Άρθρο 33 Σχέσεις της Αρχής με τη Βουλή, τις δικαστικές, εισαγγελικές και διοικητικές αρχές

  1. Ο Διοικητής της Αρχής ενημερώνει την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κανονισμό της Βουλής, σχετικά με θέματα που αφορούν στις αρμοδιότητες της Αρχής.
  2. Η Αρχή συνεργάζεται με τις αρμόδιες δικαστικές και εισαγγελικές αρχές, καθώς και με το σύνολο των διοικητικών αρχών και φορέων που ασκούν αρμοδιότητες σε θέματα εποπτείας της αγοράς και προστασίας του καταναλωτή και παρέχει τη συνδρομή της, εφόσον της ζητηθεί, στις εν λόγω αρχές, στο πλαίσιο άσκησης των αρμοδιοτήτων τους.
  3. Ειδικά η Γενική Γραμματεία Νομικών και Κοινοβουλευτικών Θεμάτων της Προεδρίας της Κυβέρνησης γνωστοποιεί στην Αρχή, πριν από την υποβολή τους στη Βουλή, σχέδια νομοθετικών διατάξεων για ζητήματα εποπτείας της αγοράς και προστασίας του καταναλωτή. Η Αρχή, εντός τριάντα (30) ημερών από τον χρόνο που έλαβε γνώση, διατυπώνει γνώμη επί των σχεδίων νομοθετικών διατάξεων, η οποία σε κάθε περίπτωση δεν είναι δεσμευτική για τα αρμόδια κυβερνητικά όργανα. Σε περίπτωση άπρακτης παρέλευσης της προθεσμίας αυτής, θεωρείται ότι η Αρχή έχει διατυπώσει γνώμη σύμφωνη προς το περιεχόμενο των σχεδίων νομοθετικών διατάξεων. Σε περιπτώσεις επείγοντος, η ως άνω προθεσμία συντέμνεται σε δέκα (10) ημέρες, ενώ σε περιπτώσεις κατεπείγοντος σε τρεις (3) ημέρες.
  • 3. Η παρ. 2 του άρθρου 33, με τίτλο «Σχέσεις της Αρχής με τη Βουλή, τις δικαστικές, εισαγγελικές και διοικητικές αρχές», να συμπληρωθεί ως ακολούθως:
    «Άρθρο 33 Σχέσεις της Αρχής με τη Βουλή, τις δικαστικές, εισαγγελικές και διοικητικές αρχές
    1. Ο Διοικητής της Αρχής ενημερώνει την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κανονισμό της Βουλής, σχετικά με θέματα που αφορούν στις αρμοδιότητες της Αρχής.
    2. Η Αρχή συνεργάζεται με τις αρμόδιες δικαστικές και εισαγγελικές αρχές, καθώς και με το σύνολο των διοικητικών αρχών και φορέων που ασκούν αρμοδιότητες σε θέματα εποπτείας της αγοράς και προστασίας του καταναλωτή και παρέχει τη συνδρομή της, εφόσον της ζητηθεί, στις εν λόγω αρχές, στο πλαίσιο άσκησης των αρμοδιοτήτων τους. Περαιτέρω, η Αρχή υποχρεούται να ενημερώνει και να συνεργάζεται θεσμικά με τους εκπροσώπους των καταναλωτών και της αγοράς, όπως το Εθνικό Συμβούλιο Καταναλωτή και Αγοράς (Ε.Σ.Κ.Α.), τις Ενώσεις Καταναλωτών, […]»
    3. Ειδικά η Γενική Γραμματεία Νομικών και Κοινοβουλευτικών Θεμάτων της Προεδρίας της Κυβέρνησης γνωστοποιεί στην Αρχή, πριν από την υποβολή τους στη Βουλή, σχέδια νομοθετικών διατάξεων για ζητήματα εποπτείας της αγοράς και προστασίας του καταναλωτή […]».

    Αιτιολόγηση: Προτείνεται η προαναφερθείσα προσθήκη δεδομένου ότι: α) δεν αποτυπώνεται ρητά στο σχέδιο νόμου ο θεσμικός ρόλος των Ενώσεων Καταναλωτών στη λειτουργία της νέας Αρχής, γεγονός που οδηγεί σε αποδυνάμωση του κρίσιμου ρόλου τους στη διαμόρφωση και εφαρμογή πολιτικών προστασίας των καταναλωτών, και β) μέσω του Εθνικού Συμβουλίου Καταναλωτή και Αγοράς (Ε.Σ.Κ.Α.) η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.), συμμετέχοντας με εκπρόσωπό της, έχει τη δυνατότητα να προωθεί τα δικαιώματα των καταναλωτών με αναπηρία και να συμβάλλει στη διαμόρφωση πολιτικών ίσης μεταχείρισης στην αγορά.

  • Η ορισθείσα προθεσμία είναι αυθαίρετα ορισμένη (πολλώ δε μάλλον οι συντομότερες, που είναι μη ρεαλιστικές και δεν επιτρέπουν στην Αρχή να διατυπώσει εμπεριστατωμένη άποψη) και, δεδομένης και της συνέπειας περί τεκμαιρόμενης συμφωνίας, είναι προβληματική για ογκώδη ή πολύπλοκα νομοθετήματα. Θα έπρεπε να προβλέπεται τουλάχιστον το δικαίωμα η Αρχή να αιτηθεί παράταση.

  • Πρέπει να προβλεφθεί θεσμικά η ενημέρωση και η συνεργασία της Αρχής με τους καταναλωτικούς φορείς όπως το Εθνικό Συμβούλιο Καταναλωτών και Αγοράς (ΕΣΚΑ) τις Ενώσεις Καταναλωτών, την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων, Φορείς της πρωτοβάθμιας παραγωγής κλπ. και όχι να αφήνεται στην ευχέρεια του Διοικητή.