ΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ (άρθρα 1-3)

Άρθρο 1

Σκοπός

 

Σκοπός του παρόντος είναι:

α) ο εξορθολογισμός και η βελτίωση του πλαισίου σταδιοδρομίας των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και η ενίσχυση της αξιοκρατίας στην εξέλιξή τους,

β) η εισαγωγή νέων μισθολογικών ρυθμίσεων για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων,

γ) ο εκσυγχρονισμός και η ενοποίηση των ρυθμίσεων για την κατάσταση των στελεχών,

δ) η αναβάθμιση της λειτουργίας των στρατιωτικών σχολών των Ενόπλων Δυνάμεων,

ε) η παροχή ολοκληρωμένης εκπαίδευσης στους οπλίτες για τη βέλτιστη δυνατότητα υπεράσπισης της πατρίδας, την παροχή πιστοποιημένης επιμόρφωσης για τη διασύνδεση με την αγορά εργασίας, καθώς και την αύξηση της στελέχωσης των υπηρεσιών των Ενόπλων Δυνάμεων και ειδικότερα αυτών που εδρεύουν σε παραμεθόριες περιοχές και

στ) η αύξηση της επιχειρησιακής ετοιμότητας των εφέδρων.

 

Άρθρο 2

Αντικείμενο

 

Αντικείμενο του παρόντος είναι:

α) η θεσμοθέτηση οργανικών θέσεων των αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ) κατά Κλάδο των Ενόπλων Δυνάμεων, προέλευση, βαθμό και κατηγορία,

β) η αναδιαμόρφωση της συγκρότησης των Συμβουλίων Κρίσεων των αξιωματικών,

γ) η αναδιαμόρφωση των προϋποθέσεων παραμονής των αξιωματικών ανά βαθμό,

δ) η θέσπιση νέων βαθμών των μόνιμων υπαξιωματικών των Κλάδων και των Κοινών Σωμάτων (ΚΣ) των ΕΔ,

ε) η διενέργεια προαγωγών αποκλειστικά για κάλυψη κενών οργανικών θέσεων ανωτέρων βαθμών,

στ) η θέσπιση νέων βαθμών των Επαγγελματιών Οπλιτών (ΕΠΟΠ) ως Υπαξιωματικών Ειδικής Προέλευσης (ΥΕΠ),

ζ) η ρύθμιση των προϋποθέσεων και της διαδικασίας μετάταξης των μόνιμων υπαξιωματικών, αποφοίτων των Ανωτάτων Σχολών Μόνιμων Υπαξιωματικών (ΑΣΜΥ), στο σώμα αξιωματικών,

η) η αναδιάρθρωση των βασικών μισθών και των μισθολογικών κλιμακίων των στελεχών των ΕΔ, τα οποία συνδέονται με τα έτη υπηρεσίας και την κατηγορία προέλευσης,

θ) η δημιουργία μισθολογικών βαθμίδων ανά κατηγορία προέλευσης, στις οποίες αποτυπώνεται η σταδιακή μισθολογική τους εξέλιξη σύμφωνα με τους νέους βαθμούς,

ι) η ενιαία ρύθμιση των ζητημάτων που αφορούν στις καταστάσεις των αξιωματικών και μόνιμων υπαξιωματικών και ο σαφής διαχωρισμός των καταστάσεων σε κύριες και πρόσθετες,

ια) η σύσταση της Διακλαδικής Διοίκησης Ακαδημαϊκής Εκπαίδευσης (ΔΙΔΑΕ), ο καθορισμός των αρμοδιοτήτων και των οργάνων της,

ιβ) η σύμπραξη της Σχολής Εθνικής Άμυνας (ΣΕΘΑ) και της Ανώτατης Διακλαδικής Σχολής Πολέμου (ΑΔΙΣΠΟ) με τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ) και τα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΣΕΙ) για την εκπόνηση Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ),

ιγ) η ρύθμιση ζητημάτων που αφορούν στην υποχρέωση στράτευσης,

ιδ) η αναμόρφωση της στρατολογικής νομοθεσίας και ιδίως των ρυθμίσεων που αφορούν στη χορήγηση αναβολής σε σπουδαστές δευτεροβάθμιας ή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, στη χορήγηση αναβολής σε μόνιμους κατοίκους εξωτερικού και στην κρίση της δυνατότητας στράτευσης όσων πάσχουν από ψυχικά νοσήματα,

ιε) ο καθορισμός του πλαισίου εκπαίδευσης των οπλιτών,

ιστ) ο καθορισμός διαδικασίας για την επιμόρφωση των οπλιτών στα Κέντρα Διά Βίου Μάθησης (ΚΔΒΜ) των ΕΔ,

ιζ) ο καθορισμός πλαισίου για τις τοποθετήσεις και μεταθέσεις των οπλιτών,

ιη) η ρύθμιση θεμάτων μετεκπαίδευσης εφεδρείας και η θέσπιση του θεσμού του ενεργού εθελοντή έφεδρου,

ιθ) η θεσμοθέτηση εθελοντικής στράτευσης γυναικών,

κ) η παροχή κινήτρου σε ανυπότακτους για κατάταξη στις ΕΔ έως την 31η.12.2027,

κα) η ρύθμιση θεμάτων υγειονομικής εξέτασης και απόλυσης των ΕΠΟΠ και

κβ) η ρύθμιση θεμάτων που αφορούν στη στρατιωτική δικαιοσύνη.

 

Άρθρο 3

Βασικές έννοιες

 

  1. Τις Ένοπλες Δυνάμεις (εφεξής: ΕΔ) της χώρας αποτελούν:

α) οι Κλάδοι, οι οποίοι είναι:

αα) ο Στρατός Ξηράς (εφεξής: ΣΞ),

αβ) το Πολεμικό Ναυτικό (εφεξής: ΠΝ) και

αγ) η Πολεμική Αεροπορία (εφεξής: ΠΑ) και

β) τα Κοινά Σώματα (εφεξής: ΚΣ), τα οποία είναι

βα) το Νομικό Σώμα,

ββ) το Σώμα Οικονομικών Επιθεωρητών,

βγ) το Σώμα Πληροφορικής,

βδ) το Σώμα Στρατιωτικών Δικαστικών Γραμματέων και

βε) το Σώμα Στρατιωτικών Ιερέων.

  1. Γενικά Επιτελεία (εφεξής: ΓΕ) των Ενόπλων Δυνάμεων είναι:

α) το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας (εφεξής: ΓΕΕΘΑ),

β) το Γενικό Επιτελείο Στρατού (εφεξής: ΓΕΣ),

γ) το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού (εφεξής: ΓΕΝ) και

δ) το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (εφεξής: ΓΕΑ).

  1. Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (εφεξής: ΑΣΕΙ) είναι:

α) η Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων (εφεξής: ΣΣΕ),

β) η Σχολή Ναυτικών Δοκίμων (εφεξής: ΣΝΔ) και

γ) η Σχολή Ικάρων (εφεξής: ΣΙ).

  1. Ανώτατες Σχολές Μόνιμων Υπαξιωματικών (εφεξής: ΑΣΜΥ) είναι:

α) η Σχολή Μόνιμων Υπαξιωματικών (εφεξής: ΣΜΥ),

β) η Σχολή Μόνιμων Υπαξιωματικών Ναυτικού (εφεξής: ΣΜΥΝ) και

γ) η Σχολή Μόνιμων Υπαξιωματικών Αεροπορίας (εφεξής: ΣΜΥΑ).

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 17:01 | Giorgos

    «Οι αλλαγές στο βαθμολόγιο των στελεχών δεν πρέπει και δεν μπορούν να ισχύσουν για όσους ήδη υπηρετούν ως στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων ή φοιτούν ήδη στις Στρατιωτικές Σχολές. Η άμεση εφαρμογή του νέου βαθμολογίου στα ήδη υπηρετούντα στελέχη όλων των προελεύσεων (ΑΣΕΙ, ΑΣΣΥ, ΕΜΘ, ΕΠΟΠ μονιμοποιηθέντες και μη) παραβιάζει την συνταγματική αρχή της ασφάλειας δικαίου και της προστατευόμενης εμπιστοσύνης, καθόσον ανατρέπει αιφνιδιαστικά το καθεστώς βαθμολογικής εξέλιξης, χωρίς μάλιστα την πρόβλεψη ουσιαστικών μεταβατικών διατάξεων. Παραβιάζει επίσης την αρχή της ισότητας διότι στελέχη με την ίδια προέλευση , την ίδια εκπαίδευση και τα ίδια προσόντα, εξελίσσονται διαφορετικά με μόνο κριτήριο τον διαφορετικό χρόνο κατάταξης στις Ένοπλες Δυνάμεις. Για τους ανωτέρω λόγους, αν δεν αποσυρθεί το νέο προτεινόμενο βαθμολόγιο, να ισχύσει το βαθμολόγιο από όσους θα καταταγούν στις Ένοπλες Δυνάμεις, μετά την θέση σε ισχύ του νέου νόμου» .

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 16:33 | Α.Σ.

    Πολλά μπράβο στους αρχηγούς των Γενικών Επιτελείων και τους νομικούς τους συμβούλους για τα ιδιαίτερα γόνιμα, εποικοδομητικά, αλλά κυρίως ανύπαρκτα σχόλια τους

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 15:18 | ΣΥΔ 34

    Εισήλθα σε Σχολή Υπαξιωματικών με βαθμό πανελληνίων 18,4 γνωρίζοντας τα θετικά και τα αρνητικά της επιλογής μου. Σε όλα αυτά τα έτη υλοποιήθηκαν πολλές μεταρρυθμίσεις και περικοπές δημιουργώντας μία τελείως διαφορετική επαγγελματική και οικονομική κατάσταση εις βάρος μας.
    Το παρόν Νομοσχέδιο όμως δεν είναι καν άξιο σχολιασμού.
    Πέραν την αντισυνταγματικότητας και της άνευ προηγουμένου αναδρομικότητας που ενέχει είναι απαξιωτικό, υποτιμητικό, οικονομικά επιζήμιο και επιχειρεί να δημιουργήσει μία μικρή elit (η οποία εισέρχεται με 10 πλέον στις πανελλήνιες) και ένα σώμα από είλωτες (με προφανώς πολύ χαμηλό επίπεδο).
    Δεν έχει όμως υπολογιστεί μία τεράστια λεπτομέρεια, δεν υπάρχει επιθυμία για είλωτες πλέον και αυτό υποβαθμίζει δραματικά το αξιόμαχο.
    Σε κανένα άλλο Υπουργείο ή τομέα του Δημοσίου δεν υπάρχει άρνηση εισαγωγής και 100αδες παραιτήσεις.
    Οι σύμβουλοι του Νομοσχεδίου είναι εκτός πραγματικότητας και του καθημερινού αγώνα που δίνεται στις Μονάδες και προωθούν ωφελιμιστικά την περαιτέρω υποβάθμιση των υπαξιωματικών.
    Εξετάστε την επαναφορά της δυνατότητας αποχώρησης ή του αμετάθετου στα 30 έτη γιατί η κατάσταση που δημιουργείται θα είναι μη αναστρέψιμη.
    Τα 40 έτη με μεταθέσεις είναι το σοβαρότερο αντικίνητρο της ανανέωσης του Στρατεύματος.
    Η ψήφιση του Νομοσχεδίου θα εκμηδενίσει τις επιθυμίες ένταξης των νέων στις ΕΔ και θα επιφέρει χιλιάδες παραιτήσεις.
    Η ψήφιση του Νομοσχεδίου είναι εθνικά επιζήμια.

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 15:17 | Γάλλος

    Η ύπαρξη πολλαπλών δρόμων σταδιοδρομίας δημιουργεί ανισότητες, σύγχυση και διαφορετικές ταχύτητες εξέλιξης χωρίς ουσιαστική υπηρεσιακή αιτιολόγηση. Ένα σύγχρονο και δίκαιο σύστημα υπαξιωματικών οφείλει να διασφαλίζει:
    1. Κοινή βασική εκπαίδευση για όλους, ανεξάρτητα από την ειδικότητα.
    2. Ενιαία βαθμολογική εξέλιξη, ώστε όλοι οι υπαξιωματικοί να ακολουθούν το ίδιο πλαίσιο προαγωγών.
    3. Διαχωρισμό μόνο ως προς το Όπλο ή το Σώμα, για λόγους επιχειρησιακής εξειδίκευσης, χωρίς όμως διαφορές σε δικαιώματα, πορεία ή προοπτικές.
    4. Ίσες ευκαιρίες μετεκπαίδευσης και ανάπτυξης, ώστε κάθε υπαξιωματικός να μπορεί να εξελιχθεί βάσει προσόντων και αξιοκρατίας.
    5. Κατάργηση παράλληλων ή προνομιακών διαδρομών, που υπονομεύουν την ενότητα του Σώματος Υπαξιωματικών.
    Μόνο έτσι δημιουργείται ένα συμπαγές, αξιόμαχο και δίκαιο Σώμα Υπαξιωματικών, με κοινή ταυτότητα, ενιαία εκπαίδευση και ίδιες δυνατότητες για όλους.
    Ο διαχωρισμός πρέπει να υπάρχει μόνο εκεί όπου είναι επιχειρησιακά απαραίτητος: στο Όπλο ή στο Σώμα. Όχι στην ίδια την εξέλιξη των στελεχών.

