ΕΝΟΤΗΤΑ IV – 5. Ποια θεωρείτε τα σημαντικότερα εμπόδια και οφέλη της ανάπτυξης τέτοιου είδους υποδομών;

5. Ποια θεωρείτε τα σημαντικότερα εμπόδια και οφέλη της ανάπτυξης τέτοιου είδους υποδομών; Υπό ποιές προϋποθέσεις θεωρείτε ότι τα δίκτυα αυτά θα βοηθήσουν στον στρατηγικό εθνικό στόχο για ευρυζωνική πρόσβαση σε όλη τη χώρα; (απαντήστε…)

  • 26 Απριλίου 2010, 21:27 | Βασίλης Μερεκούλιας

    Αν και δίκτυα αυτής της μορφής δίνουν μεγάλη ώθηση στην ανάπτυξη δικτύων πρόσβασης νέας γενιάς (δικτύων NGA), δεν μπορούν να καλύψουν το ψηφιακό χάσμα μεταξύ αστικών και αγροτικών περιοχών. Στόχος θα πρέπει να είναι η ώθηση των δικτύων NGA όσο και η επέκταση της ευρυζωνικότητας και στον πιο απομακρυσμένο οικισμό της ελληνικής επικράτειας.

  • Επιγραμματικά, τα σημαντικότερα εμπόδια είναι:
    Α) Χρηματοοικονομική κατάσταση της χώρας.
    Β) Γραφειοκρατία και καθυστερήσεις στην έκδοση των αδειών (κυρίως από Νομαρχίες – ΔΕΣΕ)
    Γ) Ανυπαρξία κεντρικού σχεδιασμού και προδιαγραφών για την κατασκευή των δικτύων. Χαρακτηριστικό είναι ότι τα ΜΑΝ κατασκευάστηκαν με διαφορετικές προδιαγραφές από περιφέρεια σε περιφέρεια.
    Δ) Ανυπαρξία υπηρεσιών που θα χρησιμοποιήσουν τέτοιου είδους υποδομές. Ο πολίτης θα πληρώσει για υπηρεσίες – όχι για υποδομές, άρα η κατασκευή τέτοιων δικτύων θα πρέπει να χρηματοδοτηθεί από παρόχους υπηρεσιών και όχι από τους πολίτες (μέσω της επιδότησης της μηνιαίας συνδρομής).

  • 14 Απριλίου 2010, 08:59 | Λεωνίδας Κάκαρης

    Για τη Χίο κατά την εκτέλεση τόσο του αρχικού έργου μητροπολιτικού δικτύου οπτικών ινών όσο και της επέκτασής του αντιμετωπίσαμε πάρα πολλά προβλήματα από την υπηρεσία της Νομαρχίας που διαχειρίζεται το δίκτυο των οδών που ανήκουν σε περιοχές ευθύνης της. Σκεφθείτε ότι για το αρχικό έργο είχαμε 3 φορές διακοπή εργασιών και για την επέκταση 1 φορά. Αφήστε που στην αρχή δεν μας έδιναν καν άδεια τομής οδοστρωμάτων.
    Γεγονός είναι ότι προκαλείται σοβαρή φθορά των δρόμων από όπου περνά χαντάκι οπτικών ινών.
    Αποψή μου είναι ότι πρέπει να υποχρεωθεί η πολιτεία αλλά και οι Δήμοι οι οποίοι κατασκευάζουν νέους δρόμους ή επισκευάζουν παλαιούς, να προβλέπουν και την κατασκευή καναλιών διέλευσης οπτικών ινών υποχρεωτικά.