Άρθρο 8 Πρόσβαση της Ε.ΣΤ.Α. σε πρωτογενές στατιστικό υλικό διοικητικών πηγών

7. Για την εκπλήρωση της αποστολής της, η Ε.ΣΤ.Α. επιτρέπεται να ζητάει και να λαμβάνει γνώση των μητρώων και αρχείων των κρατικών υπηρεσιών του Δημοσίου και των νομικών προσώπων του δημοσίου τομέα, καθώς και όλων των φορολογικών και τελωνειακών αρχείων του Υπουργείου Οικονομικών, και να λαμβάνει αντίγραφα ή αποσπάσματα για περαιτέρω επεξεργασία. Οι υπηρεσίες και φορείς υποχρεούνται να παρέχουν τα στοιχεία και να συμπληρώνουν με ακρίβεια και εγκαίρως τα ερωτηματολόγια μέσω των οποίων η Ε.ΣΤ.Α. ζητά στοιχεία και πληροφορίες.

Άρνηση λειτουργού , ή υπαλλήλου ή μέλους διοίκησης , να διαβιβάσει τα στοιχεία και της πληροφορίες , όπως ορίζονται στην προηγούμενη παράγραφο , συνιστά το πειθαρχικό παράπτωμα της παράβασης καθήκοντος και για μέλος διοίκησης νομικού προσώπου, σπουδαίο λόγο που δικαιολογεί την αντικατάστασή του. Η πειθαρχική δίωξη ασκείται ύστερα από αίτηση του προέδρου του Διοικητικού συμβουλίου της Ε.ΣΤ.Α. προς τον, σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις, αρμόδιο πειθαρχικό προϊστάμενο του υπαλλήλου ή του λειτουργού. Σε περίπτωση υποτροπής επιβάλλεται η ποινή της οριστικής παύσης.

Οι υπηρεσίες του δημόσιου τομέα μπορούν να αρνηθούν την ικανοποίηση του αιτήματος της Ε.ΣΤ.Α. να λάβει γνώση των στοιχείων της προηγουμένης παραγράφου μόνο στις περιπτώσεις που η ικανοποίησή του παραβιάζει το απόρρητο των συζητήσεων του Υπουργικού Συμβουλίου ή άλλων κυβερνητικών οργάνων, καθώς και το απόρρητο της εθνικής άμυνας και της εξωτερικής πολιτικής.

  • 9 Δεκεμβρίου 2009, 12:55 | Χρήστος Μουδράκης

    Θα πρότεινα την οργάνωση και στελέχωση ανεξάρτητων τμημάτων στατιστικής υπηρεσίας στους Δήμους ή/και στις Νομαρχίες. Προτείνω δηλαδή την αποκεντρωμένη και σε σχήμα πυραμίδας οργάνωση της Υπηρεσίας αυτής. Από την άλλη προτείνω την άμεση συνεργασία των τμημάτων αυτών με άλλες υπηρεσίες που επίσης συλλέγουν πρωτογενή δεδομένα (π.χ. ΙΓΜΕ, ΓΧΚ κ.λπ.)

    Κατά τη γνώμη μου, η λειτουργία τέτοιων στατιστικών τμημάτων θα είναι πολύ χρήσιμη για τον πληθυσμό που είτε κατοικεί και δραστηριοποιείται στους εν λόγω Δήμους και Νομαρχίες, είτε θέλει να δραστηριοποιηθεί σε κάποιο τμήμα της Ελληνικής Επικράτειας. Η λειτουργία των τμήμάτων αυτών δεν θα έχει στόχο μόνο τη συλλογή των πρωτογενών πληροφοριών αλλά και την πλήρη επεξεργασία τους. Έτσι, βασικά αριθμητικά/στατιστικά μεγέθη θα είναι διαθέσιμα στους ενδιαφερόμενους.
    Για παράδειγμα: Είναι δυνατή αυτή τη στιγμή η παροχή της πληροφορίας περί του ποια είναι η συμμετοχή του εμπορικού τομέα γενικά, της αγοράς ακινήτων ή του τραπεζικού τομέα στην οικονομική λειτουργία-ανάπτυξη ενός οποιοδήποτε Δήμου ή Νομαρχίας; Τα οικονομικά μεγέθη ρευστότητας Μ1, Μ2, Μ3 κατά οικονομικό τομέα και Δήμο μετρώνται από κάποια υπηρεσία;
    Τα παραπάνω παραδείγματα μπορεί να φαίνονται ειδικά αλλά δεν είναι. Π.χ. Η στατιστική υπηρεσία των ΗΠΑ μπορεί να πληροφορήσει για τα συστατικά του γάλακτος που παράγεται σε συγκεκριμένο χωριό των ΗΠΑ.

