ΜΕΡΟΣ ΣΤ’ ΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΩΝΥΜΙΑ «ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ» (άρθρα 61-75)

 

Άρθρο 61
Κατάργηση της ανώνυμης εταιρείας «Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε»
1. H ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Ελληνικό Φεστιβάλ Ανώνυμη Εταιρεία», με έδρα την Αθήνα, η οποία συστάθηκε με το άρθρο 1 του ν. 2636/1998 (Α΄ 198) και εποπτεύεται από τον Υπουργό Πολιτισμού, λύεται χωρίς να τεθεί σε εκκαθάριση και διαγράφεται από το Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.) του ν. 4635/2019 (Α’ 297). Η θητεία των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας λήγει αζημίως.
2. Στη θέση της «Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε.» υπεισέρχεται ως καθολικός διάδοχος αναλαμβάνοντας, αυτοδικαίως, το σύνολο των στοιχείων ενεργητικού και παθητικού της, των πάσης φύσεως αρμοδιοτήτων, εξουσιών, δικαιωμάτων, υποχρεώσεων, δεσμεύσεων και λοιπών εννόμων σχέσεων, το νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου» το οποίο συστήνεται με το άρθρο 62.
3. Οι επωνυμίες «Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε.» και του συσταθέντος νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου «Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου» απαγορεύεται να χρησιμοποιηθούν ως επωνυμία, σήμα ή άλλως από οποιονδήποτε τρίτο.
4. Όπου στην κείμενη νομοθεσία αναφέρεται η ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Ελληνικό Φεστιβάλ Ανώνυμη Εταιρεία» νοείται το νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου»

Άρθρο 62
Σύσταση του νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου «Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου»
1. Συστήνεται νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με την επωνυμία «Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου», με έδρα την Αθήνα, το οποίο απολαύει οικονομικής και διοικητικής αυτοτέλειας και λειτουργεί σε δωδεκάωρη βάση χάριν του δημοσίου συμφέροντος. Η επωνυμία του στην αγγλική γλώσσα αποδίδεται ως «Athens Epidaurus Festival». Για τους σκοπούς του παρόντος το εν λόγω νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου αναφέρεται ως «Οργανισμός».
2. Ο Οργανισμός υπάγεται στον δημόσιο τομέα, όπως αυτός ορίζεται στην περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143) και εποπτεύεται από τον Υπουργό Πολιτισμού.
3. Ο Οργανισμός απολαμβάνει όλων των διοικητικών και δικαστικών απαλλαγών και ατελειών, καθώς και όλων των δικονομικών και ουσιαστικών προνομίων του Δημοσίου. Ως προς τον φόρο προστιθέμενης αξίας, εφαρμόζεται ο Κώδικας Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ν. 2859/2000, Α’ 248).

Άρθρο 63
Σκοποί
Σκοποί του Οργανισμού είναι οι ακόλουθοι:
α) Η παραγωγή, διοργάνωση, προαγωγή και εκμετάλλευση μουσικών, θεατρικών, χορευτικών, οπτικοακουστικών και άλλων καλλιτεχνικών εκδηλώσεων, που συμβάλλουν στην πολιτιστική και τουριστική ανάπτυξη.
β) Η έκδοση και η διάθεση εντύπων, βιβλίων, πονημάτων, η παραγωγή και η διάθεση οπτικοακουστικών μέσων με θέματα που αφορούν στην προβολή των καλλιτεχνικών εκδηλώσεων, καθώς και η παραγωγή και πώληση αντικειμένων επικοινωνίας και προβολής του πολιτιστικού και καλλιτεχνικού χαρακτήρα του φορέα στους χώρους εκδηλώσεών του.
γ) Η διοργάνωση, παραγωγή, λειτουργία και εκμετάλλευση εκπαιδευτικών, ερευνητικών και μορφωτικών προγραμμάτων και δράσεων, συμπεριλαμβανομένων των μουσειακών εκθέσεων, που συμβάλλουν στη διάχυση και στην ανάπτυξη της πολιτιστικής και τουριστικής ταυτότητας της Ελλάδας.
δ) Η λειτουργία και εκμετάλλευση κατασκηνώσεων και ειδικών καταλυμάτων για τη φιλοξενία πολιτιστικών, μορφωτικών, εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δράσεων που συμβάλλουν στην πολιτιστική και καλλιτεχνική εκπαίδευση.

