Πιστεύετε ότι ο σύλλογος διδασκόντων και ο διευθυντής του Τεχνολογικού Λυκείου θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να προσκαλούν στο σχολείο εμπειρογνώμονες, επιστήμονες, επαγγελματίες κλπ ή εκπροσώπους φορέων, επιχειρήσεων, οργανισμών κλπ, προκειμένου να συνδράμουν με τις εξειδικευμένες γνώσεις τους στην υποβοήθηση του εκπαιδευτικού έργου;

  • 28 Ιουνίου 2011, 16:57 | nikos

    Οχι την Δυνατοτητα αλλα την υποχρεωση.
    Ο αριθμος τετοιων προσκλησεων αλλα κυριως τα διαπιστευτηρια των προσκεκλημενων ειναι μετρησιμο μεγεθος και μπορει να αξιοποιηθει στην αξιολογηση του Δντη και του Σχολειου.

  • 28 Ιουνίου 2011, 15:16 | Σάββας

    Δεν κατάλαβα γιατί τίθεται το ερώτημα εάν θα πρέπει ο διευθυντής να έχει την δυνατότητα να προσκαλούν στο σχολείο διάφορους οργανισμούς που σκοπό έχουνε την ενημέρωση των μαθητών. Μα εκτός από το να διοικούν και να παίρνουν έναν παχουλότατο μισθό, οφείλουν και είναι μέσα στις υποχρεώσεις του ( αρθρο Ν 1566/ 1985 ) να προσκαλεί όποιον φορέα αυτός νομίζει, επιστημονικό, ενημερωτικό, κοινωνικό. Διότι ο ρόλος τους, είναι συνδετικός κρίκος μεταξύ κοινωνίας και σχολικής μονάδας. Οι πράξεις του, και γενικά η συμπεριφορά του πρέπει να είναι υπόδειγμα για τους μαθητές. ΑΑΑ ? όλα αυτά είναι μια ουτοπία, μερικοί δεν σέβονται ούτε τα 1800,00 € που παίρνουν για μια απλή σωματική παρουσία στα σχολεία . Ποιος τολμά να τους αγγίξει αφού οι περισσότεροι είναι συνδικαλιστές. Δεν μπορούν να φανταστούν μερικοί, από αυτούς, την ζημιά που προκαλούν στην εκπαίδευση. Φτάνουν ακόμα στο σημείο να παρεμποδίζουν συναδέλφους να χρησιμοποιούν παιδαγωγικές μεθόδους ( κάμερες, φωτοτυπίες,) οι οποίες διευκολύνουν την κατανόηση του παθήματος. Όλα αυτά για να μην χαλάσουν την πιάτσα. Δεν επιτρέπεται να είμαστε διαφορετικοί είτε αυτό είναι στον τρόπο διδασκαλίας η ακόμα και στην εξωτερική εμφάνιση Το τζιν η χονδρή βρόμικη φανέλα και το κοντομάνικο φανελάκι, Α λησμόνησα τα αθλητικά παπούτσια και τον φραπέ στο χέρι, αυτά τα προσόντα πρέπει να έχει ένας εκπαιδευτικός για να χάνετε μέσα στον λαϊκισμό της συντηρητικής αμάθειας. Αλίμονο σε αυτόν που δείχνει προς τα έξω κάτι το σύγχρονο το προοδευτικό, η ακόμα αγάπη και πάθος για το επάγγελμα του. Ίσος πρέπει να σταματήσω εδώ. Υπάρχουν τόσα πολλά να πούμε, αν και λίγο πολύ όλοι τα γνωρίζουν. Για να επανέλθουμε στο θέμα μας και βέβαια ο διευθυντής πρέπει να επιδιώκει όλα αυτά που αναφέρει το θέμα . Εγώ θα έθετα το ερώτημα διαφορετικά.
    «Ποιόν τρόπο νομίζεται ότι θα έπρεπε να εφαρμόσουμε για να τηρούν τις υποχρεώσεις τους » Κλίνοντας θα ήταν βέβαια άδικο να πιστεύαμε ότι δεν υπάρχουν και υπεύθυνα άτομα πού κάνουν σωστά την δουλειά τους, κρίμα, είναι τόσοι λίγη. Τέλος πάντων. Αυτοί υποφέρουν, εμείς αγαπάμε το επάγγελμα μας.

  • ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ

    Γεώργιος Ι. Παρίκος

    Γεώργιος Ι. Παρίκος
    Μηχ/γος ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ
    Τέως Διευθυντής ΤΕΣ/Ιλίου
    Δ/ντής Εκδοτικού Ομίλου ΙΩΝ

    Οπωσδήποτε αρκεί να μην υπερβάλουν. Προς τούτο απαιτείται απόλυτος προγραμματισμός ανά μάθημα ώστε ο χρόνος που θα παρουσιάσουν τις θέσεις τους οι καλεσμένοι να μην υπερβαίνει το 10%, των συνολικών ωρών διδασκαλίας του μαθήματος.
    Η επιλογή των καλεσμένων πρέπει να ακολουθήσει μια προηγηθείσα διδακτική ολοκλήρωση από τον διδάσκοντα του γνωστικού αντικειμένου για το οποίο θα αναφερθεί ο προσκεκλημένος.

  • 28 Ιουνίου 2011, 00:35 | Μαρία Μαυρομμάτη

    Ναι θα ήταν πολύ χρήσιμο και ενδιαφέρον.

