Α. ΥΠΟΣΥΣΤΗΜΑ ΕΙΣΡΟΩΝ

1. Αποσκοπεί στην καταμέτρηση των εισερχόμενων ποσοτήτων μέσω μέτρησης της στάθμης του καυσίμου.

2. Αποτελείται από μηχανισμό μέτρησης της στάθμης και της θερμοκρασίας του καυσίμου εντός της δεξαμενής του πρατηρίου, ο οποίος συνδέεται με κατάλληλο ελεγκτή συλλογής και επεξεργασίας των δεδομένων μετρήσεων. Ο μηχανισμός αποτελείται από μια μεταλλική ράβδο (magnetostrictive ή άλλη ενδεχομένως μέθοδο μέτρησης στάθμης)
3. Απαιτήσεις μηχανισμού

α) Διακριτική ικανότητα: ≤ 0,1 mm

β) Μέγιστο επιτρεπτό σφάλμα σε όλη την κλίμακα μέτρησης: 1mm.

γ) Ικανός αριθμός αισθητήρων (τουλάχιστον 5) για τη μέτρηση της μέσης θερμοκρασίας του καυσίμου εντός της δεξαμενής

δ) Μέγιστο επιτρεπτό σφάλμα ένδειξης μέσης θερμοκρασίας: +/-0,50C.

3. Το σύστημα μέτρησης στάθμης θα φέρει σήμανση CE, σε συμμόρφωση με την οδηγία 94/9/EC και εν γένει όλες τις κοινοτικές οδηγίες που το αφορούν [2004/108/EC (EMC), 2006/ 95/EC (LVD) κ.α], και σήμανση εx σύμφωνα με τις EC ATEX GUIDELINES, 3rd Edition – June 2009 και θα συνοδεύεται από σχετική δήλωση συμμόρφωσης του κατασκευαστή.

4. Οι αναφερόμενες υπό 2 α), β) και δ) απαιτήσεις (διακριτική ικανότητα και μέγιστα επιτρεπτά σφάλματα στάθμης και θερμοκρασίας) πιστοποιούνται με πιστοποιητικό δοκιμής/διακρίβωσης διαπιστευμένου εργαστηρίου ή κοινοποιημένου φορέα της Ε.Ε. ή πιστοποιητικό εξέτασης τύπου Εθνικού Μετρολογικού φορέα χώρας της ΕΕ

  • 8 Μαρτίου 2010, 15:42 | ΠΑΥΛΟΣ Γ. ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ

    ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΙΣΡΟΟΩΝ ΚΑΙ ΕΚΡΟΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΕΙ ΟΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΕΤΡΗΤΕΣ ΥΔΡΕΥΣΕΩΣ ΤΩΝ ΣΠΙΤΙΩΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΘΕΜΑ «ΕΞΑΤΜΙΣΕΩΣ» ΤΟΥ ΚΑΥΣΙΜΟΥ. ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΘΈΛΗΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ.

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΗ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ

  • 4 Μαρτίου 2010, 16:01 | ΤΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΟΠ.