Άρθρο 64
Πόροι – Έσοδα
Πόροι του Οργανισμού είναι:
α) η ετήσια επιχορήγηση από τον τακτικό προϋπολογισμό του Υπουργείου Πολιτισμού και του εθνικού ή συγχρηματοδοτούμενου σκέλους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων,
β) χρηματοδοτήσεις από άλλους δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς για συγκεκριμένες δράσεις ή χρηματοδοτήσεις προγραμμάτων ή επιχορηγήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και διεθνών οργανισμών,
γ) παροχές από χαριστική αιτία,
δ) τα έσοδα από την παροχή των υπηρεσιών του στο Δημόσιο, σε νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου και σε ιδιώτες,
ε) έσοδα από χορηγίες πάσης φύσεως,
στ) έσοδα από συμβάσεις σχετικές με την προώθηση του σκοπού του, την παροχή υπηρεσιών, την εκμετάλλευση προϊόντων που παράγει, εισιτήρια και πωλήσεις,
ζ) έσοδα από την εκμετάλλευση και αξιοποίηση περιουσιακών στοιχείων, κινητών και ακινήτων,
η) έσοδα από τη διοργάνωση εκδηλώσεων και την ανάπτυξη δραστηριοτήτων συναφών με τους σκοπούς του,
θ) ποσοστό ίσο με το δεκαεπτά τοις εκατό (17%) από τα ποσά που κατατίθενται υπέρ του ελληνικού δημοσίου από τη συμμετοχή του επί των μικτών κερδών για τα Καζίνο Κέρκυρας και Πάρνηθας για την κάλυψη των λειτουργικών του εξόδων, σύμφωνα με την περ. γ της παρ. 8 του άρθρου 2 του ν. 2206/1994 (Α’ 62). Το ποσό που αντιστοιχεί στο ανωτέρω ποσοστό αποδίδεται, μέσω του προϋπολογισμού του εποπτεύοντος Υπουργείου, με εγγραφή αντίστοιχων πιστώσεων στον προϋπολογισμό του Οργανισμού,
ι) έσοδα από οποιαδήποτε άλλη νόμιμη πηγή, που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της επιδίωξης των σκοπών του Οργανισμού.

Άρθρο 65
Όργανα διοίκησης
Όργανα διοίκησης του Οργανισμού είναι: α) το Διοικητικό Συμβούλιο και β) ο Γενικός Διευθυντής.

Άρθρο 66
Συγκρότηση και θητεία του Διοικητικού Συμβουλίου
1. Το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.) του Οργανισμού αποτελείται από επτά (7) μέλη. Τα μέλη του ορίζονται για ανανεώσιμη θητεία τεσσάρων (4) ετών με απόφαση του εποπτεύοντος Υπουργού, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Με την ίδια απόφαση ορίζονται, εκ των μελών, ο Πρόεδρος και ο Αντιπρόεδρος του Δ.Σ.. Αν για οποιονδήποτε λόγο δεν εκδοθεί η απόφαση της παρούσας, η θητεία των μελών παρατείνεται μέχρι τον ορισμό των μελών του νέου Δ.Σ. και πάντως για χρονικό διάστημα όχι μεγαλύτερο των τριών (3) μηνών.
2. Ο Πρόεδρος και ο Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. επιλέγονται σύμφωνα με τις διαδικασίες του Μέρους Α’ του ν. 5062/2023 (Α’ 183) περί επιλογής διοικήσεων στον δημόσιο τομέα. Τα λοιπά πέντε (5) μέλη του Δ.Σ. επιλέγονται από τον εποπτεύοντα Υπουργό.
3. Τα μέλη του Δ.Σ. είναι ενδεικτικά προσωπικότητες του καλλιτεχνικού, πνευματικού και επιστημονικού κόσμου, νομικοί, οικονομολόγοι ή πρόσωπα με αποδεδειγμένη εμπειρία, συναφή προς τους σκοπούς του φορέα ή ευρύτερη εμπειρία στη διοίκηση οργανισμών και φορέων.
4. Δεν μπορεί να οριστεί ή να είναι μέλος του Δ.Σ. πρόσωπο στο οποίο συντρέχει κώλυμα διορισμού ή λόγος έκπτωσης, σύμφωνα με τον Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007, Α’ 26), καθώς και κώλυμα του άρθρου 69 του ν. 4622/2019 (Α’ 133).
5. Αν μέλος του Δ.Σ. απουσιάζει από τις συνεδριάσεις ή κωλύεται για οποιονδήποτε λόγο για διάστημα πέραν των τριών (3) μηνών, εκπίπτει αυτοδικαίως και αντικαθίσταται με απόφαση του εποπτεύοντα Υπουργού.
6. Αν για οποιονδήποτε λόγο κενωθούν μία (1) ή περισσότερες θέσεις μελών του Δ.Σ., η πλήρωση αυτών γίνεται για τον υπόλοιπο χρόνο της θητείας του Δ.Σ. Μέχρι την πλήρωση αυτών, το Δ.Σ. συνέρχεται νόμιμα και αποφασίζει έγκυρα, όχι όμως πέρα από ένα τρίμηνο, και εφόσον ο αριθμός των μελών του δεν έχει μειωθεί κάτω των τριών (3).
7. Τα μέλη του Δ.Σ. δεν επιτρέπεται, επί ποινή ακυρότητας της σχετικής σύμβασης, να συμβάλλονται με τον Οργανισμό.

