Άρθρο 17:

Το άρθρο 6 του Ν.4070/2012 (ΦΕΚ Α 82), όπως τροποποιήθηκε με την παρ.2 του άρθρου 123 του Ν.4199/2013 (ΦΕΚ Α 216), αντικαθίσταται ως εξής:
« Άρθρο 6
Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων
1.Με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 4, ο έλεγχος, η ρύθμιση και η εποπτεία της αγοράς των ηλεκτρονικών επικοινωνιών ασκούνται από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ.), η οποία αποτελεί την Εθνική Ρυθμιστική Αρχή (National Regulatory Authority) σε θέματα παροχής δικτύων και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών, συναφών ευκολιών και συναφών υπηρεσιών και έχει συσταθεί με το ν. 2246/1994 (Α΄ 172). Λειτουργεί ως ανεξάρτητη αρχή με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια και έδρα την Αθήνα. Κατά την άσκηση των καθηκόντων τους τα µέλη της Ε.Ε.Τ.Τ απολαύουν προσωπικής και λειτουργικής ανεξαρτησίας. Εποπτεύεται από τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου.
2.Η Ε.Ε.Τ.Τ. συγκροτείται από εννέα (9) μέλη, εκ των οποίων ένας είναι Πρόεδρος και δύο Αντιπρόεδροι. Εκ των δύο Αντιπροέδρων, ο ένας είναι αρμόδιος για τον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών και ο άλλος για τον τομέα παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών. Ως μέλη της Ε.Ε.Τ.Τ. επιλέγονται πρόσωπα εγνωσμένου κύρους και υψηλής επιστημονικής κατάρτισης, με ακαδημαϊκή ή επαγγελματική εξειδίκευση στον τεχνικό, οικονομικό ή νομικό τομέα, ιδίως στον τομέα των τηλεπικοινωνιών και ταχυδρομείων.
3.Ο Πρόεδρος και οι Αντιπρόεδροι επιλέγονται και δι¬ορίζονται από το Υπουργικό Συμβούλιο, ύστερα από πρόταση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού και γνώμη της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής. Τα υπόλοιπα μέλη της Ε.Ε.Τ.Τ. διορίζονται από τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού. Οι πράξεις διορισμού όλων των μελών της Ε.Ε.Τ.Τ. δη¬μοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η θητεία του Προέδρου και των μελών της Ε.Ε.Τ.Τ. είναι τετραετής. Δεν επιτρέπεται ο διορισμός των μελών της Ε.Ε.Τ.Τ. για περισσότερο από δύο θητείες, διαδοχικές ή μη.

4. Η Ε.Ε.Τ.Τ. μπορεί, με απόφασή της, να εγκαθιστά και λειτουργεί γραφεία και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας. Οι αποφάσεις, πράξεις και λοιπά διοικητικά ή μη έγγραφα της Ε.Ε.Τ.Τ. γνωστοποιούνται στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού. Έκθεση πεπραγμένων της Ε.Ε.Τ.Τ. υποβάλλεται κατ’ έτος στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού και στον Πρόεδρο της Βουλής. Η Ε.Ε.Τ.Τ. υποβάλλει στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, κατόπιν αιτήματος αυτού, εκθέσεις για την κατάσταση στον τομέα ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
5.Ο Πρόεδρος και οι Αντιπρόεδροι της Ε.Ε.Τ.Τ. υπηρετούν με καθεστώς πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης, τελούν δε για το λόγο αυτόν σε αναστολή άσκησης οποιουδήποτε άμισθου ή έμμισθου δημοσίου ή δικηγορικού λειτουργήματος ή οποιασδήποτε επαγγελματικής δραστηριότητας. Εφόσον τα μέλη πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης είναι μέλη διδακτικού ερευνητικού προσωπικού ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων τότε, σε σχέση με την αναστολή ασκήσεως των καθηκόντων τους, εφαρμόζονται οι διατάξεις των παραγράφων 4 και 5 του άρθρου 24 του Ν.4009/2011 (Α΄195), όπως ισχύει. Τα μέλη πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης που κατέχουν οποιαδήποτε έμμισθη θέση στο Δημόσιο, απαλλάσσονται κατά τη διάρκεια της θητείας τους, από την υποχρέωση άσκησης των καθηκόντων της θέσης τους.
6. Οι αποδοχές του Προέδρου και των Αντιπροέδρων και η αποζημίωση των υπόλοιπων μελών της Ε.Ε.Τ.Τ. καθορίζονται με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
7. Κατά τη διάρκεια της θητείας τους, τα λοιπά μέλη της Ε.Ε.Τ.Τ., που δεν είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης, δεν επιτρέπεται να ασκούν οποιοδήποτε έμμισθο ή άμισθο δημόσιο λειτούργημα ή οποιαδήποτε άλλη επαγγελματική δραστηριότητα, επιχειρηματική ή μη, που δεν συμβιβάζεται με την ιδιότητα και τα καθήκοντα μέλους της Ε.Ε.Τ.Τ. Ιδίως δεν επιτρέπεται να παρέχουν υπηρεσίες στο πλαίσιο της ελεύθερης άσκησης του επαγγέλματος ή λειτουργήματος σε φορείς, ιδιωτικούς ή δημόσιους, και φυσικά πρόσωπα, τα οποία καθοιονδήποτε τρόπο εμπλέκονται με την άσκηση των αρμοδιοτήτων του άρθρου 12 του παρόντος. Δεν συνιστά ασυμβίβαστο για τα μέλη της Ε.Ε.Τ.Τ η άσκηση διδακτικών καθηκόντων μέλους Δ.Ε.Π. Α.Ε.Ι. με καθεστώς πλήρους ή μερικής απασχόλησης και η άσκηση καθηκόντων μέλους του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.
8.Ο Πρόεδρος, οι αντιπρόεδροι και τα μέλη της Ε.Ε.Τ.Τ., δεν επιτρέπεται για πέντε (5) έτη μετά τη λήξη της θητείας τους να παρέχουν υπηρεσία με έμμισθη εντολή ή με οποιαδήποτε έννομη σχέση, σε εταιρία ή επιχείρηση επί των υποθέσεων εκείνων, τις οποίες οι ίδιοι χειρίστηκαν ή επί των οποίων είχαν συμμετάσχει στη λήψη απόφασης κατά τη διάρκεια της θητείας τους. Ο Πρόεδρος, οι αντιπρόεδροι και τα μέλη της ΕΕΤΤ δεν επιτρέπεται για πέντε (5) έτη μετά τη λήξη της θητείας τους να αναλαμβάνουν γενικώς την υπεράσπιση υποθέσεων ενώπιον της ΕΕΤΤ ή την προσφυγή ενώπιον των δικαστηρίων κατά αποφάσεων της Ε.Ε.Τ.Τ. Σε όσους παραβαίνουν τις διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου επιβάλλεται με απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού πρόστιμο ίσο με το δεκαπλάσιο των συνολικών αποδοχών και αποζημιώσεων που έλαβε το μέλος της Ε.Ε.Τ.Τ. κατά τη διάρκεια της θητείας του.
9.Οι δημόσιοι λειτουργοί, δημόσιοι υπάλληλοι, υπάλληλοι νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου ή ιδιωτικού δικαίου που εποπτεύονται από το κράτος ή δικηγόροι με έμμισθη εντολή, εφόσον διορίζονται μέλη της Ε.Ε.Τ.Τ., μπορούν να απαλλάσσονται με κοινή απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού και του αρμόδιου κατά περίπτωση Υπουργού από τα άλλα υπηρεσιακά τους καθήκοντα για το χρόνο που συμμετέχουν στην Ε.Ε.Τ.Τ, λαμβάνοντας το σύνολο των αποδοχών και των επιδομάτων της οργανικής τους θέσης, σε βάρος του προϋπολογισμού της Ε.Ε.Τ.Τ. Οι ρυθμίσεις του προηγούμενου εδαφίου δεν ισχύουν για τα μέλη της Ε.Ε.Τ.Τ. που είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης. Ο χρόνος αυτός, για όλα τα παραπάνω μέλη, θεωρείται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας για κάθε συνέπεια, σε καμία δε περίπτωση η συμμετοχή τους δεν μπορεί να επηρεάσει δυσμενώς την υπηρεσιακή τους κατάσταση ή θέση.
10. Τα μέλη και το προσωπικό της Ε.Ε.Τ.Τ. δεν διώκονται και δεν ενάγονται για γνώμη που διατύπωσαν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, εκτός αν ενήργησαν εκ δόλου ή παραβίασαν το απόρρητο των πληροφοριών και στοιχείων που περιήλθαν σε γνώση τους κατά την άσκηση των καθηκόντων τους υπό την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 14 του παρόντος νόμου ή παρέβησαν το καθήκον εχεμύθειας του άρθρου 26 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007, Α΄ 26), όπως ισχύει.
11. Η Ε.Ε.Τ.Τ. μπορεί να χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την εκτέλεση έργων που πραγματοποιεί.

