- Στην Αρχή συστήνονται πεντακόσιες (500) θέσεις, πέραν των καλυπτόμενων από μετακλητούς, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 15, εκ των οποίων, τριακόσιες (300) τουλάχιστον θέσεις καταλαμβάνονται από Ελεγκτές.
- Από την έναρξη λειτουργίας της Αρχής μεταφέρεται αυτοδικαίως με την ίδια σχέση εργασίας το προσωπικό με σχέση δημοσίου δικαίου, ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου ή ορισμένου χρόνου ή με σχέση έμμισθης εντολής, συμπεριλαμβανομένων και των προσώπων που κατέχουν προσωποπαγείς θέσεις, που υπηρετεί ή κατέχει οργανική θέση κατά την έναρξη της λειτουργίας της Αρχής:
α) στη Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, με εξαίρεση το Τμήμα Χημικών Αναλύσεων, το οποίο μεταφέρεται στη Διεύθυνση Εμπορικής Επιχειρηματικότητας της Γενικής Διεύθυνσης Αγοράς και Προστασίας του Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης,
β) στη Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή, συμπεριλαμβανομένων των Τμημάτων:
βα) Α΄ Καταναλωτικών Προϊόντων,
ββ) Β΄ Υπηρεσιών,
βγ) Γ΄ Τραπεζικών Υπηρεσιών,
βδ) Δ΄ Λοιπών Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών
της Γενικής Διεύθυνσης Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης,
γ) στο Τμήμα Γ’ Επικοινωνίας και Εξωστρέφειας της Διεύθυνσης Πολιτικής και Ενημέρωσης Καταναλωτή που υπάγεται στη Διεύθυνση Πολιτικής και Ενημέρωσης Καταναλωτή της Γενικής Διεύθυνσης Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης, και
δ) στην ανεξάρτητη αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή».
- Η Αρχή στελεχώνεται από μόνιμους δημοσίους υπαλλήλους και υπαλλήλους με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, οι οποίοι διέπονται από τον Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007, Α’ 26), καθώς και τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις περί προσωπικού ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και καταλαμβάνουν αντίστοιχες οργανικές θέσεις. Η πλήρωση των κενών οργανικών θέσεων γίνεται με διορισμό μέσω διαγωνισμού του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού, σύμφωνα με το άρθρο 7 του ν. 4765/2021 (Α’ 6), περί διαδικασιών πλήρωσης θέσεων μόνιμου προσωπικού και προσωπικού με σύμβαση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου στον δημόσιο τομέα.
- Κατ’ εξαίρεση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης οι θέσεις των Ελεγκτών της παρ. 1 καλύπτονται με απόσπαση προσωπικού που υπηρετεί στον δημόσιο τομέα, όπως αυτός ορίζεται στην περ. α΄ της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), με απόφαση του Διοικητή, ύστερα από προκήρυξη της Αρχής, χωρίς να απαιτείται απόφαση ή σύμφωνη γνώμη των αρμόδιων Υπηρεσιακών Συμβουλίων του φορέα προέλευσης, καθώς και του οργάνου διοίκησης αυτού, με την ίδια σχέση εργασίας. Με την πρόσκληση καθορίζονται οι κλάδοι και οι ειδικότητες των Ελεγκτών. Ο χρόνος υπηρεσίας των αποσπασμένων λογίζεται για κάθε συνέπεια ως χρόνος υπηρεσίας στην οργανική τους θέση. Η χρονική διάρκεια της απόσπασης των Ελεγκτών, ορίζεται στα τρία (3) έτη με δυνατότητα ισόχρονης ανανέωσης μέχρι τέσσερις (4) φορές.