Άρθρο 67
Λειτουργία Διοικητικού Συμβουλίου
1. Το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.) συνεδριάζει, με φυσική παρουσία των μελών ή με χρήση ηλεκτρονικών μέσων (τηλεδιάσκεψη), κατόπιν πρόσκλησης του Προέδρου, τακτικά τουλάχιστον μία (1) φορά τον μήνα και εκτάκτως κάθε φορά που αυτό κρίνεται αναγκαίο. Η σύγκληση του Δ.Σ. σε έκτακτη συνεδρίαση είναι υποχρεωτική για τον Πρόεδρο του Δ.Σ., αν υποβληθεί σχετικό αίτημα από δύο (2) τουλάχιστον μέλη του Δ.Σ.. Το αίτημα του δεύτερου εδαφίου αναφέρεται απαραιτήτως στο προς συζήτηση θέμα και υποβάλλεται εγγράφως στον Πρόεδρο του Δ.Σ., ο οποίος συγκαλεί το Δ.Σ. σε έκτακτη συνεδρίαση εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών.
2. Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. ή, σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος αυτού, ο Αντιπρόεδρος, καθορίζει την ημέρα, την ώρα, τον τόπο και τον τρόπο της συνεδρίασης, προσδιορίζει τα θέματα της ημερήσιας διάταξης, ορίζει τους εισηγητές και διευθύνει τη συζήτηση κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης. Η πρόσκληση γνωστοποιείται στα μέλη του δύο (2) τουλάχιστον εργάσιμες ημέρες πριν από τη συνεδρίαση. Στην πρόσκληση αναγράφονται με σαφήνεια τα θέματα της ημερήσιας διάταξης, άλλως η λήψη αποφάσεων επιτρέπεται μόνον εφόσον παρίστανται όλα τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου και κανείς δεν αντιλέγει στη λήψη αποφάσεων.
3. Εισηγητής για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης είναι ο Γενικός Διευθυντής. Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. μπορεί να ορίσει ως εισηγητή μέλος του Δ.Σ. ή τον προϊστάμενο οργανικής μονάδας ή άλλο μέλος του προσωπικού του Οργανισμού, εφόσον πρόκειται για ζήτημα για το οποίο έχει γνώση λόγω της θέσης του.
4. Στις συνεδριάσεις του Δ.Σ. παρίσταται γραμματέας, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την τήρηση πρακτικών. Ο γραμματέας είναι υπάλληλος του Οργανισμού και ορίζεται, μαζί με τον αναπληρωματικό του, με απόφαση του Προέδρου του Δ.Σ..
5. Το Διοικητικό Συμβούλιο βρίσκεται σε απαρτία και συνεδριάζει έγκυρα, όταν παρίστανται σε αυτό τουλάχιστον τέσσερα (4) μέλη του. Οι αποφάσεις του Δ.Σ. λαμβάνονται κατά πλειοψηφία των παρόντων μελών και σε περίπτωση ισοψηφίας υπερισχύει η γνώμη, με την οποία συντάσσεται ο Πρόεδρος.