  • To προτεινόμενο σχέδιο νόμου θίγει ανεπανόρθωτα την ανεξαρτησία της ΕΕΤΤ. Η ανεξαρτησία της ρυθμιστικής αρχής, την οποία επιτάσσουν οι σχετικές Ευρωπαϊκές Οδηγίες, αποτελεί το βασικότερο χαρακτηριστικό της και απολύτως απαραίτητη προϋπόθεση για να μπορεί να επιτελεί αποτελεσματικά και χωρίς αμφισβητήσεις το έργο της. Η ανεξαρτησία της ΕΕΤΤ εξασφαλίζεται με την υπαγωγή τόσο του ορισμού της Διοίκησής της όσο και της λογοδοσίας της στη Βουλή των Ελλήνων και όχι στην καλή προαίρεση του εκάστοτε Υπουργού που είναι αρμόδιος για θέματα ηλεκτρονικών επικοινωνιών και ταχυδρομείων.

    Ειδικότερα, επί των προτεινόμενων διατάξεων σημειώνονται τα εξής:
    1. Πρέπει να σταματήσει πλέον η επιλογή του Προέδρου, των Αντιπροέδρων και των Μελών της ΕΕΤΤ από το Υπουργικό Συμβούλιο και τον εκάστοτε αρμόδιο Υπουργό. Πρέπει επιτέλους να νομοθετηθεί και να εφαρμοστεί και για την ΕΕΤΤ μία πλήρως διαφανής διαδικασία επιλογής όλων των Μελών της Ολομέλειας της ΕΕΤΤ από Επιτροπή της Βουλής με αυξημένη κοινοβουλευτική πλειοψηφία. Η υποβολή υποψηφιοτήτων πρέπει να γίνεται κατόπιν ανοικτής δημόσιας πρόσκλησης, να ακολουθεί η αξιολόγηση βιογραφικών και να γίνεται η επιλογή όλων των Μελών της Ολομέλειας της ΕΕΤΤ από Επιτροπή της Βουλής με αυξημένη κοινοβουλευτική πλειοψηφία. Επίσης, πρέπει να οριστεί νομοθετικά η υποχρεωτική συμμετοχή στην Ολομέλεια της ΕΕΤΤ εργαζομένων στην ΕΕΤΤ οι οποίοι θα υποβάλλουν τις υποψηφιότητές τους και θα επιλέγονται μέσω της ίδιας ανωτέρω διαδικασίας. Επίσης, πρέπει να επιτραπεί σε κοινωνικούς φορείς να υποβάλουν εισηγήσεις για την επιλογή όλων των Μελών της ΕΕΤΤ.
    Αντίστοιχες με την ανωτέρω προτεινόμενη διαδικασία, προϋποθέσεις και κριτήρια επιλογής των μελών της Διοίκησής τους ορίζει ο Ν.4325/2015 (ΦΕΚ 47/Α/2015) για τις Ανεξάρτητες Αρχές ΑΣΕΠ και Συνήγορο του Πολίτη. Οι διατάξεις αυτές του Ν.4325/2015 πρέπει να επεκταθούν στην ΕΕΤΤ και τις υπόλοιπες ανεξάρτητες αρχές.

    2. Πρέπει να αφαιρεθούν οι διατάξεις με αντικείμενο και στόχο την εποπτεία της ΕΕΤΤ από τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού. Η ΕΕΤΤ οφείλει να ενεργεί ανεξάρτητα και να μην λαμβάνει οδηγίες από κανέναν άλλον φορέα σε σχέση με την εκτέλεση των αρμοδιοτήτων της. Η λογοδοσία της ΕΕΤΤ, για την οποία δεν είμαστε αντίθετοι, πρέπει να ασκείται στη Βουλή και ιδίως την αρμόδια ειδική Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας καθώς και στην κοινωνία.

    3. Για την αποφυγή οποιασδήποτε δυσλειτουργίας προκύπτει στην ΕΕΤΤ, όπως στην παρούσα κατάσταση με τη μη τοποθέτηση νέου Προέδρου της, πρέπει να ισχύσει και για την ΕΕΤΤ και για όλες τις ανεξάρτητες αρχές η διάταξη του άρθρου 26, παρ. 7 του Ν.4325/2015. Σε περίπτωση που οποιοδήποτε μέλος της ΕΕΤΤ (συμπεριλαμβανομένου του Προέδρου και των Αντιπροέδρων της) εκλείψει, η ΕΕΤΤ πρέπει να συνεχίζει να έχει νόμιμη συγκρότηση μέχρι τον διορισμό νέου μέλους, εφόσον τα λοιπά μέλη επαρκούν για τον σχηματισμό απαρτίας.

    4. Πρέπει να παραμείνει σε ισχύ η παρ. 6 του άρθρου 6 του Ν.4070/2012 που ορίζει την παροχή νομικής προστασίας στα μέλη του προσωπικού της ΕΕΤΤ όταν ενάγονται ή διώκονται ποινικά για πράξεις ή παραλείψεις κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους. Η παροχή νομικής προστασίας είναι το ελάχιστο στοιχείο εργασιακής ασφάλειας που μπορεί και πρέπει να παρέχει η ΕΕΤΤ στα μέλη του προσωπικού της που διώκονται ποινικά χωρίς να συντρέχει η βασιμότητα της δίωξής τους επειδή υποβλήθηκαν σε βάρος τους μηνύσεις για να τους εκφοβίσουν κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους.

  • 7 Σεπτεμβρίου 2015, 11:27 | ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΙΔΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΕΤΤ

    Η ανεξαρτησία της ΕΕΤΤ (όπως και των υπόλοιπων εθνικών ρυθμιστικών αρχών) ορίζεται σαφώς από τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες. Χαρακτηριστικά παραθέτουμε το ακόλουθο απόσπασμα από το προοίμιο της Οδηγίας 2009/140/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την τροποποίηση των οδηγιών 2002/21/ΕΚ σχετικά με κοινό κανονιστικό πλαίσιο για δίκτυα και υπηρεσίες ηλεκτρονικών επικοινωνιών, 2002/19/ΕΚ σχετικά με την πρόσβαση σε δίκτυα ηλεκτρονικών επικοινωνιών και συναφείς ευκολίες καθώς και με τη διασύνδεσή τους, και 2002/20/ΕΚ για την αδειοδότηση δικτύων και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών: «Η ανεξαρτησία των εθνικών ρυθμιστικών αρχών θα πρέπει να ενισχυθεί ώστε να εξασφαλισθεί αποτελεσματικότερη εφαρ¬μογή του κανονιστικού και να αυξηθεί το κύρος τους και η προβλεψιμότητα των αποφάσεων τους. Για τον σκοπό αυτό θα πρέπει να υπάρξει ρητή πρόβλεψη στην εθνική νομοθεσία που θα εξασφαλίσει ότι, κατά την άσκηση των καθηκόντων της, μια εθνική ρυθμιστική αρχή υπεύθυνη για την εκ των προτέρων κανονιστική ρύθμιση των αγορών ή για την επίλυση των διαφορών μεταξύ επιχειρήσεων προστατεύεται έναντι εξωτερικών παρεμβάσεων ή πολιτικών πιέσεων που ενδέχεται να θέσουν σε κίνδυνο την ανεξάρτητη αξιολόγησή της στα θέματα των οποίων επιλαμβάνεται. Προς τούτο θα πρέπει καταρχάς να θεσπισθούν κανόνες όσον αφορά τους λόγους για την απόλυση του επικεφαλής της εθνικής ρυθμιστικής αρχής, ώστε να αρθεί κάθε εύλογη αμφιβολία ως προς την ουδετερότητα του εν λόγω φορέα και τη θωράκισή του έναντι εξωτερικών παραγόντων….». Στην κατεύθυνση αυτή ενδεικτικά αναφέρεται πως η Οδηγία ορίζει ότι « …οι εθνικές ρυθμιστικές αρχές που είναι υπεύθυνες για την εκ των προτέρων κανονιστική ρύθμιση των αγορών ή για την επίλυση των διαφορών μεταξύ επιχειρήσεων … ενεργούν ανεξάρτητα και δεν ζητούν ούτε λαμβάνουν οδηγίες από κανέναν άλλον φορέα σε σχέση με την εκτέλεση των καθηκόντων αυτών που τους έχουν ανα¬τεθεί βάσει εθνικών νομοθετικών ρυθμίσεων που υλοποιούν
    την κοινοτική νομοθεσία….». Ο Έλληνας νομοθέτης οφείλει να μεριμνά για την ορθή μεταφορά στην ελληνική νομοθεσία των οριζομένων από την ευρωπαϊκή νομοθεσία για την ανεξαρτησία της ΕΕΤΤ προκειμένου να μεγιστοποιεί την αποτελεσματικότητα και το κύρος των αποφάσεων που λαμβάνει η ΕΕΤΤ.

