Άρθρο 04: Μετοχικό κεφάλαιο υποψηφίων

1. Ως ελάχιστο καταβεβλημένο μετοχικό κεφάλαιο των υποψηφίων για τη χορήγηση άδειας εθνικής εμβέλειας ορίζεται: α) το ποσό των οκτώ εκατομμυρίων (8.000.000) ευρώ για την χορήγηση άδειας παρόχου περιεχομένου ενημερωτικού προγράμματος γενικού περιεχομένου, β) το ποσό των πέντε εκατομμυρίων (5.000.000) ευρώ για τη χορήγηση άδειας παρόχου περιεχομένου ενημερωτικού προγράμματος θεματικού περιεχομένου και γ) το ποσό των δύο εκατομμυρίων (2.000.000) ευρώ για τη χορήγηση άδειας παρόχου περιεχομένου μη ενημερωτικού προγράμματος. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του Υπουργού στον οποίο ανατίθενται εκάστοτε οι αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας καθορίζεται το ελάχιστο καταβεβλημένο μετοχικό κεφάλαιο των υποψηφίων για τη χορήγηση άδειας παρόχων περιεχομένου περιφερειακής εμβέλειας, ανάλογα με τον πληθυσμό της συγκεκριμένης περιφέρειας, με βάση την τελευταία απογραφή. Το ως άνω καθοριζόμενο ποσό του ελάχιστα καταβεβλημένου μετοχικού κεφαλαίου πρέπει να υφίσταται καθ΄ όλο το χρονικό διάστημα ισχύος της άδειας των παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης.

2. Τα ίδια κεφάλαια δεν μπορούν να υπολείπονται του κατά τα ως άνω ελάχιστου καταβεβλημένου κεφαλαίου ανά κατηγορία άδειας.

3. Οι υποψήφιοι των οποίων το καταβεβλημένο κεφάλαιο, στο σύνολο του ή μερικώς, δεν αντιστοιχεί στο ελάχιστο απαιτούμενο κατά τα ως άνω κεφάλαιο ή τα ίδια κεφάλαια υπολείπονται του ελαχίστου καταβεβλημένου κεφαλαίου, υποχρεούνται να προσκομίσουν με την υποψηφιότητά τους εγγυητική επιστολή για το συνολικό ή το υπολειπόμενο ποσό, η οποία προέρχεται από αναγνωρισμένο τραπεζικό ή πιστωτικό ίδρυμα ή άλλο νομικό πρόσωπο, που λειτουργεί νόμιμα στην Ελλάδα ή σε άλλο κράτος – μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ε.Ο.Χ. και έχει το δικαίωμα έκδοσης εγγυητικών επιστολών, σύμφωνα με τη νομοθεσία των κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ε.Ο.Χ. Η εγγυητική επιστολή συντάσσεται σύμφωνα με τον διεθνή τύπο S.W.I.F.T. (Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication) MT 760 και συνοδεύεται από επίσημη μετάφρασή της, παραλήπτης δε αυτής ορίζεται το Ε.Σ.Ρ. Η ως άνω εγγυητική επιστολή ισχύει για το χρονικό διάστημα από την υποβολή της υποψηφιότητας μέχρι την επιστροφή της στον υποψήφιο. Ο αδειούχος οφείλει να προβεί στην κάλυψη του συνολικού ή του υπολειπόμενου ποσού, εντός χρονικού διαστήματος τριών (3) μηνών από τη χορήγηση της άδειας. Σε περίπτωση υπέρβασης της τασσόμενης προθεσμίας του προηγούμενου εδαφίου η εγγυητική επιστολή καταπίπτει υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, η δε χορηγηθείσα άδεια ανακαλείται αυτοδικαίως. Σε περίπτωση που δεν χορηγηθεί στον υποψήφιο η σχετική άδεια η ανωτέρω εγγυητική επιστολή επιστρέφεται σε αυτόν. Με τη σχετική προκήρυξη ορίζονται οι περαιτέρω λεπτομέρειες έκδοσης και υποβολής της ανωτέρω εγγυητικής επιστολής.

4. Οι υποψήφιοι οφείλουν, με την αίτηση συμμετοχής τους, να συνυποβάλουν τα κατά νόμο έγγραφα που πιστοποιούν την καταβολή του μετοχικού κεφαλαίου σε μετρητά και ειδικότερα το ειδικό πρακτικό του διοικητικού συμβουλίου της εταιρίας, οικονομικές καταστάσεις της τελευταίας εταιρικής χρήσης, συνοδευόμενες από έκθεση ορκωτού λογιστή ή πιο πρόσφατα οικονομικά στοιχεία της εταιρίας που πιστοποιούν την οικονομική κατάστασή της, καθώς και κάθε άλλο σχετικό έγγραφο που καθορίζεται με την προκήρυξη του Ε.Σ.Ρ.

