ΜΕΡΟΣ Α’ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΟΥ ΧΕΙΡΙΖΟΝΤΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ (άρθρα 1-8)

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’

ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ

 

Άρθρο 1

Σκοπός

 

Σκοπός του παρόντος Μέρους είναι η ενίσχυση της αποτελεσματικότητας του τομέα των δημοσίων συμβάσεων στην Ελλάδα

 

Άρθρο 2

Αντικείμενο

Αντικείμενο του παρόντος Μέρους είναι η θέσπιση πλαισίου για την επαγγελματική κατάρτιση και πιστοποίηση των υπαλλήλων που εργάζονται στον τομέα των δημοσίων συμβάσεων, καθώς και την παροχή οικονομικών και μη οικονομικών κινήτρων για την προσέλκυση και διατήρηση εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού που αποτελεί τον σημαντικότερο πολλαπλασιαστή αποτελεσματικότητας σε κάθε σύστημα διοικητικών διαδικασιών.

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΜΕΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ

 

Άρθρο 3

Κατάρτιση και πιστοποίηση προσωπικού αναθετουσών αρχών και αναθετόντων φορέων – Προσθήκη άρθρου 344Α στον ν. 4412/2016

Στον ν. 4412/2016 (Α’ 147) προστίθεται άρθρο 344Α ως εξής:

«Άρθρο 344Α

Κατάρτιση και πιστοποίηση προσωπικού αναθετουσών αρχών και αναθετόντων φορέων

  1. Το Δημόσιο διασφαλίζει ότι το προσωπικό που είναι επιφορτισμένο με την υποστήριξη ή τη διενέργεια των διαδικασιών σχεδιασμού, ανάθεσης και εκτέλεσης δημοσίων συμβάσεων, διαθέτει την απαιτούμενη επαγγελματική κατάρτιση και εξειδίκευση. Αρμόδιοι φορείς για την προώθηση της επαγγελματοποίησης του προσωπικού των αναθετουσών αρχών και αναθετόντων φορέων ορίζονται τα Υπουργεία Ανάπτυξης, Υποδομών και Μεταφορών και Υγείας, μέσω των Εθνικών Κεντρικών Αρχών Αγορών της παρ. 1 του άρθρου 41, τα Υπουργεία Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων.
  2. Το παρόν εφαρμόζεται σε υπαλλήλους του Δημοσίου με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, που υπηρετούν σε οργανικές μονάδες με αρμοδιότητα την υποστήριξη ή τη διενέργεια των διαδικασιών σχεδιασμού, ανάθεσης και εκτέλεσης δημοσίων συμβάσεων.».

 

Άρθρο 4

Σύσταση Μητρώου Επαγγελματιών Δημοσίων Συμβάσεων – Προϋποθέσεις εγγραφής και λόγοι διαγραφής – Προσθήκη άρθρου 344Β στον ν. 4412/2016

Στον ν. 4412/2016 (Α’ 147) προστίθεται άρθρο 344Β ως εξής:

«Άρθρο 344Β

Σύσταση Μητρώου Επαγγελματιών Δημοσίων Συμβάσεων – Προϋποθέσεις εγγραφής και λόγοι διαγραφής

  1. Στο Σύστημα Διαχείρισης Ανθρωπίνου Δυναμικού του άρθρου 57 του ν. 5149/2024 (Α’ 169), συστήνεται Μητρώο Επαγγελματιών Δημοσίων Συμβάσεων, το οποίο διαχειρίζονται τα Υπουργεία Ανάπτυξης και Υποδομών και Μεταφορών. Το Μ.Ε.ΔΗ.ΣΥ. υποδιαιρείται σε δύο (2) Υπομητρώα:

α) το Υπομητρώο Επαγγελματιών Δημοσίων Συμβάσεων Προμηθειών και Υπηρεσιών (Μ.Ε.ΔΗ.ΣΥ. – Π.Υ.), υπό τη διαχείριση του Υπουργείου Ανάπτυξης και

β) το Υπομητρώο Επαγγελματιών Δημοσίων Συμβάσεων Έργων και Τεχνικών Μελετών (Μ.Ε.ΔΗ.ΣΥ. – Ε.Τ.Μ.), υπό τη διαχείριση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Για την έναρξη λειτουργίας κάθε Υπομητρώου εκδίδεται διαπιστωτική πράξη από τον φορέα διαχείρισής του.

  1. Στο Μ.Ε.ΔΗ.ΣΥ. εγγράφονται οι υπάλληλοι της παρ. 2 του άρθρου 344Α, οι οποίοι πληρούν τις εξής προϋποθέσεις:

α) είναι ενταγμένοι σε κλάδο και ειδικότητα των κατηγοριών Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού ή Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης ή Τεχνολογικής Εκπαίδευσης ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,

β) έχουν ολοκληρώσει τη δοκιμαστική τους υπηρεσία, εφόσον υπέχουν σχετική υποχρέωση,

γ) με την επιφύλαξη της παρ. 3, διαθέτουν γνώση πληροφορικής ή χειρισμού Ηλεκτρονικού Υπολογιστή (Η/Υ), σύμφωνα με το άρθρο 9 του π.δ. 85/2022 (Α’ 232), περί γνώσης πληροφορικής ή χειρισμού Η/Υ και απόδειξης αυτής,

δ) διαθέτουν καλή γνώση της αγγλικής γλώσσας, σύμφωνα με το άρθρο 10 του π.δ. 85/2022, περί γνώσης ξένης γλώσσας και απόδειξης αυτής,

ε) είναι πιστοποιημένοι στο επίπεδο 1 του άρθρου 344Γ ή έχουν αποφοιτήσει από το Τμήμα Δημοσίων Συμβάσεων της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης.

  1. Κατ’ εξαίρεση της περ. γ) της παρ. 2, υπάλληλοι που δεν είναι σε θέση να αποδείξουν τη γνώση πληροφορικής ή χειρισμού Η/Υ σύμφωνα με το άρθρο 9 του π.δ. 85/2022, μπορούν να εγγραφούν στο Μ.Ε.ΔΗ.ΣΥ., εφόσον έχουν επιτυχώς παρακολουθήσει επιμορφωτικό πρόγραμμα του θεματικού τομέα «ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ» του Ινστιτούτου Επιμόρφωσης του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης, το οποίο καλύπτει, κατ’ ελάχιστον, τα εξής αντικείμενα: α) επεξεργασία κειμένων, β) λογιστικά φύλλα και γ) υπηρεσίες διαδικτύου.
  2. Υπάλληλος που είναι εγγεγραμμένος στο Μ.Ε.ΔΗ.ΣΥ. διαγράφεται από αυτό αν:

α) σταματήσει να υπηρετεί σε οργανική μονάδα με αρμοδιότητα την υποστήριξη ή τη διενέργεια των διαδικασιών σχεδιασμού, ανάθεσης και εκτέλεσης δημοσίων συμβάσεων ή

β) δεν συμμετάσχει εμπρόθεσμα σε πρόγραμμα επαναπιστοποίησης των γνώσεων και δεξιοτήτων στο αντικείμενο των δημοσίων συμβάσεων, του άρθρου 17 του ν. 5111/2024 (Α’ 76), ή αν αποτύχει στις εξετάσεις επαναπιστοποίησης.».

