- Για την υλοποίηση του σχεδίου δράσεων για τη διαχείριση των στεγαστικών αναγκών των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων συνάπτονται μεταξύ του οικείου Γενικού Επιτελείου των Ενόπλων Δυνάμεων και του Τ.Α.Εθ.Α. προγραμματικές συμβάσεις για ένα ή περισσότερα ακίνητα, στις οποίες περιλαμβάνεται:
α) το φυσικό και οικονομικό αντικείμενο, συμπεριλαμβανομένων των εσόδων υπέρ Τ.Α.Εθ.Α.,
β) το χρονοδιάγραμμα για την κατασκευή και τη συντήρηση των στρατιωτικών οικημάτων,
γ) η μορφή και οι πηγές χρηματοδότησης των εργασιών κατασκευής και συντήρησης στρατιωτικών οικημάτων,
δ) ο τρόπος κατασκευής με αυτεπιστασία ή με ανάθεση σε εργολάβους και
ε) ειδικότερα θέματα για τα οποία καθίσταται αναγκαία η σύμπραξη του Φ.Α.Α.Ε.Δ..
- Με προγραμματικές συμβάσεις που συνάπτονται μεταξύ του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, του Τ.Α.Εθ.Α. και άλλων υπουργείων επιτρέπεται η χρηματοδότηση από τα Υπουργεία της κατασκευής, ανακατασκευής και συντήρησης στρατιωτικών οικημάτων, με αντάλλαγμα τη μερική ή ολική παραχώρηση της χρήσης τους για την κάλυψη στεγαστικών αναγκών του προσωπικού τους.
- Η διαχείριση των στρατιωτικών οικημάτων που εντάσσονται στο σχέδιο δράσεων για τη διαχείριση των στεγαστικών αναγκών των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και η χρήση τους από τους δικαιούμενους γίνονται σύμφωνα με τον Γενικό Κανονισμό Διαχείρισης Στρατιωτικών Οικημάτων, με τον οποίο καθορίζονται:
α) τα αρμόδια όργανα, οι όροι, οι προϋποθέσεις, η διαδικασία και οι τεχνικές παράμετροι για την ανάπτυξη και λειτουργία διαβαθμισμένης ψηφιακής πλατφόρμας για την ολοκληρωμένη οπτικοακουστική παρουσίαση των διαθέσιμων στρατιωτικών οικημάτων,
β) τα αρμόδια όργανα, οι όροι, οι προϋποθέσεις και η διαδικασία διακλαδικής μοριοδότησης και επιλογής των δικαιούχων στέγασης, σύμφωνα με την προσωπική, οικογενειακή, οικονομική και υπηρεσιακή τους κατάσταση και τις υπηρεσιακές ανάγκες,
γ) θέματα παράδοσης και παραλαβής των οικημάτων, ελέγχου και βεβαίωσης φθορών, οι όροι αποκατάστασής τους και γενικά ζητήματα διαχείρισης και καθημερινής χρήσης,
δ) ο υπολογισμός της αποζημίωσης που καταβάλλουν τα στελέχη για τη χρήση των στρατιωτικών οικημάτων, οι κατηγορίες δαπανών με τις οποίες επιβαρύνονται, τα αρμόδια όργανα, οι όροι, η διαδικασία, ο υπολογισμός και ο τρόπος καταβολής των εν λόγω αποζημιώσεων και δαπανών ή συμψηφισμού τους με τη μισθοδοσία τους,
ε) το πρότυπο προγραμματικής σύμβασης μεταξύ Γενικών Επιτελείων και Τ.Α.Εθ.Α. για την κατασκευή και συντήρηση στρατιωτικών οικημάτων και
στ) κάθε άλλη αναγκαία σχετική λεπτομέρεια.
- Οι πόροι που προέρχονται από την καταβολή αποζημίωσης για την παραχώρηση χρήσης των στρατιωτικών οικημάτων, συμπεριλαμβανομένων των δαπανών που καταβάλλονται για τις υπηρεσίες κοινής ωφέλειας και τη θέρμανση, διατίθενται αποκλειστικά για την κατασκευή, αναβάθμιση, ανακατασκευή, συντήρηση και ανακαίνιση στρατιωτικών οικημάτων και εγκαταστάσεων.
