Ερώτημα 4: Εφόσον το ερωτηματολόγιο αυτό απηχεί τις επίσημες επιστημονικές θέσεις του συλλογικού σας φορέα, παρακαλούμε να αναφέρετε εάν και τι είδους διαδικασίες εσωτερικής διαβούλευσης έλαβαν χώρα, προκειμένου να καταλήξετε στη διαμόρφωση της τελικής σας στάσης απέναντι στο θέμα.

Ερωτήματα διαβούλευσης για «Συνενώσεις – Ιδρύσεις Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2011-2012»

Εφόσον το ερωτηματολόγιο αυτό απηχεί τις επίσημες επιστημονικές θέσεις του συλλογικού σας φορέα, παρακαλούμε να αναφέρετε εάν και τι είδους διαδικασίες εσωτερικής διαβούλευσης έλαβαν χώρα, προκειμένου να καταλήξετε στη διαμόρφωση της τελικής σας στάσης απέναντι στο θέμα.

  • 24 Ιανουαρίου 2011, 10:58 | ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΤΟΥ ΓΕΛ ΞΗΡΟΚΑΜΠΙΟΥ ΛΑΚΩΝΙΑΣ

    Η τελική πρότασή μας προέκυψε αφού είχαν προηγηθεί:
    1) Συζητήσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών.
    2) Συζητήσεις με γονείς και κηδεμόνες και τους μαθητές του σχολείου μας
    3) Ευρεία συγκέντρωση και συζήτηση στην οποία συμμετείχαν ο Αντιδήμαρχος και δημοτικοί σύμβουλοι, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και κηδεμόνες και μαθητές του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου Ξηροκαμπίου και εκπρόσωποι τοπικών φορέων.

  • 24 Ιανουαρίου 2011, 00:11 | Σύλλογος διδασκόντων του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ηλιούπολης

    Οι τελικές μας θέσεις απέναντι στο θέμα της συγχώνευσης των σχολικών μονάδων και τα σχόλια που αναρτήθηκαν στις προηγούμενες ερωτήσεις της διαβούλευσης, αποτελούν προϊόν εσωτερικών διεργασιών και διαμορφώθηκαν ύστερα από εισήγηση ομάδας εκπαιδευτικών του σχολείου μας και εκτεταμένη συζήτηση- ανάλυσή της από την ολομέλεια του συλλόγου διδασκόντων κατά τη συνεδρίασή της την 21-1-2011.

  • 23 Ιανουαρίου 2011, 23:00 | Σύλλογος γονέων δημοτικού σχολείου Δολιανων

    Αρχικά στάλθηκαν επιστόλες προς όλους τους αρμοδιους φορείς εκπαίδευσης αλλά και σε ανθρώπους σημαντικούς που καταλαμβάνουν θέσεις κύρους ωστε να κάνουμε γνωστό το πρόβλημα απο τη μια ,απο την αλλη να απευθύνουμε έκκληση για βοήθεια και στήριξη.
    Παρατηρήσαμε πως συμφωνα με τις εγγραφές στο Δημοτολόγιο η δυναμηκή των μαθητών τα επόμενα 3 χρόνια θα αυξηθει!
    Πραγματοποιήσαμε συνάντηση με το Διευθυντή Α/θμιας Αρκαδίας.
    Επιδιώξαμε συνάντηση με τη ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Α/ΘΜΙΑΣ,Β/ΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΑΛΛΑ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΕΦΙΚΤΗ ΑΠΛΑ ΜΑΣ ΠΑΡΕΠΕΜΨΑΝ ΞΑΝΑ ΣΤΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ Α/ΘΜΙΑΣ ΑΡΚΑΔΙΑΣ.
    Τον Ο ΚΤΏΒΡΙΟ 2010 είχαμε μια αναπάντεχη επίσκεψη του ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ αφου τα 3 τελευταία χρόνια δε ξέραμε ούτε τη φυσιογνωμία του οπου μας έθεσε τον εξης προβληματισμό ΝΑ ΣΚΕΦΤΟΥΜΕ ΤΟ ΠΙΘΑΝΟ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ.
    Καλέσαμε ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΣΥΖΗΤΗΣΑΜΕ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΜΕ ΝΑ ΔΡΑΣΟΥΜΕ ΟΜΑΔΙΚΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΟΥΜΕ ΤΟ ΜΟΙΡΑΙΟ!
    Ενημερώσαμε και αλλους συλλόγους και ανταλλαξαμε απόψεις.
    Ενημερώσαμε τη ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΖΗΤΗΣΑΜΕ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΘΕΣΗ.
    Τελευταία αλλά οχι ελαχιστης σημασίας ήταν η επιστολή που λάβαμε απο ΤΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ!!!!!!!!ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ
    ΤΑ ΟΛΙΓΟΘΕΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΧΟΥΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΕΙ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΝΑΓΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΔΙΩΞΗ ΤΟΥ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΙΔΡΥΣΗ ΠΟΛΥΔΥΝΑΜΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΔΡΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΒΟΡΕΙΑΣ ΚΥΝΟΥΡΙΑΣ,ΕΝΟΣ ΑΧΑΝΟΥΣ ΣΕ ΕΚΤΑΣΗ ΔΗΜΟ.