 

Άρθρο 5

Πιστοποίηση στο αντικείμενο των δημοσίων συμβάσεων – Προσθήκη άρθρου 344Γ στον ν. 4412/2016

Στον ν. 4412/2016 (Α’ 147) προστίθεται άρθρο 344Γ ως εξής:

«Άρθρο 344Γ

Πιστοποίηση στο αντικείμενο των δημοσίων συμβάσεων

  1. Η πιστοποίηση των υπαλλήλων που επιθυμούν να εγγραφούν ή να παραμείνουν εγγεγραμμένοι στο Μ.Ε.ΔΗ.ΣΥ. διενεργείται σε δύο (2) επίπεδα, μέσω της επιτυχούς παρακολούθησης των ειδικών προγραμμάτων του άρθρου 17 του ν. 5111/2024 (Α’ 76):

α) πιστοποίηση γενικών γνώσεων και δεξιοτήτων στο αντικείμενο των δημοσίων συμβάσεων (επίπεδο 1), που καλύπτουν ολόκληρο τον κύκλο ζωής (σχεδιασμό, ανάθεση και εκτέλεση) των δημοσίων συμβάσεων προμηθειών και υπηρεσιών ή έργων και μελετών και

β) πιστοποίηση ειδικών γνώσεων και δεξιοτήτων στο αντικείμενο των δημοσίων συμβάσεων (επίπεδο 2).

  1. Η πιστοποίηση του επιπέδου 1 αφορά στους υπαλλήλους που επιθυμούν να εγγραφούν στο Μ.Ε.ΔΗ.ΣΥ. Η πιστοποίηση του επιπέδου 2 αφορά πιστοποιημένους στο επίπεδο 1 υπαλλήλους, οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στο Μ.Ε.ΔΗ.ΣΥ. και των οποίων τα καθήκοντα περιλαμβάνουν την εφαρμογή εξειδικευμένων διαδικασιών και εργαλείων υποστήριξης, σχεδιασμού, ανάθεσης και εκτέλεσης δημοσίων συμβάσεων.
  2. Η πιστοποίηση της παρ. 1 έχει χρονική ισχύ τριών (3) ετών από την έκδοση των αποτελεσμάτων της εξέτασης. Για την ανανέωσή της απαιτείται επιτυχής επαναπιστοποίηση του υπαλλήλου στο υψηλότερο επίπεδο πιστοποίησης της παρ. 1, που αυτός κατέχει.
  3. Αν ο υπάλληλος υποβάλλει, πριν από τη λήξη ισχύος της πιστοποίησής του κατά την παρ. 3, αίτηση συμμετοχής σε πρόγραμμα επαναπιστοποίησης γνώσεων και δεξιοτήτων στο αντικείμενο των δημοσίων συμβάσεων, τα κίνητρα του άρθρου 344Ε εξακολουθούν να εφαρμόζονται έως την ημερομηνία της επιτυχούς επανεξέτασης, η οποία λαμβάνει χώρα το αργότερο εντός ενός (1) έτους από τη λήξη της χρονικής ισχύος της προηγούμενης πιστοποίησης. Η προθεσμία του προηγούμενου εδαφίου αναστέλλεται για όσο χρονικό διάστημα ο υπάλληλος τελεί σε άδεια μητρότητας, σύμφωνα με το άρθρο 52 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007, Α’ 26), περί αδειών μητρότητας και προγεννητικού ελέγχου, ή ανατροφής τέκνου με ή χωρίς αποδοχές, σύμφωνα με το άρθρο 53, περί διευκολύνσεων υπαλλήλων με οικογενειακές υποχρεώσεις, ή σε αναρρωτική άδεια με αποδοχές σύμφωνα με το άρθρο 54, περί δικαιώματος αναρρωτικής άδειας, του ίδιου Κώδικα.
  4. Οι υπάλληλοι που υπηρετούν ή επιθυμούν να υπηρετήσουν σε οργανικές μονάδες με αρμοδιότητα την υποστήριξη ή τη διενέργεια των διαδικασιών σχεδιασμού, ανάθεσης και εκτέλεσης δημοσίων συμβάσεων, μπορούν να αιτούνται τη συμμετοχή τους στο ειδικό πρόγραμμα πιστοποίησης επάρκειας στο αντικείμενο των δημοσίων συμβάσεων του άρθρου 17 του ν. 5111/2024. Οι υπάλληλοι που υπηρετούν σε οργανικές μονάδες με αρμοδιότητα την υποστήριξη ή τη διενέργεια των διαδικασιών σχεδιασμού, ανάθεσης και εκτέλεσης δημοσίων συμβάσεων συμμετέχουν, κατά προτεραιότητα, στο ανωτέρω πρόγραμμα. Εφόσον επιλεγούν να συμμετάσχουν στο ειδικό πρόγραμμα πιστοποίησης, αποδεσμεύονται από τα υπηρεσιακά τους καθήκοντα, για τις ημέρες διεξαγωγής του προγράμματος και της εξέτασης πιστοποίησης.».

 

Άρθρο 6

Υπηρεσιακή κατάσταση, καθήκοντα και υποχρεώσεις εγγεγραμμένων στο Μητρώο Επαγγελματιών Δημοσίων Συμβάσεων υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 344Δ στον ν. 4412/2016

Στον ν. 4412/2016 (Α’ 147) προστίθεται άρθρο 344Δ ως εξής:

«Άρθρο 344Δ

Υπηρεσιακή κατάσταση, καθήκοντα και υποχρεώσεις των εγγεγραμμένων στο Μητρώο Επαγγελματιών Δημοσίων Συμβάσεων υπαλλήλων

  1. Οι υπάλληλοι που εγγράφονται στο Μ.Ε.ΔΗ.ΣΥ., διατηρούν τον κλάδο και την ειδικότητά τους, σύμφωνα με το π.δ. 85/2022 (Α’ 232).
  2. Το αντικείμενο εργασίας των ανωτέρω υπαλλήλων, περιλαμβάνει, κατ’ ελάχιστον, ένα από τα ακόλουθα καθήκοντα:

α) τον σχεδιασμό, την ανάθεση και την εκτέλεση των δημοσίων συμβάσεων,

β) την παραγωγή του πρωτογενούς και δευτερογενούς ρυθμιστικού πλαισίου των δημοσίων συμβάσεων και τη συμβουλευτική υποστήριξη των αναθετουσών αρχών και αναθετόντων φορέων κατά την εφαρμογή του,

γ) την παροχή κεντρικών και επικουρικών δραστηριοτήτων αγορών και

δ) τη λειτουργική και επιχειρησιακή υποστήριξη και παρακολούθηση του τομέα των δημοσίων συμβάσεων.