- Ειδικώς στις περιπτώσεις στεγαστικών δράσεων που χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ή το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης, ποσοστό δεκαπέντε τοις εκατό (15%) έως τριάντα τοις εκατό (30%) των οικημάτων που κατασκευάζονται εκμισθώνεται για τη στέγαση υπαλλήλων του δημοσίου τομέα, κατά την έννοια της περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α΄ 143).
Στο νομοσχέδιο περιγράφεται ένας μηχανισμός που, πριν καν ακόμα ψηφιστεί, διαφανεται ότι δεν υπάρχει πρόθεση να τηρηθεί. Υπενθυμίζεται ότι ο ΥΕΘΑ έχει εξαγγείλει ότι απαιτείται η αξιοποίηση (κατ’ ουσίαν εκποίηση) της περιουσίας των ΕΔ για να κατασκευαστούν οικήματα και διαμερίσματα. Μάλιστα, έχει ξεκαθαρίσει ότι σημαντικό μέρος αυτών θα αποδοθεί σε υπαλλήλους άλλων Υπουργείων (γιατρούς, αστυνόμους, πυροσβέστες, καθηγητές κλπ).
Ωστόσο, το σχέδιο νόμου προβλέπει ότι α«Με προγραμματικές συμβάσεις που συνάπτονται μεταξύ του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, του Τ.Α.Εθ.Α. και άλλων υπουργείων επιτρέπεται η χρηματοδότηση από τα Υπουργεία της κατασκευής, ανακατασκευής και συντήρησης στρατιωτικών οικημάτων, με αντάλλαγμα τη μερική ή ολική παραχώρηση της χρήσης τους για την κάλυψη στεγαστικών αναγκών του προσωπικού τους.»
Επίσης, σύμφωνα με την παρα.5 ρητώς προβλέπεται ότι «Ειδικώς στις περιπτώσεις στεγαστικών δράσεων που χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ή το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης, ποσοστό δεκαπέντε τοις εκατό (15%) έως τριάντα τοις εκατό (30%) των οικημάτων που κατασκευάζονται εκμισθώνεται για τη στέγαση υπαλλήλων του δημοσίου τομέα, κατά την έννοια της περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α΄ 143).».
Από τα παραπάνω προκύπτει ξεκάθαρα ότι για να παραχωρηθούν οικήματα σε υπαλλήλους έτερων Υπουργείων προϋποτίθεται ΕΙΤΕ η συγχρηματοδότηση με τα συναρμόδια Υπουργεία, ΕΙΤΕ η εξ ολοκλήρου χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά κονδύλια. Ο συνδυασμός εν λόγω διατάξεων αποδεικνύει πέραν πάσης αμφιβολίας ότι οι εξαγγελίες του ΥΕΘΑ περί κάποιου είδους ηθικής υποχρέωσης να αξιοποιηθεί η περιουσία των ΕΔ προς όφελος άλλων φορέων, είναι αυθαίρετη και δεν εδράζεται καν στο σχέδιο νόμου που ο ίδιος ως νομοθέτης φέρνει προς ψήφιση.
Επίσης, το εν λόγω άρθρο αποδεικνύει ότι η πραγματική βούλησης του νόμου είναι απλώς να υφαρπάξει την περιουσία των ΕΔ και για τη νομιμοποίηση της ενέργειας χρησιμοποιείται ένα επιχείρημα που, ένεκα υψηλού κόστους στέγης, ενδιαφέρει το σύνολο της κοινωνίας.
Άρθρο 28 Προγραμματικές Συμβάσεις – Γενικός Κανονισμός Διαχείρισης Στρατιωτικών Οικημάτων
5. Ειδικώς στις περιπτώσεις στεγαστικών δράσεων που χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ή το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης, ποσοστό δεκαπέντε τοις εκατό (15%) έως τριάντα τοις εκατό (30%) των οικημάτων που κατασκευάζονται εκμισθώνεται για τη στέγαση υπαλλήλων του δημοσίου τομέα, κατά την έννοια της περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α΄ 143).
