ΕΝΟΤΗΤΑ ΙV: Απλοποίηση γραφειοκρατικών διαδικασιών για την εξυπηρέτηση των πολιτών και την καλύτερη λειτουργία των υπηρεσιών

Κατεβάστε την Ενότητα ΙV σε pdf

  • Δ. ΕΝΟΤΗΤΑ ΙV: Με στόχο τέλος την απρόσκοπτη πρόσβαση των υποψηφίων οδηγών με αναπηρία σε όλες τις φάσεις της διαδικασίας, η Ε.Σ.Α.μεΑ. προτείνει τη συμπερίληψη στις «προτεινόμενες ρυθμίσεις» της παρούσας ενότητας της επιβολής προσβασιμότητας των υποδομών των υπηρεσιών μεταφορών και της καθιέρωσης χρήσης από κωφά και βαρήκοα άτομα διερμηνέα της Ελληνικής Νοηματικής γλώσσας – εφόσον το επιθυμούν – κατά την συναλλαγή τους με αυτά.

    Ελπίζοντας στην αποδοχή των προτάσεών μας, είμαστε στη διάθεσή σας για κάθε διευκρίνιση και περαιτέρω συνεργασία.

  • 5 Μαΐου 2011, 20:20 | ΘΩΜΑΣ ΚΑΚΑΔΙΑΡΗΣ

    ΕΝΟΤΗΤΑ ΙV
    Απλοποίηση γραφειοκρατικών διαδικασιών για την
    εξυπηρέτηση των πολιτών και την καλύτερη
    λειτουργία των υπηρεσιών

    Οι διαπιστώσεις του Υπουργείου είναι ορθές και οι προτεινόμενες ρυθμίσεις πολύ καλές!
    Είναι εφικτές και ελπίζουμε να επιτευχθούν.

    Με τιμή,
    Θωμάς Κακαδιάρης
    Ελληνικό Ινστιτούτο Μοτοσυκλέτας
    ΜΟΤΟΘΕΣΙΣ της ΜΟΤΟΕ
    http://www.motothesis-motoe.org

  • Σικέ παιχνίδια για την αναμόρφωση ενός σάπιου συστήματος που κανείς δεν αποφασίζει να θάψει!

    Η ενότητα προς την απλοποίηση γραφειοκρατικών διαδικασιών για την εξυπηρέτηση των πολιτών και την καλύτερη λειτουργία των υπηρεσιών κινείται και αυτή, όπως όλες οι παραπάνω, στον εξωραϊσμό ενός σάπιου συστήματος.

    Είναι κοινός τόπος η άποψη ότι στην Ελλάδα είμαστε εθισμένοι στη γραφειοκρατία, είτε ως εργαζόμενοι στον δημόσιο τομέα, είτε ως συναλλασσόμενοι. Θεωρούμε ότι γραφειοκρατία πρέπει να υπάρχει, είναι για όλους σχεδόν conception και υπάρχουν λόγοι για αυτό. Υπάρχει ελεγχομανία, υπάρχει ευθυνοφοβία που οδηγεί στη γραφειοκρατία, υπάρχει διαφθορά –διότι καλύτερο φυτώριο διαφθοράς από την γραφειοκρατία δύσκολα βρίσκει κανείς–, υπάρχει εξουσία της διοίκησης σε αυτό(!) και αυτά είναι που επιτέλους πρέπει να ξεριζωθούν.

    Απ’ ό,τι φαίνεται, για τους συναλλασσόμενους με τις Υπηρεσίες Μεταφορών και τους υπαλλήλους, αυτό αποτελεί θέσφατο. Και μάλιστα στην εποχή του Web 2.0, η οποία βασίζεται στην όλο και μεγαλύτερη δυνατότητα των χρηστών του Διαδικτύου να μοιράζονται πληροφορίες και να συνεργάζονται online.

    Θεωρώ τις προτάσεις πρωτόγονες!

    Σε συνέχεια των αναρτήσεων στην ΕΝΟΤΗΤΑ Ι, προτείνω την εξής διαδικασία που θα απαλλάξει από την ταλαιπωρία τις υπηρεσίες και τους πολίτες:
    Να υπάρχει Ενιαίος Κωδικός Υποψηφίου Οδηγού που θα καταγράφεται στην άδεια οδήγησης και θα περιγράφει όλη την διαδικασία χορήγησης – από τις ιατρικές εξετάσεις, την εκπαίδευσή του, τις θεωρητικές και πρακτικές αξιολογήσεις, την παραλαβή του διπλώματος, τις επεκτάσεις, τις αναθεωρήσεις, τις παραβάσεις, τα ατυχήματα. Θα συνδέεται με το ΣΕΣΟ και θα δίνει μια ξεκάθαρη εικόνα για όλα τα στάδια του οδηγού, όπως επίσης και της οδηγητικής του συμπεριφοράς, καθ’ όλη την διάρκεια της οδηγητικής του πορείας.

    Προαπαιτούμενα:

    • Πιστοποιημένοι Εκπαιδευτές Οδήγησης, σύμφωνα με τα πρότυπα που ανέφερα στην ΕΝΟΤΗΤΑ Ι
    • Πιστοποιημένες Σχολές Οδήγησης
    • Πιστοποιημένα Προγράμματα Σπουδών
    • Πιστοποιημένοι Επιθεωρητές για κάθε επιμέρους διαδικασία.

    Η γραφειοκρατία δεν θα υφίσταται πλέον διότι:
    • Τα δικαιολογητικά και πιστοποιητικά θα τα φυλάσσει ο υποψήφιος στο σπίτι του και θα είναι διαθέσιμα σε κάθε ζήτηση.
    • Ο κάθε κωδικός στην άδεια οδήγησης θα περιγράφει κάθε τμήμα των παραπάνω διαδικασιών, ενώ θα ελέγχονται, ανά πάσα στιγμή και ζήτηση, όλοι.
    • Δεν χρειάζονται διαδικασίες εξετάσεων μιας και θα γίνονται θεματικά και online μέσα από τον κεντρικό server του Υπουργείου.

