Άρθρο 3 Όργανα διοίκησης της Ε.ΣΤ.Α. –Διοικητικό Συμβούλιο

1. Όργανα διοίκησης της Ε.ΣΤ.Α. είναι, ο Πρόεδρος της Ε.ΣΤ.Α. και το Διοικητικό Συμβούλιο.
2. Το Διοικητικό Συμβούλιο είναι εννεαμελές, έχει τετραετή θητεία και ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Αποτελείται από τον Πρόεδρο της Ε.ΣΤ.Α., ως Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου, τον Αντιπρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου που ορίζεται από τον Υπουργό των Οικονομικών, τον Πρόεδρο του Σώματος Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων (ΣΟΕ), έναν εκπρόσωπο των εργαζομένων στην Ε.ΣΤ.Α., και από πέντε (5) μέλη που υποδεικνύονται αντίστοιχα από την Τράπεζα της Ελλάδος, την Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή (ΟΚΕ), το Ινστιτούτο Εργασίας της ΓΣΕΕ (ΙΝΕΓΣΕΕ), το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) και το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών ( ΕΚΚΕ). Τα οριζόμενα, υποδεικνυόμενα ή εκλεγόμενα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, πρέπει να είναι κάτοχοι πτυχίου ελληνικού ΑΕΙ ή ισότιμου αναγνωρισμένου τίτλου αλλοδαπού εκπαιδευτικού ιδρύματος.
3. Το Διοικητικό Συμβούλιο, είναι το ανώτατο όργανο διοίκησης της Ε.ΣΤ.Α., μεριμνά για την εκπλήρωση των σκοπών της και, με την επιφύλαξη των αρμοδιοτήτων του Προέδρου της Ε.ΣΤ.Α. όπως αυτές ορίζονται στο επόμενο άρθρο, αποφασίζει για κάθε θέμα και ειδικότερα για: α) τα επιχειρησιακά, εκπαιδευτικά και επενδυτικά προγράμματα που αναλαμβάνει και εκτελεί η Ε.ΣΤ.Α., τις προσλήψεις προσωπικού, τις συμβάσεις με δημόσιους, ιδιωτικούς ή διεθνείς φορείς, τις προμήθειες και την εκτέλεση έργων και β) τον ετήσιο προϋπολογισμό, απολογισμό και ισολογισμό της Ε.ΣΤ.Α.

Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Ε.ΣΤ.Α. απολαύουν, κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, προσωπικής και λειτουργικής ανεξαρτησίας, δεσμεύονται μόνο από το νόμο και τη συνείδησή τους, και όσα από αυτά υποδεικνύονται, δεν εκπροσωπούν τους φορείς που τους πρότειναν. Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ε.ΣΤ.Α. συγκαλείται μετά από πρόσκληση του Προέδρου, στην οποία ορίζεται ο τόπος και ο χρόνος της συνεδρίασης. Στην πρόσκληση περιλαμβάνονται τα θέματα της ημερήσιας διάταξης. Όταν ο Πρόεδρος, κωλύεται, τότε το Διοικητικό Συμβούλιο μπορεί να συγκαλείται από τον Αντιπρόεδρο. Κατά τα λοιπά, για τη σύγκληση του Διοικητικού Συμβουλίου έχουν εφαρμογή οι σχετικές διατάξεις του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας.

Ο Πρόεδρος προεδρεύει του Διοικητικού Συμβουλίου. Τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου, όταν απουσιάζει ή κωλύεται, αναπληρώνει ο Αντιπρόεδρος. Το Συμβούλιο συνεδριάζει έγκυρα εφόσον παρίσταται πέντε (5) τουλάχιστον μέλη. Για την έγκυρη λήψη απόφασης απαιτείται απλή πλειοψηφία των παρόντων. Σε περίπτωση ισοψηφίας ισχύει η ψήφος του Προέδρου. Χρέη γραμματέα του Συμβουλίου εκτελεί υπάλληλος της Ε.ΣΤ.Α. που ορίζεται από τον Πρόεδρο.

Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, ύστερα από εισήγηση του Διοικητικού Συμβουλίου, καθορίζεται αποζημίωση για τον Πρόεδρο, τον Αντιπρόεδρο, τα μέλη και τον γραμματέα του Διοικητικού Συμβουλίου.

  • 9 Δεκεμβρίου 2009, 11:39 | Γιάννης Μαρούτσος

    Σωστή καταρχήν η πρόταση της τοπικής επιτροπής Βριλησίων ΠΑΣΟΚ.

    Όμως, επιμένω ότι το βασικό πρόβλημα δεν είναι η διάρκεια της θητείας, αλλά ο τρόπος εκλογής του Προέδρου της. Όταν αυτός επιλέγεται με απλή απόφαση του εκάστοτε Υπουργού (έστω και με ΠΔ), η θητεία, είτε είναι 4ετης είτε 5ετης εύκολα παραβιάζεται.

    Είδαμε, άλλωστε, πώς ακόμη και η θητεία του Διευθύνοντος Συμβούλου της Εθνικής Τράπεζης (ιδιωτικής και ανεξάρτητης κατά τα άλλα από την εκάστοτε κυβέρνηση!), κλειστή μέχρι το 2010, τελείωσε πριν από την ώρα της, επειδή έτσι το θέλησε η κυβέρνηση. Και υποτίθεται ότι, εν πρόκειμένω, η εκλογή πραγματοποιείται από ανεξάρτητο ΔΣ με μικρή συμμετοχή του Δημοσία κτλ. κτλ.

    Κύριοι, ο τρόπος εκλογής του Προέδρου καθορίζει στο μέγιστο βαθμό την ανεξάρτησία του και όχι τόσο η διάρκεια της θητείας και οι γενικόλογες προβλέψεις περί λειτουργικής και προσωπικής ανεξαρτησίας. Το θέμα είναι πώς θωρακίζουμε και υλοποιούμε τις γενικόλογες αυτές διακηρύξεις.

    Γι’αυτό, πρότεινα η εκλογή του να αποφασίζεται από το Υπουργικό Συμβούλιο (με πρόταση φυσικά του ΥΠΟΙΚ) και όχι από έναν και μόνο άνθρωπο. Το ιδανικό, βέβαια, θα ήταν ο διορισμός του να γινόταν απευθείας από τη Βουλή (με αυξημένη πλειοψηφία είτε της Ολομέλειας είτε της Διάσκεψης των Προέδρων), αλλά δε νομίζω ότι υπάρχει ελληνική κυβέρνηση που θα μπορούσε να λάβει μια τόσο ριζοσπαστική απόφαση μόνη της χωρίς να υποχρεώνεται από το Σύνταγμα.

  • Πιστεύουμε ότι χρειάζεται να στηριχθεί ο θεσμός μιας αληθινά αδέσμευτης ΕΣτΑ και να διασφαλιστεί η Ανεξαρτησία του. Επίσης, να δοθεί στην Αρχή υπερκομματικός χαρακτήρας.