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 15:32 | ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ

    Στεγαστική & μεταφορική εγκατάλειψη των χαμηλόβαθμων στελεχών — εθνικός κίνδυνος

    Η πραγματικότητα για το προσωπικό που υπηρετεί στα σύνορα και στα απομακρυσμένα νησιά είναι απλή και σκληρή: πληρώνουμε τα πάντα από την τσέπη μας. Ενοίκια, μετακινήσεις, ταξίδια, διπλά νοικοκυριά.

    Τι συμβαίνει στην πράξη:

    • Ο ΕΠΟΠ/ΕΜΘ που μετατίθεται σε νησί ή παραμεθόριο σηκώνει ολόκληρο οικονομικό βάρος: ενοίκιο, έξοδα μεταφοράς οικογένειας, διπλή στέγαση — χωρίς κανένα επίδομα στέγασης ή αεροπορικά εισιτήρια.

    • Αντίθετα, πολίτες που εντάσσονται σε ειδικά προγράμματα θητείας να υπηρετούν «σπίτι τους» και απολαμβάνουν ευεργετήματα χωρίς τις ταλαιπωρίες του μεταφερόμενου προσωπικού.

    • Η υπηρεσία περιμένει από τους χαμηλόβαθμους να ζουν σαν «περπατητές» — να ξοδεύουν, να θυσιάζουν, να μετακομίζουν κάθε χρόνο — χωρίς αναγνώριση.

    ΠΡΟΒΛΗΜΑ:

    • Ανεπαρκείς μισθοί, χωρίς αντισταθμιστικά επιδόματα στέγασης/μετακίνησης.

    • Η επιχειρησιακή κόπωση συνδυάζεται με οικονομική ασφυξία → μαζικές αποχωρήσεις ή άρνηση μετάθεσης.

    • Η πολιτική “οικονομίας” πάνω στις πλάτες των χαμηλόβαθμων αποβαίνει ακριβότερη: εκπαίδευση, αντικαταστάσεις, άδειες αναρρωτικών, προσλήψεις.

    Απλή λογική: αν δεν στηρίξεις οικονομικά όποιον ζει μακριά από την οικογένειά του, δεν θα έχεις κανένα να στείλεις στα σύνορα.

    Απαιτούμενες ΑΜΕΣΕΣ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ (πρακτικές, εφαρμόσιμες, λιτές):

    1. Επίδομα στέγασης για όλους τους μετατιθέμενους σε παραμεθόριες-νησιωτικές μονάδες, άμεση καταβολή από την πρώτη μέρα μετάθεσης.

    2. Επιχορήγηση ενοικίου για χαμηλόβαθμους με απομάκρυνση >50 χλμ. από το οικογενειακό σπίτι.

    3. Ετήσια κάλυψη/συνεισφορά στα μεταφορικά έξοδα (αεροπορικά/πλοία) για μετακινήσεις προς και από τον τόπο μόνιμης κατοικίας.

    4. Διατίμηση ή προτεραιότητα στέγασης σε κρατικές κατοικίες για ΕΠΟΠ/ΕΜΘ με υπηρεσία σε ειδικές μονάδες.

    5. Άμεση καταβολή ειδικών επιδομάτων νυχτερινής/απομακρυσμένης υπηρεσίας που να αναγνωρίζουν την οικονομική επιβάρυνση.

    Συμπέρασμα — Προειδοποίηση

    Αν δεν δοθεί λύση τώρα, τα επόμενα 2–4 χρόνια θα έχουμε:

    • δραματική πτώση στις αιτήσεις για ΕΠΟΠ,

    • μαζικές παραιτήσεις,

    • μονάδες που θα λειτουργούν με μισές στολές και μισή ετοιμότητα.

    Το κράτος που ζητά θυσίες οφείλει να τις μοιράζεται δίκαια — όχι να ζητά από τους πιο αδύναμους να πληρώσουν τα πάντα.

    Ζητούμε άμεση εφαρμογή των προτεινόμενων μέτρων.

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 14:08 | Τσορμπα Μιχαηλ

    Το νομοσχέδιο έρχεται να ολοκληρώσει εναν πολυετές σχεδιασμό που αφορά στην δημιουργία ενιαίου Ευρωπαικου στρατού. Ενός Ευρωπαϊκού στρατού που θα υπερασπιζει όχι εθνικά κυριαρχικά δικαιώματα αλλά καθαρά κεφαλαιοκρατικα.Μετα από δεκαετίες ιδιωτικής πρωτοβουλίας, όπου κυριάρχησε σε όλους τους κοινωνικούς τομείς η φιλοσοφία των αγορών και των πολυεθνικών έρχεται και η σειρά του στρατευματος να ακολουθήσει αυτόν τον δρόμο. Ακόμα και ανάμεσα στους πιο στυγνούς
    θεωρητικούς του νεοφιλελευθερισμου υπήρχε η αντίδραση στην ιδιωτικοποιηση της Αστυνομίας και του Στρατού εκτός από μερικούς που οι προτάσεις τους πάνε να εφαρμοστούν δικτατορικα,ένας από τους πιο γνωστούς είναι ο Freidman.Το μοντέλο Στρατευματος που παρουσιάζει το Ν/Σ δεν είναι νέο.Εχει εφαρμοστεί αποσπασματικα και κατά κατά στάδια σε διάφορες χρονικές περιόδους. Από μερική ενσωματωση μισθοφορικων σωμάτων έως τις μέρες μας με τους πλήρεις σε εφαρμογή ιδιωτικούς στρατούς (Blackwater ,Wagner κτλ). Δηλ μιλάμε για πλήρη αποσύνθεση της στρατιωτικής φιλοσοφίας αρκεί να αναφέρουμε την καθόλου απίθανη περίπτωση την ηγεσία τέτοιων στρατων να την έχουν CEO και Διευθύνοντες σύμβουλοι που θα σχεδιάζουν πολέμους ανάλογα με τα συμφέροντα των μετοχικού εταίρων τους,όπως γίνεται ήδη. Όπως έχει γίνει και σε άλλους τομεις μια τέτοια λειτουργια θα διαλύσει τις βασικές ανθρώπινες δομές που είναι η επαγγελματικη δεοντολογια ,η συναδελφικη αλληλεγγύη και η κοινωνικη προσφορά .Ήδη τα τελευταία χρόνια η ιδιωτικη πρωτοβουλια με την μορφη ρου ατομισμου έχει δείξει που οδηγούνται τα πράγματα .
    αλληλεγγύη ,

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 14:15 | ΣΩΜΑ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ

    “Νέο Σώμα Υπαξιωματικών” δημιουργεί ένα σύστημα άνισης μεταχείρισης, επαγγελματικής υποβάθμισης και πλήρους αποδιοργάνωσης της επετηρίδας

    Το προτεινόμενο πλαίσιο για το “Σώμα Υπαξιωματικών” εισάγει ένα μοντέλο που δεν υπηρετεί ούτε την αξιοκρατία ούτε την επιχειρησιακή λειτουργία των Μονάδων, ενώ δημιουργεί για πρώτη φορά μια τριχοτόμηση εντός των υπαξιωματικών:

    • ΣΜΥ με μία εξέλιξη,

    • ΕΜΘ με άλλη,

    • ΕΠΟΠ με περιορισμένη ή ανύπαρκτη προοπτική σε ανώτερους βαθμούς.

    Αντί να υπάρξει ενιαία επαγγελματική ταυτότητα, διαμορφώνεται ένα σύστημα πολλών ταχυτήτων, που:

    • διαλύει τη συνοχή,

    • καταστρέφει κάθε μορφή επετηρίδας,

    • ακυρώνει τη λογική της ιεραρχίας,

    • υποβαθμίζει εμπειρία 20+ ετών,

    • και δημιουργεί κατηγορίες προσωπικού “πρώτης” και “δεύτερης” κατηγορίας.

    1. Η επιχειρησιακή εμπειρία απαξιώνεται πλήρως

    Το 80% των κρίσιμων καθηκόντων στις Μονάδες πρώτης γραμμής εκτελείται από:

    • ΕΠΟΠ 15–20 ετών υπηρεσίας,

    • ΕΜΘ με πραγματική εμπειρία πεδίου,

    • Υπαξιωματικούς που σηκώνουν όλο το βάρος της καθημερινής λειτουργίας.

    Το νέο σύστημα όμως:

    – δεν αναγνωρίζει επιχειρησιακή εμπειρία,

    – δεν αξιολογεί πραγματικές δεξιότητες,

    – δεν αναγνωρίζει πτυχία και αποδεδειγμένες γνώσεις,

    – και ορίζει καταληκτικούς βαθμούς ανεξαρτήτως προσόντων.

    Το αποτέλεσμα είναι ένα: υποβάθμιση των ανθρώπων που κρατούν τις Μονάδες σε λειτουργία.

    2. Δημιουργείται χάος στην επετηρίδα

    Η επετηρίδα είναι το θεμέλιο της στρατιωτικής ιεραρχίας.

    Με το νέο πλαίσιο:

    • ΕΠΟΠ με 20 χρόνια υπηρεσίας μένουν κάτω από ΣΜΥ 3ου έτους.

    • ΕΜΘ με πραγματική εμπειρία 15–25 ετών παραμένουν σε παραλογιστικά χαμηλούς βαθμούς.

    • Νεοτοποθετημένοι υπαξιωματικοί από άλλες πηγές προηγούνται στελεχών που έχουν υπηρετήσει χρόνια στα σύνορα.

    Αυτό δημιουργεί:

    • χάος στις Μονάδες,
    • προστριβές και αδικίες,
    • κατάρρευση πειθαρχίας,
    • δυσλειτουργία στις αναθέσεις καθηκόντων,
    • επιχειρησιακό ρίσκο.

    3. Καθήκοντα υπαξιωματικών δίνονται ήδη σε ΕΠΟΠ – αλλά χωρίς βαθμό και χωρίς αναγνώριση

    Οι ΕΠΟΠ:

    • διοικούν ομάδες,

    • εκτελούν σοβαρά καθήκοντα υποδιοίκησης,

    • αναλαμβάνουν ρόλους που προβλέπονται για υπαξιωματικούς,

    • σηκώνουν το βάρος επιφυλακών, ασκήσεων, φυλακών, περιπόλων και πραγματικών επιχειρησιακών ενεργειών.

    Κι όμως:

    – Δεν προάγονται.
    – Δεν αναγνωρίζονται.
    – Δεν εντάσσονται σε ενιαίο πλαίσιο εξέλιξης.

    Η υπηρεσία εκμεταλλεύεται τα καθήκοντα των ΕΠΟΠ, αλλά αρνείται να τους δώσει αντίστοιχη βαθμολογική εξέλιξη.

    4. Αποτέλεσμα: Θα καταρρεύσει το σύστημα διοικήσεως των Μονάδων

    Με χειρισμό λάθος δομημένο:

    • οι έμπειροι θα φύγουν,

    • οι νέοι δεν θα έρθουν,

    • τα καθήκοντα υπαξιωματικών θα μείνουν ακάλυπτα,

    • η διοικητική δομή θα στερείται κρίκων σε κρίσιμες βαθμίδες,

    • η αποτελεσματικότητα διοίκησης θα καταρρεύσει.

    Το “ενιαίο σώμα υπαξιωματικών” θα αποτύχει πριν ακόμη ξεκινήσει, εάν δεν υπάρξει ισότητα, ρεαλισμός και αξιοκρατία.

    5. ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΜΕΣΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

    ✔️ Ενιαίο βαθμολόγιο για ΣΜΥ – ΕΜΘ – ΕΠΟΠ χωρίς αποκλεισμούς

    ✔️ Αναγνώριση πτυχίων, μεταπτυχιακών και άμεση μετάταξη

    ✔️ Κατάργηση καταληκτικών βαθμών για όσους καλύπτουν πραγματικά καθήκοντα

    ✔️ Μείωση χρόνων παραμονής σε βαθμό

    ✔️ Σύνδεση εξέλιξης με πραγματικά υπηρεσιακά καθήκοντα

    ✔️ Ισότητα στις κρίσεις

    ✔️ Αναδρομική διόρθωση αδικιών (στασιμότητα 10–20 ετών)

    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

    Το προτεινόμενο “Νέο Σώμα Υπαξιωματικών”:

    • δεν είναι ενιαίο,

    • δεν είναι αξιοκρατικό,

    • δεν είναι λειτουργικό,

    • δεν είναι στρατιωτικά βιώσιμο,

    • και δεν διασφαλίζει επιχειρησιακή συνοχή.