    Νομίζω ότι η συλλογή πληροφοριών από δημοσίους υπαλλήλους που στερούνται ειδικών γνώσεων και ως μοναδικό όπλο έχουν το φιλότιμο και την εμπειρία που απέκτησαν από την υπηρεσία τους δεν αρκεί.
    Αν οργανωθούμε καλύτερα ίσως γνωρίσουμε επιτέλους και τις πραγματικές δυνατότητες αυτού του τόπου.
    Ευχαριστώ

  • Δεν υπάρχει ειδική αναφορά σε διαδικασία διοικητικής ή και δικαστικής επίλυσης των προκυπτουσών διαφορών από την άρνηση τρίτων να επιτρέψουν πρόσβαση της αρχής στα στοιχεία τους. Εφαρμογή των κοινών διατάξεων ενδεχομένως δεν διασφαλίζει ταχεία και αποτελεσματική επίλυση των σχετικών προβλημάτων.
    Παρ. 3 Δεν προβλέπονται τα κριτήρια και η διαδικασία με τα οποία θα κρίνεται εάν η πρόσβαση σε στοιχεία παραβιάζει το απόρρητο των συζητήσεων του Υπουργικού Συμβουλίου κ.λπ. Η σχετική απόφαση πρέπει να είναι γραπτή και αιτιολογημένη και να εκδίδεται από το ίδιο το Υπουργικό Συμβούλιο κ.λπ. και όχι από εκάστοτε υπηρεσία του δημοσίου τομέα

    Σημείωση: Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων της ΓΓ ΕΣΥΕ ενδιαφέρεται για την διασφάλιση της ανεξάρτητης λειτουργίας της ΓΓ ΕΣΥΕ και την αξιοπιστία των δημοσίων στατιστικών στοιχείων. Διαφωνεί επί της αρχής με το σχολιαζόμενο προσχέδιο νόμου, διότι θεωρεί ότι με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις δεν επιτυγχάνεται ο επιδιωκόμενος σκοπός. Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων της ΓΓ ΕΣΥΕ προκρίνει την ενίσχυση του ήδη υφισταμένου Εθνικού Συμβουλίου Στατιστικής με εποπτικές αρμοδιότητες και τη διασφάλιση της ανεξάρτητης λειτουργίας του, σύμφωνα και με τις σχετικές συστάσεις της E.E. (βλ. αναλυτικά υπόμνημα Πανελληνίου Συλλόγου Υπαλλήλων ΓΓ ΕΣΥΕ στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.esye.webs.com). Ο παρών σχολιασμός κατ’ άρθρο του προσχεδίου δεν αίρει την επί της αρχής επιφύλαξη του Πανελληνίου Συλλόγου Υπαλλήλων ΓΓ ΕΣΥΕ ως προς την όλη προτεινόμενη ρύθμιση.

  • 6 Δεκεμβρίου 2009, 15:18 | Κώστας Θωμάς

    …Η στατιστική Υπηρεσία γνωρίζει αυτούς που δεν ανταποκρίθηκαν στις υποχρεώσεις τους και απ αυτούς να ζητήσει να συμμορφωθούν…

    Σε αυτές τις επιχειρήσεις προτείνεται η στατιστική ενημερώτητα, κ. Μπουγιούκο! (όταν δεν στέλνουν στοιχεία με τίποτα!)
    Κυρίως αν είναι μεγάλες επιχειρήσεις (σε πωλήσεις, αριθμό εργαζ, επενδύσεις…) οπότε και έχουν σημαντική βαρύτητα στις έρευνες, τότε θα συμφωνήσετε ότι χρειαζόμαστε τα στατιστικά στοιχεία τους, προκειμένου τα αποτελέσματα των ερευνών να εκφράζουν περισσότερο την πραγματικότητα.

