Άρθρο 2 Αντικείμενο

Αντικείμενο του παρόντος είναι ρυθμίσεις που αφορούν: α) στην κατάργηση του κωλύματος τόσο της εγγραφής τους ως μελών, όσο και της εκλογιμότητάς τους σε καταστατικά όργανα αθλητικού σωματείου για όλους όσοι ασκούν πάσης φύσεως διαιτητικό έργο σε αθλητικές εκδηλώσεις εδαφοσφαίρισης και αθλημάτων μηχανοκίνητου αθλητισμού, καθώς και στην κατάργηση των ίδιας φύσεως κωλυμάτων για τους αθλητές της εδαφοσφαίρισης και του ηλεκτρονικού αθλητισμού (e-sports), β) στην εξομοίωση των επαχθών συνεπειών της μη εγγραφής ή της μη επικαιροποίησης της εγγραφής αθλητικού σωματείου στο οικείο ηλεκτρονικό μητρώο με τη μη λήψη ειδικής αθλητικής αναγνώρισης, γ) στη σύσταση Διαρκούς Επιτροπής Ασφάλειας και Ευημερίας στον Αθλητισμό και τη θέσπιση υπευθύνου ασφαλείας και ευημερίας των αθλητών σε κάθε αθλητική ομοσπονδία, ε) στην αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων για τους διπλωματούχους προπονητές ποδοσφαίρου UEFA C, στην παροχή δυνατότητας αναγγελίας στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού (Γ.Γ.Α.) και σε προπονητές που είχαν διπλώματα και ασκούσαν το επάγγελμα επί σειρά ετών χωρίς να είναι κάτοχοι απολυτηρίου λυκείου, στη λήψη μέριμνας για τα σωματεία που εδρεύουν σε νησιά με πληθυσμό κατώτερο των τριών χιλιάδων εκατό (3.100) κατοίκων ως προς την υποχρέωση απασχόλησης προπονητή και στην προσωρινή και μεταβατική εξομοίωση των εκπαιδευτών σκοποβολής και τοξοβολίας με τους προπονητές των αθλημάτων αυτών, στ) στη θεσμοθέτηση αυστηρότερου πλαισίου ελέγχου και επιβολής κυρώσεων για τις παραβιάσεις των ρυθμίσεων αδειοδότησης και λειτουργίας ιδιωτικών γυμναστηρίων, ζ) στην αξιοποίηση του Ατομικού Ηλεκτρονικού Φακέλου Υγείας και της ψηφιακής πλατφόρμας «e-ΚΟΥΡΟΣ» για την έκδοση και τον έλεγχο της ψηφιακής κάρτας υγείας αθλητή. η) στη διεύρυνση του φάσματος των νικών από 1η μέχρι 6η σε Ολυμπιακούς Αγώνες για τις οποίες παρέχονται οικονομικές επιβραβεύσεις (πριμ) και δικαίωμα διορισμού στο Δημόσιο σε διακριθέντες αθλητές, θ) στην ψηφιοποίηση μέσω της πλατφόρμας e-ΚΟΥΡΟΣ της διαδικασίας εγγραφής στον ειδικό πίνακα των διακριθέντων αθλητών, ι) στη διεύρυνση των προς αδειοδότηση αθλητικών εγκαταστάσεων με την προσθήκη νέας ομάδας Κ, αλλά και των δικαιούχων υποβολής αιτήσεως αδειοδότησης, με την προσθήκη των χρηστών μεταξύ των δικαιούμενων προσώπων, ια) στη θεσμική ενίσχυση της ρύθμισης για τη μετατροπή ενός πρωταθλήματος σε οργανωμένη επαγγελματικά διοργάνωση στο πλαίσιο της οποίας μπορούν να αγωνίζονται αμειβόμενοι αθλητές, ιβ) στην παροχή δυνατότητας έκδοσης βεβαίωσης πιστοποιητικού ως προς την αυτόνομη πρόσβαση, παραμονή και αποχώρηση ατόμων με κινητικά προβλήματα σε αθλητικές εγκαταστάσεις, πέραν της αρμόδιας υπηρεσίας πολεοδομίας και σε ελεγκτή δόμησης εγγεγραμμένο στο Μητρώο Ελεγκτών Δόμησης, ιγ) στην υποχρεωτική εκ μέρους του Εισαγγελέα Πρωτοδικών γνωστοποίηση των ποινικών διώξεων στην Εθνική Πλατφόρμα Αθλητικής Ακεραιότητας και στην οικεία αθλητική ομοσπονδία, ιδ) στη δυνατότητα ενεργοποίησης της Διαρκούς Επιτροπής για την Αντιμετώπιση της Βίας (Δ.Ε.Α.Β) και για περιστατικά βίας που λαμβάνουν χώρα στον αμέσως περιβάλλοντα χώρο των αθλητικών εγκαταστάσεων και σχετίζονται άμεσα από απόψεως τόπου και χρόνου με εγχώρια επίσημη αθλητική διοργάνωση, ιε) στην αναγνώριση του δικαιώματος στις ομάδες (ΠΑΕ και ΚΑΕ) να λαμβάνουν πληροφορίες για την ταυτότητα του οπαδού – παραβάτη από το υλικό καταγραφής των καμερών που λειτουργεί με ευθύνη της Αστυνομικής Αρχής, ιστ) στην κατάργηση της δυνατότητας απαγόρευσης των μεμονωμένων μετακινήσεων φιλάθλων σε έδρες αντίπαλων ομάδων με απόφαση του αρμόδιου για τον Αθλητισμό Υπουργού, ιζ) στην ενίσχυση του πλαισίου επιλογής και ορισμού των παρατηρητών της Δ.Ε.Α.Β. και την κατά προτεραιότητα εκτέλεση των διοικητικών μέτρων που επιβάλλονται από τη Δ.Ε.Α.Β., ιη) σε βελτιωτικές ρυθμίσεις για τους διενεργούμενους από την Αστυνομία δειγματοληπτικούς ελέγχους των κατόχων εισιτηρίων αθλητικών αγώνων, ιθ) στην πρόβλεψη ορισμού αρμοδίου για τον αθλητισμό Αντεισαγγελέα Εφετών, και κ) στον προγραμματισμό των ελέγχων ντόπινγκ από τον Εθνικό Οργανισμό για την Καταπολέμηση του Ντόπινγκ (Ε.Ο.ΚΑ.Ν.) σύμφωνα με τις προβλέψεις τόσο του Παγκόσμιου Κώδικα Αντιντόπινγκ όσο και των Διεθνών Προτύπων και κα) στην υποχρέωση των παρόχων αθλητικού στοιχήματος για την ειδοποίηση της Εθνικής Πλατφόρμας Αθλητικής Ακεραιότητας σε περιπτώσεις ύποπτων στοιχημάτων.