  • 27 Ιουνίου 2011, 18:45 | Νίκος Παπαδιονυσίου

    Η μετάκλιση ειδικών είναι από τα πρωταρχικά της εκπαίδευσης. Αρκεί να μετακαλούνται πραγματικά ειδικοί επιστήμονες με όνομα και έγκριτη βιβλιογραφική παρουσία ή και ανάλογα ιδρύματα, τη στιγμά που υπάρχουν πολλοί και πολλά που για απλή προσφορά μπορούν να παρουσιάσουν ειδικά θέματα χωρίς καμιά αμοιβή.

  • NAI! ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΠΡΟΒΑΛΛΕΙ ΕΜΠΟΔΙΑ ΣΕ ΠΑΡΟΜΟΙΕΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ! ΚΑΙ ΕΠΙΠΛΕΟΝ, ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ Η ΙΔΙΑ Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΝΑ ΕΝΘΑΡΡΥΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ, ΚΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΚΑΘΩΣ Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣΤΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΑΝΤΙΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΠΟΥ ΑΠΟΘΑΡΡΥΝΟΥΝ ΠΑΡΟΜΟΙΕΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ.

  • Γεώργιος Ι. Παρίκος

    Γεώργιος Ι. Παρίκος
    Μηχ/γος ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ
    Τέως Διευθυντής ΤΕΣ/Ιλίου
    Δ/ντής Εκδοτικού Ομίλου ΙΩΝ

    Οπωσδήποτε αρκεί να μην υπερβάλουν. Προς τούτο απαιτείται απόλυτος προγραμματισμός ανά μάθημα ώστε ο χρόνος που θα παρουσιάσουν τις θέσεις τους οι καλεσμένοι να μην υπερβαίνει το 10%, του συνολικού χρόνου του μαθήματος.
    Η επιλογή των καλεσμένων πρέπει να ακολουθήσει μια προηγηθείσα διδακτική ολοκλήρωση από τον διδάσκοντα του γνωστικού αντικειμένου για το οποίο θα αναφερθεί ο προσκεκλημένος.

  • 27 Ιουνίου 2011, 09:20 | mgerok

    Νομιζω οτι ειναι απαραιτητη η επαφη των μαθητων με διαφορους επαγγελματιες που απτονται των ενδιαφεροντων τους αλλα ακομα καλυτερα να επισκεπτονται τα ιδια τα παιδια τους επαγγελματικους χωρους για να δουν πως ειναι η δουλεια στην πραγματικοτητα.

  • 27 Ιουνίου 2011, 01:41 | Ελισσάβετ Β.

    Φυσικά! Το ουτοπικό (αλλά όχι μη πραγματοποιήσιμο) θα ήταν να διοργανώνονται ημερίδες ή και σεμινάρια με σύμπραξη ίσως των πανεπιστημίων , των ΤΕΙ ή ακόμα και ιδρυμάτων του εξωτερικού. Αυτό θα έδινε φοβερή ώθηση στην αναβάθμιση του θεσμού.
    Στη συνέχεια το κάθε Τεχνολογικό Λύκειο να παίρνει «πιστωτικές μονάδες» (δηλαδή να βαθμολογούνται)ανάλογα με τι σεμινάρια – συνέδρια έχει διοργανώσει τα αποτελέσματα των οποίων να ανακοινώνονται στον τύπο ή στην σελίδα του Υπουργείου Παιδείας.

  • 26 Ιουνίου 2011, 22:03 | Emfietzi Eleftheria

    Επιβάλεται να γίνεται αυτό ώστε να μαθαίνουν οι μαθητές απο πρώτο χέρι τα καλά και τα άσχημα των επαγγελμάτων. Επίσης καλό θα ήταν να επισκέπτονται και εκείνοι χώρους εργασίας και να έχουν ίδια άποψη.

  • 26 Ιουνίου 2011, 21:36 | ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΟΡΜΠΑΡΑΚΗΣ

    Η σύνδεση του Τεχνολογικού Λυκείου με την αγορά εργασίας είναι απολύτως απαραίτητη άρα και επιβεβλημένη. Επειδή όμως υπάρχει ο κίνδυνος να υπάρξει έντονη ανισορροπία όσον αφορά την ποσότητα των εμπειρογνωμόνων ανά μάθημα, καλό θα ήταν να υπάρχει μια κατευθυντήρια εγκύκλιος – όχι στραγγαλιστική – με βάση την οποία θα κινούνται ο Σύλλογος Διδασκόντων και ο Δ/ντης του Τεχνολογικού Λυκείου.

  • 26 Ιουνίου 2011, 14:47 | ΜΑΡΙΑ ΔΕΛΗΒΟΡΙΑ

    AYTH H ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΑ ΗΤΑΝ ΤΕΛΕΙΑ ΑΛΛΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΚΑΙ Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΝΑ ΤΗΝ ΣΤΗΡΙΞΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΟΥΝ.

