ΕΝΟΤΗΤΑ IV – 8. Λαμβάνοντας υπόψη τις δεσμεύσεις που ήδη έχουν αναλάβει οι Δήμοι για τα δίκτυα ΜΑΝ που έχουν αναπτυχθεί στην επικράτειά τους (δικαιώματα διέλευσης και χώροι συνεγκατάστασης), θεωρείτε ικανοποιητικό το ισχύον νομοθετικό και ρυθμιστικό πλαίσιο για να μπορέσει να λειτουργήσει ο Διαχειριστής

8. Λαμβάνοντας υπόψη τις δεσμεύσεις που ήδη έχουν αναλάβει οι Δήμοι για τα δίκτυα ΜΑΝ που έχουν αναπτυχθεί στην επικράτειά τους (δικαιώματα διέλευσης και χώροι συνεγκατάστασης), θεωρείτε ικανοποιητικό το ισχύον νομοθετικό και ρυθμιστικό πλαίσιο για να μπορέσει να λειτουργήσει ο Διαχειριστής; Αν όχι σε ποια συγκεκριμμένα σημεία πιστεύετε ότι πρέπει να προσαρμοστεί – επικαιροποιηθεί για την ομαλή υλοποίηση και διευκόλυνση της ανάπτυξης του δικτύου; (απαντήστε…)

  • 26 Απριλίου 2010, 21:25 | Βασίλης Μερεκούλιας

    – Στο σημείο 10 του κειμένου:

    Οι υποδομές των ΜΑΝs θα πρέπει να αποτελέσουν λειτουργικό κομμάτι του νέου ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ. Για το λόγο αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό να αναδειχθούν σε σύντομο χρονικό διάστημα οι διαχειριστές των δικτύων. Οι διαχειριστές θα παρέχουν υπηρεσίες πρόσβασης στα κτήρια του δημοσίου σε πόλεις που διαθέτουν MANs προς τους αναδόχους του ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ σε λογικό τίμημα. Το τίμημα αυτό θα αποτελεί και έλεγχο της αποδοτικής λειτουργίας των διαχειριστών καθώς από κάποιο ύψος και μετά ίσως αποτελεί ποιο οικονομική λύση για τον ανάδοχο του ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ η υλοποίηση δικτύου πρόσβασης οπτικών ινών.

    – Στο σημείο 12 του κειμένου:

    Το έργο του διαχειριστή παρουσιάζει συνέργιες και επικαλύψεις με το ανακοινωμένο από το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Επικοινωνιών έργο για την ανάπτυξη υποδομών FTTH στην ελληνική επικράτεια. Τα έργα αυτά πέρα από το ότι είναι πιθανό να δράσουν ανταγωνιστικά, ήδη δημιουργούν σύγχυση στους ενδιαφερόμενους φορείς. Προτείνεται η όσο το δυνατό πιο γρήγορη διευκρίνηση του ζητήματος αυτό και η δημόσια τοποθέτηση των σχετικών φορέων. Προτείνεται τα έργα αυτά να συνενωθούν ώστε να αποφευχθεί η διπλή υλοποίηση έργων υποδομών υψηλού κόστους με κρατική συμμετοχή. Οι υποδομές των MANs άλλωστε μπορούν και πρέπει να αποτελέσουν σπόρο για την ανάπτυξη του FTTH στις πόλεις τις επικράτειας.
    Επιπλέον η διεθνής εμπειρία δείχνει ότι πάνω από το 50% του κόστους των δικτύων FTTH αφορά την είσοδο στο κτήριο και τον τερματισμό στο χρήστη. Θα έπρεπε να συζητηθούν μέθοδοι δραστηριοποίησης των πολιτών για τη μείωση του κόστους αλλά και την απαίτηση ευρυζωνικών υπηρεσιών βασισμένων σε υποδομές FTTH.