    Αν δεν γίνουν διορθώσεις τώρα, το πρόβλημα θα ενσωματωθεί στη δομή των ΕΔ για δεκαετίες.

    Το Υπουργείο οφείλει να προστατεύσει τη συνέχεια, τη συνοχή και την αποτελεσματικότητα των υπαξιωματικών — όχι να τους διχάσει.

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 14:45 | Κωνσταντίνος Ζήσης

    ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ!

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 14:38 | Απόστολος

    Οι αλλαγές στο βαθμολόγιο των στελεχών δεν πρέπει και δεν μπορούν να ισχύσουν για όσους ήδη υπηρετούν ως στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων ή φοιτούν ήδη στις Στρατιωτικές Σχολές. Η άμεση εφαρμογή του νέου βαθμολογίου στα ήδη υπηρετούντα στελέχη όλων των προελεύσεων (ΑΣΕΙ, ΑΣΣΥ, ΕΜΘ, ΕΠΟΠ μονιμοποιηθέντες και μη) παραβιάζει την συνταγματική αρχή της ασφάλειας δικαίου και της προστατευόμενης εμπιστοσύνης, καθόσον ανατρέπει αιφνιδιαστικά το καθεστώς βαθμολογικής εξέλιξης, χωρίς μάλιστα την πρόβλεψη ουσιαστικών μεταβατικών διατάξεων. Παραβιάζει επίσης την αρχή της ισότητας διότι στελέχη με την ίδια προέλευση , την ίδια εκπαίδευση και τα ίδια προσόντα, εξελίσσονται διαφορετικά με μόνο κριτήριο τον διαφορετικό χρόνο κατάταξης στις Ένοπλες Δυνάμεις. Για τους ανωτέρω λόγους, αν δεν αποσυρθεί το νέο προτεινόμενο βαθμολόγιο, να ισχύσει το βαθμολόγιο από όσους θα καταταγούν στις Ένοπλες Δυνάμεις, μετά την θέση σε ισχύ του νέου νόμου

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 13:59 | Θανάσης

    Οι αλλαγές στο βαθμολόγιο των στελεχών δεν πρέπει και δεν μπορούν να ισχύσουν για όσους ήδη υπηρετούν ως στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων ή φοιτούν ήδη στις Στρατιωτικές Σχολές. Η άμεση εφαρμογή του νέου βαθμολογίου στα ήδη υπηρετούντα στελέχη όλων των προελεύσεων (ΑΣΕΙ, ΑΣΣΥ, ΕΜΘ, ΕΠΟΠ μονιμοποιηθέντες και μη) παραβιάζει την συνταγματική αρχή της ασφάλειας δικαίου και της προστατευόμενης εμπιστοσύνης, καθόσον ανατρέπει αιφνιδιαστικά το καθεστώς βαθμολογικής εξέλιξης, χωρίς μάλιστα την πρόβλεψη ουσιαστικών μεταβατικών διατάξεων. Παραβιάζει επίσης την αρχή της ισότητας διότι στελέχη με την ίδια προέλευση , την ίδια εκπαίδευση και τα ίδια προσόντα, εξελίσσονται διαφορετικά με μόνο κριτήριο τον διαφορετικό χρόνο κατάταξης στις Ένοπλες Δυνάμεις. Για τους ανωτέρω λόγους, αν δεν αποσυρθεί το νέο προτεινόμενο βαθμολόγιο, να ισχύσει το βαθμολόγιο από όσους θα καταταγούν στις Ένοπλες Δυνάμεις, μετά την θέση σε ισχύ του νέου νόμου.

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 13:44 | Α.Σ.

    Οι κύριοι αρχηγοί των ΓΕ και οι νομικοί τους σύμβουλοι δεν έχουν κάποιο σχόλιο να κάνουν;
    (Ρητορική ερώτηση)

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 13:44 | ΣΤΕΛΕΧΟΣ 2025

    Κίνδυνος κατάρρευσης στελέχωσης και επιχειρησιακής λειτουργίας με το προτεινόμενο βαθμολόγιο και τις εξαιρέσεις των ΕΠΟΠ

    Το παρόν σχέδιο νόμου, σε συνδυασμό με την πρόσφατη ΚΥΑ περί ευεργετικών μέτρων, δημιουργεί έναν μηχανισμό συστηματικής αποστέρησης προσωπικού, που απειλεί άμεσα τη λειτουργία των Μονάδων πρώτης γραμμής και την επιχειρησιακή συνοχή των Ενόπλων Δυνάμεων.

    1. Το νέο βαθμολόγιο δημιουργεί μαζική στασιμότητα – πρακτικά 20 χρόνια σε δύο βαθμούς

    Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις:

    • ΕΠΟΠ παραμένουν 8–12 χρόνια στον βαθμό του Στρατιώτη/Δεκανέα,

    • άλλο τόσο στον Λοχία,

    • ενώ η μετάβαση σε ανώτερο βαθμό γίνεται όλο και πιο σπάνια.

    Αυτό πρακτικά σημαίνει:

    1. Έμπειρο προσωπικό 35–50 ετών στο ίδιο σημείο για δεκαετίες

    2. Απόλυτη απώλεια κινήτρου

    3. Μηδενική προοπτική καριέρας

    4. Μαζική αποχώρηση προσωπικού

    Οι ΕΔ δεν μπορούν να λειτουργήσουν με βαθμολογικό “τέλμα”. Δεν είναι ούτε λειτουργικό ούτε επιχειρησιακά ασφαλές.

    2. Ταυτόχρονα, οι ΕΠΟΠ εξαιρούνται από ευεργετικά μέτρα — κάτι που επιταχύνει το κύμα φυγής

    Η εξαίρεση από την ΚΥΑ, σε συνδυασμό με:

    • την απουσία στεγαστικής πολιτικής,

    • την απουσία αεροπορικών εισιτηρίων,

    • τα υπέρογκα ενοίκια λόγω μεταθέσεων,

    • τις συνεχείς μετακινήσεις σαν “νομάδες”,

    • την πλήρη έλλειψη μέριμνας για οικογένεια και παιδιά

    • και την αυξανόμενη εργασιακή πίεση,

    • δημιουργεί εκρηκτικό περιβάλλον.

    Είναι λογικό ότι θα υπάρξει:

    ➡️ μαζική παραίτηση στελεχών
    ➡️ άρνηση υποβολής αιτήσεων στις επόμενες προκηρύξεις
    ➡️ δημογραφική κατάρρευση του θεσμού

    Και αυτό δεν είναι θεωρητικό — ήδη συμβαίνει.

    3. Όλα τα άλλα Σώματα Ασφαλείας προσφέρουν αξιοπρέπεια στους νέους πτυχιούχους — οι ΕΔ μόνο υποβάθμιση

    Για να καταλάβει κανείς το μέγεθος της αδικίας:

    • Στην ΕΛ.ΑΣ. ο Ειδικός Φρουρός πτυχιούχος έχει μονοπάτι εξέλιξης.

    • Στο Πυροσβεστικό Σώμα το ίδιο.

    • Στο Λιμενικό το ίδιο.

    • Ο έφεδρος αξιωματικός από Ειδικά Προγράμματα μπαίνει επί της ουσίας σε βαθμό αξιωματικού.

    Στις ΕΔ όμως:

    • Πτυχιούχοι ΑΕΙ – ΤΕΙ κατατάσσονται ως Στρατιώτες

    • παραμένουν 8+ χρόνια χωρίς καμία εξέλιξη

    • δεν αναγνωρίζεται το πτυχίο τους

    • δεν έχουν μετάθεση κοντά στο ΑμεΑ

    • ούτε επίδομα κατοικίας

    • ούτε αεροπορικά εισιτήρια

    • ούτε ουσιαστική επιβράβευση

    Όταν ένας νέος 22–25 ετών βλέπει αυτό το τοπίο, δεν θα καταταγεί.

    4. Αποτέλεσμα: Κίνδυνος να μείνουν τα σύνορα χωρίς προσωπικό μέσα στα επόμενα 5–7 χρόνια

    Με:

    • αποχωρήσεις,

    • τραγική πτώση αιτήσεων στις επόμενες προκηρύξεις,

    • γήρανση προσωπικού χωρίς ανανέωση,

    • αύξηση εξουθένωσης και τραυματισμών,

    • υπηρεσίες στα όρια της κατάρρευσης,

    οι Μονάδες πρώτης γραμμής θα βρεθούν χωρίς επαρκή επάνδρωση.

    Αυτή τη στιγμή τα σύνορα κρατούνται:

    κατά 80% από ΕΠΟΠ και ΕΜΘ,
    👉 όχι από έφεδρους,
    👉 ούτε από ΑΣΕΙ,
    👉 ούτε από ΑΣΣΥ.

    Αν αυτοί φύγουν ή αποθαρρυνθούν, δεν υπάρχει αναπλήρωση.

    Και το Υπουργείο το γνωρίζει.

    5. ΛΥΣΕΙΣ (ρεαλιστικές, άμεσες, εφαρμόσιμες)

    ✔️ Αναγνώριση πτυχίων με άμεση μετάταξη (Ειδικοί Επιστήμονες / ΣΜΥ / ειδικότητες)

    ✔️ Κατάργηση εξαίρεσης μη μονίμων από τα ευεργετικά μέτρα

    ✔️ Υποχρεωτική μετάθεση πλησίον ΑμεΑ (30 χλμ)

    ✔️ Μείωση χρόνου παραμονής σε βαθμό

    ✔️ Πραγματική μισθολογική επιβράβευση

    ✔️ Στεγαστική πολιτική για χαμηλόβαθμους

    ✔️ Τερματισμός βαθμολογικής στασιμότητας

    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

    Το παρόν πλαίσιο οδηγεί:

    • σε ανεργό στρατεύσιμο προσομοίωσης,

    • σε μαζική φυγή προσωπικού,

    • σε επιχειρησιακή υποστελέχωση,

    • σε απώλεια συνοχής,

    • σε σοβαρό εθνικό κίνδυνο.

    Ο νόμος πρέπει να αλλάξει. Όχι για “ευνοϊκές ρυθμίσεις”, αλλά για την επιβίωση του ίδιου του Στρατεύματος.

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 13:40 | Π. Ι.

    Απαράδεκτο το πολυνομοσχέδιο που βαίνει προς ψήφιση! Οι ένστολοι είναι αυτοί οι οποίοι κρατούσαν, κρατούν και θα συνεχίζουν να κρατούν την Πατρίδα μας ελεύθερη και ασφαλή! Ποτέ δεν πλούτισαν! Ούτε θα πλουτίσουν! Ούτε ζητούν να πλουτίσουν. Το μόνο που ζητάνε είναι αξιοπρέπεια, αναγνώριση, σεβασμό! Και πόσο μάλλον άτομα που προέρχονται από σχολή! Άτομα που εκτός από μισθούς, τους στερούν και βαθμούς, στέρηση την οποία υφίστανται μόνο όσοι έχουν κάνει βαρύ ποινικό αδίκημα μέσα στο στράτευμα. Πράγματα αδιανόητα για ανθρώπους που επισκευάζουν αεροπλάνα, άρματα μάχης, πολεμικά πλοία! Ντροπή! Άνθρωποι που αγαπάνε την πατρίδα τους, δεν τους τιμωρείς, δεν τους υποβαθμίζεις. Τους τιμάς! Τους σέβεσαι! Απόσυρση τώρα του νομοσχεδίου! Για να συνεχίσουμε να έχουμε μια Ελλάδα ελεύθερη!

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 13:09 | Γιώργος Γκαντ

    Όσο η πολιτική ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων συνεχίζει να αγνοεί τους 13φορείς εκπροσώπησης των εν ενεργεία και εν αποστρατεία στελεχών των ΕΔ (και των οικογενειών τους), είναι σίγουρο ότι τα δίκαια αιτήματα τους θα τα βρίσκει συνέχεια μπροστά της.
    Ομαλή Μετάβαση σε μια «Νέα Εποχή στις Ένοπλες Δυνάμεις» χωρίς τη συναίνεση του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, δεν μπορεί να υπάρξει.
    Να αποσυρθεί το πολυνομοσχέδιο ταφόπλακα, που υποβαθμίζει κυρίως τους υπαξιωματικούς, απαξιώνοντας στην πράξη την πολυετή πείρα τους και φέρνει το διχασμό στα στελέχη μεταξύ Αξιωματικών και Υπαξιωματικών.
    Διαβάζοντας προσεκτικά το σχολιασμό του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας στη διαβούλευση του νομοσχεδίου, συμφωνώ απόλυτα με τη θέση του.

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 13:44 | ΕΥΕΡΓΕΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ

    ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΥΕΡΓΕΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ (ΚΥΑ & ΝΟΜΟΣ)

    Η νέα ΚΥΑ για τα ευεργετικά μέτρα δημιουργεί σοβαρή επιχειρησιακή στρέβλωση και εμφανή διοικητική άνιση μεταχείριση, λόγω της αδικαιολόγητης εξαίρεσης των μη μονίμων ΕΠΟΠ από κάθε προστασία σχετική με την επιμέλεια ατόμου με αναπηρία.

