Άρθρο 6 Περιουσία του Τ.Α.Εθ.Α.

  1. Η περιουσία του Τ.Α.Εθ.Α. είναι δημόσια και την αποτελούν:

α) τα κινητά και ακίνητα περιουσιακά στοιχεία και κάθε είδους δικαιώματα και αξιώσεις των συγχωνευόμενων Ταμείων,

β) τα ακίνητα επί των οποίων έχει εγγραφεί δικαίωμα κυριότητας των Γενικών Επιτελείων των Ενόπλων Δυνάμεων, των υπαγομένων σε αυτά μονάδων ή εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, εκτός αυτών της παρ. 1 του άρθρου 25 του ν. 2292/1995,

γ) τα ακίνητα της παρ. 5 και

δ) κάθε ακίνητο που αποτελεί αντικείμενο δωρεάς ή κληροδοσίας προς το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, τις Ένοπλες Δυνάμεις ή τους εποπτευόμενους φορείς τους.

  1. Από τη δημοσίευση της διαπιστωτικής απόφασης της παρ. 3 του άρθρου 3 περί της έναρξης λειτουργίας του Τ.Α.Εθ.Α.:

α) περιέρχεται σε αυτό η κυριότητα των περιουσιακών στοιχείων της παρ. 1, χωρίς την τήρηση οποιουδήποτε τύπου, χωρίς αντάλλαγμα και χωρίς να οφείλεται οποιοσδήποτε φόρος, εισφορά, επιβάρυνση ή τέλος για τον σκοπό αυτό και

β) μεταφέρονται στον τραπεζικό του λογαριασμό τα υπόλοιπα των τραπεζικών λογαριασμών, τα ταμειακά διαθέσιμα και τα κινητά περιουσιακά στοιχεία των συγχωνευόμενων Ταμείων.

  1. Οι καταχωρίσεις στο Ελληνικό Κτηματολόγιο υπέρ του Τ.Α.Εθ.Α. εγγράφονται χωρίς δικαιολογητικά, όπως το πιστοποιητικό ενεργειακής κλάσης και η βεβαίωση του πολιτικού μηχανικού του άρθρου 83 του ν. 4495/2017 (Α΄ 167), περί απαίτησης έκδοσης βεβαίωσης μηχανικού σε δικαιοπραξίες και εγγραπτέες πράξεις.
  2. Ως προς τα ακίνητα της περ. β) της παρ. 1:

α) η κυριότητά τους, συμπεριλαμβανομένης αυτής των κτισμάτων και των εγκαταστάσεων που βρίσκονται εντός των ορίων τους, περιέρχεται στο Τ.Α.Εθ.Α. με την έναρξη λειτουργίας του, χωρίς να οφείλεται οποιοσδήποτε φόρος, εισφορά, τέλος ή επιβάρυνση υπέρ του δημοσίου,

β) οι κτηματολογικές εγγραφές διορθώνονται και αντικαθίστανται από το κατά τόπο αρμόδιο υποκατάστημα κτηματολογικού γραφείου και

γ) κάθε σχετική δίκη καταργείται.

  1. Αίρεται αυτοδικαίως η παραχώρηση ακινήτου κυριότητας των συγχωνευόμενων ταμείων σε οργανισμό τοπικής αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.), εφόσον δεν έχει εκπληρωθεί ο σκοπός της παραχώρησης και έχει παρέλθει από την έναρξη αυτής χρονικό διάστημα δεκαπέντε (15) ετών. Για την άρση της παραχώρησης, εκδίδεται διαπιστωτική πράξη της Διοικούσας Επιτροπής του Τ.Α.Εθ.Α., η οποία καταχωρίζεται στις οικείες κτηματολογικές υπηρεσίες ατελώς.
  • Στην παρα.2 αναγράφεται η φράση «…χωρίς την τήρηση οποιουδήποτε τύπου…» που δύναται να ερμηνευθεί ποικιλοτρόπως και κατά βάσιν αρνητικά. Το νόημα δεν προσδιορίζεται ούτε στην ΑΣΥΡ και κρίνεται σημαντικό να διευκρινιστεί διότι σχετίζεται με την μεταβίβαση (ήτοι την υφαρπαγή) του συνόλου των περιουσιακών στοιχείων.

  • 16 Ιουλίου 2025, 08:49 | Ε.Α.Α.Α για το ΔΣ Απτχος(Ι) Π Δημητριάδης Πρόεδρος

    Άρθρο 6 Περιουσία του Τ.Α.Εθ.Α.

    Η περιουσία του Τ.Α.Εθ.Α. είναι δημόσια και την αποτελούν:
    α) τα κινητά και ακίνητα περιουσιακά στοιχεία και κάθε είδους δικαιώματα και αξιώσεις των συγχωνευόμενων Ταμείων,
    β) τα ακίνητα επί των οποίων έχει εγγραφεί δικαίωμα κυριότητας των Γενικών Επιτελείων των Ενόπλων Δυνάμεων, των υπαγομένων σε αυτά μονάδων ή εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, εκτός αυτών της παρ. 1 του άρθρου 25 του ν. 2292/1995

    ΣΧΟΛΙΑ
    1. Η παρ.1 του άρθρου 25 του ν 2292/1995 ορίζει σαφώς τα ΝΠΔΔ, όπως είναι τα Μετοχικά Ταμεία , οι Ενώσεις Αποστράτων και άλλα ΝΠΔΔ . Ωστόσο η παρ 7 του άρθρου 25 του ιδίου νόμου αφήνει περιθώρια τροποποιήσεων καθόσον αναφέρει ότι :
    «.Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, που εκδίδεται μετά από εισήγηση του Σ.Α.Γ.Ε. ή του αρμόδιου κατά Κλάδο Ενόπλων Δυνάμεων Ανώτατου Συμβουλίου, είναι δυνατόν να μεταβάλλεται η υπαγωγή ή εποπτεία των Οργανισμών, Ν.Π.Δ.Δ»
    2. Απαιτείται να γίνει πλήρως ξεκάθαρο, ότι σε καμία περίπτωση δεν θα γίνει χρήση της παρ 7 του ιδίου νόμου σε περίπτωση που ο υπάρχων σχεδιασμός αξιοποίησης των ακινήτων αποτύχει.