  • 26 Ιουνίου 2011, 13:19 | ΜΑΣΕΛΗΣ ΣΥΜΕΩΝ

    Είναι προφανές ότι η τεχνολογική εκπαίδευση των μαθητών πρέπει να αποσκοπεί και στη ενσωμάτωση των αποφοίτων της στη ρεαλιστική εργασιακή πραγματικότητα. Πέραν των διακριτών επαγγελματικών δικαιωμάτων της ειδικότητας των αποφοίτων, είναι απαραίτητη η συνεχής πληροφόρηση των μαθητών ή/και αποφοίτων στην τρέχουσα τεχνολογία, η ενημέρωσή τους στις τρέχουσες εργασιακές απαιτήσεις, λαμβάνοντας υπόψη φυσικά τις τοπικές ή/και τις εθνικές οικονομικές – κοινωνικοπολιτικές συγκυρίες, καθώς και η ενημέρωσή τους στις δυνατότητες αξιοποίησης των προσόντων που έχουν αποκτηθεί από το τεχνολογικό λύκειο στην πράξη, στην εργασία, στην τοπική κοινωνία. Επειδή λοιπόν το κυρίαρχο ζητούμενο για κάθε απόφοιτο Τεχνολογικού Λυκείου είναι η αποδοχή του από την κοινωνία, η εύρεση εργασίας και η επαγγελματική του καταξίωση, ενώ το ζητούμενο παράλληλα από τους εργοδότες – επιχειρήσεις – Οργανισμούς, κλπ, είναι η πρόσληψη πιστοποιημένων τεχνικών – διοικητικών ή λοιπών υπαλλήλων με δυνατότητα μετεξέλιξης, ώστε να ανταποκριθούν ανταγωνιστικά στο χώρο τους, θεωρώ ότι η συνεχής και προγραμματισμένη αμφίδρομη συνεργασία των εκπαιδευτικών του Τεχνολογικού Λυκείου με τους Οργανισμούς ή/και τις επιχειρήσεις της τοπικής κοινωνίας μπορεί να αποδόσει υπέρ των μαθητών.
    Ο σύλλογος διδασκόντων μαζί με το διευθυντή του Τεχνολογικού Λυκείου είναι δυνατόν μετά από κοινή απόφασή τους και σε συνεννόηση με το σύλλογο γονέων και μαθητικών κοινοτήτων, να οργανώσουν συγκεκριμένο Πρόγραμμα παρακολούθησης εξειδικευμένων γνώσεων των μαθητών από καταξιωμένους επαγγελματίες ή/και εκπροσώπους επιχειρήσεων ή διαφόρων Οργανισμών, σε άμεση συνεργασία με τον εκάστοτε εκπαιδευτικό του μαθήματος, προκειμένου να επιτευχθεί πληρέστερα ο εκπαιδευτικός σκοπός του σχολείου (δηλαδή πέραν από τις απαιτούμενες θεωρητικές και εργαστηριακές γνώσεις του αναλυτικού ωρολογίου προγράμματος να υπάρχει συμμετοχικότητα στη μάθηση, ενδιαφέρον και κίνητρο για βελτίωση). Στην κατεύθυνση αυτή συμβάλλουν η ενημέρωση στην τρέχουσα τεχνολογία, στο τρέχον εργασιακό καθεστώς, στις εργασιακές απαιτήσεις, η πραγματοποίηση εκπαιδευτικών επισκέψεων, οι ομαδικές ή/και ατομικές εργασίες των μαθητών που θα παρουσιαστούν στο τέλος του διδακτικού έτους με βράβευση της πληρέστερης εργασίας και ανάρτησή της στην ιστοσελίδα του σχολείου.

  • 26 Ιουνίου 2011, 12:02 | ΚΩΣΤΑΣ

    ΒΕΒΑΙΩΣ, ΒΕΒΑΙΩΣ ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΩΣ!!! ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΕΜΠΕΙΡΟΦΝΩΜΟΝΑ Ή ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Ή ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΕ ΣΧΕΤΙΚΗ ΜΕ ΤΙΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ, ΠΡΕΠΕΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΟΔΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ, ΝΑ ΓΡΑΦΟΥΝ ΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΑΠΟΚΟΜΙΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ. ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΑΙΤΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΧΑΝΟΝΤΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΩΡΕΣ ΜΟΝΟ.

  • 25 Ιουνίου 2011, 21:26 | Μαρία Μαροπούλου

    Επιβάλλεται!!!
    Ιδίως επαγγελματίες της ειδικότητας των μαθητών για να τους ενημερώνουν για το γιγνεσθαι στο χώρο της εργασίας τους και να αποκτουν εμπειρίες μεσα από τις εμπειρίες των προσκεκλημέων. Η προταση του κυρίου Μαυρομματίδη Ηλία όσον αφορά το λογότυπο και με την κατάλληλη προβολή εκ μέρους του υπουργείου, νομίζω οτι θα είναι πολύ καλό κίνητρο για κάποιες εταιρίες να επιτρέψουν στους εργαζόμενους τους να αφιερώσουν χρόνο στα σχολεία μας.
    Και φυσικά καλύτερος εξοπλισμός στα εργαστήρια. Εχω εργαστεί σε ΙΕΚ οπου πρακτικά μαθήματα γινόντουσταν θεωρητικά.
    Στην Γαλλία σε σχολείο δευτερης ευκαιρίας που επισκέφτηκα έφαγα σοκολατάκια εφάμμιλα των καλύτερων ζαχαροπλαστείων. Εκεί μας πληροφόρησαν οτι επειδή δεν επιτρεπόταν να προμηθεύουν καταστήματα είχαν δημιουργήσει ένα εστιατόριο (με μικρό αντίτιμο εκ μέρους των πελατων τους) που παράλληλα έκαναν πρακτική και από το τμήμα των μαγείρων, αλλά και των ξενοδοχοϋπαλλήλων. Ισως θα μπορούσαμε να κάνουμε κάτι τέτοιο και στην Ελλάδα και θα ήταν ενα εξαιρετικό έσοδο για τα σχολεία μας. Και τα μηχανολογικά εργαστήρια θα μπορούσαν να κάνουν το ίδιο χρεώνοντας χαμηλές τιμές για κάτι που ζητάει ένας πελάτης και δεν του το φτιάχνουν στο εργοστάσιο γιατί ειναι χρονοβόρο ή για άλλους λόγους.
    Ο διευθυντής όσο και καλή διάθεση να έχει δεν μπορεί να κάνει και πολλά πράγματα χωρίς επάρκεια χρημάτωνειδικά σε Τεχνολογικιό Λύκειο που τα έξοδα είναι αυξημένα για τα αναλώσιμα.

