Ολοκληρώση δημόσιας διαβούλευσης γύρω για τους βασικούς άξονες του νέου ασφαλιστικού συστήματος.

Ολοκληρώθηκε σήμερα η δημόσια διαβούλευση γύρω από τους βασικούς άξονες του νέου ασφαλιστικού συστήματος. Ευχαριστούμε όλους αυτούς που συμμετείχαν στο διάλογο καταθέτοντας ιδέες, παρατηρήσεις και προτάσεις, βασισμένες στην εμπειρία αλλά και τις εξειδικευμένες γνώσεις τους. Το υλικό αυτό που συγκεντρώθηκε βρίσκεται σε συνεχή επεξεργασία και θα βοηθήσει να καταλήξουμε σε λύσεις που θα απαντούν στις ανάγκες της κοινωνίας και των πολιτών.

Το σχέδιο νόμου, μετά την επεξεργασία του, κατατίθεται τις επόμενες μέρες στη Βουλή προς ψήφιση, έτσι ώστε να γίνει Νόμος του κράτους το συντομότερο δυνατό.

Η εξέλιξη αυτή θα είναι μια σημαντική στιγμή για τον τόπο και για τη διασφάλιση της σημαντικότερης κοινωνικής κατάκτησης των τελευταίων αιώνων. Με ευθύνη απέναντι στους πολίτες και το βλέμμα στραμμένο και στην παρούσα αλλά και στις επερχόμενες γενιές, προχωρούμε στη θεμελίωση ενός σύγχρονου, δημόσιου, καθολικού, κοινωνικά δίκαιου και βιώσιμου ασφαλιστικού συστήματος.

Δημόσια Διαβούλευση : Βασικοί άξονες και οι κεντρικές ιδέες γύρω από τις οποίες θα δομηθούν οι συγκεκριμένες διατάξεις του ασφαλιστικού νομοσχεδίου

Σήμερα κατατίθενται σε δημόσια διαβούλευση οι βασικοί άξονες και οι κεντρικές ιδέες γύρω από τις οποίες θα δομηθούν οι συγκεκριμένες διατάξεις του ασφαλιστικού νομοσχεδίου που ετοιμάζει το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.  Οι άξονες αυτοί εκφράζουν στηρίζονται στο πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ το οποίο ενέκριναν οι πολίτες την 4η Οκτωβρίου 2009.

Το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης θέτει σε ανοιχτή δημόσια διαβούλευση το ζήτημα του Ασφαλιστικού, έχοντας συναίσθηση της σημασίας του για την πορεία της χώρας τις επόμενες δεκαετίες και την ανάγκη διαμόρφωσης ενός σταθερού συστήματος, χωρίς τη συνεχή απειλή αιφνιδιαστικών αλλαγών.

Έχοντας ολοκληρώσει έναν εντατικό διάλογο που ξεκίνησε από το Νοέμβριο του 2009 με τους κοινωνικούς φορείς, στον οποίο κατατέθηκαν απόψεις έγκριτων επιστημόνων και αφού αναλύθηκαν και εκτιμήθηκαν άλλα ασφαλιστικά συστήματα και διεθνή παραδείγματα, καταλήξαμε στη βασική δομή του προτεινόμενου συστήματος. Η πρότασή μας διασφαλίζει την καθολικότητα το δημόσιο χαρακτήρα και τη βιωσιμότητά του, όπως επίσης και το απαραίτητο επίπεδο κοινωνικής δικαιοσύνης, διαμέσου της ορθολογικοποίησης και της εξατομίκευσής του συστήματος.

Μέσα από τη συγκεκριμένη διαδικασία διαβούλευσης, προσβλέπουμε στη ενεργό συμμετοχή των πολιτών και την κατάθεση των προτάσεών τους, έτσι ώστε να καταλήξουμε στο νομοθέτημα εκείνο που θα ικανοποιεί τις σύνθετες ανάγκες του ασφαλιστικού μας συστήματος και της ελληνικής κοινωνίας.

Ανδρέας Λοβέρδος

Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης

(*)Η διαβούλευση θα ολοκληρωθεί στις 20 Απριλίου 2010.

  • 15 Απριλίου 2010, 18:31 | ΜΕΡΕΜΕΤΗΣ ΣΤΕΛΙΟΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Κύριε Υπουργέ διορθώστε την αδικία της μη εξαγοράς ενσήμων του στρατού στους εργαζομένους με 37 έτη, ( ουσιαστικά 39 και έτη ).Πρόκειται για μικρή μερίδα εργαζομένων που μπήκαν στην αγορά εργασίας σε πολύ μικρή ηλικία, παράλληλα με τα μαθητικά τους χρόνια, έχουν προσφέρει τις εισφορές τους στο ασφαλιστικό σύστημα όσο κανείς άλλος εργαζόμενος και τους αφαιρείτε το δικαίωμα που παρέχεται σε όλες τις άλλες κατηγορίες εργαζομένων, ανεξάρτητα με το πόσο έχουν εργασθεί.Επειδή λοιπόν τους παρέχετε το δικαίωμα συνταξιοδότησης χωρίς όριο ηλικίας τους τιμωρείτε έναντι των άλλων κατηγοριών που χρησιμοποιούν την εξαγορά του στρατού και κατοχυρώνουν δικαίωμα συνταξιοδότησης με πολύ λιγότερα χρόνια εργασίας.Ευχαριστώ. Καλή συνέχεια στο έργο σας.

