Εφόσον το ερωτηματολόγιο αυτό απηχεί τις επίσημες επιστημονικές θέσεις του συλλογικού σας φορέα, παρακαλούμε να αναφέρετε εάν και τι είδους διαδικασίες εσωτερικής διαβούλευσης έλαβαν χώρα, προκειμένου να καταλήξετε στη διαμόρφωση της τελικής σας στάσης απέναντι στο πρόγραμμα της Αυτοαξιολόγησης και τη συμπλήρωση του παρόντος ερωτηματολογίου.

Εφόσον το ερωτηματολόγιο αυτό απηχεί τις επίσημες επιστημονικές θέσεις    του συλλογικού σας φορέα, παρακαλούμε να αναφέρετε εάν και τι είδους διαδικασίες εσωτερικής διαβούλευσης έλαβαν χώρα, προκειμένου να καταλήξετε στη διαμόρφωση της τελικής σας στάσης απέναντι στο πρόγραμμα της Αυτοαξιολόγησης και τη συμπλήρωση του παρόντος ερωτηματολογίου.

  • 4 Ιουλίου 2010, 23:38 | Ma Koc

    .. εκατέρωθεν προχειρότητες και ξύλινη γλώσσα… ( υπουργείο – συνδικαλιστές)

  • 4 Ιουλίου 2010, 20:08 | Ευγένιος

    Διόρθωση: «ήξεις αφήξεις»

  • 4 Ιουλίου 2010, 14:08 | Ευγένιος

    Eίναι μάλλον γνωστή η φανατική εξειδίκευση συγκεκριμένων σχολικών μονάδων (με ότι αυτό συνεπάγεται για τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό και τη λειτουργικότητα τους) σε διαρκή, για όλη τη χρονιά, εξεταστικά κέντρα (ΑΣΕΠ, γλωσσομάθειες, ειδικά μαθήματα κλπ). Στην περίπτωση αυτή, η κατάσταση δεν απέχει από αυτήν μιας εντατικής -και συχνά βαριά παραβατικής- βιομηχανικής μονάδας, με συνακόλουθη, αν όχι πρωθύστερη, την ενδιαφέρουσα, από κάθε άποψη, παγίωση μιας κάστας πατρικίων, προέδρων, γραμματέων, χειριστών, και άλλων συναφών επαγγελμάτων, που μόνο την υπόθεση της παιδείας δεν αφορά.
    Φαντασθείτε τώρα ένα τέτοιο σχολείο, καθώς και τα κριτήρια που το καθιστούν ελκυστικό να «εντοπισθεί» ώστε να επωμισθεί κατόπιν συναινέσεως του «συλλόγου των διδασκόντων» το διακύβευμα της «αυτοξιολόγησης».

    Παρότι οι τρέχουσες συνθήκες είναι δραματικά διαφορετικές από αυτές του 1997-98 (βλ. εφαρμογή Ν.2525), η ποιότητα των εντεταλμένων εισηγητών/διαχειριστών της τύχης των σχετικών προβλέψεων του νέου νόμου, φοβάμαι ότι μόνο ένα εφιαλτικό «deja vou» μπορεί να εγγυηθεί σ’ αυτούς που θα τολμήσουν να ξανα-σκεφτούν/επιχειρήσουν μια υπερβατική συναίνεση/συμμετοχή στις δρομολογούμενες διαδικασίες.
    Αν και τίποτα δεν προοιωνίζεται μια ευτυχισμένη επανάληψη του παυσίλυπου:

    «…νομίζω ότι θα πρέπει να χαλαρώσουμε όλοι και να ξανα-λειτουργήσουν τα σχολεία με τον καλύτερο τρόπο όπως είχαμε πετύχει τόσα χρόνια.»
    http://www.skai.gr/news/politics/article/27426/%CE%9D-%CE%93%CE%BA%CE%B5%CF%83%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%B7%CF%82-%CE%A0%CF%81%CE%AD%CF%80%CE%B5%CE%B9-%CE%BD%CE%B1-%CF%86%CE%AD%CF%81%CE%BF%CF%85%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B7%CF%81%CE%B5%CE%BC%CE%AF%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%B1-%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%AF%CE%B1/

    η ρευστότητα της τρέχουσας πολιτικής συνθήκης, η εκζήτηση της διαφημιστικού τύπου ρητορικής, η πρόδηλη αγωνία για ιδεολογική ταυτοποίηση τού εγχειρήματος, όσο και η τετελεσμένη αποδόμηση ενός παραδείγματος σχολικής «κοινότητας», μάλλον μια «επί δικαίοις και αδίκοις» αναδιευθέτηση τού εξ απαλών μεταπολιτευτικών ονύχων ελλείμματος προδικάζουν, όταν για ένα ζήτημα που σε μια ευνομούμενη πολιτεία εξυπακούεται ότι είναι σύμφυτο με τον διοικητικό της μηχανισμό, ερχόμαστε να εισάγουμε την «αυτοαξιολόγηση» ως άνωθεν πιλοτικό-προαιρετικό πρόγραμμα, με ιδιαίτερες οικονομικές μέριμνες (ΕΣΠΑ) για τη διοικητική γραφειοκρατία που πρόκειται να το … διεκπεραιώσει.

    Από τον «εντοπισμό» και τα «ήξεις αφίξεις» στην επαφή/αποδοχή συνεργασίας μεταξύ σχολικών συμβούλων και σχολικών μονάδων, της σχετικής εγκυκλίου, την «κάτω απ’ το τραπέζι» προετοιμασία, ενημέρωση αλλά και διαχείριση της «απόφασης» του «Συλλόγου Διδασκόντων» έως και τα ευτράπελα των -στη βάση μιας δολερής ισονομίας- αφ’ «υψηλού», καλλιεργούμενων/αυτοδιαψευδόμενων προσδοκιών από τους αρμόδιους/εντεταλμένους, για «έξτρα» αποζημιώσεις ΚΑΙ για τους απλούς εκπαιδευτικούς, η ίδια παβλοφική επιδοματική αντίληψη, συνοψίζει την τραγική απουσία νοήματος που διατρέχει την κυρίαρχη αντίληψη για τα εκπαιδευτικά πράγματα.

    Μ’ αυτούς τους όρους, η «δημοσκοπική» τακτική του συναινετικώς «διαίρει και βασίλευε», αντί μιας θαρραλέας εφαρμογής ενός (υπό κανονικές συνθήκες άγραφου) νόμου, φαίνεται να παλινδρομεί* μεταξύ κακοφορμισμένου δούρειου ίππου και ανατροφοδοτούμενης κενοτομίας.