    Γι’ αυτό προτείνουμε ο Πρόεδρος και τα μέλη του Δ.Σ. να έχουν 5ετή θητεία. Αυτό θεωρούμε ότι κατοχυρώνει μια αρχή πραγματικά ανεξάρτητη από τις εκάστοτε πολιτικές εξελίξεις.

  • 8 Δεκεμβρίου 2009, 21:32 | ΝΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΦΩΤΗΣ

    Η θέσπιση του ΔΣ και κυρίως οι αρμοδιότητες του αντίκεινται σαφέστατα στο άρθρο 10 του κανονισμού (EK) αριθ. 322/97 του Συμβουλίου που ορίζει ότι:
    «αμεροληψία είναι ο αντικειμενικός και ανεξάρτητος τρόπος παραγωγής κοινοτικών στατιστικών, χωρίς πιέσεις από πολιτικές ομάδες ή άλλες ομάδες συμφερόντων, κυρίως όσον αφορά την επιλογή των τεχνικών, των ορισμών και των μεθοδολογιών που αρμόζουν καλύτερα
    στην επίτευξη των στόχων (…)»..
    Πράγματι η σύσταση του ΔΣ και οι αρμοδιοτητές του μπορεί να μπορεί να επιρεάσουν αρνητικά την εφαρμογή του ανωτέρου άρθρου.

    Στο ΔΣ θα πρέπει να εκπροσωπούνται φορείς όπως 1)Η κυβέρνηση και η αντιπολίτευση , 2)Οι οικονομικοί και κοινωνικοι εταίροι 3)Η επιστημονική κοινότητα, κλπ ως εκφραστές των συμφερόντων τόσο των χρηστών όσο και των πηγών των στατιστικών στοιχείων, με κύριο σκοπό την εξασφάλιση της εμπιστοσύνης και της αποδοχής των στοιχείων από όλους. Η ονομασία του θα μπορούσε να είναι Εποπτικό Συμβούλιο και ο ρόλος του καθαρά εποπτικός και να μήν εμπλέκεται στην τρέχουσα διοίκηση της ΕΣΤΑ.

  • 8 Δεκεμβρίου 2009, 13:13 | Γιάννης Μαρούτσος

    Αναρρωτιέται κανείς τι σόι ανεξάρτητη αρχή είναι αυτή της οποίας ο Πρόεδρος διορίζεται (το τονίζω: διορίζεται!) από τον εκάστοτε Υπουργό των Οικονομικών.

    Ούτε καν από το Υπουργικό Συμβούλιο, ώστε να υπάρχει ένα μεγαλύτερο κύρος στο διορισμό του; Απευθείας από τον Υπουργό;

    Φοβάμαι ότι με το νόμο αυτό, το μόνο που εντέλει αλλάζει είναι η ταμπέλα για την ΕΣΥΕ, που πλέον θα τη λέμε «Ανεξάρτητη Αρχή» χωρίς κατανάγκην να είναι.

    Προστίθεται έτσι και η ΕΣΥΕ στη μακρά αλυσίδα των ανεξάρτητων αρχών δύο ταχυτήτων: από τη μια αυτές που κατοχυρώνονται από το Σύνταγμα και οι επικεφαλής τους διορίζονται από τη Διάσκεψη των Προέδρων και, από την άλλη, οι νομοθετικά κατοχυρωμένες, των οποίων η ηγεσία τους είναι ουσιαστικά εξαρτώμενη από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία.

    Οι πρώτες είναι πραγματικά ανεξάρτητες, ενώ οι δεύτερες …

    Η ΕΣΥΕ φαίνεται να εντάσσεται στη δεύτερη κατηγορία και, δυστυχώς, με τον πλέον λαθεμένο τρόπο.

    Ελπίζω να διαψευσθούν οι φόβοι μου, να αλλάξει ο προτεινόμενος λαθεμένος τρόπος διορισμού του επικεφαλής της και να μη χαθεί η ευκαιρία αυτή.

  • 8 Δεκεμβρίου 2009, 12:32 | ΜΜ

    Ανεξάρτητη αρχή που όμως η διοίκηση ΔΙΟΡΙΖΕΤΑΙ από τον υπουργό οικονομικών?

    Μάλλον κοροιδευόμαστε μου φαίνεται.

    Ποιά η διαφορά από την ΕΣΥΕ? Μήπως όλα αυτά γίνονται για να δείξουμε στην EUROSTAT ότι κάτι έγινε?

    ΠΟΙΟΣ από την διοίκηση την οποία θα διορίσετε κ. Υπουργέ Οικονομικών θα τολμήσει να σας πάει κόντρα?

  • Είναι εξαιρετικά σημαντικός ο συντονισμός μεταξύ κοινωνικών εταίρων και ΕΣΥΕ, χωρίς τον οποίον δύσκολα μπορεί να πάρει στρατηγικές αποφάσεις μια νέα ΕΣΥΕ. Πρέπει όμως παράλληλα να μην υπάρχει θεσμική ταύτιση μεταξύ των δύο, ούτως ώστε και να διατηρηθεί η ανεξαρτησία της ΕΣΥΕ, αλλά και να μην επιβαρυνθεί αχρείαστα ο προϋπολογισμός της.

    Παραθέτω λοιπόν μία Πρόταση διαχωρισμού, και ευέλικτου συντονισμού μεταξύ της νέας ΕΣΥΕ και των Κοινωνικών Εταίρων.

    Η εσωτερικη οργάνωση της ΕΣΥΕ παραμένει αρχικά ως έχει για λόγους συνέχειας. Η υπηρεσία εισέρχεται υπό τον έλεγχο επταμελούς Συμβουλίου, το οποίο λογοδοτεί αποκλειστικά στη Βουλή. Τα μέλη του Συμβουλίου εκλέγονται έπειτα απο ανοιχτό διαγωνισμό εφόσον διαθέτουν τα απαραίτητα υψηλότατα ακαδημαϊκά προσόντα, και υπηρετούν 5ετείς θητείες πλήρους απασχόλησης. Το Συμβούλιο αποτελείται από έξι εκτελεστικά μέλη (συμπεριλαμβανομένου του Προέδρου και Αντιπροέδρου) και έναν αντιπρόσωπο των εργαζομένων της ΕΣΥΕ ως έβδομο μη εκτελεστικό μέλος. Ο αντιπρόσωπος των εργαζομένων της ΕΣΥΕ πρέπει και αυτός να διαθέτει ικανά ακαδημαϊκά προσόντα.