    Η εξαίρεση αυτή:

    1. Παραβιάζει ευθέως τις αρχές ισότητας και χρηστής διοίκησης

    Όταν δύο στελέχη εκτελούν τα ίδια καθήκοντα, στις ίδιες Μονάδες, με την ίδια επικινδυνότητα και το ίδιο ωράριο, είναι διοικητικά αδιανόητο να δικαιούται το ένα όλα τα ευεργετικά μέτρα και το άλλο κανένα. Η αναπηρία, η επιμέλεια και η οικογενειακή ανάγκη είναι ίδια ανεξαρτήτως μόνιμου και μη.

    2. Ακυρώνει τη δυνατότητα των ΕΠΟΠ να ασκήσουν τα ίδια τους τα γονικά/οικογενειακά δικαιώματα

    Όταν ζητείται η προϋπόθεση «ο τόπος κατοικίας του στελέχους να συμπίπτει ήδη με τον τόπο κατοικίας του ατόμου με αναπηρία», τότε η πρόβλεψη είναι στην πράξη ανεφάρμοστη.

    Για να “συμπέσει” ο τόπος κατοικίας, θα έπρεπε πρώτα να έχει προηγηθεί η μετάθεση. Άρα η ΚΥΑ αποκλείει ακριβώς αυτούς που έχει στόχο να προστατεύσει.

    ΑΙΤΗΜΑ

    Να προστεθεί ρητή διάταξη (είτε μέσω τροποποίησης της ΚΥΑ είτε ενσωματωμένη στο παρόν σχέδιο νόμου) που να προβλέπει:

    ➡️ Υποχρεωτική μετάθεση στον τόπο κατοικίας του ΑμεΑ για ΟΛΟΥΣ ανεξαιρέτως τους ΕΠΟΠ, μόνιμους και μη μόνιμους.

    – Χωρίς “εξαιρέσεις”,
    – χωρίς “ειδική διαδικασία”,
    – χωρίς “προηγούμενη μονιμοποίηση”.

    **Η ανάγκη επιμέλειας δεν περιμένει τη συμπλήρωση 7 ετών.**

    Η ΚΥΑ χρειάζεται άμεση διόρθωση. Η εξαίρεση των μη μόνιμων ΕΠΟΠ δεν μπορεί να παραμείνει.

    Το Υπουργείο οφείλει να αποκαταστήσει τη νομιμότητα και τη διοικητική δικαιοσύνη.

    Ζητείται η άμεση τροποποίηση.

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 13:42 | KONSTANTINOS

    Το υπό διαβούλευση πολυνομοσχέδιο του ΥΠΕΘΑ, και ειδικότερα το νέο βαθμολόγιο, επιφέρει εκτεταμένες ανατροπές στη σταδιοδρομία και στα κατοχυρωμένα δικαιώματα των ήδη υπηρετούντων στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων. Τα άρθρα και τα παραρτήματα που το συνοδεύουν δημιουργούν αδικίες, αναδρομικότητα και θεσμική αστάθεια.

    1. Επιπτώσεις ανά κατηγορία στελεχών (Σύμφωνα με τα άρθρα 26, 36 και 59)

    Αξιωματικοί ΑΣΕΙ
    Οι ρυθμίσεις της παρ. 3 του άρθρου 26 συνδέουν την εξέλιξη με τις Νομοθετημένες Οργανικές Θέσεις (ΝΟΘ), οδηγώντας σε αβεβαιότητα, καθυστερήσεις και ακόμη και περιορισμό στον καταληκτικό βαθμό.

    Απόφοιτοι ΑΣΣΥ (Παράρτημα Α – άρθρο 36)
    Από 1/1/2026 επέρχεται καθήλωση και απώλεια 1–6 βαθμών, με κατάργηση βαθμών που ίσχυαν επί δεκαετίες. Οι καταληκτικοί βαθμοί μειώνονται δραστικά και η σταδιοδρομία ανατρέπεται πλήρως.

    ΕΜΘ (Παράρτημα Β – άρθρο 59)
    Από 1/1/2026 οι ΕΜΘ χάνουν έως 2 βαθμούς και στερούνται τον αποστρατευτικό βαθμό Λοχαγού. Οι Ανθυπασπιστές ΕΜΘ υφίστανται ακόμη μεγαλύτερη απώλεια (έως 3 βαθμούς).

    ΕΠΟΠ (Παράρτημα Β – άρθρο 59)
    Αυξάνεται ο αριθμός βαθμών από 5 σε 12, οδηγώντας σε συστημική καθήλωση στα χαμηλά κλιμάκια χωρίς ρεαλιστική προοπτική εξέλιξης.

    2. Προαγωγές βάσει ΝΟΘ
    Με το νέο πλαίσιο, οι προαγωγές δεν βασίζονται πλέον στον χρόνο υπηρεσίας αλλά αποκλειστικά στις ΝΟΘ, καταργώντας την προβλεψιμότητα, αυξάνοντας την αβεβαιότητα και ενισχύοντας τον κίνδυνο βαθμολογικής καθήλωσης.

    3. Κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις
    Οι αλλαγές των άρθρων 26, 36 και 59 επηρεάζουν άμεσα:
    – μέρισμα, εφάπαξ και ΒΟΕΑ,
    – προτεραιότητα στέγασης/παραθερισμού,
    – δυνατότητα υπηρεσίας στο εξωτερικό,
    – πρόσβαση τέκνων σε βρεφονηπιακούς σταθμούς.

    4. Αναδρομικότητα – Παραβίαση προστατευόμενης εμπιστοσύνης
    Οι ρυθμίσεις των άρθρων 36 και 59 επιφέρουν πρακτική αναδρομικότητα έως 34 ετών, αιφνιδιάζοντας στελέχη που κατατάχθηκαν με άλλο καθεστώς και είχαν θεμελιωμένες προσδοκίες εξέλιξης.

    5. Έλλειψη μεταβατικών ρυθμίσεων
    Το νομοσχέδιο δεν προβλέπει μεταβατικό πλαίσιο για τους ήδη υπηρετούντες, παραβιάζοντας την αρχή της χρηστής διοίκησης. Κάθε νέο βαθμολόγιο πρέπει να εφαρμόζεται μόνο στους νεοεισερχόμενους.

    6. Υποβάθμιση ΑΣΣΥ – Δομικά προβλήματα νέου “Σώματος Υπαξιωματικών”
    Η μη αναβάθμιση των ΑΣΣΥ σε ισοτιμία με ΑΕΙ και η μείωση βαθμών οδηγούν σε απαξίωση των σχολών. Το νέο «Σώμα Υπαξιωματικών» δεν προσφέρει ουσιαστική υπηρεσιακή προοπτική και ενισχύει ανισότητες μεταξύ στελεχών με όμοια προσόντα.

    7. Κίνδυνος εξαίρεσης στελεχών ειδικών καταστάσεων από το Επίδομα Ιδιαίτερων Συνθηκών
    Το άρθρο 79 εισάγει σοβαρό προβληματισμό, καθώς αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο να εξαιρούνται Αξιωματικοί και Υπαξιωματικοί ειδικών καταστάσεων από την καταβολή του επιδόματος ιδιαίτερων συνθηκών.

    Η συγκεκριμένη διατύπωση μπορεί να οδηγήσει σε αυθαίρετες περικοπές ενός κρίσιμου επιδόματος, το οποίο συνδέεται άμεσα με τις ιδιαίτερες απαιτήσεις του στρατιωτικού επαγγέλματος.

    8. Συμπέρασμα – Αίτημα
    Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω – και ιδίως τα άρθρα 26, 36, 59 και 79 – καθίσταται σαφές ότι το παρόν βαθμολόγιο δημιουργεί αδικίες και αποδιοργανώνει την υπηρεσιακή εξέλιξη.

    Ζητείται:
    – άμεση αναθεώρηση ή απόσυρση των επίμαχων άρθρων,
    – θέσπιση πλήρων μεταβατικών διατάξεων για όλους τους υπηρετούντες,
    – διασφάλιση σταθερής, δίκαιης και προβλέψιμης εξέλιξης.

    Μόνο έτσι θα διατηρηθεί η αξιοπιστία του συστήματος και θα ενισχυθεί η ελκυστικότητα των παραγωγικών σχολών και των προκηρυσσόμενων διαγωνισμών.

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 13:19 | Δημήτριος

    Το εν λόγω νομοσχέδιο-έκτρωμα-ταφόπλακα των ΕΔ επιβάλλεται να αποσυρθεί. Απαξιώνει και υποβαθμίζει βαθμολογικά και μισθολογικά τα στελέχη με συνέπεια τις αυξανόμενες παραιτήσεις. Αν θέλετε σώμα υπαξιωματικών και ένα αξιωματικό για 8 υπαξιωματικούς, πάρτε κάθε χρόνο 50 άτομα από κάθε αξιωματικών ,100 από υπαξιωματικών και 500 ΕΠΟΠ. Επίσης, είναι αντισυνταγματικό να καθηλώνεις την πορεία στελεχών που έχουν μπει με άλλες εγκυκλίους και ξέρανε ότι θα φτάσουν στον ανάλογο τελικό βαθμό. Άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου που θα οδηγήσει στο λουκέτο των σχολών και εν συνεχεία του στρατεύματος. Χρήζει άμεσης αναδιάρθρωσης όπως χρειάζεται και ένα καλύτερο νέο μισθολόγιο το οποίο είναι άνισο.

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 12:42 | Εκατόνταρχος=Ρωμαίος ΑΣΣΥ

    Για τον Γεωργιάδη που έβγαλε βιβλίο Ρώμη (που η Ρώμη βασίστηκε στους εκατόνταρχους, που ξεκινούσαν από οπλίτες και έφταναν αξιωματικοί) και εκθειάζει το νομοσχέδιο τι έχετε να πείτε;

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 12:51 | Καλουδης Κώστας

    «Οι αλλαγές στο βαθμολόγιο των στελεχών δεν πρέπει και δεν μπορούν να
    ισχύσουν
    για όσους ήδη υπηρετούν ως στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων ή φοιτούν ήδη
    στις
    Στρατιωτικές Σχολές. Η άμεση εφαρμογή του νέου βαθμολογίου στα ήδη
    υπηρετούντα στελέχη όλων των προελεύσεων (ΑΣΕΙ, ΑΣΣΥ, ΕΜΘ, ΕΠΟΠ
    μονιμοποιηθέντες και μη) παραβιάζει την συνταγματική αρχή της ασφάλειας
    δικαίου
    και της προστατευόμενης εμπιστοσύνης, καθόσον ανατρέπει αιφνιδιαστικά το
    καθεστώς βαθμολογικής εξέλιξης, χωρίς μάλιστα την πρόβλεψη ουσιαστικών
    μεταβατικών διατάξεων. Παραβιάζει επίσης την αρχή της ισότητας διότι
    στελέχη με
    την ίδια προέλευση , την ίδια εκπαίδευση και τα ίδια προσόντα,
    εξελίσσονται
    διαφορετικά με μόνο κριτήριο τον διαφορετικό χρόνο κατάταξης στις
    Ένοπλες
    Δυνάμεις. Για τους ανωτέρω λόγους, αν δεν αποσυρθεί το νέο προτεινόμενο
    βαθμολόγιο, να ισχύσει το βαθμολόγιο από όσους θα καταταγούν στις
    Ένοπλες
    Δυνάμεις, μετά την θέση σε ισχύ του νέου νόμου»

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 12:05 | Βαλάντης

    Οι αλλαγές στο βαθμολόγιο των στελεχών δεν πρέπει και δεν μπορούν να
    ισχύσουν
    για όσους ήδη υπηρετούν ως στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων ή φοιτούν ήδη
    στις
    Στρατιωτικές Σχολές. Η άμεση εφαρμογή του νέου βαθμολογίου στα ήδη
    υπηρετούντα στελέχη όλων των προελεύσεων (ΑΣΕΙ, ΑΣΣΥ, ΕΜΘ, ΕΠΟΠ
    μονιμοποιηθέντες και μη) παραβιάζει την συνταγματική αρχή της ασφάλειας
    δικαίου
    και της προστατευόμενης εμπιστοσύνης, καθόσον ανατρέπει αιφνιδιαστικά το
    καθεστώς βαθμολογικής εξέλιξης, χωρίς μάλιστα την πρόβλεψη ουσιαστικών
    μεταβατικών διατάξεων. Παραβιάζει επίσης την αρχή της ισότητας διότι
    στελέχη με
    την ίδια προέλευση , την ίδια εκπαίδευση και τα ίδια προσόντα,
    εξελίσσονται
    διαφορετικά με μόνο κριτήριο τον διαφορετικό χρόνο κατάταξης στις
    Ένοπλες
    Δυνάμεις. Για τους ανωτέρω λόγους, αν δεν αποσυρθεί το νέο προτεινόμενο
    βαθμολόγιο, να ισχύσει το βαθμολόγιο από όσους θα καταταγούν στις
    Ένοπλες
    Δυνάμεις, μετά την θέση σε ισχύ του νέου νόμου

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 12:03 | Νίκος Λυγερός

    Είναι πάρα πολύ καλό το Νομοσχέδιο. Δεν γίνεται απόφοιτος από ΣΜΥ να γίνεται Σχης . Μόνο προβλήματα δημιουργεί στις Μονάδες . Ακούνε έναν άνθρωπο που δεν έχει τις γνώσεις ούτε πέρασε εκπαιδεύσεις όπως η ΣΣΕ. Δεν έχουν τις δυνατότητες να προάγονται. Μπράβο στον Υπουργό που κατάλαβε το πρόβλημα χρόνων. Έχουμε Ανχη από ΣΜΥ 93 που δεν ξέρει να γράφει ένα χαρτί. Να τον διώξει χτες κιόλας . Τεχνίτες βαθμού Λγου που αν τους πεις να μπουν σε γραφείο πεθαίνουν από το άγχος. Μπήκες στην ΣΜΥ θα φτάνεις μέχρι Ανθστης. Απλα και όμορφα πράγματα . Οι ΣΣΕ 20 χρόνια τρέχουν σε σχολεία και εκπαιδεύσεις.