  • 7 Ιανουαρίου 2025, 11:12 | Γιώργος

    Άρθρο 1 & 2

    Ενώ μεταξύ άλλων αναφέρεται ρητά ότι σκοπός του νομοσχεδίου είναι η «ενίσχυση της
    διαδικασίας ελέγχου των ιδιωτικών γυμναστηρίων» και ότι το αντικείμενο του νομοσχεδίου είναι η «θεσμοθέτηση αυστηρότερου πλαισίου ελέγχου και επιβολής κυρώσεων για τις παραβιάσεις των ρυθμίσεων αδειοδότησης και λειτουργίας ιδιωτικών γυμναστηρίων», δεν αναφέρεται πουθενά στα σχετικά άρθρα (από 13 έως και 17) κάποιο συγκεκριμένο μέτρο ορισμού ποινής για τους παραβάτες του ισχύοντος νόμου, όσον αφορά τη μη νόμιμη λειτουργία των γυμναστηρίων. Θα πρέπει:
    • Να καταργηθεί η λειτουργία αποκλειστικών χώρων εκτέλεσης προγραμμάτων γιόγκα από με
    πιστοποιημένα και εκπαιδευμένα άτομα γιατί αποτελούν αθέμιτο ανταγωνισμό στα ιδιωτικά
    γυμναστήρια παρέχοντας πολύ χαμηλού επιπέδου υπηρεσίες οι οποίες μπορεί να βλάψουν
    την υγεία του έλληνα πολίτη
    • Να καθοριστούν συγκεκριμένες ποινές για τους παραβάτες του ΠΔ 219/2006 περί
    λειτουργίας νόμιμων γυμναστηρίων, όπου προβλέπεται μεταξύ άλλων ότι ο γυμναστής
    πρέπει να φέρει πανεπιστημιακό πτυχίο. Οι παραβάτες των όρων λειτουργίας των
    γυμναστηρίων και ιδίως τα άτομα που λειτουργούν παράνομους χώρους υπηρεσιών
    άσκησης χωρίς άδεια λειτουργίας θα πρέπει να τιμωρούνται με υψηλό διοικητικό πρόστιμο. Η
    λειτουργία χώρων μαζικής άσκησης χωρίς την ενδεδειγμένη από τον νόμο άδεια λειτουργίας
    αποτελεί κίνδυνο για την υγεία των πολιτών, και δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου
    ανταγωνισμού. Η σωστή λειτουργία των γυμναστηρίων της χώρας και η εφαρμογή της
    κείμενης νομοθεσίας σε αυτό το ζήτημα θα πρέπει να ελέγχεται από κατάλληλες επιτροπές,
    της κάθε περιφερειακής ενότητας της χώρας.

  • ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΗΣ (ΠΣΕΑΑ)

    Άρθρο 1 & 2

    Ενώ μεταξύ άλλων αναφέρεται ρητά ότι σκοπός του νομοσχεδίου είναι η «ενίσχυση της
    διαδικασίας ελέγχου των ιδιωτικών γυμναστηρίων» και ότι το αντικείμενο του νομοσχεδίου είναι
    η «θεσμοθέτηση αυστηρότερου πλαισίου ελέγχου και επιβολής κυρώσεων για τις παραβιάσεις
    των ρυθμίσεων αδειοδότησης και λειτουργίας ιδιωτικών γυμναστηρίων», δεν αναφέρεται
    πουθενά στα σχετικά άρθρα (από 13 έως και 17) κάποιο συγκεκριμένο μέτρο ορισμού ποινής
    για τους παραβάτες του ισχύοντος νόμου, όσον αφορά τη μη νόμιμη λειτουργία των
    γυμναστηρίων. Έχουμε ζητήσει κατά το παρελθόν και εξακολουθούμε να ζητάμε:
    • Να καταργηθεί η λειτουργία αποκλειστικών χώρων εκτέλεσης προγραμμάτων γιόγκα από με
    πιστοποιημένα και εκπαιδευμένα άτομα γιατί αποτελούν αθέμιτο ανταγωνισμό στα ιδιωτικά
    γυμναστήρια παρέχοντας πολύ χαμηλού επιπέδου υπηρεσίες οι οποίες μπορεί να βλάψουν
    την υγεία του έλληνα πολίτη
    • Να καθοριστούν συγκεκριμένες ποινές για τους παραβάτες του ΠΔ 219/2006 περί
    λειτουργίας νόμιμων γυμναστηρίων, όπου προβλέπεται μεταξύ άλλων ότι ο γυμναστής
    πρέπει να φέρει πανεπιστημιακό πτυχίο. Οι παραβάτες των όρων λειτουργίας των
    γυμναστηρίων και ιδίως τα άτομα που λειτουργούν παράνομους χώρους υπηρεσιών
    άσκησης χωρίς άδεια λειτουργίας θα πρέπει να τιμωρούνται με υψηλό διοικητικό πρόστιμο. Η
    λειτουργία χώρων μαζικής άσκησης χωρίς την ενδεδειγμένη από τον νόμο άδεια λειτουργίας
    αποτελεί κίνδυνο για την υγεία των πολιτών, και δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου
    ανταγωνισμού. Η σωστή λειτουργία των γυμναστηρίων της χώρας και η εφαρμογή της
    κείμενης νομοθεσίας σε αυτό το ζήτημα θα πρέπει να ελέγχεται από κατάλληλες επιτροπές,
    της κάθε περιφερειακής ενότητας της χώρας.

