ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΣΥΣΤΑΣΗ ΦΟΡΕΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ Άρθρο 12 Σύσταση Φορέα Αξιοποίησης Ακινήτων Ενόπλων Δυνάμεων
- Συστήνεται νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «Φορέας Αξιοποίησης Ακινήτων Ενόπλων Δυνάμεων» και διακριτικό τίτλο «Φ.Α.Α.Ε.Δ.», με έδρα την Αθήνα. Το Φ.Α.Α.Ε.Δ. στεγάζεται σε χώρο που του παραχωρεί το Τ.Α.Εθ.Α., χωρίς αντάλλαγμα.
- Ο Φ.Α.Α.Ε.Δ. εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον, έχει διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια, εκπροσωπείται νόμιμα σύμφωνα με το άρθρο 18, εποπτεύεται από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας μέσω του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας και λειτουργεί και στελεχώνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος και τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας.
- Η λειτουργία του Φ.Α.Α.Ε.Δ. αρχίζει μετά την έναρξη ισχύος του Οργανισμού του, του Κανονισμού Εσωτερικής Λειτουργίας (Κ.Ε.Λ.) του και του Κανονισμού Διαδικασιών Αξιοποίησης Ακινήτων (Κα.Δ.Α.Α.) Ενόπλων Δυνάμεων, η οποία διαπιστώνεται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας.
- Ο Φ.Α.Α.Ε.Δ. υπεισέρχεται στο σύνολο των κάθε είδους αρμοδιοτήτων, δικαιωμάτων, υποχρεώσεων και λοιπών εννόμων σχέσεων της ΥΠ.Α.Α.Π.Ε.Δ., ως καθολικός της διάδοχος. Στον Φ.Α.Α.Ε.Δ. μεταφέρονται τα έργα, τα προγράμματα και οι χρηματοδοτήσεις της ΥΠ.Α.Α.Π.Ε.Δ.. Οι εκκρεμείς δίκες στις οποίες διάδικο μέρος είναι το Ελληνικό Δημόσιο, όπως εκπροσωπείται από τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας για θέματα της ΥΠ.Α.Α.Π.Ε.Δ., συνεχίζονται από και στο όνομα του Φ.Α.Α.Ε.Δ., χωρίς να επέρχεται βίαιη διακοπή τους και χωρίς να απαιτείται οποιαδήποτε ειδικότερη, δικαστική ή εξώδικη, ενέργεια για τη συνέχισή τους.
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΣΥΣΤΑΣΗ ΦΟΡΕΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ Άρθρο 12 Σύσταση Φορέα Αξιοποίησης Ακινήτων Ενόπλων Δυνάμεων
α.ΟΧΙ ΝΠΙΔ ΔΙΟΤΙ τα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.), αποσκοπούν στην προαγωγή του ιδιωτικού συμφέροντος με ότι συνεπάγεται εκ της υφιστάμενης πρακτικής, ενώ τα ΝΠΔΔ αποσκοπούν, αποκλειστικά και μόνο, στην επίτευξη συγκεκριμένου δημοσίου συμφέροντος (όπως, εν προκειμένω, η στέγαση των Λειτουργών των Ενόπλων Δυνάμεων), σύμφωνα με το Διοικητικό Δίκαιο και την ερμηνεία Ακριβοπούλου 1.
β.ΟΧΙ ΝΠΙΔ ΔΙΟΤΙ de jure τα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.), αποσκοπούν και προτάσσουν το ιδιωτικό συμφέρον με ότι αυτό συνεπάγεται για την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος, σύμφωνα με το Διοικητικό Δίκαιο και την ερμηνεία Ακριβοπούλου 1.
Για την περίπτωση της «νομικής συνέχειας», ισχύει ό,τι και στο άρθρο 4 σχετικά με τη δυνητική δημιουργία σοβαρών προβλημάτων επί περιουσιακών στοιχείων υπό ειδικό καθεστώς ή διαφόρων δικαιωμάτων. Υφίστανται σκοτεινά σημεία που οφείλουν να διαλευκανθούν ως προς τη δημιουργία τυχόν επιπτώσεων (πχ σε περιπτώσεις ακινήτων στο εξωτερικό). Και εν τέλει ποιος θα είναι υπεύθυνος της συνέχισης των υποθέσεων; Το ΤΑΕΘΑ ή ο ΦΑΑΕΔ;
Αναφορικά με τη στέγαση το αρχικό κείμενο προέβλεπε συστέγαση στην έδρα του ΥΠΑΑΠΕΔ. Για ποιον λόγο άλλαξε η πρόνοια σε «δωρεάν»;
Άρθρο 12
Σύσταση Φορέα Αξιοποίησης Ακινήτων Ενόπλων Δυνάμεων
1. Συστήνεται νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «Φορέας Αξιοποίησης Ακινήτων Ενόπλων Δυνάμεων» και διακριτικό τίτλο «Φ.Α.Α.Ε.Δ.», με έδρα την Αθήνα. Το Φ.Α.Α.Ε.Δ. στεγάζεται σε χώρο που του παραχωρεί το Τ.Α.Εθ.Α., χωρίς αντάλλαγμα.