  1. Οι υπάλληλοι που εγγράφονται στο Μ.Ε.ΔΗ.ΣΥ., δεν ασκούν:

α) τα ελεγκτικής φύσεως καθήκοντα, που αφορούν στον έλεγχο δημοσίων συμβάσεων, εξαιρουμένων όσων ασκούνται από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ.),

β) τα καθήκοντα που σχετίζονται με την κρίση από τα μέλη των κλιμακίων της Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ. και την έκδοση αποφάσεων επί προδικαστικών προσφυγών, που ασκούνται κατά το στάδιο που προηγείται της σύναψης δημοσίων συμβάσεων και

γ) τα καθήκοντα που αφορούν στην εκκαθάριση, την ενταλματοποίηση και την πληρωμή δαπανών δημοσίων συμβάσεων.

  1. Οι υπάλληλοι που πιστοποιούνται στο επίπεδο 1 του άρθρου 344Γ τοποθετούνται, με απόφαση του κατά περίπτωση αρμοδίου οργάνου, σε οργανική μονάδα του φορέα τους, στο πεδίο αρμοδιοτήτων της οποίας εμπίπτει ένα ή περισσότερα από τα καθήκοντα της παρ. 2, εφόσον δεν υπηρετούν ήδη σε τέτοια μονάδα και υπό την προϋπόθεση της ύπαρξης κενής οργανικής θέσης σε αυτήν. Οι ως άνω υπάλληλοι εγγράφονται στο Μ.Ε.ΔΗ.ΣΥ. μετά από την τοποθέτησή τους στην εν λόγω οργανική μονάδα.
  2. Δεν επιτρέπονται:

α) η μετακίνηση, μετάταξη ή απόσπαση υπαλλήλου, που έχει εγγραφεί στο Μ.Ε.ΔΗ.ΣΥ., σε οργανική μονάδα του ιδίου ή άλλου φορέα, με καθήκοντα διαφορετικά από αυτά της παρ. 2, πριν παρέλθουν δύο (2) έτη από την εγγραφή του στο Μ.Ε.ΔΗ.ΣΥ., με την επιφύλαξη ειδικών διατάξεων περί μετατάξεων ή αποσπάσεων και

β) η ανάθεση σε υπάλληλο, που έχει εγγραφεί στο Μ.Ε.ΔΗ.ΣΥ., καθηκόντων διαφορετικών από αυτά της παρ. 2, εκτός αν αιτιολογείται ειδικά λόγω τεκμηριωμένης έλλειψης προσωπικού του φορέα. Από την απαγόρευση του προηγούμενου εδαφίου εξαιρούνται οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ βαθμού με πληθυσμό έως εκατό πενήντα χιλιάδων (150.000) κατοίκων και τα νομικά πρόσωπα αυτών.

Για τις ανάγκες της παρούσας, δεν νοείται ως ανάθεση διαφορετικών καθηκόντων η συμμετοχή σε επιτροπές, ομάδες εργασίας και έργου και πάσης φύσεως όργανα, που ασκούν γνωμοδοτική ή άλλη αρμοδιότητα επί θεμάτων δημοσίων συμβάσεων, είτε συνιστώνται εντός του φορέα στον οποίο υπηρετεί ο υπάλληλος, είτε εκτός.

  1. Οι εγγεγραμμένοι στο Μ.Ε.ΔΗ.ΣΥ. υπάλληλοι:

α) υποβάλλουν δήλωση περιουσιακής κατάστασης και οικονομικών συμφερόντων, σύμφωνα με τον ν. 5026/2023 (Α’ 45) και

β) γνωστοποιούν στην αναθέτουσα αρχή ή στον αναθέτοντα φορέα τυχόν σύγκρουση συμφερόντων, σύμφωνα με τα άρθρα 24 και 262 του παρόντος, που ανακύπτει κατά τη διενέργεια διαδικασίας σχεδιασμού, ανάθεσης και εκτέλεσης δημόσιας σύμβασης, στην οποία συμμετέχουν.».

 

Άρθρο 7

Κίνητρα για εγγεγραμμένους στο Μητρώο Επαγγελματιών Δημοσίων Συμβάσεων υπαλλήλους – Προσθήκη άρθρου 344Ε στον ν. 4412/2016

Στον ν. 4412/2016 (Α’ 147) προστίθεται άρθρο 344Ε ως εξής:

«Άρθρο 344Ε

Κίνητρα για τους εγγεγραμμένους στο Μητρώο Επαγγελματιών Δημοσίων Συμβάσεων υπαλλήλους

  1. Οι υπάλληλοι που εγγράφονται στο Μ.Ε.ΔΗ.ΣΥ.:

α) λαμβάνουν αποζημίωση έως το πενήντα τοις εκατό (50%) του ανώτατου ορίου της παρ. 5 του άρθρου 21 του ν. 4354/2015 (Α’ 176), περί αμοιβών συλλογικών οργάνων, που καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών,

β) λαμβάνουν ως εισαγωγικό βαθμό τον βαθμό Β’ του άρθρου 80 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007, Α’ 26), περί βαθμολογικής διάρθρωσης θέσεων, και του άρθρου 83 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (ν. 3584/2007, Α’ 143), περί βαθμολογικής διάρθρωσης θέσεων,

γ) επιλέγονται, κατά προτεραιότητα, για την άσκηση καθηκόντων προϊσταμένου οργανικής μονάδας, οποιουδήποτε οργανωτικού επιπέδου, με αρμοδιότητα την υποστήριξη ή τη διενέργεια των διαδικασιών σχεδιασμού, ανάθεσης και εκτέλεσης δημοσίων συμβάσεων, τηρουμένων κατά τα λοιπά των προβλέψεων του άρθρου 84 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ., περί προϊσταμένων οργανικών μονάδων, και του άρθρου 87 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων, περί προϊσταμένων οργανικών μονάδων, και

δ) αποσπώνται ή μετατάσσονται σε οργανικές μονάδες, με αρμοδιότητα την υποστήριξη ή τη διενέργεια των διαδικασιών σχεδιασμού, ανάθεσης και εκτέλεσης δημοσίων συμβάσεων, που προκηρύσσονται μέσω του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας του ν. 4440/2016 (Α’ 224), χωρίς να απαιτείται η προϋπόθεση της κάλυψης του ποσοστού του εξήντα πέντε τοις εκατό (65%) στον φορέα προέλευσης, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 4 του ιδίου νόμου, περί προϋποθέσεων συμμετοχής, εφόσον υπάρχει σύμφωνη γνώμη του φορέα προέλευσης. Από την εφαρμογή του προηγούμενου εδαφίου εξαιρούνται οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού. Στα περιγράμματα θέσεων εργασίας των προκηρυσσόμενων θέσεων, που καταχωρίζονται στο ψηφιακό οργανόγραμμα των υπηρεσιών υποδοχής, η πιστοποίηση της παρ. 1 του άρθρου 344Γ προβλέπεται ως επιθυμητό προσόν.

