Άρθρο 12 Εξορθολογισμός κωλυμάτων εκλογιμότητας και ασυμβίβαστων στις εκλογές για την ανάδειξη δημοτικών και περιφερειακών αρχών – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 10, παρ. 2 άρθρου 48, παρ. 9 και 10 άρθρου 90 ν. 4804/2021

 

1. Στην παρ. 2 του άρθρου 10 του ν. 4804/2021 (Α’ 90) επέρχονται οι εξής αλλαγές: α) καταργούνται οι περ. β’, δ’ και η’, β) στο πρώτο εδάφιο της περ. στ) οι λέξεις «με σύμβαση προμήθειας, εκτέλεσης έργου, παροχής υπηρεσιών, παραχώρησης» αντικαθίστανται από τις λέξεις «με σύμβαση ή συμβάσεις προμήθειας ή εκτέλεσης έργου ή παροχής υπηρεσιών ή παραχώρησης» και οι λέξεις «δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ,» αντικαθίστανται από τις λέξεις «μεμονωμένα κατ’ είδος ή σωρευτικά, κατ΄ έτος δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ, μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.,», γ) στο πρώτο εδάφιο της περ. ζ) οι λέξεις «πέντε τοις εκατό (5%)» αντικαθίστανται από τις λέξεις «τριάντα πέντε τοις εκατό (35%)», και η παρ. 2 διαμορφώνεται ως εξής:
«2. Δεν μπορούν να εκλεγούν ή να είναι δήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι, σύμβουλοι δημοτικών κοινοτήτων ή πρόεδροι δημοτικών κοινοτήτων:
α) Δικαστικοί λειτουργοί, αξιωματικοί των Ενόπλων Δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλείας, αξιωματικοί του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, θρησκευτικοί λειτουργοί των γνωστών θρησκειών, καθώς και τα μέλη των ανεξάρτητων αρχών του άρθρου 101Α του Συντάγματος ή των αρχών που χαρακτηρίζονται με νόμο ως ανεξάρτητες ή ρυθμιστικές, αν για τα μέλη αυτά προβλέπεται από τον νόμο η πλήρης και αποκλειστική τους απασχόληση ή η αναστολή άσκησης εκ μέρους τους οποιουδήποτε άλλου δημόσιου λειτουργήματος ή καθήκοντος, αμειβόμενου ή μη, σε οποιαδήποτε θέση του δημόσιου τομέα, κατά τη διάρκεια της θητείας τους στην αρχή αυτή. Κατ` εξαίρεση, δικαστικοί λειτουργοί και αξιωματικοί των Ενόπλων Δυνάμεων, των σωμάτων ασφαλείας και του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, εφόσον δεν υπηρέτησαν εντός των ορίων του δήμου στον οποίο επιθυμούν να θέσουν υποψηφιότητα κατά και μετά την 1η Ιανουαρίου του έτους διεξαγωγής των εκλογών των δημοτικών αρχών, μπορούν να είναι υποψήφιοι, εφόσον παραιτηθούν από τη θέση τους, σύμφωνα με τη διαδικασία του άρθρου 30 του π.δ. 26/2012 (Α’ 57), περί εκλογής βουλευτών, πριν από την ημερομηνία ανακήρυξης των υποψηφίων. Το ασυμβίβαστο του πρώτου εδαφίου δεν καταλαμβάνει όσους εκ του ένστολου προσωπικού των σωμάτων ασφαλείας και του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής προάγονται σε αξιωματικούς, με τη συμπλήρωση ετών πραγματικής υπηρεσίας κατά τη διάρκεια της αιρετής θητείας τους. Ειδικές διατάξεις που απαγορεύουν την υποβολή ή την αποδοχή της παραίτησης των προσώπων αυτών ή που περιορίζουν το δικαίωμά τους να παραιτηθούν ή την αρμοδιότητα της αρχής να αποδεχθεί την παραίτησή τους, εξακολουθούν να ισχύουν.
β) [Καταργείται]
γ) Ο Επόπτης Ο.Τ.Α., στους δήμους στους οποίους εκτείνεται η αρμοδιότητά του, για τέσσερα (4) έτη από τη λήξη της θητείας του με οποιονδήποτε τρόπο.
δ) [Καταργείται]