  • 23 Ιανουαρίου 2011, 21:11 | ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΔΙΛΙΝΑΤΩΝ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

    Οι παραπάνω απαντήσεις δόθηκαν μετά από γενικές συνελεύσεις των :συλλόγου γονέων και πολιτιστικού συλλόγου Διλινάτων στα οποία συμμετείχε η πληοψηφία των χωριανών.

  • 23 Ιανουαρίου 2011, 20:54 | συλλογος γονέων και κηδεμόνων 18ου δημοτικού σχολείου ηλιούπολης

    Εμείς οι γονείς του 18ου δημοτικού σχολείου Ηλιούπολής,πληροφορηθήκαμε με έκπληξη μέσα στις γιορτές την πρόταση της συμβούλου εκπαίδευσης της περιφέρειας μας για τη κατάργηση του σχολείου μας και συγχώνευση των μαθητών του στο 2ο δημοτικό.Μετά απο έγραφη επιστολή μας προς την σύμβουλο και ραντεβού μαζί της μας πληροφόρησε ότι οι καταργήσεις και συγχωνεύσεις των σχολείων γίνονται με σκοπό την βελτίωση του εκπαιδευτικού επιπέδου. Σε συνεχείς ερωτήσεις μας για το πώς θα μπορούσε αυτό να επιτευχθεί, μη έχοντας βάσιμα επιχειρήματα τελικά παραδέχθηκε ότι οι λόγοι ειναι και (;!) οικονομικοί.
    Όλοι οι εμπλεκόμενοι με την παιδεία φορείς της περιοχής μας (λοιποί σύμβουλοι,προισταμένη γραφείου, εκπαιδευτικοί και γονείς )δηλώνουν κατηγορηματικά αντίθετοι στον παρουσιαζόμενο ισχυρισμό ότι η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, που αναπόφευκτα θα προκύψει, θα είναι επωφελής για το επίπεδο της προσφερόμενης μόρφωσης και θεωρούν αριβώς το αντίθετο.Αναρωτιόμαστε ποιοί Παιδαγωγοί στα σημερινά σχολεία (έχοντας υπόψη τις υποδομές των σχολείων, βιβλία, πρόγραμμα σπουδών κλπ.)είναι σύμφωνοι με το προτεινόμενο μέτρο.
    Η γενική συνέλευση που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας, αποφάσισε πως είναι αντίθετη στις προτεινόμενες μεταρρυθμίσεις οι οποίες θα οδηγήσουν στη δημιούργία γιγαντιαίων σχολικών μονάδων και υποβάθμιση του επιπέδου σπουδών.Επειδή αυτή η απόφαση σας αφορά τα παιδιά μας, θα αντιδράσουμε με κάθε δυνατό τρόπο σε κάθε τι υποβαθμίζει τη παιδεία.

  • 23 Ιανουαρίου 2011, 14:51 | ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΓΟΝΕΩΝ 3ου και 15ου ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ

    Προς Περιφερειακό Δ/ντή Εκπαίδευσης Χαλάνδρι, 18/1/2011
    κ. Κουμέντο

    Κοινοποίηση : Υπουργό Παιδείας κ.Διαμαντοπούλου
    Δ/ντή Α΄βάθμιας Εκπαίδευσης Β΄Αθήνας κ.Βεντήρη
    Δ/ντή 3ου Δημοτικού σχολείου Χαλανδρίου
    Δ/ντή 15ου Δημοτικού σχολείου Χαλανδρίου
    Ένωση Συλλόγων γονέων Δήμου Χαλανδρίου