    Άρθρο 8 παρ. 2

    Η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού συνεχίζει κατά μοναδικό τρόπο στην ελληνική επικράτεια να
    εκδίδει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος και ακόμα χειρότερα να ανατεθεί αυτό το δικαίωμα σε
    ιδιωτικούς φορείς (π.χ. ΕΠΟ, πτυχία UEFA, για κατηγορία προπονητή Α στο ποδόσφαιρο).
    Επίσης, με το παρόν σχέδιο νόμου, έμμεσα υποβαθμίζει το πτυχίο των Τ.Ε.Φ.Α.Α., αφού
    εξισώνονται τα προσόντα όσων διαθέτουν δίπλωμα UEFA C με αυτούς που έχουν δίπλωμα
    UEFA B (πτυχιούχοι Τ.Ε.Φ.Α.Α.).

    Η υποβάθμιση του επαγγέλματος του προπονητή γίνεται ακόμη περισσότερο έκδηλη, αφού
    πλέον δεν απαιτείται ούτε καν απολυτήριο λυκείου (!) για όσους έχουν δίπλωμα σχολής
    προπονητών πριν από τις 19-6-2021. Το νομοσχέδιο, οφείλει να διασφαλίσει όλοι οι
    προπονητές να έχουν παιδαγωγική επάρκεια, και να είναι διαπιστωμένα καταρτισμένοι με
    γνώσεις προπονητικής.
    Έχουμε ζητήσει κατά το παρελθόν και εξακολουθούμε να ζητάμε:
    • Ο Π.Σ.Ε.Α.Α., ως ο μοναδικός επαγγελματικός Σύλλογος στην χώρα σε θέματα Αθλητισμού
    και Άσκησης, στο Δ.Σ. του οποίου εκπροσωπούνται με απόλυτη πλειοψηφία όλα τα
    Τ.Ε.Φ.Α.Α. της χώρας, να καταστεί ως το Ν.Π.Δ.Δ. που θα είναι υπεύθυνο για την έκδοση
    άδειας ασκήσεως επαγγέλματος, ύστερα από σχετική νομοθετική ρύθμιση, και σύμφωνα με
    την εκάστοτε κείμενη νομοθεσία.
    • Να καταργηθεί η έκδοση άδειας ασκήσεως επαγγέλματος από ιδιωτικούς φορείς (ΕΠΟ,
    πτυχία UEFA για κατηγορία προπονητή Α στο ποδόσφαιρο).
     Να μην υπάρχει έλληνας προπονητής χωρίς να είναι κάτοχος απολυτήριου Λυκείου και να
    φέρει διαπιστωμένα παιδαγωγική επάρκεια.
    Επιπλέον, ο Π.Σ.Ε.Α.Α. είναι αντίθετος με τον θεσμό των σχολών προπονητών υπό την ευθύνη
    της Γ.Γ.Α., αφού (α) η Γ.Γ.Α. είναι φορέας που δεν είναι εκπαιδευτικό ίδρυμα, ενώ υπάρχουν
    κρατικοί φορείς του Υπουργείου Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, που παρέχουν
    ανάλογη εκπαίδευση (ΙΕΚ, ΑΕΙ), και (β) τα προγράμματά της δεν είναι πιστοποιημένα και δεν
    πρόκειται να πιστοποιηθούν. Επιπρόσθετα, διαχέεται κατά καιρούς, ότι τα πτυχία της Γ.Γ.Α.
    αλλά και τα αντίστοιχα πτυχία άλλων φορέων και κρατών που η Γ.Γ.Α. εγκρίνει, δεν πληρούν
    στοιχειώδη κριτήρια ποιότητας και ελέγχου παρακολούθησης (βλ. Υπουργική Απόφαση 557924,
    ΦΕΚ 6026, 2022). Έτσι, στην προτεινόμενη ρύθμιση στο παρόν σχέδιο νόμου δίνεται η
    δυνατότητα να ‘νομιμοποιηθούν’ κάτοχοι πτυχίων προπονητικής από την Γ.Γ.Α. χωρίς να
    πληρούν την προϋπόθεση κατοχής απολυτήριου Λυκείου!
    Αναφορικά με τις σχολές προπονητών της Γ.Γ.Α., ο Π.Σ.Ε.Α.Α. έχει προτείνει:
    • Να καταργηθούν οι σχολές προπονητών της Γ.Γ.Α σε όλες τις Ειδικεύσεις που
    καλλιεργούνται μαζικά από τα Τ.Ε.Φ.Α.Α. της χώρας, όπου διαπιστωμένα και τεκμηριωμένα
    από τα αρχεία του Υπουργείου Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και των
    Πανεπιστημίων της χώρας δεν υπάρχει έλλειψη προπονητών. Περιττό να αναφερθεί ότι η
    λειτουργία σχολών προπονητών της Γ.Γ.Α. σε μη προπονητικές ειδικεύσεις (π.χ. Άρσης
    Δραμιών, Σωματικής Διάπλασης και Φίτνες) θεωρούμε ότι είναι παράνομες και
    καταχρηστικές.
    • Οι σχολές προπονητών σε ειδικεύσεις όπου διαπιστωμένα υπάρχει έλλειψη προπονητών είτε
    γιατί η παραγωγικότητα των Τ.Ε.Φ.Α.Α. της χώρας είναι ανεπαρκής είτε γιατί τέτοια ειδίκευση
    δεν καλλιεργείται από τα πανεπιστημιακά τμήματα της χώρας, πρέπει να προσφέρονται από
    τα Τ.Ε.Φ.Α.Α. των Α.Ε.Ι. μέσω προγραμμάτων δια βίου εκπαίδευσης.
    • Όλες οι σχολές προπονητών πρέπει να αναπτύσσονται κλιμακωτά σε επίπεδα (Κατηγορία Γ,
    Β, και Α), να είναι συνολικής διάρκειας 2 ετών και οι πτυχιούχοι να φέρουν την αναγκαία
    παιδαγωγική επάρκεια.