ε) Υπάλληλοι με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου και Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου του Δημοσίου, των δήμων, των περιφερειών και των νομικών προσώπων που είναι ενταγμένα στο Μητρώο Φορέων της Γενικής Κυβέρνησης του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α` 143), ως έχει δέκα (10) μήνες πριν από τη διενέργεια των εκλογών, οι οποίοι, κατά και μετά από την 1η Ιανουαρίου του έτους διεξαγωγής των εκλογών, άσκησαν καθήκοντα προϊσταμένου οργανικής μονάδας επιπέδου γενικής διεύθυνσης ή διεύθυνσης στους δήμους στα διοικητικά όρια των οποίων εκτεινόταν η αρμοδιότητα των οργανικών τους μονάδων. Στο πεδίο εφαρμογής του πρώτου εδαφίου δεν υπάγονται οι διευθυντές σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και οι διευθυντές τμημάτων, μονάδων, κλινικών και εργαστηρίων ιατρικής υπηρεσίας του Εθνικού Συστήματος Υγείας, ενώ υπάγονται οι περιφερειακοί διευθυντές εκπαίδευσης και οι διευθυντές εκπαίδευσης, οι διευθυντές ιατροί που προΐστανται της Ιατρικής Υπηρεσίας και των Κέντρων Υγείας, καθώς και ο υπεύθυνος συντονιστής της επιστημονικής λειτουργίας Κέντρου Υγείας.
στ) Όποιοι συνδέονται με τον οικείο δήμο, τα νομικά του πρόσωπα ή τα νομικά πρόσωπα στα οποία αυτός συμμετέχει, με σύμβαση ή συμβάσεις προμήθειας ή εκτέλεσης έργου ή παροχής υπηρεσιών ή παραχώρησης δικαιώματος εκμετάλλευσης έργου ή υπηρεσίας με αντικείμενο συνολικής αξίας, μεμονωμένα κατ’ είδος ή σωρευτικά, κατ΄ έτος άνω των δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ, μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α., εφόσον η σύμβαση είναι σε ισχύ κατά και μετά από την 1η Ιανουαρίου του έτους διεξαγωγής των εκλογών. Δεν αποτελεί κώλυμα ή ασυμβίβαστο η ιδιότητα του μέλους της διοίκησης ή του υπαλλήλου δημοσίων επιχειρήσεων και οργανισμών κοινής ωφέλειας, που συνδέονται με τον οικείο δήμο, τα νομικά του πρόσωπα ή τα νομικά πρόσωπα στα οποία αυτός συμμετέχει, με σύμβαση που είναι σχετική με το αντικείμενο της δραστηριότητάς τους. Δεν αποτελεί ασυμβίβαστο η σύναψη σύμβασης αγοράς, εκποίησης ή εκμίσθωσης δημοτικών ακινήτων, εφόσον η σχετική σύμβαση έχει συναφθεί ύστερα από πλειοδοτική δημοπρασία.
ζ) Γενικοί διευθυντές, διευθύνοντες σύμβουλοι, πρόεδροι και μέλη διοικητικών συμβουλίων, διαχειριστές, μέτοχοι και εταίροι κεφαλαιουχικών εταιρειών, που έχουν συμβληθεί με τον οικείο δήμο, τα νομικά του πρόσωπα ή τα νομικά πρόσωπα στα οποία αυτός συμμετέχει, εφόσον το ποσοστό συμμετοχής τους στις εταιρείες υπερβαίνει το τριάντα πέντε τοις εκατό (35%) του συνολικού κεφαλαίου της εταιρείας, καθώς και εταίροι προσωπικών εταιρειών και κοινοπρακτούντα πρόσωπα, που έχουν συμβληθεί με τον οικείο δήμο, τα νομικά του πρόσωπα ή τα νομικά πρόσωπα στα οποία αυτός συμμετέχει, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις της περ. στ). Αν ο οικείος δήμος συμμετέχει με οποιονδήποτε τρόπο στην επιχείρηση με την οποία συμβάλλεται ο ίδιος, τα νομικά του πρόσωπα ή τα νομικά πρόσωπα στα οποία μετέχει, δεν υπάρχει ασυμβίβαστο για τους αιρετούς του δήμου που μετέχουν στη διοίκηση της επιχείρησης αυτής.
η) [Καταργείται].».

2. Στην παρ. 2 του άρθρου 48 του ν. 4804/2021 επέρχονται οι εξής αλλαγές: α) καταργούνται οι περ. β’, δ’ και η’, β) στο πρώτο εδάφιο της περ. στ) οι λέξεις «με σύμβαση προμήθειας, εκτέλεσης έργου, παροχής υπηρεσιών, παραχώρησης» αντικαθίστανται από τις λέξεις «με σύμβαση ή συμβάσεις προμήθειας ή εκτέλεσης έργου ή παροχής υπηρεσιών ή παραχώρησης», και οι λέξεις «δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ,» αντικαθίστανται από τις λέξεις «μεμονωμένα κατ’ είδος ή σωρευτικά, κατ΄ έτος άνω των δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ, μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.,», γ) στην περ. ζ) οι λέξεις «πέντε τοις εκατό (5%)» αντικαθίστανται από τις λέξεις «τριάντα πέντε τοις εκατό (35%)», και η παρ. 2 διαμορφώνεται ως εξής:

«2. Δεν μπορούν να εκλεγούν ή να είναι περιφερειάρχες ή περιφερειακοί σύμβουλοι:
α) Δικαστικοί λειτουργοί, αξιωματικοί των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, αξιωματικοί του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, θρησκευτικοί λειτουργοί των γνωστών θρησκειών, καθώς και τα μέλη των ανεξάρτητων αρχών του άρθρου 101Α του Συντάγματος, ή των αρχών που χαρακτηρίζονται με νόμο ως ανεξάρτητες ή ρυθμιστικές, αν για τα μέλη αυτά προβλέπεται από τον νόμο η πλήρης και αποκλειστική τους απασχόληση, ή η αναστολή άσκησης εκ μέρους τους οποιουδήποτε άλλου δημόσιου λειτουργήματος ή καθήκοντος, αμειβόμενου ή μη, σε οποιαδήποτε θέση του δημόσιου τομέα, κατά τη διάρκεια της θητείας τους στην αρχή αυτή. Κατ’ εξαίρεση, δικαστικοί λειτουργοί και αξιωματικοί των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, εφόσον δεν υπηρέτησαν εντός των ορίων της περιφέρειας στην οποία επιθυμούν να θέσουν υποψηφιότητα κατά και μετά την 1η Ιανουαρίου του έτους διεξαγωγής των εκλογών των περιφερειακών αρχών, μπορούν να είναι υποψήφιοι, εφόσον παραιτηθούν από τη θέση τους, σύμφωνα με τη διαδικασία του άρθρου 30 του π.δ. 26/2012 (Α’ 57), περί εκλογής βουλευτών, πριν από την ημερομηνία ανακήρυξης των υποψηφίων. Το ασυμβίβαστο του πρώτου εδαφίου δεν καταλαμβάνει όσους εκ του ένστολου προσωπικού των σωμάτων ασφαλείας και του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής προάγονται σε αξιωματικούς, με τη συμπλήρωση ετών πραγματικής υπηρεσίας κατά τη διάρκεια της αιρετής θητείας τους. Ειδικές διατάξεις που απαγορεύουν την υποβολή ή την αποδοχή της παραίτησης των προσώπων αυτών, ή που περιορίζουν το δικαίωμά τους να παραιτηθούν, ή την αρμοδιότητα της αρχής να αποδεχθεί την παραίτησή τους εξακολουθούν να ισχύουν.».
β) [Καταργείται].
γ) Ο Επόπτης Ο.Τ.Α., στο σύνολο των περιφερειών στις οποίες εκτείνεται η αρμοδιότητά του, για τέσσερα (4) έτη από τη λήξη της θητείας του με οποιονδήποτε τρόπο.
δ) [Καταργείται].
ε) Υπάλληλοι με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου και Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου του Δημοσίου, των δήμων, των περιφερειών και των νομικών προσώπων που είναι ενταγμένα στο Μητρώο Φορέων της Γενικής Κυβέρνησης του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α` 143), ως έχει δέκα (10) μήνες πριν από τη διενέργεια των εκλογών, οι οποίοι κατά και μετά από την 1η Ιανουαρίου του έτους διεξαγωγής των εκλογών άσκησαν καθήκοντα προϊσταμένου οργανικής μονάδας επιπέδου γενικής διεύθυνσης ή διεύθυνσης στις περιφερειακές ενότητες, στα διοικητικά όρια των οποίων εκτεινόταν η αρμοδιότητα των οργανικών τους μονάδων. Στο πεδίο εφαρμογής του πρώτου εδαφίου δεν υπάγονται οι διευθυντές σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και οι διευθυντές τμημάτων, μονάδων, κλινικών και εργαστηρίων ιατρικής υπηρεσίας του Εθνικού Συστήματος Υγείας, ενώ υπάγονται οι περιφερειακοί διευθυντές εκπαίδευσης και οι διευθυντές εκπαίδευσης, οι διευθυντές ιατροί που προΐστανται της Ιατρικής Υπηρεσίας και των Κέντρων Υγείας, καθώς και ο υπεύθυνος συντονιστής της επιστημονικής λειτουργίας Κέντρου Υγείας.
στ) Όποιοι συνδέονται με την οικεία περιφέρεια, τα νομικά της πρόσωπα ή τα νομικά πρόσωπα στα οποία αυτή συμμετέχει, με σύμβαση ή συμβάσεις προμήθειας ή εκτέλεσης έργου ή παροχής υπηρεσιών ή παραχώρησης δικαιώματος εκμετάλλευσης έργου ή υπηρεσίας με αντικείμενο συνολικής αξίας, μεμονωμένα κατ’ είδος ή σωρευτικά, κατ΄ έτος άνω των δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ, μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α., εφόσον η σύμβαση είναι σε ισχύ κατά και μετά από την 1η Ιανουαρίου του έτους διεξαγωγής των εκλογών. Δεν αποτελεί κώλυμα ή ασυμβίβαστο η ιδιότητα του μέλους της διοίκησης ή του υπαλλήλου δημοσίων επιχειρήσεων και οργανισμών κοινής ωφέλειας, που συνδέονται με τον οικείο δήμο, τα νομικά του πρόσωπα ή τα νομικά πρόσωπα στα οποία αυτός συμμετέχει, με σύμβαση που είναι σχετική με το αντικείμενο της δραστηριότητάς τους. Δεν αποτελεί ασυμβίβαστο η σύναψη σύμβασης αγοράς, εκποίησης ή εκμίσθωσης δημοτικών ακινήτων, εφόσον η σχετική σύμβαση έχει συναφθεί ύστερα από πλειοδοτική δημοπρασία.
ζ) Γενικοί διευθυντές, διευθύνοντες σύμβουλοι, πρόεδροι και μέλη διοικητικών συμβουλίων, διαχειριστές, μέτοχοι και εταίροι κεφαλαιουχικών εταιρειών, που έχουν συμβληθεί με την οικεία περιφέρεια, τα νομικά της πρόσωπα ή τα νομικά πρόσωπα στα οποία αυτή συμμετέχει, εφόσον το ποσοστό συμμετοχής τους στις εταιρείες υπερβαίνει το τριάντα πέντε τοις εκατό (35%) του συνολικού κεφαλαίου της εταιρείας, καθώς και εταίροι προσωπικών εταιρειών και κοινοπρακτούντα πρόσωπα, που έχουν συμβληθεί με την οικεία περιφέρεια, τα νομικά της πρόσωπα ή τα νομικά πρόσωπα στα οποία αυτή συμμετέχει, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις της περ. στ). Αν η οικεία περιφέρεια συμμετέχει με οποιονδήποτε τρόπο στην επιχείρηση με την οποία συμβάλλεται η ίδια, τα νομικά της πρόσωπα ή τα νομικά πρόσωπα στα οποία μετέχει, δεν υπάρχει ασυμβίβαστο για τους αιρετούς της περιφέρειας που μετέχουν στη διοίκηση της επιχείρησης αυτής.
η) [Καταργείται].».

3. Η δεύτερη παρ. 9 του άρθρου 90 του ν. 4804/2021 αναριθμείται ως «10».
4. Στις παρ. 9 και 10 του άρθρου 90 του ν. 4804/2021 επέρχονται οι εξής αλλαγές: α) στην παρ. 9 αα) καταργούνται οι περ. α’ και γ’, αβ) στην περ. β) διαγράφονται οι λέξεις «, καθώς και στην περ. η) της παρ. 2 του άρθρου 10,», αγ) στην περ. δ) διαγράφεται η αναφορά στην περ. δ) της παρ. 2 του άρθρου 10, ειδικά ως προς τους προέδρους διοικητικών συμβουλίων, τους διευθύνοντες και εντεταλμένους συμβούλους των πάσης φύσεως νομικών προσώπων των δήμων, στους οποίους υποβάλλουν υποψηφιότητα, β) στην παρ. 10 βα) καταργούνται οι περ. α΄ και γ΄, ββ) στην περ. β) διαγράφονται οι λέξεις «καθώς και στην περ. η) της παρ. 2 του άρθρου 48,», βγ) στην περ. δ) διαγράφεται η αναφορά στην περ. δ) της παρ. 2 του άρθρου 48, ειδικά ως προς τους προέδρους διοικητικών συμβουλίων, τους διευθύνοντες και εντεταλμένους συμβούλους των πάσης φύσεως νομικών προσώπων των περιφερειών, στις οποίες υποβάλλουν υποψηφιότητα και οι παρ. 9 και 10 διαμορφώνονται ως εξής:
«9. α) [Καταργείται].
β) Ειδικά για τις εκλογές των δημοτικών αρχών της παρ. 5 του άρθρου 5, το κώλυμα που προβλέπεται στην περ. α) της παρ. 2 του άρθρου 10 για τα μέλη των ανεξάρτητων αρχών του άρθρου 101Α του Συντάγματος ή των αρχών που χαρακτηρίζονται με νόμο ως ανεξάρτητες ή ρυθμιστικές, αν για τα μέλη αυτά προβλέπεται από τον νόμο η πλήρης και αποκλειστική τους απασχόληση ή η αναστολή άσκησης εκ μέρους τους οποιουδήποτε άλλου δημόσιου λειτουργήματος ή καθήκοντος, αμειβόμενου ή μη, σε οποιαδήποτε θέση του δημόσιου τομέα, κατά τη διάρκεια της θητείας τους στην αρχή αυτή παύει να υπάρχει, αν τα πρόσωπα παραιτηθούν από τη θέση τους, το αργότερο την 31η Μαΐου 2023.
γ) [Καταργείται].
δ) Ειδικά για τις εκλογές των δημοτικών αρχών της παρ. 5 του άρθρου 5, το κώλυμα της περ. ε) της παρ. 2 του άρθρου 10, ειδικά ως προς τους υπαλλήλους των δήμων και των νομικών προσώπων αυτών που είναι ενταγμένα στο Μητρώο φορέων Γενικής Κυβέρνησης, παύει να υπάρχει, αν τα πρόσωπα στα οποία συντρέχει το κώλυμα παραιτηθούν από τη θέση τους, σύμφωνα με τη διαδικασία του άρθρου 30 του π.δ. 26/2012, το αργότερο την 31η Μαΐου 2023. Το ίδιο ισχύει και ως προς τους περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης, διευθυντές εκπαίδευσης, τους διευθυντές ιατρούς που προΐστανται της Ιατρικής Υπηρεσίας και των Κέντρων Υγείας, καθώς και τους υπεύθυνους συντονιστές επιστημονικής λειτουργίας Κέντρων Υγείας.
10. α) [Καταργείται].
β) Ειδικά για τις εκλογές των περιφερειακών αρχών της παρ. 6 του άρθρου 43, το κώλυμα που προβλέπεται στην περ. α) της παρ. 2 του άρθρου 48 για τα μέλη των ανεξάρτητων αρχών του άρθρου 101Α του Συντάγματος ή των αρχών που χαρακτηρίζονται με νόμο ως ανεξάρτητες ή ρυθμιστικές, αν για τα μέλη αυτά προβλέπεται από τον νόμο η πλήρης και αποκλειστική τους απασχόληση ή η αναστολή άσκησης εκ μέρους τους οποιουδήποτε άλλου δημόσιου λειτουργήματος ή καθήκοντος, αμειβόμενου ή μη, σε οποιαδήποτε θέση του δημόσιου τομέα, κατά τη διάρκεια της θητείας τους στην αρχή αυτή παύει να υπάρχει, αν τα πρόσωπα παραιτηθούν από τη θέση τους, το αργότερο την 31η Μαΐου 2023.
γ) [Καταργείται].
δ) Ειδικά για τις εκλογές των περιφερειακών αρχών της παρ. 6 του άρθρου 43, το κώλυμα που προβλέπεται στην περ. ε) της παρ. 2 του άρθρου 48, ειδικά ως προς τους υπαλλήλους των δήμων, των περιφερειών και των νομικών προσώπων αυτών που είναι ενταγμένα στο Μητρώο φορέων Γενικής Κυβέρνησης, παύει να υπάρχει, αν τα πρόσωπα στα οποία συντρέχει το κώλυμα παραιτηθούν από τη θέση τους, σύμφωνα με τη διαδικασία του άρθρου 30 του π.δ. 26/2012, το αργότερο την 31η Μαΐου 2023. Το ίδιο ισχύει και ως προς τους περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης, διευθυντές εκπαίδευσης, τους διευθυντές ιατρούς που προΐστανται της Ιατρικής Υπηρεσίας και των Κέντρων Υγείας, καθώς και τους υπεύθυνους συντονιστές επιστημονικής λειτουργίας Κέντρων Υγείας.».

  • 4 Απριλίου 2023, 04:49 | Δημητρα Αργυρόπουλου

    Πιστεύω ότι είναι αδιανόητο να μην αποτελεί κώλυμμα συμμετοχής για τον υποψήφιο Δήμαρχο η Περιφετειάρχη στις δημοτικές η περιφέρειακες εκλογές οι οφειλές προς το δημόσιο και μάλιστα, έστω και πάνω από κάποιο όριο, όταν μάλιστα δεν έχει γίνει καν ρύθμιση αυτού και τήρηση της ρύθμισης
    Δεν μπορεί για παράδειγμα να διαχειρίζεται δημόσιο χρήμα ο κάθε Δήμαρχος και Περιφερειαρχης όταν οφείλει προς το δημόσιο μεγάλα ποσά όπως άνω των 5000.000 ευρώ και εκρεμμουν σε βάρος του ποινις διώξεις, μέτρα αναγκαστικής εκτέλεσης όπως κατάσχεση μισθού, πλειστηριασμοι κλπ
    Επίσης δν είναι δυνατόν να υφίσταται κώλυμμα αν χρωσταει κάποιος προς το Δήμο πόσο άνω των 300 ευρώ ενώ να μην αποτελεί κώλυμα να είσαι μεγάλο οφειλέτης του Δημοσίου, όπως αυτό ισχύει σήμερα! Αρα θα πρέπει να τεθεί το κώλυμα αυτό ήτοι για τους μεγαλοφειλετες του Δημοσίου Το αντίστοιχο θα πρέπει να, ισχύσει και στις περιφέρειακες εκλογές

  • 4 Απριλίου 2023, 00:26 | Ευαγγελος

    Τροποποίηση που πρέπει να προστεθεί στο άρθρο 12 παρ. 2α
    Το ασυμβίβαστο δεν καταλαμβάνει όσους εκ του ένστολου προσωπικού του Πυροσβεστικού Σώματος προάγονται σε αξιωματικούς, με τη συμπλήρωση ετών πραγματικής υπηρεσίας σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 114 του Νόμου 4662/2022 – ΦΕΚ 27/Α/7-2-2022.

  • 2 Απριλίου 2023, 23:44 | Κωνσταντίνος

    2α)
    Το ασυμβίβαστο του πρώτου εδαφίου δεν καταλαμβάνει όσους εκ του ένστολου προσωπικού των σωμάτων ασφαλείας και του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής προάγονται σε αξιωματικούς, με τη συμπλήρωση ετών πραγματικής υπηρεσίας κατά τη διάρκεια της αιρετής θητείας τους

    Τροποποίηση που πρέπει να προστεθεί για τους Πυροσβέστες που είναι ιδιαίτερων σωμα ασφαλείας που η σχέση με τους πολίτες είναι η προστασία, δεν ασκεί εξουσία – Διοίκηση.

    Το ασυμβίβαστο δεν καταλαμβάνει όσους εκ του ένστολου προσωπικού του Πυροσβεστικού Σώματος προάγονται σε αξιωματικούς, με τη συμπλήρωση ετών πραγματικής υπηρεσίας σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 114 του Νόμου 4662/2022 – ΦΕΚ 27/Α/7-2-2022.

  • 2 Απριλίου 2023, 19:22 | Μάμμος Χρήστος

    Καλησπέρα σας.
    Θεωρώ πως ενώ στο Άρθρο 12 και στο εδάφιο α.
    αναφέρεται κώλυμα μεταξύ άλλων και σε αξιωματικούς των ενόπλων δυνάμεων, στο κείμενο πιο κάτω διαβάζοντας, προβλέπεται η συμμετοχή στις εκλογές σε όσους είναι αιρετοί και γίνονται αξιωματικοί με τη συμπλήρωση ετών υπηρεσίας αναφέροντας συγκεκριμένα » όσοι ένστολοι των σωμάτων ασφαλείας και της ελληνικής ακτοφυλακής» κλπ.
    Ενώ το σωστό θα ήταν » όσοι ένστολοι των ενόπλων δυνάμεων των σωμάτων ασφαλείας και της ελληνικής ακτοφυλακής»κλπ.
    Παρακαλώ να εξετάσετε το σχόλιο μου διότι θεωρώ πως έτσι θα υπάρχει ίση αντιμετώπιση σε όλους τους ένστολους που είναι αιρετοί και επιθυμούν να συμμετάσχουν ξανά στις αυτοδιοικητικές εκλογές.
    Σας ευχαριστώ.

  • 1 Απριλίου 2023, 23:53 | Δημήτρης

    Τροποποίηση που πρέπει να προστεθεί.

    Το ασυμβίβαστο δεν καταλαμβάνει όσους εκ του ένστολου προσωπικού του Πυροσβεστικού Σώματος προάγονται σε αξιωματικούς, με τη συμπλήρωση ετών πραγματικής υπηρεσίας σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 114 του Νόμου 4662/2022 – ΦΕΚ 27/Α/7-2-2022.

  • 1 Απριλίου 2023, 16:50 | ΑΡΓΥΡΌΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΊΝΟΣ

    Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία (Ν.4804/05.06.2021), για να θέσει υποψηφιότητα κάποιο στέλεχος των Σωμάτων Ασφαλείας, είτε για δημοτικός σύμβουλος, είτε για Περιφερειακός σύμβουλος κ.λπ., ΔΕΝ πρέπει να είναι Αξιωματικός διαφορετικά καταλαμβάνεται από το κώλυμα εκλογιμότητας (άρθρο 10 Ν.4804/21).
    Με το άρθρο 10, παράγραφος 2 (α) – εδάφιο 3 του Νόμου 4804/05.06.2021, ορίζεται ότι για τα στελέχη που είναι ήδη εκλεγμένα και προήχθησαν σε Αξιωματικούς, με την συμπλήρωση πραγματικών ετών υπηρεσίας κατά τη διάρκεια της αιρετής τους θητείας, ΔΕΝ καταλαμβάνονται από το ασυμβίβαστο και ως εκ τούτου μπορούν να ολοκληρώσουν τη θητεία τους.
    Ο νομοθέτης, στην περίπτωση αυτή, εξαιρεί την συγκεκριμένη κατηγορία Αξιωματικών ως προς το ασυμβίβαστο καθότι ΔΕΝ προέρχονται από τις παραγωγικές Σχολές των Σωμάτων Ασφαλείας, αφού η προαγωγή τους προήλθε με τη συμπλήρωση πραγματικών ετών πραγματικής υπηρεσίας και η βαθμολογική τους εξέλιξη περιορίζεται στους βαθμούς των κατώτερων Αξιωματικών στην ενέργεια.
    Στις επερχόμενες εκλογές του 2023 για την τοπική αυτοδιοίκηση, οι συγκεκριμένοι Αξιωματικοί, αν και ήδη αιρετοί, πολλοί εξ’ αυτών σε θέσεις ευθύνης (Αντιδήμαρχοι, εντεταλμένοι, Πρόεδροι Νομικών Προσώπων), θα βρεθούν στην δυσάρεστη θέση οι υποψηφιότητές τους να μην γίνουν δεκτές από τα Πρωτοδικεία.
    Συγκεκριμένα: «Η κατάθεση των υποψηφιοτήτων, η διεξαγωγή των εκλογών και η ανακήρυξη των αποτελεσμάτων θα πραγματοποιηθούν σε χρονικό διάστημα προ της 31ης Δεκεμβρίου του 2023, σε χρονικό διάστημα δηλαδή που οι συγκεκριμένοι Αιρετοί – Αξιωματικοί θα ασκούν κανονικά τα καθήκοντά τους».
    Επειδή το συγκεκριμένο ζήτημα αφορά ελάχιστους Αιρετούς – Αξιωματικούς της συγκεκριμένης κατηγορίας, προτείνεται η τροποποίηση του Νόμου που να διαχωρίζει τους Αξιωματικούς των Παραγωγικών Σχολών από τους Αξιωματικούς που προήχθησαν με μοναδικό κριτήριο τα έτη υπηρεσίας επιτρέποντας στους δεύτερους να θέσουν εκ νέου υποψηφιότητα.
    Κατόπιν των ανωτέρω και ύστερα από διαλογική συζήτηση,

    Προτείνω την τροποποίηση της παρ. 2α, εδάφιο 3 του άρθρου 10 του ν. 4804/2021, ως κάτωθι:
    «Το κώλυμα και το ασυμβίβαστο του πρώτου εδαφίου δεν καταλαμβάνει όσους εκ του ένστολου προσωπικού των σωμάτων ασφαλείας και του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής προάγονται σε αξιωματικούς (αλλά δεν έχουν ασκήσει διοίκηση ως αξιωματικοί), με τη συμπλήρωση ετών πραγματικής υπηρεσίας.».

  • 1 Απριλίου 2023, 07:19 | Χρήστος Τριγώνης Δημοτικός Σύμβουλος Γρεβενών

    ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ​ΔΣ36303112022
    ΔΗΜΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ

    Π Ρ Α Κ Τ Ι Κ Ο
    Συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου της Κ.Ε.Δ.Ε.
    της 3ης Νοεμβρίου 2022

