Άρθρο 14 Ειδική Μονάδα Επιθεωρητών Σιδηροδρόμου – Προσθήκη άρθρου 13Ε στον ν. 5167/2024

Στον ν. 5167/2024 (Α’ 207), προστίθεται άρθρο 13Ε, ως εξής:

«Άρθρο 13Ε

Ειδική Μονάδα Επιθεωρητών Σιδηροδρόμου

  1. Συγκροτείται στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (Ρ.Α.Σ.) Ειδική Μονάδα Επιθεωρητών Σιδηροδρόμων (εφεξής: Ειδική Μονάδα), η οποία λειτουργεί ως αυτοτελές τμήμα που υπάγεται απευθείας στον Πρόεδρο της Ρ.Α.Σ.
  2. Η Ειδική Μονάδα ελέγχει την εφαρμογή του συνόλου της σιδηροδρομικής νομοθεσίας και εποπτεύει:

α) την άσκηση των καθηκόντων του προσωπικού που επιτελεί κρίσιμα καθήκοντα ασφάλειας και ανήκει στον Διαχειριστή της Υποδομής,

β) τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις και την άσκηση των καθηκόντων του προσωπικού τους που επιτελεί κρίσιμα καθήκοντα ασφαλείας, περιλαμβανομένου του προϊσταμένου αμαξοστοιχίας του άρθρου 13Δ, στις οποίες έχει χορηγηθεί πιστοποιητικό ασφάλειας του άρθρου 62 του ν. 4632/2019 (Α’ 159), διενεργώντας τακτικούς και έκτακτους ελέγχους, επιθεωρήσεις και έρευνες, καθώς και

γ) την ορθή λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας και την εφαρμογή των κανόνων ασφαλείας από τον Διαχειριστή της Υποδομής και τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις.

  1. Το προσωπικό της Ειδικής Μονάδας δεν αναλαμβάνει καθήκοντα, αν δεν:

α) παρακολουθήσει πρόγραμμα κατάρτισης σχετικά με τη σιδηροδρομική νομοθεσία και

β) εξεταστεί επιτυχώς σε κατάλληλες δοκιμασίες.

Σε κάθε περίπτωση, το πρόγραμμα κατάρτισης δεν μπορεί να είναι συντομότερο των δύο (2) μηνών.

Σε θέσεις Επιθεωρητών της Ειδικής Μονάδας τοποθετούνται υπάλληλοι, οι οποίοι δεν έχουν υπερβεί το πεντηκοστό πέμπτο (55ο) έτος της ηλικίας τους.

  1. Το προσωπικό με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου που υπηρετεί στην Ειδική Μονάδα του παρόντος σε θέσεις Επιθεωρητών, κατατάσσεται στο καταληκτικό μισθολογικό κλιμάκιο (Μ.Κ.) της κατηγορίας του, πολλαπλασιαζόμενου του αντίστοιχου βασικού μισθού του άρθρου 14 του ν. 4354/2015 (Α’ 176), περί βασικού μισθού, με τον συντελεστή ένα κόμμα είκοσι (1,20), κατά ανάλογη εφαρμογή της παρ. 4 του άρθρου 9 του ν. 4354/2015, περί μισθολογικών κλιμακίων και κατάταξης των υπαλλήλων. Στους ανωτέρω εξακολουθεί να καταβάλλεται:

α) τυχόν προσωπική διαφορά του άρθρου 27 του ν. 4354/2015, περί διασφάλισης αποδοχών, στο ύψος που αυτή έχει προσδιοριστεί κατά την ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας στην Ειδική Μονάδα, και

β) η οικογενειακή παροχή του άρθρου 15 του ν. 4354/2015, περί οικογενειακής παροχής. Το ποσό του πρώτου εδαφίου στρογγυλοποιείται στην πλησιέστερη μονάδα ευρώ.

