ΜΕΡΟΣ Β’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ Άρθρο 18 Σκοπός

 

Σκοπός του παρόντος Μέρους είναι η συμβολή στην αποτελεσματική λειτουργία του ανθρώπινου δυναμικού του δημόσιου τομέα.

  • 3 Απριλίου 2023, 21:52 | Σταμάτης

    Σύμφωνα με το άρθρο 66 του νόμου 4722 εξαιρούνται από την κινητικότητα υπάλληλοι των νοσοκομείων οι διοικητικοί υπάλληλοι των νοσοκομείων. Μέχρι πότε θα υπάρχει αυτή η εξαίρεση έχουν περάσει τρία χρόνια από την πανδημία . Θα γίνει καμία βελτίωση σε αυτούς τους ανθρώπους να συμμετάσχουν σε καμία κινητικότητα ή να το πάρουμε απόφαση ότι δεν θα φύγουν ποτέ από κει.

  • 3 Απριλίου 2023, 21:04 | Σταμάτης

    Πρέπει να ξαναγίνει πρόβλεψη στους οργανισμούς των υπηρεσιών τα οργανογράμματα δηλαδή, όταν προβλέπεται μία θέση σε έναν κλάδο και ο υπάλληλος είναι ο μοναδικός να μπορεί να συμμετάσχει στην κινητικότητα. Δεν είναι δυνατόν επειδή στο οργανόγραμμα του φορέα προβλέπεται μόνο μία θέση, ο υπάλληλος να εγκλωβίζεται μέχρι τις συνταξιοδοτήση σε αυτή τη θέση . Πρέπει να επανέλθει το προηγούμενο νομικό καθεστώς στην αρχική του μορφή όπως είχε ψηφισθεί το 2016, στο οποίο έλεγε ο υπάλληλος να μην είναι ο μοναδικός υπάλληλος του κλάδου του για το ποσοστό της κάλυψης του 65% στο άρθρο 4, εκτός και αν στο οργανόγραμμα του φορέα προβλέπεται μία θέση. Δεν μπορεί ούτε ο υπάλληλος να μετακινηθεί κατά αυτόν τον τρόπο σε άλλη υπηρεσία μιας και είναι ο μοναδικός αλλά ούτε να γίνει πρόσληψη άλλου μέσου του ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων για τη θέση φαίνεται καλυμμένη.