ΣΧΟΛΙΟ
Δεν αναφέρεται πουθενά η εμπλοκή της «Διυπουργικής Επιτροπής Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΔΕΣΔΙΤ)» που αποφασίζει για τα έργα «Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ)» για την εκτέλεση έργων και παροχή υπηρεσιών που θα βοηθούσε τα μέγιστα στον υπόψη σχεδιασμό την στιγμή που το ΥΠΕΘΑ εμπλέκει και τον δημόσιο τομέα με την παραχώρησης 15-30% στέγασης στον δημόσιο τομέα.
Απαιτείται να συμπεριληφθούν στον νόμο και η ΔΕΣΔΙΤ με την ΣΔΙΤ οι οποίοι διαθέτουν τεράστια εμπειρία στην κατασκευή ποιοτικών έργων , παροχή υπηρεσιών , χρηματοδότησης και τεχνογνωσία για την επίλυση του στεγαστικού προβλήματος του προσωπικού των Ε.Δ . Πέραν αυτών για τον δημόσιο τομέα να αναγραφεί «Μίσθωση η κατά προτεραιότητα και τοποθεσία , σε αστυνομικούς , λιμενικούς , εκπαιδευτικούς, ιατρούς , Π.Υ . Περεταίρω σχόλια όπως στο άρθρο 2 παρ 2.
.
Άρθρο 28 Προγραμματικές Συμβάσεις – Γενικός Κανονισμός Διαχείρισης Στρατιωτικών Οικημάτων
5. Ειδικώς στις περιπτώσεις στεγαστικών δράσεων που χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ή το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης, ποσοστό δεκαπέντε τοις εκατό (15%) έως τριάντα τοις εκατό (30%) των οικημάτων που κατασκευάζονται εκμισθώνεται για τη στέγαση υπαλλήλων του δημοσίου τομέα, κατά την έννοια της περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α΄ 143).
ΣΧΟΛΙΟ
Δεν αναφέρεται πουθενά η εμπλοκή της «Διυπουργικής Επιτροπής Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΔΕΣΔΙΤ)» που αποφασίζει για τα έργα «Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ)» για την εκτέλεση έργων και παροχή υπηρεσιών που θα βοηθούσε τα μέγιστα στον υπόψη σχεδιασμό την στιγμή που το ΥΠΕΘΑ εμπλέκει και τον δημόσιο τομέα. Αν και ο υπάρχον σχεδιασμός ίδρυσης του ΤΑΕΘΑ και ΦΑΑΕΔ είναι κάτι αντίστοιχο της ΔΕΣΔΙΤ και ΣΔΙΤ, η μη εμπλοκή τους στον υπόψη σχεδιασμό παραχώρησης για στέγαση του 15-30% στον δημόσιο τομέα δημιουργεί προβληματισμό αλλά και έλλειψη διαφάνειας
Απαιτείται να συμπεριληφθούν στον νόμο και η ΔΕΣΔΙΤ με την ΣΔΙΤ οι οποίοι διαθέτουν τεράστια εμπειρία στην κατασκευή ποιοτικών έργων , παροχή υπηρεσιών , χρηματοδότησης και τεχνογνωσία για την επίλυση του στεγαστικού προβλήματος του προσωπικού των Ε.Δ . Πέραν αυτών για τον δημόσιο τομέα να αναγραφεί «Μίσθωση η κατά προτεραιότητα και τοποθεσία , σε αστυνομικούς , λιμενικούς , εκπαιδευτικούς, ιατρούς , Π.Υ . Περεταίρω σχόλια όπως στο άρθρο 2 παρ 2.
Να αποσυρθεί η παράγραφος 5 του άρθρου. Οι οικιστικές ανάγκες των στελεχών ειναι τεράστιες και δεν ειναι δυνατόν να δίδονται οικήματα σε τρίτους προς τις ΕΔ. Η κυβέρνηση να σταματήσει να κάνει ευρύτερη κοινωνική πολιτική στη πλάτη των ΕΔ.
Πολύ καλή η κίνηση του ΥΠΑΜ για αύξηση των κατοικιών. Πρέπει να γίνουν άμεσες ενέργειες για κατασκευή περισσότερων οικημάτων που να καλύπτουν τις πραγματικές ανάγκες. Επίσης θα πρέπει να υπάρξει μια δικαιότερη κατανομή των οικημάτων σε όλους τους βαθμούς.
