Οποιασδήποτε μορφής αντίποινα σε βάρος των προσώπων που αναφέρονται στο άρθρο 6 απαγορεύονται, συμπεριλαμβανομένων των απειλών και ενεργειών αντεκδίκησης. Απαγορεύονται, ιδίως, οι ακόλουθες μορφές αντιποίνων:
α) παύση, απόλυση ή άλλα ισοδύναμα μέτρα,
β) υποβιβασμός, παράλειψη ή στέρηση προαγωγής,
γ) αφαίρεση καθηκόντων, αλλαγή τόπου εργασίας, μείωση μισθού, μεταβολή του ωραρίου εργασίας,
δ) στέρηση κατάρτισης,
ε) αρνητική αξιολόγηση επιδόσεων ή αρνητική επαγγελματική σύσταση,
στ) επίπληξη, επιβολή πειθαρχικού ή άλλου μέτρου περιλαμβανομένης χρηματικής ποινής,
ζ) καταναγκασμός, εκφοβισμός, παρενόχληση ή περιθωριοποίηση,
η) διάκριση ή άδικη αντιμετώπιση,
θ) μη μετατροπή σύμβασης προσωρινής απασχόλησης σε μόνιμη,
ι) μη ανανέωση ή πρόωρη διακοπή σύμβασης προσωρινής απασχόλησης,
ια) σκόπιμη βλάβη, περιλαμβανομένης προσβολής της φήμης, ιδίως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ή οικονομική ζημία, περιλαμβανομένης επιχειρηματικής ζημίας και απώλειας εισοδήματος,
ιβ) καταχώριση σε λίστα ανεπιθύμητων («μαύρη λίστα»), βάσει τομεακής ή κλαδικής επίσημης ή ανεπίσημης συμφωνίας, που μπορεί να συνεπάγεται ότι το πρόσωπο δεν πρόκειται να βρει θέση εργασίας στον τομέα ή στον κλάδο στο μέλλον,
ιγ) πρόωρη διακοπή ή ακύρωση σύμβασης για εμπορεύματα ή υπηρεσίες,
ιδ) ανάκληση ή ακύρωση διπλώματος ή αδείας,
ιε) παραπομπή για ψυχιατρική ή ιατρική παρακολούθηση.
Αρχική Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1937 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2019 (L 305)ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ’ ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Άρθρο 17 Απαγόρευση αντιποίνων (άρθρο 19 της Οδηγίας)
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ’ ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Άρθρο 17 Απαγόρευση αντιποίνων (άρθρο 19 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός (άρθρο 1 της Οδηγίας)ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός (άρθρο 1 της Οδηγίας)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 9 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΟΡΙΣΜΟΙ – ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ – ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Άρθρο 3 Ορισμοί (άρθρο 5 της Οδηγίας)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 4 Καθ’ ύλην πεδίο εφαρμογής (άρθρα 2 και 3 της Οδηγίας)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 5 Εξαιρέσεις από το πεδίο εφαρμογής (άρθρα 2 και 3 της Οδηγίας)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 6 Προσωπικό πεδίο εφαρμογής (άρθρο 4 της Οδηγίας)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 7 Προϋποθέσεις για την προστασία των αναφερόντων (άρθρο 6 της Οδηγίας)
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ Άρθρο 8 Υποχρέωση καθιέρωσης εσωτερικών διαύλων αναφοράς στον δημόσιο τομέα (άρθρο 7, παρ. 1, 2, 5 και 9 άρθρου 8 και άρθρο 10 της Οδηγίας)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 9 Υποχρέωση καθιέρωσης εσωτερικών διαύλων αναφοράς στον ιδιωτικό τομέα (παρ. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 άρθρου 8 της Οδηγίας)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 10 Διαδικασία εσωτερικής υποβολής, παραλαβής και παρακολούθησης αναφοράς και αρμοδιότητες του Υ.Π.Π.Α. (παρ. 3 άρθρου 7 και άρθρο 9 της Οδηγίας)
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ Άρθρο 11 Εθνική Αρχή Διαφάνειας ως εξωτερικός δίαυλος αναφοράς – Αρμοδιότητες (άρθρο 10, παρ. 1 και 2 άρθρου 11, παρ. 4 και 5 άρθρου 12, άρθρο 14 και παρ. 2 άρθρου 27 της Οδηγίας)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12 Διαδικασία υποβολής εξωτερικής αναφοράς, πληροφορίες και παρακολούθηση της αναφοράς (παρ. 2, 3, 4, 5, 6 άρθρου 11, παρ. 2, 3, 4 άρθρου 12, άρθρο 13, παρ. 4 άρθρου 16 της Οδηγίας)
