Άρθρο 3 Ορισμοί

 

Για τους σκοπούς του Κεφαλαίου Β’ του Μέρους Α΄ εφαρμόζονται οι ακόλουθοι ορισμοί :

α. Ως ελληνόφωνο τραγούδι νοείται το μουσικό έργο που συντίθεται από μουσική και στίχο, εφόσον το ήμισυ τουλάχιστον της διάρκειάς του καταλαμβάνεται από κείμενο στην ελληνική γλώσσα. Στην έννοια του ελληνόφωνου τραγουδιού συμπεριλαμβάνεται και η ορχηστρική μουσική απόδοση ελληνόφωνου τραγουδιού.

γ. Ως μορφότυπος νοείται ο ενιαίος κατάλογος έργων κατά την έννοια της παρ. 1 του άρθρου 24 του ν. 4481/2017 (Α΄100) που έχουν εκτελέσει δημόσια οι υπόχρεοι των άρθρων 8, 9, 10 και 11 του παρόντος και στον οποίο συμπεριλαμβάνονται κατ’ ελάχιστο τίτλος των έργων, τα στοιχεία των συνθετών και των στιχουργών αυτών.

δ. Ως κοινόχρηστοι χώροι των καταλυμάτων της παρ. 1 του άρθρου 8 νοούνται αποκλειστικά οι χώροι εισόδου, υποδοχής αυτών και οι ανελκυστήρες.

ε. Ως κοινόχρηστοι χώροι των εμπορικών κέντρων της παρ. 1 του άρθρου 9 νοούνται αποκλειστικά οι χώροι στάθμευσης, οι διάδρομοι και οι λοιποί χώροι παραμονής των επισκεπτών, εξαιρουμένων των εμπορικών καταστημάτων και των λοιπών αυτοτελών επιχειρήσεων που λειτουργούν εντός αυτών.

στ. Ως κοινόχρηστοι χώροι των καζίνο της παρ. 1 του άρθρου 10 νοούνται αποκλειστικά οι χώροι υποδοχής και αναμονής των πελατών.

ζ. Ως κοινόχρηστοι χώροι των μέσων μαζικής μεταφοράς της παρ. 1 του άρθρου 11 νοούνται αποκλειστικά οι χώροι των σταθμών και οι αποβάθρες επιβίβασης και αποβίβασης επιβατών του μετρό και των τρένων, οι χώροι των σταθμών και οι αποβάθρες επιβίβασης και αποβίβασης επιβατών των ηλεκτρικών σιδηροδρόμων.

η. Ως κοινόχρηστοι χώροι αναμονής επιβατών αερολιμένων και λιμένων της παρ. 1 του άρθρου 11 νοούνται αποκλειστικά οι στεγασμένοι χώροι που προορίζονται για την αναμονή των επιβατών προ της επιβίβασης αυτών σε αεροπλάνα και πλοία, αντίστοιχα.

  • 10 Μαρτίου 2024, 21:53 | Αθανάσιος Κοτρώτσος

    Το νομοσχέδιο αγνοεί την ύπαρξη οργανικής μουσικής Ελλήνων συνθετών όπως του βραβευμένου με Όσκαρ Βαγγέλη Παπαθανασίου.

  • 4 Μαρτίου 2024, 20:53 | ΘΑΝΟΣ ΤΖΗΜΕΡΟΣ

    Υπάρχουν έργα Ελλήνων συνθετών εξ αρχής ορχηστρικά, χωρίς να προέρχονται από κάποιο τραγούδι. Παράδειγμα το Χαμόγελο της Τζοκόντας του Χατζιδάκι και ο «Σεπτέμβριος» του Πλατύραχου. Υπάρχουν επίσης έργα Ελλήνων με ξένο στίχο, ενώ η μουσική μπορεί να είναι χαρακτηριστικά ελληνική. Αυτά σε ποια κατηγορία ανήκουν; Ο κρατισμός οδηγεί σε φαιδρότητες. Θα εκδοθεί ειδική ερμηνευτική εγκύκλιος για το «Φσσστ Μπόινγκ» και το «Ζαβαρακατρανέμια»;