    Έπρεπε όμως να μείνετε πιο πολύ στα παραπάνω που είχατε διαβάσει στο μήνυμά μου, σας το μεταφέρω: …αλλά αποκτούμε «συνεργάτες» με καλύτερη διάθεση για τη στατιστική και με ακριβέστερα στοιχεία.

    Καλό απόγευμα

  • 5 Δεκεμβρίου 2009, 13:23 | ΜΠΟΥΓΙΟΥΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    Επίσης στο παρόν αρ.8,παρ.2 να λειτουργήσει ως δέσμευση η στατιστική ενημερώτητα για τις επιχειρήσεις, ώστε να παρέχονται τα αιτούμενα στοιχεία

    Κύριε Θωμά

    Φτάνουν πλέον οι ενημερώτητες για τις επιχειρήσεις. Δεν τιμωρούμε τους πολλούς επειδή δεν μπορούμε να ελέγξουμε τους λίγους.

    Η στατιστική Υπηρεσία γνωρίζει αυτούς που δεν ανταποκρίθηκαν στις υποχρεώσεις τους και απ αυτούς να ζητήσει να συμμορφωθούν. Το κόστος της γραφειοκρατίας στην Ελλάδα στην Ελλάδα πρόσφατα μετρήθηκε και ανέρχεται στα 20 δις. Η ανταγωνιστικότητα της Ελλάδος έχει κατρακυλύσει κάτω απο χώρες που αδυνατείς να βρείς στο χάρτη.

    ευχαριστώ

  • 4 Δεκεμβρίου 2009, 13:38 | ΠΑΡΑΚΕΥΗ ΓΟΥΡΓΙΩΤΗ

    ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΠΟ ΕΥΡΥΤΕΡΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΟΜΕΑ, ΟΠΩΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΑΕΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΛΩΣΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΠΕΡΙ ΟΓΚΟΥ ΜΕΤΑΦΕΡΟΜΕΝΩΝ ΥΓΡΩΝ Ή ΑΕΡΙΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΜΕ ΑΓΩΓΟΥΣ ΚΛΠ.

  • 4 Δεκεμβρίου 2009, 11:29 | eon

    GeorgiaP

    ΔΕΝ ΑΝΕΦΕΡΑ ΝΑ ΣΤΕΛΝΩ ΤΑ ΔΕΛΤΙΑ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ ΣΑΣ ΜΕΣΩ ΙΝΤΕΡΝΕΤ.
    ΕΙΠΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙ π.χ.Ο ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΑΠΟ ΤΑ ΜΜΕ ΤΑ ΑΠΟΤ. ΧΡΗΣΗΣ,
    ΤΟΝ ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΘΑ ΤΟΥ ΔΩΣΩ ΕΓΩ ΤΟ Ε3 ΚΑΙ ΝΑ ΚΟΨΕΙ ΤΟ ΛΑΙΜΟ ΤΟΥ ΝΑ ΦΤΙΑΞΕΙ ΤΟ ΔΕΛΤΙΟ.

    ΑΛΛΩΣ ΤΕ ΜΕ 2700 ΕΥΡΩ ΚΑΘΕ ΜΗΝΑ ΠΟΥ ΤΟΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΟΙ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ.

    ΘΑ ΞΕΚΙΝΗΣΩ ΜΕΘΟΔΕΥΣΗ ΜΕ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΜΟΥ ΝΑ ΜΗ ΣΑΣ ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΤΖΑΜΠΑ.

    ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΣΚΛΗΡΟΣ.ΕΙΜΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣ.ΚΑΙ ΜΗ ΤΑ ΣΚΑΛΙΖΕΙΣ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

    ΟΛΟΙ ΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΣΑΣ ΣΤΗΝ ΕΠΑΡΧΙΑ (ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΠΟΛΛΟΙ )ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΤΟΙ.ΠΛΗΡΩΣΤΕ ΜΕ ΜΕ ΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΝΑ ΣΑΣ ΣΤΕΛΝΩ ΤΑ ΔΕΛΤΙΑ ΣΤΑ ΚΕΝΤΡΙΚΑ.

    ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΔΕΝ ΘΑ ΗΘΕΛΕΣ ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ ΤΙΝΟΣ ΓΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ ΣΑΣ Η ΟΠΩΣ ΑΛΛΙΩΣ ΛΕΓΕΤΑΙ.

    Ο ΝΕΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΣΑΣ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΕΞΥΠΝΟΣ.ΠΡΟΣΕΧΕ.

  • 3 Δεκεμβρίου 2009, 16:50 | Γιάννης

    Τα αρχικά ΕΣΤΑ παραπέμπουν και στην Εθνική Σχολή Τοπικής Αυτοδιοίκησης του ΕΚΔΔΑ/ ΥπΕσ.

  • 3 Δεκεμβρίου 2009, 13:28 | Μιχάλης Ιερωνυμάκης

    ζητα και λαμβάνει οποιδήποτε στοιχεια σχετικά με το έργο της από οποιδήποτε φορέα του ελληνικού δημοσίου η κρατικών επιχειρήσεων του ελληνικού δημοσίου ή εισηγμένων εταιριών στο χρηματηστήριο αθηνών με οποιδήποτε συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο του ελληνικού δημοσίου.

  • 3 Δεκεμβρίου 2009, 11:39 | GeorgiaP

    Αγαπητέ eon,

    Οι έρευνες νοικοκυριών δεν γίνονται ΜΟΝΟ απο ιδιώτες συνεργάτες. Επίσης, δεν γίνονται μέσω internet γιατί δεν έχουν όλοι και έτσι η κάλυψη δεν είναι μεγάλη. Αυτό αποτελεί μελλοντικό στόχο.
    Τα ερωτηματολόγια των ερευνών επιχειρήσεων έχουν γίνει αρκετές προσπάθειες να συνενωθούν και να ελαχιστοποιηθεί το κόστος. Επίσης, πολλά από αυτά διατίθενται για ηλεκτρονική συμπλήρωση μέσω internet και ήδη κατασκευάζονται και άλλα. Το ποσοστό συμμετοχής από τις επιχειρήσεις στην ηλεκτρονική υποβολή; Δεν θέλετε να το μάθετε. Οι περισσότεροι προτιμούν την έντυπη μορφή.
    Τέλος, δεν μίλησα για την αξιοπιστία των στοιχείων των διοικητικών πηγών, αλλά για θέματα συμβατότητας και για το βαθμό στον οποίο τα στοιχεία αυτά καλύπτουν τις ανάγκες που υπάρχουν με βάση τους κανονισμούς.

    Τέλος, αγαπητέ, επιτρέψτε μου να γνωρίζω κάποια θέματα που άπτονται του αντικειμένου μου, καλύτερα από οποιονδήποτε εξωτερικό σχολιαστή, ακόμα και τον πιο καλόπιστο.

  • 3 Δεκεμβρίου 2009, 08:39 | Γερ.Αντζουλατος

    Ειναι φανερό αγαπητοι φιλοι πωσ υπαρχει ενα προβλήμα συνεργασίας και συντονισμού μεταξύ των διαφορετικών φορέων παραγωγής διοικητικών μητρώων και στοιχείων
    Αυτο εχει σαν συνεπεια την συνεχη επιβαρυνση των ερευνομένων με επαναλαμβανόμενα ερωτηματολόγια και δηλώσεις

    Δυστυχώς η προβλέψεις του νομοσχεδίου ειναι ανεπαρκέστατες στο θέμα
    Συνεχιζει να βαζει προστιμα αντι να καλλιεργει συνεργασίες

    Η θεση του Παν. συλ. ΕΣΥΕ για το προσχεδιο νομου και την ειδική ειτροπη μελετης δημοσιοοικονομικών ηταν η παρακάτω

    «1. Στη Γενική Γραμματεία Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας της Ελλάδος (Γ.Γ.Ε.Σ.Υ.Ε.) του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας συνιστάται συλλογικό όργανο γνωμοδοτικής – συμβουλευτικής αρμοδιότητας με την ονομασία Εθνικό Συμβούλιο Στατιστικής (Ε.ΣΥ.Σ.).

    2. Αρμοδιότητες του Ε.ΣΥ.Σ. είναι:
    α. Η επεξεργασία και ο καθορισμός βασικών αρχών μεσοπρόθεσμης και μακροπρόθεσμης στατιστικής πολιτικής της χώρας και η διατύπωση προτάσεων για τη σύνταξη προγράμματος στατιστικών εργασιών.
    β. Η ορθολογική ιεράρχηση των στατιστικών αναγκών κατά τομέα, η αξιολόγηση του τρόπου κάλυψής τους και η διατύπωση προτάσεων για τη βελτίωσή τους.
    γ. Η σύνδεση και η συνεργασία του κρατικού φορέα στατιστικής πληροφόρησης με τους χρήστες στατιστικών στοιχείων, τις επαγγελματικές οργανώσεις, τις κοινωνικές ομάδες και τους άλλους φορείς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, καθώς και η εξασφάλιση ευρύτερης κοινωνικής συναίνεσης στα στατιστικά θέματα.
    δ. Η γνωμοδότηση για την αποδοχή ή την απόρριψη προτάσεων διενέργειας από τη Γ.Γ.Ε.Σ.Υ.Ε. στατιστικών ερευνών για λογαριασμό άλλων φορέων.
    ε. Η εισήγηση για την έγκυρη και έγκαιρη παροχή των στατιστικών προϊόντων και υπηρεσιών και η διάχυσή τους στο ευρύτερο κοινό και
    στ. Η διατύπωση προτάσεων για κάθε άλλο σχετικό θέμα που εισάγεται για συζήτηση στο Ε.ΣΥ.Σ.

    Ποια ειναι αραγε η γνώμη των αλλων φορέων για το θέμα;

  • 2 Δεκεμβρίου 2009, 22:42 | Φ. ΖΩΡΖΟΥ

    Να προβλέπεται μόνο αιτιολογημένη άρνηση παροχής στοιχείων

  • 2 Δεκεμβρίου 2009, 19:59 | eon

    ΑΓΑΠΗΤΗ GeorgiaP.

    ΘΑ ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ ΣΥΝΤΟΜΟΣ.ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ ΔΙΑΤΗΡΩ ΛΟΓΙΣΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΟΥ ΜΕ 8 ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ.

    ΣΤΟ 2 ΣΟΥ ΣΧΟΛΙΑΖΩ–ΣΧΕΔΟΝ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ Η ΣΥΛΛΟΓΗ ΤΩΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΤΩΝ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΩΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΙΔΙΩΤΕΣ-ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΤΗΣ ΕΣΥΕ.ΣΚΕΨΟΥ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΣΑΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ.Ο ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟΣ ΟΓΚΟΣ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΩΝ ΠΟΥ ΛΕΣ ΔΕΝ ΜΕ ΣΥΓΚΙΝΕΙ .ΛΥΝΕΤΑΙ ΜΕ . ΕΥΚΟΛΟ,ΦΘΗΝΟ,ΓΡΗΓΟΡΟ,ΕΥΕΛΙΚΤΟ.

    ΣΤΟ 1 ΣΟΥ ΑΠΑΝΤΩ-ΟΙ ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛ ΧΡΗΣΗΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΕΝΑ?ΑΝ ΤΑ ΠΑΡΕΙΣ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙΣ ΕΝΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Π.Χ. ΕΤΗΣΙΑΣ ΒΙΟΜΗΧ ΕΡΕΥΝΑΣ Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ Η ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΣΑ ΑΛΛΑ.ΑΝΤΕ ΝΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙΣ ΚΑΙ ΕΝΑ Ε3.
    ΜΠΟΡΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΑΓΑΠΗΤΗ ΜΟΥ ΝΑ ΣΟΥ ΔΙΝΩ ΤΑ ΩΣ ΑΝΩ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΣΤΑ ΚΑΙ ΠΑΝΕΥΚΟΛΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΣ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΣΟΥ .ΕΜΕΝΑ ΔΕΝ ΘΑ ΜΟΥ ΕΙΣΑΙ ΦΟΡΤΩΜΑ ,ΕΓΩ ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΝΩ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΣΚΕΨΟΥ ¨»ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙ 5 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΓΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ 5 * 18 ΕΥΡΩ =90 ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΝΑ ΜΕ ΖΑΛΙΖΕΙ ΝΑ ΤΟΥ ΤΑ ΦΤΙΑΞΩ ΤΖΑΜΠΑ »

    ΤΕΛΟΣ ΣΟΥ ΛΕΩ ΟΤΙ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΠΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΑΞΙΟΠΙΣΤΑ.ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΝΕΤΕ ΚΑΙ ΑΠΟΓΡΑΦΗ ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΠΑΝΕ ΣΤΟΝ ΟΠΕΚΕΠΕ Η ΣΤΙΣ ΕΝΩΣΕΙΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΩΝ ΝΑ ΔΕΙΣ ΑΞΙΟΠΙΣΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ.

    ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΕΠΕΤΡΕΨΕ ΜΟΥ ΝΑ ΣΕ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΨΩ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ ΤΟ ΠΡΙΝ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΗΛΙΑ ΣΠΑΝΟΥΔΑΚΗ.

  • 2 Δεκεμβρίου 2009, 15:38 | Φωτεινή Σερεφίδου

    1. Στις φορολογικές και τελωνειακές αρχές δεν συμπεριλαμβάνεται η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών (που έχει την τεχνική δυνατότητα ουσιαστικής συνδρομής στην Ε.ΣΤ.Α. αφού διαθέτει μηχανογραφικά το σύνολο των πληροφοριών των επιμέρους Τελωνείων και Δ.Ο.Υ.). Θα ήταν καλό να προστεθεί.

    2. Δεν γίνεται αναφορά στο «φορολογικό απόρρητο» και την ενδεχόμενη ανάγκη άρσης του στο πλαίσιο της συνεργασίας των φορολογικών αρχών και της Γ.Γ.Π.Σ. με την Ε.ΣΤ.Α.

    Σημειώνω ότι, κατά το υπό διαβούλευση προσχέδιο, η άρνηση διαβίβασης πληροφοριών στην Ε.ΣΤ.Α. συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα. Ωστόσο, κατά τον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, η παραβίαση του φορολογικού απορρήτου συνιστά πειαρχικό παράπτωμα και συνάμα ποινικό αδίκημα που τιμωρείται κατά τις διατάξεις του ποινικού κώδικα για παράβαση καθήκοντος.

  • 2 Δεκεμβρίου 2009, 15:38 | Κώστας Θωμάς

    Πολύ σωστές τοποθετήσεις των eon, Γ.Κοτσυφάκη και Η.Σπανουδάκη! Ασχολούνται με την ουσία των θεμάτων που απασχολούν την Στατιστική και θα πρέπει να κοιταχτούν στη συνέχεια! Όταν οι υποχρεώσεις μας προς την Eurostat με επιπλέον νέες έρευνες διαρκώς αυξάνονται, χωρίς πιθανή αύξηση του προσωπικού, θα πρέπει να βρούμε άλλες-καλύτερες μέθοδους συλλογής στοιχείων: α) ηλεκτρονικής μορφής έντυπα, όπως το intrastat ή β) από το λογισμικό σύστημα των λογιστών των επιχειρήσεων, όπου με κάποιες τεχνικές τροποποιήσεις να εξάγονται τα στατιστικά στοιχεία που αφορούν τις έρευνες.
    Το επιπλέον κέρδος που έχουμε με αυτές τις μεθόδους είναι ότι, όχι μόνο δεν «κουράζουμε» τις μικρές επιχειρήσεις και τους λογιστές τους, αλλά αποκτούμε «συνεργάτες» με καλύτερη διάθεση για τη στατιστική και με ακριβέστερα στοιχεία.
    Επίσης στο παρόν αρ.8,παρ.2 να λειτουργήσει ως δέσμευση η στατιστική ενημερώτητα για τις επιχειρήσεις, ώστε να παρέχονται τα αιτούμενα στοιχεία.
    Για την πειθαρχική δίωξη, μόνο αν δεν γίνουν τα παραπάνω που προτείνονται να εφαρμόζεται, αλλιώς δε βλέπω να γίνεται ένα βήμα παραπέρα στη βελτίωση συλλογής στοιχείων!

  • 2 Δεκεμβρίου 2009, 12:12 | Ηλίας Σπανουδάκης

    Το σχόλιο του ΕΟΝ είναι απόλυτα εύστοχο . Το ατύχημα είναι ότι ενώ ήδη με το Νόμο 2392/96 προβλέπεται η πρόσβαση της ΕΣΥΕ στα Διοικητικά Στοιχεία αυτό ΟΥΔΕΠΟΤΕ υλοποιήθηκε. Ως υπάλληλος Περιφερειακού Τμήματος της ΕΣΥΕ έχω επισημάνει επανειλημμένα σε ολα τα ιεραρχικά επίπεδα της υπηρεσίας την τεράστια ωφέλεια που θα προέκυπτε για την Υπηρεσία από την χρήση των Διοικητικών Πηγών αλλά δυστυχώς το ενδιαφέρον διαρκούσε τόσο όσο και ο χρόνος που χρειαζόμουν για να αναπτύξω το επιχείρημά μου. Η μη αξιοποίηση αυτών των πολύτιμων πηγών είναι όντως μια αδικαιολόγητη σπατάλη που θα μπορούσε να αντιμετωπισθεί άμεσα αποδεσμεύοντας έτσι πολύτιμους πόρους για πιό παραγωγικές δραστηριότητες.

    Με την ευκαιρία θέλω να επισημάνω ότι δεν θίγεται καθόλου το ζήτημα της συλλογής των στοιχείων από τους ιδιώτες και τις επιχειρήσεις που γίνεται διαρκώς δυσκολότερη λόγω της αυξανόμενης αρνητικής στάσης.
    Ισως πρέπει κάποιος να ενημερώσει την πολιτική ηγεσία αλλά και την κοινή γνώμη γενικότερα ότι η συλλογή πρωτογενούς στατιστικού υλικού είναι μια ιδσιαίτερα δύσκολη, επίπονη και φθοροποιός εργασία που δεν προσφέρεται για την άσκηση κοινωνικής πολιτικής. Γατί το ζητούμενο δεν είναι ποιά άτομα θα κάνουν τη συλλογή των στατιστικών στοιχείων αλλά ποιά ΜΠΟΡΕΙ να την κάνουν.

    Σαν κατακλείδα νομίζω ότι το θέμα δεν είναι η ανεπάρκεια της νομοθεσίας αλλά απλά η εφαρμογή της.

  • 2 Δεκεμβρίου 2009, 12:31 | Γ Κοτσυφάκης

    Σχετικά με το σχόλιο από eoπ θα ήθελα να επισημάνω τα εξής
    Έχετε δίκιο ότι τα στοιχεία για τις επιχειρήσεις πρέπει να λαμβάνονται από τις ΔΟΥ γιατί η επιβάρυνση στους λογιστές είναι μεγάλη. Δυστυχώς όμως αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν σε ηλεκτρονική μορφή τα πιο πολλά δεδομένα που χρειάζονται αυτές οι έρευνες, στις ΔΟΥ. Άρα για το συγκεκριμένο ζήτημα η προσπάθεια της πολιτείας πρέπει να ξεκινήσει από εκεί.
    Τώρα για το γενικότερο έργο των Υπηρεσιών Στατιστικής Νομών θα ήθελα να σας επισημάνω ότι αυτές εκτός από τις έρευνες στις επιχειρήσεις διεξάγουν τις απογραφές πληθυσμού και γεωργίας κτηνοτροφίας καθώς και μια σειρά από έρευνες στα νοικοκυριά όπως είναι η Έρευνα Εργατικού Δυναμικού η έρευνα Εισοδήματος κλπ. Επίσης υπάρχουν και άλλες έρευνες στον πρωτογενή τομέα ετήσιες ή διετείς κλπ καθώς και άλλες από διοικητικές πηγές όπως είναι η Φυσική Κίνηση του Πληθυσμού και οι έρευνες στην Eκπαίδευση.
    Το προσωπικό των ΥΣΝ νομών όπως και άλλωστε όλο το προσωπικό της ΕΣΥΕ έχει άριστη επιστημονική κατάρτιση που συνεχώς αναβαθμίζεται και πολλοί εργαζόμενοι έχουν εκπροσωπήσει και εκπροσωπούν τη Χώρα επάξια σε συσκέψεις διεθνών οργανισμών. Όλοι εργάζονται με ζήλο και με πολύ μόχθο χωρίς να γνωρίζουν ωράριο πολλές φορές ώστε η ΕΣΥΕ και γενικότερα η Χώρα να ανταποκρίνεται έγκαιρα και έγκυρα στις υποχρεώσεις τους απέναντι στην Eurostat και τους άλλους φορείς.

  • 2 Δεκεμβρίου 2009, 11:52 | GeorgiaP

    Μία σύντομη απάντηση:
    1. Η πρόσβαση στις διοικητικές πηγές δεν είναι καινοτομία του παρόντος νομοσχεδίου. Υπάρχει ήδη ανάλογη νομική πρόβλεψη εδώ και πολλά χρόνια. Όμως τα στοιχεία από τις διοικητικές πηγές δεν είναι τόσο πλήρη (ή συμβατά) ώστε να καλύπτουν τις ανάγκες που προκύπτουν από τους Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς. Σε κάθε περίπτωση όμως, είναι αξιοποιήσιμα (και ήδη χρησιμοποιούνται σε αρκετές περιπτώσεις).
    2. Μην ξεχνάμε τις έρευνες νοικοκυριών (που αποτελούν πολύ μεγάλο όγκο) για τις οποίες δεν υπάρχει άλλη λύση παρά μόνο η συλλογή δελτίων απευθείας από τους ερευνόμενους.

  • 2 Δεκεμβρίου 2009, 11:21 | roula

    Εκτός από την υποχρέωση στην παροχή πρωτογενούς υλικού από τις Διοικητικές Πηγές, πρέπει να γίνει μνεία και για την υποχρέωση των ΙΔΙΩΤΩΝ, όχι μόνο στην παροχή , αλλά και στην ορθότητατων ζητουμένων στοιχείων, έναντι συγκεκριμένου προστίμου.

  • 1 Δεκεμβρίου 2009, 21:07 | eon

    ΑΦΟΥ Η Ε.ΣΤ.Α ΑΠΟΚΤΑ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΕ ΠΡΩΤΟΓΕΝΕΣ ΥΛΙΚΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΠΗΓΩΝ ΓΙΑΤΙ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΣ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΧΡΗΜΑΤΑ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΚΑΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΟΥΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΛΛΕΞΟΥΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ (π.χ.ΑΠΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ) ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΤΙΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΕΠΑΡΧΙΩΝ?
    ΜΕ ΤΗΝ ΩΣ ΑΝΩ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΗΤΑΝ ΕΥΚΟΛΟ ΚΑΙ ΦΘΗΝΟ Η ΚΕΝΤΡΙΚΗ Ε.ΣΤ.Α. ΝΑ ΠΑΙΡΝΕΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ Δ.Ο.Υ.ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΝΑ ΕΛΑΧΙΣΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ? ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΩΣ ΤΩΡΑ Η ΜΙΣΗ ΠΕΡΙΠΟΥ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΩΝ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΤΙΣ ΕΠΑΡΧΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ Η ΣΥΛΛΟΓΗ ΔΕΛΤΙΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΑΛΛΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΚΑΤΑΡΤΗΣΜΕΝΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ?

  • 1 Δεκεμβρίου 2009, 10:16 | S.D.TSAMAIDIS

    Πολύ Καλό