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ Άρθρο 13 Προϋποθέσεις προστασίας προσώπων (άρθρο 15 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ, ΤΗΡΗΣΗ ΑΡΧΕΙΟΥ Άρθρο 14 Υποχρέωση εμπιστευτικότητας (άρθρο 16, παρ. 1 άρθρου 12 και παρ. 1 άρθρου 9 της Οδηγίας)ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ, ΤΗΡΗΣΗ ΑΡΧΕΙΟΥ Άρθρο 14 Υποχρέωση εμπιστευτικότητας (άρθρο 16, παρ. 1 άρθρου 12 και παρ. 1 άρθρου 9 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15 Επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (άρθρο 17 της Οδηγίας)Άρθρο 15 Επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (άρθρο 17 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16 Τήρηση αρχείων των αναφορών (παρ. 1, 2, 3 και 4 άρθρου 18 και παρ. 1 άρθρου 12 της Οδηγίας)Άρθρο 16 Τήρηση αρχείων των αναφορών (παρ. 1, 2, 3 και 4 άρθρου 18 και παρ. 1 άρθρου 12 της Οδηγίας)
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ’ ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Άρθρο 17 Απαγόρευση αντιποίνων (άρθρο 19 της Οδηγίας)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 Μέτρα για την προστασία έναντι αντιποίνων (παρ. 2, 3, 4 και 7 άρθρου 21 της Οδηγίας)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 19 Μέτρα στήριξης (παρ. 1 και 2 άρθρου 20 της Οδηγίας)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 20 Επανορθωτικά μέτρα (παρ. 5 και 8 άρθρου 21 της Οδηγίας)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 21 Μέτρα για την προστασία των αναφερομένων (παρ. 8 άρθρου 21 και παρ. 1, 2 και 3 άρθρου 22 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22 Απαγόρευση παραίτησης από δικαιώματα και μέσα έννομης προστασίας (άρθρο 24 της Οδηγίας)Άρθρο 22 Απαγόρευση παραίτησης από δικαιώματα και μέσα έννομης προστασίας (άρθρο 24 της Οδηγίας)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23 Κυρώσεις (παρ. 1 και 2 άρθρου 23 της Οδηγίας)
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Η’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 24 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 Μεταβατικές διατάξεις (παρ. 2 άρθρου 26 της Οδηγίας)Άρθρο 25 Μεταβατικές διατάξεις (παρ. 2 άρθρου 26 της Οδηγίας)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ΄ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 26 Έναρξη ισχύοςΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ΄ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 26 Έναρξη ισχύος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
29 Σεπτεμβρίου 2022, 23:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
13 Οκτωβρίου 2022, 23:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σε
Στατιστικά
4 Σχόλια 47 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 36431 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Δικαστικών Υπαλλήλων
- Παρεμβάσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας - Τροποποιήσεις σχετικά με τη δημοσίευση διαθηκών - Τροποποιήσεις στο ρυθμιστικό πλαίσιο των ανακοπών…
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «Παρεμβάσεις στο νομοθετικό πλαίσιο της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών, στον Κώδικα Οργανισμού Δικαστηρίων και...»
- Αντιμετώπιση νέων μορφών βίας κατά των γυναικών –Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2024/1385 – Πρόσθετες ρυθμίσεις στον νόμο περί ενδοοικογενειακής βίας –Αναδιοργάνωση των ιατροδικαστικών υπηρεσιών...
- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΕ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ...
- Ενίσχυση του συστήματος ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης και Δηλώσεων Οικονομικών Συμφερόντων του ν. 5026/2023
- Τροποποίηση του π.δ. 18/1989 «Κωδικοποίηση διατάξεων νόμων για το Συμβούλιο της Επικρατείας» (Α΄ 8) – Μεταφορά διαφορών στα Τακτικά Διοικητικά Δικαστήρια -Ρυθμίσεις για πιλοτική ή κατόπιν...
- Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου για το ενέχυρο και σύσταση Ενιαίου Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων επί κινητών, απαιτήσεων και άλλων δικαιωμάτων
- Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης
- Ενίσχυση δικηγορικής ύλης: Ρυθμίσεις για τα σωματεία, τα κληρονομητήρια, τις αποδοχές και αποποιήσεις κληρονομιών
- Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης - Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και τη...
- ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2021/784 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 29ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
- ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4963/2022
- ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ,ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΡΥΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ
- Σχέδιο νόμου:«Υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) και οικονομικών συμφερόντων»
- Επικαιροποίηση ορολογίας...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση με τίτλο «Διεθνής εμπορική διαιτησία και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης»
- Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών
- Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών
- Ενσωμάτωση στην εθνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/884 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απρίλιου 2019
- Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1937 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2019 (L 305)
- Ενσωμάτωση Οδηγιών (ΕΕ) 2019/770 & (ΕΕ) 2019/771
- Δημόσια Διαβούλευση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Δικαστική Αστυνομία»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/713
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ"
- Ένταξη των περιοχών ισχύος του κτηματολογικού κανονισμού Δωδεκανήσου στο εθνικό κτηματολόγιο, εφαρμογή σε αυτές της κοινής εθνικής νομοθεσίας...
- MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας»
- Ταχεία πολιτική δίκη, προσαρμογή των διατάξεων της πολιτικής δικονομίας για την ψηφιοποίηση της πολιτικής δικαιοσύνης και άλλες τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Κώδικας οργανικών διατάξεων για το Ελεγκτικό Συνέδριο και άλλες συναφείς ρυθμίσεις»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας"
- Μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων και άλλα ζητήματα οικογενειακού δικαίου
- EΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2017/1939-ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ
- Επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/2010 σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 6§1 ΕΣΔΑ, τροποποιήσεις του Κώδικα Δικηγόρων και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για το ελεγκτικό συνέδριο και διατάξεις για την αποτελεσματική απονομή της δικαιοσύνης»
- Ενσωμάτωση Οδηγιών ΕΕ, κύρωση Μνημονίου Διοικητικής Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας Κύπρου, τροποποιήσεις του ν. 3663/2008 (Α΄99) προς εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1727 και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο νόμου:"Τροποποιήσεις Ποινικού Κώδικα, Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και συναφείς διατάξεις"
- Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4512/2018 (A΄ 5) για τη διαμεσολάβηση σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις
- Μονάδες Μέριµνας Νέων και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
Γ. Το άρθρο 17 «Απαγόρευση αντιποίνων (άρθρο 19 της Οδηγίας)» να συμπληρωθεί ως ακολούθως:
«Οποιασδήποτε μορφής αντίποινα σε βάρος των προσώπων που αναφέρονται στο άρθρο 6 απαγορεύονται, συμπεριλαμβανομένων των απειλών και ενεργειών αντεκδίκησης. Εκεί έχει μια λίστα που αναφέρεται στην απαγόρευση διάφορων μορφών αντιποίνων. Η λίστα που έχει είναι η ακόλουθη:
α) παύση, απόλυση ή άλλα ισοδύναμα μέτρα,
β) υποβιβασμός, παράλειψη ή στέρηση προαγωγής,
γ) αφαίρεση καθηκόντων, αλλαγή τόπου εργασίας, μείωση μισθού, μεταβολή του ωραρίου
εργασίας,
δ) στέρηση κατάρτισης,
ε) αρνητική αξιολόγηση επιδόσεων ή αρνητική επαγγελματική σύσταση,
στ) επίπληξη, επιβολή πειθαρχικού ή άλλου μέτρου περιλαμβανομένης χρηματικής ποινής,
ζ) καταναγκασμός, εκφοβισμός, παρενόχληση ή περιθωριοποίηση,
η) διάκριση ή άδικη αντιμετώπιση,
θ) μη μετατροπή σύμβασης προσωρινής απασχόλησης σε μόνιμη,
ι) μη ανανέωση ή πρόωρη διακοπή σύμβασης προσωρινής απασχόλησης,
ια) σκόπιμη βλάβη, περιλαμβανομένης προσβολής της φήμης, ιδίως στα μέσα κοινωνικής
δικτύωσης, ή οικονομική ζημία, περιλαμβανομένης επιχειρηματικής ζημίας και απώλειας
εισοδήματος,
ιβ) καταχώριση σε λίστα ανεπιθύμητων (μαύρη λίστα), βάσει τομεακής ή κλαδικής
επίσημης ή ανεπίσημης συμφωνίας, που μπορεί να συνεπάγεται ότι το πρόσωπο δεν
πρόκειται να βρει θέση εργασίας στον τομέα ή στον κλάδο στο μέλλον,
ιγ) πρόωρη διακοπή ή ακύρωση σύμβασης για εμπορεύματα ή υπηρεσίες,
ιδ) ανάκληση ή ακύρωση διπλώματος ή αδείας,
ιε) παραπομπή για ψυχιατρική ή ιατρική παρακολούθηση.