    Δημιουργείται επίσης «Επιτροπή Κοινωνικών Εταίρων (ΕΚΕ)». Η ΕΚΕ δεν υπάγεται στην ΕΣΥΕ, αλλά σε κάποιο σχετικό υπουργείο. Έχει ως τακτικά μέλη αντιπροσώπους όλων εκείνων των υπουργείων και άλλων κρατικών θεσμών που κρίνεται ότι διαθέτουν καίριο ρόλο στο Εθνικό Στατιστικό Σύστημα ως (α) παροχείς δεδομένων, (β) παραγωγείς στατιστικών ή (γ) χρήστες στατιστικών. Η συμμετοχή στις συνεδρίες του Συμβουλίου θεωρείται υποχρέωση που απορρέει από τους υπάρχοντες ρόλους των μελών στις αντίστοιχες υπηρεσίες τους, και άρα αποζημιώνεται συμβολικά μόνο. Πρόεδρος της ΕΚΕ ορίζεται «ειδικό» μέλος του νέου Συμβουλίου της ΕΣΥΕ, ρόλος του οποίου είναι να διασφαλίζει τη συνεχή επικοινωνία και συντονισμό μεταξύ της ΕΣΥΕ και των Κοινωνικών Εταίρων.

    Σημείωση Α: η δομή αντικατοπτρίζει σε μεγάλο βαθμό το ανάλογο σύστημα εν ισχεί στο Ηνωμένο Βασίλειο. Συγκεκριμένα, η ΕΣΥΕ αντιστοιχεί στο UK Statistical Authority, η ΕΚΕ στο Governmental Statistical Service, και το «ειδικό» μέλος του Συμβουλίου της ΕΣΥΕ που προεδρεύει της ΕΚΕ στον/στην National Statistician. (http://www.statisticsauthority.gov.uk/about-the-authority/index.html)

    Σημείωση Β: η επιστημονική κοινότητα (τα τμήματα Στατιστικής των ελληνικών πανεπιστημίων) οφείλει να αναλάβει η ίδια την πρωτοβουλία σύστασης ειδικής επιτροπής, εκτός της ΕΣΥΕ, αλλά σε επικοινωνία μαζί της, που να εξετάζει, να κρίνει, και να στηρίζει το έργο της τελευταίας (βλέπε Royal Statistical Society στο Ηνωμένο Βασίλειο).

  • 7 Δεκεμβρίου 2009, 14:32 | Δημητριος Α. Γερουσης

    Νομιζω θα πρεπει να εξετασετε την συμμετοχη στο ΔΣ ενος εκπροσωπου του Γενικου Λογιστηριου του Κρατους & ισως του Τεχνικου Επιμελητηριου

  • 7 Δεκεμβρίου 2009, 10:22 | Δεμπεγωτη Σοφια

    Διαβαζοντας το νομοσχεδιο-αστραπη που κατεβαζει ο Υπουργος θελω να επισημανω καποια στοιχεια.Εγω δεν θα το χαρακτηριζα νομοσχεδιο λογω της προχειροτητας του θα το θεωρουσα οτι ειναι μια » καλη Εκθεση Ιδεων και Αποψεων» απο καποιους νομοθετικους λογοτεχνες….
    Επισημανση πρωτη:
    Κυριε Υπουργε σε μια περιοδο κρισης και λιτοτητας θεωρειτε απαραιτητο να συσταθει Διοικητικο συμβουλιο με Προεδρο που οι αμοιβες ολων αυτων θα ειναι υπερογκες…παρα να υπαρχει ο Γενικος Γραμματεας ο οποιος να εκλεγεται απο τη Βουλη…εαν ναι τοτε πρεπει να δοθουν και οι περιπου αμοιβες κατα προσεγγιση ολων αυτων….

  • 7 Δεκεμβρίου 2009, 10:21 | ΚΜ

    Τα 5 από τα 9 μέλη του ΔΣ προτείνονται από τους φορείς που αναγράφονται. Εκτός της ΤτΕ που είναι συγχρόνως χρήστης στοιχείων της ΕΣΥΕ αλλά και παροχέας στοιχείων προς την ΕΣΥΕ, οι λοιποί φορείς εντάσσονται κατά βάση στην κατηγορία των χρηστών των στατιστικών στοιχείων. Επιπλέον αποτελούν φορείς που παράγουν παρόμοιο ερευνητικό και μελετητικό έργο με αυτό που πρόκειται σύμφωνα με τους σκοπούς της ΕΣΤΑ (άρθρο 2 παράγραφος 4) να παράγει και αυτή που μπορεί να είναι και ανταγωνιστικό. Με βάση το θεσμικό πλαίσιο αυτών των φορέων συμβιβάζεται η συμμετοχή εκπροσώπων τους σε ένα άλλο φορέα με παρόμοιο αντικείμενο? Και αν ναι, τότε σε αυτή την περίπτωση πως διασφαλίζεται πρακτικά η προσωπική και λειτουργική ανεξαρτησία αυτών των εκπροσώπων? Αρκεί ότι ορίζεται από την παράγραφο 4 του άρθρου αυτού?
    Μήπως λοιπόν στη σύνθεση του ΔΣ πρέπει να περιλαμβάνονται επίσης εκπρόσωποι: της Βουλής των Ελλήνων, επαγγελματικών επιμελητηρίων και συνδέσμων, ενώσεων καταναλωτών, ΑΕΙ, Υπουργείων, ΟΤΑ, ΟΚΑ?
    Επιπλέον για λόγους δεοντολογίας από τη στιγμή που συμμετέχουν στο ΔΣ της ΕΣΤΑ εκπρόσωποι της ΤτΕ, ΟΚΕ, ΙΝΕΓΣΕΕ, ΙΟΒΕ και ΕΚΚΕ δεν θα έπρεπε στο άρθρο αυτό ή σε κάποιο άλλο να προβλέπεται η συμμετοχή εκπροσώπων της ΕΣΤΑ στα διοικητικά όργανα των παραπάνω φορέων?

  • Παρ. 2 Ο ορισμός του Δ.Σ. από την εκτελεστική εξουσία δεν συνάδει προς ανεξάρτητη αρχή. Απαραίτητο να προβλέπονται προσωπικά και επαγγελματικά ασυμβίβαστα των μελών του Δ.Σ.
    Παρ. 6 Ο καθορισμός αποζημιώσεων (αμοιβών) του Προέδρου, Αντιπροέδρου, μελών και γραμματέα Δ.Σ. από τον εποπτεύοντα Υπουργό δεν συνάδει προς την ανεξαρτησία της αρχής.

    Σημείωση: Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων της ΓΓ ΕΣΥΕ ενδιαφέρεται για την διασφάλιση της ανεξάρτητης λειτουργίας της ΓΓ ΕΣΥΕ και την αξιοπιστία των δημοσίων στατιστικών στοιχείων. Διαφωνεί επί της αρχής με το σχολιαζόμενο προσχέδιο νόμου, διότι θεωρεί ότι με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις δεν επιτυγχάνεται ο επιδιωκόμενος σκοπός. Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων της ΓΓ ΕΣΥΕ προκρίνει την ενίσχυση του ήδη υφισταμένου Εθνικού Συμβουλίου Στατιστικής με εποπτικές αρμοδιότητες και τη διασφάλιση της ανεξάρτητης λειτουργίας του, σύμφωνα και με τις σχετικές συστάσεις της E.E. (βλ. αναλυτικά υπόμνημα Πανελληνίου Συλλόγου Υπαλλήλων ΓΓ ΕΣΥΕ στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.esye.webs.com). Ο παρών σχολιασμός κατ’ άρθρο του προσχεδίου δεν αίρει την επί της αρχής επιφύλαξη του Πανελληνίου Συλλόγου Υπαλλήλων ΓΓ ΕΣΥΕ ως προς την όλη προτεινόμενη ρύθμιση.

  • 6 Δεκεμβρίου 2009, 09:07 | ΑΝΤΖΟΥΛΑΤΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ

    ΦΙΛΟΙ
    Να συμμετασχούν ολοι αυτοι οι φορεις στο νεο συμβουλιο του ΕΣΤΑ
    Συμφωνοι
    Αλλα εδω και μια εβδομαδα που γινεται διαβουλευση
    δεν εχει εκφρασει κανενας απο ολους αυτούς τους φορεις μια αποψη.
    Συμφωνουν με το σχεδιο νομου;
    Αποδεχονται τη συμμετοχή τους;
    Συναδελφικά

  • 5 Δεκεμβρίου 2009, 19:39 | christos

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΗ GEORGIA. Στο νεο Δ.Σ. της Ε.ΣΤ.Α. πρεπει να υπαρχεικαι εκπροσωπος του Ο.Α.Ε.Δ.

  • 4 Δεκεμβρίου 2009, 19:34 | ΕΛΕΝΗ ΑΝΤΩΝΙΑΔΟΥ

    Νομίζω ότι δίνεται ιδιαίτερα μεγάλη βαρύτητα στον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου και το Δ.Σ σαν αποκλειστικά όργανα Διοίκησης της Ε.ΣΤ.Α το οποίο έχει έτσι κι’αλλιώς μόνο 4 χρόνια θητεία. Θα πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη βαρύτητα στους μηχανισμούς που θα δημιουργηθούν και θα έχουν να κάνουν με την καθημερινή λειτουργία της
    Ε.ΣΤ.Α. και τη συμμετοχή τους στο Δ.Σ. Λογικά θα υπάρχουν Διευθυντικά Στελέχη, Γενικός Διευθυντής, Υπεύθυνος Οικονομικών κ.α Ο μηχανισμός αυτός θα πρέπει να συμμετέχει τόσο στη λήψη αποφάσεων όσο και στις ευθύνες που οι αποφάσεις αυτές συνεπάγονται. Νομίζω ότι διαχρονικά για να μπορέσει να δημιουργηθεί ένας αξιόπιστος μηχανισμός που δεν θα συνδέεται με τον έκαστοτε Υπουργό Εθνικής Οικονομίας θα πρέπει να αναβαθμιστεί ο ρόλος αυτού του μηχανισμού με μεγαλύτερη συμμετοχή

  • 4 Δεκεμβρίου 2009, 17:01 | Ευαγγελος Πετρόπουλος

    Ίσως πρέπει να μειωθεί ο αριθμός των μελών του Δ.Σ. προκειμένου να μειωθούν οι σχετικές δαπάνες και να καταστεί ευκολότερη η λειτουργία του.
    Επίσης καλό θα ήταν να απαιτείται για τα μέλη του ΔΣ η κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών σε συναφές αντικείμενο και κυρίως η επαγγελματική εμπειρία.
    Μου φαίνεται αδικαιολόγητη η εκπροσώπηση ασχέτων κατά το μάλλον ή ήττον φορέων (Ινστιτούτο Εργασίας της ΓΣΕΕ) σε μια Αρχή με προέχοντα τεχνοκρατικό χαρακτήρα. Προτείνω να αντικατασταθούν με αποκλειστικά εκπροσώπους επιστημονικών φορέων (π.χ. Σχολών Πανεπιστημίων με συναφές αντικείμενο), δεχδομένου ότι από την συγκεκριμένη αρχή πρέπει να απουσιάζει εντελώς ο πολιτικός χαρακτήρας, προκειμένου να μην τίθεται καν υπόνοια μεροληψίας.

  • 4 Δεκεμβρίου 2009, 16:26 | Γ.ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

    Στο ΔΣ θα πρέπει αντί εκπροσώπου των εργαζομένων ,να μετέχει εκπρόσωπος απο τα τμήματα στατιστικής των οικονομικών πανεπιστημίων της χώρας .Μάλιστα θα πρέπει να επιλεγεται απο το οικελιο οργανο διοικησης (Συγκλητος ή ΓΣ τμήματος ) και κυκλικά κατά την αρχαιότητα των ιδρυμάτων κα με ετήσια θητεία .

  • 4 Δεκεμβρίου 2009, 15:48 | Γιωργια Γκριζη

    Η θητεια των μελων του ΔΣ πρεπει να ειναι εξαετης ή το λιγοτερο πενταετης.
    Η τοποθετηση των μελων του ΔΣ δεν πρεπει να γινεται ταυτοχρονα. Για προφανεις λογους «συνεχειας», δυο μελη του ΔΣ πρεπει να αλλαζουν καθε χρονο.
    Οι αποδοχες του Προεδρου πρεπει να οριζονται ως ποσοστο των αποδοχων του Διοικητη της Τραπαζας της Ελλαδος.
    Η προταση για συμμετοχη εκροσωπου του ΚΕΠΕ ειναι ορθη.

  • 4 Δεκεμβρίου 2009, 11:05 | ΚΩΣΤΑΣ ΓΙΑΒΑΣΟΓΛΟΥ

    Στο διοικητικό συμβούλιο να συμμετέχει και ένας τακτικός καθηγητής της στατιστικής στο οικονομικό πανεπιστήμιο.
    Να συμμετέχει εκπρόσωπος του υπ.οικ. και της τραπέζης Ελλάδος.
    Να συμμετέχει επίσης εκπρόσωπος του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