    *http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%98%CE%AD%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%BF_%CF%84%CE%BF%CF%85_%CE%A0%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%BF%CF%85

  • 3 Ιουλίου 2010, 13:42 | Τσακάλου Αγγελική

    Σας στέλνω το ψήφισμα της τελευταίας γενικής συνέλευσης του συλλόγου δασκάλων νηπιαγωγών και ειδικοτήτων νομού Ημαθίας καθώς επίσης και τις θέσεις των γονέων τις οποίες έχει υπογράψει ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων νηπιαγωγείου Βεργίνας που αποτελείται από 31 άτομα. Τα στοιχεία των υπόλοιπων συλλόγων (γονέων-διδασκόντων) βρίσκονται στη διάθεση του συλλόγου μας.

    ΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΤΗΝ
    ΑΥΤΟ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ.

    ● Η Αυτο-αξιολόγηση μπορεί να αποτελεί προτεραιότητα στα περισσότερα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα , η εφαρμογή της όμως στην ελληνική πραγματικότητα οφείλει να εφαρμοστεί με τρόπο κατάλληλο ώστε να καλύπτει τους στόχους που θέτει σαν θεσμός και όχι να αποτελεί άσκοπη συγκέντρωση ανούσιων πληροφοριών.
    ● Το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών για αυτομόρφωση είναι δεδομένο και γνωστό .Ωστόσο ένα εκπαιδευτικό σύστημα δεν πρέπει να βασίζεται σ ΄ αυτό μόνο αλλά να οργανώνει σωστά και ουσιαστικά την επιμόρφωσή τους , αξιολογώντας την ελληνική πραγματικότητα , θέτοντας στόχους και αφού τους επιτύχει να επανατροφοδοτείται για τη Δια Βίου επιμόρφωσή τους και όχι αντιγράφοντας προγράμματα άλλων φορέων και χωρών που δεν ανταποκρίνονται στην ουσία της ελληνικής πραγματικότητας.
    Μελετώντας το παράρτημά σας έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής :
    ● Τομέας Α Α1 – Α2
    Όλα τα στοιχεία σας είναι γνωστά από τις φόρμες , τα στατιστικά δελτία , το survey ,τις έρευνες που έχετε διεξάγει κατά καιρούς από διάφορες υπηρεσίες , κ.τ.λ. Δεν υπάρχει σκοπιμότητα στην επανάληψη συμπλήρωσης όλων των γνωστών στοιχείων εκτός από την έμφαση σε επιφανειακές δραστηριότητες που δεν συμβάλλουν στην ουσιαστική βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου.
    ● Β1
    Εσείς γνωρίζετε καλύτερα πόσους και ποιες ειδικότητες εκπαιδευτικών και σε ποιες αναλογίες με τους μαθητές διορίζετε κάθε χρόνο , ή πολύ εύκολα με τη χρήση του διαδικτύου μέσω των Δ/νσεων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης και απασχολώντας έναν διοικητικό υπάλληλο μόνο μπορείτε να πληροφορηθείτε και όχι απασχολώντας εκπ/κούς από τον πολύτομο εκπ/κό τους χρόνο. Ειδικά στα μονοθέσια , ολιγοθέσια σχολεία ή νηπιαγωγεία όπου οι Δ/ντές απασχολούνται σε πλήρες διδακτικό ωράριο επιβαρυμένο με υποχρεωτικές υπερωρίες πότε θα απασχολούνται με δραστηριότητες που δεν συμβάλλουν στην βελτίωση της ποιότητας του εκπ/κού έργου και με ποια σκοπιμότητα;
    Πώς συνδέεται η επαγγελματική εμπειρία των εκπ/κών με την αυτο-αξιολόγηση;
    ● Β2
    Τα επαγγελματικά και επιστημονικά προσόντα των εκπ/κων είναι αυτά που φροντίζουν τα Ελληνικά Πανεπιστήμια να εφοδιάσουν τους κατόχους των πτυχίων τους. Αν αμφισβητείται τα προσόντα αυτά αξιολογήστε τα πανεπιστήμια και όχι τους πτυχιούχους.
    Οι επιστημονικές και παιδαγωγικές απαιτήσεις της υλοποίησης του προγράμματος σπουδών αν δεν απευθύνονται στα προσόντα αυτά τότε είναι εκτός αναλυτικού προγράμματος και άσκοπη η εφαρμογή τους. Άλλωστε αν τα προγράμματα σπουδών δεν συμβαδίζουν με το αναλυτικό πρόγραμμα εκπ/σης και τα προσόντα των εκπ/κών σημαίνει πως δεν έχουν καμία συνάφεια μεταξύ τους και θα πρέπει να αξιολογηθούν αυτοί που τα προτείνουν.
    Η ειδική και πρόσθετη διδασκαλία είναι ρυθμισμένη και πάλι από εσάς ανάλογα με τους διορισμούς εκπ/κών στις αντίστοιχες θέσεις.
    Η εφαρμογή των καινοτόμων προγραμμάτων εδώ και χρόνια γίνεται στον προσωπικό χρόνο των εκπ/κών – μαθητών στην Α/θμια & Β/θμια Εκπ/ση γιατί δεν τους παρέχεται ο απαιτούμενος χρόνος μέσα στο ωρολόγιο πρόγραμμα. Στην προσχολική αγωγή όσο δεν αντιμετωπίζετε το ωράριο των νηπιαγωγών στη βάση της ισότητας με τους άλλους εκπ/κούς δεν θα πρέπει να απορείτε αν σταδιακά οι εφαρμογές των προγραμμάτων αυτών μειωθούν .
    ● Γ1 – Γ2
    Οι διαθέσιμοι οικονομικοί πόροι δεν επαρκούν για την υποστήριξη της παιδαγωγικής εργασίας στο σχολείο ούτε για τη διαμόρφωση των κατάλληλων συνθηκών για την ανάπτυξη της σχολικής ζωής και τους γνωρίζετε πολύ καλά αφού είναι οι κρατικές επιχορηγήσεις που είτε τις διαιρέσουμε ανά μαθητή είτε τις πολλαπλασιάσουμε είναι ανεπαρκείς.

    Η συνεργασία μας με την σχολική επιτροπή , τους δήμους και τους συλλόγους γονέων είναι θεσμός στο ελληνικό σχολείο εδώ και χρόνια. Όσο για τη συνεργασία μας με τους συλλόγους γονέων σας παραθέτουμε συνημμένα τις δικές τους απόψεις.