  • 25 Ιουνίου 2011, 21:16 | ΗΛΙΑΣ ΧΑΡΙΣΟΠΟΥΛΟΣ

    Η τεχνική εκπαίδευση είναι απαξιωμένη στην κοινή γνώμη και αυτό γιατί δεν έπεισε ότι μπορεί να δώσει στους πτυχιούχους της τα απαραίτητα εφόδια για να ανταποκριθούν στις σύγχρονες απαιτήσεις.
    Για να αντιστραφή αυτή η εντύπωση θα πρέπει:
    1.Να αναπροσαρμοσθούν και να επικαιροποιηθούν τα εκπαιδευτικά προγράμματα και κυρίως τα αναλυτικά που αφορούν τα μαθήματα της κάθε ειδικότητας.
    2. Τα εργαστήρια να εξοπλισθούν και οι ασκήσεις να είναι τέτοιες ώστε να συνδιάζουν την μάθηση με το ενδιαφέρον του μαθητή (να καθιερωθεί η ανάθεση ολκληρωμένης εργασίας όπου θα περιλαμβάνει μελέτη κατασκευή επίδειξη)
    3. Η επίσκεψη των μαθητών σε χώρους όπου επικρατούν οι πραγματικές επαγγελματικές συνθήκες καθ όλη τη διάρκεια του εκπαιδευτικού έτους, μετά απο εκτίμηση των εκπαιδευτικών ειδικότητας.
    4. Η καθιέρωση ειδικού χρόνου εντός του προγράμματος για την ενημέρωση ή επίδεξη απο προσκελημένους επαγγελματίες και ειδικούς σε σχετικά θέματα ή αντικείμενα της ειδικότητας.

    Για να μην γίνει η πρόσκληση ειδικών μιά ευχή ή ένας τρόπος να γεμίσει απλώς ο εκπαιδευτικός χρόνος.

  • 25 Ιουνίου 2011, 20:37 | ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΡΗΓΕΩΡΓΙΟΥ

    Θα πρέπει να δίνετε η δυνατότητα στους μαθητές να παρακολουθούν τεχνικά σεμινάρια σε σχέση με την κάθε ειδικότητα στο σχολείο η ακόμη και σε χώρους πραγματοποίησης σεμιναρίων που οργανώνουν εταιρείες κατά καιρούς , που μάλιστα σε αρκετές περιπτώσεις απευθύνονται ειδικά σε μαθητές .Έτσι τα παιδιά θα ενημερώνονται για ότι νεότερο υπάρχει στην αγορά σε σχέση με την κάθε ειδικότητα και θα βλέπουν πράγματα που δεν μπορούν να δουν στο σχολείο δεδομένου ότι και σχολεία δεν είναι επαρκώς εξοπλισμένα.

  • 25 Ιουνίου 2011, 20:00 | Στιβανάκης Δημήτριος

    Απολύτως σωστό! Αλλά και εδώ χρειάζονται κίνητρα. Ο επιχειρηματίας που θέλει να απασχολήσει προσωπικό για πρακτική ασκηση που θα τον ξελασπώσει φτηνα, πρέπει να εχει προσφέρει υπηρεσίες στο σχολείο διδάσκοντας την γνώση και την εμπειρία του. Θα αποκτήσει ετσι και μια πρώτη επαφή με τους μαθητές που τον ενδειαφέρουν

  • 25 Ιουνίου 2011, 18:02 | Sigater

    Συμφωνώ αρκεί να μην έρχεται για να διαφημίσει την εταιρία του.

  • 25 Ιουνίου 2011, 15:37 | ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΜΥΤΙΛΗΝΗ

    Ναι το θεωρώ απαραίτητο να υπάρχει στο πρόγραμμα ώρα (ΣΕΠ) όπου ο καθηγητής υποχρεωτικά να φέρει έναν επαγγελματία για να καταθέσει την επαγγελματική του άποψη στα παιδιά.. Ειναι βασικό η μεταφορά της εργασιακής εμπειρίας σο Τεχνολογικό Λύκειο.

  • 25 Ιουνίου 2011, 15:30 | Δέσποινα

    οι δομές όπου θα λειτουργούν τέτοια σχολεία απαιτούν ειδικό εξοπλισμό και ακόμη πιο εξειδικευμένο προσωπικό,μακάρι να εφαρμοστούν κατάλληλα κριτήρια. στόχος επίσης θα πρέπει να είναι συναφείς οι ειδικότητες με την αγορά εργασίας! σε τέτοιες εποχές θα πρέπει να λειτουργήσουμε καινοτόμα και όχι με πολιτικά κριτήρια γιατί η εκπαίδευση δεν αντάχει άλλες δοκιμές, χρειάζεται έργο και δράση. να ληφθεί υπόψη και η ειδική αγωγή, αφού παιδιά με ιδιαιτερότητες θα μπορούσαν να γίνουν παραγωγικά μέσα α΄πο τέτοιες εκπαιδευτικές δομές.
    ελπίζω να μην λειτουργήσει σαν τα πάλε ποτέ πολυκλαδικά λύκεια, που δεν είχαν καμία εφαρμογή…