  • 26 Αυγούστου 2015, 01:36 | ENA CHANNEL

    ΣΚΕΠΤΙΚΟ

     Επειδή και με αυτή την διάταξη (4.1) εκχωρούνται αντισυνταγματικά, Νομοθετικές εξουσίες στους αρμόδιους Υπουργούς, όσον αφορά τον καθορισμό του ελάχιστου καταβεβλημένου κεφαλαίου των υποψηφίων για την χορήγηση άδειας παρόχων περιεχομένου περιφερειακής εμβέλειας, αφού αποτελεί το βασικότερο κριτήριο για την συμμετοχή τους στην διαδικασία και έπρεπε να καθορίζεται από τον ίδιο τον νόμο και όχι να εκχωρείται η συγκεκριμένη νομοθετική εξουσία κατά παράβαση του συντάγματος στον αρμόδιο Υπουργό..

     Επειδή είναι αντισυνταγματικό επίσης να αλλάζει νόμος με υπουργική απόφαση, αφού το ελάχιστο καταβεβλημένο κεφάλαιο για κάθε χάρτη συχνοτήτων, προβλέπεται ήδη από τον ισχύοντα νόμο. (4070/2012)

     Επειδή από πουθενά στον Νόμο ή την συγκεκριμένη διάταξη (4.1) δεν διασφαλίζεται ότι δεν θα αλλάζει η δέσμευση για το ελάχιστο καταβεβλημένο κεφάλαιο σε κάθε διαφορετική δημοπρασία για τον ίδιο χάρτη συχνοτήτων. χωρίς να ξεκαθαρίζεται αν η κοινή απόφαση για το μετοχικό κεφάλαιο, θα ισχύει για όλες τις δημοπρασίες αδειών που θα γίνουν για κάθε χάρτη συχνοτήτων, ή θα αλλάζει ενδεχομένως σε κάθε δημοπρασία, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει διαφάνεια και αποκλεισμός ενδεχόμενης ομηρείας και συναλλαγής μεταξύ Περιφερειακών καναλιών και του εκάστοτε Υπουργού.

     Επειδή σύμφωνα με το σκεπτικό της αιτιολογικής έκθεσης του Νόμου, αλλά και τον ίδιο τον Νόμο, πρέπει τα κανάλια να είναι βιώσιμα, ώστε να μην δίνεται η δυνατότητα για πολιτικές και ενδεχομένως οικονομικές συναλλαγές μεταξύ διοίκησης και διοικουμένων.

    Για όλους τους παραπάνω λόγους….
    ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ 4.1

    1. Ως ελάχιστο καταβεβλημένο μετοχικό κεφάλαιο των υποψηφίων για τη χορήγηση άδειας εθνικής εμβέλειας ορίζεται: α) το ποσό των οκτώ εκατομμυρίων (8.000.000) ευρώ για την χορήγηση άδειας παρόχου περιεχομένου ενημερωτικού προγράμματος γενικού περιεχομένου, β) το ποσό των πέντε εκατομμυρίων (5.000.000) ευρώ για τη χορήγηση άδειας παρόχου περιεχομένου ενημερωτικού προγράμματος θεματικού περιεχομένου και γ) το ποσό των δύο εκατομμυρίων (2.000.000) ευρώ για τη χορήγηση άδειας παρόχου περιεχομένου μη ενημερωτικού προγράμματος.
    Ως ελάχιστο καταβεβλημένο κεφάλαιο για τα Περιφερειακά κανάλια ισχύουν η ήδη ισχύουσες διατάξεις προσαρμοσμένες στους νέους χάρτες συχνοτήτων και εμβέλειας των Περιφερειακών καναλιών. Ειδικά για τους λειτουργούντες παρόχους περιεχομένου, δίνεται ένας (1) χρόνος περίοδο προσαρμογής στο ελάχιστο καταβεβλημένο κεφάλαιο που απαιτεί ο νόμος.
    Το ως άνω καθοριζόμενο ποσό του ελάχιστα καταβεβλημένου μετοχικού κεφαλαίου πρέπει να υφίσταται καθ΄ όλο το χρονικό διάστημα ισχύος της άδειας των παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης.

