- Η επιλογή των οργάνων διοίκησης της Αρχής γίνεται με ανοικτό διαγωνισμό.
- Η επιλογή των υποψηφίων γίνεται από πενταμελή Επιτροπή Επιλογής, η οποία αποτελείται από:
α) τον Πρόεδρο του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού ή έναν (1) Αντιπρόεδρο ως αναπληρωτή του υποδεικνυόμενο από αυτόν, ως Πρόεδρο της Επιτροπής Επιλογής,
β) έναν (1) Αντιπρόεδρο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους,
γ) δύο (2) ιδιώτες εγνωσμένου κύρους, υψηλής επιστημονικής κατάρτισης και επαγγελματικής εμπειρίας σε τομείς οι οποίοι σχετίζονται με τις αρμοδιότητες της Αρχής και
δ) έναν (1) εκπρόσωπο του Υπουργείου Ανάπτυξης.
- Η Επιτροπή Επιλογής καταρτίζει κατάλογο των τριών (3) επικρατέστερων υποψηφίων για κάθε όργανο διοίκησης της Αρχής, με σειρά προτεραιότητας που προκύπτει στη βάση προκαθορισμένων και αντικειμενικών κριτηρίων, ο οποίος υποβάλλεται στον Υπουργό Ανάπτυξης. Αν οι υποψήφιοι είναι λιγότεροι από τρεις (3), περιλαμβάνονται όλοι στον κατάλογο του προηγούμενου εδαφίου.
- Ο Υπουργός Ανάπτυξης επιλέγει από τον κατάλογο της παρ. 3 έναν (1) υποψήφιο, ύστερα από σύμφωνη γνώμη της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, σύμφωνα με τα ειδικότερα οριζόμενα στον Κανονισμό της Βουλής. Αν η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας δεν παράσχει σύμφωνη γνώμη για τον προταθέντα υποψήφιο, ο Υπουργός Ανάπτυξης προτείνει άλλο υποψήφιο από τον κατάλογο των επικρατέστερων υποψηφίων της παρ. 3.
- Ειδικώς, στην απόφαση διορισμού των Υποδιοικητών της Αρχής ορίζεται και η σειρά με την οποία αναπληρώνουν τον Διοικητή της σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματός του και σε περίπτωση κένωσης της θέσης του λόγω θανάτου, παραίτησης ή παύσης από τα καθήκοντά του.
- Η διαδικασία για τον διορισμό νέων οργάνων διοίκησης της Αρχής αρχίζει τρεις (3) τουλάχιστον μήνες πριν από την εκπνοή της θητείας τους, σύμφωνα με τη διαδικασία του παρόντος άρθρου.
- Τα όργανα διοίκησης της Αρχής ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.




Ως προς την παρ. 2 στοιχείο (γ), η διατύπωση είναι ασαφής και εγείρει προβληματισμό καθώς αφήνει το περιθώριο να συμμετέχει στην Επιτροπή Επιλογής ο διευθύνων σύμβουλος μιας επιχείρησης που μετά θα αποτελέσει αντικείμενο «καταγγελίας» και άρα ελέγχου ή αυτεπάγγελτου ελέγχου από τη νέα Αρχή.
Επιπλέον, ως προς την παρ. 2 στοιχείο (δ), η συμμετοχή εκπροσώπου του Υπουργείου Ανάπτυξης δεν συνάδει με το χαρακτηριστικό της ανεξαρτησίας που πρέπει να διέπει την Αρχή.
Προτείνουμε την αντικατάσταση των στοιχείων γ) και δ) με το στοιχείο (γ) ως εξής: «(γ) τρία Μέλη του ΑΣΕΠ.»
Ως προς την παρ. 4, προκειμένου να διατηρηθούν τα «προκαθορισμένα και αντικειμενικά» κριτήρια επιλογής της παρ. 3 του άρθρου 12 και να διασφαλιστεί η λειτουργική ανεξαρτησία της Αρχής, σε συνδυασμό και με τις ευρείες αρμοδιότητές της, προτείνεται η τροποποίηση /αναδιαμόρφωση του συνόλου της παρ. 4 του άρθρου 12 (με την κατάργηση του δεύτερου εδαφίου) ως εξής: «Η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας επιλέγει από τον κατάλογο της παρ. 3 έναν (1) υποψήφιο από τους τρεις (3) προτεινόμενους κάθε φορά και για κάθε όργανο διοίκησης της Αρχής, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κανονισμό της Βουλής.»
Προκειμένου να διατηρηθούν τα «προκαθορισμένα και αντικειμενικά» κριτήρια επιλογής της παρ. 3 του άρθρου 12 και να διασφαλιστεί η λειτουργική ανεξαρτησία της Αρχής, σε συνδυασμό και με τις ευρείες αρμοδιότητές της, προτείνεται η τροποποίηση /αναδιαμόρφωση του συνόλου της παρ. 4 του άρθρου 12 (με την κατάργηση του δεύτερου εδαφίου) ως εξής: «Η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας επιλέγει από τον κατάλογο της παρ. 3 έναν (1) υποψήφιο από τους τρεις (3) προτεινόμενους κάθε φορά και για κάθε όργανο διοίκησης της Αρχής, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κανονισμό της Βουλής.»