  • Πολύ καλή Ιδέα, πολυ καλές προθέσεις………..
    Όμως ίσως θα έπρεπε να ξεκινήσουμε την κουβέντα από κάπου αλλού.
    Όπως από την επιλογή των κατάλληλων διευθυντών και φυσικά από τον επανπροσδιορισμό ολόκληρου του χώρου της τεχνολογικής εκπαίδευσης.
    Γι’ αυτό θα σας παραπεμψω σε παλαιότερη τοποθέτηση μου που θα βρείτε στην ακόλουθη διεύθυνση:http://www.minedu.gov.gr/blog/?p=189
    Όταν θα λύσουμε λοιπόν βασικά και θεμελειώδη ζητήματα τότε μπορούμε να συζητήσουμε σε άλλο επίπεδο την αναβάθμηση της τεχνολογικής εκπαίδευσης και γενικότερα όλου του συστήματος παιδείας.
    Πάντως χαίρομαι που κάτι κινείται!

  • 25 Ιουνίου 2011, 10:58 | Μαρία

    Αυτό είναι δεδομένο. Θα πρέπει από όλους τους επαγγελματικούς χώρους να είναι δυνατή η συνεργασία με το σχολείο και η άμεση ενημέρωση από τους εμπειρογνώμονες για την ειδικότητά τους ή την επιχείρησή τους,όπως και οι συχνές επισκέψεις των εκπαιδευομένων στους χώρους αναφοράς της ειδικότητας που σπουδάζουν, αλλιώς δεν νοείται επαγγελματική εκπαίδευση.

  • 25 Ιουνίου 2011, 09:55 | Γιαννης

    Καλή προσπάθεια, αλλά αν θέλατε ένα πραγματικά τεχνολογικό λύκειο θα έπρεπε οι μαθητές του τεχνολογικού και μόνο αυτοί να έχουν πρόσβαση στα ΑΕΙ & ΑΤΕΙ που αντιστοιχούν στους τομείς & ειδικότητες του τεχνολογικού και να μην υπάρχουν πεδία στο γενικό από τα οποία οι μαθητές του γενικού να έχουν την δυνατότητα εισαγωγής τους στα ΑΕΙ & ΑΤΕΙ του τεχνολογικού . Με αυτόν τον τρόπο θα υπάρξει μια πραγματική αναβάθμιση της τεχνολογικής εκπαίδευσης.
    Στο τέταρτο έτος θα έπρεπε να υπάρχουν όλες οι ειδικότητες της αγοράς όπως στις ΕΠΑ.Σ ΟΑΕΔ ανάλογα με την ζήτηση της αγοράς εργασίας της κάθε τοπικής κοινωνίας και σε αυτές να μπορούν να έχουν πρόσβαση όλοι οι μαθητές του τεχνολογικού και του γενικού λυκείου.
    Τέλος η μαθητεία είναι ένας πολύ καλός θεσμός που εφαρμόζετε με επιτυχία χρόνια στον ΟΑΕΔ και θα έπρεπε να ισχύει από την Β΄ τάξη του τεχνολογικού με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές πέρα από την εργασιακή εμπειρία θα αποκοτούσαν και τεχνικές γνώσεις που θα τους ήταν απαραίτητες για τις μετέπειτα σπουδές στους στα ΑΕΙ & ΑΤΕΙ.

  • 25 Ιουνίου 2011, 09:20 | Γρηγόρης

    Δεν είναι δυνατόν ο καθηγητής της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης να τα ξέρει όλα καλά και να τα διδάξει κατά τρόπο που να γίνουν κτήμα των μαθητών τους, δεδομένου ότι και τα σχολεία δεν είναι επαρκώς εξοπλισμένα ή και καθόλου για Τεχνολογική Εκπαίδευση, έτσι ώστε να βγάλει τους μαθητές έτοιμους για την παραγωγή. Επομένως είναι άκρως απαραίτητο να καλούνται στο σχολείο να κάνουν διαλέξεις και εκπαίδευση όλοι όσοι εκτός σχολείου γνωρίζουν το αντικείμενο και βεβαίως πρέπει και το σχολείο να πάει εκεί όπου υπάρχει η Τεχνολογική Ανάπτυξη να τη δει, να την εφαρμόσει και να εκπαιδευτεί. Δηλαδή πρέπει οπωσδήποτε να υπάρχει αμφίδρομη επικοινωνία, όσο το δυνατόν μεγαλύτερη

  • 25 Ιουνίου 2011, 07:42 | ΠΑΥΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ

    Και βέβαια πρέπει να υπάρχει διασύνδεση.
    Αυτό το ρόλο έπαιξε για ένα διάστημα το ΓΡΑΣΥ (Γραφείο Σύνδεσης με την Αγορά εργασίας). Φυσικά κάποια ΓΡΑΣΥ έκαναν φοβερή δουλειά και κάποια άλλα μετατράπηκαν σε γωνιές λουφαδόρων εκπαιδευτικών…. Προτείνω να υπάρχει, μια επιτροπή, που θα συμμετάσχουν εκπρόσωπος της Δνσης του σχολείου (όχι αναγκαστικά ο Δντης) εκπρόσωποι από τις ειδικότητες του συλλόγου διδασκόντων και εκπρόσωπος των γονέων, που θα συντονίζει την όλη διαδικασία (η οποία φυσικά θα διέπεται από κάποιες πιστοποιημένες από το Υπουργείο Αρχές).