    Το άρθρο 17 περιορίζει δραστικά την ανεξαρτησία της ΕΕΤΤ και μάλιστα σε ευθεία αντίθεση με τα οριζόμενα από τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες, με αποτέλεσμα να υπάρχει και ο κίνδυνος εκκίνησης διαδικασιών ενώπιον των Ευρωπαϊκών Δικαστηρίων σε βάρος της Ελλάδας για κακή μεταφορά της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Ο όρος «ανεξαρτησία της ΕΕΤΤ» σημαίνει, μεταξύ άλλων, λειτουργία της ΕΕΤΤ ανεξάρτητα των εντολών/οδηγιών του εκάστοτε Υπουργού. Οι περιορισμοί της ανεξαρτησίας της ΕΕΤΤ που εισάγει το άρθρο 17 συντελούνται ιδίως από:
    α. τη συνέχιση επιλογής του Προέδρου και των Αντιπροέδρων από το Υπουργικό Συμβούλιο, ύστερα από πρόταση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού και γνώμη της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής και των υπολοίπων Μελών της ΕΕΤΤ από τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού.
    β. την εισαγωγή εποπτείας της ΕΕΤΤ από τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού (τελευταίο εδάφιο παρ. 1)
    γ. την απάλειψη της ισχύουσας διάταξης του άρθρου 6, παρ. 2 του Ν.4070/2012 που ορίζει ότι «Η Ε.Ε.Τ.Τ. … ενεργεί ανεξάρτητα και δεν ζητά ούτε λαμβάνει οδηγίες από κανέναν άλλον φορέα σε σχέση με την εκτέλεση των καθηκόντων που της ανατίθενται. Κατά την άσκηση των καθηκόντων της που ορίζονται στο άρθρο 12 σημεία κ΄ και λστ΄ η Ε.Ε.Τ.Τ. ενεργεί ανεξάρτητα και κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων.»
    δ. την απάλειψη του όρου «πλήρης» από τη διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια της ΕΕΤΤ και την προσωπική και λειτουργική ανεξαρτησία που απολαύουν τα μέλη της σε σχέση με τα οριζόμενα από τις ισχύουσες διατάξεις
    ε. την εισαγωγή υποχρέωσης γνωστοποίησης στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού κάθε εγγράφου της ΕΕΤΤ (παρ. 4)

    Στο νομοσχέδιο πρέπει να εισαχθούν διατάξεις που διασφαλίζουν και ενισχύουν την ανεξαρτησία της ΕΕΤΤ και να απαλειφθούν οι διατάξεις που την περιορίζουν. Η ενίσχυση της ανεξαρτησίας επιτυγχάνεται μέσω μιας πλήρως διαφανούς διαδικασίας επιλογής των Μελών της Ολομέλειας της ΕΕΤΤ (Προέδρου, Αντιπροέδρων και λοιπών Μελών). Ως βασικότερα σημεία της διαδικασίας προτείνονται τα εξής:
    1. Επιλογή όλων των Μελών της Ολομέλειας της ΕΕΤΤ από Επιτροπή της Βουλής με αυξημένη κοινοβουλευτική πλειοψηφία μετά από σχετική εισήγηση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.
    2. Οι ενδιαφερόμενοι για τις θέσεις των Μελών της Ολομέλειας ΕΕΤΤ υποβάλλουν την υποψηφιότητά τους μετά από ανοικτή δημόσια πρόσκληση (με τη μέθοδο του open.gov) στον αρμόδιο Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού. Η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας επιλέγει μια τριάδα υποψηφίων και την τελική απόφαση λαμβάνει Επιτροπή της Βουλής με αυξημένη κοινοβουλευτική πλειοψηφία.
    3. Στην Ολομέλεια της ΕΕΤΤ συμμετέχουν τουλάχιστον 2 εργαζόμενοι της ΕΕΤΤ (με δικαίωμα ψήφου) που επιλέγονται με την ίδια διαδικασία με τα υπόλοιπα Μέλη.
    4. Για την επιλογή των Μελών της ΕΕΤΤ μπορούν να υποβάλουν εισηγήσεις κοινωνικοί φορείς όπως είναι οι Σύγκλητοι των Πανεπιστημίων και οι Συνελεύσεις των ΤΕΙ, το Τεχνικό Επιμελητήριο της Ελλάδας, το Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας και η Ολομέλεια των Δικηγορικών Συλλόγων.

    Σημειώνεται ότι αντίστοιχη με την ανωτέρω διαδικασία ορίζει και ο προσφάτως ψηφισθείς από τη Βουλή Ν.4325/2015 (ΦΕΚ 47/Α/11-5-2015) για τις Ανεξάρτητες Αρχές ΑΣΕΠ και Συνήγορο του Πολίτη, ο οποίος σημειωτέον θέτει και ηλικιακά όρια για τα Μέλη των Διοικήσεων των Αρχών αυτών. Το έργο της ΕΕΤΤ είναι ιδιαίτερα απαιτητικό κάτι που δικαιολογεί την επιβολή ηλικιακών ορίων και για τα Μέλη της ΕΕΤΤ.

