Άρθρο 10 Ένταξη των Κέντρων Αποθεραπείας – Φυσικής και Κοινωνικής Αποκατάστασης και ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ στο Ε.Σ.Υ

Οι υπηρεσίες αποκατάστασης ενισχύονται με την ένταξη των Κέντρων Αποθεραπείας – Φυσικής και Κοινωνικής Αποκατάστασης (ΚΑΦΚΑ) στο Εθνικό Σύστημα Υγείας. Με την ένταξή τους στα Νοσοκομεία επιτυγχάνεται η παροχή υπηρεσιών αποκατάστασης στον πάσχοντα πολίτη ώστε να κατευθύνει την διαδικασία ανάρρωσής του, να ενισχύσει της λειτουργικές ικανότητές του, να υποκαταστήσει τις χαμένες λειτουργίες του και με την βοήθεια της κατάλληλης υποστηρικτικής τεχνολογίας, να προάγει την λειτουργική αυτονομία και να συνδράμει στην οικογενειακή και επαγγελματική επανένταξη του πολίτη με αναπηρία παρεμβαίνοντας κατάλληλα στη διαμόρφωση των συνθηκών του περιβάλλοντός του.

  • 29 Σεπτεμβρίου 2011, 14:06 | Κληροπούλου Παναγιώτα

    Το ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ Καλαμάτας έχει προσφέρει μεγάλο έργο στους ανθρώπους που το έχουν ανάγκη και καλό θα ήταν να παραμείνει ως έχει.

  • 29 Σεπτεμβρίου 2011, 13:28 | ΦΕΒΡΩΝΙΑ ΕΞΑΚΟΥΣΤΙΔΟΥ

    Μέσα στο σχέδιο αυτό δεν αναφέρεται πουθενά ο χαρακτηρισμός Άτομα με Αναπηρία, δεν προβλέπεται καμία μέριμνα για τους συνανθρώπους μας αυτούς, λες και ως δια μαγείας έπαψαν να υπάρχουν ανάπηροι στη χώρα μας.

    Αντιλαμβανόμαστε ότι πρόθεση αυτών που συνέταξαν το σχέδιο είναι η αλλαγή του χαρακτήρα των Κέντρων καθώς και ο αποκλεισμός μεγάλων ομάδων αναπήρων από αυτά. Ομάδων ιδιαίτερα ευάλωτων που δύσκολα θα διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους.

    Άνθρωποι με αναπηρίες όπως η νοητική καθυστέρηση, ο αυτισμός, οι αισθητηριακές και πολλαπλές αναπηρίες αποκλείονται από τους στόχους αυτών των Μονάδων.

    Άνθρωποι που με τόσες προσπάθειες κατάφεραν να βγουν από το σπίτι τους, να ενταχθούν σε προγράμματα του ΚΕΚΥΚΑμεΑ και να κοινωνικοποιηθούν μέσα από τις δράσεις του Κέντρου, καταδικάζονται σε νέα περιθωριοποίηση. Γεγονός που πιστέψτε μας είναι πολύ πιο σκληρό από την προηγούμενη κατάσταση που βίωναν.

    Η εφαρμογή του Νόμου αυτού θα έχει σαν αποτέλεσμα την διάκριση των αναπήρων σε προνομιούχους και μη (κινητικά ανάπηροι – άλλες αναπηρίες), την απόρριψη συνανθρώπων μας από την πολιτεία, η οποία ενώ για οκτώ χρόνια τώρα τους έχει δώσει ελπίδες και τους έχει δημιουργήσει προσδοκίες για μια καλύτερη ζωή, έρχεται εκ των υστέρων να οδηγήσει τους ίδιους στην απομόνωση και τους οικείους τους στην απόγνωση.

  • 29 Σεπτεμβρίου 2011, 07:31 | Δ.Σ. ΚΕΚΥΚΑμεΑ Φλώρινας

    ΑΠΟΦΑΣΗ Δ.Σ ΚΕΚΥΚΑμεΑ ΦΛΩΡΙΝΑΣ

    To Δ.Σ. του Κ.Ε.Κ.Υ.Κ.Α.μεΑ Φλώρινας θέλοντας να συνεισφέρει στο διάλογο που γίνεται με βάση το σχέδιο νόμου για την ανασυγκρότηση του εθνικού συστήματος κοινωνικής αλληλεγγύης και παράλληλα να πάρει θέση με βάση την εμπειρία από την 10ετή λειτουργία αλλά και να εκφράσει την αγωνία των χρηστών των υπηρεσιών του Κέντρου και του επιστημονικού προσωπικού του Κέντρου, θα ήθελε να καταθέσει στην διαβούλευση που γίνεται τα ακόλουθα:

