Άρθρο 26 Επιτροπή υπευθύνων προστασίας δεδομένων

1. Συστήνεται Επιτροπή υπευθύνων προστασίας δεδομένων, η οποία έχει ως αποστολή τον συντονισμό των ενεργειών και την υιοθέτηση βέλτιστων πρακτικών κατά την άσκηση των καθηκόντων των υπευθύνων προστασίας δεδομένων των φορέων της κεντρικής Κυβέρνησης.
2. Η Επιτροπή αποτελείται από:
α) τον υπεύθυνο προστασίας δεδομένων του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ως Πρόεδρο,
β) τον υπεύθυνο προστασίας δεδομένων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων,
γ) τον υπεύθυνο προστασίας δεδομένων του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων,
δ) τον υπεύθυνο προστασίας δεδομένων του Υπουργείου Υγείας,
ε) τον υπεύθυνο προστασίας δεδομένων του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη,
στ) τον υπεύθυνο προστασίας δεδομένων του Υπουργείου Δικαιοσύνης και
ζ) τον υπεύθυνο προστασίας δεδομένων του Υπουργείου Εσωτερικών.
3. Η Επιτροπή συγκροτείται με κοινή απόφαση των Υπουργών Δικαιοσύνης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και συνεδριάζει, ύστερα από πρόσκληση του Προέδρου της, τακτικά μία (1) φορά το τρίμηνο και εκτάκτως όταν το κρίνει αναγκαίο ο Πρόεδρος. Στις συνεδριάσεις της Επιτροπής δύναται να παρευρίσκεται και οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο εγνωσμένου κύρους το οποίο δραστηριοποιείται στο πεδίο της προστασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, κατόπιν πρόσκλησης του Προέδρου.

  • 3 Ιουλίου 2022, 12:37 | Λάμπρος Καφίδας

    Δεν αιτιολογείται καθόλου η επιλογή των ΥΠΔ των 7 εν λόγω Υπουργείων εκ συνόλου 19. Για ποιους λόγους προκρίνονται αυτοί έναντι των λοιπών υπουργείων ή και των ανεξάρτητων αρχών;

    Τι γίνεται στις περιπτώσεις που τα καθήκοντα αυτά έχουν ανατεθεί σε ιδιώτες; Θα μπορούν να συμμετέχουν ιδιώτες ως μέλη σε Επιτροπή δημοσίου χαρακτήρα/συμφέροντος, προκειμένου να διαμορφώνεται και να συντονίζεται η πολιτική για την προστασία δεδομένων στους φορείς Κεντρικής Κυβέρνησης;

    Τι κίνητρα δίνονται σε δημοσίους υπαλλήλους να εξειδικευτούν σε θέματα ΥΠΔ για να στηρίξουν την εν λόγω λειτουργία, ώστε να έχει έρεισμα η επιθυμία τους να ενταχθούν στο μητρώο ως εν δυνάμει ΥΠΔ;

    Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να διερευνηθεί ένας υφίστασται οποιαδήποτε εμπλοκή σε σχέση με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ).
    Η ΑΠΔΠΧ ως συνταγματικά κατοχυρωμένη ανεξάρτητη δημόσια Αρχή, έχει αποστολή της την εποπτεία της εφαρμογής του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων, του ν. 4624/2019, του ν. 3471/2006 κλπ.

    Δεν περιλαμβάνονται ήδη οι προτεινόμενες εδώ ρυθμίσεις στις αρμοδιότητες της ΑΠΔΠΧ;
    Προφανώς η ανεξαρτησία της ΑΠΔΠΧ δεν θίγεται, αλλά αν υφίστανται όντως τέτοια ανάγκη για την Επιτροπή ΥΠΔ, θα πρέπει να εξεταστεί η ένταξη της υπό την αιγίδα της ΑΠΔΠΧ.

    Οι ΥΠΔ εκτελούν τα καθήκοντα τους σε καθεστώς ανεξαρτησίας. Τι θα γίνεται επομένως στις περιπτώσεις που η λειτουργία και το έργο τους αποκλίνουν από την παροχή κατευθύνσεων του -εδώ- άρθρου 27; Θα υφίστανται κυρώσεις;

    Δεν είναι αρμόδια η ΑΠΔΠΧ για την υποβολή εισηγήσεων για τη βελτιστοποίηση του θεσμικού πλαισίου περί προστασίας δεδομένων συνολικά; Για ποιο λόγο να θεσμοθετηθεί νέο όργανο με ειδική αρμοδιότητα, στο άρθρο 27, όταν η νομοθετική πρωτοβουλία για τα θέματα αυτά ήδη υφίσταται στο Υπουργείο Δικαιοσύνης;

    Δεν δύναται η ΑΠΔΠΧ να συνάπτει μνημόνια συνεργασίας και να χειρίζεται θέματα τεχνικής βοήθειας για θέματα που άπτονται των αρμοδιοτήτων της;

    [Τέλος, η ΑΣΥΡ που αναρτήθηκε είναι -συνολικά- προδήλως πρόχειρη, αφού περιλαμβάνει σχόλια των συντακτών και δεν είναι επαρκής στην ανάλυση των προτεινόμενων ρυθμίσεων για ένα τόσο σημαντικό νομοθέτημα]