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 12:32 | ΕΜΘ ανθυπασπιστης 96

    Στο βαθμολόγιο των στελεχών δεν πρέπει και δεν μπορούν να ισχύσουν για όσους ήδη υπηρετούν ως στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων ή φοιτούν ήδη στις Στρατιωτικές Σχολές. Η άμεση εφαρμογή του νέου βαθμολογίου στα ήδη υπηρετούντα στελέχη όλων των προελεύσεων (ΑΣΕΙ, ΑΣΣΥ, ΕΜΘ, ΕΠΟΠ μονιμοποιηθέντες και μη) παραβιάζει την συνταγματική αρχή της ασφάλειας δικαίου και της προστατευόμενης εμπιστοσύνης, καθόσον ανατρέπει αιφνιδιαστικά το καθεστώς βαθμολογικής εξέλιξης, χωρίς μάλιστα την πρόβλεψη ουσιαστικών μεταβατικών διατάξεων. Παραβιάζει επίσης την αρχή της ισότητας διότι στελέχη με την ίδια προέλευση , την ίδια εκπαίδευση και τα ίδια προσόντα, εξελίσσονται διαφορετικά με μόνο κριτήριο τον διαφορετικό χρόνο κατάταξης στις Ένοπλες Δυνάμεις. Για τους ανωτέρω λόγους, αν δεν αποσυρθεί το νέο προτεινόμενο βαθμολόγιο, να ισχύσει το βαθμολόγιο από όσους θα καταταγούν στις Ένοπλες Δυνάμεις, μετά την θέση σε ισχύ του νέου νόμου…!!!

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 12:00 | Ιωάννης Αθανασόπουλος

    Το νομοσχέδιο στο σύνολο του είναι προβληματικό,
    πολλά από τα άρθρα του έχουν ζητήματα συνταγματικότητας και σε γενόμενα δικαστήρια θα καταπέσουν.
    Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο δεν φέρνει τον εξορθολογισμό αλλά την αναταραχή στο Στράτευμα. Ίσως θα ήταν φρόνιμο είτε να αποσυρθεί, είτε να ληφθούν υπόψη τα σχόλια που έχουν ήδη υποβληθεί και το νομοσχέδιο να κατέβει για ψήφιση αφού διορθωθούν τα προβληματικά άρθρα.

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 11:40 | ΜΗ ΜΟΝΙΜΟΙ ΕΠΟΠ

    ΘΕΣΜΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

    **Αναγκαιότητα νομοθετικής διόρθωσης της ΚΥΑ περί ευεργετικών μέτρων**

    1. Συνταγματικό πλαίσιο

    Το άρθρο 21 του Συντάγματος θεμελιώνει την ειδική προστασία της αναπηρίας, την προστασία της οικογένειας και των ατόμων που έχουν ανάγκη επιμέλειας.
    Η αδυναμία του Κράτους να στηρίξει στρατιωτικούς που ασκούν αποκλειστική επιμέλεια ΑμεΑ αντίκειται άμεσα στις διατάξεις αυτές.

    2. Η παράγραφος (γ) της ΚΥΑ δημιουργεί πρακτική αδυναμία εφαρμογής

    Η προϋπόθεση «συμπίπτοντος τόπου κατοικίας ή απόστασης ≤30 km» μπορεί να αφορά μόνο πρόσωπα που ήδη κατοικούν στον τόπο του ΑμεΑ.

    Για στελέχη που υπηρετούν σε νησιά ή απομακρυσμένες περιοχές (π.χ., Ρόδος, Λέρος, Έβρος κ.λπ.) και των οποίων η οικογένεια ζει αλλού, η διάταξη είναι απλώς ανεφάρμοστη.

    Αποτέλεσμα:

    • Δεν δικαιούνται ευεργετικά μέτρα.

    • Δεν υπάρχει διαδικασία υποχρεωτικής μετάθεσης.

    • Βρίσκονται εγκλωβισμένοι σε υπηρεσιακές συνθήκες που παραβιάζουν το οικογενειακό και κοινωνικό τους συμφέρον.

    Αυτό αντιβαίνει στην αρχή της χρηστής διοίκησης, στην αρχή της ισότητας και στην αναλογικότητα.

    3. Αδικαιολόγητη διάκριση εις βάρος των μη μόνιμων ΕΠΟΠ

    Η εξαίρεσή τους δεν ερείδεται σε καμία λογική – υπηρεσιακή ή κοινωνική.
    Αρνούνται ευεργετικά μέτρα σε στελέχη που:

    • υπηρετούν στη πρώτη γραμμή,

    • έχουν υψηλή επιχειρησιακή επιβάρυνση,

    • αντιμετωπίζουν σοβαρότερο οικονομικό κόστος μετακινήσεων,

    • είναι σε εργασιακή επισφάλεια λόγω μη μονιμότητας.

    Η διάκριση αυτή αντίκειται:

    • στο άρθρο 4 Συντάγματος (ισότητα),

    • στο άρθρο 22 (προστασία εργασίας),

    • στο άρθρο 21 (προστασία οικογένειας & αναπήρων),

    • στη νομολογία περί ίσης μεταχείρισης ομοίων καταστάσεων.

    4. Συνέπεια: πολλοί στρατιωτικοί αναγκάζονται να προσφύγουν στα δικαστήρια

    Έχουν ήδη κατατεθεί προσφυγές για:

    • άρνηση μετάθεσης,

    • άρνηση ένταξης στα ευεργετικά μέτρα,

    • επιδείνωση οικογενειακής κατάστασης,

    • παράβαση καθήκοντος μέριμνας Διοίκησης.

    Η ΚΥΑ, αντί να προστατεύει οικογένειες, τις οδηγεί σε αδιέξοδη δικαστική διαμάχη.

    5. Προτεινόμενες διορθώσεις:

    1. Καθολική ένταξη όλων των μη μόνιμων ΕΠΟΠ.

    2. Κατάργηση του γεωγραφικού περιορισμού των 30 km.

    2. Ρητή θεσμοθέτηση υποχρεωτικής μετάθεσης κοντά στο ΑμεΑ εντός εύλογης προθεσμίας.

    4. Προτεραιότητα στα στελέχη με δικαστική ανάθεση επιμέλειας.

    5. Δυνατότητα έκτακτης τοποθέτησης όταν συντρέχουν σοβαροί ιατρικοί λόγοι ή επείγουσες κοινωνικές ανάγκες.

    6. Κρίσιμο ζήτημα: η ΚΥΑ σήμερα δεν επιτελεί τον σκοπό της

    Εμφανίζεται ως μέτρο στήριξης — στην πράξη όμως είναι κενό γράμμα για όσους πραγματικά έχουν ανάγκη.

    Δεν ανταποκρίνεται:

    • ούτε στο πνεύμα του Συντάγματος,

    • ούτε στις αρχές κοινωνικής πρόνοιας,

    • ούτε στη λογική λειτουργίας των Ενόπλων Δυνάμεων.

    Η Διοίκηση οφείλει να διορθώσει άμεσα την ΚΥΑ.

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 11:46 | Αντώνης 59 ΣΤΥΑ

    Οι αλλαγές στο βαθμολόγιο των στελεχών δεν πρέπει και δεν μπορούν να ισχύσουν για όσους ήδη υπηρετούν ως στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων ή φοιτούν ήδη στις Στρατιωτικές Σχολές. Η άμεση εφαρμογή του νέου βαθμολογίου στα ήδη υπηρετούντα στελέχη όλων των προελεύσεων (ΑΣΕΙ, ΑΣΣΥ, ΕΜΘ, ΕΠΟΠ μονιμοποιηθέντες και μη) παραβιάζει την συνταγματική αρχή της ασφάλειας δικαίου και της προστατευόμενης εμπιστοσύνης, καθόσον ανατρέπει αιφνιδιαστικά το καθεστώς βαθμολογικής εξέλιξης, χωρίς μάλιστα την πρόβλεψη ουσιαστικών μεταβατικών διατάξεων. Παραβιάζει επίσης την αρχή της ισότητας διότι στελέχη με την ίδια προέλευση , την ίδια εκπαίδευση και τα ίδια προσόντα, εξελίσσονται διαφορετικά με μόνο κριτήριο τον διαφορετικό χρόνο κατάταξης στις Ένοπλες Δυνάμεις. Για τους ανωτέρω λόγους, αν δεν αποσυρθεί το νέο προτεινόμενο βαθμολόγιο, να ισχύσει το βαθμολόγιο από όσους θα καταταγούν στις Ένοπλες Δυνάμεις, μετά την θέση σε ισχύ του νέου νόμου» .

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 11:44 | Νίκος

    Οι αλλαγές στο βαθμολόγιο των στελεχών δεν πρέπει και δεν μπορούν να ισχύσουν για όσους ήδη υπηρετούν ως στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων ή φοιτούν ήδη στις Στρατιωτικές Σχολές. Η άμεση εφαρμογή του νέου βαθμολογίου στα ήδη υπηρετούντα στελέχη όλων των προελεύσεων (ΑΣΕΙ, ΑΣΣΥ, ΕΜΘ, ΕΠΟΠ μονιμοποιηθέντες και μη) παραβιάζει την συνταγματική αρχή της ασφάλειας δικαίου και της προστατευόμενης εμπιστοσύνης, καθόσον ανατρέπει αιφνιδιαστικά το καθεστώς βαθμολογικής εξέλιξης, χωρίς μάλιστα την πρόβλεψη ουσιαστικών μεταβατικών διατάξεων. Παραβιάζει επίσης την αρχή της ισότητας διότι στελέχη με την ίδια προέλευση , την ίδια εκπαίδευση και τα ίδια προσόντα, εξελίσσονται διαφορετικά με μόνο κριτήριο τον διαφορετικό χρόνο κατάταξης στις Ένοπλες Δυνάμεις. Για τους ανωτέρω λόγους, αν δεν αποσυρθεί το νέο προτεινόμενο βαθμολόγιο, να ισχύσει το βαθμολόγιο από όσους θα καταταγούν στις Ένοπλες Δυνάμεις, μετά την θέση σε ισχύ του νέου νόμου.

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 11:39 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Φ.

    Η ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΔΕΝ ΞΕΧΩΡΙΖΕΙ ΣΧΟΛΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΣ. H επιχειρούμενη υποβάθμιση των αποφοίτων ΑΣΣΥ, από Συνταγματάρχη σε Ανθστή, εκτός από άδικη και απαξιωτική, θα επιφέρει καταστροφικά αποτελέσματα στις ΕΔ. Όσοι δεν το αντιλαμβάνονται, ας αναλογιστούν τα αποτελέσματα που θα είχε μια αντίστοιχη υποβάθμιση των αποφοίτων ΑΣΕΙ, από Στρατηγό σε Λοχαγό.

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 11:55 | Λεων. Γ.

    Ρατσιστικό, έκτρωμα, επικίνδυνο για την Ασφάλεια της Χώρας.