  • 20 Αυγούστου 2015, 11:32 | Θανάσης Γεροντής

    Μπορεί μία εταιρία ή ένα άτομο εφόσον διαθέτει τις απαραίτητες οικονομικές προϋποθέσεις να συμμετάσχει στον διαγωνισμό για περισσότερους του ενός παρόχους τηλεοπτικού περιεχομένου; Για παράδειγμα μετέχοντας είτε σε δύο παρόχους ενημερωτικού περιεχομένου εθνικής και έναν περιφερειακής εμβέλειας;

  • 5 Αυγούστου 2015, 13:24 | Φορείς του Οπτικοακουστικού

    Παρατηρήσεις σε Άρθρο 4

    παρ 3 (στο τέλος προσθήκη) να υπάρχει ασυμβίβαστο μετόχου τηλεοπτικού σταθμού οπτικοακουστικών έργων και παραγωγού ώστε να αποφεύγονται ταχτικές μονοπωλίου στην τηλεοπτική αγορά .

  • 2 Αυγούστου 2015, 08:22 | Κυριαζόπουλος Θανάσης

    Το ελάχιστο μετοχικό κεφάλαιο για τα περιφερειακά κανάλια να εξαρτάται όχι μόνο από τον πληθυσμό της περιφέρειας αλλά καί (κυρίως) από το εισόδημα της περιφέρειας, γιατί από αυτό εξαρτώνται κυρίως οι δυνητικοί πόροι και η βιωσιμότητα των καναλιών. Καλό θα ήταν ο νόμος να προβλέπει πιο συγκεκριμένα τον αλγόριθμο του υπολογισμού του μ.κ. για τα περιφερειακά κανάλια.

  • 1 Αυγούστου 2015, 11:01 | ΛΑΛΑΣ ΜΙΧΑΛΗΣ

    η λογική δεν είναι απαγορεύονται οι ζηιογόνες χρήσεις. Η λογική είναι ότι θα πρέπει να καλύπτονται με ίδια συμμετοχή. Θα πρέπει να δίνεται εξάμηνη περίοδο θεραπείας.

  • 1 Αυγούστου 2015, 11:25 | ΛΑΛΑΣ ΜΙΧΑΛΗΣ

    Ο ορισμός των ιδίων κεφαλαίων συνδέεται άμεσα με τον προσδιορισμό των αποτελεσμάτων χρήσης τα οποία με τη σειρά τους συνδέεται άμεσα με το ύψος των αποσβέσεων και τα παγιοποιηθέντα έξοδα. Ο νόμος Ρουσόπουλου θα «τακτοποιούσε» το υπόψη θέμα με Υπουργική Απόφαση. Στο παρόν σχέδιο νόμου αν δεν κάνω λάθος δεν προβλέπεται κάτι αφήνοντας τεράστιο κενό λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες πρακτικές.

  • Θα πρέπει οι περιφερειακοί σταθμοί καθώς και οι δημοτικοί σταθμοί να ενισχυθούν και ειδικά στις περιοχές με νησιωτικότητα θα ήταν χρήσιμο ισως να μην υπάρχει αρχική τιμή εκκίνησης και να τους δοθεί η δυνατότητα να καταβάλουν με δοσεις το τίμημα. Ειναι σημαντικό να διατηρηθεί η πολυφωνία και σε τοπικό επίπεδο που δεν υπάρχουν επιχειρηματίες που να διαθέτουν τόσο υψηλή οικονομική επιφάνεια οπως η Αθηνα.

  • 24 Ιουλίου 2015, 19:17 | Γιάννης Κανάβας

    Για το άρθρο 4 ως προς το Μετοχικό Κεφάλαιο για την πρόβλεψη της συμμετοχής των Εταιριών των ΟΤΑ, θα μπορούσε να υπάρχει μια παράγραφο για το τρόπο λήψης της απόφασης, την έγκρισής της αλλά και την προέλευση των πόρων.
    Ενδεικτικά θα μπορούσε να διατυπωθεί :
    «Για τις επιχειρήσεις των ΟΤΑ και την εισφορά τους στο Μ/Κ της κοινοπραξίας ή η απευθείας συμμετοχή τους στην διαδικασία αδειοδότησης, αρμόδιο όργανο είναι η Γενική Συνέλευση ή το Δημοτικό Συμβούλιο ανάλογα με το νομικό τύπο της Εταιρίας. Ο οικείος ΟΤΑ του οποίου η Επιχείρηση συμμετέχει στη διαδικασία, η απαιτούμενη απόφαση της Γενικής Συνέλευσης ή του Δημοτικού Συμβουλίου θα πρέπει να συνοδεύεται από τεχνικοικονομική έκθεση για την σκοπιμότητα και την τεκμηρίωση της αναπτυξιακής προοπτικής»