    Ο υποψήφιος που θα συγκεντρώνει τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες, θα εφοδιάζεται με «Δοκιμαστικό Δίπλωμα» το οποίο θα γίνεται κανονικό μετά την παρέλευση τριών ετών, εφόσον θα συντρέχουν μια σειρά από προϋποθέσεις.

    Αποτίμηση, ανά έτος, όλων των κρίκων της αλυσίδας και των επιδόσεών τους.
    Αξιολόγηση, ανά έτος, ποιοι κρίκοι θα μπορούν να συνεχίσουν να προσφέρουν υπηρεσίες και ποιοι όχι. Μέσα σε δυο χρόνια θα έχετε ξεκαθαρίσει την «κόπρο του Αυγείου»!

    ΤΟΛΜΗΣΤΕ ΚΥΡΙΟΙ!
    Έστω και δοκιμαστικά… Θα εκπλαγείτε από τα αποτελέσματα!

    Με εκτίμηση
    Άρης Ζωγράφος
    Εκπαιδευτής Οδήγησης – Ερευνητής Π.Π.
    zografos@zografos.com

  • 5 Μαΐου 2011, 06:12 | ευη

    Συμφωνα με την σημερινη νομοθεσια ενας νεος υποψηφιος 18 ετων βγαζει διπλωμα και αν δεν κανει καποια επεκταση το αναθεωρει οταν θα ξαναγινει 65 ετων!!!!!!Ενας επαγγελματιας ανα 5 χρονια (το οποιο μπορει να ειναι ληγμενο εδω και δεκατιες) και οι ανω των 65 ανα τριετια (με ενα σωρο προβληματα υγειας και δεν θελουν να πανε και γιατρους)

    ΠΡΟΤΑΣΗ:Να καταργηθει η πρωτοβαθμιος ιατρικη εξεταση(δεν προσφερει απολυτως τιποτα)
    Να θεσπιστει μονο δευτεροβαθμιος ιατρικη εξεταση τουλαχιστον απο 3μελη επιτροπη (οφθαλμιατρο,παθολογο,ψυχολογο) και κατα περιπτωση να ειναι διαθεσιμος στην επιτροπη,καρδιολογος,ορθοπαιδικος και ωρυλα.
    Τα ερασιτεχνικα διπλωματα να αναθεωρουνται ανα 10 χρονια (οπως και στο παρελθον) και οσοι δεν τα αναθεωρουν να ισχυσουν οι ιδιες διαταξεις οπως και στις ειδικες αδειες ταξι (απο απλη χρηματικη επιβαρυνση μετα την παρελευση εξαμηνου εως και απωλεια της αδειας οδηγησεως μετα την παρελευση καποιου μεγαλου χρονικου διαστηματος)

  • Παρακαλώ πολύ, νομίζω ότι ήρθε η ώρα να προσγειωθούμε.
    Ζητώ συγνώμη για το ύφος μου, επειδή τελικά κινδυνεύω να δημιουργήσω προσωπικές αντιπαραθέσεις, αφού απευθύνομαι σε μία ελάχιστη ομάδα ανθρώπων, σχετιζόμενων με την υπόθεση εκπαίδευσης οδηγών.
    Την λέξη διαβούλευση δεν την ήξερα, όπως δεν ξέρω και πολλές άλλες. Από την συμπεριφορά σας φαίνεται, ότι περιμένατε να γίνει χαμός από τα σχόλια. Όμως το παιγνίδι είναι χαμένο. Μία χώρα, που μέχρι πριν 2-3 χρόνια έβγαζε 150.000!! διπλώματα το χρόνο, κι όλοι γκρίνιαζαν, τώρα, πλησιάζει το τέλος του μήνα της διαβούλευσης, και μόλις τώρα, 4/5/11 ώρα 10π.μ., βρίσκω ΜΟΝΟ 81!! σχόλια!! εκ των οποίων τα δύο είναι δικά μου!! Και κάποιοι άλλοι έχουν γράψει δύο και τρία, άρα το ενδιαφέρον περιορίζεται στα 100περίπου άτομα!! Θέλετε να είναι 1000; 10.000; Τόσοι ενδιαφέρονται και πιστεύουν στο σύστημα, και μας εμπιστεύονται; Αν είναι έτσι, συγχαρητήρια, σε όλους μας!! Νομίζω, ότι πρόκειται για πλήρη απαξίωση!!
    Σας παρακαλώ και πάλι, ας προσγειωθούμε. Πρέπει να επιβιώσουμε, είναι αδύνατο πια, να πλουτίσουμε!! Πριν ένα χρόνο, στις 26/4/10 είχα στείλει email στο υπουργείο με κοινοποίηση στην ομοσπονδία μου, ν’ αλλάξουμε συμπεριφορά.
    Συγκεκριμένα έγραφα, να μηδενίσουμε την γραφειοκρατία. Να πηγαίνει προς το παρόν ο υποψήφιος, μόνο μία φορά στην υπηρεσία, για να δώσει θεωρητικές εξετάσεις, κάνοντας του και επί τόπου, την επιβεβαίωση των στοιχείων του. Αυτό, ώσπου να εφαρμοστεί κάποιο πρόγραμμα, ώστε να δίνει θεωρητικές εξετάσεις στις σχολές, και να μην πηγαίνει καθόλου.
    Να καταργηθούν όλα τα παράβολα, και να μην πληρώνει τίποτα προς καμία υπηρεσία, οι υπηρεσίες υπάρχουν για να εξυπηρετούν τον πολίτη, κι όχι να στοχεύουν μόνο στην είσπραξη απ’ αυτόν. Εξάλλου, και στο άλλο σχόλιο γράφω, να καταργηθούν και οι εξετάσεις πορείας και να γίνονται μόνο ελεγκτικές.
    Θα πρέπει επίσης, σ’ ετούτη την κρίση, κι αφού αλλάξει ριζικά και αξιόπιστα ο τρόπος ελέγχου θεωρητικών και πρακτικών μαθημάτων καθώς και εξετάσεων, να καταργηθούν τα υποχρεωτικά μαθήματα, και να γίνονται περισσότερα ή λιγότερα, ανάλογα τις πραγματικές και πρακτικές ανάγκες, κι όχι τις αόριστα υποχρεωτικές και ανεξέλεγκτες, όπως έως σήμερα.
    Πάντως, ετούτη την εποχή τουλάχιστο, πρέπει να φροντίσουμε μαζί με την απόλυτη καθαρότητα, και τα οικονομικά του υποψηφίου.
    Σας ευχαριστώ πολύ.
    Στέλιος Αγγελής Εκπαιδευτής οδηγών Μπαϊμπά 30 Αγρίνιο.