  • 11 Απριλίου 2010, 11:31 | ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Υπάρχουν τομείς του ασφαλιστικού στους οποίους είναι δυνατόν να γίνουν επεμβάσεις για να μην προκαλείται πάλι ο νόμιμος ασφαλισμένος και συνταξιούχος.

    1. Το σύστημα παρέχει το δικαίωμα σύνταξης σε πολίτες, οι οποίοι ουδέποτε κατέβαλαν συνταξιοδοτικές εισφορές, ή τις κατέβαλαν για ελάχιστα χρόνια.

    1.1 Διοικητές (ΔΕΚΟ, ΤΡΑΠΕΖΩΝ, ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ), με διάρκεια απασχόλησης από 6 μήνες έως 4 χρόνια, σπανιότατα περισσότερα, απολαμβάνουν, μετά τα 65 χρόνια τους, αδιανόητες υψηλές συντάξεις πολλών χιλιάδων Ευρώ το μήνα. Πολλοί από αυτούς απολαμβάνουν διπλές και τριπλές συντάξεις διότι πέρασαν ως Διοικητές σε περισσότερους από ένα Οργανισμούς.

    1.2 Καταγράφεται μεγάλος αριθμός συνταξιούχων αναπηρίας εκ των οποίων ένας μεγάλος αριθμός είναι ανάπηροι «μαϊμούδες».
    Οι κάτοχοι αυτών των συντάξεων απολαμβάνουν σύνταξη «αναπηρίας»,
    – συνεχίζουν να εργάζονται χωρίς να πληρώνουν εισφορές στο ταμείο
    τους, ενώ ο συνταξιοδοτικός χρόνος καταμετράται,
    – δεν φορολογείται το παράνομο εισόδημα τους, αλλά και
    – ελάχιστα η σύνταξή τους μια που η αναπηρία τους ξεπερνά το 67%

    1.3 Οι συντάξεις πείνας της εθνικής αντίστασης, θα πρέπει να περιορισθούν, γενναιόδωρα, μόνον στους αντιστασιακούς που ζουν στη μιζέρια, μια που η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων έκαναν παθητική ή ενεργητική αντίσταση. Μερικές εκατοντάδες Ευρώ αποζημίωσης στους εύπορους αντιστασιακούς δεν αποτελεί ηθικό δίδαγμα για τις επερχόμενες γενιές. Έχουν χορηγηθεί συντάξεις Εθνικής αντίστασης σε μεγάλο αριθμό ατόμων, των οποίων η ηλικία, την εποχή της αντίστασης 1941 – 1943, ήταν κάτω των 10 ετών.

    1.4 Οι Διοικητές των ασφαλιστικών ταμείων με απόφαση των Διοικητικών τους Συμβουλίων έχουν δικαίωμα να χορηγούν συντάξεις σε άσχετα άτομα τα οποία είναι ανασφάλιστα. Ο αριθμός αυτών των συνταξιούχων υπολογίζεται σε μερικές χιλιάδες ατόμων.

    1.5 Τέλος αρκετές χιλιάδες συγγενείς, νεκρών ασφαλισμένων, χωρίς να δικαιούνται, συνεχίζουν να εισπράττουν παράνομα τις συντάξεις των τελευταίων.

    2. Το σύστημα, σε πολλές περιπτώσεις διπλασιάζει, βλέπε, πολλαπλασιάζει τις συντάξεις ασφαλισμένων σε ορισμένα ¨προνομιούχα¨ ασφαλιστικά ταμεία,(συνολικά ο αριθμός των ασφαλιστικών ταμείων ξεπερνά τα 80, εκ των οποίων τα τρία (ΙΚΑ, ΟΓΑ, ΟΑΕΕ) καλύπτουν το 95% περίπου του Ελληνικού λαού), με υποχρεωτικές συνεισφορές που επιβάλλονται στο σύνολο του Ελληνικού λαού. Αυτές οι αναγκαστικές συνεισφορές αποτελούν τους Κοινωνικούς πόρους. Σαν κοινωνικοί πόροι χαρακτηρίζονται ορισμένες ειδικές εισφορές, των οποίων διακριτικό γνώρισμα είναι ότι αυτοί που βαρύνονται με τις εισφορές δεν συνδέονται με τον οργανισμό υπέρ του οποίου η εισφορά, με την ιδιότητα του ασφαλισμένου. Οι κοινωνικοί πόροι για το 2002 ανήλθαν στα 2,1 δισεκατομμύρια Ευρώ επί συνόλου συντάξεων 15.3 δισεκατομμύριων Ευρώ. Ο αριθμός των συνταξιούχων που επωφελείται το παραπάνω ποσό των κοινωνικών πόρων για το 2002 δεν ξεπερνά (8/2001) τους 150.000, επί συνόλου συνταξιούχων (8/2001) 2.534.140. Σας εσωκλείω κατάσταση από τα ασφαλιστικά ταμεία που απολαμβάνουν τους περισσότερους κοινωνικούς Πόρους.
    Ας μην συγχέετε ο κοινωνικός πόρος, που πολύ δύσκολα καταργείται παρά το ότι εκεί που καταλήγει αποτελεί κοινωνική αδικία, με την κρατική επιχορήγηση που κάθε χρόνο αποφασίζει η Βουλή το ύψος της για κάθε ταμείο, με γνώμονα την κοινωνική δικαιοσύνη.

    Τα στοιχεία που σας παραθέτω, προέρχονται από τον ¨ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ¨ του έτους 2002.

    ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΕΤΗΣΙΟ ΠΟΣΟ ΣΕ ΕΥΡΩ ΑΡΙΘΜΟΣ
    ΤΑΜΕΙΑ ΠΟΡΟΣ ανά κεφαλή ασφαλ/νου ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ

    % της εισφοράς που πληρώνεται
    Ασφαλισμένου από χαμηλόμισθους
    που πληρώνεται εργαζόμενους
    από χαμηλόμισθους
    εργαζόμενους

    1.ΤΑΜΕΙΟ 2.142,5% 3.017,6 EΥΡΩ
    ΑΛΛΗΛΟΒ/ΑΣ
    ΕΘΝΙΚΟΥ
    ΤΥΠΟΓ/ΦΕΙΟΥ

    2. ΕΝΙΑΙΟΣ 1.152,04% 8.722,94 ΕΥΡΩ 1.377
    ΔΗΜΟΣ/ΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ

    3. ΤΑΜΕΙΟ ΑΣΦΑΛ. 640,36% 15.240,14 ΕΥΡΩ 472
    ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ
    ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ και
    ΥΠ/ΛΩΝ ΤΥΠΟΥ

    4. ΤΑΜΕΙΟ ΕΠΙΚ/ΚΗΣ
    ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΠΡΟΣ/ΚΟΥ 439,37% 4.977,83 ΕΥΡΩ 2.890
    ΕΡΤ και ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

    5. ΤΑΜΕΙΟ 306,2% 6.126 ΕΥΡΩ 15.839
    ΝΟΜΙΚΩΝ
    6.ΤΑΜΕΙΟ ΑΣΦ/ΣΗΣ 159,65% 10.249,27 ΕΥΡΩ 36.640
    ΠΡΟΣ/ΚΟΥ ΟΤΕ

    7. ΤΑΜΕΙΟ
    ΕΠΙΚ/ΚΗΣ ΑΣΦ/ΣΗΣ
    ΠΡΟΣ/ΚΟΥ ΤΣΙΜΕΝΤΩΝ 158,16% 1.549,37 ΕΥΡΩ 4.005

    8. ΤΑΜΕΙΟ
    ΑΣΦ/ΣΗΣ ΤΕΧΝΙΚΩΝ
    ΤΥΠΟΥ ΑΘΗΝΩΝ 147,25% 5.196,92ΕΥΡΩ 1.143

    9. ΤΑΜΕΙΟ 141.95% 2.836,88 ΕΥΡΩ 1.821
    ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΠΡΟΣ/ΚΟΥ
    ΕΦΗΜ/ΔΩΝ
    ΑΘΗΝΩΝ-ΘΕΣ/ΚΗΣ

    10. ΤΑΜΕΙΟ 114.2% 12.376 ΕΥΡΩ 1.722
    ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΣΙΔΗΡ/ΜΩΝ ΑΘΗΝΩΝ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

    11. ΤΑΜΕΙΟ ΣΥΝΤΑΞΗΣ 100% 857 ΕΥΡΩ 7.653
    ΕΦΙΜ/ΠΟΛΩΝ και
    ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΡΑΚ-
    ΤΟΡΕΊΩΝ ΑΘΗΝΩΝ

    12.ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ 73% 7.520,16 ΕΥΡΩ 27.533
    ΑΣΦΆΛΙΣΗΣ
    ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
    ΔΕΗ

    ΤΟ ΝΑΤ απολαμβάνει κοινωνικό πόρο 464%. Δικαιολογημένα, μια που το ήμισυ των συνταξιούχων του είναι Ελληνες επαναπατριζόμενοι απο τις ανατολικές χώρες οι οποίοι δεν προσέφεραν καμιά εργατική και εργοδοτική εισφορά στο ταμείο κ.λ.π.

    Φορείς επικουρικής ασφάλισης

    1.ΠΡΟΣΩΠ.ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΤΣΙΜΈΝΤΩΝ:
    Το 73% της Επικ.σύνταξής τους πληρώνεται και από χαμηλόμισθους εργαζόμενους
    2.ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΕΡΤ καιΤΟΥΡΙΣΜΟΥ :
    Το 160% των εσόδων για τον τομέα πρόνοια πληρώνεται από χαμηλόμισθουςεργαζόμενους
    3.ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ
    Το 366% των εσόδων για επικουρική σύνταξη και ασθένεια πληρώνεται και από χαμηλόμισθους εργαζόμενους

    Υπουργείο Εθνικής Αμυνας

    1. ΜΕΤΟΧΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΣΤΡΑΤΟΥ: Το 52% της σύνταξής τους πληρώνεται και από χαμηλόμισθους εργαζόμενους
    2. ΤΑΜΕΙΟ ΑΛΛΗΛΟΒΟΗΘΕΙΑΣ ΣΤΡΑΤΟΥ ΞΗΡΑΣ: Το 129% των παροχών προνοίας πληρώνεται και από χαμηλόμισθους εργαζόμενους
    3. ΜΕΤΟΧΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΝΑΥΤΙΚΟΥ: Το 67% της σύνταξής τους πληρώνεται και από χαμηλόμισθους εργαζόμενους
    4. ΤΑΜΕΙΟ ΑΛΛΗΛΟΒΟΗΘΕΙΑΣ ΝΑΥΤΙΚΟΥ: Το 51% των παροχών προνοίας πληρώνεται και από χαμηλόμισθους εργαζόμενους
    5. ΜΕΤΟΧΙΚΟ ΤΑΜΕΊΟ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ: Το 75% της σύνταξής τους πληρώνεται και από χαμηλόμισθους εργαζόμενους
    6. ΤΑΜΕΙΟ ΑΛΛΗΛΟΒΟΗΘΕΙΑΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ: Το 43% των παροχών πρόνοιας πληρώνεται και από χαμηλόμισθους εργαζόμενους