Άρθρο 68
Αρμοδιότητες Διοικητικού Συμβουλίου και Προέδρου
1. Το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.) είναι αρμόδιο να αποφασίζει για κάθε θέμα που αφορά στη διοίκηση και λειτουργία του Οργανισμού, στη διαχείριση της περιουσίας του και στην επιδίωξη των σκοπών του.
Ειδικότερα, στο Δ.Σ. ανήκουν ιδίως:
α) η έγκριση του ετήσιου προϋπολογισμού και απολογισμού του Οργανισμού, καθώς και της ετήσιας έκθεσης πεπραγμένων, κατόπιν εισηγήσεων του Γενικού Διευθυντή,
β) η απόφαση για τη σύναψη κάθε σύμβασης, απαραίτητης για τη σύσταση δικαιωμάτων ή την ανάληψη συμβατικών υποχρεώσεων του Οργανισμού,
γ) η απόφαση για την πρόσληψη και την καταγγελία της σύμβασης εργασίας του Γενικού Διευθυντή, του προσωπικού, των συνεργατών και των νομικών συμβούλων του φορέα,
δ) η αποδοχή δωρεών, εισφορών και χορηγιών,
ε) η υποβολή προς έγκριση στον εποπτεύοντα Υπουργό, σχεδίου Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Οργανισμού,
στ) η έγκριση του καλλιτεχνικού προγράμματος κάθε περιόδου, το οποίο υποβάλλεται στο Δ.Σ. από τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή,
ζ) η έγκριση του συνολικού και αναλυτικού προϋπολογισμού των παραγωγών του καλλιτεχνικού προγράμματος, που υποβάλλεται στο Δ.Σ. από τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή,
η) η κατανομή του προσωπικού στις διοικητικές μονάδες του Οργανισμού.
2. Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. ή, σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος αυτού, ο Αντιπρόεδρος που αναπληρώνει τον Πρόεδρο, έχει τις εξής αρμοδιότητες:
α) συγκαλεί το Δ.Σ., προεδρεύει των συνεδριάσεων αυτού και μεριμνά για την εφαρμογή των αποφάσεών του,
β) εκπροσωπεί τον Οργανισμό δικαστικώς και εξωδίκως ενώπιον κάθε αρχής και ιδιωτών,
γ) υπογράφει πρωτόκολλα συνεργασίας με τρίτους και συμφωνίες, που αφορούν στην πολιτική και τους στρατηγικούς στόχους του Οργανισμού.
3. Το Δ.Σ. δύναται, με απόφασή του, να προβαίνει στην έκδοση απόφασης μεταβίβασης αρμοδιοτήτων ή εξουσιών εκπροσώπησης και υπογραφών, στον Πρόεδρο του Δ.Σ., καθώς και στους Προϊστάμενους των οργανικών μονάδων όλων των επιπέδων.