    ● Τομέας Β
    Όλες οι πληροφορίες που ζητάτε κατατίθενται κάθε χρόνο στους σχολικούς συμβούλους απ όπου μέσω διαδικτύου μπορείτε να συγκεντρώσετε χωρίς να απασχολείτε τον πολύτιμο εκπ/κό χρόνο τόσων εκπ/κών.
    Όσο για τις ειδικές δράσεις για την δημιουργική απασχόληση , ενσωμάτωση παιδιών με ειδικές ανάγκες , υποστήριξη και ενθάρρυνση φιλοδοξιών των μαθητών για επίτευξη στόχων , διαχείριση κρίσεων κ.τ.λ. μπορείτε να μας υπενθυμίσετε σε ποιο σημείο του ωρολογίου προγράμματος των σχολείων ανάμεσα στο ξέφρενο κυνηγητό αποστήθισης της ύλης τα έχετε εντάξει και με ποιο επιστημονικό προσωπικό ψυχολόγων , κοινωνικών λειτουργών , εκπ/κών ειδικής αγωγής κ.τ.λ. έχετε στελεχώσει τα ελληνικά σχολεία;
    ● Τομέας Γ
    Στ ΄ αλήθεια διερωτάστε αν μπορούν να μετρηθούν – αξιολογηθούν οι σχέσεις που περιγράφετε όταν αποσκοπούν μόνο στην αξιολόγηση και όχι όταν είναι αυθόρμητες , πηγαίες , ειλικρινείς και πηγάζουν από τις ανάγκες εφαρμογής του αναλυτικού προγράμματος; Διαμορφώστε έτσι το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών ώστε οι σχέσεις αυτές να προκύπτουν από τις ανάγκες του και όχι από την ανάγκη «καλής αξιολόγησης» γιατί θα είναι ψεύτικες και δεν θα βοηθήσουν ούτε στην αυτοαξιολόγηση ούτε και στην εξωτερική αξιολόγηση αν χρειαστεί.
    Υπάρχει χρόνος στο ωρολόγιο πρόγραμμα για προαιρετικά προγράμματα;
    ● Τομέας Δ
    Όλα όσα περιγράφετε στον τομέα αυτόν αφορούν στη συνεργασία που είχαμε τόσα χρόνια με τους σχολικούς συμβούλους. Οι ιδιαιτερότητες στα θέματα αυτά του κάθε σχολείου είναι πολλές και κάθε σχολική χρονιά διαφορετικές. Η αποτύπωση αυτών σε σελίδες ή στο διαδίκτυο είναι ψυχρή καταχώριση στοιχείων και κατά πόσο επιθυμητή η καταχώρηση προσωπικών δεδομένων των μαθητών; Η επαφή μας με τους σχολικούς συμβούλους μπορεί να επιφέρει λύσεις στα προβλήματα γιατί είναι άμεση και επικοινωνιακή. Σίγουρα χρειαζόμαστε πιο ευέλικτους σχολικούς συμβούλους και οι ίδιοι σαν εργαλείο ένα πιο ευέλικτο ωρολόγιο πρόγραμμα σπουδών και επιστημονικό προσωπικό ή υπηρεσίες (εκπ/κούς ειδικής αγωγής , ψυχολόγους , λογοθεραπευτές , εργοθεραπευτές κ.τ.λ.) στους οποίους μπορούν να αναθέσουν έργο όταν αυτό κρίνεται απαραίτητο.
    ● Τομέας Ε
    Όλα όσα θέλετε να συμπληρώσουμε στον τομέα αυτόν σας είναι γνωστά εδώ και χρόνια. Εσείς πώς αξιοποιήσατε τις πληροφορίες αυτές; Ποιους στόχους βάλατε , ποιους καλύψατε και πώς επανατροφοδοτηθήκατε; Με προγράμματα που δεν ανταποκρίνονται στην ελληνική πραγματικότητα;
    Η κοινωνική και πολιτιστική ανάπτυξη των μαθητών , η αίσθηση εμπιστοσύνης και ασφάλειας μαθητών και γονέων στο έργο του σχολείου , η διάθεση συμμετοχής και συνεργασίας μεταξύ των εκπ/κών, μαθητών , γονέων και φορέων της τοπικής κοινωνίας οφείλει αβίαστα να προκύπτει μέσα από ένα καλά οργανωμένο δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλους και όχι από τις φοβίες κάποιων για «καλή αξιολόγηση» σε ανούσιες γραφειοκρατικές διαδικασίες ή επιφανειακές δραστηριότητες οι οποίες πολύ απέχουν από την παιδαγωγική πράξη.
    Γι’ αυτούς τους λόγους οι παρακάτω σύλλογοι διδασκόντων αρνούνται να συμμετέχουν στην πιλοτική εφαρμογή του συγκεκριμένου μοντέλου αυτοαξιολόγησης.

    ΘΕΣΕΙΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΤΗΝ
    ΑΥΤΟ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

    ● Δεν διαπραγματευόμαστε την δημόσια και δωρεάν εκπ/ση για όλους ούτε στα πλαίσια του εθελοντισμού για οικονομική ενίσχυση των σχολείων ειδικά στην σημερινή οικονομική κατάσταση της ελληνικής οικογένειας.
    Άλλωστε οι σύλλογοί μας κάλυπταν ανάγκες για απαραίτητα αναλώσιμα αγαθά που δεν μπορούσαν να καλύψουν οι σχολικές επιτροπές και όχι ανάγκες που αφορούσαν στην υλικοτεχνική υποδομή.
    ● Το πρόγραμμα του ολοήμερου σχολείου ( νηπ/γείου – δημοτικού ) δεν καλύπτει τις ανάγκες όλων μας.
    1.Οι σοβαρότατες ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή (αίθουσες με γυψοσανίδες στους διαδρόμους , απουσία αθλητικών εγκαταστάσεων , απουσία αύλειων χώρων , απουσία αιθουσών χαλάρωσης για τα ολοήμερα τμήματα κ.τ.λ.),
    2.Οι σοβαρότατες ελλείψεις σε εκπ/κό προσωπικό στα ολοήμερα και
    3.Οι συνθήκες σίτισης των παιδιών μας (όταν στην Ευρώπη στην παιδική παχυσαρκία καταλαμβάνουμε την πρώτη θέση , είναι θέμα παιδείας η αντιμετώπιση του προβλήματος. Αφού όμως το ελληνικό σχολείο δεν μπορεί να αναλάβει την σίτιση (βασισμένη στην ελληνική διατροφή ) των παιδιών μας
    Επιθυμούμε να δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές του ολοήμερου να σχολούν και ενδιάμεση ώρα και όχι υποχρεωτικά στη λήξη του προγράμματος.
    ● Η ύλη των μαθημάτων μέχρι και την Γ ΄ γυμνασίου (υποχρεωτική εκπ/ση ) δεν ανταποκρίνεται στις δυνατότητες όλων των μαθητών. Επιθυμούμε τροποποίησή της ώστε να συμμετέχουν όλοι οι μαθητές , και μείωση των μαθητών ανά τμήμα στις μικρότερες τάξεις.
    ● Δημιουργία περισσοτέρων αθλητικών , μουσικών ,κ.τ.λ. σχολείων ώστε να καλύπτουν εκεί τις ανάγκες τους οι μαθητές και να μην χρειάζονται εξωσχολικές δραστηριότητες.
    ● Η απόκτηση πτυχίου ΗΥ και ξένων γλωσσών να καλύπτεται ενδοσχολικά στην Γ ΄ γυμνασίου ένα επίπεδο και στην Γ ΄ λυκείου ένα άλλο.
    ● Τα πτυχία των παιδιών μας να αποτελούν εφόδιο για την επαγγελματική τους αποκατάσταση πράγμα που με σωστό προγραμματισμό μπορείτε να επιτύχετε. Η απόκτηση 2ου , 3ου πτυχίου ή η Δια Βίου Μάθηση μπορεί να συνεχίσει να καλύπτει της πνευματικές τους ανησυχίες δεν μπορούμε όμως σαν γονείς να τα σπουδάζουμε για πάντα.
    ● Η αίσθηση εμπιστοσύνης και ασφάλειας των γονέων στο έργο του σχολείου δεν αφορά μόνο στη σχέση του με τον εκπ/κό αλλά κυρίως στο εκπ/κό σύστημα από την προσχολική αγωγή έως και την τριτοβάθμια εκπ/ση.
    Η Παιδεία πρέπει να είναι Δημόσια και Δωρεάν για όλους και κρίνεται και αξιολογείται συνολικά σαν παιδεία του Ελληνικού Κράτους και όχι τμηματικά της σχολικής μονάδας ανάλογα με τις πελατειακές σχέσεις του κάθε Δ/ντή.