    Απευθυνόμαστε σε σας για να εκφράσουμε την εντονότατη ανησυχία των γονέων των μαθητών των 3ου και 15ου Δημοτικών σχολείων για τη φημολογούμενη συγχώνευση των δύο σχολικών μονάδων.
    Θέλουμε να σας ενημερώσουμε ότι στα σχολεία μας φοιτούν 20 μαθητές- οικότροφοι του Ιδρύματος Χατζηκώνστα καθώς και 18 μαθητές στα τμήματα ένταξης. Οι μαθητές αυτοί, το γνωρίζετε ίσως καλύτερα και από εμάς λόγω της παιδαγωγικής σας ιδιότητας, χρειάζονται ιδιαίτερη και πλέον εξατομικευμένη αντιμετώπιση προκειμένου να απολαμβάνουν όλοι, οι ίδιοι και οι συμμαθητές τους, το κοινωνικό αγαθό της μόρφωσης και της παιδείας. Και αυτό μπορεί να γίνει μόνο με ολιγομελή τμήματα.
    Τα σχολεία μας αντιμετωπίζουν σοβαρές ελλείψεις κτιριακής και υλικοτεχνικής υποδομής, για τα οποία και εμείς οι γονείς συνεισφέρουμε τα μέγιστα των δυνατοτήτων μας για τη βελτίωσή τους( δημιουργία σχολικής βιβλιοθήκης, ανακαίνιση αίθουσας εκδηλώσεων).
    Δεν αντέχουμε και επιπλέον προβλήματα που θα δημιουργηθούν με τη συγχώνευση των δύο σχολείων και την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα.
    Είμαστε αντίθετοι στη δημιουργία πολυπληθών τμημάτων που θα αποβούν εις βάρος της εκπαίδευσης των παιδιών μας και σας ζητούμε να μην συγχωνευθούν τα σχολεία μας.

    Με τιμή
    τα ΔΣ

  • 23 Ιανουαρίου 2011, 13:53 | Τάσος Δερβεντλής

    Ερωτηματικά προκαλεί η όλη διαδικασία η οποία ούτε κοινοποιήθηκε επίσημα στους ΟΤΑ, ούτε σε άλλους φορείς, αλλά υπέπεσε στην αντίληψη μόνο όσων ασχολούνται με το διαδίκτυο ή παρακολουθούν τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Επίσης στην όλη διαδικασία δόθηκε η τεράστια χρονική διορία των τεσσάρων ολόκληρων ημερών μεταξύ αυτών και το Σαββατοκύριακο. Αν θέλετε να γίνει διάλογος, αυτός να γίνει ορθά. Αν θέλετε να αποφασίσετε μόνοι σας και λησμονείτε ποιους αντιπροσωπεύεται τότε να θυμάστε ότι όλοι κρινόμαστε από τις πράξεις μας. Καλή επιτυχία στο όλο εγχείρημα.

  • 23 Ιανουαρίου 2011, 13:41 | Πρέζας Παντελής

    Σήμερα δεν είμαι συνδικαλιστής. Είμαι συνταξιούχος εκπαιδευτικός. Αλλά γράφω σ΄αυτό το τμήμα της διαβούλευσης για να ενημερώσω με ποιο τρόπο ο Σύλλογος Δασκάλων Αιγιάλειας πέτυχε πριν από 20 χρόνια να ολοκληρώσει πρόγραμμα ενοποιήσεων ολιγοθέσιων με σύμφωνη γνώμη και σύμμαχο την τοπική κοινωνία και τους γονείς και κηδεμόνες.

    1. Μαζέψαμε στοιχεία από τα σχολεία της περιοχής μας για το μαθητικό δυναμικό που είχαν την τελευταία 5ετία και πόσους μαθητές θα έχουν τα επόμενα χρόνια σύμφωνα με τις εγγραφές δημοτολογίου στην (τότε) κοινότητά τους.

    2. Εκπονήσαμε αναλυτική πρόταση δημιουργίας Σχολικών Κέντρων για όλη την Αιγιάλεια.

    3. Στείλαμε ανοιχτή επιστολή προσωπικά σε όλους τους γονείς (οι διευθυντές των σχολείων μέσω των διευθυντών των σχολείων μας)
    δείτε την εδώ: http://users.sch.gr/prezas/anixti%20epist.htm .
    Παράλληλα ενημερώσαμε την κοινωνία με δελτία τύπου και άρθρα: http://users.sch.gr/prezas/elefth%201.htm .

    3. Πραγματοποιήσαμε ενημερωτικές συναντήσεις γονέων και προέδρων κοινοτήτων αν περιοχή. ( http://users.sch.gr/prezas/sindikalismos%206.htm ).