  • 3 Δεκεμβρίου 2009, 15:15 | Κωνσταντίνος Καρλής

    Σε πρώτη ανάγνωση του άρθρου 3 μπορεί να δημιουργηθεί αμφιβολία για το αν το διοικητικό συμβούλιο αποτελείται από τον Πρόεδρο της Αρχής που είναι και Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου κατά την παράγραφο 2 του ιδίου άρθρου και εννέα μέλη ή άν το Διοικητικό Συμβούλιο αποτελείται από τον Πρόεδρο της Αρχής που είναι και Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου και οκτώ μέλη όπως προκύπτει από την παράγραφο 2 του άρθρου 3. Θεωρώ σκόπιμο να υπάρξει περισσότερο σαφής διατύπωση.
    Μεταξύ των μελών του ΔΣ που προβλέπονται στην παρ.2 του άρθρου 3 περιλαμβάνεται και ένας εκπρόσωπος των εργαζομένων στην Ε.ΣΤ.Α.,αλλά δεν προβλέπεται τρόπος εκλογής του.
    Τόσο για τον Πρόεδρο (άρθρο 4 παρ.1)όσο και για το Δ.Σ. (άρθρο 3 παρ.2) προβλέπεται τετραετής θητεία, αλλά διαφορετικός τρόπος ορισμού, για μεν τον Πρόεδρο της Αρχής Προεδρικό Δάταγμα μετά από γνώμη της Επιτροπής του άρθρου 49Α του Κανονισμού της Βουλής, ενώ για το Δ.Σ. Υπουργική Απόφαση. Ανάλογα με τον χρόνο εκδόσεως και δημοσιεύσεως στο ΦΕΚ δύο διαφορετικής τυπικής ισχύος πράξεων είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει διαφοροποίηση (μικρή ή και μεγάλη) στην διάρκεια της θητείας μεταξύ του Προέδρου και του Δ.Σ. Επιπρόσθετη διαφοροποίηση είναι πιθανόν να υπάρξει για το μέλος του ΔΣ που θα είναι εκ του νόμου (άρθρο 3 παρ.2)ο Πρόεδρος του Συμβουλίου Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων, του οποίου η θητεία διέπεται από διαφορετικό καθεστώς και έχει ενδεχομένως διαφορετική διάρκεια.
    Επίσης δεν υπάρχει πρόβλεψη για αντικατάσταση μέλους που τυχόν παραιτείται ή κωλύεται για μακρό χρόνο ή σε περίπτωση θανάτου.
    Εφόσον τα περισσότερα μέλη του ΔΣ προτείνονται από φορείς , ενώ ο εκπρόσωπος των εργαζομένων εκλέγεται, θα πρέπει να ορισθεί χρόνος ολοκληρώσεως των αντίστοιχων διαδικασιών πριν από την λήξη της θητείας του απερχομένου Δ.Σ.και προφανώς για τον σκοπό αυτό θα πρέπει να αποστέλλεται σχετική πρόσκληση από τον Υπουργό Οικονομικών προς τους αντίστοιχους φορείς σε καθορισμένο χρόνο ώστε να ολοκληρωθεί έγκαιρα η διαδικασία επιλογής των προσώπων που θα προταθούν.
    Η παράγραφος 3 αναθέτει πλήρη δικαιοδοσία στο ΔΣ με την επιφύλαξη μόνον των αρμοδιοτήτων και εξουσιών του Προέδρου κατά το άρθρο 4. Με αυτό τον τρόπο φαίνεται να αποκλείει την ανάθεση αρμοδιοτήτων σε άλλα μέλη του ΔΣ. Δεν προκύπτει αν αυτό είναι ηθελημένη ρύθμιση ή αβλεψία αλλά κρίνω σκόπιμο είτε η μία επιλογή είτε η άλλη να ορίζονται ρητά.
    Σκόπιμο επίσης θα είναι να ορισθεί ρητά ότι τόσο ο Πρόεδρος της Αρχής όσο και τα μέλη του Δ.Σ. είναι δυνατόν να επαδιορισθούν.
    Τέλος ενδεχομένως θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για παράταση της θητείας τόσο του προέδρου όσο και του ΔΣ μέχρις ότου γίνει ο διορισμός του νέου ώστε η Αρχή να έχει πάντοτε διοίκηση.

  • 3 Δεκεμβρίου 2009, 13:39 | Μιχάλης Ιερωνυμάκης

    Το διοικητικό συμβούλιο να είναι επταμελες.
    Δεν χρειάζονται πολλοί καρεκλάτοι.

  • 3 Δεκεμβρίου 2009, 07:29 | Γερ.Αντζουλατος

    Αξιολογη η συμμετοχή στη διαβούλευση του ΔΣ του επιστημονικού συλλογου ΚΕΠΕ για τη συμμετοχή του στο ΕΣΤΑ

    Ομως ποια η θεση που διατυπωσε το ΚΕΠΕ και οι αλλοι φορεις στην επιτροπή στην πρόσφατα καταρτισθείσα Ειδική Επιτροπή για την καταγραφή της τρέχουσας δημοσιονομικής κατάστασης;

    Η θεση του ΠΣ ΕΣΥΕ στην επιτροπή αναφέρει

    «Το προσχέδιο δεν προβλέπει τον τρόπο συνεργασίας και συντονισμού της με τους λοιπούς φορείς που συμμετέχουν στην παραγωγή δημοσίων στατιστικών, »

    «δεν διασφαλίζεται λειτουργική ανεξαρτησία της προτεινόμενης προς σύσταση Ε.ΣΤ.Α. ν.π.δ.δ., παρά μόνο νομική αυτοτέλειά της (ως ν.π.δ.δ.)»

    «δεν προβλέπουν μηχανισμούς ελέγχου της αξιοπιστίας των πρωτογενών στατιστικών δεδομένων στο στάδιο παραγωγής τους από τις διοικητικές και άλλες πηγές που τα παρέχουν»

    Ποια ειναι η θεση του ΚΕΠΕ και των άλλων φορέων της «Ειδικής Επιτροπής»
    για αυτά τα θέματα

    Συναδελφικούς χαιρετισμούς

  • 2 Δεκεμβρίου 2009, 22:53 | Φ. ΖΩΡΖΟΥ

    Άρθρο 3 παρ.2. Προκειμένου μ να διασφαλίζεται η ανεξαρτησία του Δ.Σ., αυτό θα πρέπει να εκλέγεται, από ειδική κάθε φορά επιτροπή, που θα ελέγχεται από το ΑΣΕΠ , στην οποία θα μετέχουν εκπρόσωποι των φορέων της οικονομικής ζωής, όπως π.χ. οικονομικά υπουργεία, Οικονομικό Επιμελητήριο, Τράπεζα της Ελλάδος, ΄Ενωση Ελληνικών Τραπεζών, ΙΟΒΕ κτλ.. Τα μέλη θα πρέπει να είναι κάτοχοι πτυχίου ΑΕΙ οικονομικής κατεύθυνσης.
    Οι θέσεις να προκηρύσσονται στο Διαδίκτυο Να προβλέπεται ότι στο Δ.Σ. θα μετέχει και εκπρόσωπος των εργαζομένων.
    Ανάλογη τροποποίηση να προβλέπεται και στα επόμενα άρθρα.

  • 2 Δεκεμβρίου 2009, 15:21 | Georgia

    Νομίζω ότι ξεχάσαμε να βάλουμε και τον ΟΑΕΔ στο ΔΣ. Για να βελτιώσουμε την αξιοπιστία των στοιχείων της ανεργίας προσθέτωντας στο ποσοστό των ανέργων και αυτό των ανενεργών πολιτών (δηλαδή αυτών που δεν ψάχνουν για δουλειά) όπως έγινε πρόσφατα….

  • 2 Δεκεμβρίου 2009, 14:51 | Το ΔΣ του Συλλόγου Επιστημονικού Προσωπικού του ΚΕΠΕ

    Γιατί εξαιρέθηκε το ΚΕΠΕ από τους Οργανισμούς που δια εκπροσώπου τους προβλέπεται να συμμετάσχουν στο ΔΣ της Ε.ΣΤ.Α.;

    Είναι γνωστό ότι τo ΚΕΠΕ λειτουργεί ως σύμβουλος της Κυβέρνησης για θέματα που αφορούν στην ελληνική οικονομία, έχει αξιόλογο ερευνητικό έργο, ιδιαίτερα καταρτισμένο ερευνητικό προσωπικό και το αντικείμενό του έχει στενή συνάφεια με το έργο της Στατιστικής Αρχής. Υπενθυμίζεται επίσης η συμμετοχή εκπροσώπου του ΚΕΠΕ στην πρόσφατα καταρτισθείσα Ειδική Επιτροπή για την καταγραφή της τρέχουσας δημοσιονομικής κατάστασης, επιτροπή η οποία συστήθηκε με τα ίδια κριτήρια της σύστασης του ΔΣ της Ε.ΣΤ.Α.

    Ως εκ τούτου θεωρείται ενδεδειγμένη η εξέταση της συμμετοχής εκπροσώπου και του ΚΕΠΕ στο ΔΣ της Ε.ΣΤ.Α.

  • 2 Δεκεμβρίου 2009, 10:34 | Roula

    α) Πως είναι δυνατόν τα μέλη του Δ.Σ της Ε.ΣΤ.Α που ορίζονται από τους φορείς, να ΜΗΝ τους εκπροσωπούν? Τότε ποιο το νόημα της συμμετοχής τους?
    β) Δεν είναι εξαιρετικά πολυδάπανο το νέο σχήμα (Δ.Σ) της Ε.ΣΤ.Α εν μέσω, μάλιστα, χαλεπών καιρών?

  • 2 Δεκεμβρίου 2009, 10:26 | Dimitris

    Γιατί πχ το ΕΚΚΕ πρέπει να αντιπροσωπευεται στο ΔΣ και όχι κάποιος άλλος επιστημονικός ομιλος? Γιατί η ΓΣΕΕ? (Ξεχασαμε νομίζω τον Μητροπολίτη…). Το ΔΣ θα έπρεπε να εχει αρκετή επιστημονική κατάρτιση σε σχετικά θέματα. Κατα λαβαινωότι το ΔΣ θα παιρινει εννιοτε αποφάσεςι με «πολιτική» χροιά αλλά γιατί αυτή η συνθεση;

    Επίσης μήπως να προβλεπτεί ο προεδρος να εχει συνεφές με το αντικείμενο επιστημονκό υπόβαθρο?

  • Αντιλαμβάνομαι ότι ο Υπουργός Οικονομικών πρέπει να συνεργάζεται στενά με τον Δ.Σ της Ε.ΣΤ.Α και για αυτό επιθυμεί να έχει λόγω στην επιλογή του. Παρόλα αυτά νομίζω οτι μια ανεξάρτητη αρχή θα πρέπει να ορίζει το Δ.Σ της μέσα απο την ολομέλεια της Βουλής. Η ανεξάρτητη αρχή πρέπει να φέρνει σε δύσκολη θέση την εκάστοτε εξουσία και έτσι θα την βοηθήσει με πραγματικά στοιχεία. Όσο πιο ανεξάρτητη είναι η Ε.ΣΤ.Α τόσο πιο απρόσκοπτα θα διενεργεί το έργο της με θετικά αποτελέσματα για την Εθνική Οικονομία. Κάντε πράξη τα πρώτα λόγια του πρωθυπουργού. Ενισχύστε τις ανεξάρτητες αρχές και δώστε δύναμη και λόγο στο Κοινοβούλιο να αποφασίζει. Επειδή είναι η πρώτη φορά που επιχειρείται η ανεξαρτητοποίηση της Ε.ΣΤ.Α αυτό πρέπει να γίνει με τον καλύτερο τρόπο χωρίς καμία παρέκλιση ώστε να συγκροτηθεί με προσωπικότητες κοινής αποδοχής και εγνωσμένων δυνατοτήτων.

  • 1 Δεκεμβρίου 2009, 19:33 | Karavagellis

    Με το άρθρο αυτό φαίνονται οι πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης, Στην ουσία αντικαθίσταται ο διορισμένος Γενικός Γραμματέας (μισθός 4500 μικτά) με 9 !!!!καλοπληρωμένους, διορισμένους από τον υπουργό οικονομικών. Όσο ανεξάρτητα είναι όλα τα ΝΠΔΔ τόσο θα είναι και αυτό…..Πως θα είναι ανεξάρτητα τα διορισμένα μέλη αφού: ο Πρόεδρος, ο Αντιπρόεδρος και ο Πρόεδρος του ΣΟΕ θα επιλέγονται από τον Υπουργό?
    Σημειώστε ότι ΟΛΟΙ οι φορείς που θα εκπρσωπούνται ΓΣΕΕ, ΙΟΒΕ, ΕΚΚΕ και ΕΟΚΕ είναι Πασοκοκρατούμενοι (δεν είναι φυσικά τυχαία η επιλογή τους). Αλήθεια γιατί πλην Προέδρου και ίσως Αντιπροέδρου γιατί πρέπει να υπάρχει αμοιβή για τα μέλη του ΔΣ? Δηλ. θα πληρώνονται και ο εκπρόσωπος των εργαζομένων!!! (είναι και αυτό ένα δωράκι στους συνδικαλιστές για να μην πολυμιλάνε?) και ο γραμματέας (υπάλληλος της ΕΣΤΑ!!!).

    Συγχαρητήρια για το πνεύμα οικονομίας κ. Υπουργέ Οικονομικών……

  • 1 Δεκεμβρίου 2009, 19:44 | Vemvix

    Η Κυβέρνηση οφείλει να σταθεί στο γεγονός πως δυο φορές το κυβερνών κόμμα του ΠΑΣΟΚ ψήφισε διατάξεις νόμων (ν. 1819/88 & ν.2392/96) που θέσπιζαν την σύσταση «Εθνικού Συμβουλίου Στατιστικής» με γνωμοδοτική- συμβουλευτική συμμετοχή των επιστημονικών, πνευματικών και παραγωγικών κοινωνικών φορέων της Ελλάδας με σκοπό την εύρυθμη-ανεξάρτητη-αξιόπιστη λειτουργία της ΕΣΥΕ. Και παρά το νόμω, σκανδαλωδώς, οι υπεύθυνες κυβερνήσεις τόσο του ΠΑΣΟΚ όσο και της ΝΔ ουδέποτε εφάρμοσαν το νόμο στο ζήτημα αυτό και καθένας μπορεί να αντιληφθεί το λόγο.

