Άρθρο 2 Αντικείμενο

Αντικείμενο του παρόντος νόμου είναι:

α) η συγχώνευση του Ταμείου Εθνικής Άμυνας (ΤΕΘΑ), του Ταμείου Εθνικού Στόλου (ΤΕΣ) και του Ταμείου Αεροπορικής Άμυνας (ΤΑΑ) σε ένα ενιαίο Ταμείο Ακινήτων Εθνικής Άμυνας (Τ.Α.Εθ.Α.), για τη διαχείριση της περιουσίας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

β) η σύσταση νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «Φορέας Αξιοποίησης Ακινήτων Ενόπλων Δυνάμεων» (Φ.Α.Α.Ε.Δ.), για την αξιοποίηση των μη επιχειρησιακά αναγκαίων ακινήτων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και ακινήτων τρίτων φορέων και

γ) η υλοποίηση δράσεων για την κάλυψη των στεγαστικών αναγκών του στρατιωτικού προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων.

 

  • 18 Ιουλίου 2025, 08:09 | ΕΝΩΣΗ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΣΤΡΑΤΟΥ

    Στο άρθρο 2 περιγράφεται ότι το αντικείμενο του παρόντος νόμου είναι η συγχώνευση των Ταμείου Εθνικής Άμυνας (ΤΕΘΑ) του Ταμείου Εθνικού Στόλου (ΤΕΣ) και του Ταμείου Αεροπορικής Αμύνης (ΤΑΑ) σε ένα ενιαίο ταμείο το Ταμείο Ακινήτων Εθνικής Άμυνας (ΤΑΕΘΑ) για την διαχείριση της περιουσίας του ΥΠΕΘΑ. Φαίνεται ότι από το άρθρο αλλά και από τον τίτλο του σχεδίου νόμου ότι το κυρίως αντικείμενο είναι η Αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας των Ενόπλων Δυνάμεων και η σύσταση του Ταμείου Ακινήτων Εθνικής Άμυνας (ΤΑΕΘΑ) και του Φορέα Αξιοποίησης Ακινήτων Ενόπλων Δυνάμεων (Φ.Α.Α.ΕΔ) για την επίλυση του στεγαστικού προβλήματος των ε.ε. στελεχών των ΕΔ και ορισμένων κατηγοριών δημοσίων υπαλλήλων μη λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι δεν μπορεί να το υλοποιήσει στο σύνολο λόγω του πολύ μεγάλου αριθμού κατοικιών που απαιτούνται.

  • 17 Ιουλίου 2025, 22:56 | ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ

    ΟΧΙ ΝΠΙΔ ΔΙΟΤΙ τα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.), αποσκοπούν στην προαγωγή του ιδιωτικού συμφέροντος με ότι συνεπάγεται εκ της υφιστάμενης πρακτικής, ενώ τα ΝΠΔΔ αποσκοπούν, αποκλειστικά και μόνο, στην επίτευξη συγκεκριμένου δημοσίου συμφέροντος (όπως, εν προκειμένω, η στέγαση των Λειτουργών των Ενόπλων Δυνάμεων), σύμφωνα με το Διοικητικό Δίκαιο και την ερμηνεία Ακριβοπούλου 1.

  • 17 Ιουλίου 2025, 21:12 | Μιχάλης Γουμαλάτσος

    Η επίλυση του στεγαστικού προβλήματος των εε στελεχών των ΕΔ και ορισμένων κατηγοριών δημοσιών υπαλλήλων, με την δημιουργία των νέων φορέων και με την μορφή ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ, έστω και αν έχουν διάκριση των ορίων ευθύνης των ,μπορεί να δημιουργήσει μεταξύ των αλληλοεπικαλύψεις ή συγκρούσεις και επί πλέον το νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου μπορεί να εγείρει ανησυχίες για επαρκή κρατικό έλεγχο και διαφάνεια . Υπ’ όψιν ότι η υλοποίηση τόσο μεγάλου αριθμού κατοικιών που απαιτούνται, είναι αδύνατη.