    Συμφωνώ να βάλουν ταμειακές μηχανές τα πρατήρια για να φορολογούνται και να ελέγχονται όλες οι ποσότητες. Ο ισχυρισμός των βενζινάδων ότι για να βάλουν ταμειακές πρέπει να βάλουν το σύστημα εισροών- εκροών είναι προφανές ότι αποσκοπεί στην καθυστέρηση γιατί δεν μπορεί στην πράξη να εφαρμοστεί. Οταν το βυτίο γεμίζει εκδίδεται ενα δελτίο αποστολής με συγκεκριμένη ποσότητα λίτρων, όταν πάει να ξεφορτώσει στο πρατήριο θα λαμβάνεται ώς παραδοχή η μέτρηση του συστήματος; Εάν έχουμε μια απόκλιση έλλειμα 200 λίτρα περίπου ποιός θα τα χρεώνεται ο οδηγός του βυτίου ή η εταιρεία; Εάν η αγορά έχει γίνει απευθείας απο τα διυλιστήρια (ανεξάρτητο πρατήριο) που θα χρεώνεται η διαφορά στα ΕΛΠΕ Ασπροπύργου; Εάν έχουμε πλεονοσματική απόκλιση στην παραλαβή π.χ. 200 λίτρα ο πρατηριούχος θα δέχεται να πληρώνει τα επιπλέον λίτρα ή τότε θα λέει ότι έκανε λάθος το μηχάνημα;
    Επίσης τα βυτιοφόρα εφόσον δεν έχουν την δυνατότητα να ελέγχουν ηλεκτρονικά τι ποσότητα γέμισαν πως θα δεχτούν να παραδίδουν με άλλο τρόπο εκτός απο την ισχύουσα μέτρηση επι του βυτίου;
    Στα βυτία Δ.Χ. δεν μπορεί να μπεί GPS παρά μόνον εάν υπάρχει σύμβαση αποκλειστικής συνεργασίας με διαφανής όρους ,συγκεκριμένη αμοιβή και εφόσον δώσει την συγκατάθεση η υπηρεσία προσωπικών δεδομένων.
    Τελικά όλα τα άλλα επαγγέλματα που έχουν χρόνια ταμειακές είναι κορόιδα και οι βενζινάδες είναι οι έξυπνοι που δημιουργούν συνέχεια προφάσεις;
    Αμμεσα ταμειακές δίχως όρους, το σύστημα εισροών-εκροών να το βάλει όποιος θέλει άλλωστε τον βενζινά εξυπηρετεί και όχι τον καταναλωτή, και διατίμηση σε όλα τα στάδια της τιμής πώλησης των καυσίμων.Τα κάυσιμα πρέπει να εξαιρεθούν απο τους κανόνες της ελεύθερης αγοράς γιατί δεν μπορεί να αυτοριθμιστεί η αγορά και υπάρχει μεγάλο κέρδος απο την αποφυγή των δασμών.
    Ο ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΡΟΣΤΆΤΕΥΤΟΣ

  • 2 Μαρτίου 2010, 14:21 | Βλάσης Μανθογιάννης

    Η μέτρηση της στάθμης των καυσίμων της δεξαμενής μπορεί να οδηγήσει στον άμεσο υπολογισμό του όγκου των καυσίμων σε εκείνες τις περιπτώσεις των δεξαμενών που το εμβαδόν της διατομής της δεξαμενής είναι σταθερό σε όλο το ύψος της. Αν αυτό δεν ισχύει ο πολλαπλασιασμός ύψος επί εμβαδόν δεν μας δίνει σωστά αποτελέσματα όγκου και ο υπολογισμός γίνεται περίπλοκος.
    Για να εφαρμοστεί αυτή η μέθοδος επομένως θα πρέπει:
    1.Η δεξαμενή να είναι (πιστοποιημένα) σωστά κατασκευασμένη (παραλληλεπίπεδο, κύλινδρος, κ.λ.π)
    2.Η δεξαμενή να μην έχει παραμορφωθεί με την πάροδο του χρόνου (σκέβρωμα)
    Αν αυτά δεν ισχύουν η ογκομέτρηση με μέτρηση της στάθμης είναι επισφαλής. Στην περίπτωση τώρα που η δεξαμενή δεν πληρεί τα παραπάνω κριτήρια τι θα συμβαίνει ? Θα είναι υποχρεωμένος ο πρατηριούχος να την ξαναφτιάχνει?

    Mόνο η άμεση ογκομέτρηση κατά την εισροή μπορεί να είναι συνολικά (και για όλα τα πρατήρια) αποδεκτή λύση. Σαφώς η λύση αυτή για να λειτουργήσει θα πρέπει:
    1.Το πρατήριο να μην έχει κρυφές δεξαμενές (έλεγχος από το κράτος ή για λογαριασμό του κράτους)
    2.Η δεξαμενή να ανοίγει μόνο για τροφοδότηση με καύσιμα (αδιάβλητη ογκομέτρηση, καταγραφή και άμεση ανταλλαγή παραστατικών)

    Είναι σαφές σε κάθε περίπτωση ότι θα πρέπει να γίνεται αναγωγή του όγκου σε μια συγκεκριμένη θερμοκρασία αλλά αυτό θα πρέπει να συμβαίνει και στην εισροή και στην εκροή του καυσίμου.