  1. Οι υπάλληλοι που εγγράφονται στο Μ.Ε.ΔΗ.ΣΥ., μπορούν να αιτηθούν από τον φορέα εργασίας τους την ένταξή τους σε καθεστώς τηλεργασίας για εξήντα (60) εργάσιμες ημέρες ανά ημερολογιακό έτος, κατά παρέκκλιση της παρ. 2 του άρθρου 8 του ν. 4807/2021 (Α’ 96), περί χρονικών ορίων τηλεργασίας. Το αρμόδιο όργανο εγκρίνει το αίτημα του υπαλλήλου για τηλεργασία, εκτός εάν συντρέχει σπουδαίος λόγος για την απόρριψή του, η οποία αιτιολογείται ειδικώς και κοινοποιείται εγγράφως προς τον υπάλληλο, εντός προθεσμίας δέκα (10) ημερών από την υποβολή του, διαφορετικά το αίτημα θεωρείται εγκεκριμένο. Το μέγιστο ποσοστό των υπαλλήλων ανά διεύθυνση του φορέα που δύναται να απασχολείται μέσω τηλεργασίας, δεν μπορεί να υπερβαίνει το εξήντα τοις εκατό (60%) επί του συνόλου των υπαλλήλων της εν λόγω Διεύθυνσης, κατά παρέκκλιση του άρθρου 9 του ν. 4807/2021, περί ποσοτικού περιορισμού της τηλεργασίας.

Οι ασκούντες καθήκοντα προϊσταμένου οργανικών μονάδων επιπέδου Τμήματος και Διεύθυνσης μπορούν να αιτηθούν από τον άμεσα ιεραρχικά προϊστάμενό τους την ένταξή τους σε καθεστώς τηλεργασίας για σαράντα (40) εργάσιμες ημέρες ανά ημερολογιακό έτος. Το μέγιστο ποσοστό των προϊσταμένων ανά Διεύθυνση που απασχολείται μέσω τηλεργασίας, δεν μπορεί να υπερβαίνει το τριάντα τοις εκατό (30%) επί του συνόλου των προϊσταμένων της εν λόγω Διεύθυνσης. Προϋπόθεση για την ένταξη στο ανωτέρω καθεστώς τηλεργασίας είναι η έκδοση διαπιστωτικής πράξης του Υπουργού Ανάπτυξης, με την οποία διαπιστώνεται ότι εκκινεί η εφαρμογή πλήρως (end-to-end) ηλεκτρονικών διαδικασιών δημοσίων συμβάσεων μέσω της λειτουργίας του ΕΣΗΔΗΣ.

  1. Αν ο υπάλληλος διαγραφεί από το Μ.Ε.ΔΗ.ΣΥ., τα κίνητρα των παρ. 1 και 2 παύουν να εφαρμόζονται από τον χρόνο διαγραφής του.».

 

Άρθρο 8

Σύσταση Τμήματος Δημοσίων Συμβάσεων στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης – Προσθήκη παρ. 3Α στο π.δ. 57/2007

Στο άρθρο 15 του π.δ. 57/2007 (Α’ 59), περί χαρακτήρα και κατεύθυνσης, προστίθεται παρ. 3Α, ως εξής:

«3Α. Με τη διαδικασία της παρ. 3, συστήνεται στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης Τμήμα Δημοσίων Συμβάσεων με σκοπό την εκπαίδευση στελεχών με επαγγελματική κατάρτιση στο αντικείμενο των δημοσίων συμβάσεων. Με όμοια απόφαση μπορεί να διατηρείται το Τμήμα Δημοσίων Συμβάσεων και σε επόμενες εκπαιδευτικές σειρές. Οι απόφοιτοι του Τμήματος Δημοσίων Συμβάσεων θεωρείται ότι έχουν πιστοποιηθεί στο επίπεδο 1 της παρ. 1 του άρθρου 344Γ του ν. 4412/2016 (Α’ 147), υπό την προϋπόθεση της επιτυχούς συμμετοχής σε γραπτή δοκιμασία, που διεξάγεται κατά τη διάρκεια της φάσης προετοιμασίας διορισμού, επί της συνολικής διδακτέας ύλης της ειδικής φάσης του προγράμματος σπουδών του Τμήματος.

Οι απόφοιτοι του Τμήματος Δημοσίων Συμβάσεων διορίζονται, σύμφωνα με τη δήλωση προτίμησης και τη βαθμολογική κατάταξή τους μετά το πέρας της δεύτερης φάσης σπουδών, σε οργανικές θέσεις υπηρεσιών με αρμοδιότητα την υποστήριξη ή τη διενέργεια των διαδικασιών σχεδιασμού, ανάθεσης και εκτέλεσης δημοσίων συμβάσεων.».

  • 30 Μαΐου 2025, 18:27 | Ελπίδα Σταματακη

    1)Στο Άρθρο7 Κίνητρα για εγγεγραμμένους στο Μητρώο Επαγγελματιών Δημοσίων Συμβάσεων υπαλλήλους – Προσθήκη άρθρου 344Ε στον ν. 4412/2016, θα μπορούσε να παραληφθεί η προϋπόθεση για την καλή γνώση ξενης γλώσσας. Εφόσον κατά το διορισμό του υπαλλήλου δεν ήταν απαραίτητο προσόν διορισμού η γνώση ξένης γλώσσας και εξακολουθεί να μην είναι σύμφωνα με το ΠΔ85/22, είναι άδικο τώρα να απαιτείται προϋπόθεση για εγγραφή στο ΜΕΔΗΣΥ. Έτσι αποκλείονται έμπειροι υπάλληλοι που είναι πολύ χρήσιμοι και σπάνιοι .
    2) ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 5, ΠΑΡ.3: Η ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΙΣΧΥΩΣ ΤΗΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ 3 ΕΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΥΝΤΟΜΗ ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΩΟΥ Μ.Ε.ΔΗ.ΣΗ.ΕΙΔΙΚΑ ΣΕ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΥΡΙΩΣΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΟΒΑΡΗ ΥΠΟΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΛΟΙ ΛΙΓΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ .ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 5-10 ΕΤΗ.ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΑ ΤΡΙΑ (3) ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΗΜΒΑΣΕΩΝ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΩΡΑ ΣΤΟ ΕΚΔΔΑ; ΕΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ 1 ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΞΕΚΙΝΑ Η ΤΡΙΕΤΙΑ;
    3) ΑΡΘΡΟ 7, ΠΑΡ. 1δ): ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΔΙΑΓΡΑΦΕΙ Η ΦΡΑΣΗ “εφόσον υπάρχει σύμφωνη γνώμη του φορέα προέλευσης” ΚΑΘΩΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΥΠΟΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΔΕΝ ΘΑ ΔΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑ ΦΟΡΕΑ Η ΣΥΜΦΩΝΗ ΓΝΩΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΝ ΛΟΓΩ ΚΙΝΗΤΡΙΟ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΞΙΑ

  • 30 Μαΐου 2025, 18:01 | Ελπίδα Σταματακη

    1)Στο Άρθρο7 Κίνητρα για εγγεγραμμένους στο Μητρώο Επαγγελματιών Δημοσίων Συμβάσεων υπαλλήλους – Προσθήκη άρθρου 344Ε στον ν. 4412/2016, θα μπορούσε να παραληφθεί η προϋπόθεση για την καλή γνώση ξενης γλώσσας
    2) ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 5, ΠΑΡ.3: Η ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΙΣΧΥΩΣ ΤΗΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ 3 ΕΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΥΝΤΟΜΗ ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΩΟΥ Μ.Ε.ΔΗ.ΣΗ.ΕΙΔΙΚΑ ΣΕ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΥΡΙΩΣΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΟΒΑΡΗ ΥΠΟΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΛΟΙ ΛΙΓΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ .ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 5-10 ΕΤΗ.ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΑ ΤΡΙΑ (3) ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΗΜΒΑΣΕΩΝ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΩΡΑ ΣΤΟ ΕΚΔΔΑ; ΕΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ 1 ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΞΕΚΙΝΑ Η ΤΡΙΕΤΙΑ;
    3) ΑΡΘΡΟ 7, ΠΑΡ. 1δ): ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΔΙΑΓΡΑΦΕΙ Η ΦΡΑΣΗ “εφόσον υπάρχει σύμφωνη γνώμη του φορέα προέλευσης” ΚΑΘΩΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΥΠΟΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΔΕΝ ΘΑ ΔΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑ ΦΟΡΕΑ Η ΣΥΜΦΩΝΗ ΓΝΩΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΝ ΛΟΓΩ ΚΙΝΗΤΡΙΟ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΞΙΑ

  • 30 Μαΐου 2025, 17:33 | ΘΑΝΟΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

    ΑΡΘΡΟ 7, ΠΑΡ. 1δ: ΝΑ ΔΙΑΓΡΑΦΕΙ Η ΦΡΑΣΗ “εφόσον υπάρχει σύμφωνη γνώμη του φορέα προέλευσης”

    ΑΡΘΡΟ 5, ΠΑΡ. 5α: η φραση «με την επιφύλαξη ειδικών διατάξεων περί μετατάξεων ή αποσπάσεων», είναι αόριστη και είναι χρήσιμο να εξειδικευτεί (και χωρίς να γράφει «με την επιφυλάξη» αλλά να γράφει λχ «εκτός εαν υφίστανται») με αναφορά σε κατά παρέκκλιση διατάξεις περί αποσπάσεων/μετατάξεων έτερων φορέων και στις αποσπάσεις Εθνικών Εμπειρογνωμόνων στην Ε.Ε. ή σε Αρχές της/υπηρεσίες της ή Διεθνείς Οργανισμούς που συμμετέχει η Ελλάδα.

  • 30 Μαΐου 2025, 14:11 | ΕΥΓΕΝΙΑ ΑΓΓΕΛΗ

    Άρθρο 4 παρ. 2δ: Εφόσον κατά το διορισμό του υπαλλήλου δεν ήταν απαραίτητο προσόν διορισμού η γνώση ξένης γλώσσας και εξακολουθεί να μην είναι σύμφωνα με το ΠΔ85/22, είναι άδικο τώρα να απαιτείται προϋπόθεση για εγγραφή στο ΜΕΔΗΣΥ. Έτσι αποκλείονται έμπειροι υπάλληλοι που είναι δυσεύρετοι.
    Άρθρο 7 παρ. 1β: Τι θα ισχύει για τους υπαλλήλους που κατέχουν ήδη βαθμό Α’;
    Άρθρο 7 παρ. 1δ: Καταρρίπτεται η αρχή της ίσης μεταχείρισης και ενισχύεται η διάκριση στην εργασία και την απασχόληση, η αδικαιολόγητη διαφορετική μεταχείριση ανάμεσα στους υπαλλήλους των ΟΤΑ και των υπολοίπων φορέων του δημοσίου.

  • 30 Μαΐου 2025, 12:59 | ΖΑΦΕΙΡΟΥΛΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ

    Η ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΙΣΧΥΩΣ ΤΗΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ 3 ΕΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΥΝΤΟΜΗ ΚΑΙ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΩΣ ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΟ ΑΝΤΙΚΙΝΗΤΡΟ ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΩΟΥ Μ.Ε.ΔΗ.ΣΗ.
    ΣΤΙΣ ΉΔΗ ΥΠΟΣΤΕΛΕΧΩΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΟΥ ΑΣΧΟΛΟΥΤΝΑΙ ΜΕ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΑΔΥΝΑΤΟ ΝΑ ΛΕΙΠΟΥΝ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥΣ ΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΕΚ ΠΕΡΙΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ 2 ΜΗΝΕΣ ΑΝΑ ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ, ΕΚΤΟΣ ΑΝ Η ΕΠΑΝΑΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΗ ΚΑΙ ΑΦΟΡΑ ΜΟΝΟ ΣΕ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ ΣΤΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ, Ή ΣΤΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΟΙ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ (GOV, ΚΗΜΔΗΣ, ΕΣΗΔΗ).

  • 30 Μαΐου 2025, 12:48 | ΧΑΤΖΗΙΩΑΝΝΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

    Στις εξαιρέσεις της παρ. 3 του άρθρου 4 προτείνεται η εξαίρεση της απαίτησης πιστοποίησης για γνώση πληροφορικής για τους ήδη εγγεγραμμένους χρήστες της δικτυακής πύλης ηλεκτρονικών δημοσιών συμβάσεων Promitheus.gov.gr (ΕΣΗΔΗΣ Προμήθειες – Έργα), χωρίς την εφαρμογή της απαίτησης του άρθρου 9 του ΠΔ. 85/2022
    Η χρονική ισχύ της παρ. 3 του άρθρου 5 για πιστοποίηση στο αντικείμενο των δημοσίων συμβάσεων να ανέρχεται κατ’ ελάχιστο στα 5 έτη

  • 30 Μαΐου 2025, 11:12 | ΧΑΤΖΗΙΩΑΝΝΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

