Άρθρο 80
Διάρθρωση υπηρεσιών
Το Κέντρο διαρθρώνεται ως εξής:
α) Γραφείο Εσωτερικού Ελέγχου που υπάγεται απευθείας στο Δ.Σ..
β) Γενική Διεύθυνση Συνεργασίας και Μεταρρυθμίσεων, η οποία συγκροτείται από δύο (2) διευθύνσεις, έξι (6) τμήματα και δύο (2) γραφεία, τα οποία υπάγονται απευθείας στον Γενικό Διευθυντή και διαρθρώνεται ως εξής:
βα) Διεύθυνση Διεθνούς Συνεργασίας και Μεταρρυθμίσεων, στην οποία υπάγονται τα ακόλουθα τμήματα:
- Τμήμα Διεθνών Σχέσεων και Συνεργασιών,
- Τμήμα Σχεδιασμού και Διαχείρισης Χρηματοδοτήσεων και
- Τμήμα Υλοποίησης Μεταρρυθμίσεων και Εκτέλεσης Έργων
ββ) Διεύθυνση Διοικητικής Υποστήριξης, στην οποία υπάγονται τα ακόλουθα τμήματα:
- Τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού
- Τμήμα Οικονομικού,
- Τμήμα Πληροφορικής και
- Τμήμα Προμηθειών.
βγ) Γραφείο Νομικής Υποστήριξης,
βδ) Γραφείο Επικοινωνίας.
Άρθρο 81
Σύσταση θέσεων προσωπικού
- Στο Κέντρο συστήνονται τριάντα πέντε (35) θέσεις προσωπικού, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, οι οποίες κατανέμονται κατά κατηγορία, κλάδο και ειδικότητα με τον Εσωτερικό Κανονισμό της παρ. 2 του άρθρου 90, σύμφωνα με το π.δ. 85/2022 (Α’ 232), περί καθορισμού προσόντων διορισμού σε φορείς του Δημοσίου (Προσοντολόγιο – Κλαδολόγιο).
- Επιπλέον των θέσεων της παρ. 1, συστήνεται μία (1) θέση νομικού συμβούλου για τη στελέχωση του Γραφείου Νομικής Υποστήριξης, καθώς και μία (1) θέση δημοσιογράφου για τη στελέχωση του Γραφείου Επικοινωνίας, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου. Η έκδοση του Εσωτερικού Κανονισμού της παρ. 2 του άρθρου 90 δεν αποτελεί προϋπόθεση για τις προσλήψεις της παρούσας.
- Για τις θέσεις των παρ. 1 και 2 εφαρμόζεται το άρθρο 51 του ν. 4622/2019 (Α΄ 133), περί του ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων ανθρώπινου δυναμικού του δημόσιου τομέα.
Άρθρο 82
Στελέχωση
- Οι θέσεις της παρ. 1 του άρθρου 81 δύνανται να καλύπτονται με προσλήψεις σύμφωνα με τον ν. 4765/2021 (Α΄ 6), περί εκσυγχρονισμού του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυσης του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.) και με μετατάξεις προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου που υπηρετεί στους φορείς της Κεντρικής Διοίκησης, όπως αυτή ορίζεται στην περ. στ’ της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), σύμφωνα με τον ν. 4440/2016 (Α’ 224), περί ενιαίου συστήματος κινητικότητας στη Δημόσια Διοίκηση και την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Επιπροσθέτως, για τη στελέχωση του Κέντρου δύναται να διενεργούνται αποσπάσεις προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου ή μόνιμου προσωπικού που υπηρετεί στους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, όπως αυτή ορίζεται στην περ. β’ της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014, σύμφωνα με τον ν. 4440/2016. Ο χρόνος απόσπασης των υπαλλήλων θεωρείται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας στον φορέα που ανήκουν οργανικά.
- Η πλήρωση της θέσης του νομικού συμβούλου της παρ. 2 του άρθρου 81 διενεργείται σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Δικηγόρων (ν. 4194/2013, Α’ 208). Η πλήρωση της θέσης του δημοσιογράφου της παρ. 2 του άρθρου 82 διενεργείται με απόφαση του Γενικού Διευθυντή, μετά από εισήγηση της Διεύθυνσης Διοικητικής Υποστήριξης του Κέντρου.