  • 3 Μαΐου 2011, 12:40 | Υπάλληλοι Δ/νσης Μεταφορών Ιωαννίνων

    1. Έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο στις γραπτές εξετάσεις στους Η/Υ πάρα πολλοί από τους υποψηφίους να προσέρχονται απροετοίμαστοι είτε προσβλέποντας στην αντιγραφή είτε στην βοήθεια από άλλους εξεταζόμενους, εκμεταλλευόμενοι το γεγονός ότι η εν λόγω εξέταση δεν έχει οικονομική επιβάρυνση.
    Πολλοί από αυτούς έχουν συμμετάσχει ανεπιτυχώς ή δεν έχουν προσέλθει σε πάνω από ογδόντα (80) ομάδες εξέτασης.
    Έχουμε υπολογίσει ότι ο χρόνος που απαιτείται για μια συμμέτοχη είτε παρουσιαστεί ο υποψήφιος που δηλώθηκε είτε όχι κυμαίνεται στα 13΄ περίπου.
    Αναλυτικότερα:
    • 3΄ για προσκόμιση δικ/κών και εγγραφή για τον θεωρητικό προγραμματισμό αίθουσας.
    • 2΄ πρακτικός προγραμματισμός στον Η/Υ.
    • 1΄ αναγνώριση ταυτοπροσωπίας.
    • 3΄ διενέργεια εξέτασης (35΄ διάρκειας εξέτασης δια των 14 θέσεων αίθουσας )
    • 2΄ανακοινωση αποτελεσμάτων & υπογραφές παράδοσης καρτέλας και αποτελεσμάτων.
    • 2΄ εύρεση φακέλου υποψηφίου και τοποθέτηση σ’ αυτόν του αποτελέσματος.
    Συνολικά δηλαδή για 13΄ λεπτά απασχολούνται με έναν υποψήφιο δυο υπάλληλοι εξεταστές, οπότε σε αμειβόμενες εργατοώρες 26΄.
    Εάν ο υποψήφιος δηλωθεί 10 φορές πράγμα πολύ σύνηθες έχουμε απασχόληση υπαλλήλου για 260΄ δηλαδή 4 ώρες και 20 λεπτά. Εάν δε το αναγάγουμε σε υποψήφιο που δηλώθηκε 80 φορές έχουμε 26*80=2080΄ δηλαδή 34ώρες και 40 περίπου λεπτά, σχεδόν όσο η εβδομαδιαία απασχόληση ενός υπαλλήλου.
    Προτείνουμε λοιπόν την καθιέρωση παράβολου (π.χ. 6 Ευρώ παράβολο δημοσίου) για κάθε εξέταση που σαν σκοπό θα έχει καταρχήν την αποθάρρυνση των υποψηφίων να έρχονται απροετοίμαστοι στις εξετάσεις αλλά και δευτερευόντως την ανταποδοτικότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών .

    2. Προτείνουμε την λειτουργία των Δευτεροβάθμιων Ιατρικών Επιτροπών εντός των Νοσοκομείων, έτσι ώστε να γίνεται πιο εύκολη η εξέταση των ενδιαφερομένων , καθώς πολλές φορές απαιτούνται εξετάσεις από δημόσια ιδρύματα. Επίσης αντιμετωπίζονται προβλήματα με τους Ιατρούς καθώς προσέρχονται από διαφορετικά Νοσοκομεία και Ιδιωτικά Ιατρεία με αποτέλεσμα να μην υπάρχει σωστός συντονισμός.
    Σημ. πρόκειται για ευπαθείς ομάδες πολιτών και παρακαλούμε να μεριμνήσετε.

  • 27 Απριλίου 2011, 19:07 | Δημήτρης Δρακόπουλος

    Ένας κάτοχος ερασιτεχνικού διπλώματος οδήγησης οδηγεί ΙΧ επιβατηγό αυτοκίνητο μέχρι το 65ο έτος ενώ ένας κάτοχος επαγγελματικού διπλώματος αν παρέλθει η ημερομηνία λήξης του στερείται το δίπλωμα και γιά την οδήγηση ΙΧ επιβατηγού αυτοκινήτου.
    Αυτό είναι ανισότητα που θα πρέπει να εξετασθεί μήπως είναι και αντισυνταγματικό.
    Είναι δε και λογικά παράδοξο γιατί κάποιος που λήγει το δίπλωμα του ασφαλώς δεν αποβάλλει την ικανότητα του να οδηγεί.
    Νομίζω ότι το επαγγελματικό δίπλωμα δεν θα πρέπει να λήγει όσο αφορά την οδήγηση ΙΧ επιβατηγού ή θα πρέπει να είναι ξεχωριστό δίπλωμα γιά την οδήγηση επαγγελματικών οχημάτων.