Ευχαριστώ
Οι οικίες των στρατιωτικών σε περιόδο πολέμου η έντασης-εχθροπραξιών αποτελούν στόχο τόσο σε τακτικές επιχειρήσεις του εχθρού όσο και σε ασσύμετρες απειλές και για αυτό εκκενώνονται.
ΕΧΕΤΕ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ (ΠΟΛΙΤΕΣ) ΓΙΑ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΚΔΟΧΗ? Μήπως δεν είναι νομικά κατοχυρωμμένο το κράτος αν συμβεί απώλεια πολίτη δημοσίου υπαλλήλου? Απάντηση το δεν έχει συμβεί αυτό μέχρι τώρα δεν ευσταθεί.
Παροχή μόνο του 5% των κατοικιών. Οι στρατιωτικοί συντηρούν -συντήρησαν γενιές και γενιές στις τοπικές κοινωνίες οικονομικά. Να τηρηθεί και η αρχή της αναλογικότητας, το υπουργείο για τον στεγαζόμμενο υπάλληλο του να καταβάλλει ενοίκιο στο ΥΠΕΘΑ ίσο με το 70% της αξίας του ενοικίου που θα αντιστοιχούσε σε ανάλογη ενοικιαζόμενη κατοικία. Τα στοιχεία εύκολα διασταυρώνονται από τις εφαρμογές του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Η συντήρηση στοιχίζει, θα υπάρχουν έσοδα για τα ΣΟΑ.
Με εκτίμηση
Κώστας Μίχας
ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ – ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΣΚΟΠΌ ΤΗΝ
«ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΑΤΟΙΚΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ, ΣΕ ΕΚΤΑΣΕΙΣ ΥΠΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΥΠ.ΕΘ.Α»
Σκοπός του προγράμματος θέματος αφορά την κάλυψη στέγασης του προσωπικού των ΕΔ, σε ποσοστό 100%, με ευνοϊκούς όρους, επιλύοντας με αυτόν τον τρόπο το χρόνιο πρόβλημα εύρεσης – μίσθωσης κατοικίας, που επιβαρύνει σημαντικά τον οικογενειακό προϋπολογισμό των στελεχών.
Σημειώνεται ότι Οι ΕΔ στελεχώνονται από 79.000 άτομα προσωπικό διαμοιρασμένο σε τρεις κλάδους ανά την επικράτεια. Μέχρι σήμερα παρέχεται στέγη με ευνοϊκούς όρους σε περίπου 13.500 άτομα προσωπικό, τόσο σε έγγαμο όσο και σε άγαμο (η πλειονότητα των οικημάτων αφορά σε άγαμο προσωπικό.
Κατασκευή υποδομών και κατοικιών για την κάλυψη στέγασης του συνόλου του προσωπικού των ενόπλων δυνάμεων, σε όλη την επικράτεια, εντός οικοπέδων που ανήκουν στο ΥΠ.ΕΘ.Α., ή δίνατε να παραχωρηθούν σε αυτό. (σε πρώην στρατόπεδα, σε υφιστάμενες μονάδες, σε αστικά κέντρα)
Μετασχηματισμός των παλαιών στρατοπέδων σε αστικού τύπου οικισμούς, με προδιάγραφες «μηδενικού ενεργειακού αποτυπώματος (αυτονομία μέσω ΑΠΕ, κατοικίες ενεργειακής απόδοσης)» και πρότυπο ψηφιακών πόλεων
Η μορφή του σχήματος που θα κληθεί να υλοποιήσει το συγκεκριμένο πρόγραμμα, προτείνεται να έχει την μορφή σύμπραξης δημοσίου – ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ).
Από πλευράς δημοσίου:
Συμμετοχή ΥΠ.ΕΘ.Α, ΜΤΣ, ΜΤΝ, ΜΤΑ
Από πλευράς ιδιωτικού τομέα:
Κατασκευαστικές εταιρείες
Τεχνικές εταιρείες ΑΠΕ
Εταιρείες παραγωγής ΑΠΕ
Εταιρείες τηλεπικοινωνίων και ψηφιακής ολοκλήρωσης
Τραπεζικός Τομέας
ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ
Υπό την αιγίδα του ΓΕΕΘΑ μπορούν να σχηματιστούν Ομάδες Εργασίας (ΟΕ) αποτελούμενες από προσωπικό των Επιτελείων και των τριών Κλάδων.
