Άρθρο 29 Απασχολούμενο προσωπικό αδειούχων παρόχων περιεχομένου – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 9 ν. 4339/2015

 

Το τέταρτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 9 του ν. 4339/2015 (Α’ 133) τροποποιείται ως προς το ποσοστό του προσωπικού των συνδεδεμένων επιχειρήσεων και των ανεξάρτητων εταιρειών παραγωγής των αδειούχων παρόχων περιεχομένου, που εργάζεται με βεβαίωση απασχόλησης ανάλογου χρόνου και η παρ. 1 του άρθρου 9 διαμορφώνεται ως εξής:
«1. Οι αδειούχοι πάροχοι περιεχομένου υποχρεούνται να εξασφαλίζουν ότι διαθέτουν επαρκείς ανθρωπίνους πόρους, ανάλογα με την κατηγορία της εμβέλειας, εθνικής ή περιφερειακής, και το είδος του προγράμματος, ενημερωτικού γενικού περιεχομένου ή μη ενημερωτικού περιεχομένου. Προς τον σκοπό αυτό, για την κάλυψη των αναγκών τους που αφορούν σε θέσεις δημοσιογράφων και των αναγκών τεχνικής και διοικητικής υποστήριξης, υποχρεούνται να διατηρούν συγκεκριμένο ετήσιο μέσο όρο προσωπικού, το οποίο δύναται να απαρτίζεται από: (α) εργαζομένους με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας πλήρους απασχόλησης, (β) προσωπικό συνδεδεμένων με τον αδειούχο πάροχο περιεχομένου επιχειρήσεων με βεβαίωση απασχόλησης ανάλογου χρόνου αποκλειστικά για τις ανάγκες του συγκεκριμένου παρόχου και (γ) προσωπικό ανεξάρτητων εταιρειών παραγωγής στις οποίες ο πάροχος αναθέτει την εκτέλεση συγκεκριμένου έργου με βεβαίωση απασχόλησης ανάλογου χρόνου αποκλειστικά για τις ανάγκες του συγκεκριμένου παρόχου. Για την περ. β), το προσωπικό των συνδεδεμένων επιχειρήσεων δύναται να συνυπολογίζεται και να προσμετράται στο προσωπικό του αδειούχου παρόχου περιεχομένου, υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις: βα) Η συνδεδεμένη επιχείρηση έχει ως αντικείμενο δραστηριότητας την παραγωγή περιεχομένου ή παροχής υπηρεσιών προς τον αδειούχο πάροχο περιεχομένου, ββ) Το προσμετρώμενο προσωπικό της συνδεδεμένης επιχείρησης με βεβαίωση απασχόλησης ανάλογου χρόνου ορίζεται ως το γινόμενο του συνόλου των εργαζομένων πλήρους απασχόλησης της συνδεδεμένης επιχείρησης επί το ποσοστό συμμετοχής του αδειούχου παρόχου περιεχομένου σε αυτή. Σε κάθε περίπτωση, το προσμετρώμενο προσωπικό των συνδεδεμένων επιχειρήσεων και των ανεξάρτητων εταιρειών παραγωγής, με βεβαίωση απασχόλησης ανάλογου χρόνου, δεν υπερβαίνει το σαράντα τοις εκατό (40%) του ετήσιου μέσου όρου προσωπικού».

  • Υπάρχουν εταιρείες που με ένα μηνιαίο αντίτυπο αναλαμβάνουν εργασίες σε εφημερίδες και ιστοσελίδες.
    Παραδείγματα:
    1ον Εταιρείες που με εξ’ αποστάσεως εργασία, αναλαμβάνουν την σελιδοποίηση και εκδίδουν σχετικό τιμολόγιο τέλος του μήνα.
    2ον Εταιρείες που με εξ’ αποστάσεως εργασία, αναλαμβάνουν την ενημέρωση μια ιστοσελίδας και εκδίδουν σχετικό τιμολόγιο τέλος του μήνα.
    Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι εργασίες αυτές εμπίπτουν στο παρόν άρθρο του νέου νόμου και αφαιρείται από την επιχείρηση η υποχρέωση απασχόλησης μέρους του λοιπού προσωπικού.
    Το θα πει όμως αδειούχοι πάροχοι;
    Αν μια εταιρεία έχει τον συγκεκριμένο ΚΑΔ και απασχολεί υπάλληλο ανάλογης ειδικότητας, αυτό αρκεί.
    Αυτό πρέπει να διευκρινιστεί επ’ ακριβώς.

  • 14 Σεπτεμβρίου 2022, 15:43 | ΕΣΗΕΠΗΝ

    Σε κάθε περίπτωση επισημαίνουμε την παλαιότερη θέση μας ότι δεν νοούνται τηλεοπτικοί σταθμοί πανελλαδικής εμβέλειας που να μην διαθέτουν ένα ελάχιστο αριθμό ανταποκριτών στην περιφέρεια και προτείνουμε την τροποποίηση της διάταξης της παρ. 2 του άρθρου 9 του ν.4339/2015 ως εξής:
    «2. Το προσωπικό των αδειούχων παρόχων περιεχομένου πρέπει να απαρτίζεται τουλάχιστον από:

    α. τετρακόσια (400) άτομα για άδεια εθνικής εμβέλειας γενικού ενημερωτικού περιεχομένου και Οι ανωτέρω πάροχοι πρέπει υποχρεωτικά να απασχολούν με συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας πλήρους απασχόλησης, κατά μέσο όρο ετησίως, συγκεκριμένο αριθμό δημοσιογράφων σε ανταποκριτικά γραφεία ανά γεωγραφικά διαμερίσματα. Ο αριθμός των απασχολούμενων δημοσιογράφων είναι τουλάχιστον δώδεκα (12) στη Βόρεια Ελλάδα (Μακεδονία – Θράκη), δέκα (10) στην Ήπειρο, στην Πελοπόννησο και στα νησιά και επτά (7) στη Θεσσαλία και στη Στερεά Ελλάδα».

