Άρθρο 07: Γενική απαγόρευση

1. Απαγορεύεται εντός της ελληνικής επικράτειας οποιαδήποτε χρήση όπλων και πυρομαχικών, συμπεριλαμβανομένης και της συντήρησης αυτών, που μεταφέρονται ή βρίσκονται σε πλοίο υπό ξένη σημαία.
2.Υπό την επιφύλαξη της παραγράφου 7 του άρθρου 2 και του άρθρου 6 όσον αφορά τη συμμόρφωση με χορηγούμενες από Λιμενική Αρχή οδηγίες, όπλα και πυρομαχικά που βρίσκονται σε κάθε πλοίο και σχετίζονται με την παροχή υπηρεσιών ενόπλων ιδιωτών φρουρών πρέπει να είναι σε ειδικό κλειδωμένο χώρο επί αυτού, όταν το πλοίο βρίσκεται εντός της ελληνικής επικράτειας.

  • 4 Ιανουαρίου 2012, 15:26 | ΔΟΓΙΒΑΝΗς ΓΕΩΡΓΙΟς

    καπετανιε μου,
    η πειρατεια στην δυτικη αφρικη δεν εχει τοσο γνωστη οσο στην περιοχη ινδικου για τρεις λογους.
    Πρωτος λογος ειναι οτι η εκει πειρατεια στοχευει κυριως σε ΠΑΡΑΝΟΜΑ ΦΟΡΤΙΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ , τα οποια φερονται απο ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΑ ΠΛΟΙΑ.
    Δεστε σχετικες ενημερωσεις που εχει εκδοσει κατα καιρους η Lloyd’s Market Association.
    Ο Maxime Ahoyo, αρχηγος ναυτικου του ΜΠΕΝΙΝ, δηλωσε λιαν προσφατως οτι δεκαδες πλοια αποφευγουν την περιοχη λογω της πειρατειας.
    Ενας δευτερος λογος ειναι οτι στην περιοχη αυτη ασχετως της πολεμικης καταστασης που επικρατει δεν ειναι εφικτη για μακρο χρονικο διαστημα η ομηρια πλοιου και πληρωματων.
    Ουσιαστικα δεν υφισταται ΑΚΥΒΕΡΝΗΣΙΑ τοσο στην Νιγερια οσο και στο Μπενιν της Σομαλικης μορφης.
    Ο τριτος λογος ειναι ειναι αποχρωσες!? ενδειξεις στενης συνεργασιας πειρατων-λεηλατητων, με τις τοπικες λιμενικες-στρατιωτικες αρχες κατι που δυσκολευει αφανταστα την οποια διεθνη συνεργασια μαζι τους.

    Υ.Γ
    Συγνωμη που δεν τοποθετηθηκα εγκαιρως, επαγγελματικες υποχρεωσεις….
    Ευχομαι καλη χρονια και πασα ευδαιμονια.

  • 23 Δεκεμβρίου 2011, 22:05 | capt. Γιάννης Γ

    @ 22 Δεκεμβρίου 2011, 18:12 | ΔΟΓΙΒΑΝΗς ΓΕΩΡΓΙΟς

    Κύριε Δογιβάνη,
    Αλλο η πειρατεία στην Νιγηρία, και αλλο η πειρατεία στον Ινδικό.

    Στην πρώτη περίπτωση εχουμε να κάνουμε με ληστές που τους ενδιαφέρει να ανέβουν στο πλοίο να αρπάξουν οτι βρούνε και να φύγουν, και στην δεύτερη περίπτωση εχουμε στην ψύχρα καλάσνικωφ στο κεφάλι των μελών του πληρώματος.
    Εχουμε κατόπιν,
    Απαγωγή πλοίου και πληρώματος, ομηρεία για αγνωστο χρονικό διάστημα και καλά να παραμένουν ως ομηροι επι του πλοίου και οχι σε κάποια ακτή της Σομαλίας, σε τίποτα σπηλιές παρέα με σκορπιούς και φίδια και τους οπλισμένους απαγωγείς.

    Για αυτό τον λόγο η κατάσταση εστιάζεται στον πράγματι μεγάλο κίνδυνο που ειναι η πειρατεία στον Ινδικό ωκεανό.