- Με αιτιολογημένη απόφαση του Διοικητή, ύστερα από γνώμη του Υποδιοικητή Εποπτείας και Ελέγχου Αγοράς, Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, είναι δυνατόν να διακοπεί η απόσπαση των Ελεγκτών που υπηρετούν στην Αρχή, πριν από τη λήξη της θητείας τους, για σοβαρό λόγο που ανάγεται στην πλημμελή άσκηση των υπηρεσιακών τους καθηκόντων ή λόγω μεταβολής των υπηρεσιακών αναγκών ή κατόπιν αιτήσεως του υπαλλήλου, αφού ληφθούν υπόψιν οι υπηρεσιακές ανάγκες.
- Για τη λύση της υπαλληλικής σχέσης, την απόλυση, τη λήξη έμμισθης εντολής, καθώς και την καταγγελία σύμβασης εργασίας ή έργου, κατά περίπτωση, εφαρμόζονται ο Κώδικας Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007, Α’ 26), οι διατάξεις για το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου και άλλες ειδικές διατάξεις, στον βαθμό που δεν αντίκεινται στον παρόντα νόμο.
- Οι ατομικές διοικητικές πράξεις που αναφέρονται στο παρόν εκδίδονται από τον Διοικητή της Αρχής.




Στην παρ.1 προτείνεται να προστεθεί δεύτερο εδάφιο ως εξής: «Στην Αρχή συστήνονται εξήντα (60) θέσεις διαμεσολαβητών.»
Ως προς την παρ. 2, η διατύπωσή της δεν καλύπτει το υφιστάμενο Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό. Γι’ αυτό είναι αναγκαία η προσθήκη στο τέλος του πρώτου εδαφίου η εξής φράση: “συμπεριλαμβανομένου του Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού του Συνηγόρου του Καταναλωτή με τον ίδιο κλάδο και ειδικότητα και με το ίδιο βαθμολογικό, μισθολογικό και ασφαλιστικό καθεστώς”.
Ως προς την παρ. 5, η απόφαση διακοπής απόσπασης είναι πολύ σοβαρή και θα έπρεπε να υπόκειται σε απόφαση συλλογικού οργάνου και όχι μονοπρόσωπου/-ων οργάνων, συνεπώς η απόφαση πρέπει να λαμβάνεται από το Συμβούλιο Διοίκησης.
Εφόσον υπάρχει ρητή αναφορά στον ελάχιστο αριθμό των ελεγκτών, το ίδιο θα πρέπει να γίνει και με τον αριθμό των διαμεσολαβητών που θα απασχολούνται στην Εναλλακτική Επίλυση Διαφορών, αρμοδιότητα που αυτή τη στιγμή επιτελεί ο Συνήγορος του Καταναλωτή. Και με βάση την τρέχουσα ροή αναφορών που δέχεται ο Συνήγορος του Καταναλωτή (περίπου 20.000 αναφορές ετησίως), ο αριθμός των διαμεσολαβητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από 50.
Διαφορετικά, η συνεχής τα τελευταία χρόνια απαξίωση του θεσμού του Συνηγόρου του Καταναλωτή, θα συνεχίσει να υφίσταται και θα οδηγήσει στην de facto αποτυχία της εξωδικαστικής, εναλλακτικής επίλυσης των καταναλωτικών διαφορών.
Στο άρθρο 18 παρ.1 να προστεθεί δεύτερο εδάφιο ως εξής: Στην Αρχή συστήνονται εξήντα (60) θέσεις διαμεσολαβητών.
Στο Άρθρο 18 παρ. 2 προστίθεται στο τέλος του πρώτου εδαφίου η εξής φράση: “συμπεριλαμβανομένου του Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού του Συνηγόρου του Καταναλωτή με τον ίδιο κλάδο και ειδικότητα και με το ίδιο βαθμολογικό, μισθολογικό και ασφαλιστικό καθεστώς”.