Υπό την αιγίδα του ΥΠΑΝ, το προσωπικό που ασχολείται με τα προγράμματα ΣΔΙΤ και ΕΣΠΑ, θα επιφορτιστεί με την δημιουργία και υπαγωγή στα αντίστοιχα προγράμματα.
ΕΚΤΙΜΩΜΕΝΟ ΚΟΣΤΟΣ
Το εκτιμώμενο κόστος για την κατασκευή 65.500 κατοικιών και των απαραίτητων υποδομών υποστήριξης τους, συμπεριλαμβανομένων έργων ΑΠΕ, αποπληρωμή κεφαλαίου και τόκων, υπολογίζεται σε 11.022.853.620€. Ποσό 5.895.000.000€, αφορά στην κατασκευή 65.500 κατοικιών αξίας 90.000€/έκαστο (90μ2 x 1.000€) συμπεριλαμβανόμενου ποσού 1.342.750.000€ αφορά ενεργειακή κλάση Α΄ και ηλεκτρική αυτονομία, μέσω ΑΠΕ.
Σύμφωνα με το χρηματοδοτικό πλάνο που έχει προταθεί, από το προσωπικό των ΕΔ θα διατεθεί το ποσό των 9.680.102.620€ σε βάθος 48,5 ετών (ενοίκια), ενώ τα υπόλοιπα 1.342.750.000€, προτείνεται να καλυφθούν από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και τη συγχρηματοδότηση από πόρους του ΕΣΠΑ 2021-2027, αλλά και μελλοντικών προγραμμάτων ΕΣΠΑ 2028-2035.
Το συνολικό ετήσιο κόστος χρηματοδότησης ανέρχεται 491.250.000€ και διαμοιράζεται σε 379.354.167€ για κατασκευή, 65.500.000€, για την κατασκευή κατοικιών ενεργειακής κλάσης Α΄, και 46.395.834€, για ΑΠΕ, που θα εξασφαλίζουν ενεργειακή αυτονομία στα συγκροτήματα κατοικιών.
1. ΑΠΌ ΤΑ ΠΡΟΓΡΆΜΜΑΤΑ ΕΣΠΑ 2021-2027, ΘΕΩΡΟΥΜΕ ΌΤΙ ΕΊΝΑΙ ΔΥΝΑΤΗ Η ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΑΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ, ΜΕΣΩ ΤΩΝ :
Πρόγραμμα «Ψηφιακός Μετασχηματισμός»: 638 εκατ. Ευρώ
Πρόγραμμα «Περιβάλλον Ενέργεια-Κλιματική Αλλαγή»: 3,768 δις. Ευρώ.
Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση»: 4,410 δις. Ευρώ.
Πρόγραμμα για τη Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση: 1,617 δις. Ευρώ
2. Η χρηματοδότηση από μέρους των τραπεζών που θα κληθούν να συμμετέχουν στο πρόγραμμα, θεωρούμε ότι είναι χαμηλού ρίσκου και αυξημένης εγγύησης, καθώς θα αποκληρωθεί μέσα από τη εξασφαλισμένη συμμετοχή (ενοίκια) του προσωπικού των ΕΔ προς το ταμείο διαχείρισης του προγράμματος. Σημαντικό, ο υπολογισμός των ποσών, έχει γίνει χρηματοδότηση με επιτόκιο 4%
3. Στο στεγαστικό πρόγραμμα θα μπορεί να συμμετάσχει και προσωπικό ε.α, καθώς με αυτόν τον τρόπο θα μπορεί να ικανοποιήσει τις στεγαστικές του ανάγκες. Με έμμεσο όφελος και στις τοπικές κοινωνίες, ειδικά σε παραμεθόριες περιοχές.