    Τα Κ.Ε.Κ.Υ.Κ.Α.μεΑ. δημιουργήθηκαν με το Ν.2646/98 και την υπουργική απόφαση Π4/οικ.3407/19.6.1996 σε μια προηγούμενη προσπάθεια ανασυγκρότησης της Πρόνοιας για τα άτομα με αναπηρία προσαρμοσμένα στα ευρωπαϊκά στάνταρ προσέγγισης της αναπηρίας ξεκόβοντας την προηγούμενη κατάσταση των κλειστών ιδρυμάτων των «χρόνιων πασχόντων» οπού απλώς «αποθηκεύονται» και ιδρυματοποιούνται τα ΑμεΑ χωρίς καμιά φιλοσοφία εκπαίδευσης και επανένταξης στην κοινωνία.
    Με βάση τη φιλοσοφία αυτή δημιουργήθηκαν τα 25 Κ.Ε.Κ.Υ.Κ.Α.μεΑ όλα σε επαρχιακές πόλεις, όπου και ξεκίνησαν τη λειτουργία τους πριν 10 χρόνια ως ανοικτές δομές του Υπουργείου Υγείας και ως αυτοτελή ΝΠΔΔ από το 2005 σε νέες σύγχρονες κτιριακές εγκαταστάσεις με πλήρη εξοπλισμό, φιλικό και προσβάσιμα προς τα Α.με.Α με εξειδικευμένο προσωπικό. Είναι χαρακτηριστικό πως και οι 10 εργαζόμενοι του Κ.Ε.Κ.Υ.Κ.Α.μεΑ. Φλώρινας είναι απόφοιτοι Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης με συνεχή εκπαίδευση και εξιδίκευση σε νέες μεθόδους αξιολόγησης και παρεμβάσεις στα ΑμεΑ.
    Τα Κ.Ε.Κ.Υ.Κ.Α.μεΑ εξυπηρετούν όλα αυτά τα χρόνια (παρά τα προβλήματα μειωμένο προσωπικό, μικρή χρηματοδότηση κ.λ.π.) στην επαρχία όλες τις εκφάνσεις της αναπηρίας και προσφέρουν υπηρεσίες εκτός από την αποκατάσταση, κοινωνική υποστήριξη, συμβουλευτική, ψυχολογική παρέμβαση αγωγή υγείας, κοινωνική επανένταξη, εκπαίδευση, δικτύωση και εν τέλει αντιμετωπίζεται το θέμα της αναπηρίας ως μια ολιστική ενότητα για την ομαλή ένταξη των Α.με.Α στον κοινωνικο-οικονομικό ιστό της πόλης όπου ζούσαν και την συμμετοχή τους ως ενεργοί πολίτες και όχι απλώς ως αποδέκτες προνοιακών επιδομάτων.
    Έτσι το Κ.Ε.Κ.Υ.Κ.Α.με.Α. της Φλώρινας λειτουργεί (πιστεύουμε) ως μια μικρή όαση για τα άτομα με αναπηρίες αλλά και των οικογενειών τους , προσφέροντας μια μεγάλη γκάμα υπηρεσιών που δεν περιορίζονται απλώς στην αποκατάσταση αλλά συμβάλλει ώστε να βγουν από την κοινωνική απομόνωση και ν’αρθούν οι προϋπάρχουσες προκαταλήψεις για την αναπηρία που είναι ακόμα έντονες στην επαρχία. Το Κ.Ε.Κ.Υ.Κ.Α.με.Α καλύπτει κάθε είδους αναπηρίες είτε νοητικές (νοητική υστέρηση, αυτισμός, σύνδρομα κ.λ.π.) είτε κηνιτικοαισθητιριακές , καλύπτει επίσης ένα μεγάλο κενό, προϋπάρχον αλλά και σημερινό, στην επαρχία όπου δεν υπάρχουν ακόμη και σήμερα άλλοι φορείς ιδιωτικής ή δημόσιας αντίληψης που να προσφέρουν ανάλογες υπηρεσίες. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε όλο το νομό Φλώρινας δεν υπάρχει ακόμα και σήμερα ιδιώτης εργοθεραπευτής.
    Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, θα θέλαμε να καταθέσουμε τον προβληματισμό μας για το σχέδιο στα εξής σημεία:
    Η ένταξη στο ΕΣΥ είναι θετική γιατί εξασφαλίζει την πλήρη ιατρική κάλυψη που μέχρι τώρα δεν υπάρχει. Η χρησιμοποίηση όμως στην επωνυμία μίας καθαρά μόνο ιατρικής ορολογίας αναιρεί όλες τις άλλες προσφερόμενες υπηρεσίες κοινωνικής στήριξης γι’ αυτό η επωνυμία προτείνουμε να είναι Κέντρο Φυσικής, Ιατρικής Αποκατάστασης και Υποστήριξης.
    Στο άρθρο 9Β1, όπου αναλύεται σε ποιους προσφέρει υπηρεσίες, δεν προβλέπονται καθόλου οι νοητικές, κινητικοαισθητηριακές (αυτισμός, νοητική υστέρηση, σύνδρομα κ.λ.π.).και για το λόγο ότι υπάρχει φόβος να αποκλειστούν μελλοντικά από την κατά γράμμα εφαρμογή του Οργανισμού προτείνεται στο άρθρο 9Β1 να προστεθούν και οι νοητικές σε όλο το φάσμα τους.
    Στο άρθρο 9Β, όπου αναφέρει τους σκοπούς, θα πρέπει να προστεθεί και το κοινωνικό κομμάτι όπως προβλέπεται στο σχέδιο οργανισμού των Κ.Ε.Κ.Υ.Κ.Α.μεΑ που είχαν προκύψει μετά από μακροχρόνια διαβούλευση(σε ορισμένα είχαν εκδοθεί οργανισμοί) και να περιληφθούν οι ακόλουθοι σκοποί:
    1.Έγκαιρη διάγνωση και αξιολόγηση της φυσικής , νοητικής , ψυχολογικής και κοινωνικής κατάστασης των ατόμων με αναπηρίες , με σκοπό τον εντοπισμό και την καταγραφή των εξατομικευμένων αναγκών και δυνατοτήτων κάθε ατόμου και το σχεδιασμό εξατομικευμένου προγράμματος για την κάλυψη των βιοψυχοκοινωνικών αναγκών του και την παροχή εν τέλει , ολοκληρωμένης κοινωνικής φροντίδας .
    2.Πληροφόρηση και ενημέρωση των ατόμων με αναπηρίες και των οικογενειών τους για γενικότερα θέματα που σχετίζονται με την αναπηρία και τις πολιτικές που σχεδιάζονται ή υλοποιούνται σε σχέση με αυτήν και συμβουλευτική καθοδήγηση σε ειδικότερα θέματα που αφορούν στις δυνατότητες κάλυψης των εξατομικευμένων αναγκών τους μέσα από υφιστάμενες δομές , φορείς , υπηρεσίες και προγράμματα που απευθύνονται σε άτομα με αναπηρίες.
    3.Παροχή υπηρεσιών και ανάπτυξη προγραμμάτων και δραστηριοτήτων για τη διασφάλιση ενός αξιοπρεπούς επιπέδου διαβίωσης των ατόμων με αναπηρίες και των οικογενειών τους και την προώθηση της ισότιμης συμμετοχής τους στην οικονομική και κοινωνική ζωή.
    4.Ανάπτυξη δραστηριοτήτων για άμβλυνση και σταδιακή εξάλειψη προκαταλήψεων και στερεοτύπων εις βάρος των ατόμων με αναπηρίες και των οικογενειών τους και την άμβλυνση και σταδιακή εξάλειψη φαινόμενων κοινωνικού και οικονομικού αποκλεισμού.
    5.Δικτύωση , συνεργασία και συντονισμός με τοπικές υπηρεσίες και δομές κοινωνικής φροντίδας , καθώς και με αντιπροσωπευτικές οργανώσεις των ίδιων ατόμων με αναπηρίες και των οικογενειών τους αλλά και την ευρύτερη κοινωνία , με απώτερο σκοπό , αφενός τη διασφάλιση πλήρους πρόσβασης των ατόμων με αναπηρίες και των οικογενειών τους σε αγαθά και υπηρεσίες που τους αφορούν και αφετέρου τη συγκέντρωση και επεξεργασία στοιχείων για την γενική κατάσταση των ατόμων με αναπηρίες στην γεωγραφική εμβέλεια δράσης των ΚΕΚΥΚΑμεΑ , τα οποία θα τροφοδοτούν το γενικό σχεδιασμό κοινωνικής πολιτικής και τον επαναπροσδιορισμό των συστημάτων κοινωνικής φροντίδας έτσι που να ανταποκρίνονται στις υπάρχουσες ανάγκες με συντονισμένο και ολοκληρωμένο τρόπο
    6.Πρόληψη αναπηριών σε επιμέρους ή σε όλους τους τομείς ανάπτυξης και εξέλιξης (κινητικό αντιληπτικό, νοητικό κοινωνικό, ψυχικό) με παρεμβατικά προγράμματα στην κοινότητα.

    Ίσως θα’ πρεπε να προβλεφθεί ως σκοπός ανάλογα με τους σχεδιασμούς της πολιτείας τα Κ.Ε.Κ.Υ.Κ.Α.μεΑ να λειτουργούν και ως:
    •Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα(αφού διαθέτουν το ανθρώπινο δυναμικό και κτιριακές εγκαταστάσεις με εξοικονόμηση κονδυλίων).
    •Πιστοποιημένα ΚΕΚ για άτομα με αναπηρία (υπάρχει η ανάλογη υποδομή και το ανθρώπινο δυναμικό).
    •Σε περίπτωση που προχωρήσει ο σχεδιασμός για την κάρτα αναπηρίας να περιληφθούν και τα Κ.Ε.Κ.Υ.Κ.Α.με.Α στο κομμάτι της διερεύνησης και της διαχείρισης της αναπηρίας(τα Κ.Ε.Κ.Υ.Κ.Α.με.Α είναι διασπαρμένα σε όλη την Ελλάδα και μπορούν να αποτελέσουν δίχως κόστος τη βάση για την διαχείριση της κάρτας αναπηρίας με το ανάλογο καταρτισμένο προσωπικό που διαθέτουν).
    Πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι τα ΚΕΚΥΚΑμεΑ με το υπάρχον προσωπικό ( το πολύ 10 εργαζόμενοι 1 νοσηλεύτρια ) είναι αδύνατο να παρέχουν κλειστή νοσηλεία και για το λόγο αυτό θα πρέπει απαραίτητα να στελεχωθούν από το κατάλληλο προσωπικό των Νοσοκομείων .
    Πέρα από όλα αυτά τα συγκεκριμένα θα ‘θέλαμε να εκφράσουμε την ανησυχία μας μήπως η υπαγωγή μας στην διοίκηση των Νοσοκομείων γίνει στο τέλος αιτία υπολειτουργίας και μη στήριξη των δομών μας λόγω του μεγάλου όγκου των Νοσοκομειακών μονάδων και η ενασχόλησή τους με πολλά και εξίσου σημαντικά πεδία και προβλήματα.
    Τέλος ευελπιστούμε η πολιτεία να συνεχίσει με ακόμη περισσότερο ενδιαφέρον να περιβάλλει το χώρο της αναπηρίας άσχετα πια νομική μορφή θα πάρει γιατί ο τρόπος που περιβάλουμε τα άτομα με αναπηρία είναι δείγμα πολιτισμού της κάθε κοινωνίας.
    Για το Δ.Σ.
    Ο
    ΠΡΟΕΔΡΟΣ

    ΝΕΔΕΛΚΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

  • 27 Σεπτεμβρίου 2011, 11:59 | ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΚΕΚΥΚΑμεΑ ΠΕΛΛΑΣ

    ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΟΥ ΚΕΚΥΚΑμεΑ ΠΕΛΛΑΣ
    Η μετονομασία όλων των ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ σε Κέντρα Ιατρικής και Φυσικής Αποκατάστασης, η κατάργησή τους ως νομικά πρόσωπα δημοσίου δίκαιου και η ένταξή τους στο Ε.Σ.Υ. ως αποκεντρωμένες οργανικές μονάδες των Νοσοκομείων σημαίνουν -τέλος εποχής- για το Πρωτοβάθμιο Σύστημα Κοινωνικής Φροντίδας με αρνητικές συνέπειες στην ποιότητα των καθημερινών συνθηκών ζωής των ατόμων με αναπηρίες και με χρόνιες παθήσεις.
    Τα υπό σχεδιασμό Κέντρα Φυσικής και Ιατρικής Αποκατάστασης όπως αποτυπώνονται αυτά στο κεφ. Β΄, του εν λόγω Νομοσχεδίου και στα άρθρα 10, 11 και ιδιαιτέρως 12, ουσιαστικά καταργούν το μεγάλο μέρος από τις μέχρι τώρα παρεχόμενες υπηρεσίες των Κ.Ε.Κ.Υ.Κ.Α.μεΑ. προς τα άτομα με αναπηρία, ειδικότερα δε τις υπηρεσίες πρόληψης, πρώιμης παρέμβασης αλλά κυρίως τις υπηρεσίες ψυχοκοινωνικής στήριξης και κοινωνικής αποκατάστασης ( όπως συμβουλευτικής, αγωγής υγείας, προγράμματα κοινωνικοποίησης, εκπαίδευσης σε κοινωνικές δεξιότητες και δημιουργικής απασχόλησης).
    Ουσιαστικά αλλάζει η φιλοσοφία και οι σκοποί για τους οποίους ιδρύθηκαν τα ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ όπως αποτυπώνονται στο ν. 2646/98, άρθρο 13, περ. β, παρ. 1. Άλλωστε για την επιτέλεση αυτών των σκοπών και για την παροχή των υπηρεσιών που αναφέρονται σε αυτό το Νόμο χρηματοδοτήθηκαν τα ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Επίσης ο τίτλος ενός φορέα είναι που σηματοδοτεί και τους στόχους-σκοπούς λειτουργίας τους. Έτσι τα Κέντρα Εκπαίδευσης Κοινωνικής Υποστήριξης και Κατάρτισης ΑμεΑ υπηρετούσαν την κοινωνική και επαγγελματική ένταξη των ατόμων με αναπηρίες και όλες τις κατηγορίες αναπηρίας. Εμπεριείχαν και τον σημαντικό όρο της Κατάρτισης. Είναι αδιανόητη επομένως η μαζική μετατροπή τους σε Κέντρα Ιατρικής και Φυσικής Αποκατάστασης.
    Συνεπώς, ως επιστημονική ομάδα του ΚΕΚΥΚΑμεΑ Πέλλας ζητούμε:
    Α. Να μην μετονομαστούν τα Κ.Ε.Κ.Υ.Κ.Α.μεΑ. μόνο ως Κέντρα Φυσικής και Ιατρικής Αποκατάστασης
    Β. Να συμπεριληφθούν στην ομάδα- στόχο και τα ΑμεΑ με άλλες αναπηρίες όπως νοητική υστέρηση, αυτισμό, αισθητηριακές ή και πολλαπλές αναπηρίες, ώστε να υπάρχει δυνατότητα σε όσα Κ.Ε.Κ.Υ.Κ.Α.μεΑ. λειτουργούν αντίστοιχα προγράμματα, αυτά να συνεχιστούν.
    Γ. Να συμπεριληφθούν στους στόχους και τις παρεχόμενες υπηρεσίες, οι υπηρεσίες κοινωνικής αποκατάστασης (πληροφόρηση για επιδόματα, νόμους, ρυθμίσεις, άλλες διευκολύνσεις, συμβουλευτική και προσωπική ενδυνάμωση, καταγραφή αναγκών και επεξεργασία κοινωνικών δεδομένων, ανάπτυξη προγραμμάτων ευαισθητοποίησης, άρσης προκαταλήψεων ,ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων, κλπ) και ψυχοκοινωνικής στήριξης.
    Είναι λυπηρό το γεγονός διότι, το νέο σχέδιο νόμου στοχεύει μόνο στη φυσική και ιατρική αποκατάσταση ασθενών, αγνοώντας παντελώς την αναγκαιότητα κοινωνικής αποκατάστασης και σταθερής ψυχοκοινωνικής υποστήριξης των ατόμων με αναπηρίες όπως ειδικότερα: ατόμων με νοητική υστέρηση, αυτισμό, αισθητηριακές ή και πολλαπλές αναπηρίες. Συνεπώς, αποτέλεσμα του νέου σχεδίου νόμου είναι: α) να αναφέρεται τελείως επιγραμματικά, χωρίς να διασαφηνίζεται και χωρίς να δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην σταθερή ψυχοκοινωνική υποστήριξη των ΑμεΑ, αλλά αντιθέτως να τίθεται σε αμφισβήτηση η ύπαρξη συγκεκριμένων ειδικοτήτων (όπως Ψυχολόγων, Κοινωνιολόγων, Κοινωνικών Λειτουργών) που δραστηριοποιούνται στα ΚΕΚΥΚΑμεΑ σε αυτούς του τομείς, και β)τα άτομα με τα παραπάνω χαρακτηριστικά, μη λαμβάνοντας καμία υποστήριξη, κινδυνεύουν εκ νέου να περιθωριοποιηθούν και να αποκλειστούν στα σπίτια τους, μετά από μια δεκαετία κατά την οποία το Κ.Ε.Κ.Υ.Κ.Α.μεΑ. Πέλλας λειτούργησε ευεργετικά για την εξέλιξη των δυνατοτήτων και την κάλυψη των αναγκών τους.
    Ωστόσο, η εξοικονόμηση πόρων μέσω της διοικητικής τους συνένωσης, και η άποψη που υποστηρίζει ότι τα ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ έως σήμερα υπολειτουργούσαν και δεν είναι αναξιοποίητος ο εξοπλισμός τους, δεν μπορεί να στηρίξει την άκριτη και μαζική διασύνδεσή τους με τα Νοσοκομεία.