  • 26 Απριλίου 2011, 16:38 | MAc

    Εγώ πιστεύω οτι θα πρέπει να γίνουν λίγα και δυνατά βήματα.
    1) Δημιουργία Web Εφαρμογής με την εισαγωγή της αίτησης για εκδοση αδείας σε συνδιασμό με το ΑΦΜ που είναι υποχρεωτικό του μαθητή και την διευθυνσή του. Προσοχή θα πρέπει να δωθεί στον τόπο διαμονής του μαθητή.Οι περισσότερες διευθύνσεις μαθητών είναι εσκεμένα λάθος, στην εφορεία όμως είναι σωστές.
    Οταν η αίτηση γίνει αποδεκτή τότε ο μαθητλης θα λαμβάνει τον κωδικό του και απο εδώ και στο εξής θα υπάρχουν όλες οι πληροφορίες για το διπλωμά του με ένα απ΄λο πάτημα κουμπιού. Θεωρητικά – Πρακτικά Μαθήματα – Οχήματα που εχουν κανει εκπαίδευση.
    2) Θεωρητικά Μαθήματα. Η σχολή θα πρέπει να εχει βιβλίο Θεωρητικών μαθημάτων οπως και σήμερα που θα πρέπει να έχει υποχρεωτική αρίθμιση χωρίς κενές γραμμές απο την αρχή κάθε χρόνου (οπως η αυτόματη αρίθμιση που χρησιμοποιούν στα λογιστικά βιβλία). Κάθε θεψρητικό μάθημα την ώρα που ξεκινάει θα πρέπει να είναι γραμμένο στο βιβλίο. Η σχολή το αργότερο κάθε ημέρα (καλό θα ήταν να ενειμερώνεται στο τέλος του μαθήματος) θα πρέπει να περνάει στην web Εφαρμογή τον κωδικό του μαθητού , τον εκπαιδευτή , τον α/α εγραφής, τη ωρα εναρξης, την διάρκεια του μαθήματος, και την θεματική ενότητα της εκπαίδευσης. Το σύστημα αυτόματα θα καταχωρεί την ημερομηνία εισαγωγή της εγραφής. Με αυτόν τον τρόπο δεν θα υπάρχει η δυνατότηα διαγραφής ή αλλαγής στοιχείων του βιβλίου.
    2) Πρακτικά Μαθήματα. Για κάθε οχημα θα πρέπει να υπάρχει βιβλίο οπως και σήμερα που θα αναγράφονται όμως εκτός των άλλων και τα χιλιόμετρα του οχήματος. Κάθε ημέρα θα ενημερόνεται η web εφαρμογή με τα στοιχεία του μαθήματος οπως και στα θεωρητικά. Σε σχολές που διαθέτουν πάνω απο ένα όχημα θα πρέπει το όχημα που δεν κινήθηκε μέσα στην ημέρα να υπάρχει ειδική μέρισμα να περνίεται στην εφαρμογή, έτσι ώστε να μην υπάρχουν οχήματα που δεν μπορούν να ελεγχθούν. Η εφαρμογή θα πρέπει να έχει την δυνατότητα να ενημερώνεται και με την αποστολή ενός sms (π.χ. κωδικός μαθητου,δασκάλου,οχημα..ειδικό format ) μόλις τελειώσει το μάθημα. Οταν το οχημα λαμβάνει μέρος σε εξετάσεις θα γίνεται επαλίθευση των χιλιομέτρων.
    3) Εξετάσεις. Τα ραντεβού θα κλίνονται απο τον μαθητή. Θα ενημερώνεται ο μαθητής. Στην ιδια επιτροπή δεν μπορεί να υπάρχει και δεύτερος μαθητής του ‘ίδιου δασκάλου εκτός και σε όλες τις εξετάσεις την εβδομάδος έχει συμπληρωμένο μααθητή. Χρόνος εξέτασης (τι γίνεται ;;)
    4) Γενικά. Σε καμία σχολή δεν θα πρέπει να υπάρχει καμιά κάρτα μαθητού, είναι προσωπικό εγραφο του μαθητη και θα πρέπει οτα θα παρουσιασθεί να κανει το μαθημά του θα πρέπει να συμπληρωθεί απο τον εκπαιδευτή με τα στοιχεία που θα υπάρχουν στο αντίστοιχο βιβλίο.

    Εχω να γράψω και άλλα περιμένω να δω αν θα υπάρξει κάποια ανταποκριση σε αυτή την πρώτη εκτιμηση.

  • 21 Απριλίου 2011, 22:22 | Παππάς Χρύσανθος

    -Έκδοση ΔΕΕ με τον ενδιαφερόμενο παρόντα στην υπηρεσία (όπως γίνεται και στα διαβατήρια)
    -Προγραμματισμός θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης on line
    -Αποστολή της άδειας οδήγησης στην κατοικία του ενδιαφερόμενου

  • 20 Απριλίου 2011, 13:50 | Μιχαλης

    Aς κυττάξετε το εξης θέμα που εμένα μου έχει κοστίσει πολύ.
    Είχα κανονικό δίπλωμα Β πολλά χρόνια και κάποια στιγμη το έκανα επαγγελματικό για ΤΑΞΙ. Δούλεψα τρία χρόνια και σταμάτησα. Μετά απο άλλα τρία χρόνια σε έλενχο της τροχαίας πού μου έγινε, και ενώ οδηγούσα τό ιδιωτικό μου αυτοκίνητο, μου είπαν ότι το δίπλωμά μου έχει λήξει, μού βάλανε πρόστιμο, και μου αφαιρέσανε και το δίπλωμα εκεί επι τόπου, με την δικαιολογία ότι το επαγγελματικό δίπλωμα λήγει και έπρεπε νά πάω να το ανανεώσω. Μα αφού δέν οδηγούσα επαγγελματικό, και τό κανονικό, των Ι.Χήδων δέν λήγει, παρα άμα φτάσεις κάποια ηλικία, γιατί ήμουνα παράνομος άρα πρόστιμο, αλλά καί αφαίρεση ! Μήπως καί πάω και οδηγήσω επαγγελματικό παράνομα ? Μα αυτό θα μπορούσα να το κάνω καί μετά, αλλά ούτως ή άλλως θά ήμουνα παράνομος. Θέλω να καταλήξω στο εξής : Αφού πάνω στο ίδιο έγραφο αναφέρονται όλα τα διπλώματα, εάν κάποιος δέν έχει σκοπό νά χρησιμοποιήσει τήν επέκταση εκείνη πού απαιτεί ανανέωση, άς μήν χρειάζεται νά τρέχει στίς γραφειοκρατίες, γιατί έτσι, λήγοντας τό ¨ειδικό¨ μέρος τού διπλώματος παρασύρει καί το κανονικό σέ λήξη χωρίς να υπάρχει κανένας λόγος. Εγινα κατανοητός ? Ε, ! άμα σας είχε τύχει θά με καταλαβαίνατε οπωσδήποτε. Χαιρετώ, Μιχάλης.