    3. Το ασφαλιστικό όμως σύστημα δεν χρηματοδοτείται μόνον με τον παραπάνω αντικοινωνικό τρόπο. Είναι και ο κρατικός προϋπολογισμός που έχει μετατραπεί σε πολυδύναμο ασφαλιστικό ταμείο.
    Με δαπάνες κοινωνικής προστασίας, 6.8 δισεκατομμύρια Ευρώ καλύπτει
    3.1 Συντάξεις πολιτικών κι στρατιωτικών συνταξιούχων
    3.2 Συντάξεις Δημοτικών και Κοινοτικών υπαλλήλων
    3.3 Χορηγίες Προέδρων Κοινοτήτων
    3.4 Αγωνιστών της Εθνικής Αντίστασης μη καλυπτόμενων από τους
    ασφαλιστικούς τους οργανισμούς
    3.5 Έξοδα υγειονομικής περίθαλψης Δημοσίων υπαλλήλων και
    συνταξιούχων
    3.6 Επιχορηγήσεις ιδρυμάτων κοινωνικής πρόνοιας και νοσηλευτικών
    ιδρυμάτων
    3.7 Γενικές δαπάνες του Υπουργείου Υγείας πρόνοιας.
    Εκτός των ανωτέρω , στο Τακτικό Προϋπολογισμό περιλαμβάνεται ποσό ύψους 2.692.331.000 Ευρώ(το 2002)για άμεση κρατική επιχορήγηση ασφαλιστικών οργανισμών, για την βελτίωση συντάξεων και λοιπών παροχών.

    Οι συντάξεις των Στρατιωτικών αποτελούν δαπάνες του τακτικού προυπολογισμού.Από τον τελευταίον καταβάλονται και οι συντάξεις των πολιτικών,των προέδρων των κοινοτήτων, των δημάρχων, των νομαρχών κ.λ.π. Η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτικών γενικά θεμελειώνει συνταξιοδοτικό δικαίωμα μετά την δεύτερη εκλογή τους στο αξίωμα δηλ. maximum 8 χρόνια. Αποτελεί πρόκληση για κάθε συνταξιούχο το
    γεγονός ότι ο κάθε πολιτικός, δεν συνεχίζει να καταβάλει ο ίδιος, εφ’ όσον δεν συνεχίζει να εκλέγεται, τις ασφαλιστικές του
    εισφορές μέχρι την συμπλήρωση 35ετίας.

    Οι κορυφαίοι συνδικαλιστές, διέθεταν μέχρι το Μάη του 1999 ταμείο επικουρικής ασφάλισης εκπροσώπων και υπαλλήλων εργατικών και επαγγελματικών οργανώσεων, με κοινωνικό πόρο ο οποίος ξεπερνούσε τα 3,4 δις με εισφορές ασφαλισμένων που δεν ξεπερνούσαν τα 52 εκατ.δρ.! Μετά το 1999 το ταμείο των κορυφαίων και ολίγων συνδικαλιστών επειδή κατάλαβαν και οι ίδιοι οτι προκαλούν τους εργαζόμενους το ενέταξαν στο ΙΚΑ-ΤΕΑΜ αυξάνοντας τον προϋπολογισμό του από 176 δις σε 280 δις εκ των οποίων τα 104 δις βαφτίζονται εισφορές εργαζομένων και εργοδοτών!!, ο δε κοινωνικός πόρος μειώνεται στα 10 εκατ.δρ.!!!. Ο αριθμός των ασφαλισμένων στο ταμείο τον Αύγουστο του 1996 ξεπερνούσε τους 2.400 ενώ των συνταξιούχων τους 4.500.!

    Το 1992, δημιουργήθηκε ο λογαριασμός αλληλεγγύης φορέων κοινωνικής ασφάλισης ( Λ.Α.Φ.Κ.Α.), ο οποίος είχε σαν σκοπό την σταδιακή ανακατανομή των κοινωνικών πόρων για την ενίσχυση των ελλειματικών ταμείων. Δεν κατωρθώθηκε να συγκεντρώσει το σύνολο των Κοινωνικών πόρων και καταργήθηκε.

    Αν αποδοθεί Δικαιοσύνη στις παραπάνω περιπτώσεις, δηλαδή ο καθένας ασφαλισμένος να πάρει σύνταξη ανάλογα με όσα έχει πληρώσει, σαν εργατικές και εργοδοτικές εισφορές, όπως υποστηρίζει ο Υπουργός Λοβέρδος, τότε από το 2010 τα έσοδα των ασφαλιστικών ταμείων θα αυξηθούν κατά 12 έως 15 δισεκατομμύρια Ευρώ το χρόνο.

  • 10 Απριλίου 2010, 14:16 | Νάντια Χαραλαμποπούλου
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Πολύ σωστά οι μητέρες σήμερα παίρνουν άδεια ανατροφής ένα χρόνο. Μήπως θα έπρεπε να υπολογίζεται αυτός ο χρόνος σαν συντάξιμος τουλάχιστον, για όσες όταν γέννησαν πήραν μόνο 2 μήνες;

