Άρθρο 2 Σύσταση Ανεξάρτητης Διοικητικής Αρχής, ως Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου, με την επωνυμία «Ελληνική Στατιστική Αρχή» (Ε.ΣΤ.Α.).

Σκοπός της Ε.ΣΤ.Α.

1. Συνιστάται Ανεξάρτητη Διοικητική Αρχή με την επωνυμία «Ελληνική Στατιστική Αρχή (Ε.ΣΤ.Α.)».

Η Ελληνική Στατιστική Αρχή αποτελεί Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, λειτουργεί αποκλειστικά χάριν του δημοσίου συμφέροντος και απολαύει λειτουργικής ανεξαρτησίας και διοικητικής αυτοτέλειας.

2. Έδρα της Ε.ΣΤ.Α. ορίζεται ο Δήμος Πειραιώς. Η επίσημη ονομασία της E.ΣΤ.Α. στην αγγλική γλώσσα είναι Hellenic Statistical Authority (HSA) και στη γαλλική γλώσσα Autorite Statistique Hellenique (AHS).
3. Η Ε.ΣΤ.Α. έχει σκοπό τη συστηματική παραγωγή επίσημων στατιστικών, καθώς και τη διενέργεια επιστημονικών ερευνών και τη κατάρτιση μελετών, οι οποίες: α) αφορούν όλους τους τομείς της δραστηριότητας του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, β) υποστηρίζουν τη διαδικασία λήψης αποφάσεων και χάραξης και αξιολόγησης πολιτικών της Κυβέρνησης και των φορέων του δημοσίου (δείκτες αξιολόγησης), γ) υποβάλλονται σε διεθνείς φορείς σύμφωνα με τις υποχρεώσεις της χώρας και δ) αφορούν στο γενικό κοινό ή κατηγορίες χρηστών στατιστικών στοιχείων στο εσωτερικό ή στο εξωτερικό.
4. Η Ε.ΣΤ.Α. καταρτίζει και εφαρμόζει ετήσιο στατιστικό πρόγραμμα, λαμβάνοντας υπόψη τις υποχρεώσεις της χώρας προς την Ευρωπαϊκή Ένωση και άλλους διεθνείς οργανισμούς. Το στατιστικό πρόγραμμα κάθε έτους καταρτίζεται και εγκρίνεται από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ε.ΣΤ.Α. μέχρι την 31η Μαρτίου του προηγουμένου έτους και περιλαμβάνει: α) το σχεδιασμό των στατιστικών εργασιών που θα πραγματοποιηθούν το επόμενο έτος, τα στατιστικά όργανα που θα τις διεξάγουν, τη γενική περιγραφή των σκοπών και του πλαισίου των ερευνών, το χρόνο και τόπο διεξαγωγής τους, καθώς και τους απαιτούμενους ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους και β) τον απολογισμό των πεπραγμένων του προηγουμένου ετήσιου στατιστικού προγράμματος.
5. Το ετήσιο στατιστικό πρόγραμμα μετά την έγκρισή του, διαβιβάζεται στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής και δημοσιεύεται, ώστε να έχουν πρόσβαση σε αυτό, οι φορείς του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα και οι πολίτες.
6. Η Ε.ΣΤ.Α. διενεργεί κάθε είδους απογραφές και ιδιαίτερα: α) πληθυσμού και οικοτεχνίας, β) οικοδομών και κατοικιών, γ) γεωργίας και κτηνοτροφίας και δ) καταστημάτων και επιχειρήσεων.
7. Η Ε.ΣΤ.Α. μεριμνά για την αποτελεσματική διάχυση της στατιστικής πληροφόρησης και την προαγωγή των στατιστικών θεμάτων και της οικονομικής έρευνας στα πλαίσια της διεθνούς συνεργασίας της χώρας.
8. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών καθορίζονται τα σχετικά με τη χρηματοδότηση και την κατανομή των δαπανών κάθε απογραφής.
9. Η Ελληνική Στατιστική Αρχή εποπτεύεται από τον Υπουργό Οικονομικών.

  • 8 Δεκεμβρίου 2009, 19:18 | Πολίτης

    Υπάρχει μια θεωρητική ασάφεια μεταξύ των όρων «Ανεξάρτητη» Διοικητική Αρχή και «εποπτεύεται» απο τον Υπουργό Οικονομικών. Πρέπει να διευκρινιστεί από «τι και ποιούς» θα ειναι ανεξάρτητη η Αρχή και σε τι αφορά η «εποπτεία» του Υπουργού Οικονομικών.

  • 7 Δεκεμβρίου 2009, 18:10 | αλεκος

    Η ΕΣΥΕ (ΕΣΤΑ) ΔΙΕΝΕΡΓΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΤΗΣ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΠΟΓΡΑΦΕΣ (ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΑ) ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΕΣ ΤΗΣ ΠΟΥ ΟΡΙΖΕΙ ΚΑΙ ΚΑΘΟΡΙΖΕΙ(ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΑ ΟΙ ΕΡΕΥΝΕΣ).
    ΤΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΤΗΣ.

  • 7 Δεκεμβρίου 2009, 14:32 | Ε.ΣΙΔ.

    Θα έπρεπε να προστεθεί και άρθρο που να αναφέρεται στην υποχρέωση του φορέα να καταθέτει στην εποπτεύουσα αρχή και να δημοσιεύει ετήσια έκθεση πεπραγμένων με την ευθύνη του ΔΣ. Η πλειονότητα των κρατικών φορέων δεν υποχρεούται να ή απλά δεν δημοσιεύει (και όταν προβλέπεται) τις δραστηριότητες τους με αποτέλεσμα ο δημόσιος έλεγχος της λειτουργίας τους να μην είναι εφικτός.

  • 7 Δεκεμβρίου 2009, 13:48 | Β.Μπενάκη

    O νέος Νόμος πρέπει :

    -να διασφαλίζει την ανάπτυξη και παραγωγή της απαιτούμενης στατιστικής πληροφορίας ,σε εθνικό επίπεδο, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού στατιστικού προγράμματος ,μέσω στατιστικών ερευνών, απογραφών ,ή με τη χρήση διοικητικών πηγών ,μοντέλων κλπ με στατιστική μονάδα παρατήρησης είτε φυσικά πρόσωπα και νοικοκυριά ή οικονομικό φορέα και άλλες επιχειρήσεις.

    -vα διασφαλίζει περαιτέρω το έργο του Εθνικού Στατιστικού Συστήματος με σαφή περιγραφή του τρόπου συνεργασίας μεταξύ Στατιστικής Υπηρεσίας και λοιπών φορέων παραγωγής στατιστικής πληροφόρησης ,καθώς και την περαιτέρω αποσαφήνιση και ενδυνάμωση του ρόλου της Στατιστικής Υπηρεσίας.