  • 15 Απριλίου 2011, 23:49 | ΕΑ

    Η διαδικασία , όπως την γνωρίζω πολύ καλά από την πλευρά του υπαλλήλου τμήματος αδειών οδήγησης, στο 95% των περιπτώσεων έχει ως εξής: ο πολίτης που επιθυμεί χορήγηση άδειας απευθύνεται σε σχολή ή σε διεκπεραιωτή, οι οποίοι έναντι αμοιβής θεωρούν το γνήσιο της υπογραφής, κανονίζουν την έκδοση παραβόλων (από ΕΤΕ και Εφορία), την «προμήθεια» των πιστοποιητικών υγείας, τον προγραμματισμό (έναντι επιπλέον αμοιβής) των θεωρητικών και πρακτικών εξετάσεων. Ο πολίτης, μην έχετε αυταπάτες, δεν ταλαιπωρείται καθόλου. Η τσέπη του ταλαιπωρείται, αυξάνει η διαπλοκή και εμείς κάνουμε το σταυρό μας να μην πέσουμε σε κανέναν που πήρε το δίπλωμα χωρίς να έχει τις προϋποθέσεις. Προτείνω:
    *την καταχώρηση όλων των ιδιωτών (σχολές, διεκπεραιωτές) σε εθνικό μητρώο ώστε να ελέγχεται η δραστηριότητά τους. Ο κωδικός του κάθε φορέα να εισάγεται σε πεδίο της άδειας οδήγησης στην on-line εφαρμογή του ΥΜΕ. Έτσι αν προκύψει θέμα πλαστότητας πιστοποιητικών υγείας ή διαφάνειας να είναι δυνατός ο έλεγχος όλων των σχετικών αδειών οδήγησης.
    * να μην επιτρέπεται η εξουσιοδότηση τρίτου προσώπου, εκτός των καταχωρημένων σε μητρώο και των ΚΕΠ. Επίσης, η εξουσιοδότηση να αναφέρει ρητά αν γίνεται μόνο για την κατάθεση των δικαιολογητικών ή και την παραλαβή της άδειας. Να μην επιτρέπεται η λειτουργία διεκπεραιωτικών γραφείων κοντά σε ΔΜ&Ε.
    * Να λειτουργούν τα τμήματα αδειών οδήγησης τουλάχιστον ένα απόγευμα την εβδομάδα.
    *Τα παράβολα να ενσωματωθούν και να είναι δυνατή η έκδοσή τους από μηχάνημα εγκατεστημένο στο χώρο της ΔΜ&Ε.
    *Να υπάρξει προμήθεια αυτόματου εξοπλισμού εκτύπωσης φωτογραφιών στις ΔΜ&Ε.
    *Να εγκατασταθεί ο απαραίτητος ιατρικός εξοπλισμός και να εξετάζονται οι πολίτες στους χώρους των ΔΜ&Ε από ιατρούς Οφθαλμίατρο, Παθολόγο και ΩΡΛ οι οποίοι θα εναλλάσσονται με βάση κάποιο πρόγραμμα. Εναλλακτικά να υπάρξει εφαρμογή με την οποία θα καθορίζονται οι ιατροί για κάθε οδηγό (πχ. τόπος κατοικίας, ώρες εργασίας–>ιατρός) Μιά φορά το μήνα να είναι δυνατή η εξέταση οδηγών σε απομακρυσμένες ή νησιωτικές περιοχές (οι οποίοι ίσως δεν έχουν εξεταστεί ποτέ). Για τα ΑΜΕΑ η ιατρική εξέταση και ο καθορισμός των διασκευών να γίνεται αποκλειστικά από εξουσιοδοτημένα κέντρα, π.χ. ΗΝΙΟΧΟΣ. Οι ΔΙΕ δεν έχουν ιδέα για τη δυνατότητα των διασκευών. Επίσης τα ΑΜΕΑ να απαλλάσσονται από τα παράβολα.
    * Η συμμετοχή στις θεωρητικές εξετάσεις να δηλώνεται ηλεκτρονικά και να παραμετροποιηθεί το πρόγραμμα θεωρητικής εξέτασης, ώστε να μην δέχεται την καταχώρηση υποψηφίου πριν την παρέλευση του νόμιμου χρόνου. (με την ηλεκτρονική καταχώρηση δεν σφραγίζονται τα ΔΕΕ και δεν είναι δυνατός ο έλεγχος των ημερομηνιών). Να μην απαιτούνται οι υπεύθυνες δηλώσεις των υποχρεωτικών μαθημάτων. Η συμμετοχή στην πρακτική εξέταση δηλώνεται αναγκαστικά από τον εκπαιδευτή που παρίσταται ανάλογα με το πρόγραμμα του τελευταίου.
    * Το σημαντικότερο όλων: Να πιστοποιηθεί από το ΥΥΜ&Δ η διαδικασία λειτουργίας των τμημάτων αδειών οδήγησης, ώστε να λειτουργούν σε όλη την επικράτεια με τον ίδιο τρόπο. Οι υπάλληλοι να εξετάζονται σε γνώσεις νομοθεσίας και διοικητικής διαδικασίας. Η ταλαιπωρία του πολίτη ξεκινάει από τον ανίκανο υπάλληλο που βιάζεται να τον ξεφορτωθεί, γιατί δεν είναι σε θέση να τον εξυπηρετήσει.

  • 13 Απριλίου 2011, 00:13 | ΗΛΙΑΣ ΚΕΧΑΓΙΑΣ

    Κύριε Υπουργέ Καλημέρα.

