Πόροι του Τ.Α.Εθ.Α. είναι:
α) κάθε είδους έσοδα από την άσκηση των αρμοδιοτήτων του, συμπεριλαμβανομένης της αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του σε συνεργασία με τον Φ.Α.Α.Ε.Δ.,
β) έσοδα από κάθε πηγή που προέρχονται από τη σύναψη συμβάσεων, συμπεριλαμβανομένων αυτών που προέρχονται από αθέτηση των όρων τους, ποινικές ρήτρες και κατάπτωση εγγυητικών επιστολών,
γ) τόκοι και κάθε είδους πρόσοδοι από λογαριασμούς ταμειακής διαχείρισης,
δ) έσοδα από επιστροφή χρημάτων χρηματικών ενταλμάτων προπληρωμής του Τ.Α.Εθ.Α., συμπεριλαμβανομένων αυτών που επιστρέφονται στους φορείς της περ. β) της παρ. 1 του άρθρου 6 ως προς τη διαχείριση της περιουσίας τους,
ε) έκτακτες χρηματοδοτήσεις και επιχορηγήσεις από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, τα Γενικά Επιτελεία, την Ευρωπαϊκή Ένωση και διεθνείς οργανισμούς,
στ) το σύνολο των πόρων των συγχωνευόμενων ταμείων και
ζ) έσοδα από κάθε άλλη νόμιμη αιτία.
Στο άρθρο 7 του συζητούμενου Σχεδίου Νόμου αναφέρεται ότι, πόροι του Τ.Α.ΕΘ.Α αποτελούν πάσης φύσεως έσοδα από την κάθε αξιοποίηση της κινητής και ακίνητης περιουσίας του καθώς και κάθε άλλου είδους εμπορικές εκμεταλλεύσεις σε στρατιωτικές εγκαταστάσεις ή σε κοινόχρηστους και κοινωφελείς χώρους που έχουν παραχωρηθεί στο Ταμείο Ακινήτων Εθνικής Άμυνας (ΤΑΕΘΑ).
Για παράδειγμα, η απόδοση εσόδων του ΤΕΘΑ (2024) κατανεμήθηκε κατά 78%, ήτοι 5 εκατ. ευρώ, στον Ειδικό Κλάδο Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων Στρατού (ΕΚΟΕΜΣ) και 22% σε λοιπές υποχρεώσεις. Το ΓΕΣ είχε έσοδα 2,43 εκατ. Το αντίστοιχο συνέβη και στους άλλους δύο Κλάδους των ΕΔ . Ως εκ τούτου θα προκληθεί οικονομικό πρόβλημα στους ειδικούς λογαριασμούς των Μετοχικών Ταμείων και ιδίως στον ΕΚΟΕΜΣ, ο οποίος σύμφωνα με έγγραφο του έχει αξιολογήσει τη ζημία που θα υποστεί σε περίπου 5 εκ. ευρώ ετησίως.
Θεωρούμε αδιανόητη την τυχόν απώλεια εσόδων του ΕΚΟΕΜΣ.
Επειδή πόροι του ΤΑΕΘΑ προέρχονται και από το ΤΕΘΑ, που μέρος των κατανέμονται στο ΕΚΟΕΜΣ, Θεωρώ αδιανόητη την τυχόν απώλεια εσόδων του ΕΚΟΕΜΣ.
Στο άρθρο 7 του συζητούμενου Σχεδίου Νόμου αναφέρεται ότι, πόροι του Τ.Α.ΕΘ.Α αποτελούν πάσης φύσεως έσοδα από την κάθε αξιοποίηση της κινητής και ακίνητης περιουσίας του καθώς και κάθε άλλου είδους εμπορικές εκμεταλλεύσεις σε στρατιωτικές εγκαταστάσεις ή σε κοινόχρηστους και κοινωφελείς χώρους που έχουν παραχωρηθεί στο Ταμείο Ακινήτων Εθνικής Άμυνας (ΤΑΕΘΑ).
Για παράδειγμα, η απόδοση εσόδων του ΤΕΘΑ (2024) κατανεμήθη κατά 78%, ήτοι 5 εκατ. ευρώ, στον Ειδικό Κλάδο Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων Στρατού (ΕΚΟΕΜΣ) και 22% σε λοιπές υποχρεώσεις. Το ΓΕΣ είχε έσοδα 2,43 εκατ. (75% στους ειδικούς κλάδους), το ΓΕΑ 1,83 εκατ. (30,1% στους ίδιους κλάδους) και το ΓΕΝ 1,3 εκατ. ευρώ (το 50% στους Ειδικούς Κλάδους Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων). ΩΣ εκ τούτου θα προκληθεί οικονομικό πρόβλημα στους ειδικούς λογαριασμούς των Μετοχικών Ταμείων και ιδίως στον ΕΚΟΕΜΣ, ο οποίος σύμφωνα με έγγραφο του έχει αξιολογήσει τη ζημία που θα υποστεί σε περίπου 5 εκ. ευρώ ετησίως.
Θεωρούμε αδιανόητη την τυχόν απώλεια εσόδων του ΕΚΟΕΜΣ.
Άρθρο 7 Πόροι του Τ.Α.Εθ.Α.
