Άρθρο 16:Τροποποίηση διατάξεων του ν. 3887/2010, ρυθμίσεις μηχανημάτων έργου και λοιπά θέματα

1. Το πρώτο και δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 9 του άρθρου 14 του ν. 3887/2010 αντικαθίστανται ως ακολούθως:
«Οι μεταφορικές επιχειρήσεις που εκτελούν εθνικές και διεθνείς οδικές μεταφορές επιτρέπεται να θέτουν σε κυκλοφορία ρυμουλκούμενα ή ημιρυμουλκούμενα οχήματα, για τα οποία εκδίδονται άδειες κυκλοφορίας. Για τη θέση σε κυκλοφορία εκάστου ρυμουλκούμενου ή ημιρυμουλκούμενου οχήματος καταβάλλεται παράβολο, το ύψος του οποίου καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Με όμοια απόφαση δύναται να αναπροσαρμόζεται το ύψος του παραβόλου αυτού.»
2. Τα μηχανήματα έργου, τα οποία αποτελούν ηλεκτροκίνητα περονοφόρα ανυψωτικά μηχανήματα (τύπου ΚΛΑΡΚ, κλπ.) παντός τύπου, απαλλάσσονται από την υποχρέωση έκδοσης άδειας κυκλοφορίας. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου καταργείται κάθε νομοθετική ή κανονιστική διάταξη αντίθετη στις διατάξεις του παρόντος άρθρου.
3. Με ευθύνη της ανώνυμης εταιρίας «Εθνικό Σύστημα Υποδομών Ποιότητας Α.Ε.» προωθείται, μέσω των αρμόδιων προς τούτο λειτουργικών μονάδων της εταιρίας αυτής, η σύνταξη, έκδοση και διάθεση προτύπων και προδιαγραφών που αναφέρονται σε Δραστηριότητες Εφοδιαστικής και ιδίως σε θέματα που αφορούν μοναδιαία φορτία (unitloads), τη σήμανση φορτίων, τις προδιαγραφές μέσων αποθήκευσης κατά τη μεταφορά προϊόντων (παλέτες, κιβώτια κ.λπ.) και τη χρήση γραμμικών κωδίκων (barcodes), καθώς και σε θέματα διαχείρισης της πληροφορίας κατά την άσκηση Δραστηριοτήτων Εφοδιαστικής.
4. Στις αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων εμπίπτει και η ανάπτυξη ερευνητικών προγραμμάτων για την ανάπτυξη καινοτομιών στην άσκηση Δραστηριοτήτων Εφοδιαστικής.
5. Στο σκοπό της ανώνυμης εταιρίας με την επωνυμία «Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου Α.Ε.» περιλαμβάνεται και η προώθηση της Χώρας ως διεθνούς διαμετακομιστικού κόμβου για τη διέλευση φορτίου, την εγκατάσταση και λειτουργία επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην Εφοδιαστική και την προσέλκυση συναφών επενδύσεων, μέσω ιδίως της διευκόλυνσης των επιχειρηματικών επαφών των ελληνικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην Εφοδιαστική με φορείς και επιχειρήσεις του εξωτερικού.

  • 13 Μαρτίου 2014, 23:12 | Π.Ε.Ε.Δ.

    Η πρώτη παράγραφος επιτρέπει την ταξινόμηση ρυμουλκούμενων και ημιρυμουλκούμενων οχημάτων χωρίς περιορισμό ελκυστήρων. Δηλαδή επιτρέπει στη Μεταφορική Εταιρία με πχ 2 οχήματα να έχει 100 ρυμουλκούμενα. Υπενθυμίζεται ότι τα επιπλέον ρυμουλκούμενα δόθηκαν ως δικαίωμα επί της αρχικής αδειοδότησης μηχανοκίνητου οχήματος για τη διαχείριση εναλλακτικών φορτίων (πχ χύδην, υγρών τροφίμων, γενικού φόρτου, ασφαλτικών, κλειστών ψυγείων κλπ) για να προσαρμόζονται άμεσα στις ανάγκες μεταφοράς τρίτων. Πιθανή διατήρηση του εδαφίου θα δημιουργήσει σειρά από ρυμουλκούμενα που ενδεχομένως θα μισθώνονται σε ΙΧ ελκυστήρες καλύπτοντας το νομικό κενό μίσθωσης ή θα λειτουργούν ως κινητές αποθήκες! Προτείνεται η διαγραφή του εδαφίου.
    Τα κλαρκ είναι ηλεκτρικά και εσωτερικής καύσης (πετρελαίου, LNG κλπ). Επίσης τα κλαρκ δεν είναι μόνο ανυψωτικά αλλά και παράλληλης μετατόπισης. Προτείνεται η διαγραφή των λέξεων «ηλεκτροκίνητα» και «ανυψωτικά».