- Πρόσληψη προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου ή μίσθωσης έργου για την κάλυψη εποχικών και περιοδικών ή άλλων πρόσκαιρων ή παροδικών αναγκών, προβλέπεται στον ετήσιο προγραμματισμό του άρθρου 51 του ν. 4622/2019 (Α’ 133), υπάγεται στην αρμοδιότητα του Α.Σ.Ε.Π. και πραγματοποιείται σύμφωνα με τον ν. 4765/2021.
Άρθρο 83
Πλήρωση θέσης Γενικού Διευθυντή
- Η πλήρωση της θέσης του Γενικού Διευθυντή γίνεται με απόφαση του Δ.Σ. του Κέντρου, κατόπιν προκήρυξης, είτε από υπαλλήλους φορέων της Γενικής Κυβέρνησης, όπως αυτή ορίζεται στην περ. β’ της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143) ή από στελέχη του ιδιωτικού τομέα με σύναψη σύμβασης εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, για τα οποία εφαρμόζεται το άρθρο 51 του ν. 4622/2019 (Α’ 133), περί του ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων ανθρώπινου δυναμικού του δημόσιου τομέα.
- Η ανωτέρω προκήρυξη, στην οποία μπορεί να καθορίζονται τυχόν πρόσθετα ουσιαστικά προσόντα, εκδίδεται από το Δ.Σ. του Κέντρου, δημοσιεύεται σε δύο (2) τουλάχιστον πανελλαδικές εφημερίδες και αναρτάται στην ιστοσελίδα του Κέντρου και στο Πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ».
- Ως Γενικός Διευθυντής επιλέγεται πρόσωπο το οποίο διαθέτει κατ’ ελάχιστον:
α) πτυχίο ή δίπλωμα τμήματος ή σχολής πανεπιστημιακού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης της ημεδαπής ή ακαδημαϊκά ισοδύναμο ή ισότιμο τίτλο αντίστοιχης ειδικότητας σχολών της αλλοδαπής,
β) άριστη γνώση της αγγλικής γλώσσας και πολύ καλή γνώση μιας, τουλάχιστον, επιπλέον γλώσσας της Ευρωπαϊκής Ένωσης,
γ) δεκαπενταετή προϋπηρεσία στον δημόσιο ή στον ιδιωτικό τομέα και
δ) πενταετή εμπειρία σε ζητήματα που σχετίζονται με την αποστολή του Κέντρου.
Η εξειδίκευση των διαδικασιών επιλογής και τυχόν πρόσθετων προσόντων του Γενικού Διευθυντή, καθώς και η πρόβλεψη ως προς τη δυνατότητα και τις προϋποθέσεις της ανανέωσης της θητείας, περιλαμβάνονται στον Εσωτερικό Κανονισμό του Κέντρου της παρ. 2 του άρθρου 90.
- Για την επιλογή του Γενικού Διευθυντή εισηγείται στο Δ.Σ. του Κέντρου τριμελής επιτροπή, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Δ.Σ. από τον Πρόεδρο του Δ.Σ. του Κέντρου, ως Πρόεδρο, ένα μέλος του που προκύπτει από κλήρωση και έναν Αντιπρόεδρο ή Σύμβουλο ή μέλος του Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού που ορίζεται από τον Πρόεδρο αυτού. Η Επιτροπή καταρτίζει κατάλογο των τριών (3) επικρατέστερων υποψηφίων, με σειρά προτεραιότητας, με βάση προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια που περιλαμβάνονται στην προκήρυξη, ενώ έχει τη δυνατότητα να καλεί σε συνέντευξη τους υποψηφίους. Αν οι υποψήφιοι είναι λιγότεροι από τρεις (3), περιλαμβάνονται όλοι στον κατάλογο.