  • 3 Ιουλίου 2010, 02:16 | ΔΕΣΠΟΙΝΑ

    Ο κ.ΧΗΜΙΚΟΣ Κ. που σχολίασε στις 28 Ιουνίου 2010, 21:42 έδειξε μια άλλη ενδιαφέρουσα διάσταση. Συμφωνώ σε όλα όσα αναφέρει.
    Τώρα θα προχωρήσω και σε κάτι άλλο που κακώς συμβαίνει.
    Στη σχολική μονάδα που υπηρετώ, δεν ενημερωθήκαμε όλοι οι συνάδελφοι για το θέμα της αξιολόγησης, με την αιτιολογία από το διευθυντή ότι κάποιοι ξεχαστήκαμε κατά λάθος! (φανταστείτε με αυτό τον τρόπο να εφαρμόζεται και η όλη διαδικασία της αξιολόγησης) Μίλησε στους συναδέλφους κάποια σχολική σύμβουλος και μετά ανέλαβε να ενημερώσει και προσωπικά τα μέλη του συλλόγου συνάδελφος που σε 2 μήνες βγαίνει στη σύνταξη και φυσικά δε θα υπηρετεί σε σχολική μονάδα. Κι αυτός ξέχασε να ενημερώσει κάποιους συναδέλφους και μέσα σε αυτούς κι εμένα. Κατά τύχη μάθαμε ότι έπρεπε να υπογράψουμε ένα πρακτικό του συλλόγου για ένα τόσο σοβαρό θέμα στο οποίο κάποιοι είχαν προαποφασίσει για μας πριν από μας και πάλι καλά που δεν έβαλαν την υπογραφή μας. Ελπίζω να μη γίνει με αυτό τον τρόπο η διαδικασία αξιολόγησης της σχολικής μονάδας.
    Οι δε συνάδελφοι μου που ψήφισαν κατά της αξιολόγησης στους λόγους αντέγραψαν κείμενα συνδικαλιστών και από όσο γνωρίζω ούτε καν μπήκαν στον κόπο να μελετήσουν τα έγγραφα του Υπουργείου. Κι αυτοί οι εκπαιδευτικοί είναι που θα προετοιμάσουν τους αυριανούς ενεργούς πολίτες!! Ντροπή να απορρίπτεις κάτι χωρίς καν να το έχεις μελετήσει. Φροντίστε λοιπόν να ενημερώνετε τον κάθε εκπαιδευτικό για ότι συμβαίνει πχ μέσω της ιστοσελίδας του υπουργείου έτσι ώστε να ξέρουμε τι περιμένουμε και μέσω e-mail/κινητού όταν τρέχουν διαβουλεύσεις. Επίσης να αξιολογούνται πολύ αρνητικά οι διευθυντές που δεν ενημερώνουν όλα τα μέλη των συλλόγων διδασκόντων για τις συνεδριάσεις και τους στερούν το δικαίωμα στην ενημέρωση και στην ψήφιση.

  • 29 Ιουνίου 2010, 14:51 | Ευγένιος

    Δεν έχω λόγια.

  • 28 Ιουνίου 2010, 21:13 | ΧΗΜΙΚΟΣ Κ.

    1)Πρώτα ο ΜΑΘΗΤΗΣ χωρίς τον μαθητή γίνεται; Μήπως θα πρέπει να ρωτήσουμε πρώτα τους μαθητές και τους κηδεμόνες τους αν πρέπει να γίνει αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων;
    Θέλουμε να χτίσουμε το αυριανό σχολείο με μεθόδους περασμένων δεκαετιών. Ο τρόπος της αυτοαξιολόγησης που προτάθηκε παραπέμπει στη δεκαετία του 80. Θα γεμίσουμε απο ντάνες χαρτιών που θα πρέπει κάποιος(οι)να επεξεργαστούν και να περάσουν 1-2 χρόνια μέχρι να αποκτήσουμε μια εικόνα για την τραγική πράγματι κατάσταση που βρίσκονται τα σχολεία σήμερα.(Βέβαια κάποιοι θα αμοιφθούν μάλλον αδρά για την επεξεργασία αυτή)
    Κάθε κηδεμόνας-μαθητής έχει πρόσβαση στο Internet.(Ας μην ξεχνάμε ότι όλοι οι έλληνες πολίτες από το 2011 θα υποβάλουν υποχρεωτικά τη φορολογική τους δήλωση ηλεκτρονικά). Υπάρχει τρόπος να συμπληρώσει τα σχετικά ερωτηματολόγια και να διατηρήσει την ανωνυμία του. Με την προτεινόμενη διαδικασία δεν νομίζω ότι θα υπάρξει μαθητής που θα τολμήσει να απαντήσει στα περισσότερα ερωτήματα χωρίς να σκεφτεί τις συνέπειες στην περίπτωση που θα γίνουν γνωστές οι απόψεις του ή οι απόψεις του τμήματός του. (Να είστε σίγουροι ότι θα γίνουν γνωστές)
    Ο τρόπος αυτός εφαρμόζεται με επιτυχία στα περισσότερα πανεπιστήμια του κόσμου και στο δικό μας ΕΑΠ. Εξασφαλίζει ανωνυμία στον μαθητή-κηδεμόνα, έχεις άμεσα αποτελέσματα (η επεξεργασία γίνεται ηλεκτρονικά) και δεν κοστίζει σχεδόν τίποτα.
    2)Πώς περιμένετε να πετύχει μια αξιολόγηση που γίνεται από (αμοιβόμενους;) διευθυντές – σχολικούς συμβούλους που προέκυψαν απο λίστες με κύριο κριτήριο τη συνέντευξη; Στις περισότερες περιπτώσεις η κατάταξη με τα τυπικά προσόντα ανατράπηκε πλήρως μετά τη συνέντευξη. Όλοι σχεδόν οι εκπαιδευτικοί σήμερα γνωρίζουν την πολιτική ταυτότητα του διευθυντή τους και την όποια εξάρτησή του από τους συνδικάλιστές.
    3)Συγχαρητήρια για την ανοικτή διαβούλευση.
    Μήπως όμως πρέπει να σας προβληματίσει το γεγονός ότι οι περισσότεροι που συμμετέχουν δεν αναφέρουν το όνομά τους σε αντίθεση με τις ανοικτές διαβουλεύσεις άλλων υπουργείων; Μήπως φοβούνται τις πιθανές αυθαιρεσίες των διευθυντών και των κομματικών στελεχών που βασιλεύουν στα σχολεία των παιδιών μας και καταδυναστεύουν εκπαιδευτικούς γονείς και μαθητές;