Άρθρο 69
Γενικός Διευθυντής
1. Στον Οργανισμό συστήνεται θέση Γενικού Διευθυντή. Με απόφαση του εποπτεύοντος Υπουργού, μετά από πρόταση του Δ.Σ. του Οργανισμού, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, διορίζεται ο Γενικός Διευθυντής για θητεία τριών (3) ετών, που μπορεί να ανανεώνεται χωρίς δημόσια πρόσκληση, σύμφωνα με το άρθρο 51 του ν. 4622/2019 (Α’ 133).
2. Η πρόσληψη του Γενικού Διευθυντή γίνεται μετά από πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος που δημοσιεύεται από το Διοικητικό Συμβούλιο στον ιστότοπο Διαύγεια και σε δύο (2) εφημερίδες ευρείας κυκλοφορίας. Ο Γενικός Διευθυντής διαθέτει πτυχίο Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος, με κατεύθυνση νομικών ή οικονομικών σπουδών ή σπουδών οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων ή πολιτιστικής διαχείρισης και διδακτορικό ή μεταπτυχιακό τίτλο στα ίδια γνωστικά πεδία. Επίσης, είναι απαραίτητο να διαθέτει επαγγελματική εμπειρία σε θέση ευθύνης, καθώς επίσης και άριστη γνώση μίας τουλάχιστον ξένης γλώσσας, κατά προτίμηση της αγγλικής. Ιδιαιτέρως, εκτιμάται η εμπειρία στη δημόσια διοίκηση και στην πολιτιστική διαχείριση. Τα εν λόγω προσόντα μπορούν να εξειδικεύονται στην οικεία πρόσκληση και αποδεικνύονται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο π.δ. 85/2022 (Α’ 232).
3. Σε περίπτωση πλήρωσης της θέσης του Γενικού Διευθυντή από το προσωπικό του φορέα, οι αποδοχές της θέσης του Γενικού Διευθυντή δεν διατηρούνται μετά από την καθ’ οιονδήποτε τρόπον αποχώρηση του ως άνω στελέχους από τη θέση αυτή. Για τη θέση του Γενικού Διευθυντή μπορεί να επιλέγεται και υπάλληλος του δημοσίου τομέα υπό την έννοια της περ. (α) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α΄ 143), εφόσον έχει τα προαναφερόμενα προσόντα. Στην περίπτωση αυτή θεωρείται αυτοδίκαια αποσπασμένος στη θέση αυτή για χρονικό διάστημα ίσο με τη διάρκεια της θητείας του ή της ανανέωσης της θητείας του. Ο χρόνος που διανύεται στη θέση αυτή λογίζεται, ως προς όλες τις συνέπειες, ως πραγματική υπηρεσία στην οργανική του θέση. Μετά τη λήξη της θητείας του, ο προσληφθείς επανέρχεται αυτοδικαίως στην οργανική θέση που κατείχε πριν από την πρόσληψή του, η οποία παραμένει κενή.
4. Ο Γενικός Διευθυντής ασκεί τα καθήκοντά του, στο πλαίσιο των εντολών του Δ.Σ. και των αρμοδιοτήτων που του ανατίθενται.
Ειδικότερα, ο Γενικός Διευθυντής:
(α) Προΐσταται όλων των οργανικών μονάδων του Οργανισμού, τηρουμένων όσων ειδικότερα προβλέπονται για τις αρμοδιότητες του Καλλιτεχνικού Διευθυντή,
(β) λαμβάνει όλα τα αναγκαία μέτρα για την εφαρμογή των αποφάσεων του Δ.Σ., στο πλαίσιο των διατάξεων του παρόντος και του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Οργανισμού,
(γ) είναι υπεύθυνος για την εφαρμογή της πολιτικής για τη διοίκηση του ανθρώπινου δυναμικού του Οργανισμού και λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αναβάθμιση και την αξιοποίηση του προσωπικού του,
(δ) είναι υπεύθυνος για την άρτια και αποτελεσματική οργάνωση, διεύθυνση και εποπτεία των δραστηριοτήτων του Οργανισμού, καθώς και για την εφαρμογή της πολιτικής του, όπως αυτή εκάστοτε καθορίζεται από το Δ.Σ.,
(ε) υποβάλλει στο Δ.Σ. τις προτάσεις και τις εισηγήσεις που απαιτούνται για τον σχεδιασμό, την υλοποίηση των σκοπών και την αναπτυξιακή πορεία του Οργανισμού και εισηγείται στο Δ.Σ. τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που εμπίπτουν στην αρμοδιότητά του,
(στ) διασφαλίζει τη χρηστή δημοσιονομική διαχείριση, εισηγείται στο Δ.Σ. τον ετήσιο προϋπολογισμό του φορέα, αφού λάβει υπόψιν του το καταρτισθέν σχέδιο προϋπολογισμού από τον Προϊστάμενο Οικονομικών Υπηρεσιών και υποβάλλει στο Δ.Σ. του Οργανισμού, μετά από εισηγήσεις της Διεύθυνσης Οικονομικού, ετήσια έκθεση πεπραγμένων και οικονομικό απολογισμό,
(ζ) αξιολογεί το προσωπικό, σύμφωνα προς το εκάστοτε ισχύον θεσμικό πλαίσιο,
(η) εποπτεύει την αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα όλων των οργανικών μονάδων και μεριμνά για τη συνεχή βελτίωση του τρόπου λειτουργίας των οργανικών μονάδων, με την υποβολή προτάσεων οργανωτικού και επιχειρησιακού ανασχεδιασμού,
(θ) λαμβάνει τις αναγκαίες αποφάσεις και ενεργεί στο πλαίσιο κάθε άλλης διαχειριστικής ή αντιπροσωπευτικής εξουσίας, η οποία του ανατίθεται με απόφαση του Δ.Σ..
5. Ο Γενικός Διευθυντής δύναται, για την υποβοήθηση του έργου του, να υποβάλει πρόταση στο Δ.Σ. για τον ορισμό Αναπληρωτή Γενικού Διευθυντή με συγκεκριμένα καθήκοντα. Για τη θέση αυτή, ο Γενικός Διευθυντής προτείνει στο Δ.Σ. προς επιλογή υποχρεωτικά έναν από τους υπηρετούντες προϊσταμένους διεύθυνσης του Οργανισμού. Με απόφαση του Δ.Σ. ορίζεται ο Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής, προσδιορίζονται τα ειδικότερα καθήκοντά του και η διάρκεια αυτών, η οποία σε κάθε περίπτωση παύει με την καθ’ οιονδήποτε τρόπο λήξη της σύμβασης του Γενικού Διευθυντή.