  • 8 Ιουλίου 2025, 18:24 | Α.Σ

    Ουσιαστικά με την παρ. (δ) του νομοσχεδίου :
    α. Παραβιάζεται η αρχή ότι το Δημόσιο έχει την υποχρέωση να διασφαλίζει την πιστή και επακριβή εκτέλεση της βούλησης των διαθετών και δωρητών (παρ. 1, άρθρο 2, Ν. 4182/2013), δεδομένου ότι η πραγματική βούληση των διαθετών και δωρητών ειδικά του Ταμείου Εθνικού Στόλου ήταν η υποστήριξη του «ειδικού σκοπού» του Ταμείου αυτού.
    β. Παραβιάζεται η νομοθεσία εν γένει περί των Εθνικών Κληροδοτημάτων και Κοινωφελών Περιουσιών, καθόσον με βάση την της παρ. 1 του άρθρου 10 του ν. 4182/2013, οι περιουσίες που καταλείπονται υπέρ κοινωφελών σκοπών, αξιοποιούνται κατά τον τρόπο που όρισε ο διαθέτης ή δωρητής. Επιπρόσθετα, απαγορεύεται η μεταβολή τόσο των παραπάνω κοινωφελών σκοπών όσο και του τρόπου και των όρων διαχείρισης της περιουσίας, καθώς και των ορισμών για τον τρόπο διοίκησής των.
    γ. Στην περίπτωση κατάργησης του Ταμείου Εθνικού Στόλου ενδέχεται να προκληθεί σοβαρή ζημία στα συμφέροντα του ΤΕΣ και του Ελληνικού Δημοσίου γενικότερα, καθόσον μεγάλος αριθμός των κοινωφελών περιουσιών διαχείρισής του βρίσκονται στην αλλοδαπή (Τουρκία, Αίγυπτο), και τελούν μέχρι σήμερα υπό εκκαθάριση.

  • 4 Ιουλίου 2025, 22:07 | ΓΙΩΡΓΟΣ Τ.

    Στα υπό συγχώνευση ταμεία να συμπεριληφθεί και ο ΑΟΟΑ (Αυτόνομος Οικοδομικός Οργανισμός Αξιωματικών)

  • 4 Ιουλίου 2025, 15:44 | ΑΣΣΥ 1994-1995

    Κύριε Υπουργέ, οι απόφοιτοι των ΑΣΣΥ εισαγωγής 1994-1995 ζητούν, με αγωνία και αξιοπρέπεια, τη δίκαιη αποκατάστασή τους. Η διαφοροποίηση που προέκυψε στη βαθμολογική τους εξέλιξη έναντι συναδέλφων παλαιότερων σειρών έχει βαρύνει ηθικά και επαγγελματικά τη ζωή τους. Κανένα έμψυχο δυναμικό δεν μπορεί να προσφέρει τον καλύτερό του εαυτό χωρίς να νιώθει ισοτιμία και αναγνώριση. Δώστε, λοιπόν, τη λύση που τόσο πολύ περιμένουν, ώστε να επιτευχθεί η ηρεμία και η συνοχή στις τάξεις των Ενόπλων Δυνάμεων.
    Η βαθμολογική αποκατάσταση των αξιωματικών προέλευσης ΑΣΣΥ των ετών εισαγωγής 1994-1995 κρίνεται ως επιβεβλημένη νομοθετική ρύθμιση, ώστε να αποκατασταθούν οι στρεβλώσεις που έχουν δημιουργηθεί στη σταδιοδρομική τους εξέλιξη. Οι εν λόγω απόφοιτοι υπάγονται στις ίδιες προκηρύξεις με τις τάξεις 1991-1993, ενώ η διαφοροποίηση που προέκυψε μέσω του ν.5018/2023 έχει δημιουργήσει αίσθημα αδικίας και ανισότητας εντός των Ενόπλων Δυνάμεων. Η ένταξη των σειρών αυτών στις διατάξεις του ν.2439/1996 θα διασφαλίσει τη δικαιοσύνη και τη συνοχή στην ιεραρχία, επαναφέροντας την απαραίτητη ηθική ισορροπία στο στράτευμα.
    Η νομική ασυμβατότητα που έχει προκύψει από την εφαρμογή των διατάξεων του ν.5018/2023 δημιουργεί ένα αξιοσημείωτο κενό στην αλυσίδα προαγωγών των αξιωματικών προέλευσης ΑΣΣΥ των ετών εισαγωγής 1994-1995. Αυτό όχι μόνο αποδυναμώνει τη δομή της στρατιωτικής ιεραρχίας αλλά και προκαλεί αναταραχή στη λειτουργικότητα του στρατεύματος. Η ενσωμάτωση σχετικής νομοθετικής τροπολογίας, με πρόβλεψη για την αναδρομική αποκατάσταση αυτών των στελεχών, κρίνεται απαραίτητη για την αποκατάσταση της αξιοκρατίας και της αποτελεσματικότητας του προσωπικού.
    Περιμένουμε την άμεση κατάθεση τροπολογίας μια που η τάξη 1996(εισαγωγής 1994) θα έπρεπε ήδη να έχει προαχθεί από το φθινόπωρο του 2024.
    ΑΣΣΥ 1994-1995