Άρθρο 02: Διαδικασία δημιουργίας και αποθηκευσης ΠΑΗΨΣ και ΣΦΣ στοιχείου

Για την Ηλεκτρονική Φορολογική Έκδοση κάθε Στοιχείου (ΗΦΕΣ) είναι υποχρεωτική η δημιουργία ΠΑΗΨΣ και ΣΦΣ από τα ΦΔΣΣ του αντίστοιχου στοιχείου (παραστατικού). Για το σκοπό αυτό το Λογισμικό Υποστήριξης Σήμανσης Φορολογικών Στοιχείων Υπόχρεου σε Φορολογική Σήμανση (ΛΥΣΦΣΥΦΣ) :
• Ανακτά τα Φορολογικά Δεδομένα του Στοιχείου (ΦΔΣ) που είναι αποθηκευμένα σε άλλες τοπικά εγκατεστημένες ή απομακρυσμένες εφαρμογές λογισμικού συμπεριλαμβανομένων των Βάσεων Δεδομένων και μετασχηματίζει στη μορφή της αλληλουχίας χαρακτήρων προς σήμανση του Παραρτήματος Π1.
• Επικοινωνεί ηλεκτρονικά με τρόπο ασφαλή και αποστέλλει – διαβιβάζει στη μορφή του Παραρτήματος Π1 τα ΦΔΣ, είτε σε διασυνδεόμενη ΕΑΦΔΣΣ του ΥΦΣ, στην περίπτωση που η σήμανση γίνεται από ΕΑΦΔΣΣ, είτε σε απομακρυσμένα υπολογιστικά συστήματα του ΠΑΦΣ, στην περίπτωση που σήμανση γίνεται άυλα μέσω ΠΑΦΣ, και λαμβάνει την αντίστοιχη δημιουργηθείσα ΣΦΣ, είτε από την ΕΑΦΔΣΣ, είτε από τα συστήματα του ΠΑΦΣ, κατά περίπτωση.
• Συσχετίζει λογικά τα ΦΔΣ και την αντίστοιχη ΣΦΣ, δημιουργεί τη μορφή και την αλληλουχίας χαρακτήρων που έχει λάβει σήμανση με βάση το μορφότυπο του Παραρτήματος Π1 και τα αποθηκεύει κατά τρόπο μόνιμο και ασφαλή, σε τοπικά εγκατεστημένες ή απομακρυσμένες εφαρμογές λογισμικού του ΥΦΣ, συμπεριλαμβανομένων των Βάσεων Δεδομένων.

  • 10 Ιουλίου 2013, 13:24 | ΣΕΚΕΕ

    1.2 «Δημόσια διαβούλευση επί σχεδίου απόφασης της ΔΟΜΗ (ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ) ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝIΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΠΟΥ ΕΚΔΙΔΟΝΤΑΙ ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΤΟΥΣ ΕΚΔΟΣΗ, ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΤΟΥΣ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΤΟΥΣ ΔΙΑΒΙΒΑΣΗ»

    Πάγιο αίτημα του ΣΕΚΕΕ είναι η απλοποίηση της διαδικασίας έκδοσης ενός φορολογικού στοιχείου και ειδικά η υποχρεωτική χρήση φορολογικών μηχανισμών που δεν είναι εφικτή ή λειτουργική στο πεδίο λειτουργίας των εφαρμογών μέσω κινητών συσκευών.

    Το θέμα αυτό φαίνεται να αντιμετωπίζεται για πρώτη φορά με την προσέγγιση της εξυπηρέτησης μέσω παρόχων, κάτι που κρίνεται ως ιδιαίτερα θετικό.

    Επίσης είναι θετικό ότι προδιαγράφεται η ανταλλαγή δομημένης πληροφορίας, τόσο μεταξύ των αντισυμβαλλομένων (πχ ηλεκτρονική τιμολόγηση), αλλά και μεταξύ υπόχρεου και κράτους (για φορολογικούς ελέγχους κλπ).

    Οι παραπάνω ενέργειες μπορεί πράγματι να αποτελέσουν τη βάση ανάπτυξης εφαρμογών και λύσεων μέσω κινητών συσκευών, με πολλαπλασιαστικά οφέλη για τους υπόχρεους και το κράτος.

    Στην πράξη, ο τρόπος που αποτυπώνονται οι προδιαγραφές του νέου πλαισίου λειτουργίας, δημιουργούν σημαντικά θέματα που πρέπει να αντιμετωπισθούν.
    Πιο συγκεκριμένα:
    Διατηρείται η έννοια της «σήμανσης» των φορολογικών στοιχείων, μάλιστα ο μηχανισμός είναι πιο σύνθετος από την υφιστάμενη κατάσταση, άρα δεν επιτυγχάνεται η επιθυμητή απλοποίηση
    Ο μηχανισμός που περιγράφεται προϋποθέτει την επικοινωνία μεταξύ υπόχρεου και παρόχου για την έκδοση ενός στοιχείου. Στην πράξη, στο πεδίο εφαρμογής που δραστηριοποιείται ο ΣΕΚΕΕ (υπηρεσίες μέσω κινητών συσκευών), υπάρχουν περιπτώσεις όπου η επικοινωνία μπορεί να μην είναι εφικτή και να πρέπει να εκδοθεί το στοιχείο. Πρέπει να μπορούν να υποστηριχθούν «offline» συναλλαγές
    Δεν γίνεται αναφορά σε θέματα αποδείξεων λιανικής
    Υπάρχει προβληματισμός για το θεσμικό πλαίσιο υπό το οποίο θα λειτουργήσουν οι ΠΑΦΣ.

    Για το θέμα του θεσμικού πλαισίου, διευκρινίζονται τα ακόλουθα:
    Ήδη υπάρχει το πλαίσιο για ηλεκτρονικές υπογραφές που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί
    Αναμένεται η επέκτασή του κανονισμού της ΕΕ που είναι ήδη έτοιμος και περιλαμβάνει νέες υπηρεσίες «ηλεκτρονικής επικύρωσης», «χρονοσήμανσης» που πρακτικά μπορούν να καλύψουν τις υποχρεώσεις των ΠΑΦΣ.
    Η προσέγγιση που περιγράφεται στη διαβούλευση ακολουθεί ειδικούς ορισμούς, που σχετίζονται με τον εξειδικευμένο τρόπο που περιγράφεται η διαδικασία της σήμανσης
    Η εξειδικευμένη προσέγγιση που ακολουθεί η διαβούλευση, μπορεί να οδηγήσει σε ειδικό πλαίσιο λειτουργίας, κάτι που δεν είναι θετικό. Ο τρόπος λειτουργίας των παρόχων πρέπει να εμπίπτει σε ένα γενικό πλαίσιο και οι ακριβείς μηχανισμοί που χρησιμοποιούνται για τη διασφάλιση των στοιχείων πρέπει να ορίζονται από τους παρόχους και να τελούν υπό την έγκριση της ΕΕΤΤ

  • Η υιοθέτηση άυλης σήμανσης προϋποθέτει απρόσκοπτη και αδιάλειπτη λειτουργία του δικτύου επικοινωνίας άλλως οι ενδεχομένως προκαλούμενες καθυστερήσεις στους χρήστες (επιχειρήσεις) θα προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα, καθώς η έκδοση παραστατικών πρέπει να γίνεται σε πραγματικό χρόνο.