Άρθρο 70
Καλλιτεχνικός Διευθυντής
1. Στον Οργανισμό συστήνεται θέση Καλλιτεχνικού Διευθυντή. Με απόφαση του εποπτεύοντος Υπουργού, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, διορίζεται ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής για θητεία τριών (3) ετών, που μπορεί να ανανεώνεται, κατόπιν δημόσιας πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, σύμφωνα με το άρθρο 51 του ν. 4622/2019 (Α’ 133), περί του ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων.
2. Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
α) Καταρτίζει το καλλιτεχνικό πρόγραμμα κάθε περιόδου,
β) καταρτίζει τον αναλυτικό προϋπολογισμό κάθε παραγωγής,
γ) είναι υπεύθυνος για την οργάνωση και υλοποίηση κάθε καλλιτεχνικής παραγωγής του Οργανισμού, επιβλέπει την προετοιμασία της και μεριμνά για την εργασία κάθε κατηγορίας προσωπικού που συμμετέχει στην υλοποίησή της,
δ) επιβλέπει και κατευθύνει κάθε σκηνική, σκηνογραφική, μουσική, ενδυματολογική και κάθε άλλη αναγκαία προετοιμασία, δοκιμή και παράσταση κάθε παραγωγής, εντός του προβλεπόμενου προϋπολογισμού,
ε) μετακαλεί συγκροτήματα ή καλλιτέχνες, υπογράφει τις συμβάσεις έργου και μετάκλησής τους και ορίζει τους όρους απασχόλησης και τις αμοιβές τους,
στ) αποφασίζει για τις παραστάσεις, τις εμφανίσεις σε φεστιβάλ ή άλλες εκδηλώσεις και περιοδείες και αποφασίζει τις διανομές, μετά από έγγραφη εισήγηση των σκηνοθετών,
ζ) υποβάλλει προς έγκριση κατ’ έτος, απολογισμό του έργου του στο Δ.Σ. του Οργανισμού.
3. Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής μετέχει στις συνεδριάσεις του Δ.Σ. χωρίς ψήφο.
4. Οι αποφάσεις στα θέματα, για τα οποία αρμόδιος είναι ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής, βρίσκονται εντός του προϋπολογισμού, των κατευθυντήριων γραμμών και της πολιτικής που έχει χαράξει το Δ.Σ..