- Αν ως Γενικός Διευθυντής επιλεγεί υπάλληλος δημοσίου δικαίου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου φορέα της Γενικής Κυβέρνησης, η πλήρωση της θέσης γίνεται με απόσπαση, η οποία διενεργείται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και διαρκεί όσο η θητεία του. Ως ημερομηνία έναρξης της απόσπασης λογίζεται η ημερομηνία έκδοσης της απόφασης του προηγούμενου εδαφίου. Αν ως Γενικός Διευθυντής επιλεγεί υπάλληλος που υπηρετεί στο Κέντρο με απόσπαση, η διάρκεια της απόσπασής του παρατείνεται αυτοδίκαια έως τη λήξη της θητείας του ως προϊσταμένου, συμπεριλαμβανομένης τυχόν άπαξ ισόχρονης ανανέωσης της θητείας του ή μέχρι την αντικατάστασή του από τον νέο Γενικό Διευθυντή.
- Η θητεία στη θέση του Γενικού Διευθυντή είναι τετραετής, δύναται να ανανεωθεί άπαξ με απόφαση του Δ.Σ., αποτελεί πραγματική δημόσια υπηρεσία για όλες τις συνέπειες και λαμβάνεται υπόψη για την περαιτέρω βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη ως προϋπηρεσία σε θέση προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης.
- Για την πλήρωση της θέσης του Γενικού Διευθυντή εφαρμόζονται τα άρθρα 4 έως και 9 του Κεφαλαίου Α΄ περί των προσόντων και κωλυμάτων διορισμού, καθώς και η παρ. 4 του άρθρου 84 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007, Α΄ 26), περί προϊσταμένων οργανικών μονάδων.
Άρθρο 84
Πλήρωση θέσεων Προϊσταμένων Διευθύνσεων και Τμημάτων
- Η πλήρωση των θέσεων των Προϊσταμένων Διευθύνσεων και Τμημάτων γίνεται με απόφαση του Δ.Σ. του Κέντρου, κατόπιν προκήρυξης και μετά από εισήγηση του Γενικού Διευθυντή από υπαλλήλους του Κέντρου ή υπαλλήλους δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου φορέων της Γενικής Κυβέρνησης.
- Ως Προϊστάμενος Διεύθυνσης τοποθετείται πρόσωπο το οποίο διαθέτει κατ’ ελάχιστον:
α) πτυχίο ή δίπλωμα τμήματος ή σχολής πανεπιστημιακού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης της ημεδαπής ή ακαδημαϊκά ισοδύναμο ή ισότιμο τίτλο αντίστοιχης ειδικότητας σχολών της αλλοδαπής, και
β) άριστη γνώση της αγγλικής γλώσσας.
- Ως Προϊστάμενος Τμήματος τοποθετείται πρόσωπο το οποίο διαθέτει κατ’ ελάχιστον:
α) πτυχίο ή δίπλωμα τμήματος ή σχολής πανεπιστημιακού τομέα της ανώτατης πανεπιστημιακής ή τεχνολογικής εκπαίδευσης της ημεδαπής ή ακαδημαϊκά ισοδύναμο ή ισότιμο τίτλο αντίστοιχης ειδικότητας σχολών της αλλοδαπής και
β) πολύ καλή γνώση της αγγλικής γλώσσας.
- Οι προκηρύξεις της παρ. 1, στις οποίες δύνανται να καθορίζονται, πέραν των κατά περίπτωση προσόντων των παρ. 2 και 3, πρόσθετα ουσιαστικά προσόντα, εκδίδονται από το Δ.Σ. του Κέντρου, δημοσιεύονται σε δύο (2) τουλάχιστον πανελλαδικές εφημερίδες και αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Κέντρου και στο Πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ». Η Διεύθυνση Διοικητικής Υποστήριξης του Κέντρου καταρτίζει για κάθε προκηρυσσόμενη θέση πίνακα των τριών (3) επικρατέστερων υποψηφίων, με σειρά προτεραιότητας, με βάση τα καθοριζόμενα στην οικεία προκήρυξη κριτήρια, τον οποίο θέτει υπόψη του Γενικού Διευθυντή.
- Αν ως προϊστάμενος επιλεγεί υπάλληλος δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου φορέα της Γενικής Κυβέρνησης που δεν υπηρετεί στο Κέντρο, η πλήρωση της θέσης γίνεται με απόσπαση, η οποία διενεργείται με απόφαση του εποπτεύοντος το Κέντρο Υπουργού για όσο χρόνο διαρκεί η θητεία του. Αν επιλεγεί υπάλληλος που υπηρετεί στο Κέντρο με απόσπαση, η διάρκεια της απόσπασής του παρατείνεται αυτοδίκαια έως τη λήξη της θητείας του ως προϊσταμένου ή μέχρι την αντικατάστασή του.
- Η θητεία του Προϊσταμένου Διεύθυνσης ή Τμήματος είναι τετραετής, με δυνατότητα άπαξ ισόχρονης ανανέωσης, αποτελεί πραγματική δημόσια υπηρεσία για όλες τις συνέπειες και λαμβάνεται υπόψη για την περαιτέρω βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη ως προϋπηρεσία σε θέση Προϊσταμένου Διεύθυνσης ή Τμήματος, αντίστοιχα.
- Για την πλήρωση των θέσεων προϊσταμένου Διεύθυνσης ή Τμήματος εφαρμόζονται τα άρθρα 4 έως και 9 του Κεφαλαίου Α΄ περί των προσόντων και κωλυμάτων διορισμού, καθώς και η παρ. 4 του άρθρου 84 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007, Α΄ 26).
Άρθρο 85
Αποδοχές Γενικού Διευθυντή και προσωπικού
- Το μισθολογικό καθεστώς του πάσης φύσεως προσωπικού του Κέντρου ρυθμίζεται από τις διατάξεις του Κεφαλαίου Β’ του ν. 4354/2015 (Α’ 176).
- Για τις μη μισθολογικές παροχές του προσωπικού του Κέντρου εφαρμόζεται το άρθρο 43 του ν. 4484/2017 (Α’ 110).
- Οι αποδοχές του Γενικού Διευθυντή καθορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Εσωτερικών σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 22 του ν. 4354/2015 (Α΄176). Το ύψος της αμοιβής δεν δύναται να υπερβαίνει τις αποδοχές Γενικού Γραμματέα Υπουργείου κατά την παρ. 1 του άρθρου 28 του ν. 4354/2015.
.
Άρθρο 86
Μητρώο Εμπειρογνωμόνων Διοικητικών Μεταρρυθμίσεων
- Συστήνεται Μητρώο Εμπειρογνωμόνων Διοικητικών Μεταρρυθμίσεων (εφεξής το Μητρώο), το οποίο τηρείται ηλεκτρονικά στο Κέντρο.
- Στο Μητρώο εγγράφονται ημεδαποί ή αλλοδαποί εμπειρογνώμονες με αυξημένη επιστημονική κατάρτιση και εμπειρία στα αντικείμενα που είναι συναφή με τον σκοπό, την αποστολή και τις αρμοδιότητες του Κέντρου, προερχόμενοι από τον δημόσιο ή τον ιδιωτικό τομέα. Για την εγγραφή στο Μητρώο υποβάλλονται η ηλεκτρονική αίτηση και τα δικαιολογητικά που αποδεικνύουν τις απαιτούμενες για την εγγραφή προϋποθέσεις, σύμφωνα με την απόφαση της παρ. 1 του άρθρου 90. Η ηλεκτρονική αίτηση επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 (Α΄ 75).
- Δεν εγγράφονται στο Μητρώο εκείνοι:
α) κατά των οποίων έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για οποιοδήποτε κακούργημα,
β) κατά των οποίων έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για τα εγκλήματα της κλοπής, υπεξαίρεσης, απάτης, εκβίασης, πλαστογραφίας, πλαστογραφίας πιστοποιητικών, απιστίας δικηγόρου, απιστίας, απιστίας κατά του νομικού προσώπου του Ελληνικού Δημοσίου, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου ή των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, δωροδοκίας, καταπίεσης, παράνομης βεβαίωσης ή είσπραξης δικαιωμάτων του Δημοσίου, παράβασης καθήκοντος, συκοφαντικής δυσφήμησης, ψευδούς βεβαίωσης, υφαρπαγής ψευδούς βεβαίωσης, ψευδούς καταμήνυσης, υπεξαγωγής εγγράφων, για οποιοδήποτε έγκλημα σχετικά με την υπηρεσία, καθώς και για οποιοδήποτε έγκλημα κατά της γενετήσιας ελευθερίας και της γενετήσιας αξιοπρέπειας ή οικονομικής εκμετάλλευσης της γενετήσιας ζωής, παραβίασης της νομοθεσίας περί ναρκωτικών, λαθρεμπορίας και τυχερών παιχνιδιών,
γ) που έχουν καταδικαστεί σε οποιαδήποτε ποινή για κακούργημα ή για κάποιο από τα εγκλήματα της περ. β),
δ) κατά των οποίων έχει ασκηθεί πειθαρχική δίωξη για πειθαρχικό παράπτωμα που δύναται να επισύρει την πειθαρχική ποινή της οριστικής παύσης,
ε) στους οποίους έχει επιβληθεί τελεσίδικα οποιαδήποτε πειθαρχική ποινή ανώτερη του προστίμου αποδοχών τεσσάρων (4) μηνών για οποιαδήποτε πειθαρχικό παράπτωμα, μέχρι τη διαγραφή της ποινής,
στ) που τελούν σε αργία ή διαθεσιμότητα ή έχουν τεθεί σε αναστολή άσκησης καθηκόντων.
- Μέλος του Μητρώου μπορεί να διαγραφεί από αυτό είτε αυτοδίκαια είτε με αίτησή του, που υποβάλλεται ηλεκτρονικά. Αίτηση επανεγγραφής μέλους που διαγράφηκε αυτοβούλως, επιτρέπεται δύο (2) έτη μετά τη διαγραφή του.
- α) Το Κέντρο δύναται να συνάπτει συμβάσεις παροχής υπηρεσιών με εμπειρογνώμονες που έχουν ενταχθεί στο Μητρώο της παρ. 1 και προέρχονται από τον ιδιωτικό τομέα. Οι ανωτέρω συμβάσεις συνάπτονται μετά από απόφαση του Γενικού Διευθυντή, ύστερα από εισήγηση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Διεθνούς Συνεργασίας και Μεταρρυθμίσεων του Κέντρου, και καθορίζουν και την αμοιβή των εμπειρογνωμόνων του πρώτου εδαφίου.
β) Για την ανάθεση έργου ή προγράμματος σε εμπειρογνώμονες μόνιμους πολιτικούς υπαλλήλους ή υπαλλήλους με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου εκδίδεται απόφαση του Γενικού Διευθυντή, ύστερα από εισήγηση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Διεθνούς Συνεργασίας και Μεταρρυθμίσεων του Κέντρου, με την οποία καθορίζονται και οι αποδοχές τους. Οι ως άνω αποδοχές δεν δύνανται να υπερβαίνουν κατ’ έτος τις ετήσιες αποδοχές Γενικού Γραμματέα Υπουργείου, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 28 του ν. 4354/2015 (Α’ 176). Οι ανωτέρω εμπειρογνώμονες υποχρεούνται, εντός δέκα (10) ημερών από την έκδοση της απόφασης ανάθεσης του Γενικού Διευθυντή, να υποβάλουν αίτηση ενώπιον του Υπηρεσιακού Γραμματέα του Υπουργείου ή του ανώτατου μονομελούς οργάνου διοίκησης του φορέα στον οποίο ανήκουν οργανικά, προκειμένου να λάβουν ειδική άδεια για να απουσιάζουν από τα καθήκοντά τους κατά τον απαιτούμενο για την εκτέλεση του έργου ή προγράμματος χρόνο και πάντως για διάστημα που δεν ξεπερνά τις σαράντα πέντε (45) εργάσιμες ημέρες ετησίως, συνεχόμενα ή διακεκομμένα, εξαιτίας ανάγκης για επιτόπια παρουσία τους στον τόπο εκτέλεσης του έργου ή προγράμματος. Σε κάθε περίπτωση, η συμμετοχή υπαλλήλου στην υλοποίηση έργου ή προγράμματος του Κέντρου δεν απαιτεί τη χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου του άρθρου 31 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007, Α’ 26).