  • 25 Ιουνίου 2011, 01:05 | Σταθης

    Για το ζήτημα που θέτετε συμφωνώ και επαυξάνω, είναι αναγκαιότητα εδώ κα τώρα.
    Έχοντας περάσει όμως από το Τεχνικό Λύκειο τότε Τ.Ε.Λ. έχω άποψη επί των καθηγητών και διευθυντών. Ένα μεγάλο κακό που κάνουν στην εκπαίδευση οι καθηγητές είναι να μην ασχολούνται με τους ΄΄κακούς ΄΄ μαθητές, με αποτέλεσμα μέσα στη τάξη να γίνεται μία χάβρα. Με ωριαίες αποβολές, επιπλήξεις και με την αδιαφορία του καθηγητή δεν γίνεται στην ουσία μάθημα και παιδιά που θέλουν να παρακολουθήσουν να μην μπορούν. Οι ίδιοι καθηγητές στο τέλος της χρονιάς τους βοηθάνε να περάσουν για να μην τους έχουν στο κεφάλι τους, όπως χαρακτηριστικά λένε. Διευθυντής και Υποδιευθυντής όταν τους πάνε στο γραφείο τα εν λόγο φυντάνια τους ΄΄ανταμείβουν΄΄ με επίπληξη.
    Έχω την εντύπωση ότι το σύστημα των εκπαιδευτικών θέλει να δουλεύει έτσι και όχι αυστηρότερα για να μην απαξιωθεί εντελώς το Τεχνικό και δεν έχει ενδιαφέρων από παιδιά με αποτέλεσμα και αυτοί ενδεχομένως να βρεθούν χωρίς αντικείμενο (εργασία). ( Το σύνολο αυτών των ΄΄άτακτων΄΄ παιδιών είναι τα 2/3 σε ένα σχολείο) Το τελικό αποτέλεσμα είναι να έχει γεμίσει η Ελλάδα απόφοιτους Δ.Ε που στην ουσία δεν ξέρουν να κάνουν μία αφαίρεση ή να κατέχουν την στοιχειώδη ορθογραφία, χωρίς υπερβολές. Ανθρώπους που έχοντας στα χέρια ένα απολυτήριο Λυκείου που δεν το αξίζουν να διεκδικούν μία θέση στο δημόσιο που με λίγο ΄΄σπρώξιμο΄΄ να την καταλαμβάνουν. Αδικούνται τα υπόλοιπα παιδιά.
    Ένα άλλο θέμα επίσης πολύ σοβαρό είναι τα εργαστήρια. Τεχνικό Λυκειο χωρίς σωστά εργαστήρια είναι αυτοκίνητο, χωρίς την μηχανή του. Η χρηματοδότηση των σωστών εργαστηρίων αν δεν είναι επαρκείς και σωστά κατανεμημένη από τους Διευθυντές είναι αυτοκίνητο με μηχανή, χωρίς όμως το καύσιμο.
    Αν θέλουμε σωστά Τεχνικά Λύκεια με επαγγελματική προοπτική θα πρέπει να βρεθεί και ένας καλός οδηγός να οδηγήσει αυτό το αυτοκίνητο με την μηχανή και το καύσιμο που είναι πλέων έτοιμο. Αν μπορεί η Κ. Διαμαντοπούλου ή η Κ. Χριστοφυλλοπούλου ή η Κ. Γεννηματά πολύ θα το χαρώ!

  • 25 Ιουνίου 2011, 00:11 | ΧΑΛΑΒΑΤΖΗΣ ΜΑΡΚΟΣ

    Οχι μονο, να ερχονται εκπρόσωποι κλπ αλλα να διοργανώνονται εκθέσεις καθε χρόνο πανω στο αντικείμενο που σπουδάζει.Οι καθηγητές να βγαίνουν και στην αγορά εργασίας ,για να αποκτούν εμπειρίες και νέες τεχνολογίες.Συνεχείς επιμόρφωση καθηγητών,συνεργασία καθηγητών , σχολείων, για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

  • 25 Ιουνίου 2011, 00:07 | Γκούτζιος. Δημήτριος

    Βεβαίως κρίνεται άκρως απαραίτητο.
    Αλλά γιατί μήπως δεν το κάναμε έως τώρα;
    Δεν καλούσαμε στο σχολείο εμπειρογνώμονες, τεχνίτες, επιστήμονες, επαγγελματίες, ειδικούς κλπ ή εκπροσώπους φορέων, επιχειρήσεων, οργανισμών κλπ, προκειμένου να συνδράμουν με τις εξειδικευμένες γνώσεις τους στην υποβοήθηση του εκπαιδευτικού έργου;

  • 24 Ιουνίου 2011, 23:38 | Νεκτάριος

    Χαίρετε.
    Πολύ καλό. Ισχύει από χρόνια, για παράδειγμα στη Γερμανία. Εκεί οι μαθητές πηγαίνουν και εργάζονται για κάποιο διάστημα σε εργασία που θα ήθελαν να κάνουν στη ζωή τους και ο/η καθηγητής/τρια τους παρακολουθεί με επι τόπου επισκέψεις στο χώρο εργασίας.

  • 24 Ιουνίου 2011, 23:30 | Τσιπάς βασίλειος

    Εξαιρετική ιδέα. Ασφαλώς ναί.

  • Ναι, νομίζω πως πρέπει το σχολείο να είναι ανοιχτό πρός την κοινωνία και τις κοινωνικές-επαγγελματικές ομάδες των αντίστοιχων και όχι μόνο τομέων και ειδικοτήτων. Τουλάχιστον αυτό το κάνουμε εδώ και χρόνια.