    Με αυτό το τρόπο, επιδιώκεται η συμμετοχή των εταιριών ΟΤΑ να βασίζεται σε ένα τεκμηριωμένο τεχνικοοικονομικό μοντέλο και σε μια έκθεση όπου θα προβλέπονται εκτός από τα οφέλη και οι κίνδυνοι της συμμετοχής σε αυτή την διαδικασία. Ετσι θα αποφευχθεί το φαινόμενο όλοι οι Δήμοι να επιδιώξουν να γίνουν ιδιοκτήτες καναλιών ή να λαμβάνονται άκριτα και χωρίς στοιχεία αποφάσεις από τις Γενικές Συνελεύσεις ή τα Δημοτικά Συμβούλια.

  • 22 Ιουλίου 2015, 23:54 | Aristo

    Μπορεί να γίνει πιο συγκεκριμένο το ποσό των περιφερειακών σταθμών; Πως υπολογίζεται; με τι συντελεστή; Ειναι δυνατόν να συγκαταλέγονται στην ίδια μοίρα με τα εθνικής εμβελειας όταν πχ σε εκλογές το κράτος μοιράζει διαφημιστική δαπάνη εκατομμυρίων ευρώ μόνο στους εθνικής εμβέλειας και σοτυς περιφερειακούς το απόλυτο 0; Δηλαδή χρηματοδότηση των μεγάλων καναλιών και των τοπικών τίποτα αλλά στο θεμα πληρωμής όλα ίσα; Ουτε την κρατική διαφήμιση δεν μοιράζουν ίσα τα media offices

  • 22 Ιουλίου 2015, 18:10 | ΙΑΚΧΟΣ

    ΣΩΣΤΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ

    EΦΟΣΟΝ Η ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΏΝ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 3 ΝΑ ΕΙΝΑΙ Α.Ε. ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΕΠΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ Ν.2190/1920 ΤΑ ΙΔΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΑΥΤΩΝ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΊΝΑΙ ΚΑΤΩΤΕΡΑ ΤΟΥ 1/2 ΤΟΥ ΜΕΤΟΧΙΚΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΟΠΩΣ ΠΡΟΚΎΠΤΕΙ ΑΠΌ ΤΟΝ ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΟΥΣ (ΑΡΘΡΟ 47 ν. 2190/1920)

    ΕΔΩ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΑΡΘΡΟ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΟΛΟΙΠΟΝΤΑΙ ΤΟΥ ΕΛΑΧΙΣΤΟΥ ΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΚΑΤΑΒΕΒΛΗΜΕΝΟΥ ΜΕΤΟΧΙΚΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ.

    ΔΗΛΑΔΗ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΚΑΤΑΒΕΒΛΗΜΕΝΟ ΜΕΤΟΧΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΚΕΦΑΛΑΣΙΟ 8.000.000 € ΚΑΙ ΙΔΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ 8.000.000 €.

    ΔΗΛΑΔΗ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΖΗΜΙΟΓΟΝΕΣ ΧΡΗΣΕΙΣ;

  • 22 Ιουλίου 2015, 18:00 | ΙΑΚΧΟΣ

    EΦΟΣΟΝ Η ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΏΝ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΣΙ ΑΠΟ ΤΟ ΑΣΡΘΡΟ 3 ΝΑ ΕΙΝΑΙ Α.Ε. ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΕΠΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ Ν.2190/1920 ΤΑ ΙΔΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΊΝΑΙ ΚΑΤΩΤΕΡΑ ΤΟΥ 1/2 ΤΟΥ ΜΕΤΟΧΙΚΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΟΠΩΣ ΠΡΟΚΎΠΤΕΙ ΑΠΌ ΤΟΝ ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΟΥΣ (ΑΡΘΡΟ 47 ν. 2190/1920), ΕΔΩ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΑΡΘΡΟ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΝΑΙ ΜΗΝ ΥΠΟΛΟΙΠΟΝΤΑΙ ΤΟΥ ΕΛΑΧΙΣΤΟΥ ΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΚΑΤΑΒΕΒΛΗΜΕΝΟΥ ΜΕΤΟΧΙΚΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ.

    ΔΗΛΑΔΗ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΚΑΤΑΒΕΒΛΗΜΕΝΟ ΜΕΤΟΧΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΚΕΦΑΛΑΣΙΟ 8.000.000 € ΚΑΙ ΙΔΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ 8.000.000 €.

    ΔΗΛΑΔΗ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΖΗΜΙΟΓΟΝΕΣ ΧΡΗΣΕΙΣ;