  • 1 Μαρτίου 2010, 20:39 | ΑΓΓΕΛΟΣ ΦΑΛΑΡΗΣ

    Τα συγκεκριμένα συστήματα είναι ακριβή όταν χρησιμοποιούνται με τις οδηγίες του κατασκευαστή.Για να γίνεται σωστή μέτρηση πρέπει να γεμίζουν οι δεξαμενές σε κάθε παραλαβή απο το βυτίο και να γίνεται γέμισμα στα χαμηλά της δεξαμενής για να καλιμπράρεται το σύστημα συνεχώς, κάτι σαν αυτοδιάγνωση. Εάν δεν χρησιμοποιείται έτσι έχουμε λάθος ενδείξεις με ότι αυτό συνεπάγεται δηλ.ασυμφωνία Δελτίου Αποστολής με εισροή καυσίμου στο πρατήριο. Επίσης οι βενζινάδες πρέπει να διαθέτουν μεγάλο κεφάλαιο για να γεμίζουν όλες τις δεξαμενές ακόμη και σε προιόντα που δεν έχουν μεγάλη κίνηση π.χ.σουπερ LRP.
    Επίσης πρέπει να υπάρξει μέριμνα (εξαίρεση;)για πολλά πρατήρια της επαρχίας και των νησιών με μικρές καταναλώσεις που είναι όμως αναγκαία για την εξυπηρέτηση τοπικών κοινωνιών. Τα συγκεκριμένα πρατήρια έχουν ακόμη μηχανικές αντλίες ασύμβατες με το συγκεκριμένο σύστημα και το κόστος για πλήρη συμμόρφωση είναι δυσβάσταχτο και ασύμφορο με αποτέλεσμα να κλείσουν πολλά απο αυτά.

  • 1 Μαρτίου 2010, 14:07 | ΧΡΟΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

    Το όργανο καταγραφής που περιγράφεται είναι περίπλοκο. Το ζητούμενο δεν είναι η με απόλυτη ακρίβεια 100% μέτρηση των εισροών, αλλά η με 99% ακρίβεια οπωσδήποτε θα αποτρέψει τις παράνομες διακινήσεις υγρών καυσίμων.
    Αντί των ράβδων μέτρησης πολύ καλύτερη είναι η τοποθέτηση υποχρεωτικά ηλεκτρονικών ροομέτρων με έξοδο 4-20 mA για την καταγραφή της ποσότητας και την ημερομηνία του συμβάντος.
    Με το σύστημα των ράβδων χρειάζεται κάθε φορά για διαφορετικές δεξαμενές που υπάρχουν σε όλα τα πρατήρια καυσίμων ή τους θαλάμους των βυτιοφόρων ξεχωριστή βαθμονόμιση και παραμετροποίηση του προγράμματος ελέγχου κάθε σημείου εισροών/εκροών.
    Τα ροόμετρα είναι ακριβότερα,τοποθετούνται όμως αμέσως εξωτερικά στην είσοδο και δεν επεμβαίνουμε στις δεξαμενές.
    Δεν έχει νόημα το κράτος να γνωρίζει τι ακριβώς καύσιμο υπάρχει στις δεξαμενές. Αν το σύστημα δουλέυει καλώς αυτό που ενδιαφέραι είναι να συμπίμπτουν οι εισαγωγές με τις εξαγωγές και εφόσον στην αρχή λειτουργίας δηλωθεί εφάπαξ η αρχική ποσότητα από τον ιδιοκτήτη του πρατηρίου.