  • 14 Σεπτεμβρίου 2022, 15:30 | ΕΣΗΕΠΗΝ

    Καταρχάς θα πρέπει να τονίσουμε ότι την ήδη εκπεφρασμένη ανάγκη εξολοκλήρου απόσυρσης της επίμαχης διάταξης του άρθρου 29 του νομοσχεδίου, σύμφωνα με το οποίο δίνεται η δυνατότητα στους τηλεοπτικούς σταθμούς πανελλαδικής εμβέλειας να προσμετρούν στο ελάχιστο προβλεπόμενο προσωπικό των 400 εργαζομένων μέχρι και το 40% (160 εργαζόμενους) αυτού που απασχολείται σε συνδεδεμένες με τον αδειούχο πάροχο επιχειρήσεις και σε ανεξάρτητες εταιρίες παραγωγής στις οποίες ο πάροχος αναθέτει συγκεκριμένο έργο. Η διάταξη αυτή όπως έχουμε ήδη επισημάνει δίνει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες των σταθμών πανελλαδικής εμβέλειας να προβούν σε μεγάλες μειώσεις του προσωπικού τους και απαλλαγής τους από τις δυσμενείς για αυτούς προστατευτικές διατάξεις των οικείων σ.σ.ε. Πλέον όμως αυτού, η διατύπωση «βεβαίωση απασχόλησης ανάλογου χρόνου» για το προσωπικό των συνδεδεμένων επιχειρήσεων και των εταιριών παραγωγής δίνει τη δυνατότητα οι εταιρίες αυτές να απασχολούν τους εργαζόμενους όχι μόνο για τις ανάγκες των τηλεοπτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας, αλλά και για άλλες παραγωγές σε άλλους εργοδότες, γεγονός που δίνει πολύ μεγάλη ευελιξία στις εταιρίες αυτές και αφαιρεί ουσιαστικά ανθρώπινο δυναμικό από τους τηλεοπτικούς σταθμούς πανελλαδικής εμβέλειας.

  • Καταρχάς θα πρέπει να τονίσουμε ότι την ήδη εκπεφρασμένη ανάγκη εξολοκλήρου απόσυρσης της επίμαχης διάταξης του άρθρου 29 του νομοσχεδίου, σύμφωνα με το οποίο δίνεται η δυνατότητα στους τηλεοπτικούς σταθμούς πανελλαδικής εμβέλειας να προσμετρούν στο ελάχιστο προβλεπόμενο προσωπικό των 400 εργαζομένων μέχρι και το 40% (160 εργαζόμενους) αυτού που απασχολείται σε συνδεδεμένες με τον αδειούχο πάροχο επιχειρήσεις και σε ανεξάρτητες εταιρίες παραγωγής στις οποίες ο πάροχος αναθέτει συγκεκριμένο έργο. Η διάταξη αυτή όπως έχουμε ήδη επισημάνει δίνει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες των σταθμών πανελλαδικής εμβέλειας να προβούν σε μεγάλες μειώσεις του προσωπικού τους και απαλλαγής τους από τις δυσμενείς για αυτούς προστατευτικές διατάξεις των οικείων σ.σ.ε. Πλέον όμως αυτού, η διατύπωση «βεβαίωση απασχόλησης ανάλογου χρόνου» για το προσωπικό των συνδεδεμένων επιχειρήσεων και των εταιριών παραγωγής δίνει τη δυνατότητα οι εταιρίες αυτές να απασχολούν τους εργαζόμενους όχι μόνο για τις ανάγκες των τηλεοπτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας, αλλά και για άλλες παραγωγές σε άλλους εργοδότες, γεγονός που δίνει πολύ μεγάλη ευελιξία στις εταιρίες αυτές και αφαιρεί ουσιαστικά ανθρώπινο δυναμικό από τους τηλεοπτικούς σταθμούς πανελλαδικής εμβέλειας.
    Σε κάθε περίπτωση επισημαίνουμε την παλαιότερη θέση μας ότι δεν νοούνται τηλεοπτικοί σταθμοί πανελλαδικής εμβέλειας που να μην διαθέτουν ένα ελάχιστο αριθμό ανταποκριτών στην περιφέρεια και προτείνουμε την τροποποίηση της διάταξης της παρ. 2 του άρθρου 9 του ν.4339/2015 ως εξής:
    «2. Το προσωπικό των αδειούχων παρόχων περιεχομένου πρέπει να απαρτίζεται τουλάχιστον από:

    α. τετρακόσια (400) άτομα για άδεια εθνικής εμβέλειας γενικού ενημερωτικού περιεχομένου και Οι ανωτέρω πάροχοι πρέπει υποχρεωτικά να απασχολούν με συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας πλήρους απασχόλησης, κατά μέσο όρο ετησίως, συγκεκριμένο αριθμό δημοσιογράφων σε ανταποκριτικά γραφεία ανά γεωγραφικά διαμερίσματα. Ο αριθμός των απασχολούμενων δημοσιογράφων είναι τουλάχιστον δώδεκα (12) στη Βόρεια Ελλάδα (Μακεδονία – Θράκη), δέκα (10) στην Ήπειρο, στην Πελοπόννησο και στα νησιά και επτά (7) στη Θεσσαλία και στη Στερεά Ελλάδα».