Άρθρο 71
Στελέχωση – Θέματα προσωπικού
1. Στον Οργανισμό συνιστώνται εξήντα επτά (67) θέσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης, δύο (2) θέσεις δικηγόρου με έμμισθη εντολή και μία (1) θέση νομικού συμβούλου.
2. Η κατανομή των θέσεων του προσωπικού κατά εργασιακή σχέση, κατηγορία, κλάδο και ειδικότητα καθορίζεται με τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του Οργανισμού.
3. Η πλήρωση των θέσεων του προσωπικού διενεργείται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.), κατόπιν εισήγησης του Γενικού Διευθυντή, σύμφωνα με τον ν. 4765/2021 (Α’ 6) και το άρθρο 51 του ν. 4622/2019 (Α΄ 133), περί ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων.
4. Για την κάλυψη επειγουσών, εποχικών ή απρόβλεπτων αναγκών δύναται να προσλαμβάνεται προσωπικό με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου σύμφωνα με τον ν. 4765/2021.
5. Για την κάλυψη των αναγκών του Οργανισμού επιτρέπεται η απόσπαση προσωπικού από το Δημόσιο, από φορείς της παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 4765/2021, καθώς και από νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου και φορείς, που εποπτεύονται από το Δημόσιο σύμφωνα με τις εφαρμοστέες, κατά περίπτωση, διατάξεις.
6. Για την κάλυψη αναγκών εξειδικευμένου ή τεχνικού χαρακτήρα, το σχετικό έργο ή η υπηρεσία μπορεί, με απόφαση του Δ.Σ., να ανατίθεται σε ανάδοχο ή πάροχο υπηρεσιών, σύμφωνα με τον ν. 4412/2016 (Α’ 147).
7. Το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού μπορεί με απόφασή του να αναθέτει τον χειρισμό δικαστικών και εξωδίκων υποθέσεων στην ημεδαπή ή στην αλλοδαπή, σε δικηγόρους, οι οποίοι δεν ανήκουν στο κύριο προσωπικό της Νομικής Υπηρεσίας του Οργανισμού και οι οποίοι διαθέτουν εξειδίκευση και πείρα στις υποθέσεις που τους ανατίθενται.
8. Τα προσόντα για την πρόσληψη του προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου καθορίζονται σύμφωνα με το π.δ. 85/2022 (Α’ 232).

Άρθρο 72
Καλλιτεχνικό, τεχνικό ή βοηθητικό προσωπικό
Το καλλιτεχνικό, τεχνικό ή εργατοτεχνικό προσωπικό, πλην διοικητικού προσωπικού, που είναι αναγκαίο για την προετοιμασία και την παρουσίαση των καλλιτεχνικών παραγωγών, έργων ή συναυλιών στο πλαίσιο του εγκεκριμένου καλλιτεχνικού προγράμματος του Οργανισμού, προσλαμβάνεται με σύμβαση έργου ή σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου. Οι ανωτέρω προσλήψεις υλοποιούνται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, αποκλειστικά προς την εκπλήρωση του σκοπού της εύρυθμης εκτέλεσης του εγκεκριμένου καλλιτεχνικού προγράμματος.

Άρθρο 73
Διαχειριστική χρήση
1. Η διαχειριστική χρήση του Οργανισμού αρχίζει την 1η Ιανουαρίου κάθε έτους και τελειώνει την 31η Δεκεμβρίου του ίδιου έτους.
2. Ο Οργανισμός συντάσσει ετήσια έκθεση, η οποία περιλαμβάνει τον απολογισμό πεπραγμένων του, τον ισολογισμό, την κατάσταση αποτελεσμάτων χρήσης και τις χρηματοροές του, η οποία υποβάλλεται στον εποπτεύοντα Υπουργό.

Άρθρο 74
Έλεγχος οικονομικής διαχείρισης
1. Οι χρηματοοικονομικές καταστάσεις κάθε χρήσης του Οργανισμού ελέγχονται από ορκωτούς ελεγκτές σύμφωνα με τον ν. 4449/2017 (Α’ 7), οι οποίοι ορίζονται με απόφαση του εποπτεύοντος Υπουργού. Η αμοιβή των ορκωτών λογιστών επιβαρύνει τον προϋπολογισμό του Οργανισμού.
2. Ο έλεγχος των χρηματοοικονομικών καταστάσεων εκάστης χρήσης κατά την παρ. 1 ολοκληρώνεται μέχρι την 31η Ιουλίου του επομένου έτους.

Άρθρο 75
Δαπάνες που βαρύνουν τον Οργανισμό
Ο Οργανισμός βαρύνεται με τις δαπάνες συντήρησης, καθαριότητας και ευπρεπισμού, όπως επίσης και φύλαξης των αρχαιολογικών και άλλων χώρων που ελέγχονται από το Υπουργείο Πολιτισμού και η χρήση τους παραχωρείται κατά την κείμενη νομοθεσία σε αυτό για την άσκηση των δραστηριοτήτων του.