  • 9 Απριλίου 2010, 20:07 | ΣΑΛΟΝΙΚΙΔΗΣ ΜΑΞΙΜΟΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Εργαζόμουν και σπούδαζα συγχρόνως από την ηλικία των 15 με βιβλιάριο ανηλίκων τα ένσημα του οποίου έμαθα ότι δεν μετράνε για την συνταξιοδότηση.
    Απο το 1982 έχω ένσημα κανονικά και το 1989 μπήκα στο δημόσιο.
    Θα ήθελα να ρωτήσω σε ποιά κατηγορία ασφαλισμένων ανήκω: στους πριν του 1983 ή στους μετά;
    Επίσης πληρώνω και τους 26 μήνες της στρατιωτικής μου θητείας.Η περιπτωσή μου βέβαια δεν είναι μοναδική. Ακούγοντας ότι μπορεί να αλλάξει η 35-37ετία ανεξαρτήτου ορίου ηλικίας για την συνταξιοδότηση, αναρωτιέμαι πόσα χρόνια πρέπει εγώ να δουλέψω και να συνεισφέρω για να πάρω μία αξιοπρεπή σύνταξη, όταν οι αξιότιμοι βουλευτές του σεβαστού κοινοβουλίου μας σε δύο θητείες παίρνουν σύνταξη και συνάμα το ελληνικό δημόσιο (δηλαδή εμεις οι απλοί πολίτες) τους πληρώνει τις εισφορές τους στα επιμέρους ταμεία τους με αποτέλεσμα να παίρνουν δύο συντάξεις. Ελπίζω λοιπόν να μην καταργηθεί η 35-37 ετία για νη μην νοιώσουμε για άλλη μια φορά ότι είμαστε τα κορόιδα επειδή υπηρέτησαμε την πατρίδα και πληρώνουμε τόσα χρόνια τα ασφαλιστικά μας ταμεία.
    Ευελπιστώ ότι αυτά τα δύο λόγια απόγνωσης θα ληφθούν υπόψιν και ότι η διαδικασία αυτή δεν είναι ένα επικοινωνιακό τρυκ.
    Μετά τιμής
    ΜΑΞΙΜΟΣ ΣΑΛΟΝΙΚΙΔΗΣ

  • 9 Απριλίου 2010, 14:09 | Νικ.Δελ.
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Eιμαι σιγουρος οτι την 37ετια ανευ οριου ηλικιας δεν θα την πειράξουν, όμως θα την κανουν ασυμφορη για καποιον να βγει στην σύνταξη με αυτη την διάταξη…με τους νεους συντελεστες υπολογισμου της συνταξης.

    Πάντως ετσι και θιγουν (με μικρότερη αναπληρωση), σε σχεση με τα ισχυοντα σημερα, οσοι ασφαλιζονται απο 30 έτη και πάνω, θα τους γυρίσουν την πλάτη ακόμα και οι φανατικότεροι υποστηρικτές τους.
    το ασφαλιστικο είναι για τον Ελληνα πολύ ευαίσθητο θεμα, ακόμα και απο το φορολογικό κ.λ.π.

  • 9 Απριλίου 2010, 12:59 | ΝΤΑΓΚΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    ΕΙΜΟΥΝ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΣ ΣΤΟ ΙΚΑ ΑΠΟ 1/3/70 ΕΩΣ 30/4/86 ΚΑΙ ΑΠΟ 1/5/86 ΜΕΧΡΗ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟΝ ΟΑΕΕ ΚΑΙ ΡΩΤΑΩ 1/ ΓΙΑΤΗ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΩ 45 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ 37 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ 2/ ΘΑ ΕΧΩ ΚΑΠΟΙΑ ΕΠΙΠΤΩΣΗ ΑΠ ΤΟ ΝΕΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ 3/ ΘΑ ΠΑΡΩ ΣΥΝΤΑΞΗ ΣΤΑ 60 Η ΘΑ ΜΕ ΠΑΤΕ ΣΤΑ 65

    ΜΕΤΑ ΤΙΜΗΣ
    ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΝΤΑΓΚΑΣ

  • 9 Απριλίου 2010, 07:55 | ΣΜΠΥΡΑΚΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΝΑ ΠΑΙΡΝΕΤΑΙ ΣΥΝΤΑΞΗ 1400.00€ ΜΕ ΜΙΑ ΤΕΤΡΑΕΤΙΑ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΟΣΟΝ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΤΡΟΠΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΡΓΖΟΜΑΣΤΕ ΠΑΝΩ ΑΠΟΣΑΡΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ. (ΓΙΑ ΤΙ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΡΙΑΚΟΣΙΟΥΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΚΑΤΟ)ΟΙ ΝΕΟΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΠΕΡΝΟΥΝ ΜΟΝΟ ΠΡΟΝΟΙΑΚΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΥΝΤΑΞΗ.ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΜΙΚΡΟΙ ΣΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΥΣ ΜΟΝΟ ΔΕΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΝΕΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑΤΙ.Η ΣΤΡΑΤΩΤΙΚΗ ΘΗΤΕΙΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΒΙΟ ΚΑΙ ΧΩΡΕΙΣ ΠΛΗΡΟΜΗ ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΝ ΕΝΤΑΣΕΤΑΙ ΟΥΤΕ ΜΕ ΠΛΗΡΟΜΗ ΓΙΑΤΙ.(ΠΡΩΤΙΝΩ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΗ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΘΗΤΕΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΦΥΓΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ.