    Άρθρο 8, παρ. 5

    Ο ορισμός των 250€ ή ακόμη λιγότερα (150€) για νησιά με λιγότερους από 25.000 κατοίκους
    (π.χ. Λευκάδα!) ως ελάχιστο ποσό μηνιαίας αμοιβής του προπονητή θεωρούμε πως είναι
    προσβλητική και καθιστά το συγκεκριμένο επάγγελμα ευκαιριακό και μερικής απασχόλησης.
    Στην δημοκρατικά λειτουργούσες κοινωνίες οι ελάχιστες μηνιαίες αμοιβές καθορίζονται με
    συλλογική διαπραγμάτευση. Τα ποσά αυτά θα πρέπει να αυξηθούν.

    Για το Δ.Σ.

    Ο Πρόεδρος

    Γελαδάς Ν.

    Ο Γραμματέας

    Πατίκας Δ.

  • 6 Ιανουαρίου 2025, 22:51 | ΒΑΙΟΣ

    Να καθοριστούν συγκεκριμένες ποινές για τους παραβάτες του ΠΔ 219/2006 περί
    λειτουργίας νόμιμων γυμναστηρίων, όπου προβλέπεται μεταξύ άλλων ότι ο γυμναστής
    πρέπει να φέρει πανεπιστημιακό πτυχίο. Οι παραβάτες των όρων λειτουργίας των
    γυμναστηρίων και ιδίως τα άτομα που λειτουργούν παράνομους χώρους υπηρεσιών
    άσκησης χωρίς άδεια λειτουργίας θα πρέπει να τιμωρούνται με υψηλό διοικητικό πρόστιμο. Η
    λειτουργία χώρων μαζικής άσκησης χωρίς την ενδεδειγμένη από τον νόμο άδεια λειτουργίας
    αποτελεί κίνδυνο για την υγεία των πολιτών, και δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου
    ανταγωνισμού. Η σωστή λειτουργία των γυμναστηρίων της χώρας και η εφαρμογή της
    κείμενης νομοθεσίας σε αυτό το ζήτημα θα πρέπει να ελέγχεται από κατάλληλες επιτροπές,
    της κάθε περιφερειακής ενότητας της χώρας.

  • 6 Ιανουαρίου 2025, 21:36 | Αχιλλέας Α.