  • 17 Ιουλίου 2025, 14:58 | ΔΕΒΟΥΡΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Υπτγος ΕΑΑΣ

    Στο άρθρο 2 περιγράφεται ότι το αντικείμενο του παρόντος νόμου είναι η συγχώνευση των Ταμείου Εθνικής Άμυνας (ΤΕΘΑ) του Ταμείου Εθνικού Στόλου (ΤΕΣ) και του Ταμείου Αεροπορικής Αμύνης (ΤΑΑ) σε ένα ενιαίο ταμείο το Ταμείο Ακινήτων Εθνικής Άμυνας (ΤΑΕΘΑ) για την διαχείριση της περιουσίας του ΥΠΕΘΑ. Φαίνεται ότι από το άρθρο αλλά και από τον τίτλο του σχεδίου νόμου ότι το κυρίως αντικείμενο είναι η Αξιοποίηση της ακίνητης περιούσιας των Ενόπλων Δυνάμεων και η σύσταση του Ταμείου Ακινήτων Εθνικής Άμυνας (ΤΑΕΘΑ) και του Φορέα Αξιοποίησης Ακινήτων Ενόπλων Δυνάμεων (Φ.Α.Α.ΕΔ) για την επίλυση του στεγαστικού προβλήματος των εε στελεχών των ΕΔ και ορισμένων κατηγοριών δημοσιών υπαλλήλων μη λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι δεν μπορεί να το υλοποιήσει στο σύνολο λόγω του πολύ μεγάλου αριθμού κατοικιών που απαιτούνται.

  • 17 Ιουλίου 2025, 10:37 | ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

    Άρθρο 2.
    Στο άρθρο 2 περιγράφεται ότι το αντικείμενο του παρόντος νόμου είναι η συγχώνευση των Ταμείου Εθνικής Άμυνας (ΤΕΘΑ) του Ταμείου Εθνικού Στόλου (ΤΕΣ) και του Ταμείου Αεροπορικής Αμύνης (ΤΑΑ) σε ένα ενιαίο ταμείο το Ταμείο Ακινήτων Εθνικής Άμυνας (ΤΑΕΘΑ) για την διαχείριση της περιουσίας του ΥΠΕΘΑ. Φαίνεται ότι από το άρθρο αλλά και από τον τίτλο του σχεδίου νόμου ότι το κυρίως αντικείμενο είναι η Αξιοποίηση της ακίνητης περιούσιας των Ενόπλων Δυνάμεων και η σύσταση του Ταμείου Ακινήτων Εθνικής Άμυνας (ΤΑΕΘΑ) και του Φορέα Αξιοποίησης Ακινήτων Ενόπλων Δυνάμεων (Φ.Α.Α.ΕΔ) για την επίλυση του στεγαστικού προβλήματος των εε στελεχών των ΕΔ και ορισμένων κατηγοριών δημοσιών υπαλλήλων μη λαμβάνοντας υπ όψιν ότι δεν μπορεί να το υλοποιήσει στο σύνολο λογω του πολύ μεγάλου αριθμού κατοικιών που απαιτούνται και του υψηλού κόστους κατασκευής και υποδομών των κατοικιών . Εάν παραδείγματος χάριν υποτεθεί ότι οι κατοικίες που απαιτούνται για τα στελέχη εν ενεργεία των ΕΔ είναι 25.500. Το εκτιμώμενο κόστος για την κατασκευή 25.500 κατοικιών 90 τμ και των απαραίτητων υποδομών υποστήριξης τους, συμπεριλαμβανομένων έργων ΑΠΕ θα χρειαστεί το ποσό 4.5 δις €, αφορά στην κατασκευή 25.500 κατοικιών αξίας 180.000€/έκαστη (90μ2 x 2.000€ οικονομική προσέγγιση) συμπεριλαμβανόμενου ποσού 500 εκατομμύρια ευρώ (25.000Χ 20.000 οικονομική προσέγγιση) αφορά ενεργειακή κλάση Α΄ και ηλεκτρική αυτονομία, μέσω ΑΠΕ. Συνολικό κόστος 5 δις ευρώ. Είναι σημαντικό να ενημερώσει ο κ.ΥΕΘΑ εάν έχει γίνει κάποια μελέτη για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας των ΕΔ και ποιος είναι ο αριθμός των κατοικιών που πρόκειται να κατασκευαστούν για τα εν ενεργεία στελέχη των ΕΔ.
    ΧΡΗΣΤΟΣ .ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
    ΠΡΩΗΝ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΣ ΜΤΣ-ΝΙΜΤΣ