  • 24 Ιουνίου 2011, 20:35 | ΜΩΡΑΙΤΟΥ ΦΩΤΕΙΝΗ

    Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ – ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ.
    ΕΙΝΑΙ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΙ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ, ΑΛΛΑ ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΕΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΕ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ.
    Η ΕΜΠΛΟΚΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΑΘΗΜΑ.
    ΤΟ ΓΡΑΦΙΟΚΡΑΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΘΕΙ.

  • 24 Ιουνίου 2011, 18:41 | Ιωάννης

    Φυσικά και θα πρέπει το σχολείο να είναι ανοιχτό στη κοινωνία και κατ΄επέκταση στην αγορά εργασίας . Ας μην είμαστε γεμάτοι προκατάληψη ότι κάτι «πονηρό» κρύβεται από πίσω … Το διάστημα που υπηρέτησα στη θέση Υπ/ντή ΤΕΕ αλλά και τα χρόνια που διέθεσα σε χώρες όπως τη Μ.Βρεττανία διαπίστωσα αυτή την αναγκαιότητα. Τα ίδια τα παιδιά τη ζητούσαν μπροστά σε ένα αβέβαιο μέλλον .

  • Θεωρώ ότι η πιο σημαντική μάθηση είναι η βιωματική μάθηση. Αν σε ένα επαγγελματικό λύκειο ο μαθητής δεν έρθει σε επαφή με τον επαγγελματία, αν δεν διδαχθεί από αυτόν, αν δεν επισκεφτεί το χώρο εργασίας, αν δεν ασκηθεί κάτω από πραγματικές συνθήκες εργασίας, αν δεν παράγει ως μαθητής και να αντιληφθεί άμεσα τα αποτελέσματα της προσπάθειάς του τότε πώς θα έχει ολοκληρωμένη εικόνα για το τομέα που επέλεξε και πώς θα προχωρήσει στο επάγγελμά του;
    Όλοι μας βιώσαμε την άσχημη εμπειρία αποφοιτώντας από μια σχολή να μην έχουμε πλήρη αίσθηση της πραγματικότητας. Είναι σημαντικό από τα πρώτα κιόλας θεωρητικά μαθήματα να προσφέρεται ταυτόχρονα και η γνώση μέσα από την εμειρία του επαγγελματία. Έτσι αναλύεις καλύτερα την προσφερόμενη γνώση και επιτυγχάνεται πληρέστερη και πιο ουσιαστική μάθηση.

  • 24 Ιουνίου 2011, 17:07 | Μιχάλης Τ

    Πιστεύω ότι θα έπρεπε να είχε γίνει από «χθες» «υποχρεωτικά».
    Στο σχολείο που είμαι διευθυντής, ήδη το εφαρμόζω εδώ και 4 χρόνια και έχει μεγάλη επιτυχία. Πιστέψτε με βοηθά πολύ.
    Προς αυτή την κατεύθυνση επίσης βοηθούν πολύ και οι εκπαιδευτικές επισκέψεις.

  • 24 Ιουνίου 2011, 16:59 | Γιαννούλη

    Αναμφισβητιτά ναι.

  • 24 Ιουνίου 2011, 16:51 | Καραφύλλη Μαριάνθη

    Αυτή η δυνατότητα υπάρχει και τώρα με τις ημέρες επαγγελματιών. Αλλά δεν αρκεί μια επίσκεψη στο σχολείο και μια θεωρητική παρουσίαση των επαγγελμάτων. Ο μαθητής πρέπει να ζήσει όλο το εργασιακό περιβάλλον και να καταλάβει ότι είναι διαφορετικό από το σχολικό. Θα ήταν καλές οι επισκέψεις, αλλά μόνο σε ένα στάδιο που θα προηγείται της πρακτικής.

  • 24 Ιουνίου 2011, 16:27 | Σπυρος Παπακωστας ΤΕ 01 25

    Σαφώς πρέπει να συμβαίνει,αρκεί όμως να μη γίνει αυτό προς όφελος ορισμένων ιδιωτών που θα θελήσουν να εκμεταλλευτούν αυτές τις καταστάσεις για διαφήμιση προιόντων η υπηρεσιών που προσφέρουν.

  • 24 Ιουνίου 2011, 16:19 | Εκπαιδευτικός

    Επιβάλλεται η σύνδεση της γνώσης με τηv Ζωή.Για τον λόγο αυτό θα ήταν ωραίο να ανταλλάζουν επισκέψεις ,εμπειρίες και ανησυχίες χωρίς καμμία οικονομική επιβάρυνση για το σχολείο μαθητές και πετυχημένοι επαγγελματίες καθως και παλαιότεροι απόφοιτοι.Να γίνει μια τέτοια ανταλλαγή αναγκαίο κομμάτι της τεχνικής εκπαίδευσης γενικότερα.

  • 24 Ιουνίου 2011, 15:41 | Ι.Χρονάκης

    Με βεβαιότητα. Το σχολείο πρέπει να είναι ανοιχτό στην κοινωνία ουσιαστικά.Η εκπαίδευση μπορεί να είναι θέμα των καθηγητών, αλλά η παιδεία των νέων είναι θέμα και της κοινωνίας.

  • 24 Ιουνίου 2011, 14:33 | Χάρης Παπουτσάκης

    Η πρόσκληση στο σχολείο εμπειρογνωμόνων, επιστημώνων, επαγγελματιών κλπ ή εκπροσώπων φορέων, επιχειρήσεων, οργανισμών κλπ, προκειμένου να συνδράμουν με τις εξειδικευμένες γνώσεις τους στην υποβοήθηση του εκπαιδευτικού έργου είναι ένας από τους τρόπους που το Τεχνολογικό Λύκειο έρχεται σε επαφή με την κατάσταση που επικρατει στην αγορά. Ο άλλος είναι οι εκπαιδευτικές επισκέψεις/εκδρομές.