  • 9 Απριλίου 2010, 07:32 | ΗΛΙΑΣ ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Καλημέρα,ας πάρουμε σαν δεδομένο ότι οι όποιες αλλαγές γίνονται με γνώμονα το κοινό συμφέρον και την βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος(θέλω να πιστεύω ότι σε κανένα δεν είναι ευχάριστο να παίρνει δυσάρεστα μέτρα,πόσο μάλλον σε μία δημοκρατική-σοσιαλιστική κυβέρνηση και πρόσφατα εκλεγμένη).Πρέπει όμως πάνω από όλα να γίνεται σωστή διαχείριση των χρημάτων του Ελληνικού λαού και όχι αλόγιστη χρήση των χρημάτων των ταμείων για σκοπούς άλλους από αυτούς που είναι ταγμένοι να υπηρετούν,με ταυτόχρονη μείωση όλων των σπαταλών και έλεγχο των υπερβολικών εξόδων.Υπάρχουν βέβαια κάποια πράγματα που δεν πρέπει με τίποτα να θιγούν,γιατί θα είναι πολύ άδικο και βάναυσο για τους εργαζομένους που πληρώνουν κανονικά για χρόνια τις εισφορές τους και δεν φταίνε σε τίποτα να πληρώνουν λάθη και κακοδιαχείριση άλλων,όπως τα 37 χρόνια εργασίας για συνταξιοδότηση χωρίς όριο ηλικίας.Ελεος,πόσα χρόνια θα πρέπει να δουλέψει κάποιος που(ευτυχώς ή δυστυχώς;)αναγκάστηκε από μικρός να πιάσει δουλειά,επειδή δεν είχε τα εφόδια είτε(πνευματικά)για να σπουδάσει στη χώρα του,είτε(οικονομικά)για να πάει στο εξωτερικό,ή να κάθεται και να συντηρείται από τους γονείς του;Προσωπικά πιστεύω ότι μάλλον άτυχος ήταν και είναι όποιος αναγκάζεται για διάφορους λόγους από μικρός να βγαίνει στην παραγωγική διαδικασία και θέλω να ελπίζω ότι το ίδιο θα πρέπει να πιστεύει μια σοσιαλιστική κυβέρνηση με γνώμονα την κοινωνική δικαιοσύνη και προστασία της μικρομεσαίας τάξης(εκτός αν θεωρεί ότι κάποιος μπορεί να ανήκει σε άλλη τάξη,εκτός της μικρομεσαίας,και πιάνει δουλειά π.χ. στα 18 ή 20 χρόνια του).
    Με απόλυτο σεβασμό και πιστεύοντας ότι με την άποψή μου συμφωνούν κι άλλοι,ΜΗΝ ΠΕΙΡΑΞΕΤΕ ΤΑ 37 χρόνια εργασίας για συνταξιοδότηση χωρίς όριο ηλικίας,θα είναι πολύ άδικο γιά τους μή έχοντες και κατέχοντες.
    Ευχαριστώ που μου δόθηκε η δυνατότητα να εκφράσω τη γνώμη μου.

  • 8 Απριλίου 2010, 09:34 | Θεόδωρος Τσαδήμας
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΒΙΟΤΕΧΝΕΣ ΔΟΜΟΚΟΥ

    Για τη διαβούλευση στο Ασφαλιστικό Νομοσχέδιο

    Οι επαγγελματοβιοτέχνες Δομοκού σύμφωνα με το Ν. 4435/1964 υπάγονται στην ασφάλιση του ΟΓΑ (ΣτΕ 1628, 1629 και 2524/2008).
    Όμως ο ΟΑΕΕ (πρώην ΤΕΒΕ) έχει αντίθετη άποψη και για όποιους δεν έχουν δικαιωθεί από τα Δικαστήρια επιβάλλει ασφαλιστικές εισφορές, παρότι αυτοί είναι ασφαλισμένοι στον ΟΓΑ, στηριζόμενος στην αντιφατική νομολογία του Διοικητικού Εφετείου Πειραιά. Όσοι όμως έχουν δικαιωθεί από το Δικαστήριό τους ζητούν να καταβάλλουν εισφορές για κάποια χρονικά διαστήματα που αυτά έχουν κρίνει ότι υπάγονται στην ασφάλιση του ΟΑΕΕ.
    Πρέπει το θέμα να ρυθμισθεί νομοθετικά, για λόγους ορθής απονομής της δικαιοσύνης και ασφαλείας του δικαίου, και να ισχύσει και για τους επαγγελματοβιοτέχνες Δομοκού η διάταξη του άρθρου 18 αρ. 9 του Ν. 3144/2003 που ισχύει για τους επαγγελματοβιοτέχνες του Δ.Δ. Βάρδας του Δήμου Βουπρασιάς Νομού Ηλείας (πρώην Κοινότητας Βάρδας Νομού Ηλείας).

    Θεόδωρος Τσαδήμας
    Δικηγόρος
    Αγίου Νικολάου 6
    Τηλ. 22310 28567
    ΛΑΜΙΑ

  • 6 Απριλίου 2010, 07:00 | Μαριλένα Μεταξά
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Πολύ σωστό να καταργηθούν οι προωρες συντάξεις γιατί υπάρχουν γυναίκες οι οποίες συνταξιοδοτήθηκαν πρίν καλά καλά να φτάσουν τα 40 τους χρόνια.

    Θεωρώ όμως ΑΔΙΚΟ εργαζόμενος που έχει ασφαλιστεί από τα 18 του χρόνια να δουλεύει πάνω από 37 χρόνια και να βγαίνει στη σύνταξη μαζί με κάποιον που ξεκίνησε την καριέρα του στα 30. Προσωπικά δουλεύω από τα 20 χρόνια μου και τυπικά περίμενα να βγω στη σύνταξη στα 57 μου χρόνια. Δεν είναι άδικο να πληρώσω εισφορές για παραπάνω χρόνια και παράλληλα να δουλέψω πάνω από 40 χρόνια για να πάρω μια καλή σύνταξη??

    Νομίζω ότι δεν πρέπει να αγγίξει κανείς το θέμα της 37ετίας.