  • 27 Ιουνίου 2010, 23:49 | δάσκαλος

    Παντού επικρατεί αναρχία. Νόμοι δεν εφαρμόζονται, ελάχιστοι δουλεύουν, ακόμα πιο λίγοι προετοιμάζονται, ο καθένας κάνει ότι θέλει. Το απόλυτο χάος. Αυτό είναι το σχολείο σήμερα. Πρέπει να ληφθούν σκληρά μέτρα.

  • 27 Ιουνίου 2010, 13:36 | ΒΑΓΓΕΛΗΣ Κ.

    Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου δεν μπορεί να είναι αποσπασματική και να περιλαμβάνει μόνο τη σχολική μονάδα. Το εκπαιδευτικό έργο ξεκινά από το Υπουργείο, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και στη συνέχεια εφαρμόζεται στα σχολεία από τους εκπαιδευτικούς.
    Έτσι λοιπόν, αν θέλουμε μια πραγματική αξιολόγηση πρέπει οι άμεσα ενδιαφερόμενοι Εκπαιδευτικοί, να είναι σε θέση να αξιολογούν όλο το εκπαιδευτικό σύστημα μαζί με τους Γονείς και την κοινωνία. Ο εκπαιδευτικός είναι εκείνος που ξέρει καλύτερα από όλους την ποιότητα της προσφερόμενης γνώσης και θα πρέπει να έχει λόγο στην διαμόρφωση της. Όταν η σχολική κοινότητα (εκπαιδευτικοί – γονείς – μαθητές) δεν παίρνει μέρος σ’ αυτή τη διαδικασία και αποφασίζει μόνο του το Π. Ι., τότε δεν μπορούμε να έχουμε αποτελέσματα και νέους πραγματικά μορφωμένους και όχι χωνευτήρια στείρων γνώσεων.
    Πρέπει να συσταθεί μια επιτροπή επιστημόνων & εκπαιδευτικών, οι οποίοι θα χαράξουν την πορεία και τους στόχους της Παιδείας για τα επόμενα 20 με 30 χρόνια. Να υπάρχει ένα σταθερό Εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο δεν θα αλλάζει με την εκάστοτε αλλαγή Υπουργού και Κυβέρνησης.
    Ο κάθε υπουργός θα ελέγχει την πορεία του και κατά πόσο αυτό ακολουθεί τους προκαθορισμένους στόχους. Κατόπιν αυτού η διαδικασία της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου θα είναι αναπόσπαστο κομμάτι της σχολικής ζωής.
    Θεωρώ ότι το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα είναι τελματωμένο, συνθλίβει τον μαθητή και δεν του δίνει τη δυνατότητα να εκφραστεί, κόβει τα φτερά του εκπαιδευτικού με τις αυθαίρετες αποφάσεις των διευθυντών και την περιορισμένη και κατευθυνόμενη ύλη, παράγει υποψηφίους για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και όχι συνειδητοποιημένους μελλοντικούς επιστήμονες.
    Την αξιολόγησή του την έχουμε κάνει χρόνια πριν, αλλά κανείς δεν μας ρώτησε ποτέ.
    Αν λοιπόν δεσμεύεστε στον λόγο σας «πρώτα ο μαθητής», ιδού μερικές προτάσεις:
    • Καθιέρωση Σχολικού Ψυχολόγου ανά σχολική μονάδα στην Α/βάθμια και Β/βάθμια εκπαίδευση (βασικότατη προϋπόθεση για την πρόληψη ψυχολογικών διαταραχών και παραβατικών συμπεριφορών των μαθητών).
    • Σύνδεση της ύλης μεταξύ των βαθμίδων εκπαίδευσης (Ξένη γλώσσα, Μαθηματικά, κ.λ.π.).
    • Απόκτηση κρατικής πιστοποίησης ξένης γλώσσας μέσα από το σχολείο.
    • Σωστή εκμάθηση της Ελληνικής γλώσσας με την ύλη καθορισμένη από αρμόδιο γλωσσολογικό ΑΕΙ και όχι από τον εκάστοτε «εκλεκτό» υποψήφιο διδάκτορα.
    • Σωστή εκμάθηση της Ελληνικής Ιστορίας ξεκινώντας από το Δημοτικό με την διδασκαλία όλης της Ελληνικής Μυθολογίας (υπό την μορφή εικονογραφημένου κειμένου) και συνέχεια της διδασκαλίας της Ελλ. Ιστορίας στο Γυμνάσιο με λεπτομερέστατη ύλη και περιληπτική αναφορά στην παγκόσμια ιστορία ταυτόχρονα με την Ελληνική.
    • Ταυτόχρονη διδασκαλία της τοπικής Ιστορίας του κάθε τόπου.
    • Απλουστευμένη ύλη και καλύτερη σύνδεση με την κάθε ηλικία.

    Τέλος για να δουλέψει καλά ένα σύστημα θέλει τους κατάλληλους «επαγγελματίες» και όχι κομματικά στελέχη που ανεβαίνουν την συνδικαλιστική ιεραρχία, αποκτώντας εξουσίες που καταδυναστεύουν τους συναδέλφους τους (αποσπάσεις, μεταθέσεις, τοποθετήσεις κ.λ.π.).

  • 24 Ιουνίου 2010, 22:33 | Ο Μιχάλης κελαηδεί…

    Προσωπικά μου προκαλεί αλγεινή εντύπωση η πρεμούρα με την οποία Σχολικοί σύμβουλοι & Διευθυντές σχολικών μονάδων στην πλειονότητά τους προπαγανδίζουν και προσπαθούν να ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ την αποδοχή του συγκεκριμένου προγράμματος αυτοαξιολόγησης (Π.Α) τόσο από τους Συλλόγους Διδασκόντων όσο και από τους Συλλόγους Γονέων!!!