    Πρέπει να απαλειφθεί από το νομοσχέδιο η διάταξη περί εποπτείας της ΕΕΤΤ από τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού και να επανέλθει η ισχύουσα διάταξη του άρθρου 6, παρ. 2 του Ν.4070/2012 που ορίζει ότι «Η Ε.Ε.Τ.Τ. … ενεργεί ανεξάρτητα και δεν ζητά ούτε λαμβάνει οδηγίες από κανέναν άλλον φορέα σε σχέση με την εκτέλεση των καθηκόντων που της ανατίθενται. Κατά την άσκηση των καθηκόντων της που ορίζονται στο άρθρο 12 σημεία κ΄ και λστ΄ η Ε.Ε.Τ.Τ. ενεργεί ανεξάρτητα και κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων.» Η φύση της ανεξαρτησίας της ΕΕΤΤ, όπως και όλων των Ανεξάρτητων Αρχών είναι αντίθετη με οποιαδήποτε έννοια διοικητικής εποπτείας αυτών από τον εκάστοτε Αναπληρωτή Υπουργό. Η δημοκρατική νομιμοποίηση της ΕΕΤΤ δεν προκύπτει από την υπαγωγή της σε εποπτεία από τον εκάστοτε Αναπληρωτή Υπουργό αλλά από τη Βουλή. Η Βουλή, όπως προτείνεται ανωτέρω, θα πρέπει να επιλέγει τα Μέλη της ΕΕΤΤ και στη Βουλή και συγκεκριμένα στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής θα πρέπει να γίνεται η λογοδοσία της ΕΕΤΤ.

    Στο πλαίσιο αυτό πρέπει να παραμείνει ως ισχύει ο όρος «πλήρης» για τη διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια της ΕΕΤΤ και για την προσωπική και λειτουργική ανεξαρτησία που απολαύουν τα μέλη της, όπως ορίζουν οι ισχύουσες διατάξεις. Επίσης, η υποχρέωση γνωστοποίησης στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού κάθε εγγράφου της ΕΕΤΤ πρέπει να περιοριστεί μόνο στα έγγραφα που ζητούνται από τον Αναπληρωτή Υπουργό, κάτι που εξάλλου είναι αυτονόητο. Πέραν των θεμάτων ανεξαρτησίας που θέτει η διάταξη, είναι πρακτικά ανεφάρμοστη η κοινοποίηση κάθε εγγράφου της ΕΕΤΤ στον Αναπληρωτή Υπουργό καθώς θέτει υπέρμετρο βάρος τόσο για την ΕΕΤΤ όσο και για τις υπηρεσίες του ίδιου του Υπουργείου.

    Περαιτέρω προτείνουμε την εισαγωγή στο νομοσχέδιο της ισχύουσας παρ. 6 του άρθρου 6 του Ν.4070/2012 που ορίζει ότι «6. Με απόφαση της Ε.Ε.Τ.Τ. μπορεί να παρέχεται νομική προστασία στα μέλη της και στο εν γένει προσωπικό της, ακόμη και μετά τη λήξη της θητείας τους ή την αποχώρησή τους από την Υπηρεσία, όταν ενάγονται ή διώκονται ποινικά για πράξεις ή παραλείψεις που έλαβαν χώρα κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους. Η νομική προστασία συνίσταται στην παροχή δικηγορικών υπηρεσιών από τους εργαζόμενους στην Ε.Ε.Τ.Τ. δικηγόρους για την υπεράσπισή τους ή για ό,τι άλλο κρίνεται αναγκαίο για το σκοπό αυτόν.» Είναι γεγονός ότι λόγω του απαιτητικού χαρακτήρα της εργασίας στην ΕΕΤΤ τα μέλη του προσωπικού της αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο να διωχθούν ποινικά χωρίς να συντρέχει η βασιμότητα της δίωξής τους, εξαιτίας μηνύσεων τρίτων στο πλαίσιο εκφοβισμού τους κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους. Οι ανωτέρω διατάξεις είναι απαραίτητο να παραμείνουν για την παροχή εργασιακής ασφάλειας στο προσωπικό της ΕΕΤΤ και κατά συνέπεια την ενδυνάμωση και με αυτό τον τρόπο της ανεξαρτησίας της ΕΕΤΤ.

    Τέλος, προτείνουμε την εισαγωγή της ακόλουθης διάταξης:
    «Σε περίπτωση που ο Πρόεδρος, οι Αντιπρόεδροι και τα μέλη της ΕΕΤΤ εκλείψουν ή αποχωρήσουν για οποιονδήποτε λόγο ή παραιτηθούν ή απωλέσουν την ιδιότητα, βάσει της οποίας ορίστηκαν, η ΕΕΤΤ συνεχίζει να έχει νόμιμη συγκρότηση μέχρι τον διορισμό νέων, εφόσον τα λοιπά μέλη επαρκούν για τον σχηματισμό απαρτίας. Στην περίπτωση αυτή, εφόσον ο Πρόεδρος εκλείψει ή αποχωρήσει για οποιονδήποτε λόγο ή παραιτηθεί ή απωλέσει την ιδιότητα, βάσει της οποίας ορίστηκε, τα καθήκοντα του Προέδρου ασκούνται από τους Αντιπροέδρους ή σε περίπτωση ελλείψεώς τους από μέλος που ορίζεται από την Ολομέλεια της ΕΕΤΤ.»

    Η ανωτέρω διάταξη βρίσκεται σε πλήρη συμφωνία με την αντίστοιχη διάταξη για τις συνταγματικά κατοχυρωμένες ανεξάρτητες αρχές που ψηφίστηκε πρόσφατα από τη Βουλή (άρθρο 26, παρ. 7 του Ν.4325/2015 «Εκδημοκρατισμός της Διοίκησης – Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση. Αποκατάσταση αδικιών και άλλες διατάξεις» – ΦΕΚ 47/Α/11-5-2015) και θα διασφαλίσει, από τη στιγμή που δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, τη συνέχεια της λειτουργίας της ΕΕΤΤ ακόμα και στην περίπτωση που δεν οριστεί άμεσα νέος Πρόεδρος ή Αντιπρόεδρος ή άλλο μέλος της ΕΕΤΤ.

