4. Κατασκευή Φράχτη – Αλληλουχία Εργασιών

Όλες οι εργασίες για την κατασκευή του φράχτη θα γίνουν αποκλειστικά σε ελληνικό έδαφος. Τα σύνορα μεταξύ των δύο χωρών, κατά την διάρκεια των εργασιών, θα υποδεικνύονται επιτόπου από την Υπηρεσία, που όπως προαναφέρθηκε, θα έχει μεριμνήσει για την απρόσκοπτη και συνεχή ροή των εργασιών.

Το χωρικό πλαίσιο που προκύπτει με τους τέσσερις στύλους της εσωτερικής και εξωτερικής περίφραξης και των μεταξύ αυτών συνδέσεων κατά μήκος και κατά πλάτος θα κατασκευάζεται σε εγκεκριμένο από την Υπηρεσία Εργοστάσιο σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στα τεύχη δημοπράτησης. Όλες οι συγκολλήσεις των τεσσάρων στύλων θα γίνουν εργοστασιακά και προ των εργασιών γαλβανίσματος. Η τεχνική σύνδεσης των χωρικών πλαισίων με τη θεμελίωση θα εκτελεσθεί βάσει τεκμηριωμένης πρότασης που θα υποβληθεί από τον ανάδοχο και θα εγκριθεί από την Υπηρεσία.

Η κατασκευή των πασσάλων θα πραγματοποιηθεί από συνεργείο που θα αποτελείται από διατρητικό μηχάνημα και ειδικευμένο προσωπικό. Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στην διατήρηση ευστάθειας των τοιχωμάτων κάθε διάτρησης, με την χρησιμοποίηση σωλήνωσης (εάν απαιτηθεί), λόγω της χαλαρότητας των σχηματισμών που επικρατούν στην περιοχή. Οι πάσσαλοι θα διατρύονται, θα γίνεται τοποθέτηση και κέντρωση του μορφοχάλυβα ΗΕΑ 100 όπλισής τους και θα σκυροδοτούνται. Για να είναι δυνατή η εγκατάσταση του χωρικού μεταλλικού πλαισίου απαιτείται η ολοκλήρωση κατασκευής τουλάχιστον 4 πασσάλων, πλην αυτού της αντηρίδας.

Η κατασκευή της οπλισμένης βάσης της περίφραξης θα γίνεται τμηματικά. Θα καταλαμβάνει όλο το πλάτος της βάσης της περίφραξης (μέσου πλάτους 1,5 με 1,6m) και όλο το μήκος αυτής. Πριν την διάστρωση του οπλισμένου σκυροδέματος θα προηγείται η τοποθέτηση ανάλογου θυσιαζόμενου ξυλότυπου (στην εξωτερική προς Τουρκία πλευρά) για την συγκράτηση του σκυροδέματος στα άκρα της κατασκευής.

Όλες οι κονσερτίνες θα συνδέονται σε τέσσερα σημεία, εκτός των ανώτερων, δηλαδή στο όμορο αυτής συρματόπλεγμα, στην ανώτερη και κατώτερη κονσερτίνα και στις ούγιες που θα τοποθετούνται  στο ενδιάμεσο των περιφράξεων. Οι συνδέσεις θα επιτυγχάνονται είτε με σύρμα γαλβανιζέ πάχους 2mm ανά 0,5m, είτε με ειδικούς γαλβανισμένους δακτυλίους που τοποθετούνται με κατάλληλο εξοπλισμό (πιστόλι).

Γενικά η αλληλουχία των εργασιών θα είναι τέτοια που θα διευκολύνει την κατασκευή σε μια περιοχή που δεν θα επιτρέπεται η οποιαδήποτε υπέρβαση, μηχανημάτων και προσωπικού, εκτός της Ελληνικής επικράτειας. Ο ανάδοχος θα προτείνει συγκεκριμένη μεθοδολογία κατασκευής που θα εγκριθεί από την Υπηρεσία προ της έναρξης των εργασιών.

Στο νότιο άκρο της συνοριακής γραμμής, όπου υπάρχουν μεγάλα δένδρα, θα πραγματοποιηθεί κλάδεμα σε διάσπαρτα σημεία, μέχρι το ύψος των 4,0m και επένδυση των κορμών με κονσερτίνα / σερπαντίνα διαμέτρου 60cm κυκλικά από το έδαφος μέχρι το ύψος των 4,0m.