    -vα διασφαλίζει τη στατιστική ποιότητα των στοιχείων που παράγει το στατιστικό σύστημα με την ανάπτυξη κατάλληλου μηχανισμού που θα εποπτεύει την ανάπτυξη ,παραγωγή και διάδοση, βάσει ενιαίων προτύπων και εναρμονισμένων μεθόδων και θα αξιολογεί τα αποτελέσματα χρησιμοποιώντας συγκεκριμένα κριτήρια ποιότητας ,όπως περιγράφονται στον Κανονισμό 223/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου. Τα κριτήρια αυτά συνοψίζονται στην καταλληλότητα, την ακρίβεια ,την έγκαιρη και εμπρόθεσμη υποβολή, την προσβασιμότητα ,τη σαφήνεια ,τη συγκρισιμότητα και τέλος τη συνοχή των στοιχείων.

    – να διασφαλίζει την προστασία των απόρρητων στοιχείων. Δηλαδή να διασφαλίζει ότι τα ατομικά στοιχεία των ιδιωτών ,επιχειρήσεων ,νοικοκυριών κλπ. που συλλέγει , χρησιμοποιούνται για στατιστικούς και μόνο σκοπούς, όπως προβλέπεται στο ισχύον νομικό καθεστώς ( άρθρα 6 και 7 του Νόμου 2392/96 ).
    Επίσης πρέπει να προβλέπεται η επιβολή ποινών για την αποκάλυψη ατομικών στοιχείων ή την παραποίηση τους ή την αποκάλυψη στατιστικών προ της ανακοίνωσης τους ή τέλος για τη διάδοση ψευδών φημών που επηρεάζουν τις έρευνες και απογραφές (άρθρο 4,παραγ.1,2,3 και 4του Νόμου 2392/96 ).

    -να διασφαλίζει την υποχρέωση παροχής των απαιτούμενων πληροφοριών από τους ιδιώτες, νοικοκυριά, επιχειρήσεις, κλπ όπως προβλέπεται στο ισχύον νομικό καθεστώς (άρθρα 37 και 38 του Νόμου 3627/56, καθώς και τα άρθρο 14 3470/2006 ) και να προβλέπει την επιβολή χρηματικής ποινής για την άρνηση παροχής των αιτούμενων στοιχείων στην Στατιστική Υπηρεσία κατ’ αντιστοιχία των χρηματικών ποινών που επιβάλλουν τα άλλα κράτη μέλη της Ε.Ε.

    -να διασφαλίζει την ανάπτυξη κατάλληλου τεχνικό οικονομικού μηχανισμού σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο, ο οποίος είναι απαραίτητος για τη διενέργεια των ερευνών ,απογραφών και λοιπών στατιστικών εργασιών σε περιφερειακό επίπεδο. Γεγονός που εξασφαλίζει την ποιότητα των συλλεγόμενων στατιστικών στοιχείων, λόγω της συλλογής και επεξεργασίας τους κοντά στην πηγή πληροφόρησης.

  • Ως Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία, στο άρθρο 2 «Σύσταση Ανεξάρτητης Διοικητικής Αρχής, ως Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου, με την επωνυμία “Ελληνική Στατιστική Αρχή” (Ε.ΣΤ.Α.)- Σκοπός της Ε.ΣΤ.Α.», η παράγραφος 3 προτείνουμε να συμπληρωθεί ως εξής:

    «………
    3. Η Ε.ΣΤ.Α. έχει σκοπό τη συστηματική παραγωγή επίσημων στατιστικών, καθώς και τη διενέργεια επιστημονικών ερευνών και τη κατάρτιση μελετών, οι οποίες: α) αφορούν όλους τους τομείς της δραστηριότητας του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, β) υποστηρίζουν τη διαδικασία λήψης αποφάσεων και χάραξης και αξιολόγησης πολιτικών της Κυβέρνησης και των φορέων του δημοσίου (δείκτες αξιολόγησης), γ) υποβάλλονται σε διεθνείς φορείς σύμφωνα με τις υποχρεώσεις της χώρας και δ) αφορούν στο γενικό κοινό ή κατηγορίες χρηστών στατιστικών στοιχείων στο εσωτερικό ή στο εξωτερικό. Ιδιαίτερη μνεία γίνεται στην υποχρέωση της Ε.ΣΤ.Α. για συστηματική παραγωγή επίσημων στατιστικών καθώς και τη διενέργεια επιστημονικών ερευνών και την κατάρτιση μελετών, οι οποίες αφορούν στα άτομα με αναπηρία και στην προώθηση και αξιολόγηση πολιτικών για την πλήρη εξίσωση των ευκαιριών για τα άτομα αυτά. Για το λόγο αυτό η Ε.ΣΤ.Α. συνεργάζεται στενά με την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.)….»

  • Παρ. 1 Η σύσταση διοικητικής αρχής ως ανεξάρτητης, προκειμένου να πληροί τα τιθέμενα από το άρθρο 101Α Συντάγματος κριτήρια, πρέπει να διασφαλίζει έλλειψη εποπτείας, συγκρότηση αρχής μέσω κοινοβουλευτικής διαδικασίας, κατοχύρωση διάρκειας θητείας μελών αρχής, έλεγχο έργου αρχής από κοινοβούλιο, πρόβλεψη ασυμβιβάστων μελών αρχής κ.ά. (βλ. υπόμνημα Πανελληνίου Συλλόγου Υπαλλήλων ΓΓ ΕΣΥΕ στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.esye.webs.com). Η αναφορά σε «ανεξάρτητη αρχή» άνευ τήρησης αυτών των προϋποθέσεων δεν διασφαλίζει την ανεξάρτητη λειτουργία στην πράξη. Διάφορο ζήτημα η νομική αυτοτέλεια από τη λειτουργική ανεξαρτησία.
    Παρ. 4 Αναγκαία η ειδική ρύθμιση της κατάρτισης του ετησίου στατιστικού προγράμματος, λαμβανομένου υπόψη και του εφαρμοστέου κοινοτικού δικαίου.
    Παρ. 9 Η άσκηση εποπτείας από την εκτελεστική εξουσία δεν συνάδει προς ανεξάρτητη αρχή.

    Σημείωση: Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων της ΓΓ ΕΣΥΕ ενδιαφέρεται για την διασφάλιση της ανεξάρτητης λειτουργίας της ΓΓ ΕΣΥΕ και την αξιοπιστία των δημοσίων στατιστικών στοιχείων. Διαφωνεί επί της αρχής με το σχολιαζόμενο προσχέδιο νόμου, διότι θεωρεί ότι με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις δεν επιτυγχάνεται ο επιδιωκόμενος σκοπός. Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων της ΓΓ ΕΣΥΕ προκρίνει την ενίσχυση του ήδη υφισταμένου Εθνικού Συμβουλίου Στατιστικής με εποπτικές αρμοδιότητες και τη διασφάλιση της ανεξάρτητης λειτουργίας του, σύμφωνα και με τις σχετικές συστάσεις της E.E. (βλ. αναλυτικά υπόμνημα Πανελληνίου Συλλόγου Υπαλλήλων ΓΓ ΕΣΥΕ στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.esye.webs.com). Ο παρών σχολιασμός κατ’ άρθρο του προσχεδίου δεν αίρει την επί της αρχής επιφύλαξη του Πανελληνίου Συλλόγου Υπαλλήλων ΓΓ ΕΣΥΕ ως προς την όλη προτεινόμενη ρύθμιση.