    Σαφώς και συμφωνώ με το σχόλιο του κ. Η.Μαυροματίδη που επισημαίνει … «να ΜΗΝ προβλέπεται πληρωμή κανενός επαγγελματία ώστε να αποφευχθεί η λογική του ρουσφετιού και της αλληλοεξυπηρέτησης».

  • 24 Ιουνίου 2011, 13:32 | ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ

    ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ ΝΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΙΣ ΑΓΟΡΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΦΙΛΟΚΕΡΔΟΣ ΒΕΒΑΙΑ. ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ Η ΠΟΙΟ ΣΤΕΝΗ ΕΠΑΦΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΠΟΙΟ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
    ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΠΙΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΕΧΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΠΟΙΟΙ Ή ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΛΛΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΕΡΘΕΙ ΣΕ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΜΕΝΟΥΝ ΜΟΝΟ ΣΕ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ

  • 23 Ιουνίου 2011, 20:44 | Αρης

    εμείς το έχουμε ξεκινήσει ήδη.κάνουμε εκπαιδευτικές επισκέψεις σε μικρές ομάδες με πλαίσιο και ερωτηματολόγιο.Αν έχουμε τη συγκατάθεση του επιχειρηματία-επαγγελματία βιντεοσκοπούμε αλλιώς κρατάμε σημειώσεις.Επίσης μας είναι απαραίτητο να ενεργοποιήσουμε κάποιου είδους πρωτόκολλα συνεργασίας με πανεπιστήμια και εταιρείες ωστε να έχουμε βοήθεια στη μεταφορά τεχνογνωσίας (πχ στην παραγωγή λογισμικού).
    Επίσης με τη συμμετοχή επαγγελματιών μπορεί κάποιος να καταλάβει μυστικά της δουλειάς που δε θα βρείς ποτέ γραμμένα σε βιβλία γιατί δεν μπορούν να αποτελούν κομμάτι της τυπικής εκπαίδευσης.

  • 23 Ιουνίου 2011, 19:26 | ΜΑΡΙΑ Κ

    Όχι μόνο να επιτρέπονται οι επισκέψεις και οι ομιλίες διαφόρων επαγγελματιών στο χώρο του σχολείου και οι εκπαιδευτικές επισκέψεις των μαθητών σε διάφορους επαγγελματικούς χώρους , αλλά πολύ σημαντικό είναι και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πάνω στο γνωστικό τους αντικείμενο ,που λόγω της καλπάζουσας Τεχνολογικής εξέλιξης, θα πρέπει να είναι συνεχής .

  • 23 Ιουνίου 2011, 16:18 | Δημήτρης

    Φυσικά και πρέπει να αποκεντρωθεί το σχολείο προς την αγορά.

  • Είναι καλή κίνηση αλλά να ΜΗΝ προβλέπεται πληρωμή κανενός επαγγελματία ώστε να αποφευχθεί η λογική του ρουσφετιού και της αλληλοεξυπηρέτησης. Ο επαγγελματίας να έρχεται για να ‘αλιεύσει’ ταλέντα στην ειδικότητά του, για την προβολή της επιχείρησής του στους μελλοντικούς ανθρώπους του χώρου, για την χαρά της προσφοράς στην τεχνική εκπαίδευση, για οποιονδήποτε άλλο λόγο, αλλά όχι για να πάρει λεφτά από το σχολείο. Καλό θα ήταν να αναζητούνται παλιότεροι μαθητές οι οποίοι τώρα έχουν καταπιαστεί με το επάγγελμα και έχουν ‘πετύχει’ στο χώρο. Αυτοί οι παλιότεροι μαθητές αποτελούν το καλύτερο και ειλικρινέστερο παράδειγμα για τους μαθητές και σίγουρα δεν θα ζητήσουν λεφτά. Ίσως καλή κίνηση θα ήταν η χορήγηση του δικαιώματος χρησιμοποίησης κάποιου κοινού για όλη τη χώρα λογοτύπου το οποίο θα χορηγούσε το υπουργείο και το οποίο θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει η επιχείρηση η οποία έχει συμμετάσχει σε κάποια παρουσίση εξειδικευμένου θέματος στο σχολείο. Με αυτό τον τρόπο θα ανέβαινε το κοινωνικό κύρος της επιχείρησης – εταιρίας που θα συμμετείχε ΧΩΡΙΣ ΠΛΗΡΩΜΗ. Τέλος δεν θα επιβαρυνθεί ο κρατικός προυπολογισμός με αυτή την τακτική.

  • 22 Ιουνίου 2011, 23:14 | Παναγιώτης

    Απαραίτητη προυπόθεση και επιτακτική ανάγκη.

  • 22 Ιουνίου 2011, 23:12 | Θόδωρος

    Όχι μόνο να έρχονται οι εμπειρογνώμονες, επιστήμονες, επαγγελματίες εκπρόσωποι φορέων, επιχειρήσεων, οργανισμών στο σχολείο αλά και να πηγαίνει το σχολείο σε αυτούς.
    Και οι καθηγητές να πιστέψουν και να το στηρίξουν αυτό.

  • 22 Ιουνίου 2011, 19:34 | Δημήτρης

    Ναι, πρέπει να προσκαλούν , οπως και να γίνονται εκπαιδευτικές επισκέψεις σε χώρους εργασίας.