    Είμαι ΑμΕΑ και εμείς ταλαιπορούμαστε πολλή από την επιτροπή που πρέπει να περνάμε κάθε πέντε χρόνια(ΙΔΕ). Θα ήθελα να σας παρακαλέσω να το δείτε το θέμα αυτό και να γίνει και σε μας όπως και για τους άλλους ερασιτέχνες όδηγους (κατηγορία Β), δηλαδή να περνάμε μία φορά επιτροπή που θα αποφασίζει αν μπορεί το εν λόγω άτομο ΑμΕΑ να οδηγήση και μετά να ξαναπερνάμε επιτροπή στο εξηκοστό πέμπτο έτος της ηλίκιας από επιτροπή όπως γίνεται και με τους άλλους ερασιτέχνες όδηγους. Διότι η τωρινή κατάσταση είναι ανυπόφορη. Η επιτροπή να είναι για όλους υποχρεωτική διότι οι μη ΑμΕΑ οδηγοί τώρα δεν παιρνούν επιτροπή αλλά μόνο από γιατρούς και επειδή η διαδικασία αυτή είναι διαβλητή επειδή την όλη διαδικασία την αναλαμβάνουν οι σχολές οδήγησης με γνωστούς γιατρούς δεν γίνεται σωστός έλεγχος. Ευχαριστώ για τον χρόνο σας. Καλό Πάσχα. Καλή Ανάσταση.

  • 12 Απριλίου 2011, 18:43 | Δημοσθένης Μπόγδης

    Προτείνω στην κάθε ανάθεση οδοποιίας η , επισκευής κάθε δρόμου μεταξύ των φορέων ανα την επικράτεια και των εκάστοτε εργολάβων , να συμπεριλαμβανεται στην σύμβαση και ο όρος της διαρκούς συντήρησης της σηματοδότησης των δρόμων αυτών από τον εργολάβο μέχρι την ανακατασκευή αυτού του δρόμου. .
    Ειδικότερα χρειάζονται οι σημάνσεις διαβάσεων των πεζών με ζωηρά χρώματα να προειδοποιούν τους οδηγούς και να προστατεύουν τους πεζούς στο δικαωμα τους στα πολεοδομικά τετράγωνα να περνούν απο το ένα πεζοδρόμιο στο απέναντι .

  • 11 Απριλίου 2011, 11:24 | Γιώργος

    Ορθές οι διαπιστώσεις των προβλημάτων και σε σωστή κατεύθυνση οι προτάσεις λύσης.

    Δεν γίνεται όμως καμία αναφορά στο πρόβλημα χρημάτισης των εξεταστών προκειμένου να σημειωθεί επιτυχία στην εξέταση. Ένα πρόβλημα που, κατά τα φαινόμενα, έχει πάρει διαστάσεις τέτοιου μεγέθους που κινδυνεύει ένας υποψήφιος να κριθεί ως αποτυχών για τον λόγο ότι υπήρξε ο μόνος εξεταζόμενος που δεν χρημάτισε σε μια συγκεκριμένη ημέρα (σειρά) εξετάσεων. Δεν είναι δε καθόλου απίθανη η συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτών και εξεταστών και η μοιρασιά του ποσού χρημάτισης (το οποίο κατά κανόνα καταβάλλεται στον εκπαιδευτή προκειμένου ο ίδιος να το προωθήσει στον εξεταστή, αν όντως το προωθεί, διότι ως σκιώδεις διαδικασίες είναι αδύνατο να λάμψει πλήρως η αλήθεια τους στο φως).

    Για να αποφεύγεται το ανωτέρω και για να αποθαρρύνονται «συνεργασίες» μεταξύ εξεταστών και εκπαιδευτών προς τέτοια παράνομα οφέλη πρέπει ο εξεταζόμενος να δύναται α)να προβάλλει τεκμηριωμένη ένσταση σε σχέση με πιθανή αρνητική κρίση από πλευράς εξεταστή, β) να υπάρχει μηχανισμός άμεσης ανταπόκρισης και εξέτασης καταγγελίας χρηματισμού ή παράβασης καθήκοντος εξεταστή. Για τις περιπτώσεις που αποδεικνύεται χρηματισμός εξεταστού ή εκπαιδευτού ή συνδυαστικά, θα πρέπει να απομακρύνονται οι κριθέντες ως ένοχοι άμεσα από τον συγκεκριμένο επαγγελματικό χώρο (αφαίρεση άδειας άσκησης επαγγέλματος, καθαίρεση δημόσιου λειτουργού) χωρίς δυνατότητα επιστροφής, ώστε να υπάρχει πλήρεις αποθάρρυνση συμμετοχής σε τέτοιες διαδικασίες. Σε σχέση με τα (α) ως ανωτέρω και τη δυνατότητα τεκμηρίωσης ένστασης, ο καθορισμός ενός ή περισσότερων ανεξάρτητων μαρτύρων κατά την εξέταση θα έλυνε το πρόβλημα. Οι ανεξάρτητοι αυτοί μάρτυρες μπορούνε κάλλιστα να είναι οι υπόλοιποι εξεταζόμενοι. Δηλαδή στην περίπτωση εξέτασης για χορήγηση άδειας οδήγησης ΙΧ αυτοκίνητου, ένας οι δυο εξεταζόμενοι να έχουν το ρόλο του μάρτυρα που θα μπορεί να επιβεβαιώσει πιθανή τεκμηρίωση ένστασης καταγγελίας από πλευράς εξεταζόμενου. Στην περίπτωση δε των δίτροχων, απλουστεύεται ακόμα περισσότερο καθώς οι μάρτυρες μπορούν να βρίσκονται στο αυτοκίνητο των εξεταστών.