2. Ο Φ.Α.Α.Ε.Δ. εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον, έχει διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια, εκπροσωπείται νόμιμα σύμφωνα με το άρθρο 18, εποπτεύεται από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας μέσω του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας και λειτουργεί και στελεχώνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος και τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας.
ΠΡΟΤΑΣΗ – ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ: α.ΟΧΙ ΝΠΙΔ ΔΙΟΤΙ τα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.), αποσκοπούν στην προαγωγή του ιδιωτικού συμφέροντος με ότι συνεπάγεται εκ της υφιστάμενης πρακτικής, ενώ τα ΝΠΔΔ αποσκοπούν, αποκλειστικά και μόνο, στην επίτευξη συγκεκριμένου δημοσίου συμφέροντος (όπως, εν προκειμένω, η στέγαση των Λειτουργών των Ενόπλων Δυνάμεων), σύμφωνα με το Διοικητικό Δίκαιο και την ερμηνεία Ακριβοπούλου 1.
β.ΟΧΙ ΝΠΙΔ ΔΙΟΤΙ de jure τα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.), αποσκοπούν και προτάσσουν το ιδιωτικό συμφέρον με ότι αυτό συνεπάγεται για την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος, σύμφωνα με το Διοικητικό Δίκαιο και την ερμηνεία Ακριβοπούλου 1.
ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ:
1. Συστήνεται νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Φορέας Αξιοποίησης Ακινήτων Ενόπλων Δυνάμεων» και διακριτικό τίτλο «Φ.Α.Α.Ε.Δ.», με έδρα την Αθήνα. Το Φ.Α.Α.Ε.Δ. στεγάζεται σε χώρο που του παραχωρεί το Τ.Α.Εθ.Α., χωρίς αντάλλαγμα.
2. Ο Φ.Α.Α.Ε.Δ. εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον, έχει διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια, εκπροσωπείται νόμιμα σύμφωνα με το άρθρο 18, εποπτεύεται από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας μέσω του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας και λειτουργεί και στελεχώνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ Άρθρο 12 Σύσταση ΦΑΑΕΔ
Σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο Άρθρο 12 ο Φ.Α.Α.Ε.Δ. υπεισέρχεται στο σύνολο των κάθε είδους αρμοδιοτήτων, δικαιωμάτων, υποχρεώσεων και λοιπών εννόμων σχέσεων της ΥΠ.Α.Α.Π.Ε.Δ., ως καθολικός της διάδοχος.
ΣΧΟΛΙΑ
1.Σύμφωνα με την αποστολή της ΥΠ.Α.Α.Π.Ε.Δ. και όπως αυτή δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της, αναφέρεται ότι «Αποστολή είναι η αξιοποίηση των ακινήτων ιδιοκτησίας του Ταμείου Εθνικής Άμυνας (Τ.ΕΘ.Α.), του Ταμείου Εθνικού Στόλου (Τ.Ε.Σ.) και του Ταμείου Αεροπορικής Άμυνας (Τ.Α.Α.) που δεν χρησιμοποιούνται για στρατιωτικούς σκοπούς, προς όφελος των Ενόπλων Δυνάμεων και των στελεχών τους, καθώς και η αξιοποίηση των ακινήτων του Μετοχικού Ταμείου Στρατού (Μ.Τ.Σ.), του Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού (Μ.Τ.Ν.) και του Μετοχικού Ταμείου Αεροπορίας (Μ.Τ.Α.), προς όφελος των μετόχων των Μετοχικών Ταμείων.
2.Είναι φανερό από τα αναφερόμενα ότι ο Φορέας ως διάδοχος κατάσταση της ΥΠΑΑΠΕΔ εμπλέκει και τα Μετοχικά Ταμεία χωρίς το άρθρο 12 να διευκρινίζει περί μη εμπλοκής παρά τα όσα στο άρθρο 6 αναφέρονται.
3.Το ΥΠΕΘΑ θα πρέπει να διαχωρίσει πλήρως τα Μετοχικά Ταμεία από την υπαγωγή στον φορέα διότι πουθενά στο σχέδιο νόμου δεν διασφαλίζεται η μη υπαγωγή .
4.Επίσης στην παρ 2 θα πρέπει να προστεθεί «…εποπτεύεται από το ΥΠΕΘΑ μέσω του ΓΕΕΘΑ και στελεχώνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος και τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας».