A. Γενικά

Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων προτείνει τη δημιουργία ενός Ενιαίου Μητρώου Εμπόρων Γεωργικών Προϊόντων,  στο οποίο θα πρέπει να εγγράφονται υποχρεωτικά όλοι οι έμποροι των εγχώρια παραγομένων γεωργικών προϊόντων, κατά κλάδο πρωτογενούς παραγωγής ή/και κατά το στάδιο της πρώτης μεταποίησης.

Σκοπός του Ενιαίου Μητρώου είναι η δημιουργία μιας ολοκληρωμένης βάσης δεδομένων, η οποία θα χρησιμεύσει  στον αποτελεσματικό έλεγχο της αγοράς γεωργικών προϊόντων .

Το Μητρώο θα τηρείται ηλεκτρονικά ως αρχείο μίας ή περισσοτέρων βάσεων δεδομένων και σε αυτό θα  καταχωρούνται πληροφορίες για τα  ατομικά ή εταιρικά στοιχεία  του εμπόρου και την ασκούμενη από αυτόν εμπορία, σύμφωνα με το είδος της δραστηριότητας και τα προϊόντα για τα οποία έχει λάβει Κωδικό Αριθμό Δραστηριότητας (Κ.Α.Δ.), από το σύστημα ΤΑΧΙS του Υπουργείου Οικονομικών, καθώς και πληροφορίες για έγγραφες αναφορές – καταγγελίες  που υποβλήθηκαν εναντίον του στο Μητρώο, από γεωργούς εγγεγραμμένους στο Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων (Μ.Α.Α.Ε.) ή/και από συλλογικά όργανά τους.

Στο Μητρώο, θα μεταφερθούν, θα ενοποιηθούν, θα αποτελούν μέρος του και εφεξής θα τηρούνται όλες οι πληροφορίες και τα δεδομένα που περιλαμβάνουν, ως κλαδικά μητρώα, τα τηρούμενα από  α) την Διεύθυνση Μεταποίησης Τυποποίησης και Ποιοτικού Ελέγχου, β) την Διεύθυνση Εισροών Ζωικής Παραγωγής, γ) την Διεύθυνση Κτηνιατρικής Δημόσιας Υγείας, δ) την Διεύθυνση Εισροών Φυτικής Παραγωγής  του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και ε) τον Ε.Φ.Ε.Τ., Μητρώα, Εμπόρων Νωπών Οπωροκηπευτικών (ΚΥΑ 257543/2003 , ΦΕΚ Β’ 1122/2003), Εγκεκριμένων Επιχειρήσεων Ζωοτροφών (ΚΥΑ 34668/2008 , ΦΕΚ Β’ 2422/2008), Εμπόρων Ζωικών Προϊόντων και Προϊόντων Ζωικής Προέλευσης (ΚΥΑ 278701/2005 , ΦΕΚ Β’ 726/2005), Εγκεκριμένων Εγκαταστάσεων Κρέατος και Προϊόντων του (ΚΥΑ 15523/2006, ΦΕΚ Β’ 1187/2006), Επιχειρήσεων Εμπορίας Λιπασμάτων (ΚΥΑ 394199/5224/1999 , ΦΕΚ Β’ 1939/1999), Επιχειρήσεων Εμπορίας Σπόρων (ΥΑ 404186/1986 , ΦΕΚ Β’ 683/1986 και Επιχειρήσεων Εμπορίας Πολλαπλασιαστικού Υλικού (ΥΑ 303206/1997 ΦΕΚ Β’ 461/1997) υφιστάμενα μητρώα.

Η αρχική μεταφορά των πληροφοριών και των δεδομένων που έχουν καταχωρηθεί και περιλαμβάνονται στα κλαδικά μητρώα θα γίνει υπηρεσιακά χωρίς υποχρέωση των καταχωρημένων σε αυτά προσώπων να υποβάλλουν  αίτηση-δήλωση και άνευ υποχρεώσεως  καταβολής  τελών καταχώρησης .Δεν ισχύει το ίδιο για όλες οι επόμενες μετά την αρχική καταχωρήσεις οι οποίες ενεργούνται με καταβολή των τελών.

Το Μητρώο διαφέρει απολύτως με τις υφιστάμενες σήμερα βάσεις δεδομένων (μητρώα μελών των Εμπορικών Επιμελητηρίων και Κ.Α.Δ. του ΤΑΧΙS),  οι οποίες έχουν οργανωθεί και λειτουργούν με διαφορετική μεθοδολογία και έχουν τελείως διαφορετικό λόγο υπάρξεως.

Αναλυτικότερα, όσον αφορά τα μητρώα μελών των Εμπορικών Επιμελητηρίων, περιέχουν στοιχεία απλής καταγραφής των μελών τους  είτε αυτά είναι έμποροι είτε επιχειρήσεις. Η καταχώρηση των στοιχείων των μελών τους σε αυτά δε, δεν έχει γίνει με κριτήριο την ασκούμενη δραστηριότητα. Πρόκειται για απλά Μητρώα μελών. Έτσι, όλοι οι έμποροι ανεξαρτήτως του αντικειμένου της δραστηριότητάς τους είναι καταγεγραμμένοι σε ένα ενιαίο κατάλογο.

Το σύστημα  Κωδικών Αριθμών Δραστηριοτήτων (Κ.Α.Δ.) του συστήματος ΤΑΧΙS, αποτελεί βάση γενικής κωδικοποίησης ανά συγκεκριμένη  δραστηριότητα και όχι βάση πληροφοριών των ασχολουμένων σε κάθε δραστηριότητα προσώπων. Η ποικιλία όμως της κωδικοποίησης των δραστηριοτήτων που παρουσιάζει μπορεί να αποτελέσει αξιοποιήσιμη βάση για την καταχώρηση των πληροφοριών  στο προτεινόμενο Μητρώο.

Με το προτεινόμενο περιεχόμενο τα δεδομένα του Μητρώου Εμπόρων θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τον εμπλουτισμό των στοιχείων του Υπουργείου Οικονομικών αλλά και κάθε άλλου φορέα ελέγχου της αγοράς (π.χ. ΕΦΕΤ).

  • 2 Ιουλίου 2010, 10:11 | Στέφανος

    Η μοναδική παγκοσμίως λύση που οδηγεί κάτω τις τιμές και λειτουργεί χωρίς γραφειοκρατία, αποδίδει τα μέγιστα στον παραγωγό και εξαλείφει τους μεσάζοντες είναι μια:

    Η ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΑΓΟΡΩΝ

    Σήμερα έχουμε:

    Έναν αγρότη που παράγει
    Έναν συνεταιρισμό που τα συγκεντρώνει (και τα επιβαρύνει με κατιτις)
    Έναν τοπικό χονδρέμπορο που τα μαζεύει
    Έναν περιφερειακό χονδρέμπορο που τα μαζεύει από τους τοπικούς
    Ένα κατάστημα λιανικής(μικρό ή μεγάλο) που αγοράζει από τους χονδρέμπορους
    Τον τελικό καταναλωτή που αγοράζει

    Σε κάθε στάδιο έχουμε και ένα ποσοστό κέρδους, οπότε η τελική τιμή αυξάνεται αντίστοιχα.  Αν ο αγρότης μπορούσε να διαθέσει απ’ ευθείας την παραγωγή του στον τελικό καταναλωτή, εξαλείφεις τουλάχιστον ΤΡΙΑ (3) στάδια ΕΝΔΙΑΜΕΣΩΝ. Με ένα κέρδος της τάξης του 20% ανά στάδιο, θα έχουμε έκπτωση 60% στην τελική τιμή.
    Φυσικά, για να γίνει αυτό θα πρέπει οι αγρότες να αποκτήσουν επιχειρηματικό πνεύμα που σήμερα δεν έχουν κλπ κλπ.  Σε αυτό πρέπει να τους βοηθήσει το πρόγραμμα «Αλέξανδρος Μπαλτατζής», και όχι να τους δώσει λεφτά για αποθήκες. Και όσον αφορά τα νομικά κωλύματα τύπου «πρέπει να γραφούν στο ταμείο ΟΑΕΕ, να κρατούν βιβλία κλπ», φυσικά και θα το κάνουν. Και συνεργαστείτε με το αντίστοιχο Υπουργείο  για να δώσετε μια λύση όπως στα υπόλοιπα κράτη της ΕΕ. Δεν είναι επιστήμη.
    Και όσον αφορά τους αγρότες, ας τους δοθεί η ευκαιρία να βγάλουν λεφτά, και αφήστε όσους βγάλουν λεφτά να αγοράσουν τους παραδοσιακούς. Έτσι είναι ο ιδιωτικός τομέας, πρέπει να μεγαλώσεις αλλιώς πεθαίνεις. Αν θέλουνε ασφάλεια να γίνουν δημόσιοι υπάλληλοι.
    Και, φυσικά, ο καταναλωτής θα έχει φτηνά προϊόντα, ο παραγωγός θα έχει λεφτά, και το κράτος θα εισπράττει (λιγότερους) φόρους. Υπάρχει κανένα πρόβλημα με αυτό;

  •  
    <!– /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:»»; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:»Times New Roman»; mso-fareast-font-family:»Times New Roman»;} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:72.0pt 90.0pt 72.0pt 90.0pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} –>

    /* Style Definitions */
    table.MsoNormalTable
    {mso-style-name:»Κανονικός πίνακας»;
    mso-tstyle-rowband-size:0;
    mso-tstyle-colband-size:0;
    mso-style-noshow:yes;
    mso-style-parent:»»;
    mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
    mso-para-margin:0cm;
    mso-para-margin-bottom:.0001pt;
    mso-pagination:widow-orphan;
    font-size:10.0pt;
    font-family:»Times New Roman»;}

    Αξιότιμη κ.κ. Υπουργέ
     
    Επιθυμία μου είναι να δεχτείτε την όποια κριτική που θα ασκήσω ως απολύτως καλοπροαίρετη.
     
    Αναγράφεται στο εισαγωγικό σας σημείωμα: «Η σύσταση του Ενιαίου Μητρώου Εμπόρων Γεωργικών Προϊόντων αποσκοπεί στην δημιουργία μιας ………………….. ………………………. καθ’ όλο το μήκος της αλυσίδας εφοδιασμού τροφίμων.»
    Αν δεν κάνω λάθος κυρία Υπουργέ στην Χώρα μας υπάρχουν μόλις 3 διυλιστήρια. Υπάρχει και λειτουργεί αντίστοιχο μητρώο εμπόρων – διακινητών και πρατηριούχων καυσίμων. Θεωρείτε ότι παρ΄όλη την διαχρονική προσπάθεια δυο Υπουργείων έχει επιτευχθεί αποτέλεσμα; Όταν στο καύσιμο που διυλίζεται σε τρία μόλις σημεία, διακινείται με συγκεκριμένου τύπου φορτηγά, ελέγχεται μέσω παρατηρητηρίου τιμών καθώς και για τις συναλλαγές του μέσω του συστήματος Ήφαιστος, δεν μπορεί να εξαλειφθεί το λαθρεμπόριο καυσίμων και η όποια αισχροκέρδεια τιμών τότε τι σας κάνει να πιστεύετε ότι θα καταφέρετε να ελέγξετε τις τιμές των μπρόκολων που μπορεί να παράγονται οπουδήποτε και να διακινούνται μέσω οποιαδήποτε μεγέθους πορτ- μπαγκάζ;
    Δεν θα πωλούνταν κάτι ακριβά εάν δεν υπήρχαν καταναλωτές διατεθειμένοι να τα αγοράσουν ακριβά. Από τις ακριβές τιμές προκύπτουν τα κέρδη και απ΄ αυτά προκύπτουν οι φόροι. Αν αύριο όλες οι επιχειρήσεις αποφάσιζαν να πουλήσουν σε τιμές που βρίσκονται επάνω στο νεκρό σημείο της καθεμιάς απ΄ αυτές τότε οι φόροι που θα προέκυπταν θα ήταν ίσοι με το μηδέν. Βοηθήστε να δώσουμε ένα τέλος στο κυνήγι της ουράς μας.
     
    Στο σκέλος Α αναγράφετε:
    «Το Μητρώο θα τηρείται ηλεκτρονικά ως αρχείο μίας ή περισσοτέρων βάσεων δεδομένων και σε αυτό θα  καταχωρούνται πληροφορίες για τα  ατομικά ή εταιρικά στοιχεία  του εμπόρου και την ασκούμενη από αυτόν εμπορία, σύμφωνα με το είδος της δραστηριότητας και τα προϊόντα για τα οποία έχει λάβει Κωδικό Αριθμό Δραστηριότητας (Κ.Α.Δ.),»
    και μόλις λίγο παρακάτω:
    «Το Μητρώο διαφέρει απολύτως με τις υφιστάμενες σήμερα βάσεις δεδομένων (μητρώα μελών των Εμπορικών Επιμελητηρίων και Κ.Α.Δ. του ΤΑΧΙS),  οι οποίες έχουν οργανωθεί και λειτουργούν με διαφορετική μεθοδολογία και έχουν τελείως διαφορετικό λόγο υπάρξεως».
    Δηλαδή: Θα δημιουργήσετε ένα μητρώο που θα έχει ως προαπαιτούμενο την απόκτηση Κ.Α.Δ. αλλά εσείς θα το λειτουργήσετε διαφορετικά. Τότε για ποιο λόγο δεν ζητάτε υπηρεσιακά από την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών συστημάτων κατάσταση με πλήρη στοιχεία όσων έχουν Κ.Α.Δ. που σας ενδιαφέρουν; Εκτός αν εννοείτε ότι ο Κ.Α.Δ. 46.31.11.09 ΧΟΝΔΡΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΩΝ ΣΤΑΦΥΛΙΩΝ χρήζει περαιτέρω ανάλυσης.
     
    Κυρία κ. Υπουργέ,
    αν πραγματικά θέλετε, αν νομίζετε ότι είναι εφικτό, αν θεωρήσετε ότι υπάρχει ουσιαστικό όφελος, αν υπάρχουν σύμμαχοι στο Υπουργικό συμβούλιο, αν δεν σας φοβίζουν οι συγκρούσεις, τότε έχετε την δυνατότητα να προσφέρετε σπουδαίες υπηρεσίες στην πατρίδα μας, πολύ μεγαλύτερου εύρους και μεγέθους από την πιθανή μείωση 0,10 λεπτών, που ενδεχομένως να επιτύχετε με το μητρώο εμπόρων γεωργικών προϊόντων, στην τιμή πώλησης των φρέσκων κρεμμυδιών.
     
    Υπάρχει και είναι σε ισχύ ο Ν. 3419/2005 «Γενικό εμπορικό μητρώο ( Γ.Ε.Μ.Η.)».
    Πρόσφατα με τον Ν. 3853/2010 – Απλοποίηση διαδικασιών σύστασης προσωπικών και κεφαλαιουχικών εταιριών και άλλες διατάξεις, καθιερώθηκε η «Υπηρεσία μιας στάσης» και οργανώθηκε η λειτουργία αυτής.
    Επιπλέον με τον Ν. 3842/2010 «Αποκατάσταση φορολογικής δικαιοσύνης, αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και άλλες διατάξεις», αναμένεται σύντομα και σύμφωνα με το άρθρο 17 παρ. 8 να αποκτήσουν ψηφιακή υπογραφή οι λογιστές φοροτεχνικοί.
    Δηλαδή εκτός από τους συμβολαιογράφους και τους δικηγόρους σε λίγο περίπου 15.000 λογιστές θα ενισχύσουν την διαδικασία.
    Συνολικά ένας απίστευτα μεγάλος αριθμός επαγγελματιών, δεκάδες χιλιάδες, πρωτόγνωρο μέγεθος για τα δεδομένα της Χώρας μας θα είναι στην διάθεσή σας.
     
    Ενοποιήστε επιτέλους τα Επιμελητήρια.
     
    Πήξαμε από μητρώα, πήξαμε από εγγραφές, πήξαμε από βεβαιώσεις και διαβεβαιώσεις, πήξαμε από υποχρεώσεις, πήξαμε από άσκοπα πεταμένα λεφτά και μεγαλεπήβολα σχέδια ελέγχου.
     
    Ένα και μοναδικό Επιμελητήριο όπου θα εγγραφούν άπαντες. Πρωτογενής, δευτερογενής και τριτογενής τομέας. Από τον αγρότη μέχρι τον έμπορα, από τον βιοτέχνη μέχρι τον σύμβουλο επιχειρήσεων, από τον αγελαδοτρόφο μέχρι τον μπογιατζή και από τον βιομήχανο μέχρι τον καλλιτέχνη.
     
    Ένα και μοναδικό Επιμελητήριο με τις ανάλογες διευθύνσεις όπως: Αγροτογεωργικών και κτηνοτροφικών παραγωγών, βιοτεχνικής και βιομηχανικής παραγωγής, εμπορικών επιχειρήσεων και επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών.
    Με πραγματικά στελέχη, άξια, με σπουδές και περγαμηνές, που θα μπορούν να μελετήσουν τις ξένες αγορές, θα εντοπίζουν τα εγχώρια προβλήματα και θα είναι σε θέση, όχι μόνο να προτείνουν αλλά να επιβάλλουν κλαδική καθοδήγηση π.χ. θα απαγορεύουν ή θα προτρέπουν κάποια καλλιέργεια σε συγκεκριμένη περιοχή λόγω μειωμένων υδάτινων πόρων ή ευνοϊκών συνθηκών αντίστοιχα. Αυτό λείπει σήμερα στις περισσότερες των επιχειρήσεων και της οποιαδήποτε δραστηριότητας. Επαγγελματική καθοδήγηση. Διότι αν περιμένουμε όλοι μας, για παράδειγμα, ο αγρότης να μάθει τι ακριβώς ζητάνε οι Παριζιάνοι τότε το παιχνίδι είναι χαμένο από χέρι. Ο αγρότης μας είναι άξιος αλλά δεν είναι αυτή η δουλειά του. Αν περιμένουμε ο βιοτέχνης μας να μάθει τι ακριβώς θέλουν οι Σουηδοί τότε δεν θα πάρουμε ποτέ τον κατάλληλο δρόμο της ανάπτυξης. Είναι άξιος ο βιοτέχνης μας αλλά χρειάζεται σωστές υποδείξεις, συμβουλές διοίκησης & παραγωγής.
     
    Ένα και μοναδικό Επιμελητήριο με απόλυτη και υποχρεωτική διαδικτιακή ύπαρξη για το σύνολο των υπηρεσιών του και για όλες τις δραστηριότητές του, έχοντας ίσως ένα απλό γραφείο με έναν υπάλληλο σε κάθε Νομό.
    Με την εγγραφή του καθενός θα ενημερώνονται τα υπο-μητρώα και αναλόγως θα προκύπτουν οι υποχρεώσεις ανάλογα με το τι έχει ορίσει ο αρμόδιος φορέας που επιβλέπει το συγκεκριμένο υπο-μητρώο. Αναλόγως μελλοντικών αναγκών θα μπορούν να δημιουργούνται νέα υπο-μητρώα, να συγχωνεύονται υπάρχοντα ή να καταργούνται.
    <!– /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:»»; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:»Times New Roman»; mso-fareast-font-family:»Times New Roman»;} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:72.0pt 90.0pt 72.0pt 90.0pt; mso-header-margin:36.0pt; mso-footer-margin:36.0pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} –>

    /* Style Definitions */
    table.MsoNormalTable
    {mso-style-name:»Κανονικός πίνακας»;
    mso-tstyle-rowband-size:0;
    mso-tstyle-colband-size:0;
    mso-style-noshow:yes;
    mso-style-parent:»»;
    mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
    mso-para-margin:0cm;
    mso-para-margin-bottom:.0001pt;
    mso-pagination:widow-orphan;
    font-size:10.0pt;
    font-family:»Times New Roman»;}

    Ένα και μοναδικό Επιμελητήριο στο οποίο π.χ. ακόμη και ο αγρότης θα δηλώνει μέσω κάποιου συνδέσμου ( εάν ο ίδιος δεν δύναται ) την παραγωγή που έσπειρε, την πιθανή ημερομηνία ωρίμανσης και το πιθανό μέγεθος παραγωγής. Μόνο ο προγραμματισμός και η γνώση μπορούν να αποβάλλουν τον φόβο που αναπόφευκτα επιφέρει το ρίσκο που αναλαμβάνει σήμερα κάθε κρίκος στην μεγάλη αλυσίδα από την παραγωγή μέχρι τον τελικό καταναλωτή.

    Οι δουλειές σήμερα απαιτούν ταχύτητα. Με κάθε ευγένεια σας προκαλώ να αναζητήσετε και να παρουσιάσετε λίστα με 100 αγρότες που παράγουν ντομάτες. Εάν εντός είκοσι λεπτών και χρησιμοποιώντας την δύναμη που σας έχει δώσει η λαϊκή βούληση δεν έχετε τέτοια λίστα στα χέρια σας τότε να είστε σίγουρη ότι ένας απλός πολίτης – επενδυτής δεν θα μπορέσει να την αποκτήσει πριν περάσουν πολλοί μήνες, με πιθανότερο αποτέλεσμα να απογοητευτεί πριν καν επιχειρήσει οτιδήποτε.
    Σήμερα, στην εποχή της διάδοσης και της ταχύτητας της πληροφορίας, ουδείς είναι σε θέση να γνωρίζει ποιος παράγει, που το παράγει, τι παράγει, πως το παράγει, που, πως και πόσο το πουλάει.
     
    Σας ευχαριστώ για την φιλοξενία.
     
    Με εκτίμηση
     
    Ταλάντζης Λ. Κωνσταντίνος

  • 1 Ιουλίου 2010, 14:33 | Αλουμανής

    Ένα από τα βασικά προβλήματα στον αγροτικό τομέα είναι η μεγάλη ψαλίδα μεταξύ τιμών των προϊόντων στο χωράφι και τιμών στο καλάθι της νοικοκυράς.
    Πρέπει να γνωρίζετε ότι σε όλα τα  τιμολόγια αγοράς γεωργικών προϊόντων οι υπογραφές των αγροτών είναι πλαστές διότι τα τιμολόγια τα εκδίδει ο έμπορος εκ των υστέρων βάζει τιμή αγοράς όποια τον συμφέρει και υπογράφει στη θέση του αγρότη.
    Ένα μέτρο που θα περιόριζε αυτή την ασυδοσία θα ήταν να εκδίδει ο αγρότης τιμολόγιο πώλησης των προϊόντων του οπότε ο έμπορος δεν θα μπορούσε να αλλοιώσει ούτε την τιμή αγοράς ούτε την ποσότητα. Πιστεύω ότι είναι η μοναδική περίπτωση που τιμολόγιο εκδίδει ο αγοραστής και όχι ο πωλητής.
    Ένας άλλος παράγοντας  που συντηρεί την ανωτέρω κατάσταση είναι οι λαϊκές αγορές και εξηγούμαι.
    Η πλειονότητα των πωλητών στις λαϊκές αγορές δεν είναι αγρότες είναι έμποροι  ή μικροαγρότες  πλησίον των μεγάλων πόλεων. Αν έχει ένας αγρότης καλλιέργειες μπορεί να τις αφήσει και να είναι κάθε μέρα στις λαϊκές;
    Τι προβλήματα δημιουργούνται: α. Δεν αφήνουν να αναπτυχθούν μεγάλα καταστήματα γεωργικών προιόντων όπως των άλλων τροφίμων ώστε να μειωθούν οι τιμές. β. Κάθε πωλητής την ημέρα ξέρει ότι θα πουλήσει μια ποσότητα προιόντων, επομένως για να κερδίσει το ποσό που θέλει πρέπει να έχει αρκετό κέρδος κατά κιλό έτσι δεν ρίχνει τις τιμές. γ. Οι έμποροι αυτοί μεταβαίνουν στον τόπο παραγωγής και αγοράζουν κατ ευθείαν τα προιόντα όπου με τα τιμολόγια ως ανωτέρω ρυθμίζουν τις τιμές πώλησης.  δ. Όταν ψωνίζουμε στη λαική μας κλέβουν στη ζυγαριά και δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτε διότι δεν μας δίνουν απόδειξη ώστε να φαίνεται από που ψωνίσαμε τι είδος πήραμε και σε ποια ποσότητα.
    Αντιλαμβάνομαι ότι είναι δύσκολη η κατάργηση τους.  Όμως θεωρώ ότι θα βοηθούσε πολύ τον αγροτικό κόσμο αν κάθε πωλητής στη λαική είχε ζυγαριά που να κατέγραφε το είδος του προϊόντος το βάρος και την τιμή. Έτσι θα γνώριζαν αρμόδιοι πόσα κιλά πώλησε από το προιόν και σε ποια τιμή. Αυτό θα μπορούσε να διασταυρωθεί με τα τιμολόγια  αγοράς.
    ευχαριστώ για τη φιλοξενία
     

  • 30 Ιουνίου 2010, 10:38 | Γιωργος

    Καλη η προσπαθεια σας κ. Μπατζελη, αλλα λιγο ανορθοδοξη .. Ολοι οι εμποροι ειναι ηδη στις εφοριες.. Το μεγα προβλημα ειναι αλλο και οχι ποιοι και ποσοι εμποροι υπαρχουν.. Το προβλημα ειναι οτι αγοραζουν απο τους παραγωγους  ενα προιον πχ 0,30λ/κιλο και φτανει στον καταναλωτη 1,50λ/κιλο,  ενω οι παραγωγοι εχουν ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΚΟΣΤΟΣ!!! Παραδειγμα : Μηλα της Αγιας Λαρισας πουληθηκαν κατα 99% στην τιμη των 0,20λ/κιλο! (Με κοστος 0.40λ/κ!!) Ποσο τα αγοραζε ο καταναλωτης?? Στα Carrefour 1,54λ/κιλο κ. υπουργε!!  Εδω πρεπει να παρεμβετε!! Εχετε αφησει την ασυδοσια να κυβερνα!! Εχει μπει η τυποποιηση στα προιοντα και ολοι οι εμποροι μπορουν να δικαιολογουν την τεραστια διαφορα αγορας-πωλησης με διαφορα τερτιπια στο κοστος συσκευασιας! 
     Αληθεια, με το να καταγραψετε τους εμπορους, θα βοηθησει καπου?? Δηλ, αν υπηρχε μητρωο εμπορων, η τιμη του σιταριου δεν θα ηταν 0,11-0,13λ/κιλο????!!!!
     Κινηστε σε λαθος κατευθυνση κ. Υπουργε… Ολο προγραματα εξαγγελεται (leader, Ν. Αγροτων, φωτοβολταικα κτλ)… Ποιος αγροτης (πλην ελαχιστων εξαιρεσεων) θα βρει χρηματα να επενδυσει τη σημερων εποχη?? Οταν δεν εχετε λαβει ουτε ενα θεσμικο μετρο υπερ των παραγωγων?? Ετσι καναν οι αλλοι, ετσι κανετε και εσεις.. ΚΟΣΤΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ξερετε τι θα πει?? Πως να παραξει καποιος οταν εισπρατει λιγοτερα απ’οτι πληρωνει!!!!
     Διοδια για τα κλειστα αγροτικα (λαικατζηδες) ενος τονου που υπερβαινουν κατα 2-3 ποντους το αισχρο 2,20 υψος 6.40 ευρω σε καθε σταθμο! 
     Πετρελαιο στα υψη! 
     Οι φαρμακεμποροι βγαζουν τα αντερα τους!! (Γιατι πανω σ’αυτο το θεμα δεν δημοσιοποιητε ποσο πουλα η καθε εταιρια τα φυτοφαρμακα της και τα λιπασματα? να ξερουμε και εμεις ποσο ποια ειναι αυτο το καπελο που πληρωνουμε!! Δε μπορει ιδιο προιον να πωληται με μεγαλες αποκλισεις και να ειμαστε συνεχεια χρεωμενοι! Περα του οτι δεν μας δινετε το δικαιωμα να αγορασουμε απ’ευθειας απο την πηγη με χαμηλο κοστος! Σας προτεινω μια απλη λυση για τις τιμες των φυτοφαρμακων : Αναγραψτε τες υποχρεωτικα πανω στη συσκευασια!! Οπως τα φαρμακα υγειας! Οπως τα τσιγαρα!
     Εφοδια αλλου τυπου (ανταλλακτικα, σωληνες, λαστιχα, μπεκακια κλπ) ανεξελεγκτες τιμες!
     Σποροι οτι θελει ο καθενας (Το καλαμποκι τσαμπα, οι σποροι καθε χρονο πανω)!
     Ελεγξτε πρωτα αυτα κ.Υπουργε, μαζι με την διακινηση απο το χωραφι στο ραφι, ριξτε το κοστος παραγωγης, και ολα θα στρωσουν! Μετα μπορουν να υλοποιοιθουν και τα προγραματα.. Δεν αναφερομε για τους νεους αγροτες γιατι ποναει.. να κοβετε στα μισα την επιδοτηση, ενω οι μελετητες τα πηραν χοντρα (8.500 επι 1.200ευρω=10.500.000ευρω αερας! ) Και θα ξαναπαρουν για τις επομενες φασεις! Περα του οτι χρεωθηκαν ολοι στο προγραμα.. περα του οτι ο κ. (?) χαζτηγακις αποφασισε να κανει πρωτο κ δευτερο κυκλο… Και καποιος απο τον πρωτο κυκλο με 90 μορια να περναει, και καποιος απο τον δευτερο κυκλο με 105 μορια να ειναι επιλαχων!!  Σα να λεμε, σε μια προκυρηξη θεσεων, αυτοι που θα υποβαλλουν τα δικαιολογητικα πρωτοι, θα περασουν κι ας εχουν λιγοτερα μορια απο τους αλλους που θα καταθεσουν τα χαρτια τους στη ληξη της προκυρηξης! Αισχος! Ολοι σε μια κατασταση! Αλλα ετσι τον βολευε! Και σεις το συνεχισατε αντι να το διορθωσετε!
     ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΤΕ κ. Υπουργε την Αγροτια!!
     Παραγουμε και μας εξευτελιζουν ΟΛΟΙ οι εμπλεκομενοι μεσαζοντες!!
     
    ΥΓ. : Μην κανετε το λαθος και αφησετε να πανε στους δημους οι αρμοδιοτητες των λαικων αγορων! Στηριξτε και δωστε κινητρα στους παραγωγους να βγουνε ολοι στις λαικες!
     Ευχαριστω

  • Ειναι χωρις αμφιβολια μια σημαντικη προσπαθεια και θα βοηθησει στην βελτιωση της καταστασης στον τομεα της εμποριας.
    Δυστυχως ομως δεν επιλυει το χρονιο αιτημα μας για κατωχηρωση του επαγγελματος μας, αφου δεν συνδιαζεται με ενα εξισου ξεκαθαρο μητρωο αγροτων…
    Το ανακοινωθεν μητρωο αγροτων ειναι ανεπαρκεστατο …

  • 28 Ιουνίου 2010, 19:58 | Δημήτρης Καστοριά

    Γιατί να συμμετέχουμε  σε εναν διάλογο νομιμοποιόντας τον αφού στον προηγούμενο διάλογο για το μητρώο αγροτών απο τους περίπου 200 συμμετέχοντες οι 190 ήταν υπέρ της διατήρισης του 50% του εισοδήματος για τον χαρακτηρισμό του κατα κύριο επαγγελμα αγρότη και όλους όσους συμμετείχαν στο διάλογο μαζί και τους φορείς το υπουργείο τους έγραψε στά παλιά του τα παπούτσια. Χρησιμοποιήτε την διαβούλευση ως πρόσχημα γι’ αυτό θα πρέπει ο κόσμος να μην συμμετέχει.

  • 28 Ιουνίου 2010, 15:04 | bob

    Απο τους 300 δεν βρέθηκε ενας ούτε ένας να πει 40 χρόνια εργασίας για τα βαρέα και εμείς με 8χρόνια να πέρνουμε σύνταξη εμείς οι πολιτικοί οι δήμαρχοι οι νομάρχες που ευθυνόμαστε για τη κατάντια αυτή ο  λαός ευθύνεται για του ότι τους ανέχεται και οσο τους ανέχεται θα κάνουν τα ιδια και χειρότερα.

  • 28 Ιουνίου 2010, 11:42 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    καλλημερα σας  .οταν υπαρχει  πολιτηκη βουληση ολλα  αλλαζουν προς το καλυτερο και αυτο μας δινει να καταλαβουμε αυτη η ενεργεια με την αρχη τις καταγραφης του μητρωου των εμπορων..θα πρεπει να λαβετε σοβαρα υποψειν και τις ενδειαμεσες πυγες εφοδιασμου των εμπορων πχ δημοπρατιρια συν/μοι οι οποιοι στην ουσια εμπορευωνται  τα προιωντα των αγροτων με προμειθεια απο επτα εως και ενεα τις εκατω..και ενω ενας παραγωγος πχ μελιτζανας θα δωσει στο δημοπρατιριο την ιδια μερα το προιων του με εβδομηντα λεπτα στην αγορα εκτος δημοπρατιριου οι τιμες παραγωγου ειναι απο τριαντα εως και πενηντα λεπτα το ανωτερο το θεμα ειναι οτι η τιμη που κατωχιρωνεται ειναι  η τιμη δημοπρατιριου τα εβδομηντα λεπτα ετσι οι εμποροι εχουν ενα αερα απο εικοσι εως και σαραντα λεπτα υπερ τους και εις βαρος των καταναλωτων και αγροτων.ετσι πρωσοπικα πιστευω οτι με το νομοσχεδιο αυτο θα διορθωθουν πολλες ατασταλιες και θα αρχισει σιγα σιγα να μπαινει ταξη και ισονομια και σε αυτους τους κλαδους καλλη επιυχια.
     
     

  • 28 Ιουνίου 2010, 10:53 | ΜΑΝΟΣ

    <!– /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:»»; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:»Times New Roman»; mso-fareast-font-family:»Times New Roman»;} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:72.0pt 90.0pt 72.0pt 90.0pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} –>

    /* Style Definitions */
    table.MsoNormalTable
    {mso-style-name:»Κανονικός πίνακας»;
    mso-tstyle-rowband-size:0;
    mso-tstyle-colband-size:0;
    mso-style-noshow:yes;
    mso-style-parent:»»;
    mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
    mso-para-margin:0cm;
    mso-para-margin-bottom:.0001pt;
    mso-pagination:widow-orphan;
    font-size:10.0pt;
    font-family:»Times New Roman»;
    mso-ansi-language:#0400;
    mso-fareast-language:#0400;
    mso-bidi-language:#0400;}

    Νομίζω ότι θα αποτελέσει ένα θετικό βήμα στην αλυσίδα του ελέγχου της αγοράς γεωργικών προϊόντων, αλλά το πρόβλημα νομίζω ότι πρέπει να επικεντρωθεί στην ελληνοποιηση των γεωργικών προϊόντων και των έλεγχο των εισαγωγών
    π.χ την ελαιοκομική περίοδο 2009-2010 το παραγόμενο ελαιόλαδο στην Κρήτη δεν πρέπει να ξεπέρασε τους 50.000 τόνους ενώ τα καρτέλ θέλουν να την παρουσιάζουν 120.000 τόνους για να δικαιολογήσουν ποσότητες από εισαγωγές ελαιολάδου

  • 28 Ιουνίου 2010, 10:59 | Στέφανος

    Αν κατάλαβα καλά, θα δημιουργηθεί ένας καινούργιος κατάλογος επιχειρήσεων, όπου:
    1. Οι επιχειρηματίες θα γράφονται μόνοι τους
    Δηλαδή:  Ακόμη ένα μέτρο αύξησης της γραφειοκρατίας  στο επιχειρηματικό περιβάλλον (η απλοποίηση των διαδικασιών ίδρυσης επιχείρησης αναιρείται)
    2. Θα είναι διαφορετικό από το φορολογικό μητρώο και αυτό των επιμελητηρίων
    Δηλαδή: Τα μητρώα της εφορίας και των επιμελητηρίων καλά είναι, αλλά δεν κάνουν δουλειά. Οπότε, αντί να τα βελτιώσουμε (που είναι και δύσκολο, σκεφτείτε τι δουλειά θέλουν για να γίνουν χρήσιμα) ας δημιουργήσουμε ένα νέο μητρώο – έτσι κι αλλιώς, προσωπικό να χάσει την ώρα του έχουμε, και οι επιχειρηματίες είναι μαριονέτες για να τους τρέχουμε στις υπηρεσίες μας.
    3. Θα χρησιμοποιηθούν για τον εμπλουτισμό των στοιχείων του Υπ. Οικονομικών
    Δηλαδή: Πάλι για φοροεισπρακτικά μέτρα, αλλά από αλλού θα σας έρθουν. Γιατί για βελτίωση του ανταγωνισμού, θα έπρεπε να ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ τα μητρώα κλπ και να απελευθερωθεί η αγορά!
    4. Και κάθε άλλου φορέα ελέγχου της αγοράς
    Επιτέλους, για να αρχίσει ο κάθε ΕΦΕΤ να κάνει ελέγχους θέλει μητρώο εμπόρων; Να πάρει από την εφορία λίστα των επιχειρήσεων με πωλήσεις σε σχετικά ΚΑΔ και να τις ελέγξει. Και για να ελεγχθεί η λίστα, αρμόδιες είναι οι εφορίες. Να τσακιστούν να την ελέγξουν.
    Γιατί δημιουργείτε πρόσθετη γραφειοκρατία; Γιατί ακόμη ένα μητρώο/διάταξη/νόμος/εγκύκλιος; Δε μας φτάνουν όσα έχουμε (και δεν λειτουργούν);
    Να κάνετε όσους καταλόγους θέλετε, αλλά το καλύτερο είναι να μην ενοχλείται όσους θέλουν να δουλέψουν και να ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΕΤΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ. ΗΜΑΡΤΟΝ.

  • 28 Ιουνίου 2010, 08:23 | ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΣΕΛΑΣ

    Καλή η προσπάθεια, αλλά θα ήταν προτιμότερο να είναι πιο ολοκληρωμένη και να μη περιορίζεται μόνο στα γεωργικά προϊόντα αλλά να γίνει για το σύνολο των αγροτικών προϊόντων συμπεριλαμβανομένων και των αλιευτικών προϊόντων
    από αλιεία και υδατοκαλλιέργειες.

    Δεν θα πρέπει να εξαιρεθούν από το μητρώο οι έμποροι των αλιευτικών προϊόντων.
    Υποχρεωτικά όσοι έμποροι είναι εγκατεστημένοι στις Ιχθυόσκαλες να είναι εγγεγραμμένοι στο Μητρώο.