  • 23 Ιανουαρίου 2011, 13:14 | Aλκιβιάδης Νέττας

    Η μορφή της μελετωμένης συγχώνευσης των Γυμνασίων και Λυκείων Νεάπολης Βοϊου και Τσοτυλίου, αν υλοποιηθεί θα είναι καταστροφική, αρχικά,κυρίως για τη Νεάπολη.Η συρρίκνωση του Γυμνασίου και Λυκείου θ’ αποτελέσει για την Νεάπολη και την περιοχή της την χαριστική βολή για τον τόπο. Αλλά και το Τσοτύλι μακροπρόθεσμα δεν θα έχει κανένα πλεονέκτημα, διότι οι μαθηταί χρόνο με χρόνο θα λιγοστεύουν.
    Αν αυτή η σκέψη υλοποιηθεί, προβλέπεται με βεβαιότητα, ότι πολλές οικογένειες θα μετεγκατασταθούν στην Καστοριά ή ΄Αργος Ορεστικό.Η Νεάπολη βέλλεται στοχευμένα και ωθείτε προς την εξαφάνισή της τον τελευταίο καιρό. Αν τ’ αποτελέσματα συνένωσης των Δήμων, σύμφωνα με το σχέδιο Καλλικράτης, είναι τέτοιους είδους, τότε αυτή η νέα προσπάθεια του κράτους να γίνει ανθρωπινότερο και οικονομικά ισχυρότερο, θ’ αποτελέσει ένα σημαντικό βήμα οδήγησης της χώρας στην τέλεια καταστροφή της.
    Το ορθότερο και πλέον ικανοποιητικό θα είναι να παραμείνουν τα Σχολεία όπως έχουν και στα δύο μέρη.Οι Βοϊότες αναμένουμε απο το κράτος την απόδειξη φροντίδας ύστερα απο τόσα χρόνια τέλειας εγκατάλειψης και οικτρής περιθοριοποίησης. Οι βουλευταί μας ας συναισθανθούν επι τέλους ότι εκπροσωπούν όλο το Βόϊο και όχι μόνο συγκεκριμένες εστίες του.
    Η Κα Υπουργός Παιδείας, παρακαλείται να μας δείξει μία φορά ότι η Παιδεία είναι αγαθό το οποίο το Βόϊο με την τεράστια προσφορά του στα γράμματα δικαιούται να μην απωλέσει.
    Αλκιβιάδης Νέττας
    Πρ. Καθηγητής Νομικών Επιστημών στην Γερμανία
    Μέλος Επιστημονικού Φόρουμ Ειρήνης Αμβούργου

  • 22 Ιανουαρίου 2011, 17:39 | ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΕΝΤΑΒΡΥΣΟΥ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

    Ο Σύλλογος μας ενημέρωσε όλους τους θεσμικούς παράγοντες της περιοχή μας για την αναγκαιότητα διατήρησης του Γ/σίου μας το οποίο είναι στη λίστα των υπό κλείσιμο Σχολείων λόγω μικρού αριθμού(44) μαθητων.Το Σχολείο:
    1)Βρίσκεται σε άριστο φυσικό περιβάλλον΄
    2)Διαθέτει γήπεδο ποδοσφαίρου με πράσινο ,κλειστές κερκίδεςκαι προβολείς
    3)Διαθέτει γήπεδο μπάσκετ με ταρτάν και προβολείς
    4)Κλειστό Γ/στήριο
    5)Βιβλιοθήκη,αίθουσα μουσικής με πληθος οργάνων,αίθουσα τεχνολογίας,φυσικων επιστημών,πληροφορικής με διαδραστικούς πίνακες
    7)ΔΥΝΑΤΌΤΗΤΑ Αμεσης πρόσβασης σεόλα τα ανωτερω σε χρόνο μικρότεροτων20»
    Ο αριθμός των μαθητών μπορεί να αυξηθεί με νέα κατανομή του μαθητικού πληθυσμού.Στην οργάνωση του Σχολείου μας έχουν μεγάλη οικονομική συνεισφορά όλοι οι κατοικοι του Χωριού μας.Είμαστε παραμεθόρια αγροτική περιοχή.Θεωρούμε αδιανόητη καθε ιδέα κλεισίματος του Σχολείου μας και μεταφοράς των παιδιών μας σε πολυδύναμα γκέτο εκπ/σης.Η κοινή λογική υπαγορεύει και εναλλακτικές προτάσεις για να μη καταστραφούν οι υπάρχουσες υποδομές.Λέμε ΟΧΙ στην κατάργηση του Γυμνασίου μας.Λέμε ΟΧΙ στην περαιτέρω οικονομική,πολιτιστική και περιβαλλοντική υποβάθμιση των Χωριών μας

  • 22 Ιανουαρίου 2011, 13:12 | Διονυσης Μυλωνας – Προεδρός ΣΓΚ 73ου Δημοτ.Σχολ. Αθηνα

    Κυρία Υπουργέ νομίζω ότι είστε διαχειριστής του Κοινωνικού Αυτοματισμού που έντεχνα καλλιεργείτε και στον χώρο της Παιδείας έτσι ώστε ο Κοινωνικός
    Κανιβαλισμός που ακόλουθη να σας απαλλάξει ad hoc από ιστορικές ευθύνες.
    Με δυο λόγια.
    1. Τα μεγάλα σχολεία καταστρέφουν τον κοινωνικό ιστό της γειτονιάς/περιοχής.
    2. Οι εκπαιδευτικοί θα έχουν σε λίγο καιρό το σύνδρομο του εγκλεισμού σε ίδρυμα.
    3. Οι μαθητές θα έχουν σε λίγο καιρό το σύνδρομο του εγκλεισμού σε ίδρυμα.
    (για το 2 &3 δες σχολεία Βόρειας Αμερικής κ.α.)

    Αντιγράφοντας … Με άλλα λόγια, οι κυρίαρχοι της βιομηχανίας και της κυβέρνησης θέλησαν ρητά ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα διατηρήσει την κοινωνική τάξη, με το να μας διδάξουν αρκετά για να «τα φέρουμε βόλτα», αλλά όχι αρκετά ώστε να μπορέσουμε να σκεφτούμε για τον εαυτό μας, να αμφισβητήσουμε την κοινωνικοπολιτικής τάξη, ή να επικοινωνήσουμε σωστά.
    Προοριζόμαστε για να γίνουμε καλοί εργάτες-κηφήνες-κοπρίτες * ( λεκτικό δάνειο) , με ένα απειροελάχιστο ποσοστό του πληθυσμού -κυρίως τα παιδιά των κυρίαρχων της βιομηχανίας και της κυβέρνησης- να εκπαιδεύονται σε τέτοιο επίπεδο ώστε να μπορούν να συνεχίσουν να ελέγχουν τα πράγματα.

    Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων ,73ου Δημοτικού Σχολείου ,
    Α .Πετράλωνα ,Τρώων 2, Αθήνα .
    Διονύσης Μυλωνάς

  • 22 Ιανουαρίου 2011, 01:29 | ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ ΣΑΒΒΑΣ

    Είμαι εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.Θέλω να καταθέσω την εμπειρία μου.
    Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα,η Θεσσαλονίκη και οποιοδήποτε άλλο αστικό κέντρο. Είναι και η ελληνική επαρχία με τα πολλά νησιά και τα αναρίθμητα χωριά της τα οποία, σε μία εποχή έντονης αστικοποίησης, παλεύουν να κρατηθούν ζωντανά.
    Στόχος του υπουργείου είναι να κλείσουν σχεδόν όλα τα ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία που τόσα χρόνια κρατούν ζωντανή την ελληνική επαρχία.Όμως πολλοί πανεπιστημιακοί (Ξωχέλλης, Πυργιωτάκης, Μπρούζος, Παπασταμάτης) εδώ και πολλά χρόνια έχουν μιλήσει για την ανάγκη διατήρησης του ολιγοθέσιου σχολείο και διάφορες έρευνες σε Ελλάδα και εξωτερικό έχουν αποσυνδέσει την επίδοση με τον τύπο του σχολείου (ολιγοθεσίου ή πολυθεσίου).
    Για τις περιοχές αυτές λοιπόν η σχολική μονάδα,το ολιγοθέσιο δημοτικό σχολείο, αποτελεί τη μοναδική ζωντανή κοιτίδα πολιτισμού και κοινωνικής έκφρασης στη ζωή των κατοίκων. Αν κάνετε μια σύντομη έρευνα θα διαπιστώσετε πως σε όποιο χωριό έκλεισε το δημοτικό σχολείο, ο πληθυσμός μειώθηκε αυτομάτως, καθώς οι νέοι (όσοι είχαν απομείνει)στράφηκαν προς κάποιο αστικό κέντρο.
    Επομένως το κλείσιμο των ολιγοθέσιων σχολείων στην Ελλάδα θα αποτελέσει τη χαριστική βολή σε ότι έχει απομείνει ζωντανό στην ελληνική ακριτική και μη επαρχία.
    Με καλείτε σήμερα σαν ενεργό πολίτη να συμπράξω αποδεχόμενος τη συνένωση των δημοτικών σχολείων για να γλιτώσουμε τι; το 1/1.000.000 των όσων τόσα χρόνια έχουν διασπαθιστεί από λανθασμένες πολιτικές; Σαν εκπαιδευτικός και σαν πολίτης είμαι αντίθετος.

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 21:30 | Ελένη

    Ακούμε πολύ έντονα για το γεγονός αυτό, αλλά επίσημα δεν έχουμε ενημερωθεί…ελπίζω να μην γίνεται για άλλους σκοπούς.Είμαι κάτοικος Σταγείρων Χαλκιδικής(γεννέτηρα Αριστοτέλη),και είμαι και στο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων.Δίπλα μας βρίσκεται η Στρατονίκη και έχουμε 2 Δημοτικά Σχολεία,τα οποία πριν από κάποια χρόνια συγχωνεύτικαν, έγινε 3θ/σιο και λειτουργούν και τα 2(σαν ένα),στη Στρατονίκη υπάρχει Νηπιαγωγείο και Α’,Β’ και Ε’,ΣΤ’δημοτικού και στα Στάγειρα Γ’,Δ’ Δημοτικού και τώρα ακούμε για συνένωση και οτι μπορεί να κλείσει το σχολείο…
    Πριν από κάποια χρόνια μας έκλεισαν ,μέσα στο καλοκαίρι,το Γυμνάσιο.
    Και αναρωτιέμαι αν είναι σωστό και λογικό στο μέρος που γεννήθηκε ο Αριστοτέλης και υπάρχει άλσος με το Άγαλμα του και μερικά από τα έργα του και έρχεται τόσος κόσμος να τα επισκεφθεί,να μην έχουμε καθόλου σχολεία και μαθητές….αναρωτιέμαι…
    Βέβαια και το μεταφορικό είναι ένα μεγάλο θέμα,αλλά κυριώς με ενοχλεί το γεγονός οτι θέλουν να μεταφέρουν σχολεία σε μαγαλύτερα χωριά χωρις να σκεφτούν κάποια βασικά θέματα.
    Επιπρόσθετα νομίζω οτι όσο λιγότερα παιδιά στα σχολεία τόσο πιο φροντηστηριακό το μάθημα και τόσο καλύτερα τα αποτελέσματα,δεν είναι τυχαίο οτι τα παιδιά της επαρχίας αριστεύουν..,επίσης περισσότερες θέσεις για εκπαιδευτικούς..
    Αν είναι να κάνουμε περικοπές ας τις κάνουμε αλλού και όχι από την εκπαίδευση,στην οποία προσφέροντας της, τις βασικές υλικές ανάγκες για να μπορέσει να επιτελέσει το έργο της θα μας προσφέρει σωστούς ανθρώπους.
    Αυτά βεβαίως τα ξέρετε ήδη και αυτό που είναι να γίνει θα γίνει ,απλά αφου μου δίνεται η ευκαιρία σας μεταφέςρω την άποψη μου…

  • ΥΠΟΜΝΗΜΑ
    Όλοι εμείς που υπογράφουμε αυτό το υπόμνημα, γονείς και κηδεμόνες του 2/θέσιου Δημοτικού Σχολείου Αμυγδαλεών, μόλις πληροφορηθήκαμε ότι προτείνεται η κατάργηση των Δημοτικών Σχολείων των Αμυγδαλεών, Αγίου Γεωργίου και Βατολάκκου και η ίδρυση ενός 6/θέσιου Δημοτικού Σχολείου στην Κιβωτό, δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι η πρόταση αυτή μας βρίσκει όλους κατηγορηματικά αντίθετους, για τους παρακάτω λόγους:
    1. Εκθέτει σε πολλούς κινδύνους τους μαθητές κατά τη μεταφορά τους, ιδιαίτερα κατά την περίοδο του χειμώνα. Το ψηλότερο σημείο του δρόμου Αμυγδαλιών – Κιβωτού είναι πάνω από 950 μέτρα και το χειμώνα γίνεται πάρα πολύ επικίνδυνο.
    2. Θα υπάρχει μεγάλη απώλεια χρόνου στην αναμονή του μεταφορικού μέσου, αλλά και στη μεταφορά. Η απόσταση είναι πολύ παραπάνω από 10 χιλιόμετρα και ο χρόνος μεταφοράς είναι πολύ μεγαλύτερος από μισή ώρα (δηλαδή πολύ μεγαλύτερα από τα όρια που ορίζονται).
    3. Είμαστε απόλυτα ικανοποιημένοι από τη λειτουργία του 2/θέσιου Δημοτικού Σχολείου Αμυγδαλεών γιατί προσφέρει εξαιρετικές υπηρεσίες στους μαθητές και στην τοπική κοινωνία.
    Γι’ αυτούς τους λόγους απαιτούμε να παραμείνει και να λειτουργήσει ως διθέσιο το Δημοτικό Σχολείο Αμυγδαλεών. Σε αντίθετη περίπτωση θα μας αναγκάσετε να φύγουμε από τις Αμυγδαλιές και θα πάμε να κατοικήσουμε μόνιμα στα Γρεβενά ή σε άλλη πόλη. Πάντως σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να επιτρέψουμε τα παιδιά μας να πάνε στο σχολείο της Κιβωτού.