    Στην Κέρκυρα σήμερα, 3 Νοεμβρίου 2022, ημέρα Πέμπτη και ώρα 18:00, συνήλθε σε συνεδρίαση, δια ζώσης και κατά τα προβλεπόμενα στις από 11 Μαρτίου 2020 (Α’ 55) και 14 Μαρτίου 2020 (Α’ 64) Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου, όπως έχουν τροποποιηθεί και ισχύουν, τις, σε εφαρμογή αυτών, εγκυκλίους και τον Κανονισμό Λειτουργίας του Δ.Σ. της ΚΕΔΕ διά τηλεδιάσκεψης, το Διοικητικό Συμβούλιο της Κ.Ε.Δ.Ε., ύστερα από πρόσκληση του Προέδρου της, κ. Δημητρίου Παπαστεργίου, Δημάρχου Τρικκαίων και υπό την προεδρία του.
    Κατά τη συνεδρίαση παρέστησαν οι Δήμαρχοι: Αποστολόπουλος Ηλίας Παπάγου-Χολαργού, Ερωτόκριτος Μιχαήλ Ηρωικής Νήσου Κάσου, Ιωακειμίδης Γεώργιος Νίκαιας-Αγ. Ιωάννη Ρέντη, Κακαλή Μαρία Αγίου Ευστρατίου, Καλογιάννης Απόστολος Λαρισσαίων, Κάρναβος Δημήτριος Καλλιθέας, Κουκάς Κωνσταντίνος Μυκόνου, Κουκοδήμος Κωνσταντίνος Κατερίνης, Κυρίζογλου Λάζαρος Αμπελοκήπων-Μενεμένης, Κωνσταντέλλος Γρηγόριος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, Λυμπέρης Ιωάννης Ήλιδας, Μελετίου Νικόλαος Ασπροπύργου, Παπαναστασίου Γιώργος Αγρινίου, Τσιρογιάννης Χρήστος Αρταίων, Υδραίου Μερώπη-Σπυριδούλα Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων, Χρυσάφης Αλέξανδρος Σερρών και οι Δημοτικοί Σύμβουλοι: Αλεξόπουλος Γρηγόρης Πατρέων, Δημαρχόπουλος Χαράλαμπος Ξάνθης, Καφαντάρης Δημήτριος Πύλου-Νέστορος, Μαυραγάνης Αλέξιος Βριλλησίων, Μουράτογλου Ιωάννης Έδεσσας, Μπαρμπάκος Ευάγγελος Καλλιθέας, Μπίρμπας Δημήτριος Αιγάλεω, Τεντόμας Χρήστος Αθηναίων, Τσιάμης Ιωάννης Ορχομενού, Τσιαντής Δημήτριος Λίμνης Πλαστήρα.
    Απόντες οι Δήμαρχοι: Αναστασιάδης Φίλιππος Παγγαίου, Μαλούτας Λάζαρος Κοζάνης, Μπακογιάννης Κώστας Αθηναίων και ο Δημοτικός Σύμβουλος Δομοκού Τζιαχρήστας Δημήτριος.
    Στη συνεδρίαση, επίσης, παρευρίσκεται η κα Θ. Αλεξίου, Προϊσταμένη Νομικής Υπηρεσίας ΚΕΔΕ.
    Αφού διαπιστώθηκε η απαρτία του Σώματος και γενομένης συζητήσεως, πάρθηκε η παρακάτω απόφαση:
    ……………………………………………………………………………………………………………………….
    Απόφαση 363η
    ΘΕΜΑ: ​Κωλύματα εκλογιμότητας και ασυμβίβαστα αστυνομικών που προήχθησαν σε αξιωματικούς.

    Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΕΔΕ αφού άκουσε εισήγηση από τον κ. Γ. Κωνσταντέλλο, Πρόεδρο της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της ΚΕΔΕ, σχετικά με το ανωτέρω θέμα και συγκεκριμένα:
    -2-

    Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία (Ν.4804/05.06.2021), για να θέσει υποψηφιότητα κάποιο στέλεχος των Σωμάτων Ασφαλείας, είτε για δημοτικός σύμβουλος, είτε για Περιφερειακός σύμβουλος κ.λπ., ΔΕΝ πρέπει να είναι Αξιωματικός διαφορετικά καταλαμβάνεται από το κώλυμα εκλογιμότητας (άρθρο 10 Ν.4804/21).
    Με το άρθρο 10, παράγραφος 2 (α) – εδάφιο 3 του Νόμου 4804/05.06.2021, ορίζεται ότι για τα στελέχη που είναι ήδη εκλεγμένα και προήχθησαν σε Αξιωματικούς, με την συμπλήρωση πραγματικών ετών υπηρεσίας κατά τη διάρκεια της αιρετής τους θητείας, ΔΕΝ καταλαμβάνονται από το ασυμβίβαστο και ως εκ τούτου μπορούν να ολοκληρώσουν τη θητεία τους.
    Ο νομοθέτης, στην περίπτωση αυτή, εξαιρεί την συγκεκριμένη κατηγορία Αξιωματικών ως προς το ασυμβίβαστο καθότι ΔΕΝ προέρχονται από τις παραγωγικές Σχολές των Σωμάτων Ασφαλείας, αφού η προαγωγή τους προήλθε με τη συμπλήρωση πραγματικών ετών πραγματικής υπηρεσίας και η βαθμολογική τους εξέλιξη περιορίζεται στους βαθμούς των κατώτερων Αξιωματικών στην ενέργεια.
    Στις επερχόμενες εκλογές του 2023 για την τοπική αυτοδιοίκηση, οι συγκεκριμένοι Αξιωματικοί, αν και ήδη αιρετοί, πολλοί εξ’ αυτών σε θέσεις ευθύνης (Αντιδήμαρχοι, εντεταλμένοι, Πρόεδροι Νομικών Προσώπων), θα βρεθούν στην δυσάρεστη θέση οι υποψηφιότητές τους να μην γίνουν δεκτές από τα Πρωτοδικεία.
    Συγκεκριμένα: «Η κατάθεση των υποψηφιοτήτων, η διεξαγωγή των εκλογών και η ανακήρυξη των αποτελεσμάτων θα πραγματοποιηθούν σε χρονικό διάστημα προ της 31ης Δεκεμβρίου του 2023, σε χρονικό διάστημα δηλαδή που οι συγκεκριμένοι Αιρετοί – Αξιωματικοί θα ασκούν κανονικά τα καθήκοντά τους».
    Επειδή το συγκεκριμένο ζήτημα αφορά ελάχιστους Αιρετούς – Αξιωματικούς της συγκεκριμένης κατηγορίας, προτείνεται η τροποποίηση του Νόμου που να διαχωρίζει τους Αξιωματικούς των Παραγωγικών Σχολών από τους Αξιωματικούς που προήχθησαν με μοναδικό κριτήριο τα έτη υπηρεσίας επιτρέποντας στους δεύτερους να θέσουν εκ νέου υποψηφιότητα.
    Κατόπιν των ανωτέρω και ύστερα από διαλογική συζήτηση,