Για λόγους ταχύτερης στελέχωσης της Αρχής και ανταπόκρισης στον κρίσιμο ρόλο της, προτείνεται να γίνει στο πρώτο εδάφιο της παρ.4 του άρθρου 18 μετά το «…Ελεγκτών της παρ.1» η εξής προσθήκη: «και του Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) που επιλαμβάνεται της εξώδικης επίλυσης καταναλωτικών διαφορών σύμφωνα με την περ. γ της παραγράφου 2 του άρθρου 4». Κατ’ ακολουθία προτείνεται στο δεύτερο και τέταρτο εδάφιο μετά τη λέξη «Ελεγκτών» η προσθήκη της φράσης: «και του Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.)».
Επίσης προτείνεται για λόγους ασφάλειας δικαίου και λαμβάνοντας υπόψη τη σχετική αναφορά στην παρ.6 του άρθρου 19, προκειμένου να αποφευχθούν εξ’ αντιδιαστολής αρνητικές ερμηνείες να προστεθεί στην παρ. 4 του άρθρου 18 το εξής εδάφιο ως πέμπτο: «Οι υπάλληλοι που αποσπώνται σύμφωνα με το παρόν διατηρούν το σύνολο των αποδοχών τους, μη συμπεριλαμβανομένων τυχόν οικογενειακής παροχής και επιδόματος θέσης ευθύνης, και συμπεριλαμβανομένης τυχόν ήδη υφιστάμενης προσωπικής διαφοράς και εξακολουθούν να διέπονται από το ίδιο συνταξιοδοτικό και ασφαλιστικό καθεστώς, κύριας, επικουρικής ασφάλισης και πρόνοιας.»
Για λόγους ταχύτερης στελέχωσης της Αρχής και ανταπόκρισης στον κρίσιμο ρόλο της, προτείνεται να γίνει στο πρώτο εδάφιο της παρ.4 του άρθρου 18 μετά το «…Ελεγκτών της παρ.1» η εξής προσθήκη: «και του Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) που επιλαμβάνεται της εξώδικης επίλυσης καταναλωτικών διαφορών σύμφωνα με την περ. γ της παραγράφου 2 του άρθρου 4». Κατ’ ακολουθία προτείνεται στο δεύτερο και τέταρτο εδάφιο μετά τη λέξη «Ελεγκτών» η προσθήκη της φράσης: «και του Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.)».
Επίσης προτείνεται για λόγους ασφάλειας δικαίου και λαμβάνοντας υπόψη τη σχετική αναφορά στην παρ.6 του άρθρου 19, προκειμένου να αποφευχθούν εξ’ αντιδιαστολής αρνητικές ερμηνείες να προστεθεί στην παρ. 4 του άρθρου 18 το εξής εδάφιο ως πέμπτο: «Οι υπάλληλοι που αποσπώνται σύμφωνα με το παρόν διατηρούν το σύνολο των αποδοχών τους, μη συμπεριλαμβανομένων τυχόν οικογενειακής παροχής και επιδόματος θέσης ευθύνης, και συμπεριλαμβανομένης τυχόν ήδη υφιστάμενης προσωπικής διαφοράς και εξακολουθούν να διέπονται από το ίδιο συνταξιοδοτικό και ασφαλιστικό καθεστώς, κύριας, επικουρικής ασφάλισης και πρόνοιας.»
Για λόγους ταχύτερης στελέχωσης της Αρχής και ανταπόκρισης στον κρίσιμο ρόλο της, προτείνεται να γίνει στο πρώτο εδάφιο της παρ.4 του άρθρου 18 μετά το «…Ελεγκτών της παρ.1» η εξής προσθήκη: «και του Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) που επιλαμβάνεται της εξώδικης επίλυσης καταναλωτικών διαφορών σύμφωνα με την περ. γ της παραγράφου 2 του άρθρου 4». Κατ’ ακολουθία προτείνεται στο δεύτερο και τέταρτο εδάφιο μετά τη λέξη «Ελεγκτών» η προσθήκη της φράσης: «και του Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.)».