    Με το παρόν προσχέδιο νόμου η Κυβέρνηση υποτίθεται παρουσιάζει τις προϋποθέσεις για μια Ανεξάρτητη Στατιστική Υπηρεσία αλλάζοντας άρδην την θεσμική μορφή λες και το πρόβλημα είναι θεσμικό και όχι κυβερνητικό πολιτικό.Όπως φαίνεται ή γενική κατεύθυνση καθώς και τα ειδικότερα άρθρα του προσχεδίου χαρακτηρίζονται από προχειρότητα, ασάφεια και αδιευκρίνιστη πολιτική σκοπιμότητα. κατάδειξη του κεντρικού κενού που χαρακτηρίζει την κυβερνητική πρόταση και αποκαλύπτει το μετέωρο χαρακτήρα της, είναι η διάταξη με την οποία τόσο ο Πρόεδρος όσο και το Διοικητικό Συμβούλιο της Ε.ΣΤ.Α. ορίζεται από…τον ίδιο τον Υπουργό Οικονομικών. Επίσης η Ε.ΣΤ.Α. συνεχίζει να υπάγεται στο εξής ως Ν.Π.Δ.Δ. στο Υπουργείο Οικονομικών. Δηλαδή τελικά θα συνεχίζεται ο ασφυκτικός έλεγχος στις Ελληνικές Στατιστικές από τον παντοδύναμο μηχανισμό της Εκτελεστικής Εξουσίας και τώρα με το πρόσχημα και το επιφαινόμενο μιας ψευδεπίγραφης ανεξαρτησίας. Αλήθεια, η Κεντρική Ευρωπαϊκή Τράπεζα, το Ecofin και κυρίως η Eurostat, που «πυροβολούν» τη Χώρα για τις “Greek Statistics”, τι λένε για αυτό το προσχέδιο γενικά και ειδικά για το παρόν ειδικό άρθρο του;

    Η μοναδική ορθή λύση που θα εξασφάλιζε της συνθήκες για μια πραγματικά Ανεξάρτητη Εθνική Στατιστική Υπηρεσία είναι αυτή να παραμείνει με την υπάρχουσα θεσμική μορφή Γενική Γραμματεία. Όμως ταυτόχρονα θα πρέπει:

    1-Να συσταθεί άμεσα το προβλεπόμενο από τους νόμους 1819/ 1988 και 2392/96) «Εθνικό Συμβούλιο Στατιστικής».

    2-Να αποσπασθεί άμεσα η Εποπτεία της Γ.Γ. ΕΣΥΕ από τον Υπουργό Οικονομικών και αυτή να μεταφερθεί αποκλειστικά στη Βουλή. Η Βουλή θα πρέπει όχι μόνο να επιλέγει με ενισχυμένη πλειοψηφία το Γενικό Γραμματέα αλλά ταυτόχρονα και να αναλάβει στο εξής δια νόμου την πλήρη Εποπτεία της Γ.Γ.ΕΣΥΕ.

  • 1 Δεκεμβρίου 2009, 19:20 | Σωτήριος Μ.

    Θεωρώ πως ο Πρόεδρος και ο Αντιπρόεδρος πρέπει -για τη διασφάλιση της ανεξαρτησίας της Αρχής- να ορίζονται με τη διαδικασία της παρ. 2 του Άρθρου 101Α του Συντάγματος, δηλαδή από την πλειοψηφία των 4/5 της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής.

  • 1 Δεκεμβρίου 2009, 16:07 | T.S.

    Δεδομένης της σοβαρότητας του θέματος και εκτιμώντας ως θετική την κίνηση για ανοιχτές διαδικασίες σε επίπεδο Γενικών Γραμματέων, ίσως και σε αυτή την περίπτωση το Υπουργείο Οικονομικών θα πρέπει να σκεφτεί την υιοθέτηση ανοιχτών διαδικασιών για τις θέσεις Προέδρου, Αντιπροέδρου.
    Το παράδειγμα της Αγγλίας στην όμοια περίπτωση ίσως έχει να διδάξει κάτι. Π.χ. ο πρόεδρος επιλέγεται με ανοιχτές διαδικασίες και χαίρει της αποδοχής του κοινοβουλίου.

  • 1 Δεκεμβρίου 2009, 14:03 | Georgia

    Τα μέλη του Δ.Σ. θα προέρχονται από οργανισμούς που αφενός μεν δεν είναι επίσημοι στατιστικοί φορείς (σύμφωνα με όσα ορίζει η EUROSTAT) και αφετέρου, κατά καιρούς, δημοσιεύουν διάφορα δικά τους «στατιστικά στοιχεία» -αγνώστου μεθοδολογίας παραγωγής και χωρίς οποιοδήποτε έλεγχο- για να εξυπηρετήσουν διάφορους στόχους και συμφέροντα. Τα στοιχεία αυτά συχνά, είναι εντελώς αντίθετα από αυτά της ΕΣΥΕ, τα οποία παράγονται με βάση διεθνείς μεθοδολογίες και η παραγωγή τους ελέγχεται από την Eurostat.
    Αν λοιπόν αυτό δεν είναι προσπάθεια χειραγώγησης, τότε τι είναι;
    Αν πραγματικά υπήρχε ενδιαφέρον από την πλευρά της Πολιτείας να αυξήσει το κύρος της ΕΣΥΕ, τότε η επιλογή θα έπρεπε να γίνεται από μέλη της Ακαδημαϊκής Κοινότητας (πχ καθηγητές Πανεπιστημίου), με αποδεδειγμένη εμπειρία στα συναφή αντικείμενα, και όχι από τους προτεινόμενους φορείς.

    Επίσης, το σχέδιο νόμου αναφέρει ότι τα μέλη του Δ.Σ. «πρέπει να είναι κάτοχοι πτυχίου ελληνικού ΑΕΙ ή ισότιμου αναγνωρισμένου τίτλου αλλοδαπού εκπαιδευτικού ιδρύματος». Δηλαδή ούτε καν μεταπτυχιακό δεν απαιτείται για να διοικήσεις έναν επιστημονικό οργανισμό.

    Για τη λήψη αποφάσεων, τι σχόλιο μπορεί να κάνει κάποιος!!! Αρκούν 3 ψήφοι για να ληφθούν κρίσιμες αποφάσεις (απλή πλειοψηφία σε συμβούλιο το οποίο θεωρείται σε απαρτία αν υπάρχουν 5 παρόντες).

    Επίσης, ασχολίαστο είναι και αυτό το «δεσμεύονται μόνο από το νόμο και τη συνείδησή τους»!!!

  • 1 Δεκεμβρίου 2009, 14:27 | Κυριακού Γρηγόρης

    Από πότε ο ορισμός από τον Υπουργό Οικονομικών ή ακόμα και τον Πρωθυπουργό σημαίνει ανεξαρτησία ?
    Κανονικά θα έπρεπε τα μέλη που προβέπονται να ορίζονται από τον Υπουργό, να ορίζονται από τη διάσκεψη των προέδρων της Βουλής. Αν δεν κάνω λάθος αυτό συμβαίνει για όλες τις ανεξάρτητες αρχές.
    Επίσης η θητεία του Διοικητικού Συμβουλίου δεν μπορεί να είναι τετραετής γιατί συμπίπτει με την κυβερνητική θητεία. Ως εκ τούτου θα πρέπει να την υπερβαίνει. Θεωρώ πως θητεία 5-6 ετών είναι ικανή.