Τυπική Τομή Τεχνικού Εμποδίου (Φράκτη)

Κάτοψη στύλων χαλύβδινου πλαισίου Τεχνικού Εμποδίου (Φράκτη)

 

  • 12 Αυγούστου 2011, 10:46 | ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ

    Η βουλευτής κά Τσόκλη, έκανε ενα ρεπορταζ πριν λίγο καιρό , και αυτό που συγκράτησα απο τις συνεντεύξεις των διακινητών των μεταναστών ήταν, «θα ανέβουν οι τιμές» και «θα βρούμε ΄αλλο δρόμο».
    Η ροή δέν έχει σταματημό. Ο 3ος κόσμος που βομβαρδίζουμε εμείς » της δύσης» έχει δικαίωμα σέ όλα που έχουμε.
    θα σηνεχίσουν λοιπον να έρχονται. Κιαν δεν ειναι οι Αφγανοί και οι Πακιστανοί, θάναι οι Ρομά και οι Βουλγαροι επέτες.
    Τα χρήματα του φράχτη μαζί με πολλά πολλά ακόμη πρέπει να επενδυθούν στις χώρες αυτές για να δημιουργηθούν συνθήκες που οι Ανθρωποι δεν θα θέλουν να αφήσουν τα σπίτια τους για να ρθουνε εδώ να τους βρίζουμε.
    G7 G8 G20 οι «μεγάλοι» πρέπει να επιστρέψουν λίγα απο τα εκμεταλευμένα!
    Η σούπα θα συνεχίσει να βράζει μέχρι την επόμενη μεγάλη σφαγή!. Εσένα εμένα των παιδίων μας! Οι Μερντοκ και οι Μπλέρ οι Μπουσ και οι Παπανδρέου θα ναι στα υπόγεια.

  • ME AYTA ΠΟΥ ΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΚΑΛΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΦΡΑΧΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΓΙΑΤΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΘΑ ΗΘΕΛΑΝ ΝΑ ΠΑΝΕ ΝΑ ΔΟΥΝΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΦΡΑΧΤΗ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΣΤΗΝ ΓΥΡΩ ΠΕΡΙΟΧΗ ΝΑ ΑΡΧΙΣΕΙ ΝΑ ΑΝΘΗ ΚΑΙ Ο ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ.

  • 9 Αυγούστου 2011, 21:49 | Δημόπουλος Σταύρος

    1. Ο φράχτης πρέπει να τοποθετηθεί εντός των ορίων της Ελλάδας σε απόσταση από τα σύνορα τέτοια ώστε μεταξύ του φράχτη και των συνόρων των δυο χωρών να υπάρχει δρόμος, προκειμένου να είναι επισκέψιμος στην εξωτερική πλευρά ο φράχτης από τα συνεργεία συντήρησης και από τις δυνάμεις ασφαλείας. Επίσης πρέπει να προβλεφτεί και εσωτερικά δρόμος για τους ίδιους λόγους.
    2. Στον φράχτη πρέπει να προβλεφθούν και οι αγωγοί αποχέτευσης όμβριων.
    3. Πρέπει να προβλεφθούν κανάλια για καλωδιώσεις. Μετά την κατασκευή του φράχτη θα χρειαστεί να ηλεκτροδοτηθούν οι προβολείς καθώς και τυχόν ανιχνευτές.
    4. Πρέπει να προβλεφθεί κάποιο σύστημα ανίχνευσης παραβίασης του φράχτη. Μπορεί να είναι θερμικοί ανιχνευτές, ακτίνες laser, αισθητήρες υπερύθρων ή συνδυασμός άλλων μεθόδων που έχουν δοκιμαστεί ήδη σε άλλες χώρες.
    5.Πρέπει να προβλεφτούν οι διαδικασίες και το χρονοδιάγραμμα των τακτικών καθώς και των εκτάκτων εργασιών συντήρησης/επισκευής. Είναι σίγουρο ότι θα προσπαθήσουν πολλοί να τον παραβιάσουν, πρέπει να υπάρχει έτοιμο σχέδιο δράσης όταν αυτό συμβεί.

  • 9 Αυγούστου 2011, 20:16 | αστεριος

    το πλατος του δρομου θα πρεπει να ειναι τετοιο ωστε να μπορει να κινηθει με ανεση και ασφαλεια καθε οχημα οπως περιπολικο,ασθενοφορο.να υπαρχουν σημεια αναπαυσης των πεζων περιπολων και προστασιας αυτων απο ακραια καιρικα φαινομενα.

