Άρθρο 13 Δημιουργία ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων ελληνόφωνου τραγουδιού, ορχηστρικής μουσικής απόδοσης ελληνόφωνου τραγουδιού και ορχηστρικής μουσικής Ελλήνων δημιουργών και διαδικτυακής πλατφόρμας

Δημιουργούνται στο Υπουργείο Πολιτισμού α) ηλεκτρονική βάση δεδομένων ελληνόφωνου τραγουδιού, ορχηστρικής μουσικής απόδοσης ελληνόφωνου τραγουδιού και ορχηστρικής μουσικής Ελλήνων δημιουργών και β) διαδικτυακή πλατφόρμα πρόσβασης στην ηλεκτρονική βάση δεδομένων της περ. α), η οποία παρέχει επιπλέον τη δυνατότητα κατάρτισης πρωτότυπων λιστών αναπαραγωγής με χρήση τεχνητής νοημοσύνης. Η διαδικτυακή πλατφόρμα αναρτάται στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Πολιτισμού. Μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας παράγεται αυτόματα το σύνολο των μορφοτύπων που απαιτούνται για την εκπλήρωση των υποχρεώσεων γνωστοποίησης της παρ. 2 του άρθρου 8, της παρ. 2 του άρθρου 9, της παρ. 2 του άρθρου 10 και της παρ. 2 του άρθρου 11. Στη βάση δεδομένων καταχωρίζονται ελληνόφωνα τραγούδια, ορχηστρική μουσική απόδοση ελληνόφωνων τραγουδιών και ορχηστρική μουσική Ελλήνων δημιουργών, καθώς και διασκευές αυτών, κατόπιν έγγραφης συναίνεσής τους.

  • 13 Μαρτίου 2024, 16:13 | Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος- Ακροάματος

    Αναφορικά με το άρθρο 13 με τίτλο «δημιουργία ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων ελληνόφωνου τραγουδιού, ορχηστρικής μουσικής απόδοσης ελληνόφωνου τραγουδιού και ορχηστρικής μουσικής Ελλήνων δημιουργών και διαδικτυακής πλατφόρμας», θα πρέπει να διευκρινιστούν ορισμένα σημεία. Το σύνολο των τεχνικών δυνατοτήτων και της μηχανοργάνωσης που θα φιλοξενήσει την ηλεκτρονική βάση δεδομένων και την διαδικτυακή πλατφόρμα, θα πρέπει να είναι κάτω από δημόσιο έλεγχο ώστε να διασφαλίζονται οι βασικοί άξονες της ισονομίας. Επίσης θα πρέπει να απαντηθούν τα παρακάτω εύλογα ερωτήματα: Ποιοι θα έχουν πρόσβαση στα δεδομένα; Θα υπάρχει πρόσβαση των δημιουργών στην πλατφόρμα για την καταχώρηση των έργων τους ή θα εξαρτώνται από τη βούληση των παραγωγών; Η καταχώρηση θα έχει αντίτιμο; Θα υπάρχουν πρόσθετες προϋποθέσεις; Και αν ναι, ποιες θα είναι αυτές; Θα έχουν όλοι οι δημιουργοί και οι δικαιούχοι ίση μεταχείριση και δυνατότητα πρόσβασης στη βάση δεδομένων και την πλατφόρμα; Θα πρέπει να διευκρινιστούν οι λεπτομέρειες για το ποιος θα έχει την ευθύνη καταχώρισης όπως αναφέρεται στην τελευταία πρόταση του άρθρου 13. Επίσης στο άρθρο 13, πρέπει να διευκρινιστεί τι θα γίνει με τα τραγούδια τα οποία είναι ανώνυμων δημιουργών στα οποία συμπεριλαμβάνονται και τραγούδια της παράδοσης.

  • 10 Μαρτίου 2024, 20:57 | Αθανάσιος Κοτρώτσος

    – ποιός θα είναι ο πάροχος της πλατφόρμας;
    – πότε θα γίνει ο σχετικός διαγωνισμός για την ανάθεση του έργου;
    – ποιές εταιρείες ή και πολυεθνικές ενδεχομένως θα έχουν πρόσβαση στα δεδομένα;
    – ποιός θα πληρώνει τα δικαιώματα για την πλατφόρμα, το ίδιο το υπουργείο;
    – ποιός θα ενημερώνει τους δημιουργούς/δικαιούχους;

  • 5 Μαρτίου 2024, 10:30 | JRISTOS ARVANITIS

    Η ενίσχυση της ελληνικής μουσικής πρέπει να είναι βασική προτεραιότητα της Ελληνικής Πολιτείας, ποιας ελληνικής μουσικής όμως; Το νομοσχέδιο, θεωρώ, ότι διακατέχεται από το πνεύμα «ελληνική μουσική να είναι και ότι να είναι» Η επιλογή σε ποσοστό 45% ελληνικής μουσικής χαμηλότατου επιπέδου θα αναγκάσει, πρώτον, μια μερίδα του κοινού, το οποίο ως τώρα είναι προστατευμένο από αυτού του είδους την «ηχορύπανση», να συνηθίσει σε αυτά τα ακούσματα και δεύτερον, η χρήση μια άθλιας ελληνικής γλώσσας στους στίχους των περισσότερων τραγουδιών της πρόσφατης παραγωγής θα εκθέσει, κυρίως τη νέα γενιά, στην αφομοίωση μιας κακής ποιότητας γλώσσα. Δεν είμαι σε θέση να ορίσω την «καλή» και την ¨κακή» μουσική, ούτε θεωρώ ότι τα μουσικά ακούσματα μου είναι αυτά που θα πρέπει να ακούει ο κάθε πολίτης θεωρώ όμως ότι η αναζήτηση πελατείας από τους επιχειρηματίες θα τους υποχρεώσει να ανακυκλώσουν ελληνική μουσική κακής ποιότητας.Το θέμα λοιπόν πιο είναι να προστατευτεί η Ελληνική Μουσική ή η καλή Ελληνική Μουσική;
    Σας ευχαριστώ.