  • Το άρθρο 17 επαναλαμβάνει ή /και τροποποιεί διατάξεις του άρθρου 6 του Ν. 4070/2012). Αναλυτικότερα :

    1. Όπως ορίζεται στην παράγραφο 1: «Με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 4, ο έλεγχος, η ρύθμιση και η εποπτεία της αγοράς των ηλεκτρονικών επικοινωνιών ασκούνται από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ.), η οποία αποτελεί την Εθνική Ρυθμιστική Αρχή (National Regulatory Authority) σε θέματα παροχής δικτύων και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών, συναφών ευκολιών και συναφών υπηρεσιών και έχει συσταθεί με το ν. 2246/1994 (Α΄ 172). Λειτουργεί ως ανεξάρτητη αρχή με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια και έδρα την Αθήνα.»

    ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ: Το τελευταίο εδάφιο είναι εξόχως προβληματικό. Ο ν.4070/2014 ανέφερε ρητά ότι η ΕΕΤΤ «είναι» ανεξάρτητη αρχή όχι ‘λειτουργεί ως’. Η αλλαγή αυτή θίγει την ανεξαρτησία της ΕΕΤΤ, που κατοχυρώνει το δίκαιο της ΕΕ και συγκεκριμένα το άρθρο 3, της οδηγίας πλαίσιο(2002/21/ΕΚ) όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 2009/137/ΕΚ.

    2. Στη συνέχεια, στην ίδια παράγραφο 1, στο επόμενα δύο εδάφια ορίζονται τα εξής: «Κατά την άσκηση των καθηκόντων τους τα μέλη της Ε.Ε.Τ.Τ απολαύουν προσωπικής και λειτουργικής ανεξαρτησίας. Εποπτεύεται από τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου . «

    ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ: Η εποπτεία από τον Υπουργό δεν συνάδει με την απαίτηση του νομοθέτη της ΕΕ να διασφαλίζεται πλήρως η ανεξαρτησία της Εθνικής Ρυθμιστικής Αρχής (ΕΡΑ), η οποία εν Ελλάδι είναι η ΕΕΤΤ. Την ανεξαρτησία αυτή επιτάσσει το άρθρο 3, της οδηγίας –πλαίσιο, όπως ισχύει. Η δε ‘επιτήρηση’ στην οποία γίνεται αναφορά στην παράγραφο 3α του άρθρου 3, της οδηγίας πλαίσιο, όπως προστέθηκε με την οδηγία 2009/137/ΕΚ, σαφώς δεν σημαίνει εποπτεία από τον αρμόδιο Υπουργό. Κάτι τέτοιο θα αναιρούσε την ανεξαρτησία την οποία η ίδια η οδηγία εξασφαλίζει για τις ΕΡΑ στο προηγούμενο εδάφιο, και αφορά όλες τις ΕΡΑ. Λαμβανομένου υπόψη του ελληνικού συνταγματικού δικαίου, η επιτήρηση αυτή συνίσταται στον θεσμοθετημένο δικαστικό έλεγχο των πράξεων της ΕΕΤΤ από τα διοικητικά δικαστήρια όσο και τον κοινοβουλευτικό έλεγχο που ασκεί επ’αυτής ειδική επιτροπή της Βουλής (η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας).

    3. Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με το άρθρο 6, παράγραφο 2 του ν.4070/2012: «Η Ε.Ε.Τ.Τ. είναι ανεξάρτητη διοικητική αρχή με έδρα την Αθήνα και απολαμβάνει πλήρη διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια, ενεργεί ανεξάρτητα και δεν ζητά ούτε λαμβάνει οδηγίες από κανέναν άλλον φορέα σε σχέση με την εκτέλεση των καθηκόντων που της ανατίθενται» . Στο κείμενο της διαβούλευσης το τμήμα της προηγουμένης παραγράφου με την έντονη γραφή έχει παραληφθεί.

    ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ: Η απάλειψη αυτή, συνδεόμενη με τις λοιπές διατάξεις του Σ/Ν, αναιρεί ουσιαστικά και εκμηδενίζει την ανεξαρτησία της ΕΕΤΤ. Αυτή η διάταξη, αν ψηφιστεί, σαφώς θα συνιστά και πλημμελή μεταφορά των διατάξεων του άρθρου 3 της οδηγίας 2002/21, κατά τα προαναφερθέντα.

    4. Σύμφωνα με το άρθρο 6, παράγραφο 4 του σχεδίου νόμου (Σ/Ν): « Η Ε.Ε.Τ.Τ. μπορεί, με απόφασή της, να εγκαθιστά και λειτουργεί γραφεία και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας. Οι αποφάσεις, πράξεις και λοιπά διοικητικά ή μη έγγραφα της Ε.Ε.Τ.Τ. γνωστοποιούνται στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού. Έκθεση πεπραγμένων της Ε.Ε.Τ.Τ. υποβάλλεται κατ’ έτος στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού και στον Πρόεδρο της Βουλής. Η Ε.Ε.Τ.Τ. υποβάλλει στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, κατόπιν αιτήματος αυτού, εκθέσεις για την κατάσταση στον τομέα ηλεκτρονικών επικοινωνιών.».

    ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ: Οι ρυθμίσεις αυτές περί υποχρεώσεως της ΕΕΤΤ να γνωστοποιεί αποφάσεις, πράξεις και λοιπά διοικητικά ή μη έγγραφα της Ε.Ε.Τ.Τ. στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού αποτελούν ευθεία παρέμβαση στο έργο της ΕΕΤΤ και συνδέονται ευθέως με την παραπάνω θεσμοθέτηση εποπτείας επί της ΕΕΤΤ, η οποία θα καταλύσει στην πράξη τη λειτουργική ανεξαρτησία των μελών της.