Επίσης προτείνεται για λόγους ασφάλειας δικαίου και λαμβάνοντας υπόψη τη σχετική αναφορά στην παρ.6 του άρθρου 19, προκειμένου να αποφευχθούν εξ’ αντιδιαστολής αρνητικές ερμηνείες να προστεθεί στην παρ. 4 του άρθρου 18 το εξής εδάφιο ως πέμπτο: «Οι υπάλληλοι που αποσπώνται σύμφωνα με το παρόν διατηρούν το σύνολο των αποδοχών τους, μη συμπεριλαμβανομένων τυχόν οικογενειακής παροχής και επιδόματος θέσης ευθύνης, και συμπεριλαμβανομένης τυχόν ήδη υφιστάμενης προσωπικής διαφοράς και εξακολουθούν να διέπονται από το ίδιο συνταξιοδοτικό και ασφαλιστικό καθεστώς, κύριας, επικουρικής ασφάλισης και πρόνοιας.»
Ως αποτέλεσμα η παράγραφος 4 του άρθρου 18 προτείνεται να διαμορφωθεί ως εξής:
«Κατ’ εξαίρεση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης οι θέσεις των Ελεγκτών της παρ. 1 και του Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) που επιλαμβάνεται της εξώδικης επίλυσης καταναλωτικών διαφορών σύμφωνα με την περ. γ της παραγράφου 2 του άρθρου 4, καλύπτονται με απόσπαση προσωπικού που υπηρετεί στον δημόσιο τομέα, όπως αυτός ορίζεται στην περ. α΄ της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), με απόφαση του Διοικητή, ύστερα από προκήρυξη της Αρχής, χωρίς να απαιτείται απόφαση ή σύμφωνη γνώμη των αρμόδιων Υπηρεσιακών Συμβουλίων του φορέα προέλευσης, καθώς και του οργάνου διοίκησης αυτού, με την ίδια σχέση εργασίας. Με την πρόσκληση καθορίζονται οι κλάδοι και οι ειδικότητες των Ελεγκτών και του Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.). Ο χρόνος υπηρεσίας των αποσπασμένων λογίζεται για κάθε συνέπεια ως χρόνος υπηρεσίας στην οργανική τους θέση. Η χρονική διάρκεια της απόσπασης των Ελεγκτών και του Ε.Ε.Π., ορίζεται στα τρία (3) έτη με δυνατότητα ισόχρονης ανανέωσης μέχρι τέσσερις (4) φορές.
Οι υπάλληλοι που αποσπώνται σύμφωνα με το παρόν διατηρούν το σύνολο των αποδοχών τους, μη συμπεριλαμβανομένων τυχόν οικογενειακής παροχής και επιδόματος θέσης ευθύνης, και συμπεριλαμβανομένης τυχόν ήδη υφιστάμενης προσωπικής διαφοράς και εξακολουθούν να διέπονται από το ίδιο συνταξιοδοτικό και ασφαλιστικό καθεστώς, κύριας, επικουρικής ασφάλισης και πρόνοιας.»
Προσθήκη στην παράγραφο 2 ώστε να δοθεί η δυνατότητα επιλογής στους υπαλλήλους που έχουν μεταφερθεί αυτοδικαίως και επιθυμούν να επιστρέψουν από την Αρχή στο Υπουργείο Ανάπτυξης, όπως είχε προβλεφθεί σε ανάλογη περίπτωση (βλ. άρθρο 449 ν. 4781/2021):
«Οι υπάλληλοι … έχουν τη δυνατότητα να αιτηθούν τη μετάταξή τους στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Η αίτηση για τη μετάταξη υποβάλλεται με πρωτοβουλία του ενδιαφερόμενου υπαλλήλου εντός αποκλειστικής προθεσμίας ενός (1) μηνός από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Η μετάταξη διενεργείται με κοινή απόφαση των Υπουργών ……, χωρίς γνώμη Υπηρεσιακού Συμβουλίου. Οι εν λόγω υπάλληλοι, κατά την επιστροφή τους, διατηρούν όλα τα μισθολογικά, συνταξιοδοτικά και ασφαλιστικά τους δικαιώματα, συμπεριλαμβανομένης της προσωπικής διαφοράς στις αποδοχές τους».