  • 3 Απριλίου 2023, 18:09 | Αρχιτέκτων

    Οι ιδιώτες μέλη των Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής δεν έχουν λάβει τη νόμιμη αποζημίωση που δικαιούνται, όπως ορίζει ο νόμος Ν. 4354/2015 – ΦΕΚ176 Α’-16/12/2015 – ΑΡΘΡΟ 21 – Αμοιβές συλλογικών οργάνων και έχει σταλεί στον Υπουργό Εσωτερικών εσωτερικά έγγραφο με Α.Π. 47699 από την 25η Ιουνίου 2021(!) όπου αναφέρεται ότι είναι αναγκαία η νομοθετική ρύθμιση για την καταβολή των αποζημιώσεων των μελών ΣΑ για τα έτη 2017, 2018 και 2019 για τις συνεδριάσεις που δεν έχουν πληρωθεί, αλλά μετά από 6 χρόνια ανομίας δεν φαίνεται να έχει συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο!
    Συγκεκριμένα, τα μέλη των συμβουλίων Αρχιτεκτονικής της Αττικής ορίστηκαν με το ΦΕΚ 389 Υ.Ο.Δ.Δ. 7/8/2017 και ξεκίνησαν να συνεδριάζουν άμεσα, όπως επιβεβαιώνεται και από τα αντίστοιχα πρακτικά των συνεδριάσεων. Η θητεία τους έληξε την 31η Δεκεμβρίου 2019. Ωστόσο, δεν έχουν λάβει την αποζημίωση για όλο το παραπάνω διάστημα παρόλο που λειτουργούσαν αδιαλείπτως εξυπηρετώντας τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, λαμβάνοντας υπόψη το Ν. 4495/2017 Αρ. 11, παρ. 1 για την υποχρεωτικότητα της λειτουργίας των Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής τουλάχιστον δύο φορές τον μήνα και τον όγκο των αιτήσεων.
    Το 2017 με την απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών ΦΕΚ 514 Υ.Ο.Ο.Δ. 18/10/2017 καθορίστηκε η αμοιβή των μελών των συλλογικών οργάνων σε τριάντα ευρώ (30€) μικτά ανά συνεδρίαση και για έως είκοσι (20) συνεδριάσεις που θα πραγματοποιούνταν από τη δημοσίευση της απόφασης μέχρι τις 31.12.2017. Ήτοι η διοίκηση αρνήθηκε να προβεί στην νόμιμη αποζημίωση από τον καθορισμό των μελών και έως την 18η Οκτωβρίου 2017 ενώ γνώριζε ότι υλοποιήθηκαν συνεδριάσεις στο παραπάνω διάστημα.
    Το 2018 με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών ΦΕΚ 728 Υ.Ο.Ο.Δ. 7/12/2018 καθορίστηκε η αμοιβή των μελών των συλλογικών οργάνων στο ποσό των τριάντα ευρώ (30€) μικτά ανά συνεδρίαση και για έως είκοσι (20) συνεδριάσεις ανά μέλος. Αν και η απόφαση (τυπικά) είχε αναδρομική ισχύ από 1/1/2018 ουσιαστικά καταβλήθηκαν οι αποζημιώσεις για λιγότερους από 6 μήνες, ενώ τα συμβούλια συνεδρίαζαν όλο το έτος.
    Για το 2019 με απόφαση του Υπουργείου Εσωτερικών ΦΕΚ780 Υ.Ο.Δ.Δ. / 26-09-2019 αποφασίστηκε να πληρωθεί μόνο ένα διάστημα δύο μηνών ενώ πραγματοποιούνταν αδιαλείπτως όλο το έτος συνεδριάσεις από τα μέλη των Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής, εξυπηρετώντας τους πολίτες!
    Επίσης, τίθεται το θέμα του καθορισμού του ύψους της αποζημίωσης, καθώς σύμφωνα με το άρθρο 22 παράγραφος 1 του Συντάγματος «Όλοι οι εργαζόμενοι, ανεξάρτητα από φύλο ή άλλη διάκριση, έχουν δικαίωμα ίσης αμοιβής για παρεχόμενη εργασία ίσης αξίας.», θα πρέπει οι ελεύθεροι επαγγελματίες, μέλη των Συμβουλίων, να αμείβονται ισόποσα ανά ώρα με τους δημόσιους υπαλλήλους μέλη του ίδιου Συμβουλίου. Με δεδομένο ότι στα Συμβούλια πολύ συχνά οι συνεδριάσεις είναι πολύωρες τα τριάντα ευρώ(30€) μικτά που εγκρίθηκαν με τις αποφάσεις του 2017, 2018 και 2019 δεν τηρούν τις διατάξεις του Συντάγματος. Άλλωστε, ο νόμος δικαιολογεί έως 50 ευρώ ανά συνεδρίαση.
    Μετά τον Ν. 4030/2011 – ΦΕΚ 249 Α’- 25/11/11, όπου οι Αποκεντρωμένες ανέλαβαν την αρμοδιότητα συγκρότησης των Συμβουλίων ή άλλων Επιτροπών, οι επιτροπές λειτουργούν αδιαλείπτως, ενώ οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις συστηματικά «αγνοούν» την ανάληψη υποχρεώσεών τους ως προς τις αποζημιώσεις των ιδιωτών – μελών συλλογικών οργάνων και κωλυσιεργούν προβάλλοντας δικαιολογίες. Δυστυχώς, παρά τις επανειλημμένες διαμαρτυρίες των μελών των ΣΑ αλλά και των επιστολών του προέδρου του ΣΑΔΑΣ – Πανελλήνια Ένωση Αρχιτεκτόνων προς όλους τους εμπλεκόμενους δεν έχει γίνει καμία πρόοδος στην εφαρμογή του νόμου.
    Κατόπιν αυτών υποχρεούται το Υπουργείο Εσωτερικών να νομοθετήσει αναδρομικά για για την καταβολή των νόμιμων αποζημιώσεων των ελευθέρων επαγγελματιών Αρχιτεκτόνων Μηχανικών που συμμετείχαν στις επιτροπές για τα έτη 2017, 2018 και 2019, όπως αναφέρεται και στο εσωτερικό έγγραφο με Α.Π. 47699 από την 25η Ιουνίου 2021(!) που έχει σταλεί στον Υπουργό Εσωτερικών για τις συνεδριάσεις που δεν έχουν πληρωθεί, αλλά έχουν πραγματοποιηθεί σύμφωνα με τα σχετικά έγγραφα!