- Οι ενταγμένοι στο Μητρώο εμπειρογνώμονες, εντός τριών (3) μηνών από την εγγραφή τους, παρακολουθούν σεμινάρια στο Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης με αντικείμενο τη μεθοδολογία υλοποίησης των έργων ή προγραμμάτων που αναλαμβάνει το Κέντρο. Μετά την ολοκλήρωση του έργου ή προγράμματος για το οποίο έχουν επιλεγεί, αξιολογούνται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην απόφαση της παρ. 1 του άρθρου 90.
- Για την τήρηση και λειτουργία του Μητρώου, ο υπεύθυνος επεξεργασίας δεδομένων κατά την έννοια του άρθρου 6 του ν. 4624/2019 (Α’ 137) ορίζεται με απόφαση του Δ.Σ. του Κέντρου. Η ιδιότητα του υπευθύνου επεξεργασίας δεδομένων του Μητρώου μπορεί να συμπίπτει με αυτή της παρ. 2 του άρθρου 90. Σκοπός της επεξεργασίας είναι η συγκέντρωση, οργάνωση και διαχείριση των δεδομένων προκειμένου να διευκολύνεται η λειτουργία του Μητρώου. Τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα των υποψηφίων ή ενταγμένων εμπειρογνωμόνων περιλαμβάνουν ενδεικτικά α) στοιχεία ταυτότητας και επικοινωνίας, β) στοιχεία επιστημονικής και επαγγελματικής εμπειρίας, γ) στοιχεία που συνιστούν λόγο αποκλεισμού κατά την παρ. 3.
Ο χρόνος τήρησης των δεδομένων ορίζεται σε ένα (1) έτος από την ημερομηνία απόρριψης της αίτησης ένταξης του εμπειρογνώμονα στο Μητρώο και σε πέντε (5) έτη από την αυτοδίκαιη ή μη διαγραφή του από αυτό.
Αποδέκτες των δεδομένων είναι αποκλειστικά ο Υπεύθυνος Επεξεργασίας Δεδομένων καθώς και κάθε εξουσιοδοτημένος από τον Εσωτερικό Κανονισμό του Κέντρου υπάλληλος στο μέτρο που απαιτείται για την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους.
Άρθρο 87
Έκθεση πεπραγμένων και αποτελεσμάτων
Μέχρι την 1η Ιουνίου κάθε έτους, το Δ.Σ. εγκρίνει και υποβάλλει στον Υπουργό Εσωτερικών και αναρτά στην ιστοσελίδα του Κέντρου έκθεση πεπραγμένων και αποτελεσμάτων η οποία περιλαμβάνει:
α) τους στόχους του Κέντρου κατά το προηγούμενο έτος,
β) τις δράσεις και τα αποτελέσματα που επιτεύχθηκαν κατά το προηγούμενο έτος, μετρούμενα κατά εξειδικευμένους δείκτες,
γ) τους πόρους που αξιοποιήθηκαν, αναλυτικά προσδιορισμένους, για την υλοποίηση των ανωτέρω δράσεων, την προέλευσή τους και την κατανομή τους μεταξύ καθορισμένων τομέων και χωρών προτεραιότητας και,
δ) την πρόοδο σχετικά με το αντικείμενο και την αποστολή του Κέντρου με την παροχή, όπου είναι εφικτό, στατιστικών στοιχείων, προκειμένου να αξιολογείται η συνοχή μεταξύ της αποστολής του και των δράσεων που αναλαμβάνει.
Άρθρο 88
Διαχειριστική χρήση – Οικονομικός και διαχειριστικός έλεγχος
- Το Κέντρο τηρεί όλα τα απαραίτητα παραστατικά και δικαιολογητικά, τα οποία θέτει στη διάθεση των αρμόδιων οργάνων, όποτε ζητηθούν.