Στο προσωπικό των απορροφώμενων από την Αρχή υπηρεσιών δεν υπηρετούν μόνο ελεγκτές αλλά και διοικητικό προσωπικό. Επίσης, ο Διοικητής της Αρχής κατά τη διακριτική του ευχέρεια να μπορεί να ανανεώνει αποσπάσεις ήδη υπηρετούντων υπαλλήλων μετά τη λήξη της απόσπασή τους, οι οποίοι έχουν ήδη αποκτήσει σημαντική εμπειρία και θα είναι χρήσιμοι στη νεοσυσταθείσα Αρχή. Κατόπιν των ανωτέρω, η παράγραφος 4 του σχετικού άρθρου προτείνεται να τροποποιηθεί ως ακολούθως:
«4. Κατ’ εξαίρεση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης οι θέσεις των Υπηρετούντων της παρ. 1 καλύπτονται με απόσπαση προσωπικού που υπηρετεί στον δημόσιο τομέα, όπως αυτός ορίζεται στην περ. α΄ της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), με απόφαση του Διοικητή, ύστερα από προκήρυξη της Αρχής, χωρίς να απαιτείται απόφαση ή σύμφωνη γνώμη των αρμόδιων Υπηρεσιακών Συμβουλίων του φορέα προέλευσης, καθώς και του οργάνου διοίκησης αυτού, με την ίδια σχέση εργασίας. Με την πρόσκληση καθορίζονται οι κλάδοι και οι ειδικότητες των Υπηρετούντων στην Αρχή. Ο χρόνος υπηρεσίας των αποσπασμένων λογίζεται για κάθε συνέπεια ως χρόνος υπηρεσίας στην οργανική τους θέση. Η χρονική διάρκεια της απόσπασης των Υπηρετούντων στην Αρχή, ανεξαρτήτως του φορέα προέλευσής τους, ορίζεται στα τρία (3) έτη με δυνατότητα ισόχρονης ανανέωσης μέχρι τέσσερις (4) φορές. Η διάρκεια ανανέωσης του προηγούμενου εδαφίου δύναται να εφαρμόζεται και στους ήδη αποσπασμένους στις οργανικές μονάδες της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου, με απόφαση του Διοικητή της Αρχής.»
Στις απορροφώμενες από την Αρχή υπηρεσίες υπηρετεί προσωπικό που έχει διατεθεί από άλλους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης. Προκειμένου το προσωπικό αυτό, που έχει ήδη αποκτήσει σημαντική εμπειρία να συνεχίσει να παρέχει τις υπηρεσίες του και στη νέα Αρχή προτείνεται η τροποποίηση της παραγράφου 2 του σχετικού άρθρου ως ακολούθως:
«2. Από την έναρξη λειτουργίας της Αρχής μεταφέρεται αυτοδικαίως με την ίδια σχέση εργασίας το προσωπικό με σχέση δημοσίου δικαίου, ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου ή ορισμένου χρόνου ή με σχέση έμμισθης εντολής, συμπεριλαμβανομένων και των προσώπων που κατέχουν προσωποπαγείς θέσεις καθώς και του προσωπικού που έχει διατεθεί για λόγους υπηρεσιακών αναγκών από άλλους φορείς του δημοσίου τομέα υπό την έννοια της περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), που υπηρετεί ή κατέχει οργανική θέση κατά την έναρξη της λειτουργίας της Αρχής:
α) στη Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, με εξαίρεση το Τμήμα Χημικών Αναλύσεων, το οποίο μεταφέρεται στη Διεύθυνση Εμπορικής Επιχειρηματικότητας της Γενικής Διεύθυνσης Αγοράς και Προστασίας του Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης,
β) στη Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή, συμπεριλαμβανομένων των Τμημάτων:
βα) Α΄ Καταναλωτικών Προϊόντων,
ββ) Β΄ Υπηρεσιών,
βγ) Γ΄ Τραπεζικών Υπηρεσιών,
βδ) Δ΄ Λοιπών Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών
της Γενικής Διεύθυνσης Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης,
γ) στο Τμήμα Γ’ Επικοινωνίας και Εξωστρέφειας της Διεύθυνσης Πολιτικής και Ενημέρωσης
Καταναλωτή που υπάγεται στη Διεύθυνση Πολιτικής και Ενημέρωσης Καταναλωτή της Γενικής Διεύθυνσης Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης, και
δ) στην ανεξάρτητη αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή».»