    Αποφασίζει κατά πλειοψηφία

    Προτείνει την τροποποίηση της παρ. 2α, εδάφιο 3 του άρθρου 10 του ν. 4804/2021, ως κάτωθι:
    «Το κώλυμα και το ασυμβίβαστο του πρώτου εδαφίου δεν καταλαμβάνει όσους εκ του ένστολου προσωπικού των σωμάτων ασφαλείας και του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής προάγονται σε αξιωματικούς (αλλά δεν έχουν ασκήσει διοίκηση ως αξιωματικοί), με τη συμπλήρωση ετών πραγματικής υπηρεσίας.».

  • 1 Απριλίου 2023, 07:35 | Χρήστος Τριγώνης Δημοτικός Σύμβουλος Γρεβενών

    ΘΕΜΑ : Τροποποίηση του Νόμου 4804/05.06.2021 (ΦΕΚ Α’ 90) ως προς το άρθρο 10, παράγραφος 2 (α) – εδάφιο 3 – ‘’Κωλύματα εκλογιμότητας και ασυμβίβαστα’’.

    ΣΥΝΤΟΜΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

    Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία (Ν.4804/05.06.2021), για να θέσει υποψηφιότητα κάποιο στέλεχος των Σωμάτων Ασφαλείας, είτε για δημοτικός σύμβουλος, είτε για Περιφερειακός σύμβουλος κ.λ.π., ΔΕΝ πρέπει να είναι Αξιωματικός διαφορετικά καταλαμβάνεται από το κώλυμα εκλογιμότητας.

    Με το άρθρο 10, παράγραφος 2 (α) – εδάφιο 3 του Νόμου 4804/05.06.2021, ορίζεται ότι για τα στελέχη που είναι ήδη εκλεγμένα και προήχθησαν σε Αξιωματικούς, με την συμπλήρωση πραγματικών ετών πραγματικής υπηρεσίας κατά τη διάρκεια της αιρετής τους θητείας, ΔΕΝ καταλαμβάνονται από το ασυμβίβαστο και ως εκ τούτου μπορούν να ολοκληρώσουν την θητεία τους.

    Ο νομοθέτης, στην συγκεκριμένη περίπτωση, εξαιρεί την συγκεκριμένη κατηγορία Αξιωματικών ως προς το ασυμβίβαστο καθότι ΔΕΝ προέρχονται από τις παραγωγικές Σχολές των Σωμάτων Ασφαλείας, αφού η προαγωγή τους προήλθε με την συμπλήρωση πραγματικών ετών πραγματικής υπηρεσίας και η βαθμολογική τους εξέλιξη περιορίζεται στους βαθμούς των κατώτερων Αξιωματικών στην ενέργεια.

    Στις επερχόμενες εκλογές του 2023 για την τοπική αυτοδιοίκηση, οι συγκεκριμένοι Αξιωματικοί, αν και αιρετοί, πολλοί εξ αυτών με θέσεις ευθύνης ( Αντιδήμαρχοι, εντεταλμένοι, Πρόεδροι Νομικών Προσώπων ), θα βρεθούν στην δυσάρεστη θέση οι υποψηφιότητες τους να αμφισβητηθούν από τα Πρωτοδικεία η να τύχουν ενστάσεων.

    Συγκεκριμένα : ‘’ Η κατάθεση των υποψηφιοτήτων, η διεξαγωγή των εκλογών και η ανακήρυξη των αποτελεσμάτων θα πραγματοποιηθούν σε χρονικό διάστημα προ της 31ης Δεκεμβρίου του 2023, σε χρονικό διάστημα δηλαδή που οι συγκεκριμένοι Αιρετοί – Αξιωματικοί θα ασκούν κανονικά τα καθήκοντα τους ως ήδη εκλεγμένοι αιρετοί’’.

    ΠΡΟΤΑΣΗ

    Επειδή το συγκεκριμένο ζήτημα αφορά ελάχιστους Αιρετούς – Αξιωματικούς της συγκεκριμένης κατηγορίας, προτείνετε η τροποποίηση του Νόμου που να διαχωρίζει τους Αξιωματικούς των Παραγωγικών Σχολών από τους Αξιωματικούς που προήχθησαν ως μοναδικό κριτήριο τα έτη υπηρεσίας.

    Για την τροποποίηση του Νόμου 4804/05.06.2021 αρκεί το άρθρο 10, παράγραφος 2 (α) – εδάφιο 3 να γίνει :

    ‘’ Το κώλυμα και το ασυμβίβαστο του πρώτου εδαφίου δεν καταλαμβάνει όσους εκ του ένστολου προσωπικού των σωμάτων ασφαλείας και του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής προάγονται σε αξιωματικούς, με τη συμπλήρωση ετών πραγματικής υπηρεσίας, ‘’

    Το αντίστοιχο να ισχύσει και για τις περιφερειακές εκλογές αυτοδιοίκησης.