Από τα παραπάνω θα προκύψει όφελος για :
ΥΠΕΘΑ, Μετοχικά Ταμεία
Συνολική κάλυψη των στεγαστικών αναγκών του Προσωπικού των ΕΔ
Έμμεση αύξηση του εισοδήματος του Προσωπικού
Υπέρβαση των ανισοτήτων μεταξύ του Προσωπικού, κατά τον σχεδιασμό των μεταθέσεων
Επιχειρησιακή ευελιξία και ετοιμότητα του Προσωπικού
Ενίσχυση της μεθορίου
Αποκατάσταση αισθήματος δικαίου στο Προσωπικό έναντι της Υπηρεσίας
Αύξηση εσόδων για τα Μετοχικά Ταμεία
Δυνατότητα συμμετοχής και για προσωπικό εν αποστρατεία με έμφαση στην αποκέντρωση
ΥΠΑΝ, ΥΠΕΝ, ΥΠΟΙΚ, ΥΠΕΝΕΡΓ
Ανάπτυξη προγραμμάτων ΣΔΙΤ
Επίτευξη υψηλού ποσοστού απορρόφησης κονδυλίων ΕΣΠΑ
Προσέλκυση επενδύσεων σε έργα ΑΠΕ
Μείωση ανεργίας στον κατασκευαστικό κλάδο και των λοιπών επαγγελμάτων
Απορρόφηση κονδυλίων ΕΣΠΑ για την επιδότηση της εργασίας.
Επίτευξη υψηλού ρυθμού ανάπτυξης της Εθνικής οικονομίας
Προσέλκυση επενδύσεων των Παρόχων ενέργειας ΑΠΕ
Ενίσχυση των τοπικών οικονομιών ανά την επικράτεια, μέσω της έμμεσης αύξησης του διατιθέμενου εισοδήματος του Προσωπικού των ΕΔ, ειδικά στις παραμεθόριες περιοχές.
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Ικανοποίηση του συνόλου του Προσωπικού των ΕΔ
Επίτευξη έμμεσης αύξησης του εισοδήματος του Προσωπικού των ΕΔ
Εκμετάλλευση των παλαιών στρατοπέδων προς όφελος του προσωπικού των ΕΔ
Ενίσχυση των τοπικών οικονομιών και ειδικά των ευαίσθητων νησιωτικών και παραμεθόριων περιοχών, μέσα από την αύξηση του διατιθέμενου εισοδήματος του Προσωπικού των ΕΔ
Επανεκκίνηση της οικονομίας στους κλάδους των κατασκευών, ενέργειας, ΑΠΕ.
Επίτευξη αποκέντρωσης στην εργασία, με την έμμεση δημιουργία θέσεων εργασίας για τον ιδιωτικό τομέα
Δημιουργία πρότυπων οικισμών σε αστικά και μη κέντρα, με έμφαση στην εξοικονόμηση ενέργειας και φιλικότητα προς το περιβάλλον.
Παροχή δυνατότητας στον Τραπεζικό τομέα, για συμμετοχή του στο συγκεκριμένο πρόγραμμα με την παροχή δανείων στον κατασκευαστικό κλάδο, καθώς η επένδυση αυτή παρουσιάζει υψηλότατη ασφάλεια αποπληρωμής.
Διαβάζω προσεκτικά την ΑΣΥΡ και αναφέρει ότι το νομοσχέδιο αφορά στην «αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, καθώς και στην υιοθέτηση σχεδίου δράσεων για τη διαχείριση των στεγαστικών αναγκών των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων» και το συγκεκριμένο άρθρο αφορά στην δωρεάν παραχώρηση της ακίνητης περιούσιας των ΕΔ σε άλλα Υπουργεία και σε σχέδιο δράσης διαχείρισης των στεγαστικών αναγκών άλλων επαγγελματικών ομάδων πλην των στρατιωτικών και εις βάρους τους. Πέραν ότι πρόκειται για περιουσία των Ενόπλων Δυνάμεων γίνεται κατανοητό ότι τα στελέχη δεν δύναται να συγκριθούν με οποιαδήποτε άλλη κοινωνική ομάδα που ενδεχομένως κάποια στιγμή στον επαγγελματικό τους βίο και για περιορισμένο χρονικό διάστημα μπορεί και να αντιμετωπίσει στεγαστικό πρόβλημα;
