Άρθρο 84 Μεταβατικές διατάξεις

 

  1. Οι φορείς της κεντρικής Κυβέρνησης κατά την έννοια της περ. γ’ της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143) υποχρεούνται να ορίσουν Υ.Α.Σ.Π.Ε., σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 18 του παρόντος, μέχρι τις 31.10.2022.
  2. Οι Έλληνες άρρενες πολίτες, που έχουν γεννηθεί έως και το έτος 2017, και είναι εγγεγραμμένοι ή πρόκειται να εγγραφούν σε μητρώα αρρένων, εξακολουθούν να διέπονται από τον ν. 2119/1993 (Α΄ 23) και παρακολουθούνται στρατολογικά με βάση τα ανωτέρω μητρώα.
  3. Οι Έλληνες άρρενες πολίτες, που έχουν γεννηθεί το έτος 2018 και μεταγενέστερα, παρακολουθούνται στρατολογικά με βάση το πληροφοριακό σύστημα «Μητρώο Πολιτών» του Υπουργείου Εσωτερικών του άρθρου 115 του ν. 4483/2017 (Α’ 107).
  4. Τα μητρώα αρρένων που έχουν ήδη καταρτισθεί βάσει του ν. 2119/1993 για τους Έλληνες άρρενες πολίτες, που έχουν γεννηθεί τα έτη 2018 και 2019, παύουν να ενημερώνονται και τηρούνται ως αρχεία αναφοράς.
  5. Η υποχρέωση κατάρτισης ετήσιου μητρώου αρρένων από τους δήμους παύει να ισχύει από τη δημοσίευση του παρόντος, για τους Έλληνες άρρενες πολίτες που γεννήθηκαν το έτος 2020 και μεταγενέστερα.
  6. Οι ηλεκτρονικοί στρατολογικοί πίνακες για τους Έλληνες άρρενες πολίτες που έχουν γεννηθεί μέχρι και το έτος 2017 και για τους οποίους έχουν συνταχθεί μητρώα αρρένων, συντάσσονται με βάση τα Μητρώα Αρρένων και το πληροφοριακό σύστημα «Μητρώο Πολιτών».

 

  1. Οι διοικητικές διαδικασίες του Δημοσίου καταχωρίζονται πλήρως από τα υπουργεία στο Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών «Μίτος» του άρθρου 90 του ν. 4727/2020 (Α’ 184), με επιμέλεια και μέριμνα των Υπηρεσιακών Γραμματέων αυτών ή, εφόσον δεν υφίστανται, των αρμόδιων για τις σχετικές διοικητικές διαδικασίες Γενικών Γραμματέων, έως τις 31.12.2022. Διαδικασίες, που έχουν ήδη καταχωρηθεί και οι οποίες πρόκειται να τροποποιηθούν έως την ημερομηνία ενεργοποίησης του Μίτου, τροποποιούνται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 90 του ν. 4727/2020 και στην υπουργική απόφαση της παρ. 59 του άρθρου 107 του ιδίου νόμου.
  2. Η οργάνωση και λειτουργία της Επιτροπής με τίτλο «Εθνική Συμμαχία για τις Ψηφιακές Δεξιότητες και την Απασχόληση (Greek National Coalition for Digital Skills and Jobs)», η οποία συστάθηκε και οργανώθηκε με την υπό στοιχεία ΔΙΔΚ/Φ.38/οικ17847/17.5.2018 (Β’ 1876) απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης, διέπεται από το Κεφάλαιο Ε΄ του Μέρους Γ’ του παρόντος. Τα υφιστάμενα, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, μέλη της Επιτροπής, παραμένουν αυτοδικαίως, εκτός αν δηλώσουν την πρόθεσή τους να αποχωρήσουν σύμφωνα με το άρθρο 81 του παρόντος.
  • 12 Ιουλίου 2022, 14:43 | Mary

    Ως προς την παράγραφο 4 :»Τα μητρώα αρρένων που έχουν ήδη καταρτισθεί βάσει του ν. 2119/1993 για τους Έλληνες άρρενες πολίτες, που έχουν γεννηθεί τα έτη 2018 και 2019, παύουν να ενημερώνονται και τηρούνται ως αρχεία αναφοράς…» θα έπρεπε να έχει προστεθεί και το έτος 2020 που έχει οριστικοποιηθεί ήδη.