    Για την Πανελλήνια Ένωση Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς (ΠΕΕΔ)
    Ο Πρόεδρος της ΠΕΕΔ
    Γιώργος Μπαμπαλής
    Ο Γενικός Γραμματέας της ΠΕΕΔ
    Παναγιώτης Βλαχογιώργης
    Το μέλος της Μόνιμης Επιτροπής Logistics
    Ιωάννης Σιαμάς

  • 13 Μαρτίου 2014, 22:59 | Στυλιανός Κακατσάκης

    Στυλιανός Κακατσάκης
    Το πρόβλημα το θέσαμε από την πρώτη ημέρα για να υπάρχει ένας κοινός τόπος συνεννόησης των εμπλεκομένων.
    Το ΣΧΕΜ μιλάει για «εμπορευματικές μεταφορές» Το νομοσχέδιο αναφέρει τον όρο «εφοδιαστική» που προφανώς δεν είναι ή δεν εμπεριέχουν «εμπορευματικές μεταφορές» κατά το ΣΧΕΜ. Επιπλέον έχει τεθεί σαν ένα είδος καταλύτη σε παρένθεση η λέξη Logistics. Η λέξη αυτή όταν αναφέρεται στην καθημερινότητα, την αντιλαμβάνεται ο καθένας όπως θέλει και είναι όλοι ευχαριστημένοι, γιατί δεν αποτελεί αντικείμενο σύμβασης, ή κάποιας δέσμευσης.
    Όταν όμως η λέξη τίθεται έστω και σε παρένθεση σε ένα νομοσχέδιο, τότε αλλάζουν τα πράγματα. Δεν αρκεί να περιγράφεις τότε γενικόλογα, γιατί διακυβεύονται συμφέροντα. Το ορθό είναι να τίθενται στα νομοσχέδια όροι που δύνανται να τεθούν σε συμβάσεις. Η «μεταφορά» είναι σύμβαση. Η «πώληση» είναι σύμβαση. Οι μεταφορές είναι στατιστική και συγκοινωνιολογία και δεν γίνονται αντικείμενο σύμβασης. Σε ότι αφορά στο Logistics, δεν τίθεται επίσης σε συμβάσεις. Ας την αφήσουμε λοιπόν στους ξένους που μας τιμούν χρησιμοποιώντας μια δική μας λέξη και να τις δίνουν όποια έννοια κρίνουν.
    Εμείς σας δώσαμε ελληνικούς ορισμούς που βοηθούν τις συνεννοήσεις. Το νομοσχέδιο αναφέρει ένα ξένο όρο με 500 προσεγγίσεις. Πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι δεν είναι δυνατόν σε ένα νομοσχέδιο που στην ουσία θέλει να καταστήσει την Ελλάδα μεγάλο διαμετακομιστικό κέντρο, να μιλάμε και να διαφωνούμε για μία ή 2 νταλίκες ενός μεταφορέα!

    Ούτε βέβαια θα πείσουμε τους ξένους ότι κάναμε νόμο για την «διεπιχειρησιακή και διαδικτυακή διαχείριση των εμπορευμάτων και των μεταφορικών μέσων», που ζητούν από εμάς στον Πειραιά ή την Θεσσαλονίκη, επειδή αναφέρουμε την λέξη logistics σε ένα νόμο.
    Το νομοσχέδιο για να είναι λειτουργικό για τους ξένους πρέπει να επικεντρωθεί αποκλειστικά και μόνο στο διαμετακομιστικό έργο του Πειραιά και του στρατοπέδου στην Θεσσαλονίκη. Θα πρέπει να φέρει περίπου τον τίτλο: «Μεγάλο ναυτιλιακό διαμετακομιστικό έργο εμπορευματοκιβωτίων … κλπ»