    Ένα τελευταίο μέτρο που θα μπορούσε να επιβεβαιώσει την ομαλή λειτουργία της ανωτέρω διαδικασίας θα ήταν η υποχρεωτική, από τους υποψηφίους εξεταζόμενους, παρακολούθηση μονόωρου σεμιναρίου του υπουργείου μεταφορών ή προστασίας του πολίτη ή ακόμα καλύτερα του υπουργείου δικαιοσύνης διαφάνειας και ανθρωπίνων δικαιωμάτων που να ενημερώνει αναλυτικά σχετικά με τις νόμιμες διαδικασίες, τα δικαιώματα του εξεταζόμενου, το χρέος και τη σοβαρότητα με την οποία πρέπει να αντιμετωπίζουν το ρόλο τους οι μάρτυρες, την τρέχουσα νομοθεσία καθώς και αναλυτικά τον τρόπο με τον οποίο πρέπει γίνονται καταγγελίες/ενστάσεις και την τεκμηρίωση που πρέπει να κατατίθεται προκειμένου α) να υπάρχει επιτυχία στη σύλληψη των παραβατών και β) να μην προβαίνουν οι εξεταζόμενοι σε άσκοπες καταγγελίες προερχόμενες από απογοήτευση λόγω πραγματικής αποτυχίας. Τέλος, οι καταγγελίες και ενστάσεις που οδηγούν σε επιτυχημένο εντοπισμό και καταδίκη παραβατών θα πρέπει να επιβραβεύονται με δωρεάν εκπαίδευση και εξέταση μέχρι την επιτυχία στην εξέταση και τη λήψη της άδειας οδήγησης, ώστε να υπάρχει ουσιώδες κίνητρο για τον απλό πολίτη να εισέλθει σε μια τέτοια περιπέτεια (είναι γνωστό ότι οι περισσότεροι πολίτες θα προτιμήσουν το χρηματικό και προβλέψιμο κόστος της χρημάτισης από το άυλο και απρόβλεπτο κόστος της ταλαιπωρίας μέσω εμπλοκής σε διένεξη με δημόσιους λειτουργούς, εξ΄ ου και η επιβράβευση κρίνεται απαραίτητη). Επίσης, τα εκπαιδευτικά κέντρα και οι υπόλοιποι εξεταστές δεν θα πρέπει να έχουν τρόπο να γνωρίζουν εάν ένας υποψήφιος εξετάζεται δωρεάν κατόπιν επιτυχημένης συμμετοχής του σε διαδικασία σύλληψη συναδέλφου τους, για τον αυτονόητο λόγο ότι δεν πρόκειται να επιτύχει ποτέ σε εξετάσεις. Βεβαίωση παρακολούθησης του σεμιναρίου (που θα πρέπει να είναι πλήρως αποσυσχετισμένο και ανεξάρτητο από τα εκπαιδευτικά κέντρα οδήγησης) θα πρέπει να καταβάλλεται προ της εξέτασης.

  • 11 Απριλίου 2011, 09:04 | Δημήτρης

    Σωστά τα μέτρα για μείωση των επισκέψεων του πολίτη. Καλό είναι να υπάρχει σηματοδότηση με ταμπέλες των αρμοδιοτήτων όλων των γραφείων, για γρήγορη εύρεση του κατάλληλου από τον πολίτη.

  • 10 Απριλίου 2011, 21:14 | Γκλαβοπουλος Νικολαος

    ΟΙ ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ ΤΩΝ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ
    1.
    Ο Υποψήφιος καταθέτει τα χαρτία του στην Υπηρεσία και παραλαμβάνει το Δελτίο σε λιγότερο απο μια ώρα ακόμη και στις Διευθύνσεις της Αττικής.
    Ακόμη μια φορά επισκέπτεται την Υπηρεσία για να παραλάβει την άδεια οδήγησης.
    Η καταθεση ενδιαφέροντος για συμμετοχή στις εξετάσεις -θεωρητικές και πρακτικές- γίνεται με Υπευθυνη δήλωση και υπογραφες των υποψηφιων απο τις Σχολές.
    Οι υπολοιπες 2 επισκέψεις που αναφέρεται δεν υφιστανται εκτός αν ο πολιτής απευθύνεται στα ΚΕΠ.
    Άλλωστε είναι γνωστό ότι οι περισσότεροι υπογράφουν εξουσιοδοτηση καθώς (εκτός της Αττικής) έχετε φροντίσει οι Υπηρεσίες να μεταφερθούν εκτός πολεοδομικών συγκροτημάτων, κάτι που απαιτεί χρήση Ι.Χ. οχήματος, δημιουργώντας αναίτια έξοδα και ταλαιπωρία στους πολίτες.

    2.
    Οι υπηρεσίες δεν ταλαιπωρούνται εφόσον θεωρείται ότι οι πολιτές απευθυνονται στα ΚΕΠ. Η πιθανή αύξηση του όγκου εργασίας των ΚΕΠ –αν αυτό εννοειται- οφείλεται στο ότι ολο και περισσότεροι πολίτες καταφευγουν στην «Δωρεαν» εξυπηρέτηση σε αντίθεση με τους διεκπαιρεωτές που ετοιμάζουν τα δικαιολογητικά και τα παραδίδουν έτοιμα στις υπηρεσίες με ελάχιστες παραλήψεις και λάθη, μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο την «ταλαιπωρία» των Υπηρεσιών.
    Οι Υπηρεσίες ταλαιπωρούνται καθώς γίνεται διαρκής μετακίνηση υπαλληλων σε θέσεις που απαιτούν γνώση του αντικειμένου.
    Είναι γνωστό ότι υπάλληλοι με γνωσεις αντικειμένου απομακρύνονται αναλογα με τις προσωπικές προτιμησεις των Διευθυντών τους και όχι βάσει του παραγώμενου έργου τους. Ενας υπάλληλος με προϋπηρεσία στην έκδοση αδειών οδήγησης μπορεί να εξυπηρετεί όγκο εργασίας μίας ημέρας την ίδια στιγμή που ενας υπάλληλος stage χρειάζεται μια εβδομάδα.
    ΠΡΟΤΑΣΗ:
    Άμεση αξιολογηση των υπαλληλων των διευθύνσεων του ΥΥΜΔ στις περιφέρειες και των υπηρεσιών από αυτούς που πραγματικά ταλαιπωρούνται από τις Υπηρεσίες και λέγονται Εκπαιδευτές Οδηγών.
    Η εναλλαγή των υπαλληλων στις διαφορες θέσεις της Υπηρεσίας Εκδοσης Αδειών οδήγησης είναι θεμιτό.
    Π.χ.
    Ενας υπάλληλος που έχει 15 χρόνια προϋπηρεσία στην έκδοση διπλωμάτων ΕΠΙΒΑΛΕΤΑΙ να αναλάβει θέση στην Υποδοχή και παραλαβή εντύπων και να διανέμει-κατεθύνει την εργασία στους υπολοιπους υπαλλήλους.
    Στην πραγματικότητα οι Υπηρεσίες αναθέτουν το έργο της παραλαβής σε υπαλληλους stage που δεν έχουν τις απαιτούμενες γνώσεις, και ούτε θα τις αποκτήσουν καθώς αντικαθίστανται από άλλους, νέους υπαλληλους.