  • 6 Δεκεμβρίου 2009, 23:55 | ΚΜ

    Η ΕΣΤΑ (τουλάχιστον με βάση όσα περιλαμβάνονται στο παρόν νομοσχέδιο) δεν μπορεί να αποτελέσει Ανεξάρτητη Διοικητική Αρχή.
    Σύμφωνα με την τυπολογία στην 7η αναθεωρητική Βουλή των Ελλήνων οι ανεξάρτητες αρχές μπορούν να διακριθούν σε τέσσερεις μεγάλες κατηγορίες (Κ.Χρυσόγονος, Αναπληρωτής Καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου, Τμήμα Νομικής ΑΠΘ, 29/10/2002):

    •Aυτές που λειτουργούν ως θεσμικές εγγυήσεις που περιβάλλουν τα συνταγματικά δικαιώματα (αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων)
    •Αυτές που ασκούν εποπτεία στη δημόσια διοίκηση (συνήγορος του πολίτη)
    •Αυτές που ασκούν εποπτεία στη λειτουργία της αγοράς( επιτροπή ανταγωνισμού)
    •Αυτές που ασκούν και τις τρεις παραπάνω λειτουργίες (εθνικό συμβούλιο ραδιοτηλεόρασης)

    Επίσης στη διεύθυνση http://www.greeklaws.compubsuploads971.pdf η κα Κ.Πεσκετζή παρουσιάζει στην εργασία της με αναλυτικό τρόπο την έννοια, τα χαρακτηριστικά αλλά και προβληματισμούς σχετικά με τις ΑΔΑ.

    Η ΕΣΤΑ ως παραγωγός επίσημων στατιστικών δεν ταξινομείται σε καμία από τις παραπάνω κατηγορίες. Ως αρχή που πιστοποιεί τις επίσημες στατιστικές θα μπορούσε να ενταχθεί με διασταλτική ερμηνεία στις αρχές που ασκούν εποπτεία στη δημόσια διοίκηση. Όμως σε αυτή την περίπτωση δεν θα μπορούσε να είναι ταυτόχρονα και παραγωγός στατιστικών και επόπτης του ιδίου του έργου της.
    Αν ο σκοπός του νομοσχεδίου είναι η δημιουργία ανεξάρτητης διοικητικής αρχής τότε αυτή θα μπορούσε να είναι η ΕΣΤΑ με εποπτικές και ίσως κανονιστικές λειτουργίες χωρίς όμως να είναι ταυτόχρονα και παραγωγός στατιστικών. Σε αυτή την περίπτωση θα μπορούσε η ΓΓ ΕΣΥΕ να παραμείνει ως έχει και η ΕΣΤΑ να την εποπτεύει όπως θα κάνει και για τους λοιπούς παραγωγούς επίσημων στατιστικών.
    Επιπρόσθετα τίθεται το ερώτημα κατά πόσον είναι συμβατό μια ΑΔΑ να μπορεί να παράγει εμπορεύσιμες υπηρεσίες αφού στο άρθρο 5 παράγραφος 1(γ) γίνεται αναφορά για έσοδα από έρευνες, μελέτες, στατιστικές εργασίες, δημοσιεύσεις και πάσης φύσεως παροχή υπηρεσιών προς τρίτους.

    Η πρόθεση του νομοθέτη είναι η τροποποίηση και η ενίσχυση του συστήματος παραγωγής επισήμων στατιστικών. Τίθεται το ερώτημα κατά πόσον η νομική μορφή του ΝΠΔΔ σε αντιδιαστολή με εκείνη μιας Κρατικής Υπηρεσίας, προσδίδει στην ΕΣΤΑ την πρόσθετη «εκτελεστική εξουσία» ώστε να επιτελέσει το έργο της λαμβάνοντας υπόψη ειδικότερα τις αρμοδιότητες που τις παρέχει το Άρθρο 8 για την πρόσβαση σε πρωτογενές στατιστικό υλικό διοικητικών πηγών.

    Στις παραγράφους 4, 7 και 8 καθορίζονται οι σκοποί της ΕΣΤΑ. Ενώ στην παράγραφο 7 γίνεται αναφορά στις απογραφικές εργασίες, δεν γίνεται κάπου αναφορά για τις διάφορες δειγματοληπτικές έρευνες που διεξάγονται σήμερα από την ΕΣΥΕ. Επιπλέον χρειάζεται ακριβής προσδιορισμός του είδους των επιστημονικών ερευνών και της κατάρτισης μελετών που πρόκειται να διεξάγει η ΕΣΤΑ ώστε να μην αποτελέσει ανταγωνιστικό φορέα άλλων οργανισμών (πχ ΕΚΚΕ, ΚΕΠΕ, ΙΟΒΕ κλπ) διαθέτοντας το συγκριτικό πλεονέκτημα της πρόσβασης στα στατιστικά στοιχεία. Επιπλέον λαμβάνοντας υπόψη ότι αυτές (μελέτες και έρευνες) αφορούν στο γενικό κοινό ή κατηγορίες χρηστών στατιστικών στοιχείων στο εσωτερικό ή στο εξωτερικό (4δ) σε συνδυασμό με ότι αυτές μπορούν να αποφέρουν έσοδα (άρθρο 5 παράγραφος 1γ) προκύπτει το ερώτημα αν η ΕΣΤΑ πρόκειται να παράγει εμπορεύσιμες υπηρεσίες όπως αυτές που παρέχονται από μελετητικά γραφεία, εταιρείες έρευνας αγοράς, συμβουλευτικές εταιρείες κλπ. Σε μια τέτοια περίπτωση υπάρχει πρόβλημα ανταγωνισμού μιας και η ΕΣΤΑ ως ο βασικός παραγωγός των επίσημων στατιστικών θα διαθέτει μονοπωλιακή δύναμη στη διαχείριση των στατιστικών αποτελεσμάτων και ακόμη περισσότερο στην πρόσβαση στις πρωτογενείς βάσεις δεδομένων.

    Ο καθορισμός των σχετικών με τη χρηματοδότηση και την κατανομή των δαπανών με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών είναι σε αντίθεση με τη λειτουργική ανεξαρτησία της ΕΣΤΑ.

  • 6 Δεκεμβρίου 2009, 20:13 | ΖΑΧΑΡΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ

    Άρθρο 2, παράγραφος 4: Αναφέρεται ότι «Η Ε.ΣΤ.Α. καταρτίζει και εφαρμόζει ετήσιο στατιστικό πρόγραμμα, λαμβάνοντας υπόψη τις υποχρεώσεις της χώρας προς την Ευρωπαϊκή Ένωση και άλλους διεθνείς οργανισμούς …» Θα πρέπει να επισημάνουμε ότι ετήσιος προγραμματισμός δε επιτρέπει να ικανοποιούνται οι υποχρεώσεις της χώρας προς την Ευρωπαϊκή Ένωση όπου στατιστικές εργασίες προγραμματίζονται και αποφασίζονται (καλύπτονται με κανονισμό) με ορίζοντα 3 και περισσοτέρων ετών. (Ενδεικτικά, αναφέρουμε ότι το αντίστοιχο σχέδιο νόμου για το Στατιστικό Ινστιτούτο της Ισπανίας προβλέπει την κατάρτιση 5ετούς στατιστικού προγράμματος.)

    Άρθρο 2, παράγραφος 6. «Η Ε.ΣΤ.Α. διενεργεί κάθε είδους απογραφές και ιδιαίτερα: α) πληθυσμού και οικοτεχνίας, β) οικοδομών και κατοικιών, γ) γεωργίας και κτηνοτροφίας και δ) καταστημάτων και επιχειρήσεων» . Πρέπει να επισημάνουμε ότι η ΕΣΥΕ διενεργεί και δεκάδες άλλες έρευνες (δε διενεργεί πλέον απογραφή καταστημάτων και επιχειρήσεων). Γιατί απουσιάζει οποιαδήποτε αναφορά; Πρέπει επίσης να επισημάνουμε ότι ενώ υπάρχει αναφορά στη χρηματοδότηση των απογραφών (Άρθρο 2, παράγραφος 8) δεν υπάρχει καμιά αναφορά στην χρηματοδότηση των υπόλοιπων ερευνών.

  • 5 Δεκεμβρίου 2009, 20:36 | Χρήστος Τσάτσος

    1) Παρατηρήσεις σχετικά με τις αρμοδιότητες της νέας υπηρεσίας
    – Να περιληφθεί διάταξη σχετικά με το ότι η νέα αρχή ορίζει τα στοιχεία που πρέπει να τηρούνται,τη μορφή και τον τρόπο τήρησης των παρακολουθουμένων στοιχείων από τους υπεύθυνους προς τούτο οργανισμούς.
    – Τα στοιχεία αυτά θα πρέπει να προέρχονται από τα επίσημα στοιχεία που τηρούν οι οργανισμοί σαν μερικά ψηφιακά αρχεία και όχι από καταστάσεις που συντάσσονται ειδικά για την στατιστική αρχή. Αυτό θα δώσει ταχύτητα στην αποστολή, διαφάνεια στους πιθανούς ελέγχους καθώς και αποφυγή λαθών και επί πλέον εργατοωρών για αντιγραφή στοιχείων.
    – Στους σκοπούς της αρχής πρέπει να γίνει σαφές ότι τα στοιχεία αυτά θα είναι η βάση στην οποία θα στηρίζονται οι καθ’ ύλην αρμόδιες υπηρεσίες για την αξιολόγηση του έργου τους, την αναθεώρηση των επιτελικών τους σχεδίων και τον σχεδιασμό των επομένων βημάτων τους. Επομένως η μορφή και το περιεχόμενο αυτών των στοιχείων πρέπει να περιλαμβάνουν όλους τους παράγοντες κλειδιά της αποτελεσματικότητας (key performance factors) του κάθε οργανισμού.

    2) Παρατηρήσεις σχετικά με τη δόμηση της αρχής
    – Δεν περιλαμβάνονται τα εξής βασικά όργανα που θα έπρεπε βάσει της συστημικής προσέγγισης να προβλεφθούν ώστε να προκύψει ένας ομοιοστατικός οργνισμός που θα μπορεί να αυτοπροσαρμόζετε στις αλλαγές και να επιτυγχάνει το σκοπό του ανξάρτητα από τις εξωτερικές μεταβολές (πολιτικές, κοινωνικές, τεχνολογικές κλπ).
    – Για το σκοπό αυτό πρέπει στο οργανόγραμμα του να προβλεφθεί τμήμα σύνταξης προδιαγραφών, ποιοτικού ελέγχου και σχεδιασμού των διαδικασιών-σύνταξης οδηγιών εργασίας.

    Αν τα παραπάνω θεωρούνται σημαντικά για την υπό ίδρυση νέα αρχή θα μπορούσα να εξειδικεύσω περισσότερο τις ιδέες αυτές.
    Καλό είναι να αποφευχθεί η σπουδή για λόγους εντυπώσεων και μόνο χωρίς να στηθεί ένας παραδειγματικός οργανισμός που θα μπορεί να λειτουργεί σαν εργαλείο συγκέντρωσης στοιχείων, επεξεργασίας αυτών και εξαγωγής συμπερασμάτων, βοήθειας των παρακολουθουμένων οργανισμών στην ορθή επιλογή των προς παρακολούθηση key performance factors καθώς και των κοινωνικών εταίρων στην σωστή μελέτη της απόδοσης και της αποτελεσματικότητας των μέτρων που παίρνονται.

    Ευχαριστώ,

    Χρήστος Τσάτσος
    τηλ. 6972888920

  • 5 Δεκεμβρίου 2009, 07:06 | ΑΝΤΖΟΥΛΑΤΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ

    Σε όλες τις Στατιστικες υπηρεσίες της Ευρωπης αλλα και στη Eurostat υπαρχει πενταετής προγραμματισμός εργασιών ωστε να
    α)να προγραμματισουν τους ανθρωπινους και υλικοτεχνικούς πόρους
    β)τις συνεργασίες με φορείς και διοικητικά μητρώα
    γ)να εκτελεσούν εργασίες με μια μεθοδολογία για 5 χρονια ωστε να δοκιμαστεί και να προκύψουν τα προβλήματα

    Τα περιφημα χρονια Καραβίτη η γ.γ. ΕΣΥΕ ειχε την υποχρεωση αναμόρφωσης των βραχυχρονίων στατιστικών της.
    Τουλαχιστόν τεσσερεις φορές αλλαξε ο προγραμματισμός και η κατανομή αρμοδιοτήτων στα τμηματα της γ.γ. εσυε για την εξυπηρετηση του συγκεκριμένου ευρωπαϊκού κανονισμού .
    Αποτέλεσμα η γ.γ. ΕΣΥΕ να βρεθεί στα προθυρα του ευρωπαϊκού δικαστηρίου. Για πρωτη και για τελευταία ελπιζουμε φορά.
    Με πραγματικά δική της ευθύνη.

    Εξαλλου βασικό σημείο της οικονομικής πολιτικης του υπουργού κου Παπακωσταντίνου
    ειναι οι τριετείς προυπολογισμοί των υπουργείων.
    Μηπως οι υπηρεσίες του υπουργείου οικονομικών εχουν καταθέσει εν ταχυ το προσχεδιο νόμου

    Αρα λοιπόν το αρθρο 2.4 πρεπει να προβλέπει
    α)συνταξη πενταετούς προγραμματισμού εργασιών, μεθοδολογιών , συνεργασιών και δημοσιευσεων απο την Γ.Γ. ΕΣΥΕ για ολο το εθνικο στατιστικό συστημα
    β)συνταξη ετησιου και τρημινιαίου απολογισμου και ετησιου προγραμματισμού των εργασιών της Γ.Γ. ΕΣΥΕ
    γ)εγκριση η ανασχεδιασμό των προγραμματισμών και απολογισμών απο μια ανεξαρτητη αρχή (που συντονιζει ολη το ελληνικο στατιστικό συστημα)
    δ)υποβολή στο υπουργικό συμβούλιο για σχεδιασμό της χρηματοδότησης και διοικητικές παρεμβασεις.

    Η αναφορά σε χρηματοδοτηση μονο των απογραφών ειναι προφανώς ανεπαρκης

    Σημειωτέον η γ.γ. εσυε δημοσιευει στο ιστοχωρο της ηδη απολογισμο και προγραμματισμο των εργασιών της
    http://www.statistics.gr/portal/page/portal/ESYE/BUCKET/General/Statistikes_ergasies_2006_2007_gr.pdf

    http://www.statistics.gr/portal/page/portal/ESYE/PAGE-statworks?inputA=all_divisions&inputB=all_depts

    οπως δεν κανουν νπδδ που καλουνται να συμμετασχούν στο υπο συσταση διοικητικό συμβούλιο.

    Μηπως οι φορείς αυτοί πρεπει να αποδειξούν την συναφεια τους με την στατιστικη συμμετεχοντας στη διαβούλευση;

  • 4 Δεκεμβρίου 2009, 20:45 | ΠΟΛΙΤΗΣ

    ΦΙΛΕ ΑΚΗ,
    1)ΤΙ ΛΕΕΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΚΑΡΑΒΙΤΗ?
    2)ΕΣΥ Ο ΤΗΣ ΕΣΥΕ ΠΩΣ ΜΙΛΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΣΟΥ? ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΧΟΥΝ ΚΑΝΟΝΕΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΙ ΚΗΦΗΝΕΣ?
    3)ΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΣΕΝΑ.ΤΟ ΝΑ ΚΡΙΝΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
    ΑΒΑΣΑΝΙΣΤΑ Η ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΣ ΠΡΩΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΕΥΑΤΟ ΣΟΥ.ΠΑΛΙΑ
    ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΥΚΟΥΛΑ ΘΥΜΑΣΑΙ ΠΩΣ ΤΟΥΣ ΕΛΕΓΑΝ?..
    4) ΜΗΝ ΚΡΙΝΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΚΡΙΘΕΙΣ.

  • 4 Δεκεμβρίου 2009, 20:02 | Χρήστος

    Κύριε Άκη ως υπάλληλος ΥΣ Νομού θα σας ενημερώσω ότι η δουλειά μας είναι και αρκετή και πολύπλοκη. Εκτός από τις έρευνες που αναφέρετε, οι οποίες επί το πλείστον πλέον στην επαρχία πραγματοποιούνται από υπαλλήλους και όχι ιδιώτες – συνεργάτες, συλλέγουμε στοιχεία από όλες σχεδόν τις δημόσιες υπηρεσίες (πολεοδομείες, νοσοκομεία, δήμους, σχολεία κλπ.) μετά κόπων και βασάνων. Στους λογιστές π.χ. πρέπει να πάμε τρεις και τέσσερεις φορές για ένα δελτίο! Χτυπάμε πόρτες και μπαίνουμε στα σπίτια ανθρώπων για να συμπληρώσουμε ερωτηματολόγια. Να μην αναφέρω τις απογραφές και διαρθρωτικές έρευνες γεωργίας με την διόρθωση και καταχώρηση ΧΙΛΙΑΔΩΝ δελτίων.
    Εγώ προσωπικά έχω εργαστεί πέραν του ωραρίου αρκέτες φορές και απογευματινές ώρες και Σαββατοκύριακα για να προλάβω τις προθεσμίες που η κεντρική υπηρεσία μας θέτει. Η αναφορά σας σε δύο, τρεις υπηρεσίες που αναφέρετε (και φαντάζομαι δεν αφορά την πλειοψηφία των εκεί εργαζομένων) δεν αποτελεί κανόνα αλλά εξαίρεση.

  • 4 Δεκεμβρίου 2009, 19:13 | ΣΗΚΑ

    ΑΚΟΥΣΤΕ ΚΑΙ ΕΜΕΝΑ ΚΕ ΥΠΟΥΡΓΕ

    «..ΤΑ ΠΑΚΕΤΑΡΟΥΝ ΚΑΙ ΣΤΙΣ 10 ΤΟ ΠΡΩΙ ΑΦΟΥ ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥΝ ΤΟ ΠΑΡΟΥΣΙΟΛΟΓΙΟ ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ (ΠΟΛΛΕΣ ΥΣΝ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΟΥΤΕ ΤΕΤΟΙΟ)ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΓΙΑ ΚΑΦΕ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ…»

    ΑΙΣΧΟΣ…. ΑΙΣΧΟΣ…. ΑΙΣΧΟΣ…

    Αν είναι δυνατόν.
    Μωρέ καλά μου τάλεγε ένας συγγενής μου από την Ξάνθη και δεν τον πίστευα.
    Τις προάλλες κατερχόμενος εκ της οικίας του συναντά τους γνωστούς υπαλλήλους της Υ.Σ του νομού έξωθεν καταστήματος φέροντος εις την πινακίδα του το ονομα «ΚΑΦΕΝΕΙΟ ΤΟ ΦΟΥΓΑΡΟ».
    Εις την μεταλλικήν δε τράπεζαν πέριξ της οποίας εθεάθησαν οι εν λόγω επίορκοι υπάλληλοι υπήρχε συσκευή ήτις αποτελειτο από υάλινην βάσιν εις το άνω μέρος της οποίας προσαρμόζεται κατακόρυφος μεταλλικός σωλήν όστις από το βάθος της φιάλης απολήγει εις μικράν εστίαν από κέραμο με διάτρητο πυθμένα, ο οποίος μεταλλικός σωλήν κατά μαρτυρίαν του καταστηματάρχου φέροντος το όνομα Χατζή Αχμέτ Σκορδομπούτσογλου ονομάζεται «λουλάς». Εντός δε του οποίου εβρέθησαν τοποθετημένα φύλλα τινά ομοιάζοντα με αυτά του καπνού , «τουμπεκί» κατα την ομολογίαν του ιδίου καταστηματάρχου.
    Εν τω μεταξύ ολίγα εκατοστά ανω της αεροστεγούς του σύνδεσης με την φιάλην ο κατακόρυφος σωλήν έφερε δεύτερον στόμιον(άκουσον άκουσον και δεύτερον στόμιον) εις το οποίον προσαρμόζεται ευκαμπτος σωλήν από δέρμα αγνώστου ζώου όστις ενίοτε είναι και χρυσοκέντητος φέροντος δε ακόμη και τεμάχια γούνας φαιάς άρκτου από τα όρη της Ροδόπης και κατά μαρτυρίαν φίλου τινός του καταστηματάρχου ονομάζεται «μαρκούτσι» απολήγει δε εις επιστόμιον το μάλλον από ήλεκτρον.
    Προς αποφυγήν δε των ρύπων ετοποθέτησαν κατωθεν της κεράμου δισκίον μικρόν δια την τοποθέτησην αναμμένων ανθράκων. Τέλος έφερε το όλον και ειδικήν μεταλλικήν καλύπτραν δια προστασίαν του «λουλά» εκ του αέρος.

    ΙΔΟΥ : http://www.wwna.gr/_Photos/ok/1358_kafeneio_to_foygaro_krasi_lasithioy_img_0117.jpg

    Δια τούτον κε υπουργέ σας λέγω :
    «ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΝΟΜΑΡΧΙΕΣ ΜΕΣΑ» εκτός φυσικά από εμένα κε υπουργέ που αν δεν περισσεύει καμιά θέση στο προσωπικό σας γραφείο θα μπορούσα να προσφέρω της υπηρεσίες μου έστω και ως επικεφαλής μιας διευθυνσης της υπό σύσταση υπηρεσίας.
    ΘΑ ΕΠΑΝΕΛΘΩ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΜΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ τα στοιχεία μου τα οποία σας αποστείλω με ιδιαίτερη επιστολή.

  • 4 Δεκεμβρίου 2009, 13:56 | lypon

    Αγαπητέ Ακη, σε τι συνεισφέρει η άποψή σου στην ανεξαρτησία της ΕΣΥΕ;

    Αν χρειάζεται ξεκαθάρισμα, δεν το αφήνεις να προκύψει από κάποια σοβαρή μελέτη περί λειτουργικότητας της ΕΣΥΕ, και όχι με αφορισμούς;

    Όσο για την αναφορά σου στον κ. Καραβίτη, θα πρέπει να παρατηρήσω οτι υπάρχουν κάποια σκάνδαλα εν εκκρεμότητι, για τον εν λόγω κύριο. Το προσωπικό της ΕΣΥΕ δεν τον θυμάται ευχάριστα…

  • 4 Δεκεμβρίου 2009, 10:57 | ΑΚΗΣ

    ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ

    ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΩ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΛΑΒΕΤΕ ΥΠΟΨΙΝ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΓΓ ΤΗΣ ΕΣΥΕ ΚΥΡΙΟΥ ΚΑΡΑΒΙΤΗ.ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΟΝΕΣΟΥΝ ΟΙ ΚΗΦΗΝΕΣ ΑΛΛΑ ΤΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ?
    ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΣΤΑ ΚΕΝΤΡΙΚΑ ΞΕΡΟΥΝ ΑΛΛΑ ΣΙΩΠΟΥΝ.
    ΤΟ ΣΑΡΑΚΙ ΤΗΣ ΕΣΥΕ ΕΙΝΑΙ ΟΙ Υ.Σ.ΝΟΜΩΝ.
    ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ ΤΙΠΟΤΕ ΑΠΟΛΥΤΩΣ.ΟΛΟΙ ΤΟ ΞΕΡΟΥΜΕ ΑΛΛΑ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΙΩΠΟΥΜΕ.
    ΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΤΩΝ Υ.Σ.Ν.ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΣΥΛΛΕΓΟΥΝ ΟΙ ΙΔΙΩΤΕΣ-ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
    (ΔΗΛΑΔΗ ΟΙ ΣΥΖΥΓΟΙ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ)
    ΤΑ ΠΑΚΕΤΑΡΟΥΝ ΚΑΙ ΣΤΙΣ 10 ΤΟ ΠΡΩΙ ΑΦΟΥ ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥΝ ΤΟ ΠΑΡΟΥΣΙΟΛΟΓΙΟ ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ (ΠΟΛΛΕΣ ΥΣΝ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΟΥΤΕ ΤΕΤΟΙΟ)ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΓΙΑ ΚΑΦΕ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ.
    ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Η ΥΣΝ ΛΑΡΙΣΑΣ ,Η ΥΣΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΥΣΝ ΕΔΡΕΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ.ΔΙΠΛΑΣΙΟ ΚΑΙ ΤΡΙΠΛΑΣΙΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΝΑ ΚΑΘΕΤΑΙ.
    ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΕ ,ΔΙΩΞΕ ΣΕ ΤΕΛΩΝΕΙΑ,ΕΦΟΡΙΕΣ,ΝΟΜΑΡΧΙΕΣ(ΩΧ ΤΟ ΕΠΙΔΟΜΑ )
    ΜΕ 2 ΑΤΟΜΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΑΝΕΤΑ ΚΑΘΕ ΥΣΝ.
    ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΝΟΜΑΡΧΙΕΣ ΜΕΣΑ.ΞΕΡΕΙΣ ΤΙ ΕΞΟΔΑ ΓΛΥΤΩΝΕΙΣ?
    ΘΑ ΕΠΑΝΕΛΘΩ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΜΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ .

  • 3 Δεκεμβρίου 2009, 23:29 | Νάνσυ Ξενάκη

    Στο 2.6 θα πρέπει να συμπεριληφθούν πέρα από τις απογραφές και όλες οι έρευνες που διενεργεί η Στατιστική Υπηρεσία.
    Στο 2.9 θα πρέπει να αναφέρεται το εύρος της εποπτείας από τον εκάστοτε Υπουργό.

  • 3 Δεκεμβρίου 2009, 21:50 | ΓΚΡΙΤΣΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

    ΚΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ ΑΠΟ ΑΛΛΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ ΠΟΥ ΕΙΧΟΥΝ ΜΕΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΜΕΣΗ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ (ΜΕΝΟΥΝ ΟΙ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΤΩΝ ΥΠΟΥΡΓΩΝ); ΠΟΙΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΘΑ ΤΙΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΕΙ; Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ; (ΔΕΔΟΜΕΝΟΥ ΟΤΙ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ Η ΕΣΥΕ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟ ΥΠ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ&ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ). ΜΗΠΩΣ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΣΤΑ (Ή ΕΣΥΕ) ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ Ή ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΝΑ ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΔΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΜΗΜΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΕΙ; ΑΡΚΕΤΗ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΙ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ (ΤΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ) ΣΤΑ ΑΛΛΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ;

  • 2 Δεκεμβρίου 2009, 22:04 | Φ. ΖΩΡΖΟΥ

    παρ. 9 Ανεξάρτητη Αρχή δεν μπορεί να εποπτεύεται από Υπουργείο. Θα πρέπει να ισχύσει ότι προβλέπεται και για τις λοιπές ανεξάρτητες αρχές, όπως ο Συνήγορος του Πολίτη.

  • 2 Δεκεμβρίου 2009, 16:57 | Κώστας Θωμάς

    Εκτός από τις απογραφές, τις έρευνες ποιός θα τις διενεργεί; Δημόσιοι φορείς, ΟΤΑ, ΝΠΔΔ, Υπουργεία και ιδιωτικοί φορείς; Αν οι έρευνες διενεργούνται από ιδιωτικούς φορείς τότε οι βασικές αρχές της αμεροληψίας, του απόρρητου, της αξιοπιστίας, ενδέχεται να αμφισβητούνται!