  • 5 Απριλίου 2010, 09:16 | ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    ΘΕΛΩ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΘΩ ΣΤΗΝ ΔΙΑΔΟΧΙΚΗ ΣΥΝΤΑΞΗ.ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ ΕΠΑΝΗΛΛΗΜΕΝΑ ΣΑΣ ΕΙΧΑ ΑΚΟΥΣΕΙ ΣΤΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΝΑ ΔΕΧΕΣΤΕ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΑΔΙΚΟΣ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ.ΕΙΧΑΤΕ ΥΠΟΣΧΕΘΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΔΙΩΡΘΩΣΗ.ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ ΕΣΤΩ ΣΕ ΜΙΑ ΜΕΡΙΚΗ ΔΙΩΡΘΩΣΗ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΑΔΙΚΙΑΣ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ.

  • 4 Απριλίου 2010, 08:31 | Αθαν. Τριανταφυλλίδης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Αγαπητοί κύριοι που προσπαθείτε με «δίκαιο» και «κοινωνικό» τρόπο να σώσετε το ασφαλιστικό.

    Που βρίσκετε το «δίκαιο» και το «κοινωνικό» του νέου ασφαλιστικού με το να κόβετε κατα 70% τη σύνταξη του ΤΕΑΥΦΕ;

    Ποιός άλλος Έλληνας συμβάλλει με 70% μείωση του μηνιαίου εισοδήματος του στη σωτηρία της χώρας;

    Το ΤΕΑΥΦΕ είναι το υγειέστερο ασφαλιστικό ταμείο και δεν επιβαρύνει στο ελάχιστο το Δημόσιο αφού έχει πάρα πολύ υψηλή αναλογία εργαζόμενου προς συνταξιούχου (ίσως και πάνω απο 20 προς 1).

    Λέγατε προεκλογικά οτι θα καταργήστε το νόμο Πετραλιά που το έθετε σε ισχύ αλλά τώρα βλέπω οτι «κρύβεστε» πίσω απο αυτό το νόμο.

    Και το φορολογικό και το ασφαλιστικό σας είναι ΑΔΙΚΑ και ΑΝΤΙΚΟΙΝΩΝΙΚΑ αφού πλήτουν, ως συνήθως, μισθωτούς και συνταξιούχους, τα γνωστά ανήμπορα θύματα της εκάστοτε κυβέρνησης.

    Μια ζωή με «στραγγιζετε» και τα τρώνε άλλοι και μάλλον αυτό θα συνεχιστεί.

    Με φτάσατε στο σημείο να μετανιώνω που γεννήθηκα Έλληνας και γι αυτό θα πρέπει και να σας ευχαριστώ.

    Με αγανάκτηση

    Θανάσης Τριανταφυλλίδης

  • 3 Απριλίου 2010, 15:18 | ΦΩΤΙΟΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ ΓΙΑΤΙ Η ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΘΗΤΕΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΒΙΟ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΤΗΝ ΕΧΟΥΜΕ ΠΛΗΡΩΣΕΙ.

  • 3 Απριλίου 2010, 15:10 | ΦΩΤΙΟΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ ΠΟΙΟΣ Ο ΛΟΓΟΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΤΗΣ 37ΤΙΑΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥ ΗΛΙΚΙΑΣ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΤΙΜΩΡΕΙΤΕ ΕΜΑΣ ΠΟΥ ΔΟΥΛΕΥΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΑ ΔΕΚΑΕΞΙ ΜΑΣ΄.ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ.

  • 3 Απριλίου 2010, 12:35 | ΝΥΔΡΙΩΤΗΣ ΚΩΝ\ΝΟΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Κυριε υπουργέ
    Καλές οι μεταριθμήσεις και σίγουρα και απαραίτητες.Αν όμως δεν βάλεις χέρι στην ανασφάλιστη εργασία δεν θα γίνουν και πολλά πράγματα σε λίγα χρόνια πάλι θα μας λέτε οτι το σύστημα δεν αντέχει.Πρέπει να καταλάβουν όλοι οτι την ανασφάλιστη εργασία την πληρώνουμε ολοι.Τώρα λοιπόν που έχεις τον κόσμο με το μέρος σου βγάλε τους ράμπο στο δρόμο χωρίς φόβο,εμείς που πληρώνουνε αισθανώμαστε κοροιδα και μαζί με εμάς έτσι αισθάνονται και οι εργοδότες μας.

  • 3 Απριλίου 2010, 12:20 | ΕΝΩΣΕΙΣ Δ/ΝΤΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ
    ΕΠΕΙΔΗ ΠΙΣΕΥΟΜΕ ΣΤ ΠΡΟΣΟΠΙΚΟΤΗΤΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΖΟΜΑΙ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΕΠΙΣΙΜΑΝΩ ΤΟ ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΟ ΘΕΜΑ ΤΙΣ ΔΙΑΔΟΧΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΗΣΗΣ.ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΠΛΗΡΩΣΑΝΕ ΤΙ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΚΑΙ ΙΔΙΩΣ ΟΙ ΠΑΛΑΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΚΡΙΜΑ ΝΑ ΧΑΣΟΥΝ ΑΥΤΟΙ ΛΕΥΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΒΤΑΞΗ.
    ΟΣΟΙ ΕΧΟΥΝ ΣΑΝ ΕΞΑΡΤΙΜΕΝΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΚΛΑΣΗ ΣΤΟ ΙΚΑ 22 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 15ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟ ΤΑΝΠΥ ΜΕ ΧΑΜΗΛΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΚΛΑΣΗ ΑΝ ΒΓΟΥΝ ΣΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΑΠΟ ΤΟΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΤΑΜΕΙΟ ΟΠΩΣ ΦΗΜΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΧΑΝΟΥΝΕ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΛΕΦΤΑ .ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΑΔΙΚΟ?ΔΙΟΤΙ ΠΑΛΑΙΟΙ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΙ ΜΕ ΩΡΙΜΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΟΙ ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΕΓΩ.ΤΟ ΑΦΕΙΝΟΜΕ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ Η ΑΠΟΦΑΣΗ. ΕΧΑΡΙΣΤΩ