  • 16 Ιουλίου 2025, 21:22 | Ι.ΚΟΥΡΙΔΑΚΗΣ

    Άρθρο 2
    Αντικείμενο
    β) η σύσταση νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «Φορέας Αξιοποίησης Ακινήτων Ενόπλων Δυνάμεων» (Φ.Α.Α.Ε.Δ.)

    ΠΡΟΤΑΣΗ – ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ: ΟΧΙ ΝΠΙΔ ΔΙΟΤΙ τα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.), αποσκοπούν στην προαγωγή του ιδιωτικού συμφέροντος με ότι συνεπάγεται εκ της υφιστάμενης πρακτικής, ενώ τα ΝΠΔΔ αποσκοπούν, αποκλειστικά και μόνο, στην επίτευξη συγκεκριμένου δημοσίου συμφέροντος (όπως, εν προκειμένω, η στέγαση των Λειτουργών των Ενόπλων Δυνάμεων), σύμφωνα με το Διοικητικό Δίκαιο και την ερμηνεία Ακριβοπούλου 1.

    ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ:
    β) η σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Φορέας Αξιοποίησης Ακινήτων Ενόπλων Δυνάμεων» (Φ.Α.Α.Ε.Δ.)

  • 16 Ιουλίου 2025, 08:13 | EAAA για το ΔΣ Απτχος (Ι) Π.Δημητριάδης Πρόεδρος

    ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ Ε.Δ
    ΜΕΡΟΣ Α ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ

    Άρθρο 2
    Αντικείμενο του παρόντος νόμου είναι:
    α) Η συγχώνευση του Ταμείου Εθνικής Άμυνας (ΤΕΘΑ), του Ταμείου Εθνικού Στόλου (ΤΕΣ) και του Ταμείου Αεροπορικής Άμυνας (ΤΑΑ) σε ένα ενιαίο Ταμείο Ακινήτων Εθνικής Άμυνας (Τ.Α.Εθ.Α.), για τη διαχείριση της περιουσίας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
    β) Η σύσταση νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «Φορέας Αξιοποίησης Ακινήτων Ενόπλων Δυνάμεων» (Φ.Α.Α.Ε.Δ.), για την αξιοποίηση των μη επιχειρησιακά αναγκαίων ακινήτων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και ακινήτων τρίτων φορέων και
    γ) Η υλοποίηση δράσεων για την κάλυψη των στεγαστικών αναγκών του στρατιωτικού προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων

    ΣΧΟΛΙΑ
    1. Στην παρ β) αναφέρεται «η σύσταση του Φορέα για την αξιοποίηση των μη επιχειρησιακά αναγκαίων ακινήτων του ΥΠΕΘΑ και ακινήτων τρίτων φορέων» χωρίς να προσδιορίζονται οι τρίτοι φορείς ως προς τα ταμεία που εμπλέκονται πέραν των ΤΕΘΑ , ΤΕΣ και ΤΑΑ . Απαιτείται πλήρη διευκρίνιση διότι δημιουργούνται ερωτηματικά προθέσεων περί των εμπλεκόμενων Ταμείων .
    2 Επί της παρ, γ) «η υλοποίηση δράσεων για την κάλυψη των στεγαστικών αναγκών του στρατιωτικού προσωπικού των Ε.Δ» δεν μπορεί να περιμένει δεκαετίες έχοντας υπόψη το δημογραφικό πρόβλημα της χώρας. Απαιτούνται άμεσες λύσεις καλύπτοντας τις ανάγκες στέγασης με αντίστοιχο πρόγραμμα επιδότησης ενοικίου όπως αυτό χορηγείται από το Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Αλληλεγγύης έως ότου υλοποιηθεί το στεγαστικό πρόγραμμα.