  • 28 Φεβρουαρίου 2010, 00:05 | ak

    Συμφωνω με το συστημα εισροων, επρεπε να τοποθετηθει πριν πολλα χρονια.Πρεπει ομως να τοποθετηθει GPS στα βυτια για να καταγραφεται το δρομολογιο απο την εγκατασταση φορτωσης μεχρι το πρατηριο.Ετσι θα μπορει να ελεγχθει για παρεκληση δρομολογιου η σταση χωρις αιτια.Επισης μπορει να καταγραφεται το ανοιγμα τις βανας του διαμερισματος που ανοιγει για να αδειασει στο πρατηριο οπως και το καπακι στο επανω μερος του διαμερισματος(παλιος τροπος φορτωσης).Ετσι θα εχουμε την ωρα που ανοιξε το διαμερισμα και σε ποια γεωγραφικη θεση βρισκεται το βυτιο.

  • 23 Φεβρουαρίου 2010, 09:52 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ Κ.

    Όλα καλά και τα συστήματα και η σύνδεση με το υπουργείο και η αυτόματη μέτρηση θερμοκρασίας και όγκου και η αυτόματη έκδοση αποδείξεων το όνειρο κάθε βενζινοπώλη να είναι πιο εύκολη η δουλειά του. ΟΝΕΙΡΟ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΑΚΡΙΒΟ !! μάλλον δεν είναι ο σκοπός ο έλεγχος των πρατηρίων αλλά ο αφανισμός των μικρών που δεν αντέχουν ένα τέτοιο μεγάλο κόστος .Το κράτος μας έφτασε εδώ επειδή όλοι μα όλοι είναι ειδικοί και ας μην ξέρουν τίποτε. Μέσα στην κρίση παλεύουμε όλοι μας να επιβιώσουμε ο τζίρος έχει πέσει κατακόρυφα και παλεύουμε να κρατήσουμε με νύχια και με δόντια την επιχείρηση μας (το μεροκάματο μας δηλαδή) .Δεν είμαστε βιομήχανοι ούτε golden boys ,ΚΑΙ ΜΗΝ ΚΡΙΝΕΤΕ ΜΕ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΠΡΑΤΗΡΙΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΕΙΤΕ ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΜΕΓΑΛΗ ΠΟΛΗ !!!

  • 22 Φεβρουαρίου 2010, 00:30 | Red

    Κύριοι,

    Πολύ φοβάμαι ότι τελικά δεν θα καταφέρουμε να κάνουμε κάτι καλό, ή έστω να γίνουν πραγματικά βήματα τα οποία θα βοηθήσουν την πάταξη της λαθρεμπορίας μέσω του συστήματος εισροών-εκροών.

    Θα αναφέρω μόνο δύο πράγματα τα οποία είναι πάρα πολύ λίγα, για να δείξουν όσα συμβαίνουν στην ελληνική πραγματικότητα.

    α) Δεν νομίζω ότι γίνονται σοβαροί έλεγχοι κατά την εξαγωγή των
    καυσίμων από τα διυλιστήρια και εταιρείες.
    β) Το ελληνικό κράτος δεν γνωρίζει τον ακριβή δεξαμενισμό των
    πρατηρίων.

    Για το πρώτο πιστεύω ότι δεν εξάγεται και δεν παραδίδεται το προϊόν όπως ορίζει ο νόμος οπότε έχουμε λαθρεμπορία καυσίμων στην αγορά.

    Για το δεύτερο θα αναφέρω ότι εάν το κράτος δεν γνωρίζει τις δεξαμενές
    των πρατηρίων τότε θα συνεχιστεί να εξάγεται προϊόν από τα πρατήρια με ότι και αν σημαίνει αυτό π.χ.

    Έστω πρατήριο με δηλωμένες δεξαμενές Χ κυβικών στο αρμόδιο υπουργείο, και οι οποίες μετά την εφαρμογή του νέου νόμου ελέγχονται από το σύστημα εισροών-εκροών.