  • 25 Σεπτεμβρίου 2011, 19:07 | Νεοχωρίτης Γεώργιος

    Η λειτουργία των πρώην ΚΑΦΚΑ και ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ ως Μονάδες/Κέντρα Φυσικής Ιατρικής και Αποκατάστασης απαιτεί την απαραίτητη στελέχωσή τους από τις ειδικότητες της ομάδας Αποκατάστασης, ήτοι: ιατροί Φυσικής Ιατρικής και Αποκατάστασης, νοσηλευτές, εργοθεραπευτές, φυσικοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί. Στην αντίθετη περίπτωση που η λειτουργία των Μονάδων Φυσικής Ιατρικής και Αποκατάστασης στηριχθεί απλώς στην μετακίνηση προσωπικού από το διασυνδεόμενο Νοσοκομείο, το οποίο δεν θα διαθέτει τους προαναφερθέντες ειδικούς της ομάδας Αποκατάστασης, οι Μονάδες θα λειτουργήσουν απλώς ως “θεραπευτήρια χρονίων παθήσεων”.

  • 25 Σεπτεμβρίου 2011, 19:02 | Δ. Οικονομόπουλος

    To ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ Μεσσηνίας έχει προσφέρει (και συνεχίζει να το κάνει) πολύ σπουδαίες υπηρεσίες σε ΑμεΑ που το έχουν ανάγκη. Θεωρώ ως μεγάλο λάθος την κατάργησή του.

  • 24 Σεπτεμβρίου 2011, 18:36 | DEDE PIERA

    ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΓΚΗ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΙΑΤΡΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ,ΑΛΛΑ ΧΡΙΑΖΟΝΤΑΙ ΟΜΑΔΙΚΟΤΗΤΑ,ΦΙΛΙΑ,ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΨΥΧΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ.ΑΥΤΑ ΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΑ ΠΑΡΕΧΟΥΝ?…..ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ,ΤΟΤΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΘΑ ΠΑΡΟΥΝ ΕΝΑ ΑΚΟΜΑ ΧΑΣΤΟΥΚΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΘΑ ΓΥΡΙΣΟΥΜΕ 20 ΧΡΟΝΙΑ ΠΙΣΩ!!!

  • 22 Σεπτεμβρίου 2011, 21:49 | Σύλλογος Στήριξης ΑμεΑ & ΑμεΕΕΑ Κυκλάδων – ΔΙΚΑΙΩΜΑ

    Να μην ενταχθεί στο Ε.Σ.Υ. το ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ καθώς αφαιρεί τις υπηρεσίες κοιωνικής αποκατάστασης και ψυχοκινητικής στήριξης, διότι το νέο σχέδιο νόμου στέλνει τα ΑμεΑ & ΑμεΕΕΑ(νοητική στέρηση, αυτισμό, αισθητηριακές ή και πολλαπλές αναπηρίες) στο περιθώριο.

  • 22 Σεπτεμβρίου 2011, 19:16 | ΠΙΤΣΙΚΑΛΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

    ΠΕΡΑΣΑΝ ΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΒΡΕΘΗΚΑ ΤΟΣΟ ΚΟΝΤΑ ΣΤΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ. ΜΑΖΙ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΕΚΑΝΑ ΔΕΙΛΑ ΔΕΙΛΑ ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΜΟΥ ΠΟΡΕΙΑ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΠΕΡΙΜΕΝΑ ΠΟΤΕ ΟΤΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΜΑΣ ΘΑ ΔΙΑΛΥΣΕΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΜΕ ΤΟΣΟ ΚΟΠΟ ΕΧΟΥΜΕ ΦΤΙΑΞΕΙ.
    ΕΛΠΙΖΩ ΟΤΙ Ο ΝΟΜΟΣ ΑΥΤΟΣ ΔΕΝ ΘΑ ΨΗΦΙΣΤΕΙ, ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΤΑ Κ.Ε.Κ.Υ.Κ.Α.ΜΕ.Α. ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΕΜΕΙΣ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ ΤΟ ΕΡΓΟ ΜΑΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΑ ΑΤΟΜΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΓΚΗ.