    ΄Αν λέμε ότι η Στατιστική είναι δημόσιο αγαθό και ότι παρέχει τα βασικά στοιχεία χωρίς τίμημα (αρ.7, παρ.3 του παρόντος), τότε αυτές οι στατιστικές είναι πιο αποτελεσματικές όταν παράγονται από έναν σταθερό φορέα.

    Επιπλέον υπάρχει ο κίνδυνος η ανεξαρτητοποίηση της Στατιστικής από την Κυβέρνηση, να οδηγήσει στην εξάρτηση από τους ιδιώτες, οι οποίοι γνωρίζουν τις εμπορικές αρχές που είναι διάφορες από τις στατιστικές αρχές!

    Άς καταργηθεί λοιπόν η θέση του διοριζόμενου πολιτικού προϊστάμενου (Γ.Γ. ή Προέδρου ΔΣ) και ας λειτουργήσει η Στατιστική υπηρεσιακά με τους Γεν. Δντες, Δντες, με τον παράλληλο ερχομό νέων επιστημόνων μέσω ΑΣΕΠ. Η δε αξιολόγηση του έργου της να γίνεται από επιτροπή που θα ορίζεται από το Κοινοβούλιο. Έτσι και το στατιστικό έργο δεν διαταράσσεται και η ανεξαρτησία των παραγόμενων στοιχείων διασφαλίζεται!

    ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΊΑ!!!

  • 2 Δεκεμβρίου 2009, 15:57 | Φωτεινή Σερεφίδου

    1.Στην παράγραφο 2 του άρθρου 1 αναφέρεται:
    «Ως επίσημες στατιστικές νοούνται οι στατιστικές που παράγονται
    από την Ε.ΣΤ.Α., καθώς και οι στατιστικές που παράγονται από
    κρατικές υπηρεσίες και φορείς του δημοσίου τομέα και
    πιστοποιούνται από την Ε.ΣΤ.Α. σύμφωνα με το άρθρο 2.»
    Ωστόσο, ούτε στο άρθρο 2 ούτε αλλού γίνεται αναφορά για τον τρόπο πιστοποίησης από την Ε.ΣΤ.Α. στατιστικών άλλων κρατικών υπηρεσιών.

    Αν υπάρχει αυτή η πρόθεση (δηλαδή αν τα στατιστικά άλλων κρατικών φορέων θα υπόκεινται υποχρεωτικά σε διαδικασία πιστοποίησης από την Ε.ΣΤ.Α. πριν τη δημοσίευσή τους) θα έπρεπε να περιγράφεται (αδρά) η σχετική διαδικασία πιστοποίησης.

    2. Στους σκοπούς της Ε.ΣΤ.Α. είναι σκόπιμο να προστεθεί η καθοδήγηση των λοιπών φορέων του δημοσίου που εκτελούν στατιστικές εργασίες.

  • 2 Δεκεμβρίου 2009, 13:31 | ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

    Είναι αδιαμφισβήτητη η ανάγκη του εκσυγχρονισμού της ΕΣΥΕ και της λειτουργίας της σε νέα βάση με την παραγωγή και διάθεση αξιόπιστων στοιχείων έγκαιρα καθώς και η ανάγκη διεύρυνσης των αρμοδιοτήτων της με την ενσωμάτωση στη λειτουργία της αρμοδιοτήτων συλλογής, επεξεργασίας και διάθεσης στατιστικών στοιχείων που τηρούνται από άλλους φορείς (π.χ. παρατηρητήρια, ινστιτούτα, κ.λ.π.) ή με την δυνατότητα ανάληψης των συγκεκριμένων έργων για λογαριασμό αυτών των φορέων, δημιουργώντας τις επιθυμητές οικονομίες κλίμακας.
    Το βασικό όμως πρόβλημα για την ΕΣΥΕ δεν είναι τόσο η αντικειμενική δυνατότητα παραγωγής έγκυρων στοιχείων εκ μέρους της όσο η δυνατότητα συλλογής τους πρωτογενώς και διάθεσης τους σε αυτή από τους υπόλοιπους κρατικούς (κυρίως) φορείς, δηλαδή το πρόβλημα της περιχαράκωσης, της έλλειψης συνεργασίας και της ασυνεννοησίας που αποτελεί ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της λειτουργίας του συνόλου της δημόσιας διοίκησης.
    Θα πρέπει επομένως να ισχυροποιηθεί θεσμικά η υποχρεωτικότητα της λειτουργικής, αποτελεσματικής και έγκυρης συνεργασίας των σχετικών φορέων με την ΕΣΥΕ, ταυτόχρονα με τον εκσυγχρονισμό της δομής και της λειτουργίας της άσχετα αν αυτή εξακολουθήσει να αποτελεί Γ.Γ. του Υπ. Οικονομικών ή Ανεξάρτητη Αρχή το οποίο δεν είναι κατά την γνώμη μου το κύριο ζήτημα διότι και με το υπάρχον καθεστώς και κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις θα μπορούσε να είναι μια σύγχρονη και αξιόπιστη Στατιστική Υπηρεσία.
    Σχετικά με τον τίτλο της νέας ΕΣΥΕ και επειδή έχουν διατυπωθεί ενστάσεις για το Ε.ΣΤ.Α. ως χρησιμοποιούμενο από άλλο φορέα (Ελληνική Σχολή Τοπικής Αυτοδιοίκησης) αλλά και για λόγους αναγνωρισιμότητας (περισσότερο στον διεθνή χώρο) , προτείνεται ο τίτλος: ΕΛ.ΣΤΑΤ. (ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ) και λατινικά EL.STAT.

  • 2 Δεκεμβρίου 2009, 08:56 | ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ

    H συντομογραφία Ε.Σ.Τ.Α. ήδη χρησιμοποιείται στη δημόσια ζωή και παραπέμπει στην Εθνική Σχολή Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που αποτελεί εκπαιδευτική μονάδα του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Π.Δ. 57, άρθρα 28-32, ΦΕΚ 59/Α/14-3-2007). Θεωρώ ότι για λόγους δεοντολογίας, αλλά και αποφυγής σύγχυσης, θα πρέπει να επαναεξεταστεί η συντομογραφία για την Ελληνική Στατιστική Αρχή με διαφορετική σχετική υιοθέτηση