    Στις εξαιρέσεις της παρ. 3 του άρθρου 4 προτείνεται η εξαίρεση της απαίτησης πιστοποίησης για γνώση πληροφορικής για τους ήδη εγγεγραμμένους χρήστες της δικτυακής πύλης ηλεκτρονικών δημοσιών συμβάσεων Promitheus.gov.gr (ΕΣΗΔΗΣ Προμήθειες – Έργα), χωρίς την εφαρμογή της απαίτησης του άρθρου 9 του ΠΔ. 85/2022

    Η χρονική ισχύ της παρ. 3 του άρθρου 5 για πιστοποίηση στο αντικείμενο των δημοσίων συμβάσεων να ανέρχεται κατ’ ελάχιστο στα 5 έτη

  • 30 Μαΐου 2025, 10:06 | Αθανάσιος Λιτσάκος

    Άρθρο 3: Κατάρτιση και πιστοποίηση προσωπικού αναθετουσών αρχών και αναθετόντων φορέων.
    Αναφέρονται πολλοί αρμόδιοι φορείς. Θα ήταν χρήσιμο να διευκρινιστεί αν θα υπάρχει ένας συντονιστικός φορέας ή ένα πρωτόκολλο συνεργασίας μεταξύ τους, για να αποφευχθούν επικαλύψεις ή κενά. Επίσης, μια πρόβλεψη για τακτική αξιολόγηση των προγραμμάτων κατάρτισης.

    Άρθρο 4: Σύσταση Μητρώου Επαγγελματιών Δημοσίων Συμβάσεων – Προϋποθέσεις εγγραφής και λόγοι διαγραφής.

    Μεταβατικές διατάξεις για τους ήδη υπηρετούντες.
    Το άρθρο 4, παρ. 2, περ. ε) απαιτεί πιστοποίηση επιπέδου 1 για την εγγραφή. Για τους υφιστάμενους υπαλλήλους που εργάζονται ήδη σε αυτόν τον τομέα, θα πρέπει να υπάρξει μια εύλογη μεταβατική περίοδος, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος Μέρους, υπηρετούν σε οργανικές μονάδες με αρμοδιότητα την υποστήριξη ή τη διενέργεια των διαδικασιών σχεδιασμού, ανάθεσης και εκτέλεσης δημοσίων συμβάσεων, δύναται να προβλεφθεί μεταβατική περίοδος, η οποία δεν υπερβαίνει πχ τα δύο (2) έτη, για την απόκτηση της πιστοποίησης του επιπέδου 1 του άρθρου 344Γ. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, οι εν λόγω υπάλληλοι διατηρούν την τοποθέτησή τους και δύνανται να υποβάλλουν αίτηση εγγραφής στο Μ.Ε.ΔΗ.ΣΥ. μετά την επιτυχή πιστοποίησή τους.

    Διευκρίνιση των λόγων διαγραφής.
    Η διαγραφή λόγω μη συμμετοχής ή αποτυχίας στην επαναπιστοποίηση (παρ. 4, περ. β) είναι λογική. Ωστόσο, η διαγραφή λόγω αλλαγής θέσης (παρ. 4, περ. α) θα πρέπει να συνδεθεί με το Άρθρο 6, παρ. 5, που περιορίζει τις μετακινήσεις. Να υπάρχει σαφήνεια αν η διαγραφή επέρχεται αυτόματα με την αλλαγή θέσης, ανεξάρτητα από τη θέληση του υπαλλήλου ή τον περιορισμό του άρθρου 6.

    Άρθρο 5: Πιστοποίηση στο αντικείμενο των δημοσίων συμβάσεων
    Αναφέρεται «επιτυχής παρακολούθηση των ειδικών προγραμμάτων» και «εξετάσεις». Θα ήταν χρήσιμο να προβλεφθεί ότι οι εξετάσεις θα διεξάγονται με αδιάβλητο τρόπο (π.χ., κεντρικά, με τράπεζα θεμάτων, ανώνυμη βαθμολόγηση) και ότι τα προγράμματα κατάρτισης θα είναι προσβάσιμα σε όλους.

    Διευκρίνιση για την «επαναπιστοποίηση στο υψηλότερο επίπεδο» (παρ. 3).
    Αν κάποιος είναι πιστοποιημένος στο Επίπεδο 1, για να ανανεώσει την πιστοποίησή του πρέπει να επαναπιστοποιηθεί στο υψηλότερο επίπεδο που κατέχει. Αυτό σημαίνει ότι αν είναι στο Επίπεδο 1, πρέπει να επαναπιστοποιηθεί στο Επίπεδο 1. Αν όμως έχει και Επίπεδο 2, πρέπει να επαναπιστοποιηθεί στο Επίπεδο 2. Η διατύπωση είναι λίγο ασαφής ως προς το αν υποχρεούται να ανέβει επίπεδο. Καλό είναι να διευκρινιστεί ότι η ανανέωση γίνεται στο ίδιο ή σε ανώτερο επίπεδο από αυτό που κατέχει ο υπάλληλος.

    Διευκρινίσεις για το Άρθρο 6 (344Δ)

    Να γίνει σαφές ότι οι διατάξεις του Άρθρου 344Δ για την ανάθεση καθηκόντων και την κινητικότητα υπερισχύουν των γενικών διατάξεων του Υπαλληλικού Κώδικα (όπως το Άρθρο 30) για τους εγγεγραμμένους στο Μ.Ε.ΔΗ.ΣΥ.

    Περισσότερη Αποσαφήνιση της «Τεκμηριωμένης Έλλειψης Προσωπικού»:Η φράση «εκτός αν αιτιολογείται ειδικά λόγω τεκμηριωμένης έλλειψης προσωπικού του φορέα» (παρ. 5, περ. β) μπορεί να οδηγήσει σε αυθαίρετες ερμηνείες. Χρειάζεται ένα πιο συγκεκριμένο πλαίσιο.

    θα μπορούσε να διατυπωθεί «εκτός αν αιτιολογείται ειδικά λόγω έκτακτης και σοβαρής υπηρεσιακής ανάγκης, που δεν δύναται να καλυφθεί με άλλον τρόπο και συνεπάγεται κίνδυνο για τη λειτουργία της υπηρεσίας. Η ανάθεση αυτή γίνεται για απολύτως αναγκαίο και περιορισμένο χρονικό διάστημα και κατόπιν αιτιολογημένης απόφασης του αρμόδιου Υπουργού ή του οικείου προϊσταμένου φορέα, η οποία κοινοποιείται στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων.»

    Μεγαλύτερη Ευελιξία για τους Μικρούς ΟΤΑ. Ενώ υπάρχει ήδη εξαίρεση για ΟΤΑ α’ βαθμού έως 150.000 κατοίκους, ίσως χρειάζεται περαιτέρω σκέψη για τους πολύ μικρούς ΟΤΑ ή φορείς που έχουν ελάχιστο προσωπικό και δεν μπορούν να διατηρήσουν υπαλλήλους αποκλειστικά σε ένα αντικείμενο. Αυτό βέβαια έρχεται σε αντίθεση με τον βασικό σκοπό του νόμου για εξειδίκευση.