  • 21 Σεπτεμβρίου 2011, 20:17 | Δήμητρα Ψαρούλη- Τσουμελέα

    ΕΡΩΤΗΜΑ:
    Εαν τα ΚΕΚΤΚΑμεΑ ενταχθούν στο ΕΣΥ, τα άτομα με νοητική υστέρηση, αυτισμό και άλλες αναπηρίες θα πρέπει να πληρώνουν για την παροχή ψυχοκοινωνικής υποστήριξης? όπως συμμετοχή σε προγράμματα κοινωνικοποίησης, εκπαίδευσης σε κοινωνικές δεξιότητες και δημιουργικής απασχόλησης που τους δίνουν την δυνατότητα να βγαίνουν από το σπίτι, να παραμένουν ενεργοί,να διεκδικούν τη ζωή, τα δικαιώματά τους κ.ο.κ.?
    -Ποιός ασφαλιστικός φορέας μπορεί να εγκρίνει και να πληρώνει την καθημερινη συμμετοχή των ΑμεΑ σε ανάλογα προγράμματα?
    -Ποιός ασφαλιστικός φορέας θα αναγνωρίσει το δικαίωμα στίς οικογένειες των ΑμεΑ να έχουν προσωπικό χρόνο αναλαμβάνοντας τη φροντίδα των παιδιών τους -(πάνω απο 24 ετών)-για κάποιες ώρες την ημέρα ή την εβδομάδα?
    Οι παροχές κοινωνικής φροντίδας δεν μπορεί να είναι μετρήσιμες με οικονομικούς δείκτες, παρα μόνο με την εξελικτική πορεία των ΑμεΑ που συμμετέχουν στα προγράμματα , το «λειτούργημα» των υπαλλήλων του Κέντρου, των Εθελοντών και των συλλόγων Γονέων και Φίλων που διαχρινικά και πολύπλευρα στηρίζουν τα ΚΕΛΥΛΑμεΑ όπως της Μεσσηνίας .
    Τα ΚΕΚΥΚΑμεΑ δεν πρέπει να μετατραπούν σε ιατροκεντρικές δομές. Ας λειτουργήσουν τα ΚΑΦΚΑ πρώτα και αν υπάρχουν ανάγκες εδώ είμαστε….

    Δήμητρα Ψαρούλη-Τσουμελέα

  • Να μην ενταχθεί στο Ε.Σ.Υ. το ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ Μεσσηνίας καθώς αφαιρεί τις υπηρεσίες κοιωνικής αποκατάστασης και ψυχοκινητικής στήριξης, διότι το νέο σχέδιο νόμου στέλνει τα ΑμεΑ (νοητική στέρηση, αυτισμό, αισθητηριακές ή και πολλαπλές αναπηρίες) στο περιθώριο.

  • Να μην ενταχθεί στο Ε.Σ.Υ. το ΚΕΚΥΚΑΜεΑ Μεσσηνίας. Δεν είναι υγειονομική υπηρεσία. Αντιθέτως, βοηθάει με διάφορες δεξιότητες τα ΑμεΑ ώστε να ενταχθούν ισότιμα στην κοινωνία. Θα συμφωνήσω με τα σχόλια και των υπολοίπων σχολιαστών.

  • Να μην ενταχθεί το ΚΕΚΥΚΑΜεΑ Καλαμάτας στο Ε.Σ.Υ., καθώς αφαιρεί τις υπηρεσίες κοινωνικής αποκατάστασης και ψυχοκοινωνικής στήριξης, διότι το νέο σχέδιο νόμου στέλνει τα ΑμεΑ (νοητική στέρηση, αυτισμό, αισθητηριακές ή και πολλαπλές αναπηρίες) στο περιθώριο.

  • 21 Σεπτεμβρίου 2011, 18:53 | ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ

    Σημερα παρακολουθησα μια συγκεντρωση του ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ μεσσηνιας. Με λυπη μου διαπιστωσα οτι το αναλγητο κρατος τα βαζει ακομα και με παιδια με ειδικες ικανοτητες γιατι αυτα τα παιδια μεσα σε αυτο το ΣΧΟΛΕΙΟ ειναι σαν να βρισκονται σε παραδεισο με τις πολλες δραστηριοτητες που κανουν.Αποφασισε να κλεισει το ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ και να ξανακλεισουν τα παιδια στα σπιτια τους.ΝΤΡΟΠΗ……….
    Να παραμεινει ΑΝΟΙΧΤΟ…………

    ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ

  • Το Διοικητικό Συμβούλιο του Κ.Ε.Κ.Υ.Κ.Α.μεΑ. Μεσσηνίας θεωρεί ότι η επιχειρούμενη αναδιοργάνωση του Εθνικού Συστήματος Κοινωνικής Φροντίδας δεν επιτυγχάνει τους στόχους που στηρίζει η αιτιολογική έκθεση σε σχέση με τη διατήρηση και τη βελτίωση του υφιστάμενου επιπέδου των παρεχόμενων υπηρεσιών κοινωνικής φροντίδας αφού:

    Τα υπό σχεδιασμό Κέντρα Φυσικής και Ιατρικής Αποκατάστασης όπως αποτυπώνεται στο κεφ. Β΄, άρθρα 10, 11 και ιδιαιτέρως 12, ουσιαστικά καταργούν το μεγάλο μέρος από τις μέχρι τώρα παρεχόμενες υπηρεσίες των Κ.Ε.Κ.Υ.Κ.Α.μεΑ. προς τα άτομα με αναπηρία, ειδικότερα δε τις υπηρεσίες πρόληψης, πρώιμης παρέμβασης αλλά κυρίως τις υπηρεσίες ψυχοκοινωνικής στήριξης και κοινωνικής αποκατάστασης. Ειδικότερα για το Κ.Ε.Κ.Υ.Κ.Α.μεΑ. Μεσσηνίας που ιδιαίτερα επιτυχώς παρείχε αυτές τις υπηρεσίες όλα αυτά τα χρόνια, το νέο Νομοσχέδιο καταργεί την υφιστάμενη δομή, ακυρώνει τα μέχρι τώρα προγράμματα που με πολύ κόπο σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν και διακόπτει τις μέχρι τώρα παρεχόμενες υπηρεσίες σε 150 ΑμεΑ του τόπου μας, εβδομαδιαίως.

    Παράλληλα αποδιοργανώνει το σημαντικό δίκτυο των 64 ενεργών εθελοντών που καθημερινά στηρίζουν μαζί με τα στελέχη του Κέντρου και τους φορείς της πόλης, τις 44 και πλέον ομάδες συμβουλευτικής, αγωγής υγείας, δεξιοτήτων, δημιουργικής απασχόλησης, κοινωνικοποίησης κλπ, που λειτουργούν από 8 το πρωί έως 8 το βράδυ. Καταργεί τη διαχρονική, σταθερή και πολυσήμαντη στήριξη των δύο συλλόγων, τόσο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων όσο και του Συλλόγου Φίλων του Κ.Ε.Κ.Υ.Κ.Α.μεΑ. Μεσσηνίας, που όλα αυτά τα χρόνια έδωσαν μάχη ώστε να στηρίξουν πολύπλευρα όλες τις δράσεις του Κέντρου. Τέλος, αξίζει να τονιστεί ότι προσπερνά τη σημαντικότητα της μείωσης της κρατικής οικονομικής επιβάρυνσης καθώς το Κ.Ε.Κ.Υ.Κ.Α.μεΑ. Μεσσηνίας εξοικονόμησε σημαντικούς πόρους, ενεργοποίησε εθελοντές, εξασφάλισε χορηγίες και αξιοποίησε κονδύλια του ΕΣΠΑ.

    Το νέο σχέδιο νόμου στοχεύει μόνο στη φυσική και ιατρική αποκατάσταση ασθενών, αγνοώντας παντελώς την αναγκαιότητα κοινωνικής αποκατάστασης και σταθερής ψυχοκοινωνικής υποστήριξης των ατόμων με αναπηρίες όπως με νοητική υστέρηση, αυτισμό, αισθητηριακές ή και πολλαπλές αναπηρίες.

    Αποτέλεσμα του νέου σχεδίου νόμου είναι τα άτομα με τα παραπάνω χαρακτηριστικά, μη λαμβάνοντας καμία υποστήριξη, να περιθωριοποιηθούν και να αποκλειστούν εκ νέου στα σπίτια τους, μετά από μια οκταετία κατά την οποία το Κ.Ε.Κ.Υ.Κ.Α.μεΑ. Μεσσηνίας λειτούργησε ευεργετικά για την εξέλιξη των δυνατοτήτων και την κάλυψη των αναγκών τους.

    Επιπρόσθετα σας κάνουμε γνωστό ότι στο Νομό Μεσσηνίας και στους όμορους νομούς δε λειτουργεί καμία άλλη υποστηρικτική δομή για ΑμεΑ.
    Ως εκ τούτου, ζητούμε:

    Α. Να μην μετονομαστεί το Κ.Ε.Κ.Υ.Κ.Α.μεΑ. σε μόνο Κέντρο Φυσικής και Ιατρικής Αποκατάστασης

    Β. Να συμπεριληφθούν στην ομάδα στόχο και τα ΑμεΑ με άλλες αναπηρίες όπως νοητική υστέρηση, αυτισμό, αισθητηριακές ή και πολλαπλές αναπηρίες, ώστε να υπάρχει δυνατότητα σε όσα Κ.Ε.Κ.Υ.Κ.Α.μεΑ. λειτουργούν αντίστοιχα προγράμματα, να τα συνεχίσουν

    Γ. Να συμπεριληφθούν στους στόχους και τις παρεχόμενες υπηρεσίες, οι υπηρεσίες κοινωνικής αποκατάστασης και ψυχοκοινωνικής στήριξης

