Σχέδιο Δράσης OGP OGP

Άρθρο 19 Εργασίες κωδικοποίησης από ειδικές επιτροπές

  1. Από τη θέση σε ισχύ του παρόντος νόμου επιτρέπεται η σύσταση νέων επιτροπών κωδικοποίησης στα  Υπουργεία  μόνον σε εξαιρετικές περιπτώσεις, με αιτιολογημένη απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Κυβέρνησης, ύστερα από πρόταση του καθ’ ύλη αρμόδιου Υπουργού και γνώμη της ΚΕΚΗΝ.
  2. Εντός ενός (1) μηνός από τη θέση σε ισχύ του παρόντος νόμου αποστέλλεται στην ΚΕΚΗΝ, με ευθύνη του καθ’ ύλη αρμόδιου Υπουργού, φάκελος από τον οποίο προκύπτει η πρόοδος των εργασιών τυχόν ειδικών επιτροπών κωδικοποίησης που είχαν συσταθεί εντός των Υπουργείων, είτε είχαν ανατεθεί σε αναδόχους, για την κωδικοποίηση επιμέρους τομέων νομοθεσίας. Στον φάκελο περιλαμβάνεται συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την προβλεπόμενη περάτωση του έργου. Μετά από πρόταση της ΚΕΚΗΝ, ο αρμόδιος Υπουργός αποφασίζει για την, κατά περίπτωση, συνέχιση της εν εξελίξει κωδικοποίησης σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος.
  3. Οι διατάξεις του άρθρου αυτού δεν εφαρμόζονται στις επιτροπές κωδικοποίησης του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.
  • 1 Σεπτεμβρίου 2011, 09:54 | ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΑΠΑΔΑΚΗ

    Άρθρο 19
    Πρέπει να εξειδικευθούν οι λόγοι που επιβάλλουν τη σύσταση επιτροπών κωδικοποίησης, πότε, δηλαδή, συντρέχουν εξαιρετικές περιστάσεις και γενικότερα να αποφεύγεται η σύστασή τους, η οποία συντελεί στην αύξηση της γραφειοκρατίας και της πολυπλοκότητας των διαδικασιών νομοθέτησης, εφόσον προβλέπονται πλέον Γραφεία (νομοθετικής πρωτοβουλίας, καλής νομοθέτησης, ΚΕΚΗΝ) που ασχολούνται συστηματικά με την κωδικοποίηση.

  • 26 Αυγούστου 2011, 18:54 | ΧΑΙΜ ΚΟΕΝ

    Συμφωνώ απολύτως για τη θεσμοθέτηση ΜΙΑΣ Επιτροπής Κωδικοποίησης τα μέλη της οποίας θα συνίστανται από ένα κατάλληλο φάσμα τεχνικών ειδικοτήτων κωδικοποίησης (αναλυτές, προγραμματιστές, κτλ) καθώς και από ειδικούς συμβούλους (νομικούς, βουλευτές, έμπειρους υπαλλήλους Υπουργείων κτλ) για την παραμετροποίηση του συνόλου του έργου.
    Η Επιτροπή θα «επισκέπτεται» κάθε Υπηρεσία-προς-κωδικοποίηση και θα διαμορφώνει αθροιστικά το γενικό μοντέλο αυτής, έτσι ώστε η εμπειρία της (feed back) στην επίλυση των προβλημάτων/αντιφάσεων/απλοποιήσεων/συγκεντρώσεων και των παραμέτρων αυτού να είναι αποτελεσματική. Περισσότερες επιτροπές (πχ ανά Υπουργείο) θα έχουν προβλήματα συντονισμού και συμβιβασμού πολλαπλών λύσεων στην δημιουργία του γενικού μοντέλου.

  • 26 Αυγούστου 2011, 17:09 | ΓΙΩΤΑ

    ΟΥΦ ΚΟΥΡΑΣΤΗΚΑ ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ»
    ΚΑΙ ΛΟΙΠΟΝ ?ΚΑΙ ΠΟΥ ΘΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ? ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ ΥΠΑΡΧΕΙ.
    ΑΝ ΔΕΝ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ ΤΑ ΨΗΛΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΟΥ Η ΜΙΑ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟς ΑΝΑΙΡΕΙ ΤΗΝ ΑΛΛΗ?

  • 4 Αυγούστου 2011, 13:17 | Ματζάρης Αθανάσιος

    Θα πρέπει να συσταθεί μια μόνο επιτροπή για την κωδικοποίηση της νομοθεσίας της χώρας η οποία θα αποτελείται από βουλευτές δικαστικούς και ειδικούς νομικούς. Να καταργηθούν ή να επαναξιολογηθούν όλοι οι νόμοι που θεσπίστηκαν από δικτατορίες ή διορισμένες κυβερνήσεις . Θα πρέπει επίσης να καταργηθούν αναχρονιστικοί νόμοι ή νόμοι που επικαλύπτονται . Είναι λάθος να δίνεται η πρωτοβουλία του νομοθετικού έργου στην εκτελεστική εξουσία παρακάμπτοντας το κοινοβούλιο . Πρωταγωνιστής του νομοθετικού έργου πρέπει να είναι η Βουλή . Η Βουλή πρέπει να αναλάβει πλήρως το νομοθετικό έργο και τα Υπουργεία να ασχοληθούν με την εκτέλεση των νόμων . Στην Ελλάδα έχουμε πληθώρα νόμων αλλά δεν εφαρμόζονται . Επομένως δεν πρέπει να συσταθούν γραφεία καλής νομοθέτησης στα υπουργεία αλλά γραφεία καλής εφαρμογής των νόμων .