- Η διαχειριστική χρήση του Κέντρου αρχίζει την 1η Ιανουαρίου και τελειώνει την 31η Δεκεμβρίου κάθε έτους.
- Ο τακτικός έλεγχος της οικονομικής διαχείρισης των πόρων του Κέντρου και ο έλεγχος των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων διενεργούνται από δύο (2) ορκωτούς ελεγκτές – λογιστές που ορίζονται με απόφαση του Δ.Σ. αυτού, με τη διαδικασία που ορίζεται στον ν. 4449/2017 (Α’ 7) περί υποχρεωτικού ελέγχου των ετήσιων και των ενοποιημένων χρηματοοικονομικών καταστάσεων και της δημόσιας εποπτείας επί του ελεγκτικού έργου. Οι δαπάνες του ελέγχου βαρύνουν το Κέντρο. Οι ορκωτοί ελεγκτές – λογιστές που ασκούν τον τακτικό διαχειριστικό έλεγχο υποβάλλουν προς έγκριση μέχρι την 30ή Ιουνίου κάθε έτους στο Δ.Σ. του Κέντρου έκθεση για τη διαχείριση και τον απολογισμό του διαχειριστικού έτους που έληξε, η οποία εγκρίνεται από αυτό και υποβάλλεται από τον Πρόεδρό του στον Υπουργό Εσωτερικών μέχρι την 31η Ιουλίου κάθε έτους. Μετά¨ την υποβολή στον Υπουργό Εσωτερικών, η έκθεση του προηγούμενου εδαφίου αναρτάται στον επίσημο ιστότοπο του Κέντρου μέχρι την 1η Δεκεμβρίου εκάστου έτους.
- Ο οικονομικός και ο διαχειριστικός έλεγχος του Κέντρου διενεργείται από τη Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3492/2006 (Α’ 210), ύστερα από κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, με την οποία αποφασίζεται η ένταξή του στους φορείς του άρθρου 3 του εν λόγω νόμου.
Άρθρο 89
Δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα και απαγόρευση διαρροής εμπιστευτικών πληροφοριών
- Κατά την εκτέλεση της αποστολής του και την επιδίωξη του σκοπού του Κέντρου, τα όργανα διοίκησης και το προσωπικό του, καθώς και τα μέλη του Μητρώου του άρθρου 87 εφαρμόζουν τον Κανονισμό (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Δεδομένων) (L 119) και τον ν. 4624/2019 (Α’ 137).
- Ο υπεύθυνος προστασίας δεδομένων ορίζεται με απόφαση του ΔΣ και ασκεί τα καθήκοντα του άρθρου 8 του ν. 4624/2019, περί καθηκόντων του Υπεύθυνου Προστασίας Δεδομένων σε δημόσιους τομείς.
- Κάθε πληροφορία που χαρακτηρίζεται ή έχει χαρακτηριστεί ως εμπιστευτική από εν ενεργεία ή μη μέλη του Δ.Σ., προϊσταμένους και υπαλλήλους του Κέντρου και εμπειρογνώμονες που αναλαμβάνουν την παροχή υπηρεσιών προς το Κέντρο ή που παρέχεται ή έχει παρασχεθεί από τρίτο πρόσωπο ως εμπιστευτική, δεν αποκαλύπτεται χωρίς έγκριση του Δ.Σ.
- Η παράβαση της υποχρέωσης της παρ. 3 από μέλος του Δ.Σ. ή υπάλληλο του Κέντρου συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα κατά την περ. η) της παρ. 1 του άρθρου 107 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007, Α’ 26). Η παράβαση της υποχρέωσης της παρ. 3 από μέλος του Μητρώου του άρθρου 87 συνιστά λόγο αυτοδίκαιης διαγραφής του από αυτό.
- Για τη συνεργασία του Κέντρου με τρίτες χώρες, εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, εφαρμόζονται τα άρθρα 44 έως και 49 του Κεφαλαίου V του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679.