ιστ) άρνηση/στέρηση παροχής εύλογων προσαρμογών σε πρόσωπα με αναπηρία».
Αιτιολόγηση: η προαναφερθείσα πρότασή μας βασίζεται στις προβλέψεις της εθνικής νομοθεσίας (ν.4443/2016-άρθρα 2 και 6, ν.4488/2017-άρθρο 61)
Τέλος δεδομένου ότι στον «ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ (ΕΕ) 2021/1060 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της 24ης Ιουνίου 2021 για τον καθορισμό κοινών διατάξεων για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο+, το Ταμείο Συνοχής, το Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας, Αλιείας και Υδατοκαλλιέργειας, και δημοσιονομικών κανόνων για τα εν λόγω Ταμεία και για το Ταμείο Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης, το Ταμείο Εσωτερικής Ασφάλειας και το Μέσο για τη Χρηματοδοτική Στήριξη της Διαχείρισης των Συνόρων και την Πολιτική των Θεωρήσεων», προβλέπονται οι Οριζόντιοι Αναγκαίοι Πρόσφοροι Όροι «Αποτελεσματική εφαρμογή και υλοποίηση του Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων» και «Υλοποίηση και εφαρμογή της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες (UNCRPD) σύμφωνα με την απόφαση 2010/48/ΕΚ του Συμβουλίου», για την εκπλήρωση των οποίων απαιτείται η ικανοποίηση κριτηρίων, ένα εκ των οποίων αφορά σε «Ρυθμίσεις περί υποβολής εκθέσεων προς την Επιτροπή Παρακολούθησης όσον αφορά περιπτώσεις μη συμμόρφωσης με τον Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων και την UNCRPD πράξεων οι οποίες στηρίζονται από τα Ταμεία και σχετικές καταγγελίες που υποβάλλονται σύμφωνα με τις ρυθμίσεις κατά το άρθρο 69 παράγραφος 7», προτείνεται να εξεταστεί η επέκταση του πεδίου εφαρμογής του άρθρου 4 του εν λόγω σχεδίου νόμου, εφόσον η Οδηγία (ΕΕ) 2019/1937 το επιτρέπει (βλ. άρθρο 2, παρ. 2), προκείμενου να συμπεριληφθεί και η περίπτωση των παραβιάσεων του ενωσιακού δικαίου που αφορούν στα ανωτέρω στην περίπτωση των συγχρηματοδοτούμενων έργων.
θεωρώ ότι θα πρέπει να διευκρινιστεί και εδώ ότι τα μέτρα αυτά απαγορεύονται εφόσον από την αρχική αξιολόγηση προκύπτει ότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις προστασίας του άρθρου 7
η) διάκριση ή άδικη αντιμετώπιση, can be a further definition of sexual harassments at the workplace.
«διάκριση» can include «sexual discrimination» and since sexual discrimination is often part of sexual harassment, opens the door to introduce sexual discrimination to the Greek scope of the Directive,
Note:
the Directive does not specifically refer to sexual harassment as a concern that can be raised by whistleblowers. However, the Directive states that EU countries can decide for themselves whether interpersonal workplace grievances (which could include sexual harassment claims) fall within the scope of the whistleblowing protection. Therefore, as the Directive only sets the minimum standards for whistleblowing laws, EU countries may go beyond the Directive and allow such issues to be covered in their own national whistleblowing law.
see recital 22 –
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:32019L1937).
η) διάκριση ή άδικη αντιμετώπιση,
should be translated exactly as in chapter 17 :
(h) discrimination, disadvantageous or unfair treatment;
we need to add «επιβλαβής,επιζήμιος «