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 11:45 | Γεώργιος

    Για όσους υποστηρίζουν τον Υπουργό και τα φερέφωνα του.
    «Στις 18 Δεκεμβρίου θα παραλάβω την πρώτη Φ/Γ στην Γαλλία».
    Κύριε Δένδια, την Φρεγάτα την παραλαμβάνει το πλήρωμά της, εσείς απλώς παρίστασθε στην τελετή παραλαβής ως εκπρόσωπος της Κυβέρνησης. Την Φρεγάτα θα την παραλάβουν ο ΚΥΒΕΡΝΗΤΗΣ, ο ΥΠΑΡΧΟΣ, ο Α ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ, οι ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΙ, οι ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΙ του ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ. Αυτοί την παραλαμβάνουν. Ουδείς άλλος. Είστε απλά ένας Δημόσιος Υπάλληλος που γίνατε μεταξύ άλλων Υπουργός. Και πάλι ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ είστε και έτσι θα σας θυμούνται, εάν σας θυμάται κάποιος. Σίγουρα όχι ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΣ.
    Πείτε όχι στο Νομοσχέδιο αγαπητοί συνάδελφοι. Πείτε όχι. Ως ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΙ πρέπει να διασφαλίζουμε τους κατώτερους συναδέλφους μας. Βγαίνουν κατά χιλιάδες στους δρόμους. Είναι δυνατόν η Ηγεσία μας να αδιαφορεί;;; Είναι δυνατόν εμείς ως συνάδελφοί τους να αδιαφορούμε;;; Με ποιους θα δουλέψουμε αύριο ;;;

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 10:00 | Φαηλος Γεωργίου

    Μιλάτε όλο για πυραμίδα και πολλούς αξκους από ΑΣΣΥ.Πώς σκοπεύετε να ανατρέψετε την πυραμίδα όταν στην ΣΜΥ-οπλα ορκίζονται 25 άτομα τον χρόνο; Θα πρέπει λοιπόν οι ανθυπολοχαγοί να είναι 8 κάθε χρόνο (αναλογία 1:3) και οι ανώτεροι 3. Άρα πρέπει από τώρα να παγωσετε τις προαγωγές όλων των στελεχών ανεξαρτήτως προέλευσης.

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 10:42 | ΕΥΕΡΓΕΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΜΗ ΜΟΝΙΜΟΙ ΕΠΟΠ

    Άρθρο 1 (ΚΥΑ – Ευεργετικά Μέτρα)

    Η νέα ΚΥΑ για τα ευεργετικά μέτρα δημιουργεί μια διπλή και αδικαιολόγητη διάκριση εις βάρος των στελεχών που ασκούν αποκλειστική επιμέλεια ΑμεΑ.

    Πρώτον, εξαιρεί αδικαιολόγητα τους μη μόνιμους ΕΠΟΠ, δηλαδή το προσωπικό που σηκώνει το μεγαλύτερο επιχειρησιακό βάρος και την καθημερινή υπηρεσιακή κόπωση των Ενόπλων Δυνάμεων.

    Δεύτερον – και ακόμη πιο επικίνδυνο – η διάταξη του άρθρου 1 παρ. (γ) απαιτεί το στέλεχος να κατοικεί ήδη στον τόπο κατοικίας του ΑμεΑ ή σε απόσταση <30 km για να δικαιούται ευεργετικά μέτρα.
    Με απλά λόγια:
    όποιος δεν βρίσκεται ήδη εκεί, δεν έχει δικαίωμα ένταξης.
    Και βεβαίως το Υπουργείο δεν προβλέπει καμία υποχρέωση μετάθεσης κοντά στο ΑμεΑ, ώστε το στέλεχος να μπορεί να πληροί το κριτήριο!

    Αυτό σημαίνει ότι ένας στρατιωτικός που υπηρετεί εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά από το παιδί ή τον γονέα του με αναπηρία:

    • ούτε μετάθεση λαμβάνει,

    • ούτε ευεργετικά μέτρα δικαιούται,

    • ούτε μπορεί να προστατεύσει το οικογενειακό συμφέρον που προβλέπει το ίδιο το Σύνταγμα (άρθρα 21 & 25).

    Πρόκειται για μια νομικά διάτρητη και κοινωνικά επικίνδυνη ρύθμιση, που ουσιαστικά «τιμωρεί» εκείνον που έχει ανάγκη.

    Αν δεν διορθωθεί άμεσα, η ΚΥΑ παραμένει κενό γράμμα για δεκάδες στρατιωτικούς.

    Ζητείται:

    1. Άμεση ένταξη όλων των μη μόνιμων ΕΠΟΠ στα ευεργετικά μέτρα.

    2. Ρητή πρόβλεψη υποχρεωτικής μετάθεσης στον τόπο κατοικίας του ΑμεΑ, ως προϋπόθεση ένταξης στα ευεργετικά.

    3. Κατάργηση του γεωγραφικού περιορισμού των 30 km, ο οποίος καθιστά την ΚΥΑ ανεφάρμοστη.

    Με τον σημερινό τύπο, η ΚΥΑ δεν προστατεύει κανέναν.

    Πρέπει να διορθωθεί. Τώρα.

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 09:16 | Μαριος

    Δένδιας ο εύσπλαχνος, ο μεταρρυθμιστής!!! Χα Χα,γελάνε και τα τσιμέντα.Μητσοτάκη αλλαξέ τα όλα, γιατί και μαύρο θα δείτε από χιλιάδες στρατιωτικούς και τις οικογένειες αυτών και την θέση σου θα χάσεις, για να βγει μπροστά στη ΝΔ, το φίδι που έχεις στον κόρφο σου.

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 09:34 | ΘΥΜΩΜΕΝΟΣ

    Θα έπρεπε να ντρέπεστε κύριοι της νέας Δημοκρατίας που πάτε να εξαπατήσετε τόσο κόσμο και μάλιστα τα παιδιά μας που με τόσο κόπο και διαβασμα περάσανε στις σχολές. Δεν πειράζει οι εκλογές έρχονται!!!

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 08:48 | andreasgrigoropoulos79@gmail.com

    Το νομοσχέδιο αυτό είναι η ταφόπλακα των ΕΔ 😔😔😔

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 08:53 | ΙΩΑΝΝΗΣ

    Δηλώνω αλλος ένας πρωην ψηφοφόρος σας που θα σας μαυρίσει στις κάλπες. Οποιοσδήποτε άλλος παρά εσείς

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 08:17 | Γιώργος Κ

    Το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού (ΓΕΝ) ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του Διαγωνισμού πρόσληψης Επαγγελματιών Οπλιτών (ΕΠΟΠ), στο Πολεμικό Ναυτικό.

    141 είναι οι επιτυχόντες για τις 315 προκηρυχθείσες θέσεις της δεύτερης Προκήρυξης ΕΠΟΠ 2025.

    Από αυτούς ούτε οι μισοί δεν θα μείνουν και οι μισοί από αυτούς θα φύγουν μόλις σας γνωρίσουν.

    Αποτύχατε παταγωδώς παντού.

    Κριθήκατε ανεπαρκείς και αποτυχημένοι.

    Το μέλλον μόνο ως έτσι θα σας βλέπει.

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 08:10 | , Νίκος

    «Οι αλλαγές στο βαθμολόγιο των στελεχών δεν πρέπει και δεν μπορούν να ισχύσουν
    για όσους ήδη υπηρετούν ως στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων ή φοιτούν ήδη στις
    Στρατιωτικές Σχολές. Η άμεση εφαρμογή του νέου βαθμολογίου στα ήδη
    υπηρετούντα στελέχη όλων των προελεύσεων (ΑΣΕΙ, ΑΣΣΥ, ΕΜΘ, ΕΠΟΠ
    μονιμοποιηθέντες και μη) παραβιάζει την συνταγματική αρχή της ασφάλειας δικαίου
    και της προστατευόμενης εμπιστοσύνης, καθόσον ανατρέπει αιφνιδιαστικά το
    καθεστώς βαθμολογικής εξέλιξης, χωρίς μάλιστα την πρόβλεψη ουσιαστικών
    μεταβατικών διατάξεων. Παραβιάζει επίσης την αρχή της ισότητας διότι στελέχη με
    την ίδια προέλευση , την ίδια εκπαίδευση και τα ίδια προσόντα, εξελίσσονται
    διαφορετικά με μόνο κριτήριο τον διαφορετικό χρόνο κατάταξης στις Ένοπλες
    Δυνάμεις. Για τους ανωτέρω λόγους, αν δεν αποσυρθεί το νέο προτεινόμενο
    βαθμολόγιο, να ισχύσει το βαθμολόγιο από όσους θα καταταγούν στις Ένοπλες
    Δυνάμεις, μετά την θέση σε ισχύ του νέου νόμου»
    .

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 08:37 | Α.Σ

    Οι αλλαγές στο βαθμολόγιο των στελεχών δεν πρέπει και δεν μπορούν να ισχύσουν για όσους ήδη υπηρετούν ως στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων ή φοιτούν ήδη στις Στρατιωτικές Σχολές. Η άμεση εφαρμογή του νέου βαθμολογίου στα ήδη υπηρετούντα στελέχη όλων των προελεύσεων (ΑΣΕΙ, ΑΣΣΥ, ΕΜΘ, ΕΠΟΠ μονιμοποιηθέντες και μη) παραβιάζει την συνταγματική αρχή της ασφάλειας δικαίου και της προστατευόμενης εμπιστοσύνης, καθόσον ανατρέπει αιφνιδιαστικά το καθεστώς βαθμολογικής εξέλιξης, χωρίς μάλιστα την πρόβλεψη ουσιαστικών μεταβατικών διατάξεων. Παραβιάζει επίσης την αρχή της ισότητας διότι στελέχη με την ίδια προέλευση , την ίδια εκπαίδευση και τα ίδια προσόντα, εξελίσσονται διαφορετικά με μόνο κριτήριο τον διαφορετικό χρόνο κατάταξης στις Ένοπλες Δυνάμεις. Για τους ανωτέρω λόγους, αν δεν αποσυρθεί το νέο προτεινόμενο βαθμολόγιο, να ισχύσει το βαθμολόγιο από όσους θα καταταγούν στις Ένοπλες Δυνάμεις, μετά την θέση σε ισχύ του νέου νόμου» .

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 08:56 | Απόφοιτος ΑΣΣΥ

    Άμεση απόσυρση του Νομοσχεδίου εκτρώματος και μετά από ουσιαστική συζήτηση με Στρατιωτικούς, να έρθει καινούργιο.
    Ναι. Χρειάζονται αλλαγές. Ναι, συμφωνώ και εγώ. Δεν μπορεί ένας Απόφοιτος ΑΣΣΥ να φτανει στον βαθμό του Συνταγματάρχη. Ναι, συμφωνώ και σε αλλά θέματα σταδιοδρομίας. ΑΛΛΑ. Αλλά όχι έτσι. Οχι από το 100 να πάμε στο 0. Με το Νομοσχέδιο του 2010 πήγαμε από το 100, στο 70.
    Οχι να πάμε και στο 0 με το Νομοσχέδιο Δένδια. Ουτε στο 0. Στο μείον 100 παμε με το αυτό το έκτρωμα.
    ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΤΩΡΑ.
    Αν υπάρχει Πρωθυπουργός σε αυτή την χώρα θα έπρεπε μετά την χθεσινή πορεία από χιλιάδες Στρατιωτικούς να παραιτήσει όλη την Ηγεσία της Εθνικής Άμυνας. Πολιτική και Στρατιωτική. Δεν είναι δυνατόν να διαδηλώνουν τόσες χιλιάδες κόσμου και να κάνεις ότι δεν βλέπεις ή δεν καταλαβαίνεις.
    Έχετε χάσει ως Άνθρωποι και ως Στρατιωτικοί την εμπιστοσύνη χιλιάδων στελεχών από κάθε μεριά της χώρας μας. Αν υπήρχε η λέξη ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ στο λεξικό σας, θα είχατε φύγει χθες.
    Δεν είναι μόνο αντισυνταγματικό το Νομοσχέδιο, είναι ταπεινωτικό για όλους που υπηρετούν ήδη.
    Πάρτε το πίσω τώρα και μην κλέψετε τα λεφτά χιλιάδων στελεχών.
    Πάρτε το πίσω τώρα και να έρθει καινούργιο, του οποίου η ισχύς θα ξεκινάει το επόμενο ακαδημαϊκό έτος των Σχολών ή οποιαδήποτε μορφής εισόδου στις τάξεις των ΕΔ.
    Είναι δυνατόν να λέτε σε έναν Ανθυπασπιστή ότι θα κάτσει στον ίδιο βαθμό αλλά 20 χρόνια ;
    ΔΕΝ ΝΤΡΕΠΕΣΤΕ ΛΙΓΟ ;
    Είναι δυνατόν να λέτε σε χιλιάδες στελέχη ότι δεν θα προαχθείτε ξανά ;
    ΔΕΝ ΝΤΡΕΠΕΣΤΕ ΛΙΓΟ ;
    Συνειδητοποιείτε τι πάτε να κάνετε (το κάνετε ήδη) σχετικά με τις εργασιακές σχέσεις ;
    Έχετε το θράσος και το τελικό σχέδιο νόμου που φέρατε να είναι χειρότερο και από το προσχέδιο που είχατε διαρρεύσει σε όλα τα ΜΜΕ, γνήσια φερέφωνα του συστήματος που δημιουργήσατε την εποχή που ζούμε.
    ΔΕΝ ΝΤΡΕΠΕΣΤΕ ΛΙΓΟ ;
    Το έκτρωμα προσχέδιο να το κάνετε ακόμα χειρότερο στο τελικό σχέδιο νόμου ;
    ΜΑ ΠΟΣΟ ΜΙΣΟΣ ΚΑΙ ΚΟΜΠΛΕΞ έχετε στην ψυχή σας ;
    Θα μιλήσετε ποτέ για αυτά ;
    Ποιοι κρύβονται πίσω από όλο αυτό το μακελειό ;
    ΠΟΙΟΙ ΚΡΥΒΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΑΙΣΧΥΝΤΕΣ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΣΕ ΒΑΘΜΟΥΣ ΚΑΙ ΜΙΣΘΟΥΣ ;
    Ποιο κρύβονται πίσω από την ατίμωση του εν ενεργεία ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΥ ;
    Δεν υπάρχουν λόγια για να σας χαρακτηρίσει κάποιος.
    Υ.Γ. Όσοι χαίρονται με το νομοσχέδιο, τους καταλαβαίνω. Κρύβονται πίσω από φούστες άλλων και παίρνουν αυξήσεις που βγαίνουν από τις τσέπες άλλων. Κλέβοντας άλλους. Γιατί «άλλοι» είναι. Συνάδελφοι όταν τους συμφέρει, «άλλοι» όλη την υπόλοιπη ζωή τους. Το να χαίρεστε με την στεναχώρια του διπλανού σας όμως, ξεπερνάει κάθε όριο. Όσοι το κάνετε, εσείς οι λίγοι. Αν νοιωθετε ετσι, να ξέρετε ότι είστε λίγοι ως άνθρωποι, όχι μόνο ως Στρατιωτικοί. Δηλώνετε υποταγή σε ένα σύστημα που θα σας πετάξει σαν στημένες λεμονόκουπες όταν κάνει κέφι αυτό.
    ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΥΣ ΑΝΩΤΑΤΟΥΣ, ΣΤΟΥΣ ΠΤΕΡΑΡΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΝΑΥΑΡΧΟΥΣ ΠΟΥ ΜΙΛΗΣΑΝ ΓΙΑ ΤΟ ΕΚΤΡΩΜΑ. ΜΠΡΑΒΟ τους που μίλησαν για το προσωπικό τους. Άλλες εποχές, άλλα ήθη. Με τέτοιους ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΥΣ έκανες τα πάντα χωρίς στο ζητήσουν. ΣΕ ΤΕΤΟΙΟΥΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΥΣ δεν τολμούσε ο πολιτικός ΝΑ ΤΟΥ ΞΕΦΤΙΛΙΣΕΙ (όχι να του μειώσει) ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ. Άλλες εποχές, άλλα ήθη. Κατάντια.

