνιμης Επιτροπής Logistics
    Ιωάννης Σιαμάς