    Σε επόμενο νομοσχέδιο μπορούμε να οργανώσουμε την υποδομή και την διεκπεραίωση του μεταφορικού έργου σε εθνικό επίπεδο ή επίπεδο εισαγωγών εξαγωγών. Θα πρέπει όμως να έχει γίνει πρωτύτερα η ιεράρχηση των στόχων του νομοσχεδίου που δεν θα έχουν αναφορές σε 500 στρέμματα που τρομάζουν ή σε λέξεις που προσεγγίζονται με 500 έννοιες. Πρέπει δηλαδή να κωδικοποιηθούν:
    α) πρώτα οι δράσεις της πραγματικής οικονομίας, δηλαδή η σύμβαση έργου και η σύμβαση πώλησης, που δείχνουν την πορεία των αγαθών και των μεταφορικών μέσων από την παραγωγή στην κατανάλωση. (μεταφορικούς άξονες)
    β) στην συνέχεια να προσεγγίζεται η εκτέλεση της κάθε σύμβασης τεχνικά, με βάση τα μέσα και της τεχνικές της μεταφοράς, οδικές, σιδ/κές συνδυασμένες, κλπ.
    γ) στην συνέχεια διαπιστώνεται ποιες οργανωτικές ανάγκες πρέπει να καλυφθούν για την αρμονική συνεργασία των επιχειρήσεων μεταξύ τους,
    δ) στην συνέχεια να ελέγχεται η υπάρχουσα τεχνική υποδομή για να διαπιστωθεί ξεχωριστά ανά περίπτωση, τι λείπει στις υποδομές, για να βελτιωθούν οι επί μέρους ανάγκες διακίνησης των εμπορευμάτων, έτσι ώστε να διεκπεραιωθεί η εκτέλεση των συμβάσεων απρόσκοπτα.
    Τότε πλέον μπορούμε να αναφερθούμε για την οργάνωση και εκτέλεση μιας σύμβασης πώλησης ενός ανταλλακτικού λίγων γραμμαρίων, μέχρι διεκπεραίωση μεγάλου μεταφορικού έργου.

    Οι επιλογές είναι δικές σας. Εξάλλου θα ακολουθήσουν τα ΠΔ και ίσως τότε υπάρξουν συμβιβασμοί. Το ορθό είναι πάντως το νομοσχέδιο να κατατεθεί με μοναδικό αντικείμενο το διαμετακομιστικό έργο και να ακολουθήσει και δεύτερο για τα επί μέρους θέματα που αναφέρει το παρόν νομοσχέδιο. Δεν απηχεί σαν νομοσχέδιο ανάπτυξης και προσέλκυσης επενδύσεων η προσθήκη στα νομοσχέδια άσχετων δευτερευλοντων θεμάτων, και μάλιστα όταν αυτά συνοδεύονται από απειλές απεργιών.
    Ευχαριστούμε για την προσοχή σας
    Στυλ. Κακατσάκης

  • 12 Μαρτίου 2014, 15:36 | Π.Σ.Χ.Ε.Μ.

    Διαφωνούμε με την τροποποίηση των διατάξεων του Ν 3887/10 που αναφέρονται στο άρθρο 16, άρθρο 1 και 2, καθώς και στην περίπτωση (ε) του άρθρου 17 του σχεδίου νόμου Ρύθμιση Θεμάτων Εφοδιαστικής και άλλες διατάξεις
    Η προτεινόμενη τροποποίηση στο σχέδιο νόμου του άρθρου 16 παρ. 1 και 2 όπως και η κατάργηση της παραγράφου 1 και 2 του άρθρου 14 του νόμου 1959/1991 που αναφέρεται στο άρθρο 17 περ. (ε) του σχεδίου, δεν αφορούν τις δραστηριότητες της εφοδιαστικής κύριες και δευτερεύουσες αλλά αφορούν αποκλειστικά τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές και παρακαλούμε να αποσυρθούν.
    ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΣΕ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ1
    Τα τρία trailers που μπορεί να έλκει κάθε τράκτορας Δ.Χ., έχει αποδειχθεί στην πράξη ότι είναι υπέρ αρκετά και δόθηκαν αποκλειστικά στα φορτηγά Δ.Χ. γιατί από το νόμο εκτελούν μεταφορές τρίτων και τα φορτία που μεταφέρουν διαφέρουν μεταξύ τους και επιβάλλεται να έχουν αντίστοιχες νταλίκες για να έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν όλα τα εμπορεύματα.
    Σε ότι αφορά το άρθρο 2 να απαλλάσσονται εκτός από τα ηλεκτροκίνητα περονοφόρα ανυψωτικά μηχανήματα και τα συμβατικά. (πετρελαιοκίνητα – βενζινοκίνητα – υγραεριοκίνητα).
    Σε περίπτωση που οι αναφερόμενες περιπτώσεις δεν αποσυρθούν και προωθηθούν για ψήφιση ο κλάδος μας θα αντιδράσει δυναμικά.

    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ Π.Σ.Χ.Ε.Μ
    ΠΕΤΡΟΣ ΣΚΟΥΛΙΚΙΔΗΣ