  1. Στο προσωπικό που υπηρετεί στην Ειδική Μονάδα, σε θέσεις Επιθεωρητών, εφαρμόζεται το άρθρο 20 του ν. 4354/2015, περί αποζημίωσης για εργασία καθ’ υπέρβαση του υποχρεωτικού ωραρίου, καθώς και για εργασία προς συμπλήρωση του υποχρεωτικού ωραρίου. Κατά παρέκκλιση της παρ. Α1 του άρθρου 20 του ν. 4354/2015, αύξηση των συνολικών αρχικών πιστώσεων του προϋπολογισμού της Ρ.Α.Σ. για υπερωριακή εργασία και εργασία κατά τις νυχτερινές ώρες ή κατά τις Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες είναι δυνατή μόνο με την απόφαση της περ. β) της παρ. 1Δ του άρθρου 10 του παρόντος, περί εξουσιοδοτικών διατάξεων.
  2. Οι Επιθεωρητές της Ειδικής Μονάδας, ανεξάρτητα από το νομικό καθεστώς απασχόλησής τους, τηρούν το απόρρητο των πληροφοριών που περιήλθαν σε γνώση τους, κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, καθώς και μετά την αποχώρησή τους.
  3. Οι Επιθεωρητές της Ειδικής Μονάδας υποβάλλουν δήλωση περιουσιακής κατάστασης, σύμφωνα με το άρθρο 7 του ν. 5026/2023 (A΄ 45).
  4. Για κάθε παραβίαση των υποχρεώσεών τους, που απορρέουν από το παρόν και από τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας της Ρ.Α.Σ., οι Επιθεωρητές της Ειδικής Μονάδας που υπηρετούν στη Ρ.Α.Σ. υπέχουν πειθαρχική ευθύνη. Οι Επιθεωρητές του παρόντος υπάγονται στο Πειθαρχικό Συμβούλιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όπως το λοιπό προσωπικό της Ρ.Α.Σ. σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 24 του ν. 3891/2010 (Α’ 188), περί ασυμβιβάστων και υποχρεώσεων των μελών της Ρ.Α.Σ..».

Σχολιάστε

Πριν υποβάλλετε το σχόλιο σας παρακαλούμε να συμπληρώσετε τα παρακάτω στοιχεία * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Όροι Συμμετοχής

  1. Φροντίστε να διατυπώνετε προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις που σχετίζονται άμεσα με το υπό διαβούλευση ζήτημα. Προφανώς κάθε ζήτημα εντάσσεται σε ένα γενικότερο πλαίσιο αλλά ο δημόσιος διάλογος διευκολύνεται με στοχευμένες και συγκεκριμένες προτάσεις και παρεμβάσεις.
  2. Φροντίστε να διατυπώνετε τις προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις με τρόπο σύντομο και περιεκτικό.
  3. Προσπαθήστε να τεκμηριώνετε αυτά που γράφετε με αναφορές, παραπομπές σε άλλα κείμενα, υλικό ή συνδέσμους με αντίστοιχο περιεχόμενο, εκτός αν η χρήση τους είναι καταχρηστική και στην περίπτωση αυτή θα αφαιρούνται.
  4. Βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενο που υποβάλετε δεν προσβάλλει δικαιώματα άλλων προσώπων.
  5. Είναι γόνιμο να υπάρχει ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των συμμετεχόντων αλλά είναι σημαντικό για την ποιότητα και αποτελεσματικότητα του διαλόγου να αποφεύγονται οι προσωπικές αντιπαραθέσεις με άλλους συμμετέχοντες.
  6. Προτάσεις, σχόλια, υπερσύνδεσμοι ή οποιοδήποτε άλλο περιεχόμενο, τα οποία διατυπώνονται σε γλώσσα και με τρόπο υβριστικό, χυδαίο ή περιέχουν ή υποκινούν μισαλλοδοξία και διακρίσεις που βασίζονται σε φύλο, ηλικία, σεξουαλικό προσανατολισμό, φυλετική ή εθνική καταγωγή ή θρησκευτικές πεποιθήσεις δεν θα δημοσιεύονται στο OpenGov.gr. Επίσης δε θα δημοσιεύονται σχόλια τα οποία παραπέμπουν σε άλλους δικτυακούς τόπους για λόγους διαφήμισης, δημοσιότητας ή οποιονδήποτε άλλο σκοπό που κρίνεται από το OpenGov.gr ως καταχρηστικός.
  7. Οι προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις που υποβάλετε υπόκεινται σε έλεγχο ως προς την τήρηση των παρόντων όρων χρήσης και συμμετοχής.
  8. Με τη συμμετοχή σας αποδέχεστε τη χρήση του ηλεκτρονικού σας ταχυδρομείου για ενημερωτικούς λόγους σχετικούς με τους στόχους του OpenGov.gr.
  9. Με τη συμμετοχή σας αποδέχεστε τη διάθεση των προτάσεων, σχολίων ή ερωτήσεων που υποβάλετε με την άδεια «Creative Commons».