    3.
    Η διαδικασία επιλογής τοποθεσίας γίνεται με κλήρωση από τους αρμόδιους υπαλληλους.
    ΠΡΟΤΑΣΗ:
    Αλλάξτε τους υπαλλήλους σας που δεν το κάνουν.
    Και σήμερα μπορεί να γινει αυτός ο έλεγχος καθώς οι γραμματείες των Διευθύνσεων σας διαθέτουν το αντίστοιχο αρχείο. ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΤΕ ΤΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΩΝ.

    4.
    α. Κανείς δεν δουλευει δωρεάν. Το αν κάποιος διεκπαιρεώνει μια υποθεση εναντι χρηματικου αντίτιμου και αν χρεώνει ή δηλώνει τα έσοδα είναι υποθεση της Εφορίας και όχι του ΥΥΜκΔ.
    ΠΡΟΤΑΣΗ
    Α. Το επιπεδο της εξυπηρετησης των ΚΕΠ είναι αρκετά ικανοποιητικό για να τίθεται θέμα διεκπαιρεωσης από ιδιωτες.
    Συνεπώς είναι θέμα επιλογής του πολίτη ο τρόπος εξυπηρετησης του και αν επιθυμεί να ξοδεψει επιπλέον χρήματα.
    Άλλωστε τα «περίπτερα» των ιδιωτών βρίσκονται στο ίδιο οικοδομικό τετραγωνο με το Υπουργείο σας. ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΕΛΕΓΧΩΝ.

    β. Οι πιθανές οικονομικές απαιτήσεις των υπαλληλων προκειμένου να επιλεγεί εύκολη επιτροπή/περιοχή εξετασης είναι κάτι που δεν αφορά τον πολίτη, αλλα την επιλογη των Νομαρχιών οσον αφορά στην τοποθετηση υπαλλήλων. Η κληρωση είναι κάτι που προβλέπεται ακόμη και σήμερα.
    ΠΡΟΤΑΣΗ
    Εφαρμόστε τη νομοθεσία και αξιοποιηστε το αρχείο των ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΩΝ των Διευθύνσεων. Τα στατιστικά στοιχεία και η ελλειψη ελεγχων είναι θέμα του Υπουργείου.

    5.
    Η διαδικασία εκτύπωσης της άδειας οδηγησης χρειαζότανε μερικά λεπτά από τον Υπάλληλο του ΥΥΜΔ και μεταφερθηκε η αρμοδιοτητα στο ΥπτΠ αυξανοντας το χρόνο σε περισσότερο από 3 εβδομάδες.
    ΠΡΟΤΑΣΗ
    Επαναφορά της διαδικασίας στις διευθύνσεις των Περιφερειών της χώρας.

    Η πρόταση σας για αποστολή ταχυδρομικώς είναι ΛΑΘΟΣ και επιβαρυνει τον προϋπολογισμό του Υπουργείου. Εκτός αν τα ΕΛΤΑ παρεχουν ΔΩΡΕΑΝ υπηρεσίες στο κράτος.
    Η διαρκεια εκπαιδευσης ενός υποψήφιου, συχνά μπορεί να διαρκεσει για μεγάλο χρονικό διαστημα, στο οποίο ο πολιτης να αλλάξει διευθυνση. Αυτό συμβαίνει πολύ συχνά στην Αττική οπου υπαρχει και μεγάλος όγκος εργασιών. Ενας μεγάλος αριθμός νεων οδηγών είναι αλλοδαποί οι οποίοι μπορεί να αλλαζουν διευθυνση πολύ πιο συχνά απ’ ότι μπορεί να φανταστεί κανείς. Συχνά δε η διευθυνση που δηλώνουν δεν είναι η πραγματική τους.
    Μέχρι πριν της μεταφορας της αρμοδιοτητας στο ΥΠτΠ η παραλαβή των αδειών οδήγησης γινοταν συνήθως από τους Εκπαιδευτές και με υπογραφή του παραλαμβάνων στο φάκελο του Πολίτη.
    ΠΡΟΤΑΣΗ:
    Παραλαβή όλου του φακέλου του Υποψήφιου μαζί με την άδεια οδήγησης από τον Πολίτη. Με αυτόν τον τρόπο ο πολίτης γίνεται υπεύθυνος σε σχέση με τις συναλλαγές του με το Υπουργείο και μειώνεται σημαντικό η αναγκή των διευθυνσεων σε αποθηκες αρχειακού υλικού.

  • 10 Απριλίου 2011, 15:57 | ΚΑΝΑΒΟΣ Ι. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    Είμαι υπάλληλος και εξεταστής υποψηφίων οδηγών. Η πρότασή μου για την απλοποίηση των διαδιακσιών είνα:
    1)Ολα τα παράβολα να εξισοθούν σε ένα.
    2)Για την αντικατάσταση διπλωμάτων ξένων χωρών. Η εποικινωνία μου με ξένες χώρες (αντίστοιχες υπηρεσίες) γίνεται μεσω φαξ η mail σε μία ημέρα. Ομως η διαδικασία που επιβάλει ο νόμος (μέσω ΥΠ. ΕΞ.) μπορεί να κρατήσει και έξι μήνες!!!
    3. Για τα πλαστά διπλώματα. Εχω στείλει στον εισαγγελέα πλαστό δίπλωμα (που εμπλέκεται πολύς κόσμος) που έχει εκδοθεί στην Αθήνα και εδώ και δύο χρόνια δεν έγινε τίποτα, που θα ,πορούσε με τάχιστες διαιδσίες να φτάσουμε στην ρίζα του κακού.