Άρθρο 04: Διαδικασία Αξιολόγησης

4.1 Τουλάχιστον μία φορά κατ’ έτος συντάσσεται Έκθεση Αξιολόγησης για κάθε Εργαζόμενο της Εταιρίας με βάση συγκεκριμένο σύστημα αξιολόγησης.
4.2 Τα κριτήρια αξιολόγησης του εργαζομένου είναι σχετικά με την ευσυνειδησία και την επάρκεια στην εκτέλεση εργασίας, την ποιοτική και ποσοτική απόδοση και την εν γένει εργασιακή του συμπεριφορά.
4.3 Για τους Προϊσταμένους αποτελεί πρόσθετο κριτήριο η ηγετική τους ικανότητα για την υποκίνηση των παραγωγικών ικανοτήτων των υφισταμένων τους, η ορθότητα της αξιολόγησης των υφισταμένων τους, όπως προκύπτει από τα Δελτία Αξιολόγησης που συντάσσουν, καθώς και η αποτελεσματικότητα που επιδεικνύουν στην επίλυση προβλημάτων για την ανάπτυξη – επίτευξη των στόχων του τομέα ευθύνης τους.
4.4. Το Σύστημα Αξιολόγησης περιλαμβάνει ως κριτήρια την απόδοση, όπως αυτή μετράται με βάση το βαθμό επιτυχούς ή μη υλοποίησης της στοχοθεσίας, τις διοικητικές και τεχνικές ικανότητες δεξιότητες για τα συγκεκριμένα καθήκοντα και τη συμπεριφορά στην υπηρεσία. Η αξιολόγηση βάσει των κριτηρίων αυτών θα γίνεται ετησίως με την συμπλήρωση ετησίως Ατομικού Δελτίου Αξιολόγησης. Με απόφαση του Διοικητικού Συμβούλιου κατόπιν εγκρίσεως του Εποπτικού Συμβουλίου καθορίζονται αναλυτικά τα κριτήρια και οι διαδικασίες εφαρμογής του συστήματος αξιολόγησης των υπάλληλων σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία.
4.5 Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης θα λαμβάνονται υπόψη και για την κατάρτιση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων των Εργαζομένων.

  • 13 Δεκεμβρίου 2013, 13:52 | Σ. Α.
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Αξιολόγηση προσωπικού διευθυντών προϊσταμένων και υφιστάμενων πρέπει να γίνετε από πρόσωπα εκτός ΝΕΡΙΤ. Βάση γραπτής και εκ των πρότερων γνωστής στοχοθεσίας για τον καθένα ξεχωριστά. Τα κριτήρια βάση των οποίων θα αξιολογείτε το προσωπικό να είναι σαφή και συγκεκριμένα όχι περιγραφικά και αόριστα που να δέχονται πολλές ερμηνείες. Οι προϊστάμενοι με αυτά πρέπει να ασχολούνται. Να βάζουν στόχους και χρονοδιαγράμματα και να εμπνέουν το προσωπικό να εργαστεί και να δημιουργήσει παραγωγικά. Την αξιολόγηση ας την κάνει άλλος αδιάβλητος φορέας. Και αυτός μπορεί να είναι ο ΑΣΕΠ επανειλημμένα έχει δηλώσει ότι μπορεί να το κάνει. Οι αντιρρήσεις που εκφράζονται κατά καιρούς για την αξιολόγηση στηρίζονται στο ποιος θα την διενεργήσει. Γιατί όλοι υποπτεύονται όλους Ας χρησημοποιήσουμε κάποιον που τον αποδέχονται όλοι.

  • 11 Δεκεμβρίου 2013, 16:34 | Kostas
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Ως εργαζόμενος της πρώην ΕΡΤ (Ηλεκτρονικός Μηχανικός τε) παραθέτω μερικές σκέψεις για το σοβαρό αυτό θέμα της αξιολόγησης.
    Πολύ σωστά πρέπει να γίνεται αξιολόγηση σε όλους τους χώρους εργασίας. Απ΄ την άλλη πλευρά όμως, είναι εξαιρετικά επικίνδυνο όταν η αξιολόγηση δεν ¨πατάει¨ σε καθαρά επιστημονική βάση και απλώς γίνεται από κάποιους προϊσταμένους οι οποίοι όχι μόνο δεν έχουν γνώση του αντικειμένου (της αξιολόγησης) αλλά και ποτέ τους δεν έχουν αξιολογηθεί επίσημα για τη θέση που κατέχουν. Τέτοιου τύπου ¨αξιολογήσεις¨ γίνονται εκ του πονηρού για τη συγκάλυψη των δικών τους ευθυνών και αδυναμιών τους. Εδώ δηλαδή η ¨αξιολόγηση¨ έρχεται να επικυρώσει την επιλογή που γίνεται από το διοικητικό μηχανισμό αποκρύπτοντας το χαρακτήρα της και μεταθέτοντας την ευθύνη της αποτυχίας, σε ατομική ευθύνη των ιδίων των εργαζομένων.
    Κάτω από τέτοιες συνθήκες προσβάλει την αξιοκρατία, δημιουργεί κοινωνικές διακρίσεις και τελικά βλάπτει ανεπανόρθωτα το σύστημα αφού οι εργαζόμενοι χάνουν την εμπιστοσύνη τους σε κάθε μορφή μελλοντικής αξιολόγησης.
    Δεν πρέπει να μπερδεύουμε την έννοια της αξιολόγησης με την έννοια του ελέγχου ή της βαθμολόγησης του εργαζομένου. Η βαθμολόγηση αναφέρεται στην έκφραση της αποτίμησης με την βοήθεια των βαθμίδων μιας μετρικής κλίμακας είναι δηλαδή έκφραση επίδοσης του εργαζομένου, ενώ αξιολόγηση είναι η στάθμιση των δυνατοτήτων και μέσων που διαθέτει, της προσπάθειας που καταβάλλει και βέβαια των αποτελεσμάτων που πετυχαίνει.