    Στη δική μου Σχ.Μονάδα προηγήθηκε δίωρη συνέλευση του Συλλόγου Γονέων με θετικές εισηγήσεις από το Σχ. Σύμβουλο και τη Διευθύντρια. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του Π.Α, κι ενώ αρχικά οι γονείς ενθουσιάστηκαν με την αναβάθμιση του ρόλου τους και την απροσδόκητη εκχώρηση εξουσίας έναντι των εκπαιδευτικών, στη συνέχεια προσγειώθηκαν ανώμαλα στο άκουσμα της σύπτυξης των τάξεων και το στοίβαγμα 30+ μαθητών ανά τάξη. «Έτσι εξηγούνται όλα» μονολογούσαν, «είπαμε κι εμείς, τι διάολο…» διερωτώντο υποψιασμένοι πλέον.

    Στη δε συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων, μοναδική παραφωνία η επιμονή της Διευθύντριάς μας να μας πείσει τόσο για τις αρετές του Π.Α και τις καλές προθέσεις του Υπ.ΠΔΒΜΘ, όσο και για τα ιδιαιτέρως αξιόλογα προσόντα καθενός από μας των εκπαιδευτικών, τα οποία προσόντα μας με την απόρριψη του Π.Α θα καταδικάζονταν στο αιώνιο σκοτάδι της αφάνειας και της παραγνώρισης! Τελικά, και στο μαστίγιο και στο καρότο της Διευθύντριας η αντίσταση των συναδέλφων ήταν άκαμπτη. Συντάχθηκε Πρακτικό με την ομόφωνη άρνηση του Συλλόγου στην προσπάθεια επιβολής του συγκεκριμένου Π.Α, στο οποίο διατυπωνόταν συνοπτικά το σκεπτικό της άρνησης με έμφαση κυρίως στην απόπειρα μετάθεσης των ευθυνών της ασκούμενης εκπαιδευτικής πολιτικής και των συνεπειών της υποχρηματοδότησης των Σχ. Μονάδων από το Υπ.ΠΔΒΜΘ στους εκπαιδευτικούς. Επίσης διατυπώθηκε μομφή τόσο για τις προθέσεις όσο και για τα κίνητρα εφαρμογής του συγκεκριμένου Π.Α (βλ. επιχορηγήσεις, απολαβές & αντιμισθίες).

    Αν τα 7,2 δισ ευρώ, αντί να επενδυθούν σε ξενοδοχεία με πισίνες και φαγάδικα πολυτελείας (βλ. Τι χρηματοδοτείται: http://www.espa.gr/el/Pages/ProclamationsFS.aspx?item=985), επενδύονταν σε προγράμματα ουσιαστικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στις νέες τεχνολογίες και στις νέες διδακτικές προσεγγίσεις και σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό, θα ήταν μια κίνηση ουσίας και προσφοράς για την ποιοτική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας σύστηματος επί του πρακτέος. Τώρα δαπανούνται ένα κάρο κονδύλια (απ’ τις τσέπες των Ευρωπαίων πολιτών, ενθ. FOCUS + Αφροδίτη της Μήλου) για να υλοποιηθεί ένα πρόγραμμα αξιολόγησης που θα ανακαλύπτει… την Αμερική! δλδ τα αυτονόητα, ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα χωλαίνει! Χαρά στο πράγμα! Το γνωρίζουν και τα στουρνάρια! Ωστόσο για τους «δικαιούχους» του προγράμματος, το ζήτημα είναι «υψίστης σημασίας», όπως μας λένε. Είναι αυτό που λέμε: «Χαράς Ευαγγέλια»… ;-)

    Εν κατακλείδι, το ζήτημα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και των Σχ. Μονάδων (είτε «αυτοαξιολόγησης» είτε «ετεροαξιολόγησης») μοιάζει όχι μόνο άνευ αντικειμένου αλλά και ΠΡΩΘΥΣΤΕΡΟ! Εννοώ πως Θα έπρεπε να ακολουθεί την ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης κι όχι να προηγείται αυτής. Όχι τίποτ’ άλλο, αλλά να βρε αδερφέ, για να υλοποιήσεις ένα πρόγραμμα αξιολόγησης θα πρέπει να υφίσταται τουλάχιστον το αντικείμενο της αξιολόγησης!!!…

  • 24 Ιουνίου 2010, 18:39 | τσιριτρί τσιριτρό

    Αλγεινή εντύπωση προκαλεί η πρεμούρα με την οποία Σχολικοί σύμβουλοι & Διευθυντές σχολικών μονάδων στην πλειονότητά τους προπαγανδίζουν και προσπαθούν να ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ την αποδοχή του συγκεκριμένου προγράμματος αυτοαξιολόγησης (Π.Α) τόσο από τους Συλλόγους Διδασκόντων όσο και από τους Συλλόγους Γονέων!!!

    Στη δική μου Σχ.Μονάδα προηγήθηκε δίωρη συνέλευση του Συλλόγου Γονέων με θετικές εισηγήσεις από το Σχ. Σύμβουλο και τη Διευθύντρια. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του Π.Α, κι ενώ αρχικά οι γονείς ενθουσιάστηκαν με την αναβάθμιση του ρόλου τους και την απροσδόκητη εκχώρηση εξουσίας έναντι των εκπαιδευτικών, στη συνέχεια προσγειώθηκαν ανώμαλα στο άκουσμα της σύπτυξης των τάξεων και το στοίβαγμα 30+ μαθητών ανά τάξη. «Έτσι εξηγούνται όλα» μονολογούσαν, «είπαμε κι εμείς, τι διάολο…» διερωτώντο υποψιασμένοι πλέον.