  • 7 Ιουλίου 2022, 13:00 | Ασπασία

    1.Θα πρέπει να αποσαφηνιστεί ποιά θα είναι η αρμόδια αποφασιστική υπηρεσία όταν προκύπτουν μεταβολές στα στοιχεία των αρρένων που γεννήθηκαν το έτος 2018 και μεταγενέστερα. Με το προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο (Ν.2119/93), αρμόδια υπηρεσία για την έκδοση αποφάσεων μεταβολών στοιχείων και εγγραφής αδηλώτων -κατόπιν εισηγήσεων των Δήμων- ήταν οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις. Με το νέο νομοθετικό πλαίσιο δεν προκύπτει ανάλογη ανάθεση καθηκόντων, γεγονός που δημιουργεί σύγχυση ως προς ποιά υπηρεσία θα αναλάβει τον έλεγχο δικαιολογητικών και την ευθύνη έκδοσης και κοινοποίησης σχετικών αποφάσεων.

    2. Θα πρέπει επίσης να αποσαφηνιστούν τα παραπάνω για τους γεννηθέντες έως το έτος 2017 διότι βάσει της παρ.2 του άρθ.84 «Οι Έλληνες άρρενες πολίτες, που έχουν γεννηθεί έως και το έτος 2017, και είναι εγγεγραμμένοι ή πρόκειται να εγγραφούν σε μητρώα αρρένων, εξακολουθούν να διέπονται από τον ν. 2119/1993 (Α΄ 23) και παρακολουθούνται στρατολογικά με βάση τα ανωτέρω μητρώα». Ως εκ τούτου, συνάγεται ότι οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις θα εξακολουθούν να είναι οι αποφασιστικές υπηρεσίες για τους άρρενες αυτούς.

    3. Οι στρατολογικοί πίνακες για τους γεννηθέντες έως το 2017 ΔΕΝ δύνανται να καταρτισθούν βάσει του ΜΗΤΡΩΟΥ ΠΟΛΙΤΩΝ καθώς στην πλειοψηφία των Δήμων (κυρίως των μεγάλων Δήμων της χώρας) τα Μητρώα Αρρένων ΔΕΝ μεταπτώθηκαν στο ΜΗΤΡΩΟ ΠΟΛΙΤΩΝ. Σε περίπτωση που επιχειρηθεί να εξαχθεί Στρατολογικός Πίνακας απο το μενού του Δημοτολογίου, θα συμπεριλάβει άρρενες που είναι εγγεγραμμένοι στο Δημοτολόγια αλλά ανήκουν σε άλλα Μητρώα Αρρένων (καθώς θα έχουν έρθει με μεταδημότευση) και θα παραλείψει άρρενες που έχουν διαγραφεί απο το Δημοτολόγιο λόγω μεταδημότευσης. Εφόσον τα Μ.Α. ΔΕΝ είναι μεταπτωμένα έως το έτος 2017, οι συγκεκριμένοι Στρατολογικοί Πίνακες θα πρέπει να καταρτίζονται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ απο τα υφιστάμενα Μ.Α.

  • 5 Ιουλίου 2022, 10:57 | Γεωργια

    Στο Άρθρο 84. παρ. 5 αναφέρεται ότι :
    «Η υποχρέωση κατάρτισης ετήσιου μητρώου αρρένων από τους δήμους παύει να ισχύει από τη δημοσίευση του παρόντος, για τους Έλληνες άρρενες πολίτες που γεννήθηκαν το έτος 2020 και μεταγενέστερα».

    Νομίζω ότι εφόσον τα ετήσια Μ.Α. των ΟΤΑ οριστικοποιούνται ως 30/9 του επόμενου έτους και εφόσον τα Μ.Α. γεννηθέντων 2021 των Ο.Τ.Α. θα οριστικοποιηθούν από τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις ως 30/9/2022 , θα πρέπει στη παρ. 5 του Άρθρου 84 να αντικατασταθεί το έτος 2020 με το έτος 2022, εφόσον ο Νόμος θα ισχύει από 1/1/2023.
    Ευχαριστώ

  • 3 Ιουλίου 2022, 18:28 | Νικόλας

    Δεδομένου ότι σήμερα η σύνταξη των μητρώων αρρένων πραγματοποιείται μέσω του Μητρώου Πολιτών, θεωρώ ότι θα αρκούσε η τροποποίηση του άρθρου 16 του Ν. 2119/1993 σχετικά με τους Στρατολογικούς Πίνακες προκειμένου να εναρμονισθεί το ισχύον νομικό πλαίσιο με τη βούληση του Νομοθέτη του παρόντος σχεδίου Νόμου και όχι η κατάργηση (άρθρο 85 του παρόντος) του Ν. 2119/1993 που στην ουσία παραμένει σε ισχύ για όσους έχουν γεννηθεί μέχρι το έτος 2017.
    Περαιτέρω, λόγω της σημασίας του Ν. 2119/1993 στη στρατολογική καθώς και στην αστική και δημοτική κατάσταση ενός προσώπου, θεωρώ καθ’ ύλην αρμόδιο Υπουργείο αυτό των Εσωτερικών.