  • 1 Απριλίου 2010, 19:09 | Νίκος Παπαδόπουλος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Αξιότιμε κύριε υπουργέ,

    Με ημίμετρα και πρόχειρους νόμους δεν πρόκειται να δοθεί λύση.

    Η πρότασή μου έχει να κάνει με το Ολλανδικό -και πλέον Αμερικανικό- μοντέλο:

    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ιδιωτική ασφάλιση για όλους, με εν μέρει κρατική επιδότηση για τα χαμηλά εισοδήματα. Έτσι ασφαλίζονται και ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, που διαφορετικά επιβαρύνουν με τον έναν ή τον άλλον τρόπο το Ε.Σ.Υ.

    Αυτό θα ήταν πραγματική ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ. Αλλά όχι τα μπαλώματα του πρόχειρότατου αυτού εγχειρήματος. με τον συγκεκριμένο νόμο δεν αλλάζει τίποτα. Οι παθογένειες του συστήματος θα συνεχίσουν να υπάρχουν.

    Το αν και με ποιο status (δημόσιοι ή ιδιωτικοί) θα διατηρηθούν οι υπάρχοντες -3 σε ορίζοντα δεκαετίας!- ασφαλιστικοί φορείς είναι κατά τη γνώμη μου η ειδοποιός διαφορά μεταξύ μεταρρύθμισης και κοροϊδίας.

    Υ.Γ. Με νόμο του Ολλανδικού κράτους, ο γιατρός συνταγογραφεί ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ το φθηνότερο φάρμακο, εκτός κι αν το ακριβό είναι αναντικατάστατο.

    Πράξτε ό τι είναι να πράξετε με συναίσθημα ευθύνης. Ο λαός σας εξέλεξε γιατί βαρέθηκε πλέον τα επικοινωνιακά τεχνάσματα και τις υπαναχωρήσεις λόγω πολιτικού κόστους.

    Με τιμή,

    Νίκος Παπαδόπουλος
    Ολλανδία.

  • 1 Απριλίου 2010, 18:10 | Σταύρος Φασέας
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Πιστεύω ότι είναι σύμφωνο με το πνεύμα της μεταρύθμισης το να καταργηθεί το άρθρο 155 παρ. 2 του νόμου 3528/2007 (Δημοσιουπαλληλικός Κώδικας). Είναι το άρθρο που υποχρεώνει τους ΔΥ να απολύονται όταν γίνουν 60 χρονών και έχουν 35 χρόνια υπηρεσίας. Αυτό ανάμεσα σε άλλα στερεί τη Δημόσια Διοίκηση από ικανά και πεπειραμένα στελέχη, επιβαρύνει τον κρατικό προυπολογισμό και τα ταμεία και υποχρεώνει ικανούς ακόμη εργαζόμενους να περάσουν στην εφεδρεία. Υπάρχουν υπάλληλοι που ενδιαφέρονται να παραμέινουν στην υπηρεσία ενώ αν θέλουν μπορούν να αποχωρήσουν. Έτσι δεν υπάρχει πολιτικό κόστος από τη ρύθμιση καθώς δεν θίγει κεκτημένα αλλά απελευθερώνει δυνάμεις.

  • 1 Απριλίου 2010, 17:02 | Λ.Δ.
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Το ασφαλιστικό σύστημα της χώρας αναμφισβήτητα θα πρέπει να αλλάξει.
    Θα πρέπει να υπάρξει εξίσωση των ορίων ηλικίας ανδρών γυναικών χωρίς καμμιά αμφιβολία. Ωστόσο αν κάποιος έχει ξεκινήσει να εργάζεται από τα 18 του χρόνια είναι δίκαιο να συνταξιοδοτηθεί στα 62 του?όταν κάποιος άλλος έχει ξεκινήσει να εργάζεται στα 30 του? δεν θα πρέπει να υπάρξει ανώτατο χρόνων εργασίας?

    Ένα άλλο θέμα που θα πρέπει να εξετάσετε και δεν υπάρχει στο νομοσχέδιο είναι η καταβολή συντάξεων σε κόρες ανύπαντρες δημοσίων υπαλλήλων, στρατιωτικών, ακόμα και αν εργάζονται. Γνωρίζετε ότι δεν παντρεύονται για να συνεχίζουν να παίρνουν τις συντάξεις των πατέρων τους? και εφ όρου ζωής? Δεν θα έπρεπε να υπάρχει ένα ανώτατο όριο των 24 ετών καταβολής των συντάξεων? Το χρονικό αυτό όριο υπάρχει για την ασφάλισή ζωής προστατευόμενου μέλους (τέκνου)στο δημόσιο. Δεν είναι διακριτική μεταχείριση πολιτών? Θα μπορούσε να δικαιολογηθεί μόνο σε περιπτώσεις υψηλού ποσοστού αναπηρίας.
    Πρέπει τα παιδιά μας να ζήσουν σε ένα πιό δίκαιο κόσμο, χωρίς διακρίσεις.