    Στη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων μοναδική παραφωνία η επιμονή της Διευθύντριάς μας να μας πείσει τόσο για τις αρετές του Π.Α και τις καλές προθέσεις του Υπ.ΠΔΒΜΘ, όσο και για τα ιδιαιτέρως αξιόλογα προσόντα καθενός από μας των εκπαιδευτικών, τα οποία προσόντα μας με την απόρριψη του Π.Α θα καταδικάζονταν στο αιώνιο σκοτάδι της αφάνειας και της παραγνώρισης! Είτε με το μαστίγιο είτε με το καρότο η αντίσταση των συναδέλφων ήταν αδυσώπητη. Συντάχθηκε Πρακτικό με την ομόφωνη άρνηση του Συλλόγου στην προσπάθεια επιβολής του συγκεκριμένου Π.Α, στο οποίο διατυπωνόταν συνοπτικά το σκεπτικό της άρνησης με έμφαση κυρίως στη μετάθεση των ευθυνών της ασκούμενης εκπαιδευτικής πολιτικής και των συνεπειών της υποχρηματοδότησης των Σχ. Μονάδων από το Υπ.ΠΔΒΜΘ στους εκπαιδευτικούς. Επίσης διατυπώθηκε μομφή τόσο για τις προθέσεις όσο και για τα κίνητρα εφαρμογής του συγκεκριμένου Π.Α (βλ. επιχορηγήσεις, απολαβές & αντιμισθίες)

  • 24 Ιουνίου 2010, 01:54 | E-LEARNING

    Μια σημαντική παράμετρος που θα πρέπει να λάβει υπ’ όψιν η πολιτεία είναι το…… πόσων ταχυτήτων εκπαιδευτικούς έχουμε.Δύσκολα θα μπορέσει ένας διευθυντής μιας άλλης εποχής να αξιολόγήσει ένα νεώτερο και πιο ενημερωμένο εκπαιδευτικό.Δύσκολα ένας εκπαιδευτικός που αγαπά και κάνει τη δουλειά του θα δεχτεί αξιολόγηση από εκπαιδευτικό του ….τάδε κόματος.
    Δύσκολα θα πειστούν οι εκπαιδευτικοί που τόσα χρόνια απαξιώνονται πως η αξιολόγηση είναι κάτι που τελικά θα αποβεί σε καλό όλων.
    Από τα σχόλια που διάβασα κατάλαβα πόσο λάθος χειρίζονται το θέμα κάποια στελέχη(Διευθυντές,σχολικοί σύμβουλοι, εκπαιδευτικοί).Φανταστείτε τώρα αυτοί να γίνουν αξιολογητές.

  • 22 Ιουνίου 2010, 23:58 | Αναστασία

    Θα ήθελα να σας εξηγήσω τους λόγους για τους οποίους είμαι αντίθετη με την αξιολόγηση στη σχολική μονάδα, σύμφωνα με αυτά που μέχρι τώρα γνωρίζουμε και μετά την ενημέρωση που μάς έγινε από τη σχολική σύμβουλο που επισκέφθηκε το σχολείο μας. Επειδή λοιπόν δεν πρόκειται για αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού αλλά για ετεροαξιολόγησή του από τον διευθυντή του σχολείου και τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς του συλλόγου, θα ήθελα να σας καταθέσω την πικρή μου διαπίστωση από τη μέχρι τώρα λειτουργία του συλλόγου μας και τη σχέση του με τη μικρή τοπική κοινωνία του χωριού μας. Στο σχολείο μας επικρατεί και επιβάλλεται η αντίληψη των εντόπιων εκπαιδευτικών ότι όλοι οι μαθητές –ασχέτως της σχολικής τους επίδοσης, της ικανότητας ή της επάρκειάς τους – θα πρέπει με κάθε τρόπο να προβιβάζονται για να μην αμαυρώνεται το όνομα του σχολείου, να προωθούνται όλοι οι μαθητές στο λύκειο αλλά –το χειρότερο- για να μην αντιμετωπίζουν οι καθηγητές που διαμένουν στο ίδιο χωριό προβλήματα, γκρίνιες και παράπονα από τους κακούς μαθητές και τους γονείς τους. Έτσι λοιπόν είναι κοινό μυστικό στο σχολείο μας η παράτυπη και αντιδεοντολογική μεταχείριση κάποιων κακών μαθητών από συγκεκριμένους εντόπιους καθηγητές που την ώρα της γραπτής εξέτασης στέκονται πάνω από το κεφάλι του μαθητή και του υποδεικνύουν τη σωστή απάντηση. Κατά την άποψή μου καθιστά άνιση και αντιπαιδαγωγική συμπεριφορά απέναντι στους υπόλοιπους μαθητές που φρόντισαν να προετοιμαστούν ενόψει των εξετάσεων αλλά διαπιστώνουν με θλίψη και οι ίδιοι ότι η τεμπελιά, η αδιαφορία και η ανευθυνότητα επιβραβεύεται στη ζωή και μάλιστα από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς! Και απολύονται λοιπόν αυτά τα παιδιά και πηγαίνουν στο λύκειο. Εκεί οι καθηγητές διερωτώνται πώς τόσα αγράμματα και δυστυχώς ακόμη και αναλφάβητα παιδιά έχουν καταφέρει να αποφοιτήσουν από το δημοτικό και το γυμνάσιο ! Είναι δυστυχώς όμως πολύ αργά γι’αυτά τα παιδιά! Εμείς ωστόσο ως εκπαιδευτικοί έχουμε σταθεί στο ύψος των περιστάσεων όταν μαγειρεύουμε τους τελικούς βαθμούς ; Όταν είναι γνωστό και στον τελευταίο μαθητή της Α’ Γυμνασίου ότι ακόμη κι αν παραπεμθεί το Σεπτέμβριο, ο καθηγητής θα του υποδείξει τί να γράψει προκειμένου να προβιβαστεί; Όταν τέλος ο εντόπιος καθηγητής επεμβαίνει και προτρέπει να περάσουν όλοι οι μαθητές προκειμένου να έχει ήσυχο το κεφάλι του αλλά… και την κινητή και ακίνητη περιουσία του ασφαλή, στη διάρκεια του καλοκαιριού; Αν αυτό δεν είναι ένα είδος υπολογισμού του κοινωνικού κόστους και συναλλαγής, τότε τι είναι; Λυπάμαι που σας καταθέτω αυτές τις σκέψεις που ίσως σε κάποιους είναι παλιές και γνωστές αλλά θεωρώ ότι καθιστούν βασικά χρονίζοντα προβλήματα της δημόσιάς μας εκπαίδευσης που δεν έχει όμως κανείς ασχοληθεί μ’αυτά έως σήμερα. Και θα προχωρούσα –αν μου επιτρέπεται– και σε μια πρόταση: να θεσπιστεί νόμος με τον οποίο οι εκπαιδευτικοί καθώς και άλλοι δημόσιοι λειτουργοί να υπηρετούν τουλάχιστον πέντε χιλιόμετρα μακριά από τον τόπο διαμονής τους. Θα ήταν πιστεύω μια ρύθμιση, που θα ξεβόλευε σίγουρα πολλούς και θα συναντούσε μικροπολιτικές αντιδράσεις αλλά θα απέτρεπε στο μέλλον σχέσεις συναλλαγής με την τοπική κοινωνία, που ξέρουμε όλοι τί πιέσεις ασκεί στην άσκηση του καθήκοντος των δημοσίων λειτουργών.
    Για τους παραπάνω λόγους λοιπόν και επειδή δεν εκτιμώ την κρίση και τα κριτήρια αυτών των εκπαιδευτικών σε τέτοια σοβαρά εκπαιδευτικά θέματα, αρνούμαι , με πρόσχημα την «αυτοαξιολόγηση» πλην όμως ετεροαξιολόγηση από τα μέλη των διδασκόντων, να δέχομαι πιέσεις να μεταβάλλω τις αξίες μου για την εκπαίδευση, αρνούμαι να απαξιώνομαι ως εκπαιδευτικός, αρνούμαι να δέχομαι επεμβάσεις στη δουλειά μου υποκύπτοντας στο τοπικιστικό συμφέρον και το μικροπολιτικό όφελος ορισμένων. Eλπίζοντας ότι αυτές οι σκέψεις, μαζί με άλλες εξίσου σοβαρές που δεν έχουν αντιμετωπιστεί έως σήμερα, θα τύχουν προβληματισμού και λύσης στο μέλλον, σας ευχαριστώ.
    Με εκτίμηση
    (Παρακαλώ να μη δημοσιεύσετε τα στοιχεία μου για εύλογους λόγους.)