  • 1 Δεκεμβρίου 2009, 22:57 | ΑΝΝΑ ΩΡΟΛΟΓΑ

    Η ΕΣΤΑ θα αναλάβει και την παραγωγή ειδικών στατιστικών δεδομένων όπως για παράδειγμα τα στατιστικά στοιχεία της αγοράς εργασίας? Το θέμα είνα ικρίσιμο καθότι τα εν λόγω στοιχεία αποτελούν σημαντικότατη παράμετρο τόσο για τον σχεδιασμό πολιτικών ενεργητικού χαρακτήρα για την απασχόληση, όσο και για την αποτίμηση των δυνατοτήτων απορρόφησης των ανέργων στην αγορά. Η θέση μας ως Ελλάδα στη Διαδικασία της Λισσαβόνας έχει πληγεί ως προς την αξιοπιστία τα τελευταία χρόνια, από το γεγονός ότι δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε στοιχειώδη μεγέθη του τομέα της αγοράς εργασίας όπως για παράδειγμα πόσοι είναι ακριβώς οι ωφελούμενοι από τα μέτρα του ΟΑΕΔ και πόσο κοστίζει κατά άτομο το μέτρο αυτό. Δεν είμαστε σε θέση να ξέρουμε (ούτε καν ο Υπουργός ή ο Διοικητής του ΟΑΕΔ) αν η δαπάνη για ένα μέτρο π.χ. Νέες θέσεις Εργασίας (ΝΘΕ)ακυρώνει στη πράξη την αποτελεσματικότητα του μέτρου με ωφελούμενους σε αριθμούς που κανονικά θα υπαγόρευαν την άμεση τροποποίηση ή αντικατάσταση του μέτρου. Όσα στοιχεία είχαν δοθεί στο παρελθόν αποτελούσαν «προϋπολογιστικά» και όχι απολογιστικά μεγέθη. Η κάλυψη αυτών των σημαντικών για την χώρα κενών δεν καλύπτεται με ad hoc περιπτωσιολογικές μελέτες, εξαιτίας της δυναμικής του μέτρου και παραμέτρων όπως η ελλειπής παρακολούθηση ex post ή διαφορετικά η έλλειψη μηχανισμού ανατροφοδότησης.

    Στο Παρατηρητήριο Απασχόλησης είχαμε συγκροτήσει κάτω από εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες τεχνικές προδιαγραφές συστήματος παρακολούθησης κα αποτίμησης, καθώς και σύστημα χρηστικών δεικτών. Είναι κρίμα να μην τεθούν στην υπηρεσία του νέου εγχειρήματος οι προσπάθειες αυτές. Αν χρειαστουν περισσότερες πληροφορίες contact e-mail aorologa@paep.org.gr.

    Tέλος, η τακτική επαφή κα συνεργασία με Πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα του εξωτερικού ενισχύει κατά πολύ την εγχώρια τεχνογνωσία. Γι απαράδειγμα η μέθοδος «μικρών δειγμάτων» (small samples) που χρησιμοποιείται στην Αγγλία για στατιστική ανάλυση σε επίπεδα κάτω της περιφέρειας, με μεγάλη επιτυχία. Ειδικά μάλιστα όταν η ΕΣΥΕ ομολογούσε και δικαίως ότι οι απογραφές είναι εξαιρετικά κοστοβόρες.

  • 1 Δεκεμβρίου 2009, 22:03 | ΑΝΝΑ ΩΡΟΛΟΓΑ

    Πολύ καλή η πρωτοβουλία αποδέσμευσης του φορέα παραγωγής στατιστικών στοιχείων της χώρας, από το Υπουργείο και τις Δημόσιες Υπηρεσίες. με αυτό τον τρόπο μπορεί να μειωθούν τα εμπόδια που αποπροσανατολίζουν την παραγωγή ορθών και αντικειμενικών στατιστικών στοιχείων. Επίσης με αυτό τον τρόπο οι υπάλληλοι ενός ανεξάρτητου φορέα δεν θα αισθάνονται ότι ελέγχονται από επίπεδα ή κλιμάκια της ιεραρχίας που συνδέουν την ορθή αποτίμηση μιας κατάστασης με το όποιο πολιτικό κόστος ή όφελος.

    Όσον αφορά το όνομα, στις περισσότερες χώρες του ΟΟΣΑ και της ΕΕ ένας τέτοιος φορέας ονομάζεται μάλλον ΥΠΗΡΕΣΙΑ (Service), ή ΓΡΑΦΕΙΟ (Office) παρά ΑΡΧΗ (Authority).

  • H συντομογραφία Ε.Σ.Τ.Α. ήδη χρησιμοποιείται στη δημόσια ζωή και παραπέμπει στην Εθνική Σχολή Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που αποτελεί εκπαιδευτική μονάδα του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Π.Δ. 57, άρθρα 28-32, ΦΕΚ 59/Α/14-3-2007). Θεωρώ ότι για λόγους δεοντολογίας, αλλά και αποφυγής σύγχυσης, θα πρέπει να επαναεξεταστεί η συντομογραφία για την Ελληνική Στατιστική Αρχή με διαφορετική σχετική υιοθέτηση, π.χ. ΕΛ.Σ.Α. κ.λπ.
    Ευχαριστώ.

    Καθηγητής Παναγιώτης Ε. Καλδής
    Διευθυντής Εθνικής Σχολής Τοπικής Αυτοδιοίκησης
    Αναπληρωτής Γενικού Γραμματέα
    Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης

  • 1 Δεκεμβρίου 2009, 17:21 | Βασίλης Μασσέλος

    Η ανεξαρτητοποίηση και κυρίως η ανάκτηση της χαμένης αξιοπιστίας της ΕΣΥΕ αποτελεί βασική προϋπόθεση προκειμένου να αντιμετωπίσουμε την τεράστια δημοσιονομική κρίση. Γιατί εάν δεν μετράμε σωστά δεν μπορούμε να ορίσουμε και κατ’επέκταση να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα. Παρά το γεγονός ότι η μετατροπή της ΕΣΥΕ σε ανεξάρτητη αρχή με βρίσκει απολύτως σύμφωνο βρίσκω την επιχειρούμενη μετονομασία σε «ΕΣΤΑ» εξόχως άστοχη. Η ΕΣΥΕ μπορεί να κρατήσει το όνομά της και ταυτόχρονα να ανεξαρτητοποιηθεί. Η, μετά από πολλές δεκαετίες, μετονομασία θα δημιουργήσει μόνο κόστη και σύγχυση χωρίς να προσφέρει απολύτως τίποτε επί της ουσίας.

  • 1 Δεκεμβρίου 2009, 13:02 | EK

    Ένας τρόπος να έχει κανείς ανεξάρτητες στατιστικές, είναι να υπάρχει μηχανογράφηση.

    Δεν καταλαβαίνω πως το προτεινόμενο νομοσχέδιο θα εξασφαλίζει ανεξάρτητα στατιστικά στοιχεία – ιδίως όταν θα ορίζεται ο πρόεδρος από τον εκάστοτε υπ οικονομικών, και τα περισσότερα του ΔΣ θα είναι ΔΥ!!!

  • 1 Δεκεμβρίου 2009, 12:30 | Ν. Β

    Καλό θα ήταν όλες οι υφιτάμενες ανεξαρτητες αρχές να έχουν τυποποιημένες κατά το δυνατόν διαδικασίες οργανωσης, τοποθέτησης μελών ΔΣ και λειτουργίας, μιας και η υπάρξή τους προβλέπεται στο Σύνταγμα ώστε να διευκολύνεται η παρακολουθησή τους αλλά και για λόγους οικονομίας .

  • 1 Δεκεμβρίου 2009, 10:35 | S.D.TSAMAIDIS

    – Ποιός θα κάνει την αξιολόγηση της Ε.ΣΤ.Α. ???
    – Κάποια Πανεπιστημιακή Σχολή εκ περιτροπής (να μαθαίνουν κιόλας!) ή κάποια Ευρωπαϊκή Αρχή ??