    Τέλος, αν δεν λάβει όντως χαρακτήρα Ανεξάρτητης Αρχής, τότε ας μείνει ως έχει. Πληρώνουμε έναν ως Γενικό Γραμματέα της Στατιστικής και με το νομοσχέδιο θα πρέπει να πληρώνουμε 9 άτομα

  • Η Κυβέρνηση οφείλει να σταθεί στο γεγονός πως δυο φορές το κυβερνών κόμμα του ΠΑΣΟΚ ψήφισε διατάξεις νόμων (ν. 1819/88 & ν.2392/96) που θέσπιζαν την σύσταση «Εθνικού Συμβουλίου Στατιστικής» με γνωμοδοτική- συμβουλευτική συμμετοχή των επιστημονικών, πνευματικών και παραγωγικών κοινωνικών φορέων της Ελλάδας με σκοπό την εύρυθμη-ανεξάρτητη-αξιοπιστη λειτουργία της ΕΣΥΕ. Και παρά το νόμω, σκανδαλωδώς, οι υπεύθυνες κυβερνήσεις τόσο του ΠΑΣΟΚ όσο και της ΝΔ ουδέποτε εφάρμοσαν το νόμο στο ζήτημα αυτό και καθένας μπορεί να αντιληφθεί το λόγο.

    Με το παρόν προσχέδιο νόμου η Κυβέρνηση υποτίθεται παρουσιάζει τις προϋποθέσεις για μια Ανεξάρτητη Στατιστική Υπηρεσία αλλάζοντας άρδην την θεσμική της μορφή λές και το πρόβλημα είναι θεσμικό και όχι τελικά κυβερνητικό-πολιτικό. Όπως φαίνεται ή γενική κατεύθυνση
    καθώς και τα ειδικότερα άρθρα του προσχεδίου χαρακτηρίζονται από προχειρότητα, ασάφεια και αδιευκρίνιστη πολιτική σκοπιμότητα. κατάδειξη του κεντρικού κενού που χαρακτηρίζει την κυβερνητική πρόταση και αποκαλύπτει το μετέωρο χαρακτήρα της, είναι η διάταξη με την οποία τόσο ο Πρόεδρος όσο και το Διοικητικό Συμβούλιο της Ε.ΣΤ.Α. ορίζεται από…τον ίδιο τον Υπουργό Οικονομικών. Επίσης η Ε.ΣΤ.Α. συνεχίζει να υπάγεται στο εξής ως Ν.Π.Δ.Δ. στο Υπουργείο Οικονομικών. Δηλαδή τελικά θα συνεχίζεται ο ασφυκτικός έλεγχος στις Ελληνικές Στατιστικές από τον παντοδύναμο μηχανισμό της Εκτελεστικής Εξουσίας και τώρα με το πρόσχημα και το επιφαινόμενο μιας ψευδεπίγραφης ανεξαρτησίας. Αλήθεια, η Κεντρική Ευρωπαϊκή Τράπεζα, το Ecofin και κυρίως η Eurostat, που «πυροβολούν» τη Χώρα για τις “Greek Statistics”, τι λένε για αυτό το προσχέδιο γενικά και ειδικά για το παρόν ειδικό άρθρο του;

    Η μοναδική ορθή λύση που θα εξασφάλιζε της συνθήκες για μια πραγματικά Ανεξάρτητη Εθνική Στατιστική Υπηρεσία είναι αυτή να παραμείνει με την υπάρχουσα θεσμική μορφή Γενική Γραμματεία. Όμως ταυτόχρονα θα πρέπει:

    1-Να συσταθεί άμεσα το προβλεπόμενο από τους νόμους 1819/ 1988 και 2392/96) «Εθνικό Συμβούλιο Στατιστικής».

    2-Να αποσπασθεί άμεσα η Εποπτεία της Γ.Γ. ΕΣΥΕ από τον Υπουργό Οικονομικών και αυτή να μεταφερθεί αποκλειστικά στη Βουλή. Η Βουλή θα πρέπει όχι μόνο να επιλέγει με ενισχυμένη πλειοψηφία το Γενικό Γραμματέα αλλά ταυτόχρονα και να αναλάβει στο εξής δια νόμου την πλήρη Εποπτεία της Γ.Γ. ΕΣΥΕ.

  • 1 Δεκεμβρίου 2009, 12:00 | Μπάμπης Παπ

    Η θητεία του ΔΣ δεν πρέπει να ταυτίζεται με εκείνη του προέδρου.

    Ο πρόεδρος πρέπει να έχει θητεία μεγαλύτερης διάρκειας από τον κοινοβουλευτικό κύκλο.

    Δεν υπάρχει λόγος να ορίζεται ο αντιπρόεδρος από τη Βουλή.

    Χρειάζεται εκτελεστικός διευθυντής, ο οποίος θα ορίζεται από το ΔΣ, ο οποίος να είναι ικανός διαχειριστής πόρων.

    Απαιτείται Επιστημονικό Συμβούλιο, πενταμελές θα ήταν αρκετό.

    Χρειάζεται επιστημονικός διευθυντής, ο οποίος συντονίζει το Επιστημονικό Συμβούλιο και συμμετέχει στο ΔΣ

    Τα μέλη του ΔΣ να μην ορίζονται από τους αναφερόμενους οργανισμούς.

    Οι αναφερόμενοι οργανισμοί να έχουν την υποχρέωση διατύπωσης προτάσεων για τα μέλη του ΔΣ. Τίποτε περισσότερο αφού δεν συγκεντρώνουν τα εχέγγυα της ανεξάρτητης και ανεπηρέαστης ερευνητικής ή άλλης εργασίας ή γνώμης.

  • 1 Δεκεμβρίου 2009, 12:46 | poorcs

    Πολύ καλό σχήμα!!! Αντικαθιστούμε ένα χρυσοπληρωμένο φερέφωνο της κυβέρνησης για να διορίσουμε 10 χρυσοπληρωμένα φερέφωνα. Πανέξυπνο!!!
    Κατά τα άλλα φροντίζουμε για μάζεμα των εξόδων

  • 1 Δεκεμβρίου 2009, 09:22 | S.D.TSAMAIDIS

    Να προστεθεί,

    6 μήνες προς την τετραετούς λήξεως της θητείας,
    Ολα τα μέλη να υποβάλλουν παραιτήσεις και να αντικαθίστανται το αργότερον σε 6 μήνες μετά την λήξιν της θητείας τους.
    – Δεν επιτρέπονται πάνω απο δύο συνεχόμενες θητείες.

  • 1 Δεκεμβρίου 2009, 08:45 | lypon

    Με άλλα λόγια, ο διορισμένος από τον Πρωθυπουργό Γενικός Γραμματέας αντικαθίσταται από διορισμένους από τον Υπ. Οικονομικών Πρόεδρο και Αντιπρόεδρο!

    Αυτό πως εξασφαλίζει ανεξαρτησία, άραγε;

  • 1 Δεκεμβρίου 2009, 01:58 | ΓΙΩΡΓΟΣ βασιλιαγκος

    Θα πρέπει ο πρόεδρος να εκλέγεται από τη Βουλή με αυξημένη πλειοψηφία όπως ο πρόεδρος της Δημοκρατίας