  • 19 Σεπτεμβρίου 2011, 18:56 | Βάσω Σταύρου

    Όσον αφορά στο άρθρο 10:η αποκατάσταση περιλαμβάνει την φυσική αποκατάσταση ( με θεραπευτικά μέσα), την κοινωνική επανένταξη και ολοκληρώνεται με την επαγγελματική αποκατάσταση, στα πλαίσια πάντα εύλογων δυνατοτήτων. Αν ενταχθούν στο ΕΣΥ τα ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ, φοβάμαι, πως θα δημιουργηθουν φαινόμενα «υδροκεφαλίας», γιατί με την εγκατάσταση της αναπηρίας, μιλάμε πλέον για χρονιότητα. Η ανάπτυξη διασυνδετικής υπηρεσίας μεταξύ Κέντρων Αποκατάστασης 4ου βαθμού και αποκεντρωμένων μονάδων αποκατάστασης, νομίζω θα ήταν προτιμότερο.Θα αποτελούσε δράση προαγωγής υγείας από τα Νοσοκομεία και θα βοηθούσε στην πληρέστερη καταγραφή θεμάτων αναπηρίας, με σκοπό την στατιστική και την έρευνα.
    στο άρθρο 11: φαίνεται, ότι με την κατάργηση από Ν.Π.Δ.Δ. και μετονομασία σε Κέντρο Φυσικής Ιατρικής και Αποκατάστασης, υποβαθμίζεται ή καταργείται η εκπαίδευση, η Κοινωνική Υποστήριξη και κατάρτηση των ατόμων με αναπηρίες. Ποιός φορέας θα το αναλάβει αυτό;αφού οι Μονάδες Φυσικής Ιατρικής και Αποκατάστασης, σκοπό έχουν την παροχή υπηρεσιών υγείας και νοσηλείας σε ασθενείς οι οποίοι πάσχουν από παθήσεις του μυικού, νευρικού, κυκλοφορικού, ερειστικού και αναπνευστικού συστήματος( άρθρο 12).
    στο άρθρο 4:πολύ θετικό βήμα η αναδοχή και υιοθεσία. Πολλά έχουν γραφεί για τον εθελοντισμό

  • Βασικές και αναλλοίωτες αρχές και θέσεις του αναπηρικού κινήματος για την αποκατάσταση.

    Προτού θέσουμε τα ερωτήματά μας για τον τρόπο που σχεδιάστηκε το Δίκτυο Ιατρικής και Φυσικής Αποκατάστασης διατυπώνουμε τις εξής βασικές και αναλλοίωτες αρχές μας:

    • Η Ε.Σ.ΑμεΑ. στήριξε με σθένος το θεσμό των Κέντρων Αποθεραπείας Φυσικής και Κοινωνικής Αποκατάστασης γιατί το απαιτούσαν αντικειμενικές κοινωνικές ανάγκες. Ο θεσμός όμως αυτός στη διαδρομή του έχασε τον προσανατολισμό του, αφού κάποια από τα ΚΑΦΚΑ μετατράπηκαν σε Θεραπευτήρια Χρονίων Παθήσεων (Κλειστής Περίθαλψης) στο οποίο περιθάλπονται βαριά περιστατικά.
    • Τα ΚΑΦΚΑ σύμφωνα με τις προτάσεις μας θα έπρεπε να λειτουργούν με εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό, όπως φυσιάτρους, ορθοπεδικούς, φυσικοθεραπευτές κ.λπ. να διασυνδέονται επιστημονικά με τα νοσοκομεία και μεταξύ τους.

    Με το παρόν όμως ν/σ συγκροτείται άκριτα χωρίς να ληφθούν υπόψη οι πραγματικές ανάγκες των τοπικών κοινωνιών ένα Εθνικό Σύστημα Φυσικής & Ιατρικής Αποκατάστασης, στο οποίο δεν συμπεριλαμβάνονται σημαντικές υπηρεσίες Κοινωνικής Επανένταξης και Αποκατάστασης τις οποίες στοιχειωδώς επιτελούσαν τα ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ της χώρας. Δηλαδή δεν προβλέπεται ουδεμία πρόνοια για την «αποϊδρυματοποίηση» και την κοινωνική επανένταξη των ατόμων με αναπηρία.

    Τα Κέντρα Εκπαίδευσης Κοινωνικής Υποστήριξης και Κατάρτισης Ατόμων με Αναπηρίες μετονομάζονται σε Κέντρα Φυσικής και Ιατρικής Αποκατάστασης. Ουσιαστικά αλλάζει η φιλοσοφία και οι σκοποί για τους οποίους ιδρύθηκαν όπως αποτυπώνονται στο ν. 2646/98, άρθρο 13, περ. β, παρ. 1. Άλλωστε για την επιτέλεση αυτών των σκοπών και για την παροχή των υπηρεσιών που αναφέρονται σε αυτό το Νόμο χρηματοδοτήθηκαν τα ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

    Η μετονομασία όλων των ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ σε Κέντρα Ιατρικής και Φυσικής Αποκατάστασης, η κατάργησή τους ως νομικά πρόσωπα δημοσίου δίκαιου και η ένταξή τους στο Ε.Σ.Υ. ως αποκεντρωμένες οργανικές μονάδες των νοσοκομείων σημαίνει τέλος εποχής για το Πρωτοβάθμιο Σύστημα Κοινωνικής Φροντίδας με αρνητικές συνέπειες στην ποιότητα των καθημερινών συνθηκών ζωής των ατόμων με αναπηρίες και χρόνιες παθήσεις.