  • Θεωρούμε ότι θα πρέπει να:
    Α) Επιταχυνθούν οι διαδικασίες αδειοδότησης
    Β) Συνταχθούν συγκεκριμένες προδιαγραφές σύμφωνα με τις οποίες θα κατασκευάζονται τα δίκτυα και θα αποκαθίστανται οι δρόμοι
    Γ) Ξεκαθαρισθεί ο τρόπος με τον οποίο οι διαχειριστές των δικτύων θα συνεργαστούν τους πιθανούς αναδόχους του εξαγγελθέντος από το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών έργου FΤΤΗ
    Δ) Μην επιτρέπεται η κατασκευή νέων υπόγειων δικτύων τηλεπικοινωνιών σε περιοχές όπου ήδη υπάρχουν υποδομές, εφόσον αυτές επαρκούν. Σε περίπτωση που οι υποδομές δεν επαρκούν θα πρέπει να προβλέπεται κατασκευή νέων με πρόβλεψη για μελλοντικές ανάγκες.
    Ε) Βελτιωθεί – αυτοματοποιηθεί η διαδικασία ηλεκτροδότησης καμπινών.

  • 26 Απριλίου 2010, 12:12 | Σοφία Παπαθανασοπούλου

    Πρέπει να εξεταστεί το ενδεχόμενο χρήσης σωληνώσεων για οπτικές ίνες που έχουν ήδη τοποθετηθεί από την ΔΕΠΑ κατά την εγκατάσταση του δικτύου για φυσικό αέριο, παράλληλα με τον αγωγό. Μήπως έχουμε έτοιμο δίκτυο και δεν το γνωρίζουμε;

  • Πρέπει να ξεκαθαριστεί ότι το ΣΥΝΟΛΟ των εγκατεστημένων οπτικών καλωδίων θα ανήκουν στο Δημόσιο και θα προσφέρουν υπηρεσίες διασύνδεσης σε όλα τα κτίρια Δημοσίου ενδιαφέροντος ΑΤΕΛΩΣ. Άλλωστε η εκχώρηση στον Διαχειριστή ενός κλάσματος καλωδίου για εκμετάλλευση είναι ενέργεια που μόνο τεχνικά και διαχειριστικά προβλήματα ενδέχεται να δημιουργήσει την στιγμή που ελάχιστη χωρητικότητα από τα δίκτυα αυτά έχει χρησιμοποιηθεί σε ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΩΛΗΝΩΝ. Επιπλέον θα πρέπει να παρέχεται η δυνατότητα ένα μικρό μέρος (π.χ. 4-5%) των νέοεγκαθιστάμενων οπτικών υποδομών (π.χ. σε νέες περιοχές) να μπορούν να χρησιμοποιηθούν για ΑΤΕΛΕΙΣ υπηρεσίες προς τους πολίτες είτε προς ειδικές ομάδες πολιτών (μειονότητες, φοιτητές/σπουδαστές κλπ) καθώς και για ερευνητικούς ή παρεμφερείς σκοπούς καθώς και για δραστηριότητες μη εμπορικού χαρακτήρα. Έτσι για παράδειγμα θα μπορεί να διευκολύνται στο μέλλον initiatives τα οποία να έχουν πραγματικά προστιθέμενη αξία για την κοινωνία και τους πολίτες σε αντίθεση με ενδεχόμενο οικονομικό αντιστάθμισμα στους δήμους το οποίο είναι δύσκολο να ελεγθεί στο που θα καταλήξει.

  • Υπάρχει σοβαρό θέμα με την διάχυση της πληροφορίας εν’ γένει έργων εκσκαφών. Αν και νομικά υπεύθυνοι είναι οι Δήμοι εν’ τούτοις εν’ τοις πράγμασοι αποδεικνύεται ότι δεν έχουν τα μέσα για κάτι τέτοιο. Απαιτείται πλέον ένα κεντρικό repository για όλες τις υποδομές οι οποίες παρέχονται μετά από χρήση διακιωμάτων διέλευσης σε δημόσιους δρόμους.

  • 24 Απριλίου 2010, 19:47 | ραπτης οδυσσεας

    χρειαζονται ισχυρο επαναπροσδιορισμο με γνωμωνα παραδειγματα που λειτουργουνε με επιτυχια σε χωρες του εξωτερικου,και διαβουλευση με τους Δημους.