    Ενώ μεταξύ άλλων αναφέρεται ρητά ότι σκοπός του νομοσχεδίου είναι η «ενίσχυση της
    διαδικασίας ελέγχου των ιδιωτικών γυμναστηρίων» και ότι το αντικείμενο του νομοσχεδίου είναι
    η «θεσμοθέτηση αυστηρότερου πλαισίου ελέγχου και επιβολής κυρώσεων για τις παραβιάσεις
    των ρυθμίσεων αδειοδότησης και λειτουργίας ιδιωτικών γυμναστηρίων», δεν αναφέρεται
    πουθενά στα σχετικά άρθρα (από 13 έως και 17) κάποιο συγκεκριμένο μέτρο ορισμού ποινής
    για τους παραβάτες του ισχύοντος νόμου, όσον αφορά τη μη νόμιμη λειτουργία των
    γυμναστηρίων. Έχουμε ζητήσει κατά το παρελθόν και εξακολουθούμε να ζητάμε:
    • Να καταργηθεί η λειτουργία αποκλειστικών χώρων εκτέλεσης προγραμμάτων γιόγκα από με
    πιστοποιημένα και εκπαιδευμένα άτομα γιατί αποτελούν αθέμιτο ανταγωνισμό στα ιδιωτικά
    γυμναστήρια παρέχοντας πολύ χαμηλού επιπέδου υπηρεσίες οι οποίες μπορεί να βλάψουν
    την υγεία του έλληνα πολίτη
    • Να καθοριστούν συγκεκριμένες ποινές για τους παραβάτες του ΠΔ 219/2006 περί
    λειτουργίας νόμιμων γυμναστηρίων, όπου προβλέπεται μεταξύ άλλων ότι ο γυμναστής
    πρέπει να φέρει πανεπιστημιακό πτυχίο. Οι παραβάτες των όρων λειτουργίας των
    γυμναστηρίων και ιδίως τα άτομα που λειτουργούν παράνομους χώρους υπηρεσιών
    άσκησης χωρίς άδεια λειτουργίας θα πρέπει να τιμωρούνται με υψηλό διοικητικό πρόστιμο. Η
    λειτουργία χώρων μαζικής άσκησης χωρίς την ενδεδειγμένη από τον νόμο άδεια λειτουργίας
    αποτελεί κίνδυνο για την υγεία των πολιτών, και δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου
    ανταγωνισμού. Η σωστή λειτουργία των γυμναστηρίων της χώρας και η εφαρμογή της
    κείμενης νομοθεσίας σε αυτό το ζήτημα θα πρέπει να ελέγχεται από κατάλληλες επιτροπές,
    της κάθε περιφερειακής ενότητας της χώρας.

  • 3 Ιανουαρίου 2025, 14:56 | ΕΛΕΝΗ ΣΤΕΦΟΠΟΥΛΟΥ

    Προτείνεται η ρύθμιση που αφορά την κατάργηση των κωλυμάτων για την εγγραφή και την εκλογιμότητα διαιτητών σε καταστατικά όργανα αθλητικών σωματείων, να περιλαμβάνει και το άθλημα του κρίκετ. Οι αθλητές του κρίκετ να μπορούν να ασκούν διαιτητικό έργο, υπό την προϋπόθεση ότι δεν διαιτητεύουν την ομάδα στην οποία ανήκουν.

    Η ρύθμιση αυτή θα ενισχύσει τη συμμετοχή και τη διευρυμένη εμπλοκή των αθλητών του κρίκετ στον αθλητικό χώρο, ενώ θα συμβάλλει στην εξέλιξη και τη διαφάνεια του αθλήματος, επιτρέποντας στους αθλητές να συμβάλλουν με τις γνώσεις και την εμπειρία τους στην άσκηση διαιτησίας.

  • 3 Ιανουαρίου 2025, 14:42 | ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΚΡΙΚΕΤ

    Προτείνεται η επέκταση της ρύθμισης που αφορά την κατάργηση των κωλυμάτων για την εγγραφή και την εκλογιμότητα αθλητών και διαιτητών σε καταστατικά όργανα αθλητικών σωματείων, να περιλαμβάνει και το άθλημα του κρίκετ. Επίσης , προτείνεται οι αθλητές του κρίκετ, να μπορούν να ασκούν διαιτητικό έργο σε αθλητικές εκδηλώσεις του κρίκετ, με την προϋπόθεση ότι δεν θα διαιτητεύουν την ομάδα στην οποία ανήκουν. Η διαιτησία είναι ένα εξαιρετικά απαιτητικό και δύσκολο έργο που απαιτεί όχι μόνο τεχνική γνώση του αθλήματος, αλλά και υψηλό επίπεδο κρίσης, αντικειμενικότητας και ψυχραιμίας σε συνθήκες πίεσης. Στο εξωτερικό, η διαιτησία σε αθλητικές εκδηλώσεις γίνεται συχνά από αθλητές του συγκεκριμένου αθλήματος, οι οποίοι με την εμπειρία και τις γνώσεις τους μπορούν να επιτελέσουν τον ρόλο τους με άριστο τρόπο.