Πόροι του Τ.Α.Εθ.Α. είναι:
α) Έσοδα από την άσκηση των αρμοδιοτήτων του, συμπεριλαμβανομένης της αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του σε συνεργασία με τον Φ.Α.Α.Ε.Δ.,
β) Έσοδα από κάθε πηγή που προέρχονται από τη σύναψη συμβάσεων, συμπεριλαμβανομένων αυτών που προέρχονται από αθέτηση των όρων τους, ποινικές ρήτρες και κατάπτωση εγγυητικών επιστολών,
γ) τόκοι και κάθε είδους πρόσοδοι από λογαριασμούς ταμειακής διαχείρισης,
δ) έσοδα από επιστροφή χρημάτων χρηματικών ενταλμάτων προπληρωμής του Τ.Α.Εθ.Α., συμπεριλαμβανομένων αυτών που επιστρέφονται στους φορείς της περ. β) της παρ. 1 του άρθρου 6 ως προς τη διαχείριση της περιουσίας τους,
ε) έκτακτες χρηματοδοτήσεις και επιχορηγήσεις από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, τα Γενικά Επιτελεία, την Ευρωπαϊκή Ένωση και διεθνείς οργανισμούς,
ΣΧΟΛΙΑ
1 Δεν αναφέρεται ο σκοπός και η διαχείριση των εσόδων του ΤΑΕΘΑ το οποίο Διοικείται από τριμελή επιτροπή αποτελούμενη από τον ΥΕΘΑ , τον Υπουργός Οικονομικών και τον Α/ΓΕΕΘΑ.
2 Στην παρ 4β εμπλέκεται για άλλη μια φορά ο Α/ΓΕΕΘΑ σε θέματα real estate πέραν των άλλων υποχρεώσεων ενισχύοντας για άλλη μια φορά την κάθετη δομή διοίκησης ενώ απουσιάζουν από την διοικούσα επιτροπή οι Αρχηγοί των Γ.Ε οι οποίοι και εκχωρούν τα περιουσιακά στοιχεία των αντίστοιχων ταμείων.
3 Απαιτείται να γίνει ξεκάθαρη η διαχείριση των πόρων του ΤΑΕΘΑ καθώς και η συμμετοχή στη Διοικούσα επιτροπή των Αρχηγών των Γενικών Επιτελείων ειδικά σε ότι αφορά τον σχεδιασμό των στεγαστικών αναγκών του προσωπικού.
Ουσιαστικά με την παρ. (ε) του εν λόγω άρθρου προβλέπεται ότι θα επιβαρύνεται ο Κρατικός Προϋπολογισμός, και ειδικότερα ο Π/Υ του ΥΠΕΘΑ αφού με την εφαρμογή του υπόψη νομοσχεδίου, προβλέπεται ότι το Τ.Α.ΕΘ.Α., θα λαμβάνει έκτακτες χρηματοδοτήσεις και επιχορηγήσεις από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, τα Γενικά Επιτελεία, την Ευρωπαϊκή Ένωση και διεθνείς οργανισμούς, γεγονός που σήμερα δεν συμβαίνει με τα υφιστάμενα Ταμεία των ΕΔ.
Κύριε Υπουργέ, οι απόφοιτοι των ΑΣΣΥ εισαγωγής 1994-1995 ζητούν, με αγωνία και αξιοπρέπεια, τη δίκαιη αποκατάστασή τους. Η διαφοροποίηση που προέκυψε στη βαθμολογική τους εξέλιξη έναντι συναδέλφων παλαιότερων σειρών έχει βαρύνει ηθικά και επαγγελματικά τη ζωή τους. Κανένα έμψυχο δυναμικό δεν μπορεί να προσφέρει τον καλύτερό του εαυτό χωρίς να νιώθει ισοτιμία και αναγνώριση. Δώστε, λοιπόν, τη λύση που τόσο πολύ περιμένουν, ώστε να επιτευχθεί η ηρεμία και η συνοχή στις τάξεις των Ενόπλων Δυνάμεων.
Η βαθμολογική αποκατάσταση των αξιωματικών προέλευσης ΑΣΣΥ των ετών εισαγωγής 1994-1995 κρίνεται ως επιβεβλημένη νομοθετική ρύθμιση, ώστε να αποκατασταθούν οι στρεβλώσεις που έχουν δημιουργηθεί στη σταδιοδρομική τους εξέλιξη. Οι εν λόγω απόφοιτοι υπάγονται στις ίδιες προκηρύξεις με τις τάξεις 1991-1993, ενώ η διαφοροποίηση που προέκυψε μέσω του ν.5018/2023 έχει δημιουργήσει αίσθημα αδικίας και ανισότητας εντός των Ενόπλων Δυνάμεων. Η ένταξη των σειρών αυτών στις διατάξεις του ν.2439/1996 θα διασφαλίσει τη δικαιοσύνη και τη συνοχή στην ιεραρχία, επαναφέροντας την απαραίτητη ηθική ισορροπία στο στράτευμα.
Η νομική ασυμβατότητα που έχει προκύψει από την εφαρμογή των διατάξεων του ν.5018/2023 δημιουργεί ένα αξιοσημείωτο κενό στην αλυσίδα προαγωγών των αξιωματικών προέλευσης ΑΣΣΥ των ετών εισαγωγής 1994-1995. Αυτό όχι μόνο αποδυναμώνει τη δομή της στρατιωτικής ιεραρχίας αλλά και προκαλεί αναταραχή στη λειτουργικότητα του στρατεύματος. Η ενσωμάτωση σχετικής νομοθετικής τροπολογίας, με πρόβλεψη για την αναδρομική αποκατάσταση αυτών των στελεχών, κρίνεται απαραίτητη για την αποκατάσταση της αξιοκρατίας και της αποτελεσματικότητας του προσωπικού.
Περιμένουμε την άμεση κατάθεση τροπολογίας μια που η τάξη 1996(εισαγωγής 1994) θα έπρεπε ήδη να έχει προαχθεί από το φθινόπωρο του 2024 στον βαθμό του Πλωτάρχη και αντίστοιχα.
ΑΣΣΥ 1994-1995