    Το υπόμνημα το υπογράφουν οι γονείς – κηδεμόνες όλων των μαθητών του Σχολείου:

  • 20 Ιανουαρίου 2011, 18:25 | Αριστείδης-Καθηγητής Φυσικός

    Από την εμπειρία μου σημασία δεν έχει μόνο πως θα γλυτώσουμε χρήματα συνενώνοντας σχολεία και καταργώντας καθηγητές, αλλά πως τα Σχολεία μας θα γίνουν ανταγωνίσιμα με σχολεία του εξωτερικού. Προσωπικά είμαι υπέρ των μεγάλων σχολείων για τους εξής λόγους:
    1. Κοινωνικότητα των μαθητών και αρκετή ανταλλαγή απόψεων
    2. Ομαδικότητα και συναγωνισμός
    3. Πληθώρα εκδηλώσεων και μεγάλη διακίνηση ιδεών.
    4. Καλύτερη οργάνωση σχολείου (υπό όρους όπως επαρκή προσωπικό) και εκτέλεση μεγαλύτερων έργων προς όφελος των μαθητών.
    Να συνενωθούν σχολεία; ΝΑΙ ΜΕΝ ΑΛΛΑ…
    1. Να είναι πλήρως οργανωμένα με αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, ψυχαγωγίας, σεμιναρίων, κλειστό γυμναστήριο με χώρους για πολλά αθλήματα, θέατρο, πισίνα κλπ.
    2. Να έχουν αρκετό βοηθητικό προσωπικό όπως επιπλέον καθηγητές διαφόρων ειδικοτήτων (φυσικούς, ψυχολόγους, Πληροφορικής) οι οποίοι θα παρευρίσκονται συνεχώς και θα φροντίζουν για την εκτέλεση εργασιών όπως πειραμάτων Φυσικής-Χημείας, προγραμμάτων Η/Υ, εκτέλεση σχολικών προγραμμάτων (περιβαλλοντικών-υγείας-commenius κλπ), προσωπική υποστήριξη σε μαθητές που έχουν φυσικές ή ψυχικές ιδιαιτερότητες και αδυναμίες
    3. Να διαθέτουν δικά τους μεταφορικά μέσα για την καθημερινή μετακίνηση των μαθητών.
    4. Να έχουν σύγχρονο εξοπλισμό (ασύρματο Ιντερνετ, οπτικοακουστικά μέσα, Η/Υ, όργανα γυμναστικής και μουσικής) και προσωπικές ντουλάπες ασφαλείας προσβάσιμα σε όλους τους μαθητές.
    5. Να είναι πιο ελεύθερα στις επιλογές τους, να είναι αποδεσμευμένα από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και να έχουν δική τους ταυτότητα και όνομα και όχι 1ο ΓΕΛ, 13ο ΕΠΑΛ κλπ, που θα συνδέεται με τον χαρακτήρα και τον τύπο του σχολείου που προσωπικά θα ήθελα να ξεφεύγει από τους κοινωνικά απαράδεκτους διαχωρισμούς «ΓΕΛ¨, ¨ΕΠΑΛ¨ κλπ
    Αν η συγχώνευση δεν ακολουθηθεί μα ριζικές αλλαγές θα αποτύχει και εκπαιδευτικά και ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ (όσο και να σας φαίνεται παράξενο)…

  • 20 Ιανουαρίου 2011, 16:56 | ΓΟΝΕΙΣ 3ου&15ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ

    Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΣΥΣΤΕΓΑΖΟΜΕΝΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
    Αξ/μη κα υπουργέ,
    Εδώ και πέντε (5) περίπου χρόνια, τα οικότροφα παιδιά του ιδρύματός μας, πρώτης σχολικής ηλικίας, φοιτούν στις εγκαταστάσεις των δύο(2) συστεγαζόμενων δημοτικών Σχολείων της περιοχής μας (3ο&15ο–Μαραθώνος & Μ.Ασίας).
    Ακούγοντας τις προθέσεις της πολιτείας για επικείμενες συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, θα θέλαμε να σας εκθέσουμε τις απόψεις μας για την περίπτωση των δύο παραπάνω Σχολείων.
    Τα παιδιά του ιδρύματός μας έχουν στερηθεί στην προσωπική τους ζωή την αγάπη και την οικογενειακή ζεστασιά και ισορροπία που απολαμβάνει ο μέσος μαθητής. Πολλά απ΄αυτά κουβαλούν μέσα τους δυσάρεστες προσωπικές εμπειρίες, που τους συνοδεύουν στην καθημερινή τους ψυχολογία και συμπεριφορά. Κάποια δυσκολεύονται μαθησιακά και έχουν ανάγκη από εξατομικευμένη διδασκαλία. Στόχος μας είναι να γεμίσουμε το συναισθηματικό τους έλλειμμα και να επαναφέρουμε το χαμόγελο στα χείλη τους, αντιμετωπίζοντας παράλληλα τις τυχόν μαθησιακές τους δυσκολίες και ιδιαιτερότητες.
    Αρωγοί μας σ’ αυτή μας την προσπάθεια είναι οι εκπαιδευτικοί και δ/ντές των δύο συστεγαζόμενων Σχολείων μας, των οποίων η συνεισφορά μέχρι σήμερα είναι σημαντικότατη. Για να είναι όμως, όσο το δυνατό πιο αποτελεσματικές οι προσπάθειές μας σε επίπεδο Σχολείου, θα πρέπει οι καθημερινές συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών να επιτρέπουν την όσο το δυνατό ευκολότερη και πιο άνετη διαχείριση του καθημερινού σχολικού περιβάλλοντος μέσα στην τάξη. Κι αυτό μπορεί να γίνει μόνο με ολιγομελή τμήματα. Πιθανή συγχώνευση των δύο Σχολείων θα οδηγήσει σε πολυπληθέστερα τμήματα και θα δυσκολέψει τις εκπαιδευτικές διαδικασίες σε τμήματα με μαθητές που χρειάζονται ιδιαίτερη και πιο εξατομικευμένη αντιμετώπιση και διδασκαλία.
    Φρονούμε ότι στις προθέσεις της πολιτείας πρέπει να πρυτανεύσουν πρωτίστως ‘παιδαγωγικά και κοινωνικά κριτήρια’ και επίκεντρο να είναι μόνο ‘το συμφέρον του μαθητή’.
    Κα υπουργέ,
    Προσβλέποντας στις δεδομένες παιδαγωγικές σας ευαισθησίες, παρακαλούμε να εισηγηθείτε την εξαίρεση από τις επικείμενες συγχωνεύσεις των δύο δημοτικών Σχολείων, που προσφέρουν σημαντικότατο έργο στα παιδιά του ιδρύματός μας.
    (ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΧΑΤΖΗΚΩΝΣΤΑ -ΑΠ54/13-1-2011)

  • 20 Ιανουαρίου 2011, 16:05 | ανωνυμος

    Στη θεσπρωτια οπου και μενω προκειται να κλεισουν υστερα απο προταση του διορισμενου διευθυντη ΔΔΕ 4 σχολεια. Ενδεικτικα αναφερω οτι προκειται να κλεισει το επαλ φιλιατων, οποτε οι μαθητες θα πρεπει να μετακινηθουν 15 χιλιομετρα για να πανε στο επαλ ηγουμενιτσας, αλλα και το εσπερινο γυμνασιο παραμυθιας ΑΛΛΑ ΟΧΙ το εσπερινο γυμνασιο ηγουμενιτσας, αν και το εσπερινο γυμνασιο παραμυθιας εχει τετραπλασιο αριθμο μαθητων απο το εσπερινο γυμνασιο ηγουμενιτσας. Για να εχουμε μια ιδεα της αυθαιρεσιας της διοικησης (διορισμενης αλλα και εκλεγμενης – αναφερομαι σε ολα τα μελη του πυσδε θεσπρωτιας)