    Αυτό θα επιτρέψει στους αθλητές του κρίκετ να αξιοποιούν τις γνώσεις και την εμπειρία τους στην άσκηση διαιτησίας, χωρίς να υπονομεύεται η αμεροληψία και η διαφάνεια στους αγώνες. Η κατάργηση των κωλυμάτων θα ενισχύσει τη συμμετοχή και την ανάπτυξη του αθλήματος, επιτρέποντας στους αθλητές να παραμείνουν ενεργοί και να συμβάλλουν στην εξέλιξη του κρίκετ μέσω της διαιτησίας, χωρίς περιορισμούς.

    Η ρύθμιση αυτή θα προσφέρει επιπλέον ευκαιρίες στους αθλητές να εμπλακούν και σε άλλες πτυχές του αθλήματος, ενισχύοντας τη διαρκή εκπαίδευση και την επαγγελματική τους ανάπτυξη.

  • 3 Ιανουαρίου 2025, 11:52 | DIMITRIS

    ΣΤ/ Αυστηροποίηση και εκσυγχρονισμός του συστήματος ελέγχου του πλαισίου λειτουργίας των γυμναστηρίων.

    Στη σωστή κατεύθυνση η ρύθμιση, αν και θα έπρεπε να προβλέπει ήδη στο κείμενο του σχεδίου νόμου τις συγκεκριμένες ποινές για την παράβαση των όρων λειτουργίας των γυμναστηρίων και ιδίως την λειτουργία παράνομων χώρων παροχής υπηρεσιών άσκησης. Δηλαδή να προβλέπει ένα γενναίο διοικητικό πρόστιμο τουλάχιστον 20.000 ευρώ για τους παράνομους και κάποιας μικρότερης χρηματικής αξίας ποινές για υπερβάσεις των όρων λειτουργίας των εχόντων άδεια επιχειρήσεων. Η λειτουργία χώρων μαζικής άσκησης χωρίς την ενδεδειγμένη από τον νόμο άδεια λειτουργίας αποτελεί κίνδυνο για την σωματική υγεία των πολιτών , δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού και απώλεια εσόδων για τα δημόσια ταμεία.

    Ένα επίσης πολύ σημαντικό θέμα είναι και η συγκρότηση και λειτουργία των επιτροπών ελέγχου των γυμναστηρίων στις Περιφερειακές Ενότητες. Η συγκρότηση και η λειτουργία τους αποδεδειγμένα δεν είναι η ιδανική και συνέβαλε στο να δημιουργηθεί κενό στην εφαρμογή του νόμου και αυτό το γνωρίζουν όλοι οι ιδιοκτήτες γυμναστηρίων ανά την χώρα αλλά και η πολιτεία. Η Ομοσπονδία μας με επιστολές έχει ήδη ενημερώσει τα συναρμόδια Υπουργεία. Στις επιτροπές αυτές θα πρέπει να συμμετέχουν σε όλες τις Περιφέρειες μέλη της Ομοσπονδίας Συλλόγων Ιδιοκτητών Γυμναστηρίων Ελλάδος προκειμένου να υπάρχουν σε όλη την χώρα εκπρόσωποι οι οποίοι θα έχουν πλήρη γνώση των συνθηκών λειτουργίας των επιχειρήσεων γυμναστηρίων στις κατά τόπους περιοχές.

    Οι πρωτοβουλίες του Υπουργείου κινούνται προς την σωστή κατεύθυνση . Είναι επιτακτική ανάγκη άμεσα να ξεκινήσει η διαδικασία εκσυγχρονισμού του Προεδρικού Διατάγματος 219/2006 με το οποίο αδειοδοτούνται και λειτουργούν τα γυμναστήρια και οι σχολές εκμάθησης αθλημάτων έτσι ώστε να αντιμετωπιστούν συνολικά και όχι αποσπασματικά όλα τα προβλήματα και οι δυσλειτουργίες .