    Άρθρο 7: Κίνητρα για εγγεγραμμένους στο Μητρώο Επαγγελματιών Δημοσίων Συμβάσεων υπαλλήλους

    Διευκρίνιση της αποζημίωσης (παρ. 1, περ. α).

    Η αποζημίωση έως 50% του ανώτατου ορίου του άρθρου 21 του ν. 4354/2015 «περί αμοιβών συλλογικών οργάνων» είναι λίγο ασαφής. Θα πρέπει να γίνει σαφές πώς ακριβώς θα υπολογίζεται και πότε θα καταβάλλεται. Η ΚΥΑ που προβλέπεται θα το καθορίσει, αλλά ίσως μια ελάχιστη βάση ή διευκρίνιση για το αν συνδέεται
    με συγκεκριμένα καθήκοντα ή απλά με την εγγραφή στο Μητρώο.

    Διεύρυνση της τηλεργασίας για τους ΟΤΑ.

    Ενώ η τηλεργασία είναι σημαντικό κίνητρο, η εξαίρεση των ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού από την κινητικότητα (παρ. 1, περ. δ) και η μη αναφορά τους στην τηλεργασία (παρ. 2) ίσως να είναι ένα σημείο που χρήζει βελτίωσης. Οι ΟΤΑ, ειδικά οι μικρότεροι, αντιμετωπίζουν συχνά προβλήματα στελέχωσης και η τηλεργασία θα μπορούσε να τους βοηθήσει να διατηρήσουν εξειδικευμένο προσωπικό.

    Διευκρίνιση για την «επιλογή κατά προτεραιότητα» σε θέσεις προϊσταμένων (παρ. 1, περ. γ).

    Πρέπει να γίνει σαφές πώς ακριβώς θα εφαρμόζεται αυτή η προτεραιότητα, ώστε να μην δημιουργούνται αμφιβολίες ή να μην παραβιάζονται άλλες διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα. Η προτεραιότητα να εφαρμόζεται και εφόσον πληρούν και τα λοιπά κριτήρια επιλογής προϊσταμένων που προβλέπονται στις κείμενες διατάξεις, τηρουμένων κατά τα λοιπά των προβλέψεων του άρθρου 84 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ., περί προϊσταμένων οργανικών μονάδων, και του άρθρου 87 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων, περί προϊσταμένων οργανικών μονάδων.

    Άρθρο 8: Σύσταση Τμήματος Δημοσίων Συμβάσεων στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης.

    Το Τμήμα θα εκπαιδεύει στελέχη. Θα ήταν χρήσιμο να προβλεφθεί η δυνατότητα για το Τμήμα να συνεργάζεται με φορείς της αγοράς, επαγγελματικούς συλλόγους ή ακόμη και διεθνείς οργανισμούς, για την επικαιροποίηση του προγράμματος σπουδών και την πρακτική άσκηση.

    Διευκρίνιση για τη γραπτή δοκιμασία (παρ. 3Α).

    Αναφέρεται γραπτή δοκιμασία κατά τη φάση προετοιμασίας διορισμού. Θα ήταν σημαντικό να διευκρινιστεί η φύση αυτής της δοκιμασίας (π.χ., πολλαπλής επιλογής, ανάπτυξης), ο βαθμολογικός της χαρακτήρας και αν επηρεάζει την τελική κατάταξη.

  • 30 Μαΐου 2025, 08:40 | ΨΥΛΛΙΝΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    ΑΡΘΡΟ 5, ΠΑΡ.3: Η ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΙΣΧΥΩΣ ΤΗΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ 3 ΕΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΥΝΤΟΜΗ ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΩΟΥ Μ.Ε.ΔΗ.ΣΗ.ΕΙΔΙΚΑ ΣΕ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΥΡΙΩΣ ΟΤΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΟΒΑΡΗ ΥΠΟΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΛΟΙ ΛΙΓΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ .ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 5-10 ΕΤΗ.ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΑ ΤΡΙΑ (3) ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΗΜΒΑΣΕΩΝ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΩΡΑ ΣΤΟ ΕΚΔΔΑ; ΕΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ 1 ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΞΕΚΙΝΑ Η ΤΡΙΕΤΙΑ;

  • 29 Μαΐου 2025, 21:26 | ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΡΑΚΑΔΑΣ

    ΑΡΘΡΟ 7, ΠΑΡ. 1δ: ΝΑ ΔΙΑΓΡΑΦΕΙ Η ΦΡΑΣΗ “εφόσον υπάρχει σύμφωνη γνώμη του φορέα προέλευσης” καθώς υπάρχει αντίφαση αφού όταν υπάρχει προϋπόθεση κάλυψης του ποσοστού του εξήντα πέντε τοις εκατό (65%) κι εφόσον προκύψει αίτημα απόσπασης/μετάταξης ο φορέας προέλευσης δεν μπορεί να συμφωνήσει! Επιπλέον, αν πραγματικά θέλουμε να υπάρχει κίνητρο μεσω της κινητικοτητας, θα έπρεπε οι μετακινήσεις αυτές να είναι κατά παρέκκλιση οποιασδήποτε άλλης περιοριστικής διάταξης.

  • 29 Μαΐου 2025, 21:49 | ΙΑΚΩΒΟΣ ΜΩΥΣΙΔΗΣ

    ΑΡΘΡΟ 5, ΠΑΡ.3: Η ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΙΣΧΥΩΣ ΤΗΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ 3 ΕΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΥΝΤΟΜΗ ΚΑΙ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΩΣ ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΟ ΑΝΤΙΚΙΝΗΤΡΟ ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΩΟΥ Μ.Ε.ΔΗ.ΣΗ.

    ΑΝΑΦΕΡΟΜΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΣΕ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΟΥ ΣΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΟΥ Μ.Ε.ΔΗ.ΣΗ ΕΝΔΕΧΕΤΑΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΣΟΒΑΡΗ ΥΠΟΣΤΕΛΕΧΩΣΗ.

    ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 10 ΕΤΗΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΚΑΙ
    ΜΕΤΑ 5ΕΤΗΣ.

    ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ Ο ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΣ ΤΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ 1, ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΘΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ 2 ΝΑ ΘΕΩΡΗΘΕΙ ΠΩΣ ΕΧΕΙ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ (ΚΙΝΗΤΡΟ ΓΙΑ ΝΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΘΟΥΝ ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ 2).

    ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΛΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ Η ΥΠΗΡΕΣΙΑ Η ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ ΤΟ ΣΤΕΛΕΧΟΣ (ΜΟΝΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ, ΜΟΝΟ ΑΝΑΘΕΣΗ, Η ΜΟΝΟ
    ΕΚΤΕΛΕΣΗ). ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΥΚΛΟ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΚΙΝΗΤΡΑ (π.χ. αυξηση του ποσοστου αποζημιωσης κ.λπ.).