  • 22 Ιουνίου 2010, 23:54 | Νικος

    Διαβαζω τα σχολια των συναδελφων σχετικα με «πρακτικες» Διευθυντων ,Διευθυνσεων και Συνδικαλιστων !!!

    Αυτο συμβαινει απο Φοβο ,αγνοια ,ανεπαρκεια ,μη διαθεση συνεργασιας ???
    Μαλλον κατι δεν εγινε σαφες και απαιτητο .Η Αυτοαξιολογηση της σχολικης Μοναδας επρεπε να γινει με ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ του Διευθυτη .Ας συνταξουμε και πρακτικο με υπογραφη των διαφωνουντων και μη. Αλλου ειναι το προβλημα : στην αποσαφηνηση του σκοπου της αξιολογισης και την σχετικη βοηθεια τοσο στο σταδιο της αυτοαξιολογησης ,οσο και στην βοηθεια για την επιτευξη των στοχων της σχ. Μοναδας.

  • 22 Ιουνίου 2010, 22:24 | Γεωργακοπούλου Αννα

    Οπως σε όλα τα σχολεία,έλαβε χώρα και στο δικό μας συζήτηση για το θέμα της Αξιολόγησης.Δυστυχώς η απόφαση του συλλόγου ήταν αρνητική.Το χειρότερο όμως στην προκειμένη περίπτωση ήταν,ότι δεν φαίνεται στο πρακτικό του συλλόγου ότι κάποιοι από εμάς εκδηλώσαμε ενδιαφέρον για αυτή την καινοτομία στο χώρο της εκπαίδευσης.Το θεωρώ τουλάχιστον απαράδεκτο από έναν κλαδο,όπως ο δικός μας,να φοβάται την αυτοαξιολόγηση.Ισως δεν έχουμε κατανοήσει ότι βρισκόμαστε υπό συνεχή κριτική και αξιολόγηση από τους ίδιους τους μαθητές μας!
    Εξάλλου πως θα βελτιωθώ σαν εκπαιδευτικος?Το αντικείμενό μας είναι το μέλλον αυτής της χώρας!

  • 22 Ιουνίου 2010, 17:45 | Katrantsiotou Evi

    Αντιγράφω για να δώσω έμφαση σε γεγονότα που είναι σημαντικά κατά την γνώμη μου!!! Και δεν το κρύβω μάλιστα!!

  • 21 Ιουνίου 2010, 16:01 | ΔΚ

    18 Ιουνίου 2010, 17:03 | Katrantsiotou Evi

    17 Ιουνίου 2010, 16:01 | Δημήτρης

    Μα γιατί αντιγράφετε ο ένας από τον άλλον ?

    Eνας μαθητής.

  • 18 Ιουνίου 2010, 17:41 | Katrantsiotou Evi

    Στο σχολείο έγινε συζήτηση για την αυτοαξιολόγηση.
    Συνδικαλιστές συνάδελφοι μίλησαν αντί για τον διευθυντή και το σχολικό σύμβουλο. Δεν δόθηκε καμμία πιθανότητα σε αυτούς που συμφωνούσαν με την αξιολόγηση να το τεκμηριώσουν.
    ….Εγώ που συμφωνώ με τις αρχές τις αυτοαξιολόγησης παραμερίστηκα και μάλιστα αργότερα μού ζητήθηκε να υπογράψω σε πρακτικό που συνετάχθη γι’ αυτόν το σκοπό, πράγμα που φυσικά δεν έκανα… δυσαρεστώντας προσωπικά τον διευθυντή που ήθελε το πρακτικό να γράφει ομόφωνα.

  • 18 Ιουνίου 2010, 15:00 | Μαριάνθη

    Ενημέρωση από τη Σχολική Σύμβουλο Παιδαγωγικής Ευθύνης και το Διευθυντή και συζήτηση στο Σύλλογο Καθηγητών

  • 17 Ιουνίου 2010, 19:17 | ΣΦ

    Απεναντίας, στο δικό μας σχολείο ο σχολικός σύμβουλος και η διεύθυνση προσπάθησαν πιεστικά να επιβάλουν τη θετική απάντηση και, όταν δεν πέτυχαν αυτό, ο σύμβουλος απαίτησε πρακτικό.
    Αυτα δείχνουν ότι δεν υπάρχει γι’ ακόμη μια φορά ένα πρόγραμμα και μια σειρά. Όλα γίνονται για τα 7,2 εκατομμύρια ευρώ που θα πάρουν τα στελέχη της εκπαίδευσης. Αν πραγατικά ενδιαφέρεστε για το καλό του δημόσιου σχολείου φροντίστε για τις υποδομές, για λιγότερους μαθητές ανά τμήμα, για αξιοκρατική επιλογή του εκπαιδευτικού προσωπικού και τω στελεχών της εκπαίδευσης και μη μας κάνετε να χάνουμε το χρόνο μας μπροστά σ’ ένα πληκτρολόγιο!

  • 17 Ιουνίου 2010, 16:36 | Δημήτρης

    Στο σχολείο μου δεν έγινε καμία συζήτηση για την αυτοαξιολόγηση.
    Η σύμβουλος ζήτησε την απάντησή μας τηλεφωνικώς, αναφέροντας πως ΔΕΝ χρειάζεται πρακτικό σε περίπτωση αρνητικής απάντησης και δόθηκε αρνητική απάντηση με βάση κατ’ ιδίαν συζητήσεις του διευθυντή με κάποιους εκπαιδευτικούς χωρίς να συγκληθεί ο σύλλογος διδασκόντων.
    Εγώ που συμφωνώ με τις αρχές τις αυτοαξιολόγησης παραμερίστηκα και μάλιστα αργότερα μού ζητήθηκε να υπογράψω σε πρακτικό που συνετάχθη γι’ αυτόν το σκοπό, πράγμα που φυσικά δεν έκανα.