    5. Στο κείμενο του Σ/Ν έχει αφαιρεθεί η ρύθμιση της παραγράφου 4, του άρθρου 6, του ν.4070/2014.

    ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ: Σύμφωνα με τη διαγραφείσα διάταξη: «Ο Πρόεδρος, οι Αντιπρόεδροι και τα μέλη της Ε.Ε.Τ.Τ. μπορούν να απολυθούν μόνον εφόσον δεν καλύπτουν πλέον τους απαιτούμενους όρους για την εκτέλεση των καθηκόντων τους, όπως αυτοί καθορίζονται επακριβώς και εκ των προτέρων στον παρόντα νόμο. Η απόφαση απόλυσής τους πρέπει να είναι πλήρως αιτιολογημένη, επί ποινή ακυρότητας και τους κοινοποιείται, πρέπει δε απαραίτητα να λαμβάνει δημοσιότητα κατά τη χρονική στιγμή της απόλυσής τους. Ομοίως, οι ίδιοι δικαιούνται να ζητήσουν τη δημοσίευσή της, σε περίπτωση που αυτό δεν θα συνέβαινε διαφορετικά». Επιπλέον, στην παρ 5 του επόμενου άρθρου 18, αναφέρεται: «Ως πειθαρχικά παραπτώματα θεωρούνται: α) …, β) …, γ) … και δ) η ασυμβίβαστη και απάδουσα, προς το κύρος, αποστολή και σκοπό της ΕΕΤΤ ως Εθνικής Ρυθμιστικής Αρχής, διαγωγή.»

    Η συνδυαζόμενη διαγραφή της παρ. 4, του άρθρου 6, του ν.4070/2012 με την εισαγωγή του σημείου (δ) στην παρ. 5, επιτρέπει ευρύτατη ερμηνεία ενώ δημιουργεί έλλειψη ασφάλειας δικαίου σε βάρος της ανεξαρτησίας της Αρχής.

    6. Το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 5 του άρθρου 17 του Σ/Ν ορίζει: «Τα μέλη πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης που κατέχουν οποιαδήποτε έμμισθη θέση στο Δημόσιο, απαλλάσσονται κατά τη διάρκεια της θητείας τους, από την υποχρέωση άσκησης των καθηκόντων της θέσης τους.».

    ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ: Η ρύθμιση είναι εσφαλμένη στο μέτρο που προβλέπει απαλλαγή της υποχρέωσης άσκησης των καθηκόντων και όχι αναστολή. Κατά τούτο είναι και αλυσιτελής, ως καλυπτόμενη από τη ρύθμιση του εδαφ. α΄ της εν λόγω παραγράφου 5.

    7. Στο κείμενο του Σ/Ν έχει αφαιρεθεί η ρύθμιση της παραγράφου 6, του άρθρου 6, του ν. 4070/2012 σχετικά με την παρεχόμενη νομική προστασία των μελών της ΕΕΤΤ σε σχέση με την άσκηση των καθηκόντων τους.

    ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ: Σύμφωνα με την διαγραφείσα διάταξη: «Με απόφαση της Ε.Ε.Τ.Τ. μπορεί να παρέχεται νομική προστασία στα μέλη της και στο εν γένει προσωπικό της, ακόμη και μετά τη λήξη της θητείας τους ή την αποχώρησή τους από την Υπηρεσία, όταν ενάγονται ή διώκονται ποινικά για πράξεις ή παραλείψεις που έλαβαν χώρα κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους. Η νομική προστασία συνίσταται στην παροχή δικηγορικών υπηρεσιών από τους εργαζόμενους στην Ε.Ε.Τ.Τ. δικηγόρους για την υπεράσπισή τους ή για ό,τι άλλο κρίνεται αναγκαίο για το σκοπό αυτόν».
    Η διαγραφή της εν λόγω διατάξεως αδυνατίζει ουσιωδώς την ανεξαρτησία των μελών της ΕΕΤΤ διότι δεν επιτρέπει την αποτελεσματική δικαστική υπεράσπιση των μελών της Ολομελείας όταν ενάγονται [στα πολιτικά δικαστήρια] ή διώκονται ποινικά για πράξεις ή παραλείψεις που έλαβαν χώρα κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους. Αποτελεί δε και ουσιώδη ανασταλτικό παράγοντα για την αποτελεσματική άσκηση των καθηκόντων των μελών της ΕΕΤΤ, δεδομένων των καίριας σημασίας αρμοδιοτήτων της , και των πολλών δικαστικών αγώνων στους οποίους μπορεί να εκτεθούν λόγω των ασκουμένων αρμοδιοτήτων.

    8. Σύμφωνα με την παράγραφο 8 του άρθρου 17, του κειμένου του Σ/Ν : «Ο Πρόεδρος, οι αντιπρόεδροι και τα μέλη της Ε.Ε.Τ.Τ., δεν επιτρέπεται για πέντε (5) έτη μετά τη λήξη της θητείας τους να παρέχουν υπηρεσία με έμμισθη εντολή ή με οποιαδήποτε έννομη σχέση, σε εταιρία ή επιχείρηση επί των υποθέσεων εκείνων, τις οποίες οι ίδιοι χειρίστηκαν ή επί των οποίων είχαν συμμετάσχει στη λήψη απόφασης κατά τη διάρκεια της θητείας τους. Ο Πρόεδρος, οι αντιπρόεδροι και τα μέλη της ΕΕΤΤ δεν επιτρέπεται για πέντε (5) έτη μετά τη λήξη της θητείας τους να αναλαμβάνουν γενικώς την υπεράσπιση υποθέσεων ενώπιον της ΕΕΤΤ ή την προσφυγή ενώπιον των δικαστηρίων κατά αποφάσεων της Ε.Ε.Τ.Τ.».

    ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ: Λογικότερη θα ήταν η θέσπιση περιοριστικού ορίου κατ’ αναλογία με τα όσα εφαρμόζονται στις λοιπές ανεξάρτητες αρχές (ενδεικτικώς το αντίστοιχο χρονικό διάστημα για ΕΣΡ, Επιτροπή Ανταγωνισμού ανέρχεται στην 3ετία) .