Αν κατάλαβα καλά σε περίπτωση που κάποια Υπουργείο χρηματοδοτήσει την κατασκευή των «στρατιωτικών» οικημάτων θα του τα παραχωρήσουμε ολικώς; Έτι περαιτέρω αν χρηματοδοτήσει την ανακαίνιση των «στρατιωτικών» οικημάτων θα του τα παραχωρήσουμε ολικώς; Αν χρηματοδοτηθούν από το Πρόγραμμα Δημόσιων Επενδύσεων θα παραχωρήσουμε το 30%; Δηλαδή στην πρώτη περίπτωση που αφορά στις προβλέψεις της παρ. 2 όχι μόνο δεν θα λυθεί το στεγαστικό αλλά θα χάσουμε και αυτά που ήδη έχουμε δηλ. είτε το ακίνητο είτε το ακίνητο με τις χρήζουσες προς ανακαίνιση οικίες. Στην περίπτωση της παρ. 5 το Κράτος για να χρηματοδοτήσει «στρατιωτικά» οικήματα θέλει τουλάχιστον το 30%. Τόσο πάει η αντιπαροχή. Κατά τα λοιπά όπως άρθρο 2, το νομοσχέδιο λύνει το στεγαστικό των στρατιωτικών που οι μεταθέσεις όπως αναφέρεται σε κάθε πρακτικό εισήγησης της προτεινόμενης μετάθεσής τους είναι «συμφυείς» με το επάγγελμά τους
Το ποσοστό παραχώρησης στρατιωτικών οικιών για αλλοτριους σκοπούς είναι πολύ μεγάλο, δεδομένου ότι το ΤΑΕΘΑ θα προσφέρει και το οικόπεδο. Επιπλέον δεν καθορίζεται πως θα επιλέγεται το 15% , το 20% ή και το 30% για παραχώρηση οικιών σε πολίτες.Τελος με αυτό το άρθρο τίθεται σε αμφισβήτηση η πρόθεση του κ. Υπουργού για κάλυψη 100% των στεγαστικών αναγκών των στελεχών, όπως το έχει αναφέρει στα πλαίσια της ατζέντας 2030.
Λαμβανομένου υπόψη του αναφερόμενου σκοπού του νομοσχεδίου διαφωνώ με την πρόβλεψη της παρ. 2 σχετικά με την ολική παραχώρηση στρατιωτικών οικημάτων σε άλλα Υπουργεία ακόμη και αν χρηματοδοτήσουν εξ’ολοκλήρου την ανέγερση ή συντήρηση των οικημάτων αυτών δεδομένου ότι τα οικήματα αυτά θα ανεγερθούν σε ακίνητα του ΥΠΕΘΑ και των Μετοχικών Ταμείων . Εκτιμώ ότι θα πρέπει να αναγραφεί ότι η παραχώρηση αφορά σε ποσοστό αναλογικό της χρηματοδότησης των Υπουργείων μειούμενο τουλάχιστον κατά 50% διότι πρόκειται για ανέγερση σε ακίνητο κυριότητας ΥΠΕΘΑ. Επιπρόσθετα η πρόβλεψη ποσοστού 30% στην παρ. 5 είναι υπερβολική λαμβανομένου υπόψη ότι το νομοσχέδιο αφορά στην κάλυψη των αναγκών των στρατιωτικών (άρθρο 2) και όχι άλλων επαγγελματικών ομάδων. Δεδομένου ότι οι στρατιωτικοί μετατίθενται κάθε τρία χρόνια για κάλυψη της μαχητικής ικανότητας της Χώρας σε όλη τη διάρκεια του επαγγελματικού τους βίου δεν νομίζω ότι θα υπάρξει η δυνάτητα κάλυψης των δικών τους αναγκών σε ικανοποιητικό ποσοστό για να μπορέσουμε να ικανοποιήσουμε και το 30% άλλων επαγγελματικών ομάδων.
Διαφωνώ με το στ) 5. Διότι είναι υψηλό το 30% σαν ποσοστό. Ενα 10% θα ήταν ικανοποιητικό και αυτό αυστηρά με προτεραιότητα σε δασκάλους αναπληρωτές παντρεμενους (βοήθεια στο πρόβλημα της υπογεννετικότητας). Καλό θα ήταν και το Υπουργείο Παιδείας να δώσει και αυτό κάτι σε αντισταθμισμα σε οικογένειες στρατιωτικών.