    Εν κατακλείδι όλες οι παραπάνω παρεμβάσεις πιστεύουμε ότι θα βελτιώσουν και θα εκσυγχρονίσουν την λειτουργία των γυμναστηρίων στην χώρα μας έτσι ώστε οι συμπολίτες μας να απολαμβάνουν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες οργανωμένης άσκησης

  • 3 Ιανουαρίου 2025, 10:30 | Ομοσπονδία Συλλόγων Ιδιοκτητών Γυμναστηρίων Ελλάδος

    Άρθρο 2 παράγραφος Στ .
    Αυστηροποίηση του συστήματος ελέγχου του πλαισίου λειτουργίας των γυμναστηρίων. Στη σωστή κατεύθυνση η ρύθμιση, αν και θα έπρεπε να προβλέπει ήδη στο κείμενο του νόμου τις συγκεκριμένες ποινές για την παράβαση των όρων λειτουργίας των γυμναστηρίων και ιδίως την λειτουργία παράνομων χώρων παροχής υπηρεσιών άσκησης. Δηλαδή να προβλέπει ένα γενναίο διοικητικό πρόστιμο τουλάχιστον 20.000 ευρώ για τους παράνομους και κάποιας μικρότερης χρηματικής αξίας ποινές για υπερβάσεις των όρων λειτουργίας των εχόντων άδεια επιχειρήσεων. Η λειτουργία μαζικών χώρων άσκησης χωρίς την προβλεπόμενη από το νόμο άδεια λειτουργίας αποτελεί κίνδυνο για την σωματική υγεία των πολιτών και δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού στην αγορά και απώλεια εσόδων για τα δημόσια ταμεία.
    Ο εκσυγχρονισμός του Προεδρικού Διατάγματος 219/2006 με το οποίο αδειοδοτούνται και λειτουργούν τα γυμναστήρια και οι σχολές εκμάθησης αθλημάτων είναι απαραίτητος άμεσα. Η Πολιτεία άμεσα πρέπει να νομοθετήσει έτσι ώστε να θεσπιστεί ένα πλαίσιο λειτουργίας σύγχρονο και με ξεκάθαρα όρια έτσι ώστε οι συμπολίτες μας να έχουν την δυνατότητα να επιλέξουν χώρους άσκησης που με σαφήνεια και ξεκάθαρα τηρούν τις προϋποθέσεις για την λειτουργία τους.
    Μαζί με τις παραπάνω παρεμβάσεις πολύ σημαντικό θέμα είναι και η συγκρότηση και λειτουργία των επιτροπών ελέγχου των γυμναστηρίων και των σχολών εκμάθησης αθλημάτων από τις Περιφερειακές Ενότητες . Αποδεδειγμένα η έως σήμερα συγκρότηση και λειτουργία των Επιτροπών Ελέγχου δεν συνέβαλε στην εύρυθμη και με σαφήνεια εφαρμογή του νόμου . Και αυτό το γνωρίζουν όλοι οι ιδιοκτήτες γυμναστηρίων ανά την χώρα αλλά και η πολιτεία . Περιπτώσεις δυσλειτουργίας και υποστελέχωσης των Επιτροπών έχουν ήδη επισημανθεί από την Ομοσπονδία μας στα αρμόδια Υπουργεία. Στις επιτροπές αυτές θα πρέπει να συμμετέχουν σε όλες τις περιφέρειες μέλη της Ομοσπονδίας συλλόγων ιδιοκτητών γυμναστηρίων Ελλάδος προκειμένου να υπάρχουν σε όλη την χώρα εκπρόσωποι οι οποίοι θα έχουν πλήρη γνώση των συνθηκών λειτουργίας των επιχειρήσεων γυμναστηρίων στις κατά τόπους περιοχές όπου θα γίνονται οι έλεγχοι και θα υπάρχουν πάντα διαθέσιμοι και για την συγκρότηση των επιτροπών και για την διενέργεια ελέγχων.
    Θεωρούμε ότι οι νομοθετικές πρωτοβουλίες του Υπουργείου κινούνται προς στην σωστή κατεύθυνση ,είναι απαραίτητη η άμεση εφαρμογή τους και το συντομότερο να εκκινήσει η διαδικασία εκσυγχρονισμού του Προεδρικού Διατάγματος 219/2006.