    Ποιος μπορεί να μας διασφαλίσει ότι το ίδιο πρατήριο δεν έχει δεξαμενές οι οποίες δεν εμφανίζονται πουθενά, και οι οποίες γεμίζουν με τον α τρόπο που προαναφέρω, και αδειάζουν χωρίς να ελέγχονται από το σύστημα εισροών-εκροών;
    Με αυτό τον τρόπο είναι ορατό ότι αυτοί οι οποίοι μπορούν σήμερα
    να κάνουν λαθρεμπορία καυσίμων θα συνεχίσουν να το κάνουν καθότι κανένα σύστημα δεν θα τους ελέγχει.

    Για την σχετική διαβούλευση υπάρχουν ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ πράγματα τα οποία χρειάζεται να τα δούμε, αλλά όπως ανέφερα στην πρώτη παράγραφο πάμε να τα κάνουμε όλα μαζί, και τελικά θα τα χάσουμε όλα.
    Ας φτιάξουμε κάτι που θα παραμείνει, και όχι από την επόμενη ημέρα να αρχίσουμε και πάλι τα μπαλώματα.

    Πιστεύω ότι για να ελεγχθεί η λαθρεμπορία των καυσίμων στην χώρα μας, θα πρέπει να υπάρξει ένας πλήρης έλεγχος Ε2Ε εισροών-εκροών(διυλιστήρια-αγωγοί-εταιρείες-βυτία-πρατήρια-τελικοί καταναλωτές).Όποιος δε δεν την εφαρμόζει τότε θα πρέπει να ελέγχεται αυστηρότατα.

  • 21 Φεβρουαρίου 2010, 12:03 | ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ

    Εγω κύριοι δεν έιμαι ειδικός αλλά να καταθέσω μία απλή πρόταση με βάση την αρχή ότι πρέπει να απεμπλακεί πλήρως ο παραγων άνθρωπος ώστε να τελειώσει η συναλλαγή κάτω από το τραπέζι. Να μήν πηγαίνει δηλαδή ο ελεγκτής στο πρατήριο.
    1. Προτείνω λοιπόν όλα αυτά τα συστήματα μέτρησης εισροών να καταγράφουν και κρατάνε στη μνήμη τους τις μετρήσεις να τις συνδυάζουν παράλληλα μέσω του κεντρικού συσστήματος με τις εκροές. Ώστε να μή μπορώ να αφαιρέσω καύσιμο κατευθείαν από τη δεξαμενή τη στιγμή που είναι φουσκωμένο λόγω της υψηλής θερμοκρασίας. Επιπλεόν όλα τα ανοίγματα των δεξαμενών πρέπει να διαθέτουν αισθητήρες οι οποίοι να καταγράφουν και να κρατούν στη μνήμη κάθε πότε ανοίγουν ώστε να συνδυάζεται με την εισροή των καυσίμων.
    ΕΧΟΥΜΕ ΠΙΣΤΕΥΩ ΦΟΒΕΡΟ ΕΜΨΥΧΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΕΙ ΤΟ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙ ΣΥΣΤΗΜΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΙΣΧΟΣ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ.

  • 19 Φεβρουαρίου 2010, 21:56 | SS

    Οι προδιαγραφές ακρίβειας μέτρησης της στάθμης είναι απολύτως περιττές καθώς ο αντικειμενικός στόχος είναι η ζητούμενη ακρίβεια μέτρησης του όγκου που αναφέρεται στο επόμενο εδάφιο.

  • 19 Φεβρουαρίου 2010, 14:34 | EA

    Φαίνεται καλή λύση το magnetostrictive probe. Νομίζω πως αρκεί δεν χρειαζόμαστε πολλά διαφορετικά probes. Τα πολλά διαφορετικά κάνουν το σύστημα διαβλητό.

  • 19 Φεβρουαρίου 2010, 14:26 | AnestisP

    Καιρός ήταν να ελέγχει κάποιος και τα πρατήρια.

    Το σύστημα πρέπει να εφαρμοστεί άμεσα.
    Πέρα από την φορολόγησή τους, πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στη μη νόθευση των καυσίμων.