  • 2 Απριλίου 2023, 06:32 | NikoS citizen

    Η αποτελεσματική λειτουργία του δημοσιου ξεπροβάλλει και από το τρόπο επιλογής του προσωπικού αυτού.Η διαβουλευσεις συμβάλλουν αρκεί οι νόμοι να μην είναι αντισυνταγματικοι.Εξηγουμαι ,στο νομο4765/2021 Ασεπ εχει προβλεφθεί στάνταρ πόσο πχ 400μορια για τις ειδικές ομάδες πολυτέκνων τριτεκνων αναπηρίας για τις θέσεις συμβασιούχων.Το συνταγμα ορίζει την ισότητα αλλά πριμοδοτει τις κατηγορίες αυτές ως ανόμοιες και λογικό.Ομως άνευ ποσοστωσης δηλαδή αν πάρουν 50 πολυτεκνοι μέρος πάνω από το 80% θα ναι από αυτές και υπάρχουν τέτοιες περιπτώσεις στις συμβάσεις υπουργείου πολιτισμού που με τε έπειτα θα γίνουν κριτήριο μονιμοποίηση εκτος του οτι κατργειται ετησιως η ισοτητα πρακτικα.Με το νέο νόμο έχει παραβιαστεί η αναλογική προστασία εις βάρος της γενικής κατηγορίαςΣε ετησια βαση συνεχων συμβασεων,,,(υπαρχει case study περιπτωση ολοι να ναι πολυτεκνοι).Αυτο ειναι συνταγματικο?Επιπλεον στον διαγωνισμό της Ααδε αλλάξατε καίριο όρο του φεκ
    αυτά ως προς την ασφάλεια δικαίου της νομοπρασκευαστικης σας.Παρακαλω ελέγξτε τη συνταγματικοτητα των νόμων. ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΑΠΟ ΝΟΜΙΚΑ για να τρέχουμε στο Στε.Σκοπος του παρόντος ειναι η ανάγνωση του από τη νομοπαρασκευαστικη επιτροπή.Η κοινωνία των πολιτών δίνει ζωή σε όλους.

  • 1 Απριλίου 2023, 23:56 | Βασίλης

    Με τον πρόσφατο νόμο 5027/2023 (ΦΕΚ-Α-48/3.3.2023), εκτός των άλλων, τροποποιήθηκε ο Ν. 4440/2016 (Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας στη Δημόσια Διοίκηση) και πλέον, στον 4440/16, προστέθηκε το άρθρο 11Α, το οποίο προβλέπει τη διενέργεια μετάταξης για λόγους συνυπηρέτησης, το οποίο αναμφισβήτητα είναι μια θετικότατη εξέλιξη.
    Δυστυχώς όμως, ο νόμος δίνει αυτό το δικαίωμα αποκλειστικά και μόνο σε τρίτεκνους και πολύτεκνους υπαλλήλους!
    Μία οικογένεια π.χ. με δύο ανήλικα τέκνα (όπως η δική μου), χρήζει μικρότερης προστασίας, από ότι μια οικογένεια δημοσίων υπαλλήλων με τρία τέκνα;

    Το παρόν νομοσχέδιο είναι ευκαιρία ώστε, με τροπολογία, να προστεθεί πρόβλεψη για όλες τις οικογένειες που έχουν ανήλικα τέκνα (έστω και ένα), όχι μόνο τις τρίτεκνες και πολύτεκνες!

  • 1 Απριλίου 2023, 23:21 | Νικος

    ΕΧΕΤΕ ΔΕΣΜΕΥΘΕΙ ΕΝΩΠΙΟΝ ΔΕΚΑΔΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΤΗΣ ΟΤΙ ΘΑ ΛΥΣΕΤΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΤΗΣ ΠΡΩΗΝ Αtebank.
    Είναι οι μοναδικοί δημοσίου υπάλληλοι που έμειναν στο δρόμο — ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΟΛΟΙ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ ΣΕ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΑΣΕΠ.
    Να υλοποιήσετε τις δεσμεύσεις σας