  • 9 Αυγούστου 2011, 17:03 | Σπυρος Σπυρατος

    KATA TH ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΕΥΚΟΛΟ ΝΑ ΠΑΡΑΒΙΑΣΤΕΙ ΑΡΚΕΙ Ο ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΝΑ ΚΑΛΟ ΚΟΦΤΗ ΣΥΡΜΑΤΩΝ.
    Ο ΦΡΑΧΤΗΣ ΘΑ ΗΤΑΝ ΠΙΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΣ ΕΑΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ ΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑ «ΑΙΣΘΗΤΗΡΩΝ ΕΠΙΤΗΡΗΣΗΣ¨. ΔΗΛΑΔΗ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΚΟΥΜΠΗΣΕΙ ΤΟ ΣΥΡΜΑ ΝΑ ΕΠΙΣΗΜΑΝΕΤΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΟΘΟΝΗ ΤΟ ΑΚΡΙΒΕΣ ΣΗΜΕΙΟ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΣΠΕΥΔΕΙ ΕΚΕΙ Η ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΠΕΡΙΠΟΛΟΣ.
    ΑΛΛΙΩΣ ΚΑΘΕ ΠΡΩΙ ΘΑ ΜΕΤΡΑΜΕ ΠΟΣΕΣ ΤΡΥΠΕΣ ΕΓΙΝΑΝ ΚΑΙ… ΚΡΙΜΑ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΙΑΘΕΣΑΜΕ!

  • 9 Αυγούστου 2011, 15:39 | Μαρία Χ.

    Τα τεχνικά του έργου δεν είμαι σε θέση να τα αξιολογήσω, όμως πιστεύω ότι τα 10,3 χλμ, δεν είναι δυνατόν να συγκρατήσουν τους λαθρομετανάστες. Χρειάζονται πολλά περισσότερα μέτρα περίφραξης και φυσικά παρακολούθηση της κατασκευής με κάμερες (αν βέβαια καταφέρουν να κρατηθούν στις θέσεις τους).
    Επί της αρχής του πάντως το μέτρο είναι θετικό.
    Ευχαριστώ.

  • 9 Αυγούστου 2011, 13:14 | Π. Δεδούση

    Χωρίς να είμαι ειδική (πολ. μηχανικός, γεωλόγος, κλπ.) θεωρώ ότι όποιο μέτρο λαμβάνεται και μπορεί να λειτουργήσει αποτρεπτικά για επίδοξους λαθρομετανάστες, οι οποίοι πληρώνουν υπέρογκα ποσά για ούτως ή άλλως μη εξασφαλισμένη είσοδο στην Ευρώπη, και με καθεστώς ουσιαστικής δουλείας, είναι θετικό. Αν και η πραγματική λύση πιστεύω είναι η ανάπτυξη των περιοχών από όπου έρχονται λαθρομετανάστες, ώστε να μη χρειάζεται να εγκαταλείπουν τη χώρα τους και μάλιστα υπό τέτοιες συνθήκες.

  • 8 Αυγούστου 2011, 13:02 | Ματζάρης Αθανάσιος

    Δεν θα ήταν πιο απλό και οικονομικό να ναρκοθετηθούν τα σύνορα και μάλιστα και με αντιαρματικές νάρκες και να τοποθετηθούν απλές περιφράξεις από τις δυο πλευρές ώστε να εμποδίζεται η άμεση πρόσβαση; Αν οι λαθρομετανάστες εισέρχονται μέσω Βουλγαρίας παρακάμπτοντας το τείχος ποιος ο λόγος κατασκευής του και γιατί τόσα έξοδα σε περίοδο οικονομικής κρίσης ;
    Επίσης επειδή οι Τούρκοι είναι πολύ καλοί δάσκαλοι σε κάτι τέτοια και το εφάρμοσαν επιτυχώς στην Ίμβρο και Τένεδο και έδιωξαν τους γηγενείς Έλληνες κατοίκους ,Θα πρέπει όλα τα στρατόπεδα υποδοχής λαθρομεταναστών να εγκατασταθούν σε περιοχές της Θράκης και μάλιστα σε περιοχές τουρκόφωνων πληθυσμών και με ελευθερία στις μετακινήσεις τους στην περιοχή για να δώσετε ένα σήμα στην Άγκυρα ότι όσο περισσότερους μετανάστες στέλνετε τόσο περισσότερα προβλήματα θα δημιουργείται στα καρντάσια σας .

  • 8 Αυγούστου 2011, 09:57 | Ξενοφών Κτιστάκης

    Γερμανία τοίχος του αίσχους Νο 1
    Ισραήλ τοίχος του αίσχους Νο 2
    Ελλάδα τοίχος του αίσχους Νο 3
    Τί το διαβουλεύεστε αφού είναι ειλημμένο και επιβαλλόμενο απ’έξω γι’αυτό και συμφώνησε η Τουρκία. Τα χρήματα τα βάζουν οι Έλληνες όμως σε δύσκολες περιόδους.
    Δεν εισακούστηκε καμιάς οργάνωσης ή άποψη και στερείται επιστημονικής, ανθρωπιστικής όσο και κατασκευαστικής βάσης. Πλήρως αναποτελεσματικό και τεχνικά βλακώδες! Φράχτες φτιάχνουμε μόνο για ζώα και επειδή ακριβώς είναι ζώα, γιατί ο κάθε λογικός άνθρωπος ξέρει ότι όσα συνδυασμένα μέτρα και αν ληφθούν πάντα εξουδετερώνονται.
    Απλά αυτοί που το υπερασπίζονται αύριο θα χλευάζουν πως δεν έγινε αυτό που έπρεπε κτλ.