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 08:23 | Δημητρης

    Το Πολεμικό Ναυτικό έχει σοβαρό πρόβλημα στελέχωσης. Προτείνω να μεταφερθεί η ΣΜΥΝ στο ΚΕ ΠΟΡΟΣ λόγω της κατάργησης της κατάταξης των ναυτών στο ΠΝ και να μεταφερθούν στις εγκαταστάσεις της ΣΜΥΝ στον Σκαραμαγκά όλες οι διάσπαρτες υπηρεσίες που βρίσκονται στην Αθήνα πλην του ΓΕΝ. Επισης προτείνω ο χρόνος που ταξιδεύουν οι ναυτικοί με τα πολεμικά πλοία να μετράει x1,5 ή x2, όπως συμβαίνει με τα υποβρύχια, προκειμένου να βγαίνουν νωρίτερα τα στελέχη στην σύνταξη και να γίνει πιο ελκυστικό το Πολεμικό Ναυτικό. Επίσης πρέπει να συγχωνευθούν ή να κλείσουν οι μη απαραίτητες υπηρεσίες του ΠΝ για να εξοικονομηθούν χρήματα αλλά και προσωπικό.

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 03:07 | Θωμάς ΠΑ ΑΣΕΙ

    Σε γενικές γραμμές πρόκειται για ένα πολυνομοσχέδιο το οποίο θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από όσα επιδιώκει να «επιλύσει».

    Με την απουσία αιτιολογικής έκθεσης, απουσιάζουν παντελώς από το δημόσιο διάλογο η ρητή διατύπωση του προβλήματος (shortfall) που επιδιώκεται να διορθωθεί, οι αναμενόμενες επιπτώσεις (risk assessment) και ο τρόπος που αυτές θα μετριαστούν (mitigation).

    Γενικές διατυπώσεις όπως ότι «πουθενά στον κόσμο οι Υπαξιωματικοί δεν γίνονται Αξιωματικοί» (ενώ το υψηλό επίπεδο των Υπαξιωματικών που έχουν οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις δεν είναι ο κανόνας διεθνώς), ότι «υπάρχουν Συνταγματάρχες χωρίς Συντάγματα» (η διοίκηση σχηματισμών δεν είναι ο μόνος τομέας όπου απαιτούνται οι γνώσεις και η εμπειρία που συνοδεύουν τη βαθμολογική ανέλιξη) και σχόλια περί «ανεστραμμένης πυραμίδας» (ενώ η ακολουθούμενη προσέγγιση είναι της απαιτούμενης στελέχωσης και της οροφής δυνάμεων) στερούνται σοβαρότητας και δεν αρμόζουν στις σύγχρονες ένοπλες δυνάμεις. Το υφιστάμενο σύστημα λειτουργεί, το έργο ολοκληρώνεται και η αποστολή εκτελείται, παρά τα προβλήματα υποστελέχωσης. Συνεπώς, θεωρώ ότι το πολυνομοσχέδιο κινείται σε λανθασμένη κατεύθυνση.

    Το βασικό πρόβλημα που θα δημιουργηθεί είναι ότι θα πληγεί ανεπανόρθωτα το ηθικό και το φρόνημα των Υπαξιωματικών (η βάση και το σώμα της ιεραρχικής πυραμίδας, που στηρίζουν στέρεα την κορυφή). Ποιό είναι το αναμενόμενο αποτέλεσμα; Κατώτεροι και ανώτεροι αξιωματικοί να προσπαθούν να διοικήσουν και να εμπνεύσουν (ως οφείλει να κάνει κάθε ηγέτης) προσωπικό του οποίου το φρόνημα έχει πληγεί;

    Το χειρότερο είναι ότι οι ξαφνικές αλλαγές με τις δυσμενείς μεταβολές δεν θα είναι εφικτό να διορθωθούν/αντιστραφούν σε σύντομο χρονικό διάστημα.

    Πιο συγκεκριμένα επί του Μέρους Α:

    Άρθρο 1 παρ. α) «ο εξορθολογισμός και η βελτίωση του πλαισίου σταδιοδρομίας των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων»: δεν προκύπτει από τις προς νομοθέτηση ρυθμίσεις…

    Άρθρο 1 παρ. α) «η ενίσχυση της αξιοκρατίας στην εξέλιξή τους»: λυπάμαι, αλλά γελάνε και οι πέτρες…

    Άρθρο 2 παρ. α) «η θεσμοθέτηση οργανικών θέσεων των αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ) κατά Κλάδο των Ενόπλων Δυνάμεων, προέλευση, βαθμό και κατηγορία»: δεν θεσμοθετούνται, αλλά παραπέμπονται σε μελλοντικές υπουργικές αποφάσεις…

    Άρθρο 2 παρ. ε) «η διενέργεια προαγωγών αποκλειστικά για κάλυψη κενών οργανικών θέσεων ανωτέρων βαθμών»: και όταν προκύπτει διατήρηση στον αυτό βαθμό (δυσμενής κρίση) πως θα αιτιολογείται;;;

    Άρθρο 2 παρ. η) «η αναδιάρθρωση των βασικών μισθών και των μισθολογικών κλιμακίων των στελεχών των ΕΔ, τα οποία συνδέονται με τα έτη υπηρεσίας και την κατηγορία προέλευσης»: κυρίως συνδέονται με την προέλευση…

    Άρθρο 2 παρ. ια) «η σύσταση της Διακλαδικής Διοίκησης Ακαδημαϊκής Εκπαίδευσης (ΔΙΔΑΕ), ο καθορισμός των αρμοδιοτήτων και των οργάνων της»: για ποιο λόγο; ποιο κενό καλύπτεται;

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 01:40 | Εκατόνταρχος

    Ο Γεωργιάδης σήμερα παρουσίασε βιβλίο για την Ρώμη, η οποία είναι το σπουδαότερο παράδειγμα χρησιμότητας των ΑΣΣΥ. Οι Ρωμαίοι εκατόνταρχοι ήταν άνδρες που είχαν προαχθεί σε αξιωματικούς στο πεδίο. Από τους πιο αποτελεσματικούς θεσμούς της ιστορίας.

    Ακόμη και αυτοί που ξέρουν ιστορία στην ΝΔ έχουν παρωπίδες. Καμιά ελπίδα.

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 01:53 | Χ. Π.

    το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, το οποίο αναρτήθηκε για δημόσια διαβούλευση στις 20 Νοεμβρίου 2025, έχει δημοσιοποιηθεί κατά παράβαση θεμελιωδών κανόνων της νομοθετικής διαδικασίας και κατά παράλειψη νομικώς υποχρεωτικών συνοδευτικών στοιχείων. Συγκεκριμένα, το αναρτηθέν κείμενο δεν συνοδεύεται από την προβλεπόμενη από τον νόμο Ανάλυση Συνεπειών Ρυθμίσεων, ούτε από επαρκή τεκμηρίωση των επιπτώσεων που επιφέρει η προτεινόμενη ρύθμιση σε οικονομικό, κοινωνικό, διοικητικό ή θεσμικό επίπεδο.

    Η έλλειψη αυτή αντιβαίνει ευθέως στις διατάξεις του Νόμου 4048/2012 περί «Αρχών Καλής Νομοθέτησης», ο οποίος προβλέπει ρητά ότι κάθε σχέδιο νόμου οφείλει να συνοδεύεται, από το στάδιο της δημόσιας διαβούλευσης, από πλήρη και αναλυτική τεκμηρίωση των συνεπειών του. Η Ανάλυση Συνεπειών Ρυθμίσεων δεν αποτελεί τυπική προαιρετική συνοδεία αλλά αποτελεί ουσιώδες στοιχείο της νομοπαρασκευαστικής διαδικασίας, αναπόσπαστα συνδεδεμένο με την αιτιολογία και την αναγκαιότητα της προτεινόμενης ρύθμισης.

    Η παράλειψη αυτή προσκρούει επίσης στο Άρθρο 76 του Συντάγματος, το οποίο επιβάλλει τη συνοδεία κάθε νομοθετικής πρωτοβουλίας με πλήρη αιτιολογική έκθεση, η οποία οφείλει να τεκμηριώνει την αναγκαιότητα, τη σκοπιμότητα και τις επιπτώσεις των προτεινόμενων διατάξεων. Η πράξη της δημοσιοποίησης νομοσχεδίου χωρίς σαφή και τεκμηριωμένη ανάλυση συνεπειών υπονομεύει την αρχή της διαφάνειας και στερεί από τους συμμετέχοντες στη διαβούλευση τη δυνατότητα ουσιαστικής και εμπεριστατωμένης τοποθέτησης.

    Περαιτέρω, η απουσία της εν λόγω ανάλυσης συνιστά παραβίαση του Κανονισμού της Βουλής, ο οποίος επιβάλλει την πλήρη νομοτεχνική και επιστημονική τεκμηρίωση των νομοθετικών πρωτοβουλιών πριν από την εισαγωγή τους προς συζήτηση. Η έλλειψη της Ανάλυσης Συνεπειών συνιστά παραβίαση ουσιώδους τύπου της διαδικασίας και δημιουργεί λόγους ακύρωσης στο πλαίσιο ενδεχόμενης δικαστικής προσβολής ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας, εφόσον ο νόμος ψηφιστεί υπό τις παρούσες συνθήκες.

    Η δημόσια διαβούλευση αποτελεί θεσμικό εργαλείο ενίσχυσης της δημοκρατικής συμμετοχής και όχι απλό τυπικό στάδιο. Η μη παροχή των νόμιμα απαιτούμενων στοιχείων καθιστά αδύνατη την ουσιαστική αξιολόγηση του νομοσχεδίου και συνιστά σοβαρή θεσμική και νομική παράλειψη εκ μέρους του αρμόδιου Υπουργείου.

    Κατόπιν των ανωτέρω, ζητείται η άμεση:

    — δημοσιοποίηση της πλήρους Ανάλυσης Συνεπειών Ρυθμίσεων σύμφωνα με τον Ν. 4048/2012,
    — αποκατάσταση της νομιμότητας και της διαφάνειας της διαδικασίας,
    — αναστολή ή απόσυρση της παρούσας δημόσιας διαβούλευσης έως ότου τεθούν στη διάθεση των πολιτών όλα τα στοιχεία που προβλέπει ο νόμος.