Η παρ. 4 του άρθρου 16 προβλέπει τη δυνατότητα απόσπασης μόνο για τους Ελεγκτές, κατ’ εξαίρεση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης. Ωστόσο, η λειτουργία της Αρχής Εποπτείας της Αγοράς και Προστασίας του Καταναλωτή απαιτεί και την παρουσία διοικητικού, οικονομικού, νομικού και τεχνικού προσωπικού, απαραίτητου για τη στήριξη και ολοκλήρωση του ελεγκτικού έργου.
Η μη πρόβλεψη αντίστοιχης δυνατότητας απόσπασης για το λοιπό προσωπικό ενδέχεται να οδηγήσει σε κενά στελέχωσης και λειτουργικές δυσχέρειες.
Για τη διασφάλιση της επιχειρησιακής συνοχής και της διοικητικής λειτουργιας της Αρχής, προτείνεται η ακόλουθη νομοτεχνική προσθήκη στο τέλος της παρ. 4 του άρθρου 16:
«Η δυνατότητα απόσπασης, κατά τις ανωτέρω προϋποθέσεις, επεκτείνεται και στο λοιπό προσωπικό της Αρχής, πλην των Ελεγκτών, σε κλάδους και ειδικότητες που καθορίζονται με απόφαση του Διοικητή, κατόπιν πρόσκλησης της Αρχής, σύμφωνα με τις υπηρεσιακές ανάγκες.»
Η προτεινόμενη ρύθμιση θα επιτρέψει την ομαλή στελέχωση όλων των οργανικών μονάδων, τη συνέχεια του έργου της Αρχής. και τη δίκαιη και ισόρροπη αντιμετώπιση όλων των υπαλλήλων που συμβάλλουν στην εποπτεία της αγοράς.
Τροποποίηση της παραγράφου 1 ως εξής:
1.Στην Αρχή συστήνονται πεντακόσιες (500) θέσεις, πέραν των καλυπτόμενων από μετακλητούς, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 15, εκ των οποίων, τριακόσιες (300) τουλάχιστον θέσεις καταλαμβάνονται από Ελεγκτές εκ των οποίων, εκατό εξήντα (160) κατανέμονται αναλογικά στις Περιφερειακές Υπηρεσίες ως εξής:
α)Περιφερειακή Υπηρεσία Αλεξανδρούπολης, 25 θέσεις ελεγκτών,
β)Περιφερειακή Υπηρεσία Ηρακλείου Κρήτης,25 θέσεις ελεγκτών,
γ)Περιφερειακή Υπηρεσία της Θεσσαλονίκης, 35 θέσεις ελεγκτών,
δ)Περιφερειακή Υπηρεσία της Λάρισας 25 θέσεις ελεγκτών,
ε)Περιφερειακή Υπηρεσία της Πάτρας 25 θέσεις ελεγκτών,
στ)Περιφερειακή Υπηρεσία της Ρόδου, 25 θέσεις ελεγκτών,
*(Βλέπε σχόλιο για Περιφερειακές Υπηρεσίες στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΣΥΣΤΑΣΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ, ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ Άρθρο 3 Σύσταση Ανεξάρτητης Αρχής Εποπτείας της Αγοράς και Προστασίας του Καταναλωτή)
Σύμφωνα με το άρθρο 105 του ν. 5225/2025, προβλέφθηκε η δυνατότητα μετατάξεων, κατά παρέκκλιση κάθε αντίθετης διάταξης, για υπαλλήλους που υπηρετούσαν με απόσπαση σε φορείς του Δημοσίου. Οι μετατάξεις αυτές πραγματοποιούνται με αίτηση των ενδιαφερομένων, ενώ στην παρ. 2 του ίδιου άρθρου προβλέπεται η υποχρέωση παραμονής στον φορέα υποδοχής για πέντε (5) έτη.