  • 6 Αυγούστου 2011, 17:23 | Iosif

    ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΤΑΠΕΙΝΗ ΜΟΥ ΑΠΟΨΗ Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΦΡΑΧΤΗ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΡΕΠΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΩΝ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ ΑΛΛΑ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΜΕ ΚΑΜΕΡΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ,ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΕΙΔΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΩΝ ΣΥΝΟΡΩΝ ΔΗΛΑΔΗ (CONTROL ROOM) ,ΤΜΗΜΑ ΑΜΕΣΟΥ ΕΠΕΜΒΑΣΕΩΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΑΣ, ΦΥΛΑΞΗ ΜΕ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΥΣ Η ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΥΣ ΣΚΥΛΟΥΣ.Η ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ 100 ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ ΘΑ ΜΕΙΩΘΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΦΡΑΧΤΗ ΣΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΣΗΜΕΙΟ.ΣΤΑ ΑΛΛΑ ΣΗΜΕΙΑ ΕΙΣΟΔΟΥ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΝΟΤΙΟΤΕΡΑ (ΓΕΦΥΡΑ ΠΥΘΙΟΥ Π.Χ ) ΟΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΗΜΕΙΑ ΒΑΤΑ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ? ΟΙ ΕΞ ΑΝΑΤΟΛΩΝ ΦΙΛΟΙ ΜΑΣ ΔΕΝ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΟΠΩΣ ΒΛΕΠΕΤΕ ΜΕΤΡΑ ΑΠΟΤΡΟΠΗΣ ,ΚΑΝΟΥΝ ΤΑ ΣΤΡΑΒΑ ΜΑΤΙΑ ΚΛΠ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ.

  • 5 Αυγούστου 2011, 12:12 | katerina Botsou

    Αγαπητοί κύριοι του Υπουργείου.
    Είμαι Πολιτικός Μηχανικος απόφοιτος ΕΜΠ με 10ετη εμπειρια στην κατασκευή.
    Βλέποντας την πρόταση που κάνετε αναρωτιέμαι ποιος μηχανικός υπέδειξε ότι μπορεί να κατασκευαστεί πάσσαλος σε τόσο χαλαρά εδάφη, στο όριο των συνόρων με την Τουρκία και να μην υποχωρήσoυν τα εδάφη περιμερικά. Η όλη αυτή μελέτη δεν μπορω να έχω άποψη, αν είναι επαρκης για την αναχαίτιση των λαθρομετανάστων, αλλά είναι κατά την άποψή μου λανθασμένη κατασκευαστικά.

    Συγκεκριμένα ο τύπος των εδαφών που περιγράφονται στην γεωτεχνική μελέτη δεν επιτρέπουν σε ποσοστό 100% (ασφαλής κατασκευή στα σύνορα με την Τουρκία) την εφαρμογή πασσαλομπίξεων κατακύρυφων και σταθερών, χωρίς κατολισθήσεις εδαφών. Επιπλέον η παρουσία νερού,η οποία δεν περιγράφεται πουθενά στη μελέτη(στάθμη υπογείων υδάτων),αλλά αναμένεται σημαντική λόγω των ποταμών, μπορεί να επιτείνει περισσότερο το πρόβλημα (ρευστοποίηση εδαφών).

    Η μελέτη αυτή ειναι δυνατόν να εφαρμοστεί, κατά την άποψή μου τροποποιημένη
    αρχικά να κατασκευάστε μια ελαφρα, μικρη περίφραξη σήμανσης, υποχρεωτικά ακριβώς στα σύνορα, με πασσάλους πυκνούς, με τσιμεντένια τρίγωνα κλπ
    στη συνέχεια να δημιουργήθεί προεραιτικά μια μικρή ή μεγάλη τάφρο,(παλιο οχυρωματικό σχέδιο, που συναντάται σε όλα τα φρούρια από την εποχή του Μεσαίωνα) και
    στη συνέχεια σε επαρκή απόσταση να διαμορφωθεί η περίφραξή που μελετάται.
    Αν θεωρηθεί η σκέψη μου υπερβολική τότε μια δοκιμή θα μας πείσει.
    Κατά τη θεμελίωση του τοίχου δοκιμάστε να κάνετε πρώτα τους εσωτερικούς πασσάλους και θα διαπιστώσετε με ασφάλεια, χωρίς επεισόδια(!!) ,τη συμπεριφορά των εδαφών.
    ΜΦΧ