    <>

    Η αξιολόγηση δεν πρέπει να περιορίζεται μόνο στους εργαζόμενους, αλλά θα πρέπει να αξιολογείται και η υλικοτεχνική υποδομή, με βάση την οποία, ο εργαζόμενος καλείται να προσφέρει τις υπηρεσίες του.

    <>

    Πολύ σωστά αλλά θα πρέπει να συσχετίζονται και με τα μέσα που διαθέτει ο εργαζόμενος για να κάνει την δουλειά του.

    <>

    Η αξιολόγηση θα πρέπει να γίνεται από επιστημονική επιτροπή αξιολογητών.
    Πρώτα οι προϊστάμενοι θα πρέπει να αξιολογούνται για την θέση την οποία κατέχουν.
    Οι προϊστάμενοι προκειμένου να συμμετέχουν στην επιτροπή αξιολόγησης θα πρέπει να κατέχουν τις στοιχειώδεις γνώσεις περί αξιολόγησης, όπως αυτό αποδεικνύεται από τις σπουδές τους.
    Η αξιολόγηση δεν μπορεί να γίνεται μόνο από τους προϊστάμενους, γιατί έτσι χάνει την αντικειμενικότητα και αποτελεσματικότητά της αφού διευκολύνει τους εκάστοτε προϊστάμενους στην απόκρυψη στοιχείων, προς ίδιον όφελος.

    <>

    Κάθε αξιολόγηση που απευθύνεται στο εργατικό δυναμικό πρέπει να σχεδιάζεται προσεκτικά. Δε νοείται αξιολόγηση στην οποία να μην έχουν προσδιοριστεί με σαφήνεια το αντικείμενο της, ο σκοπός, οι στόχοι, τα κριτήρια και οι άξονες στους οποίους θα κινηθεί.
    Η αξιολόγηση είναι ερευνητική διαδικασία. Μπορεί να περιέχει στοιχεία ελέγχου, μέτρησης, βαθμολόγησης, παρακολούθησης, ιεράρχησης και κατάταξης, κρίσης, αποτίμησης και σύγκρισης, εξέτασης και διερεύνησης.
    Είναι πολύ σημαντικό να θεσμοθετηθεί ένα επιστημονικό και αντικειμενικό σύστημα αξιολόγησης. Να αναλυθεί και αποσαφηνιστεί ως συστηματική και οργανωμένη διαδικασία Για τον λόγους αυτούς θα πρέπει να συνεργαστούν αρμόδιοι επιστήμονες σε θέματα αξιολόγησης ώστε να είναι αποτελεσματική.
    Πολλές φορές μικρές λεπτομέρειες που δεν λαμβάνονται υπ’ όψη κάνουν μεγάλες διαφορές. Για παράδειγμα στα κριτήρια πρέπει να εμπλέκεται και ο βαθμός δυσκολίας σε σχέση με την απόδοση.

    <>

    Πολύ σωστά, να αξιοποιούνται τα αποτελέσματα της αξιολόγησης. Δηλαδή να ακολουθεί η λειτουργία της ανατροφοδότησης και των διορθωτικών μηχανισμών, όχι μόνο για εκπαιδευτικά προγράμματα αλλά και για την βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής και γενικότερα την λήψη μέτρων για να εξασφαλιστεί η σωστή πορεία.
    Η αξιολόγηση πρέπει να οδηγεί σε κάποιο κέρδος σε κάποιο όφελος σε βελτίωση, σε προτάσεις.
    Να επισημαίνει αδυναμίες και λάθη της Διοίκησης και των εργαζομένων.
    Να ενισχύει την επιμονή την υπομονή, την αυτοπεποίθηση, την εργατικότητα, τη θετική στάση.
    Να βελτιώνει προγράμματα και μεθόδους.
    Να καλλιεργεί πνεύμα εμπιστοσύνης, συνεργασίας, δικαίου και αξιοκρατίας.
    Να αναπτύσσει την άμιλλα, και να εξασφαλίζει την ηθική αμοιβή και ενίσχυση του εργαζομένου.

    Η αξιολόγηση πρέπει να αποβλέπει στην επιτυχία και να διευκολύνει ςτην εξασφάλιση της.