    Η συνέχεια της διαδικασίας υπό τις παρούσες συνθήκες συνιστά κατάδηλη παραβίαση των αρχών καλής νομοθέτησης, υπονομεύει τη συνταγματική τάξη και δημιουργεί σοβαρό κίνδυνο ακυρότητας της νομοθετικής διαδικασίας στο σύνολό της.

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 01:30 | Παύλος

    Το νομοσχέδιο είναι απαράδεκτο, να αποσυρθεί…

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 00:37 | ΚΝΤ

    Το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, το οποίο αναρτήθηκε για δημόσια διαβούλευση στις 20 Νοεμβρίου 2025 με θέμα «Χάρτης Μετάβασης των Ενόπλων Δυνάμεων στη Νέα Εποχή (σταδιοδρομία και εξέλιξη αξιωματικών, μονίμων υπαξιωματικών και Επαγγελματιών Οπλιτών των Ενόπλων Δυνάμεων, μισθολογικές ρυθμίσεις για το στρατιωτικό προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων, αναδιοργάνωση ακαδημαϊκής εκπαίδευσης των Ενόπλων Δυνάμεων, στρατολογία των Ελλήνων, εθελοντική στράτευση γυναικών και άλλες διατάξεις)», στο σύνολό του θα δημιουργήσει μακροπρόθεσμε περισσότερα και ουσιαστικότερα προβλήματα στο προσωπικό των ΕΔ από αυτά που προσπαθεί να επιλύσει. Κυρίως όμως θα επηρεάσει αρνητικά τη συνοχή των στελεχών των ΕΔ, καθώς δημιουργεί σοβαρές αδικίες.

    Αρχικά όσον αφορά στο Σώμα Υπξκών και στην καθήλωση ήδη υπηρετούντων στελεχών στον κατεχόμενο βαθμό, ακόμη και για 10ετίες, παρά το γεγονός ότι εισήχθησαν στις στρατιωτικές σχολές ή προσλήφθηκαν με εγκυκλίους που προέβλεπαν τελείως διαφορετική σταδιοδρομική και μισθολογική εξέλιξη.

    Στην επί της ουσίας αναδρομικότητα του νόμου, ακόμη και σε στελέχη με 34 έτη υπηρεσίας (επηρεάζει στελέχη που εισήχθησαν σε ΑΣΣΥ το έτος 1992).

    Στην άνιση μισθοδοσία μεταξύ μαθητών παραγωγικών σχολών (ΑΣΕΙ – ΑΣΣΥ) 50% και 24% αντίστοιχα.

    Η μείωση των βασικών μισθών θα οδηγήσει σε μακροπρόθεσμη απώλεια αποδοχών.

    Υπάρχει δυσαναλογία στις αυξήσεις μεταξύ μισθολογικών κατηγοριών Α – Β – Γ. Μικρή από τη Β στη Γ και πολύ μεγάλη από τις Β και Γ στην Α, ιδιαίτερα από τη Β στην Α στις οποίες εντάσσονται στελέχη μέσω ΑΣΕΙ και ΑΣΣΥ. Συχνά οι προερχόμενοι από ΑΣΣΥ εισάγονται με μεγαλύτερη βαθμολογία στις πανελλήνιες εξετάσεις από σχολές ΑΣΕΙ. Άνιση και άδικη κατανομή αυξήσεων.

    Οι σχολές ΑΣΣΥ θεωρητικά αναβαθμίζονται και ουσιαστικά υποβαθμίζονται, οδηγώντας στην de facto μελλοντική τους κατάργηση. Έτσι, τα στελέχη των ΕΔ στο μέλλον θα αποτελούνται από προσωπικό με αρκετά λιγότερα ουσιαστικά προσόντα, τα οποία δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν στο σύγχρονο περιβάλλον εργασίας με πολύπλοκα οπλικά συστήματα και δεν θα μπορούν να παρακολουθήσουν την εξέλιξη της τεχνολογίας, καθιστώντας τα ανεπαρκή στο έργο τους.

    Επίσης, θα πρέπει να επανεξεταστεί η δυνατότητα εκπλήρωσης στρατεύσιμης θητεία σε ΠΝ και ΠΑ. Σε διαφορετική περίπτωση το έργο των στρατευσίμων θα αναληφθεί από στελέχη, αποσπώντας το από το βασικό του έργο και την ειδικότητά του.

    Θα πρότεινα την επανεξέταση του νομοσχεδίου επί της αρχής, καθώς το άδικο αυτού θα επηρεάσει εξαιρετικά αρνητικά τη συνοχή των στελεχών των ΕΔ.

    Τα ανώτερα στελέχη θα είναι πολύ δύσκολο να «πείσουν» απρόθυμους να εργαστούν.
    Τα κατώτερα στελέχη θα είναι απρόθυμα εξαιτίας της αδικίας που θα βιώνουν, τόσο βαθμολογικά όσο και μισθολογικά.

    Όσον αφορά στο σώμα Υπξκών και στο βαθμολογικό, οι οποίες αλλαγές θα πρέπει να γίνουν για αυτούς που θα εισαχθούν στις ΕΔ από το 2026 και όχι αναδρομικά για τα ήδη υπηρετούντα στελέχη. Έτσι η πολιτεία δεν θα φαίνεται αναξιόπιστη και τα στελέχη θα ανακτήσουν την εμπιστοσύνη τους σε αυτή.

  • 30 Νοεμβρίου 2025, 00:03 | Εποπ

    Το νομοσχέδιο το παρουσίασε πρώτα στους Ρόταρυ στο club..
    Αξιωματικός ανώτατος δεν έχει μιλήσει..
    Όλα ήταν δρομολογημένα πριν χρόνια να γίνουν τώρα,σχεδιασμένα..
    Ξέρουν ότι δεν θα βγουν την επόμενη τετραετία..
    Αυτοί που νομίζουν δεν επηρεάζονται θα το βρουν το πρόβλημα στα παιδιά στα εγγόνια τους και δεν είπανε το σωστό ψιλά,θα το έχουν κρίμα που το άφησαν από αυτά που θα βλέπουν μελλοντικά.
    Ντρέπομαι.. Γιατί ξέρετε ότι έχουμε δίκιο και μας κοροϊδεύετε..
    Έφτασε ο στρατιωτικός να βγεί στο δρόμο και το συνεχίζεται όλοι ακόμη..
    Θα σας κρίνει η ιστορία όπως το λέτε και εσείς για τους προγόνους μας..
    Ο θεός να σας φωτίσει να βρείτε τη δύναμη γιατί θέλει δύναμη να πάρετε τη σωστή απόφαση..που είναι ΟΧΙ.

  • 29 Νοεμβρίου 2025, 22:11 | Ψυχανάλυση

    Τις τελευταίες βδομάδες οι ΑΣΕΙ γίνονται προσβλητικοί προς το προσωπικό, χρησιμοποιώντας ατιμωτικούς χαρακτηρισμούς. Είναι σχεδόν όλοι υπέρ του νομοσχεδίου. Αυτό δείχνει τα εξής:

    1. Στρεβλή αντίληψη τιμής: Για αυτούς, η αίσθηση στρατιωτικής τιμής περιορίζεται μόνο σε ό,τι έχει να κάνει με τη σχολή τους και το career path τους. Πρόκειται για μια τιμή συντεχνιακού χαρακτήρα, που αγνοεί την ευρύτερη έννοια της στρατιωτικής ακεραιότητας.

    2. Ιεραρχία φεουδαρχικού τύπου: Η ιεραρχία για αυτούς έχει ελιτίστικο χαρακτήρα και όχι αξιοκρατικό. Μοιάζει σαν να έχει μείνει αιώνες πίσω, προ-πρωσική, προνεωτερική, σαν να αγνοεί τις στρατιωτικές καινοτομίες και την έννοια της αξιολόγησης βάσει ικανοτήτων.

    3. Αξιωματικός ως προϊόν μύησης: Θεωρούν ότι ο αξιωματικός γεννιέται και δεν γίνεται. Η θέση και το κύρος ενός αξιωματικού δεν απορρέουν από τις πράξεις ή την αξία του, αλλά από τη συμμετοχή σε συγκεκριμένη σχολή και τη μυστικιστική διαδικασία «μύησης». Η αντίληψή τους αυτή θυμίζει τελετουργίες με μασονικά χαρακτηριστικά.

    4. Ενίσχυση κλειστής κάστας: Το νομοσχέδιο φαίνεται να επικυρώνει μια λογική κλειστής κάστας, αντί για μια επαγγελματική στρατιωτική κοινότητα που αξιολογείται και ανανεώνεται συνεχώς. Η προσήλωση στη διατήρηση προνομίων επισκιάζει τον θεσμικό ρόλο του αξιωματικού ως υπηρέτη του συνόλου και όχι μέλους ενός κλειστού συστήματος.

    5. Ακύρωση της αξίας της εμπειρίας: Η κατοχή ενός πτυχίου από συγκεκριμένη σχολή θεωρείται υπεραρκετή για την απόδοση τιμής και κύρους, ακυρώνοντας την αξία της εμπειρίας, της υπηρεσίας και της πραγματικής συνεισφοράς.

    6. Δυαδισμός και υπονόμευση της συνοχής: Αντί η στρατιωτική ηγεσία να επιδιώκει την ενίσχυση της συνοχής και της λειτουργικότητας, δημιουργείται διαχωρισμός: αυτοί που «ανήκουν» και αυτοί που πρέπει να «θυμούνται τη θέση τους». Αυτό δεν ενισχύει το αξιόμαχο, αλλά διαβρώνει την εμπιστοσύνη, μειώνει τα κίνητρα και τελικά υπονομεύει την ίδια τη στρατιωτική αποτελεσματικότητα.

    Αυτό να το κοιτάξουν οι ΑΣΕΙ, δεν ξέρω αν οι σχολές προσελκύουν συγκεκριμένους ανθρώπους, ή αν γίνονται μέσα, πάντως δείχνει να διοικούμαστε από ηγέτες υποδείγματος δυτικού μετώπου Α παγκοσμίου Πολέμου.

  • 29 Νοεμβρίου 2025, 22:26 | Στελής Δράκος

    ΝΑΙ ΣΤΟ ΣΩΜΑ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ…όπως είναι και προυπήρχε.
    ΌΧΙ ΑΛΛΗ ΕΘΝΙΚΉ ΑΣΥΝΕΙΔΗΣΊΑ από μέρους σας. Ξέρω ότι φλεγματικοί άνθρωποι σαν και εσας δεν προσβάλλονται εύκολα και απαξιώ να αναφερθώ περαιτερω. Το μόνο που σίγουρα μπορώ να πω είναι πως κάποιος ΔΕΑ στη θητεία του πρέπει να έφαγε πολύ καψόνι και το πληρώνουμε τώρα εμείς. Ω της κομπλεξικότητας ο λόγος. Υγεία και κακό γείτονα να έχουν οι ιθύνοντες νόες αυτού του νομοσχεδίου.
    Πάρτε πίσω το απαράδεκτο μισθολόγιο-βαθμολόγιο. Θα κάνετε Ατζέντα 2030 χωρίς υφιστάμενο προσωπικό.Να μην ισχύσει ούτε για τους μέλλοντες συναδέλφους.Ένα νομοσχέδιο όλο εμπαιγμούς ,υπερσυγκέντρωση εξουσιών και φοβικότητα.

  • 29 Νοεμβρίου 2025, 22:50 | Φ.Μ

    Κύριε Δένδια. Σε αντίθεση με αυτά που εσείς πιστεύεται »οι ζωές των στρατιωτικών μετράνε».

  • 29 Νοεμβρίου 2025, 22:48 | Αλέξανδρος Α.

    Όταν ο Εθνικός Ύμνος γίνεται ισχυρό μήνυμα αποδοκιμασίας μιας ολόκληρης κυβέρνησης!Οι Στρατιωτικοί στο Σύνταγμα.
    Ο κόσμος πολύς και πάλι, αν και ήταν η τρίτη συγκέντρωση μέσα σ’ ενάμιση μήνα. Οι στρατιωτικοί έχουν μετατραπεί σε διαδηλωτές ,διαμαρτυρόμενοι για την κυβερνητική πολιτική στο χώρο της Άμυνας. Πολιτική διάλυσης των Ενόπλων Δυνάμεων, η οποία αποτυπώνεται στο νομοσχέδιο Δένδια. Ας ακούσουν καλά τι συνθήματα φώναξαν οι στρατιωτικοί και θα καταλάβουν (;) στην κυβέρνηση ότι η διαδήλωση τους δεν ήταν συντεχνιακή. Συγκλονιστική στιγμή μπροστά από το Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη, όταν όλη η διαδήλωση τήρησε ενός λεπτού σιγής και στη συνέχεια έψαλε τον Εθνικό Ύμνο.
    Εκεί στο Μαξίμου όλα καλά; πάντα καλά.