    9. Σύμφωνα με την παράγραφο 9 του Σ/Ν: «Οι δημόσιοι λειτουργοί, δημόσιοι υπάλληλοι, υπάλληλοι νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου ή ιδιωτικού δικαίου που εποπτεύονται από το κράτος ή δικηγόροι με έμμισθη εντολή, εφόσον διορίζονται μέλη της Ε.Ε.Τ.Τ., μπορούν να απαλλάσσονται με κοινή απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού και του αρμόδιου κατά περίπτωση Υπουργού από τα άλλα υπηρεσιακά τους καθήκοντα για το χρόνο που συμμετέχουν στην Ε.Ε.Τ.Τ, λαμβάνοντας το σύνολο των αποδοχών και των επιδομάτων της οργανικής τους θέσης, σε βάρος του προϋπολογισμού της Ε.Ε.Τ.Τ. Οι ρυθμίσεις του προηγούμενου εδαφίου δεν ισχύουν για τα μέλη της Ε.Ε.Τ.Τ. που είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης. Ο χρόνος αυτός, για όλα τα παραπάνω μέλη, θεωρείται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας για κάθε συνέπεια, σε καμία δε περίπτωση η συμμετοχή τους δεν μπορεί να επηρεάσει δυσμενώς την υπηρεσιακή τους κατάσταση ή θέση.»

    ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ: Οι ρυθμίσεις του α΄ εδαφ. αντιβαίνουν στην πρόβλεψη του Σ/Ν ότι τα μέλη της ΕΕΤΤ δεν είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης. Η ρύθμιση αυτή επιτρέπει τη δημιουργία μελών της Ολομελείας πολλαπλών ταχυτήτων, αφού κάποια μέλη, αν και μη πλήρους απασχόλησης- θα λαμβάνουν πλήρως τις αποδοχές τους και [μάλλον, αν και δεν διευκρινίζεται] την αποζημίωση λόγω συμμετοχής τους στην Ολομέλεια της ΕΕΤΤ και άλλοι θα αρκούνται στην αποζημίωση αυτή. Αρκεί να απαλλαγούν με ΚΥΑ από τα λοιπά καθήκοντά τους. Επιτρέπει δε τη δημιουργία ειδικής κατηγορίας υπαλλήλων αμειβόμενων μεν, μη εργαζόμενων τους οποίους θα μπορεί να ‘ελέγχει’ ο Υπουργός και τούτο αντιβαίνει στις διατάξεις περί ανεξαρτησίας της ΕΕΤΤ, ως Εθνική Ρυθμιστική Αρχή, όπως έχουν ερμηνευθεί από το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ενώσεως (ΔΕΕ) στις περιπτώσεις των εθνικών αρχών των οποίων τα μέλη απολαμβάνουν προσωπικής και λειτουργικής ανεξαρτησίας. Εν πάση περιπτώσει, καταλείπεται ανοιχτή η θύρα και στην άκρα πολιτικοποίηση του θεσμού και την παραβίαση της αρχής της προσωπικής και λειτουργικής ανεξαρτησίας των μελών της ΕΕΤΤ.

  • 25 Ιουλίου 2015, 01:38 | Κ.Παπαδημητρίου

    Για ποιο λόγο ένας υπάλληλος του Δημποσίου να λαμβάνει μισθούς και επιδόματα για καθήκοντα από τα οποία απαλλάσσεται, και ταυτόχρονα να αμοίβεται από την ΕΕΤΤ? Για το διάστημα της θητείας του στην ΕΕΤΤ ας λαμβάνει τη μεγαλύτερη εκ των δύο αμοιβών μόνο.

  • 23 Ιουλίου 2015, 09:11 | Δρ Γεώργιος Γιαννιτσιώτης

    «1.Με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 4, ο έλεγχος, η ρύθμιση και η εποπτεία της αγοράς των ηλεκτρονικών επικοινωνιών ασκούνται από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ.), η οποία αποτελεί την Εθνική Ρυθμιστική Αρχή (National Regulatory Authority) σε θέματα παροχής δικτύων και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών, συναφών ευκολιών και συναφών υπηρεσιών και έχει συσταθεί με το ν. 2246/1994 (Α΄ 172). Λειτουργεί ως ανεξάρτητη αρχή με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια και έδρα την Αθήνα….. Εποπτεύεται από τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου».

    (το τελευταίο εδάφιο προσκρούει στην αρχή της διοικητικής και οικονομικής αυτοτέλειας της Ανεξάρτητης κατά τα λοιπά Αρχής. Καλά ξεμπερδέματα με την Ευρ.Επιτροπή)

    3. Ο τρόπος διορισμού από την Κυβέρνηση και όχι τη ΒτΕ δημιουργεί επιπρόσθετα ερωτηματικά ως προς την ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ της Αρχής (και εδώ ισχύει η τελευταία φράση της προηγούμενης παρενθέσεως)

    9. Αυτό με τους ΔΥ που τυχόν διορισθούν μέλη της ΕΕΤΤ να μπορούν να είναι αργόσχολοι και να αμοίβονται επιβαρύνοντας τον προϋπολογισμό της είναι απαράδεκτο και πρέπει να αποσυρθεί. Μόνον εφ’όσον διορισθούν στο Προεδρείο (αποκλειστική απασχόληση) πρέπει να ισχύει αυτό. Διαφορετικά, θα πρέπει να εργάζονται κανονικά στις Υπηρεσίες τους, να αμοίβονται από εκείνες και να λαμβάνουν από την ΕΕΤΤ ως πρόσθετη, την αμοιβή για τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις της Ολομέλειας και των Επιτροπών Ακροάσεων της ΕΕΤΤ όπου μετέχουν.