  • 8 Ιουλίου 2025, 18:08 | Α.Σ

    Οικονομοτεχνική μελέτη βιωσιμότητας γιατί δεν έχει γίνει προκειμένου ελεγχθεί-διαπιστωθεί εάν το νέο μόρφωμα θα είναι βιώσιμο8;
    Δηλαδή επί της ουσίας καταργούνται βιώσιμοι φορείς των ΕΔ για κάτι το οποίο δεν είναι γνωστό εάν θα λειτουργήσει !!!

  • 4 Ιουλίου 2025, 14:57 | ΑΣΣΥ 1994-1995

    Τουναντίον δυστυχώς κ. Υπουργέ και Κύριοι Σύμβουλοι.
    ΗΘΙΚΟ ΚΑΤΑΡΡΑΚΩΜΕΝΟ για τους αποφοίτους ΑΣΣΥ 1994 οι οποίοι έπρεπε ήδη να είχαν συμπεριληφθεί στους πίνακες κρίσεων για να μπορέσουν να προαχθούν κανονικά τον Οκτώβριο του 2024, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στους εγκυκλίους εισαγωγής, στον ν.2439/96 , έτσι ώστε να μπορέσουν να ακολουθήσουν βαθμολογικά τους κατά ένα χρόνο αρχαιότερους τους αποφοίτους ΑΣΣΥ, έτους εισαγωγής 1993.https://www.news247.gr/amyna/enoples-dinameis-antidraseis-gia-tin-adikia-sti-vathmologiki-exelixi-axiomatikon/Το θέμα είναι πολυσυζητημένο, αναγνωρισμένο από όλους αλλά δεν βλέπουμε καμία πρόθεση από εσάς για την επίλυση του χωρίς να υπάρχει προφανής εύλογος λόγος.
    Λήξτε το καταθέτοντας τροπολογία την ύστατη στιγμή πριν την ψήφιση του εν λόγω σχεδίου νόμου και αφήστε μας να προχωρήσουμε επαγγελματικά αμέριμνοι και αφοσιωμένοι σε αυτό που επιτελούμε.
    Μην παίζετε άλλο μαζί μας, τα όρια και η υπομονή μας τελειώνει.
    Ζητάμε αυτά και μόνο αυτά που προβλέπονταν για εμάς όταν εισαχθήκαμε μέσω Πανελληνίων Εξετάσεων στις Σχολές ΑΣΣΥ.. Όταν ΕΠΟΠ δεν υπήρχαν…Όταν οι ΕΜΘ προβλέπονταν να αποστρατεύονται Ανθυπολοχαγοί. Όχι όπως οι ΕΜΘ κέρδισαν μεταγενέστερα να αποστρατεύονται Λοχαγοί χωρίς να προβλέπονταν. Εμείς Συνταγματάρχες χωρίς πτυχίο ΑΕΙ προβλέπονταν και αυτό ζητάμε. ΤΙΠΟΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ.Μπορείτε να το τελειώσετε τώρα.Δείξτε μας ότι το θέλετε και μην μας εμπαίζετε άλλο.. Για εμάς δεν υπάρχει ατζέντα 2030 και το ξέρετε. Θα έχουμε αποστρατευτεί. Θέλουμε με ψηλά το κεφάλι όμως!Αλλιώς βγείτε και πείτε την αλήθεια για να πάρουμε και εμείς οριστικά την απόφαση της παραίτησης, όπου μαθηματικά μας οδηγείτε…Απόφοιτοι ΑΣΣΥ 1994