  • 4 Μαρτίου 2024, 21:13 | Θύμιος

    Δηλαδή, αν η μουσική δεν είναι στη λίστα, δεν θα μπορεί να παιχτεί; Αν σοβαρά το υπουργείο προσπαθήσει να αρχειοθετήσει όλη την ελληνική μουσική, τύφλα να έχει το Spotify.

    Παλιά έλεγα ότι οι νομικοί νομίζουν ότι βγάζοντας νόμους λύνονται τα προβλήματα. Τώρα πρέπει να προσθέσουμε ότι νομίζουν ότι φτιάχνοντας «πλατφόρμες» μειώνουν τη γραφειοκρατία.

  • 4 Μαρτίου 2024, 20:58 | Ιάσονας Χατζηθεοδώρου

    Στις παρ. 2 των άρθρων 8 έως και 11 του παρόντος γίνεται αναφορά μονάχα σε <>, χωρίς καμία αναφορά σε ορχηστρική μουσική Ελλήνων δημιουργών όπως αναφέρεται στο παρόν άρθρο. Αποφασίστε επιτέλους τι θέλετε να “προστατέψετε”.

    Το παρόν άρθρο καλεί τις επιχειρήσεις σε μαζικές και σε συνέργεια με το κράτος ψευδείς δηλώσεις – πως άραγε με την χρήση τεχνητής νοημοσύνης η πλατφόρμα θα γνωρίσει τι έχει εκτελέσει το προηγούμενο εξάμηνο η επιχείρηση στους κοινόχρηστους χώρους της; Πως θα <>;

  • 4 Μαρτίου 2024, 18:27 | Γιάννης

    Υποβαθμίζεται το επάγγελμα του μουσικού επιμελητή. Ο επιμελητής σε άλλες χώρες δέχεται και κινηματογραφικά βραβεία για τη δουλειά του.

  • 3 Μαρτίου 2024, 22:27 | Ευάγγελος Χατζόβουλος

    Αρχικά καταπατά το δικαίωμα των επιχειρηματιών να προσφέρουν το προϊόν που οι ίδιοι επιλέγουν στους πελάτες τους. Ομοίως καταπατά το δικαίωμα τους να επιλέξουν ελεύθερα τους προμηθευτές τους, καθώς με τον νόμο αυτό θα είναι υποχρεωμένοι να πληρώνουν για την άδεια δημόσιας εκτέλεσης μουσικής σε εταιρεία είσπραξης πνευματικών δικαιωμάτων που εκπροσωπεί Έλληνες κατόχους δικαιωμάτων. Με το ισχύον καθεστώς μπορεί να πάει σε μια μόνο Ελληνικού ρεπερτορίου ή σε μια μόνο ξένου και να μην πληρώσει και τους δύο. Με τον νέο νόμο αν θέλει να παίζει στο εστιατόριο και ξένο ρεπερτόριο θα πρέπει να πληρώνει δυο φορές.

    Πέρα από αυτό όμως το εγχείρημα αυτό δημιουργεί μια σειρά προβλημάτων πρακτικής φύσεως με κυριότερο το πώς ορίζεται το Ελληνόφωνο τραγούδι, η ορχηστρική μουσική απόδοση Ελληνόφωνου τραγουδιού και η ορχηστρική μουσική Ελλήνων δημιουργών;
    Είναι από εθνικά Έλληνες δημιουργούς; Είναι απλά αυτή που παράγεται στην Ελλάδα;
    Ένα συγκρότημα που παίζει ελληνόφωνο μέταλ αλλά το παράγει στην Τουρκία ή ένας Έλληνας δημιουργός που παράγει ηλεκτρονική ορχηστρική μουσική στις ΗΠΑ εμπίπτουν στην πρόβλεψη του νόμου;

    Άλλο πρόβλημα που φαντάζομαι δεν θα έχει σκεφτεί ο συντάκτης: Τώρα που μπορεί να παραχθεί μουσική με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης, αυτή θα θεωρείται Ελληνόφωνη μουσική ή από Έλληνα δημιουργό;
    Εάν είναι Έλληνας δημιουργός και δεν ενταχθεί στο μητρώο/βάση δεδομένων, μπορεί η μουσική του να αναπαραχθεί ως μέρος του ποσοστού αυτού που προβλέπει ο νόμος;

    Εάν το ξενοδοχείο δεν αναπαράγει μουσική στους κοινόχρηστους χώρους του, τώρα θα είναι αναγκασμένο να το κάνει ώστε να ικανοποιεί την νόμιμη υποχρέωση;

  • 2 Μαρτίου 2024, 21:59 | Γεώργιος Παπαδόπουλος

    Παρακαλώ όπως προσθέσετε τα μπιτσομπαρα στον κατάλογο. Ο χαρακτηρισμός σύνθετο τουριστικό κατάλυμα δεν τα περιλαμβάνει σε κάθε περίπτωση

  • 1 Μαρτίου 2024, 10:22 | Vasily Psarommatis

    Μπράβο έπρεπε