  • 22 Δεκεμβρίου 2011, 18:12 | ΔΟΓΙΒΑΝΗς ΓΕΩΡΓΙΟς

    Τα οπλα σε καμμια περιπτωση δεν πρεπει να σχετιζονται με το πλοιο διοτι στην περιπτωση αυτη το συνολο του πληρωματος θα θεωρειται εμπλεκομενο και στην περιπτωση καταληψης του πλοιου οι κανονες και το εθιμοτυπικο που ισχυει στο ισλαμικο δικαιο για αυτες τις περιπτωσεις ειναι η ΕΚΤΕΛΕΣΗ.
    Το πληρωμα δεν πρεπει να εχει οποια τυπικη ή ουσιαστικη σχεση με τον οπλισμο γεγονος που του εξασφαλιζει την ΖΩΗ του σε περιπτωση απωλειας του πλοιου.
    Η αποστολη ειναι η διαφυλαξη πληρωματος και πλοιου και οχι η μεταφορα και αποδοση ευθυνων νομικου χαρακτηρα.
    Το safe room or citadel ουσιαστικα εξασφαλιζει το πληρωμα και απο αυτην την παραμετρο της ενοπλης εμπλοκης.
    Ο Ισλαμικος νομος ειναι σαφεστατος σε περιπτωσεις αιχμαλωσιας οπλοφορων και μη οπλοφορων.
    Μαλιστα υπαρχει η περιπτωση να ερμηνευθει ο ισλαμικος νομος και μονο κατα του πλοιαρχου αφου ολοι οι υπολοιποι θεωρουνται υπηρετες αυτου και τυγχανουν ασυλιας με βαση το ισλαμικο δικαιο.
    Καμμια σχεση λοιπον πολιαρχος-πληρωμα, με οπλα.
    Η σχετικη fatwa που κοινοποιηθηκε πριν ενα χρονο μαλιστα σε δημοσια παρουσια στο Λονδινο διευκρινιζει και τοποθετειται ακριβως στην μεταχειριση οπλισμενων και μη ατομων καθως και οριζει ποιος ειναι ΑΦΕΝΤΗς και ποιος ΥΠΗΡΕΤΗς.
    η ΑΝΤΙΠΕΙΡΑΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ , ΑΛΛΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΤΟΠΩΝ ΟΠΟΥ ΘΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ.
    Επαναλαμβανω οτι πειρατεια δεν ειναι μονο η σομαλικη αλλα και της νιγηριας οπου εξ ισου δραστηριοποιειται η ελληνικη ναυτιλια.
    Παρατηρω οτι εστιαζεται η ολη συζητηση μονο στην σομαλικη πειρατεια.

  • Σε κάθε περίπτωση τα όπλα και πυρομαχικά πρέπει να αποτελούν περιουσιακό στοιχείο του πλοίου το οποίο και θα έχει την άδεια οπλοκατοχής στο όνομα του πλοιάρχου και οι άδειες οπλοφορίας θα πρέπει να εκδίδονται στα ονόματα των ανδρών ασφαλείας όπως ισχύει και στη φύλαξη κτηρίων και προσώπων.

  • 21 Δεκεμβρίου 2011, 09:15 | Ν.Νικολιάς.

    Άρθρο 7 ( Γενική απαγόρευση) προτείνω να αλλάξει σε «Απαγόρευση Χρήσης».
    1. ( Απαγορεύεται….) να αλλάξει με την έκφραση…»Δεν επιτρέπεται» για λόγους ηπιότερης σημασιολογίας.
    ……( πλοίο υπό ξένη σημαία.) να προστεθεί…»εκτός και αν χορηγηθεί σχετική έγγραφη άδεια από τον Αρχηγό Λ.Σ.
    2…( σε ειδικό κλειδωμένο χώρο…) να τροποποιηθεί σε…» σε ασφαλή, φυλασσόμενο και εποπτευόμενο συνεχώς χώρο».

  • 21 Δεκεμβρίου 2011, 00:39 | Μάνος

    Θέλει ιδιαίτερη προσοχή ώστε να μη γίνουν τα καράβια μέσα μεταφοράς όπλων με κάλυμμα τη δήθεν νόμιμη οπλοφορία του προσωπικού.

  • 20 Δεκεμβρίου 2011, 14:49 | κτιστακης γιωργος

    καλο θα ηταν το πλοιο να θεωρηται ανεξαρητο εδαφος και μονο οσοι ειναι επι του εργου φυλαξης να εχουν το δικαιωμα χρησης οπλου και φυσικα μονο και πανω στο πλοιο εκτος αν αποδεδειγμενα υπαρχουν βασιμες υποψιες οτι και εκτος αυτου κινδυνευει το πληρωμα και κατα προεκτασει το πλοιο
    πχ
    απαγωγη αξιωματικου σε χωρα που δεν αποτελει κινδυνο με σκοπο το πλοιο να νην φερει αντιστασει οταν υπαρξει απειλη σε διαπλου επικινδυνων νερων
    φυσικα θα πρεπει να υπαρχει αδεια απο τοπικες αρχες για κατι τετοιο
    ας υπολογιζουμε και την περιπτωσει που το πλοιο ειναι σε λιμανι μπορει να υπαρξει και εκει επεισοδειο διατεραξεις της ομαλης λειτουργεας του πλοιου