  • 29 Μαΐου 2025, 15:41 | ΒΑΣΩ ΚΡΙΤΣΩΤΑΚΗ

    1. ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 4, ΠΑΡ.2δ). ΕΚ ΤΟΥ ΠΕΕΡΙΣΣΟΥ (υπάρχουν τεχνικά μέσα υποστήριξης)ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΜΠΕΙ ΩΣ ΕΠΙΘΥΜΗΤΟ ΠΡΟΣΟΝ ΟΧΙ ΩΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ(αδικαιολόγητο αποκλεισμό έμπειρων υπαλλήλων)
    2. ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 7, ΠΑΡ.1β): ΌΤΑΝ ΈΧΟΥΝ ΤΟΝ ΒΑΘΜΟ Α΄;
    3. ΤΟ ΑΡΘΡΟ 7, ΠΑΡ.1δ): ΓΙΑΤΙ ΤΙΘΕΤΑΙ ΡΗΤΗ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΤΩΝ ΟΤΑ Α’ & Β΄ΒΑΘΜΟΥ; (ΑΝΙΣΟ)

  • 29 Μαΐου 2025, 13:01 | ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΑΠΑΚΥΡΙΑΚΟΥ

    ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ,

    1.ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 7, ΠΑΡ.1, ΠΕΡ α. ΔΕΝ ΚΑΘΟΡΙΖΕΤΑΙ ΣΑΦΩΣ ΤΟ ΥΨΟΣ, ΟΙ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΚΑΤΣΑΒΟΛΗΣ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ.
    2. ΤΟ ΑΡΘΡΟ 7, ΠΑΡ.1, ΠΕΡ δ. ΑΔΙΚΩΣ (ΚΑΙ ΑΝΙΣΑ) ΤΙΘΕΤΑΙ ΡΗΤΗ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΤΩΝ ΟΤΑ Α’ & Β΄ΒΑΘΜΟΥ.

  • 29 Μαΐου 2025, 10:06 | ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

    ΑΡΘΡΟ 7, ΠΑΡ. 1β): ΓΙΑ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΗΔΗ ΒΑΘΜΟ Β’ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΣΑΝ ΚΙΝΗΤΡΟ Η ΚΑΤ’ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟ ΒΑΘΜΟ Α΄(ΠΧ. ΚΑΤΑ 1 ΕΤΟΣ)
    ΑΡΘΡΟ 7, ΠΑΡ. 1δ): ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΔΙΑΓΡΑΦΕΙ Η ΦΡΑΣΗ “εφόσον υπάρχει σύμφωνη γνώμη του φορέα προέλευσης” ΚΑΘΩΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΥΠΟΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΔΕΝ ΘΑ ΔΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑ ΦΟΡΕΑ Η ΣΥΜΦΩΝΗ ΓΝΩΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΝ ΛΟΓΩ ΚΙΝΗΤΡΙΟ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΞΙΑ
    ΑΡΘΡΟ 7, ΠΑΡ. 2:ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΔΙΑΠΙΣΤΩΤΙΚΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ΤΟΥ ΥΠ. ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΕΓΑΡΜΟΓΗΣ ΠΛΗΡΩΣ (end-to-end) ΗΛΕΚΤΡ. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΜΕΣΩ ΕΣΗΔΗΣ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΗΜΕΡΩΝ ΤΗΛΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΙΩΜΕΝΟΣ ΚΑΤΑ 50% (ΗΤΟΙ ΕΩΣ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΝΑ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ ΤΟ ΕΝ ΛΟΓΩ ΚΙΝΗΤΡΟ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΜΕΙΩΜΕΝΟ)

  • 29 Μαΐου 2025, 10:21 | ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

    ΑΡΘΡΟ 4: ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΛΕΓΧΕΙ ΤΙΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΤΟ Μ.Ε.ΔΗ.ΣΥ. ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ?

Σχολιάστε

Πριν υποβάλλετε το σχόλιο σας παρακαλούμε να συμπληρώσετε τα παρακάτω στοιχεία * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Όροι Συμμετοχής

  1. Φροντίστε να διατυπώνετε προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις που σχετίζονται άμεσα με το υπό διαβούλευση ζήτημα. Προφανώς κάθε ζήτημα εντάσσεται σε ένα γενικότερο πλαίσιο αλλά ο δημόσιος διάλογος διευκολύνεται με στοχευμένες και συγκεκριμένες προτάσεις και παρεμβάσεις.
  2. Φροντίστε να διατυπώνετε τις προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις με τρόπο σύντομο και περιεκτικό.
  3. Προσπαθήστε να τεκμηριώνετε αυτά που γράφετε με αναφορές, παραπομπές σε άλλα κείμενα, υλικό ή συνδέσμους με αντίστοιχο περιεχόμενο, εκτός αν η χρήση τους είναι καταχρηστική και στην περίπτωση αυτή θα αφαιρούνται.
  4. Βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενο που υποβάλετε δεν προσβάλλει δικαιώματα άλλων προσώπων.
  5. Είναι γόνιμο να υπάρχει ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των συμμετεχόντων αλλά είναι σημαντικό για την ποιότητα και αποτελεσματικότητα του διαλόγου να αποφεύγονται οι προσωπικές αντιπαραθέσεις με άλλους συμμετέχοντες.
  6. Προτάσεις, σχόλια, υπερσύνδεσμοι ή οποιοδήποτε άλλο περιεχόμενο, τα οποία διατυπώνονται σε γλώσσα και με τρόπο υβριστικό, χυδαίο ή περιέχουν ή υποκινούν μισαλλοδοξία και διακρίσεις που βασίζονται σε φύλο, ηλικία, σεξουαλικό προσανατολισμό, φυλετική ή εθνική καταγωγή ή θρησκευτικές πεποιθήσεις δεν θα δημοσιεύονται στο OpenGov.gr. Επίσης δε θα δημοσιεύονται σχόλια τα οποία παραπέμπουν σε άλλους δικτυακούς τόπους για λόγους διαφήμισης, δημοσιότητας ή οποιονδήποτε άλλο σκοπό που κρίνεται από το OpenGov.gr ως καταχρηστικός.
  7. Οι προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις που υποβάλετε υπόκεινται σε έλεγχο ως προς την τήρηση των παρόντων όρων χρήσης και συμμετοχής.
  8. Με τη συμμετοχή σας αποδέχεστε τη χρήση του ηλεκτρονικού σας ταχυδρομείου για ενημερωτικούς λόγους σχετικούς με τους στόχους του OpenGov.gr.
  9. Με τη συμμετοχή σας αποδέχεστε τη διάθεση των προτάσεων, σχολίων ή ερωτήσεων που υποβάλετε με την άδεια «Creative Commons».