Η ρύθμιση αυτή θεσπίστηκε για τη διασφάλιση της υπηρεσιακής σταθερότητας του ανθρώπινου δυναμικού των υπηρεσιών, όχι όμως για να αποκλείσει τη συμμετοχή των υπαλλήλων αυτών σε οργανωτικές μεταβολές που επέρχονται εκ του νόμου, όπως η μεταφορά αρμοδιοτήτων και προσωπικού σε νέα νομικά πρόσωπα ή Ανεξάρτητες Αρχές που διαδέχονται υφιστάμενες υπηρεσίες.
Δεδομένου ότι το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου προβλέπει τη σύσταση Ανεξάρτητης Αρχής Εποπτείας της Αγοράς και Προστασίας του Καταναλωτή και τη μεταφορά προσωπικού στη νέα Αρχή, κρίνεται αναγκαίο να προβλεφθεί ρητά ότι στη μεταφορά αυτή περιλαμβάνεται:
1.Το προσωπικό που έχει ήδη μεταταχθεί βάσει των διατάξεων του άρθρου 105 του ν. 5225/2025, καθώς και
2.Το προσωπικό για το οποίο έχει εκδοθεί απόφαση ή βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία μετάταξης, ανεξαρτήτως του σταδίου ολοκλήρωσης της.
Με αυτόν τον τρόπο:
•διασφαλίζεται η ίση μεταχείριση όλων των υπαλλήλων που υπηρετούν στις αντίστοιχες οργανωτικές μονάδες
•αποτρέπεται η δημιουργία διοικητικών ή υπηρεσιακών ανισοτήτων
•και αποσαφηνίζεται ότι η υποχρέωση πενταετούς παραμονής δεν συνιστά κώλυμα μεταφοράς, εφόσον η μεταβολή δεν αποτελεί ατομική επιλογή αλλά διοικητική συνέπεια εκ του νόμου.
Υπό το φως των προεκτεθέντων, προτείνεται η ακόλουθη προσθήκη στο άρθρο περί μεταφοράς προσωπικού:
«Η αυτοδίκαιη μεταφορά προσωπικού στην Ανεξάρτητη Αρχή Εποπτείας της Αγοράς και Προστασίας του Καταναλωτή καταλαμβάνει και το προσωπικό το οποίο έχει μεταταχθεί ή τελεί σε διαδικασία μετάταξης σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 105 του ν. 5225/2025, ανεξαρτήτως του σταδίου εξέλιξης αυτής. Η υποχρέωση πενταετούς παραμονής στον φορέα υποδοχής δεν συνιστά κώλυμα για τη μεταφορά αυτή, η οποία επέρχεται αυτοδικαίως εκ του νόμου.»
Η ανωτέρω προσθήκη θα αποτρέψει ερμηνευτικά ζητήματα και άνιση μεταχείριση μεταξύ υπαλλήλων, διασφαλίζοντας την ομαλή διοικητική συνέχεια και την απρόσκοπτη λειτουργία των νέων οργανικών μονάδων της Αρχής που συστήνεται με το παρόν σχέδιο νόμου.